فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ: «پنجاه و نه مساوی است با صدوده»
🎤 با صدای: گروه های سرود یزد
🖊 شاعر و آهنگساز: صادق آتشی
🎵تنظیم کننده: هادی کولیوند
🎵 میکس: وحید عباسکوهی
🎬 به کارگردانی: گروه روشنا
🔸 با تشکر از گروه مهدیاران استان یزد
🔺 #صدای_شما
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Molaye Marda.mp3
8.57M
🎵 آهنگ
🔸 « مولای مردا »
🖊 شاعر: محمدرضا آقاسی
🎙 آهنگساز و خواننده: شروین معینی
🎚 تنظیم، میکس و مسترینگ: علی وانیار، شروین معینی
✍ شب تا سحر پرسه میزد پسکوچه های کوفه رو/ تا پرِ بارون بکنه باغای بی شکوفه رو
📥 لینک دانلود
📥 http://Masaf.ir/masafmusic/post/58547
🔺 #LiveLikeAli
🌹 با تشکر از خانواده محترم آقاسی
⭕️ تولید مصاف موزیک
🎼 کانال رسمی مصاف موزیک را دنبال کنید👇👇
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ آهنگ
🔸 « مولای مردا »
🖊 شاعر: محمدرضا آقاسی
🎙 آهنگساز و خواننده: شروین معینی
🎚 تنظیم، میکس و مسترینگ: علی وانیار، شروین معینی
✍ شب تا سحر پرسه میزد پسکوچه های کوفه رو/ تا پرِ بارون بکنه باغای بی شکوفه رو
📥 لینک دانلود
📥 Masaf.ir/masafmusic/post/58547
🔺 #LiveLikeAli
🌹 با تشکر از خانواده محترم آقاسی
⭕️ تولید مصاف موزیک
🎼 کانال رسمی مصاف موزیک را دنبال کنید👇👇
@masafmusic
6348632.mp3
6.55M
🎵 آهنگ « علی ای همای رحمت »
🎤 خواننده: محمد اصفهانی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Alireza Assar Ft Hessam Lornejad - Ey Asheghan (320)(1).mp3
4.41M
🎵 آهنگ « ای عاشقان »
🎤 خواننده: علیرضا عصار
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ «طبیب» به زبان افغانستانی
🎤 با صدای: سید مسافر
🖊 شاعر: سیده تکتم حسینی
🎵 تنظیم: امیرسهیل سرافرازی
🎬 کارگردان: محسن اردستانی
⭕️ تهیه شده در مأوا
🔺 #صدای_شما
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 نجات یک جوان دیگر از اعدام توسط محسن چاوشی و هوادارانش
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
6631700.mp3
10.96M
🎵 آهنگ: « علی »
🎤 شاعر و خواننده: محسن چاوشی
🎵تنظیم کننده: امیر جمال فرد
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Molaye Marda.mp3
9.66M
🎵 آهنگ
🔸 « مولای مردا »
🖊 شاعر: محمدرضا آقاسی
🎙 آهنگساز و خواننده: شروین معینی
🎚 تنظیم، میکس و مسترینگ: علی وانیار، شروین معینی
✍ شب تا سحر پرسه میزد پسکوچه های کوفه رو/ تا پرِ بارون بکنه باغای بی شکوفه رو
📥 لینک دانلود
📥 http://Masaf.ir/masafmusic/post/58547
🔺 #LiveLikeAli
🌹 با تشکر از خانواده محترم آقاسی
⭕️ تولید مصاف موزیک
🎼 کانال رسمی مصاف موزیک را دنبال کنید👇👇
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید سعید غدیر خم
بر شما که در قلب هایتان
چشمه مهر و محبت و ولایت
امیرالمومنین علی علیه السلام
همواره در جریان است ، مبارک باد
🔸 یادداشت پویا بیاتی
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
Shire Khoda.mp3
8.78M
🎵 آهنگ: « شیر خدا »
🎤 با صدای: علی پژمان
🔺 #صدای_شما
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔸 پست اینستاگرام رضا صادقی
گویند علی را که خدا بود، نبود
گویند که از خدا جدا بود، نبود
من در عجبم میان این بود و نبود
این بود چه بودیست، که هم بود و نبود
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
8D_Mohsen Chavoshi - Ali.mp3
4.31M
🎵 آهنگ: « علی »
🔸 ورژن سه بعدی
🎤 شاعر و خواننده: محسن چاوشی
🎵تنظیم کننده: امیر جمال فرد
🎧 با هدفون گوش کنید
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ « دست بالای دست »
✍ باید از تو گفت،
باید از تو نوشت،
باید تو رو دوست داشت،
تویی که دستت
رفت بالاتر از دست محبوبت...
برای از تو گفتن،
نیاز به هیچ بهونه ای نیست...
🔸 کاری از بچه های بسیج مسجد فخریه
🔺 #صدای_شما
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 هنر و موسیقی دلگرمی برای کادر درمان است
🔸 سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: همکاران ما در روزهای بسیار سخت کشور و در بدترین شرایط مالی با بیماری کرونا مبارزه کردند و در این راه عزیزانی را به عنوان مدافعان سلامت از دست دادیم.
🔸 او افزود: آن چیزی که بار روی دوش آنها را کم کرد، هنرمندان و مردمانی بودند که در هر لحظه از آنها تشکر کردند و قدردان زحمات آنها بودند.
🔸 نمکی تصریح کرد: من همواره می گویم هنر زبان گفتمان عشق و عاشقی است و هنرمند عاشق دل سپرده ای است به پاکی و مهربانی، موسیقی در اوج همه این زیبایی قرار دارد.
🔸 وزیر بهداشت تصریح کرد: شعر و موسیقی در این مملکت حماسه ها خلق کردند و شورها ایجاد کردند. فکر می کنم یکی از زیباترین آمیزه های شعر و موسیقی در بزرگداشت واقعه کربلاست.
🔸 نمکی گفت: خداوند به همه هنرمندان که سرمایه ملی ما هستند طول عمر با عزت عطا بفرماید و انشالله هیچکس از شما محتاج تخت بیمارستان نشوید.
🔸 او افزود: تردید ندارم با این همدلی و همراهی که بعد از دفاع مقدس به این گستردگی شکل گرفت در آینده نزدیک شاهد مهار بیماری کرونا در کشور خواهیم بود.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
🪕 @masafmusic
🔹 عبور از گذرگاه «مافیا» برای رسیدن خوانندهها به تلویزیون
🔸 مافیای موسیقی، عنوانی است که کم و بیش در میان اهالی موسیقی بیان میشود و واژه چندان غریبی در میان فعالان آن حوزه نیست. شاید در نظر اول مافیا مانند فیلم «پدرخوانده» یک گروه خشن باشد که تجارت غیرقانونی مواد مخدر را هدایت میکند و برای رسیدن به قدرت بیشتر ضمن رشوه دادن به مقامات دولتی، رقبای خود را به هر نحو ممکن از سر راه برمیدارد، اما مافیا در حوزه موسیقی چیز چندان عجیب و غریبی نیست. تقریباً همه میدانند که چه کسانی واسطه مشهور شدن برخی از چهرههای جوان در حوزه خوانندگی هستند.
🔸 تلویزیون به عنوان یک رسانه عام همیشه سکوی پرتاب به سوی موفقیت برای اهالی هنر بوده است، چه از سالهای ابتدایی ورود تلویزیون به خانه، چه الان که رقیبهای زیادی برای آن چیده شده است، با این وجود تلویزیون همیشه جایگاه خود را در معرفی چهرههای نو و معروف کردن آنها بازی کرده است. خوانندههای زیادی را میتوان پیدا کرد که اولین بار از طریق تلویزیون به مردم معرفی شدهاند و الان آلبومهای موسیقی و کنسرتهایشان همیشه پرفروش است. در واقع حضور در تلویزیون به معنای سرمایهگذاری برای شهرت در آینده است و بسیاری از خوانندهها حاضرند برای به دست آوردن این موقعیت حتی سر کیسه را شل کنند و مبالغ قابل توجهی پرداخت کنند.
🔸 «باربد بابایی» مجری تلویزیون که در حوزه موسیقی نیز فعال است در گفتوگویی به موضوع پرداخت پول از سوی خوانندهها برای حضور در برنامههای تلویزیونی یا خواندن تیتراژ سریالها پرداخته است.
🔸 در این گفتگو بابایی میگوید: «در فلان ویژهبرنامه خوانندهای را به عنوان مهمان میآورند که مورد تأیید اساتید موسیقی و دفتر موسیقی ارشاد و صداوسیماست. به فلان تهیهکننده ۲۰ میلیون میدهند برای آمدن به تلویزیون و مهمان شدن در فلان برنامه یا ۵۰ میلیون میدهند که تیتراژ سریال یا فیلم سینمایی را بخوانند. تا زمانی که این مافیا و رابطهبازی و گرفتنِ پول دست برندارد، شاهد همین اوضاع هستیم.»
🔸 موضوع مافیای موسیقی در برنامههای تلویزیونی حتی برای مدیران صداوسیما مسئله پنهانی نیست؛ زمانی که از حضور خوانندههای گمنام در برنامههای پرمخاطبی مانند «دورهمی» و «خندوانه» انتقاد شد. محمدباقر معلم، مدیر وقت دفتر موسیقی و سرود صداوسیما مصاحبهای انجام داد و وجود مافیای موسیقی را تأیید کرد. جالب این است که مدیران دفتر موسیقی صداوسیما میآیند و میروند، اما آنچه پابرجاست هنوز همان مافیایی است که میتواند با گرفتن مبالغ میلیونی راه ورود چهرههای گمنام را به تلویزیون هموار و برای آنها در تلویزیون تبلیغ کند. اگرچه در سالهای اخیر بسیاری از استعدادهای جدید از راه حضور و خواندن در تلویزیون معرفی شدهاند، اما بینندگان رسانه ملی میتوانند نامهای بسیاری را به خاطر بیاورند که به عنوان خواننده در برنامههای مختلف خواندهاند، اما در نهایت هیچ گاه نتوانستهاند به جایگاه مناسبی در حرفه خوانندگی برسند؛ افرادی که فقط میآیند تا جیب مافیای موسیقی همیشه پر پول باقی بماند.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 «آکوردنوازی سه تار» کتاب شد/ نواختن ترانه های پاپ با سه تار!
🔸 شهاب منا پژوهشگر موسیقی و مدیر نشر «خنیاگر» ضمن تشریح تازهترین فعالیتهای موسیقایی خود بیان کرد: طبق برنامهریزیهایی که پیش از این صورت گرفته بود به تازگی کتاب «آکورد نوازی سه تار در همراهی با ترانههای ماندگار پاپ» تالیف محمد خالقی عنوان یکی از تازهترین آثار پژوهشی و تالیفی حوزه موسیقی است که به تازگی توسط نشر «خنیاگر» در بازار فروش محصولات موسیقایی عرضه شده است.
🔸 وی افزود: «اجرای آکورد با سه تار» و «نواختن ترانههای پاپ با سه تار» دو ایدهای هستند که مولف در این کتاب به دنبال آن بوده است. البته هر دو ایدهای که در این اثر پژوهشی مورد توجه قرار گرفته در حیطه ادبیات مکتوب برای سهتار نوین هستند. چرا که تاکنون نه متدی برای آموزش آکوردنوازی با سهتار در کوک کلاسیک آن عرضه شده و نه کتابی حاوی نت تنظیمشده ترانههای پاپ برای مشتاقان این ساز پیش روی آن قرار گرفته است. بنابراین ارائه همزمان این دو ایده در قالب کتاب حاضر از اینروست که اگر مخاطب به آکوردنوازی در سهتار تمایل نداشته باشد، نت ۲۵ ترانۀ موسیقی پاپ را با انگشتگذاری، تکنیک و کوک متداول سهتار برای اجرا در اختیار داشته باشد.
🔸 این پژوهشگر که تاکنون آثار تالیفی متعددی را در حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران عرضه کرده ادامه داد: ترانههای انتخابشده در کتاب حاضر از ملودیهای غنی و ماندگار موسیقی پاپ معاصر ایران هستند و اجرای آنها در سازی سنّتی چون سهتار نیز خالی از لطف نیست. از سوی دیگر نظر به تعداد زیاد ترانهها و پرهیز از حجیمکردن کتاب و نیز از آنجا که اشعار این ترانهها از طریق اینترنت بهراحتی در دسترس مخاطبان هست، از درج اشعار ترانهها در کتاب صرفنظر شده است.
🔸 مِنا با اشاره به موضوع «آکورد نوازی با سه تار» به عنوان موضوع شاخص این کتاب گفت: در میان سازهای موسیقی دستگاهی سهتار تنها سازی است که با آن میتوان آکورد نواخت. شاید برخی بر این موضوع تأکید داشته باشند که اصولاً سازهای موسیقی دستگاهی برای اجرای ملودی تکصدایی پرورش یافتهاند و با رویکرد موسیقی چندصدایی ساده و بدوی جلوه میکنند و برای اجرای موسیقی چندصدایی بهتر است از سازهای غربی مشابه (مثلاً گیتار بهجای سهتار) استفاده کرد. هرچند این اقدام مؤلف سنگ اول این بنا محسوب میشود و در حال حاضر آکوردنوازی با سهتار دارای تشخص و هویت جداگانهای نسبت به گیتار نیست، پس میبایست پیشرفت تدریجی آنرا بهعنوان روشی جدید در همراهی با ملودی و ایجاد فضاهای صوتی و رنگآمیزی جدید در تنظیمهای موسیقی ایرانی انتظار کشید.
🔸 این پژوهشگر در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان کرد: تمامی ترانههای کتاب حاضر بهصورت دونوازی ملودیکا و همراهی آکورد با سهتار توسط حامد همتی و محمد خالقی ضبط و نواخته شده که فایلهای صوتی آنها از طریق ارسال پیام به صفحه اینستاگرامِ این کتاب قابل خرید است.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 تاریخچه ضبط موسیقی از قاجاریه تا پهلوی در ایران مستند شد
🔸 به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلمبرداری مستند «دیافراگم» با موضوع موسیقی ایران در دوره قاجاریه تا پهلوی پس از ۲ سال به تازگی پایان یافته است، این فیلم که به مستندنگاری ورود و تحول صنعت ضبط موسیقی روی صفحه گرامافون و تاثیرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن در ایران میپردازد، وارد مرحله تدوین و صداگذاری شده است.
🔸 جواد وطنی درباره شکلگیری این مستند توضیح داد: در ابتدا قرار بود مستند - پرترهای با حضور یکی از دوستانم بنام علی ابوالخیریان که مجموعهدار گرامافون و صفحههای ایرانی است، تولید کنم اما به دلیل گستردگی و اهمیت ضبط موسیقی و صفحه با حضور چند کاراکتر اصلی مانند علیرضا میرعلینقی، علی ابوالخیریان، محمدرضا شرایلی تاریخچه ضبط موسیقی در ایران را بررسی و ثبت کردم.
🔸 وی افزود: ورود دستگاههای فنوگراف و گرامافون، سرآغاز ضبط صدا، موسیقی اصیل ایرانی و اجرای بسیاری از هنرمندان بر روی صفحههای گرامافون شد که بازگوکننده شیوه آوازی، ردیف و دستگاههای موسیقی ایرانی در بیش از یکصد سال گذشته است.
🔸 این مستندساز با اشاره به دشواریهای پیشروی فیلمسازان برای ساخت مستندهای بیان کرد: تولید و ساخت فیلمهای آرشیوی، پژوهشمحور و تاریخی همواره به دلیل نبود و یا دسترسی محدود به منابع پژوهشی و هزینه بالای تهیه مواد و متریال آرشیوی دشوار است اما نمیتوان از جذابیت و لذت دست یافتن به این منابع و اسناد تاریخی چشمپوشی کرد. همین لذت کشف و جستجو در تاریخ ضبط موسیقی ایران، انگیزه اصلی من برای ساخت «دیافراگم» بعد از مستند «وَرس» شد.
🔸 عوامل تولید مستند «دیافراگم» عبارتند از پژوهشگران: سارا اقبال، جواد وطنی، نویسنده، کارگردان و تهیهکننده: جواد وطنی، فیلمبرداران: فربد صالحی، جواد وطنی، صدابردار: منوچهر معصومی، تدوین: آرش زاهدیاصل، صداگذار: حسن مهدوی، مدیر تولید: پارسا خزاعی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 انتخاب ساز بر اساس علاقه کودک
🔸 همشهری آنلاین_ پوریا: یکی از مسائل متداول خانوادهها انتخابساز مناسب برای کودک است که توجه به علاقه کودک بهترین و تنها گزینه مناسب در این مورد است. کشف علاقه کودک به یکساز خاص باید توسط مربی متخصص کودک شناسایی و در مسیر درست هدایت شود.
🔸 مربی با معرفی درستسازها میتواند به کودک کمک کند تا با آگاهی بیشترساز را متناسب با علاقهاش انتخاب کند.
🔸 بسیاری از مواقع مربی آنطور که باید و شایدسازها را به کودک معرفی نمیکند و به همین دلیل هنرجو در انتخابساز دچار سردرگمی میشود وگاه اصلاً نمیداند به کدامساز علاقه دارد. مربی باید با نشان دادن انواعسازها اجازه دهد کودک آنها را لمس کند و تشخیص دهد که کدامساز را دوست دارد. اگر این مراحل طی شود قطعاً کودک میتواند در یادگیریساز مورد علاقهاش موفق شود.
🔸 نکته دیگری که اهمیت دارد این است که کودک گاهی اوقات به دنبال سازهای جدید است و اینگونهسازها برایش جذابیت دارند. در چنین مواردی با مشاورههای تخصصی و کارشناسی مربی میتواند تشخیص دهد آیا این علاقه واقعی است یا یک انتخاب هیجانی. بنابراین در چنین موارد مربی متخصص کودک با صحبت کردن میتواند به کودک را کمک کند تا ساز مورد علاقهاش را به دور از هیجانات زودگذر انتخاب کند.
🔸 موضوع دیگری که مربی متخصص کودک پس از شناسایی علاقه کودک به یکساز باید انجام دهد، این است که با خانواده هنرجو صحبت کند؛ چرا که پس از انتخابساز این خانواده است که بایدساز را تهیه کند و در اختیار کودک قرار دهد. بنابراین باید میان انتخابساز و توان مالی خانواده برای تهیه آن، توازن برقرار شود.
🔸 فرض کنیمساز مورد علاقه کودک انتخاب و توسط خانواده تهیه شد. این تمام ماجرا نیست و کودک برای یادگیری نیاز به مربی متخصص دارد. گاهی اوقات ممکن است خانواده نتواند کلاس یا مربی متخصص درساز مورد علاقه هنرجو را پیدا کند که این موضوع خانواده و کودک را دچار چالش میکند. بنابراین علاقه کودک به ساز، توان مالی خانواده و دسترسی داشتن به کلاس آموزشی یا مربی متخصص کودک برای آموزشساز مورد نظر باید مانند تکههای پازل در کنار هم قرار گیرند.
🔸 موضوع دیگری که در زمینه آموزشساز به کودک مطرح میشود و یکی از دغدغههای خانوادهاست، سخت و آسان بودنساز است. خانوادهها گمان میکنند برخی ازسازها برای یادگیری کودک سخت هستند و به همین دلیل ممکن است مانع انتخابساز مورد علاقه کودک شوند. در این مورد به صراحت میگویم اگر کودک به ساز انتخابشده علاقه داشته باشد، قطعاً تمرین و یادگیری برایش سخت نخواهد بود و با تمرین و تلاش قطعاً در یادگیریساز مورد علاقه موفق میشود.
🔸انتخاب سازهای پایهای برای کودک بهترین گزینه است. چرا که کودک اگر آموزش را با سازهای ریتمی شروع کند و بعد سازهای ملودیک را بیاموزد، حتماً موفقتر خواهد بود. ساز پیشنهادی من برای کودک در مراحل ابتدایی یادگیریساز، تنبک است که یادگیری آن ساده است و چون صدای خوشی هم دارد، قطعاً سبب علاقهمندی کودک میشود.
🔸 بهطور کلی بهتر است کودک ابتدا سازهای ریتمیک را بیاموزد و در سنین نوجوانی و جوانی سراغ سازهای ملودیک برود. این روش او را به مسیری سوق میدهد که در آینده میتواند نوازنده موفق و مجربی شود.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
🔹 انتخاب ساز بر اساس علاقه کودک
🔸 پوریا شیرینگو: یکی از مسائل متداول خانوادهها انتخابساز مناسب برای کودک است که توجه به علاقه کودک بهترین و تنها گزینه مناسب در این مورد است. کشف علاقه کودک به یکساز خاص باید توسط مربی متخصص کودک شناسایی و در مسیر درست هدایت شود.
🔸 مربی با معرفی درستسازها میتواند به کودک کمک کند تا با آگاهی بیشترساز را متناسب با علاقهاش انتخاب کند.
🔸 بسیاری از مواقع مربی آنطور که باید و شایدسازها را به کودک معرفی نمیکند و به همین دلیل هنرجو در انتخابساز دچار سردرگمی میشود وگاه اصلاً نمیداند به کدامساز علاقه دارد. مربی باید با نشان دادن انواعسازها اجازه دهد کودک آنها را لمس کند و تشخیص دهد که کدامساز را دوست دارد. اگر این مراحل طی شود قطعاً کودک میتواند در یادگیریساز مورد علاقهاش موفق شود.
🔸 نکته دیگری که اهمیت دارد این است که کودک گاهی اوقات به دنبال سازهای جدید است و اینگونهسازها برایش جذابیت دارند. در چنین مواردی با مشاورههای تخصصی و کارشناسی مربی میتواند تشخیص دهد آیا این علاقه واقعی است یا یک انتخاب هیجانی. بنابراین در چنین موارد مربی متخصص کودک با صحبت کردن میتواند به کودک را کمک کند تا ساز مورد علاقهاش را به دور از هیجانات زودگذر انتخاب کند.
🔸 موضوع دیگری که مربی متخصص کودک پس از شناسایی علاقه کودک به یکساز باید انجام دهد، این است که با خانواده هنرجو صحبت کند؛ چرا که پس از انتخابساز این خانواده است که بایدساز را تهیه کند و در اختیار کودک قرار دهد. بنابراین باید میان انتخابساز و توان مالی خانواده برای تهیه آن، توازن برقرار شود.
🔸 فرض کنیمساز مورد علاقه کودک انتخاب و توسط خانواده تهیه شد. این تمام ماجرا نیست و کودک برای یادگیری نیاز به مربی متخصص دارد. گاهی اوقات ممکن است خانواده نتواند کلاس یا مربی متخصص درساز مورد علاقه هنرجو را پیدا کند که این موضوع خانواده و کودک را دچار چالش میکند. بنابراین علاقه کودک به ساز، توان مالی خانواده و دسترسی داشتن به کلاس آموزشی یا مربی متخصص کودک برای آموزشساز مورد نظر باید مانند تکههای پازل در کنار هم قرار گیرند.
🔸 موضوع دیگری که در زمینه آموزشساز به کودک مطرح میشود و یکی از دغدغههای خانوادهاست، سخت و آسان بودنساز است. خانوادهها گمان میکنند برخی ازسازها برای یادگیری کودک سخت هستند و به همین دلیل ممکن است مانع انتخابساز مورد علاقه کودک شوند. در این مورد به صراحت میگویم اگر کودک به ساز انتخابشده علاقه داشته باشد، قطعاً تمرین و یادگیری برایش سخت نخواهد بود و با تمرین و تلاش قطعاً در یادگیریساز مورد علاقه موفق میشود.
🔸انتخاب سازهای پایهای برای کودک بهترین گزینه است. چرا که کودک اگر آموزش را با سازهای ریتمی شروع کند و بعد سازهای ملودیک را بیاموزد، حتماً موفقتر خواهد بود. ساز پیشنهادی من برای کودک در مراحل ابتدایی یادگیریساز، تنبک است که یادگیری آن ساده است و چون صدای خوشی هم دارد، قطعاً سبب علاقهمندی کودک میشود.
🔸 بهطور کلی بهتر است کودک ابتدا سازهای ریتمیک را بیاموزد و در سنین نوجوانی و جوانی سراغ سازهای ملودیک برود. این روش او را به مسیری سوق میدهد که در آینده میتواند نوازنده موفق و مجربی شود.
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic
AUD-20200810-WA0001.mp3
8.95M
🎵 آهنگ « یا مولا »
🎤 خواننده و آهنگساز: علی متوسل
🖊 شاعر: عالیه مهرابی
🎵 تنظیم: وحید عباسکوهی
🎛 میکس و مستر: حسن برزگری
🔺 #صدای_شما
🎼 کانال رسمی موسیقی مصاف
@masafmusic