eitaa logo
یادداشت‌ها
273 دنبال‌کننده
141 عکس
48 ویدیو
0 فایل
مرتضی توکلی @talabezanjani مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی #صراط_زنجان
مشاهده در ایتا
دانلود
انتقام هوشمند تحلیل خودم رو عرض می کنم:/ منتظر این نباشید که جمهوری اسلامی با زدن برخی مواضع اسرائیلی انتقام های جزیی بگیره.. نوع انتقام جمهوری اسلامی از اسرائیل، تبدیل به یک و نرم افزاری شده که در نهایت هم بطور قطع منجر به حذف آن خواهد شد. جمهوری اسلامی در منطقه و در ارتباط با کشور های اسلامی براساس منطق حکمرانی اش یعنی مردمسالاری دینی می باشد و ایران نقش مستشاری برای تحقق خیزش مردمی با الگوی مقاومت را در منطقه مستمرا پیگیری می کند که حماس و حزب الله و انصارالله از خروجی های آنست. فعلی هم اینست که با فاصله انداختن بین تنها حامی اسرائیل یعنی آمریکا و این رژیم، یک دوگانه و ایجاد کند. اگر آمریکا حمایت از رژیم صهیونیستی را در تعارض با حضور استراتژیک خود در منطقه ببیند قطعا دومی را ترجیح داده و از حمایتش صرف نظر خواهد کرد. البته آمریکا اینجای قصه را هم نخوانده است که بعد از حذف اسرائیل نقش اسراتژیک اش در منطقه را هم نمی تواند ایفا کند چون کشورهای منطقه طی یک فرایند نرم، به استقلال و هویت اسلامی و انقلابی شان رسیده اند و دیگر حضور آمریکا را در کشورشان برنمی تابند. ✍️ مرتضی توکلی 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
لزوم فاصله گرفتن از نگاه های فانتزی به انتقام از صهیونیست ها؛ 🔺از تبعات جنگ با اسرائیل تا نبرد فراگیر! ▫️تردیدی نیست که مقابله با داعش و اسرائیل درست‌ترین تصمیم در حوزه امنیت ملی ایران بوده است؛ اما کسی که جبهه جنگ شام را به کمپوت خوردن و عکس یادگاری گرفتن تقلیل دهد، خدمت نکرده؛ بابت این صحنه‌سازی مضحک، مرتکب خیانت شده است. 🔹جنگ، جراحت و اسارت و تشنگی و گرسنگی دارد. این‌ها را باید گفت، کما اینکه فرماندهان نظامی همواره گفته‌اند. ▫️اکنون هم کسی که به مصاف مستقیم و سراسری رژیم اسرائیل رفتن را به پای تلویزیون نشستن و تماشای غرش موشکی سپاه تقلیل دهد، تنها حماقت خود را فریاد زده است. 🔹دکمه‌ای برای نابودی اسرائیل وجود ندارد! هزار چاقو می‌زنیم و هزار چاقو هم می‌خوریم! ▫️همه باید بدانیم که جهاد بزرگ تلفات بزرگ دارد. جهش قیمت‌ها و کمبود کالاها و رو شدن کارت آشوب و اغتشاش مسلحانه و سرازیر شدن سیل طعنه و ملامت از جانب دوست و دشمن، جزء تبعات حتمی مقاتله با اسرائیل به عنوان منشاء شر است و گریزی هم از آن نیست. 🔹اگر طاقت داریم، بسم‌الله. این ماییم و پیچ بزرگ تاریخی در محو محور شرارت. ▫️اگر طاقت نداریم، از زیر پتو رخ عقاب نگیریم و شطحیات تحویل دیگران ندهیم! 🔹تجربه صدباره ثابت کرده خیلی ها نمی‌دانند چه می‌خواهند و طاقت تبعات مطالبات خود را ندارند! ▫️یک خطای آفندی یا پدافندی دیگر کافی است برای فرونشست شعارها، ترکیدن حباب مطالبات و آغاز خودزنی‌ها و خوددرگیری‌ها! 🔹وصف وضعیت، آن‌هم وقتی دست بالاتر را داریم، ترساندن مردم نیست؛ غنی کردن افکار است برای آماده بودن، بازی نخوردن و جاخالی ندادن. ▫️من گوش به فرمان فرمانده کل قوا، برای هر سناریوی داخلی و خارجی آماده‌ام؛ خواه عملیات تنبیهی باشد یا حمله نظامی و خواه نامش را «سیلی» بگذارید یا «انتقام سخت» یا «جنگ». ‌شما هم آماده و گوش به فرمان باشید و مستقیم یا غیرمستقیم نظام و رهبری را بابت عدم التزام عملی به نسخه‌های کودکانه و تجویزهای مجازی تضعیف و ملامت نکنید. ✍ احمد قدیری 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
چرا تمرکز بر موضوع انتقام، ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است؟ ✍️ مهدی افراز 🔸احتمالا ساعت های پیشرو، بستر اولین رخداد نظامی رسمی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی و البته یکی از هزارمین مورد غیررسمی آن خواهد بود. این اتفاق در عین این که از حساسیت برخودار است اما پرداختن به آن و به طورکلی تمرکز بر مقولاتی چون حضور مستقیم ایران، انتقام، تقاص، سیلی و ... ایستادن در نقطه غیراساسی‌ و اشتباه تحولات منطقه است. 🔹امروز جمهوری اسلامی امیر حوادث غزه است و رقیبانش همگی اسیر. این برتری در وهله نخست به حمایت تسلیحاتی، مالی، سیاسی و رسانه ای ایران از مقاومت مرتبط نیست. طوفان الاقصی و حوادث پیرامون آن مظهر غلبه منطق جمهوری اسلامی در مناسبات قدرت و اثبات حقانیت آن در الهیات سیاسی معاصر بوده است. 🔸حجم مصیبت در غزه معلول شکاف میان منطق انسان و جهان انقلاب اسلامی با انسان و جهان مدرن است و هیچ چیز این فاصله را جز همین حجم خشونت پر نمی‌کند. هیچ حد واسط مشترکی برای ما دیگر وجود نخواهد داشت، اگر بود هیچگاه عالم غربی زیر بار هزینه های این جنایات نمی رفت. امروز عالم مدرن هیچ ابزار دیگری جز کشتار جمعی برای تعامل با عالم انقلاب اسلامی ندارد. 🔹زلزله امروز غزه و طوفان الاقصی معلول برخورد دو سازه تمدنی و تاریخی است. بر شالوده این دو سازه هیچ پدیده واحدی استوار نخواهد ماند. خون های مقدسی که بر زمین آسمانی غزه ریخته می شود، خون بهای از جاکندگی و وارستگی انسان انقلاب اسلامی از رویای آمریکایی است. 🔸این خون ها امروز بیداری آفریده و به برکت آن، گفتار ۴۵ ساله جمهوری اسلامی در موضوع فلسطین، اسرائیل و غرب تبدیل به نجوای درونی میلیون ها انسان و پیش نویس قطعنامه های بین المللی شده است. حماسه غزه به همه فهماند، منطقی که ۴۵ سال جمهوری اسلامی برمبنای آن همه سیاست های منطقه ای خود را بنا کرده و برای پایداری بر آن زخم ها خورده، حرف ها شنیده، فشارها کشیده و بهترین انسان های خود را تقدیم نموده، سنت تغییر ناپذیر هستی است که هیچ مفری از آن وجود ندارد. به رسمیت نشناختن رژیم و سفارش به مقاومت خونین اگر روزی یک داعی داشت امروز یک جهان حامی آن است. 🔹غلبه منطق جدید نوید دهنده شکل گیری نظم جدید خواهد بود. تغییر موازنه مابین عقلانیت ها و الهیات هاست که تغییرات سیاسی، نظامی، اقتصادی و جغرافیایی را پی ریزی می کند.کوچک‌ترین حوادث معرکه حتی به اندازه یک آه که از زبان یک مادر غزاوی خارج می‌شود تقویت کننده منطق جمهوری اسلامی و تضعیف کننده طرح های معارض اوست. 🔸وقتی یک منطق در حال غلبه پیدا کردن است دیگر نمی شود تحولات را بر اساس کلیشه‌های سابق تحلیل نمود و ارزش گذاری کرد. مفاهیمی همچون انتقام، تقاص یا بازدارندگی پیش از ۷ اکتبر، کلیشه‌های مناسبی برای تعیین وضعیت ایران در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی و طرح های آمریکایی بود اما امروز کل صحنه با همه جزئیات و اضلاعش‌ دگرگون شده است. انتقام اختصاص به معرکه ای دارد که در آن تعادلی مابین قدرت‌ها وجود داشته باشد، طوفان الاقصی هیچ توازنی مابین ما و استکبار باقی نگذاشته است. کل صحنه نموداری از مجازات و تنبیه تاریخی ارزش های آمریکایی توسط منطق انقلاب اسلامی است. 🔹وقتی در تحلیل مناسبات، همچنان تمرکز بر ادبیات انتقام است معنایش آن است که هنوز درک درستی از تحولات صورت نگرفته است. در نظم جدید اساسا واژگانی همچون انتقام و بازدارندگی دیگر برای ما بی‌معناست. طوفان الاقصی و من تبع آن این مفاهیم را از معنای سابق تخلیه کرده است. تا زمانی که طرح واره نوینی از حوادث غزه شکل نگرفته باشد ما همچنان گرفتار کلیشه های سابق خواهیم ماند. روایت فتح آوینی طرح واره ای برای سامان دادن به خرده گزارشات میدانی از دفاع مقدس بود و ما امروز بیش از هر چیز از فقدان آوینی غزه در رنج راهبردی هستیم. 🔸ممکن است جمهوری اسلامی در پاسخ به ترور دمشق یا بقیه حوادث مشابه، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان و یا تصمیم بسیار محدودتری بگیرد که اساساً ممکن است این تصمیمات در نقطه خود بهترین تصمیم هم نباشد اما زوم کردن لنزها در این موضوع ناشی از ایستادن در نقطه اشتباه تحولات است. 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
` بررسی دو نامه متناقض و چالش برانگیز اوایل انقلاب ◾ تحقق آرزوی انبیاء یا انحراف انقلاب از اسلام؟! ✍️ مرتضی توکلی امروز به بهانه سالروز شهادت شهید سید محمدباقر صدر، وقتی به نامه صمیمانه او به امام و مواجهه او با انقلاب اسلامی برخوردم بسیار شگفت زده شدم. 🔸یک شخصیت علمی و فقیه، چقدر میتواند خالص باشد که نسبت به جریان مبارزاتی در کشور دیگر اینقدر متواضعانه کرنش کند و فقیه دیگر را امام مجاهد خود خطاب کرده و حتی شاگردانش را دعوت به ذوبوا فی الخمینی کند. 🔹بعد از یک سال آشنایی با آثار او، تازه متوجه میشوم که این عرض ارادت به امام و انقلاب صوری نبوده بلکه برخواسته از عمق فهم ایدئولوژیک و قرابت معنایی با مکتب امام بوده است. گویی تمام اندیشه صدر در انقلاب ایران رقم خورده است که به شاگردانش میگفته؛ الیوم تحقق حلم الانبیاء. تعجب آور اینکه عالمی دیگر در درون کشور که جزو اصحاب انقلاب است و مبارزه میکند و همین که پیروزی محقق می شود، تاب نیاورده و رساله ای علیه انقلاب نوشته و کارگزاران را به تخطی از قواعد اسلام متهم می کند. شخصیت سید ابوالفضل با اینکه حق طلب و دارای دغدغه دینی بود اما بنظر می رسد که نمی توانست خود را در افق فکری امام قرار دهد. از طرفی هم خلا نگاه رئالیستی و آرمانخواهی افراطی زنجانی، منجر به واکنش تند او می شود تا جایی که انقلاب را به پیروی از انقلاب اکتبر و در تعارض با نظام نبوی متهم می کند. ⁉️ این دو نامه متناقض حاکی از چیست؟! قطعا از دو نوع نگاه و برداشت متفاوت.. 1️⃣ تفاوت اینجاست که شهید صدر یک نگاه مکتبی از اسلام را عهده دار است که با جامعه و تاریخ پیوند زنده‌ای برقرار می کند و لذا تحولات و واقعیت های موجود عالم را در فهم و کنشگری دینی اش لحاظ می کند. شهید صدر در ابتدا نامه‌اش به امام می گوید؛ «پیروزی‌های پی در پی و چشمگیری که با رهبری خردمندانه آنحضرت صورت گرفت و برنامه نجات‌بخش اسلامی را به جای دو تمدن و ایدئولوژی مقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت...» 2️⃣ این دقیقا همان نکته‌ای که در زنجانی کمبود آن حس میشود. او بدون توجه به موقعیت تاریخی انقلاب و تقابل آن با سایر مکاتب اجتماعی لائیک عصر، با ان‌قلت های طلبگی و موضعی شبه تکفیر، در نهایت به دام می افتد. امروز که جریان رو به زوال روشنفکری سکولار، ایشان را پدر معنوی خود خطاب می کنند؛ می توان پی برد که این تفکر از همان ابتدا چه انحرافی داشته است. 🔻 را دنبال کنید. @serat_ir1
این یادداشت رو سال گذشته نوشتم
و به مهلکه ای که مرا از آن نجات داده ای برمگردان.. یارب العالمین 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
استحباب پرداخت فطریه برای پدر پس از مرگش... 📝 رُوِيَ عَنِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ(علیهماالسلام) أَنَّهُمَا كَانَا يُؤَدِّيَانِ زَكَاةَ الْفِطْرَةِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ(علیه‎السلام) حَتَّى مَاتَا. وَكَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ(علیه‎السلام) يُؤَدِّيهَا عَنِ الْحُسَيْنِ ابْنِ عَلِيٍّ حَتَّى مَاتَ‌. وَ كَانَ أَبُو جَعْفَر (علیه‎السلام) يُؤَدِّيهَا عَنْ عَلِيٍّ (علیه‌السلام) حَتَّى مَاتَ. قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ(علیه‎السلام): وَأَنَا أُؤَدِّيهَا عَنْ أَبِي. ✍ روایت است که حسن بن علی و حسین بن علی(علیهماالسلام) بعد از شهادت پدر، تا وقتی زنده بودند، زکات فطره را از طرف پدر خویش می‌‏پرداختند. حضرت سجّاد(علیه‌السلام) نیز تا هنگام شهادت، زکات فطره را از جانب پدر خویش می‌‏پرداخت. حضرت باقر(علیه‌السلام) نیز تا هنگام شهادت، از جانب پدرش، زکات فطره می‌ پرداخت. حضرت صادق(علیه‌السلام) فرمود: من نیز از جانب پدرم برای او زکات فطره می‌‏پردازم. 📚 ۱. مستدرك الوسائل، ج۷، ص۱۵۱ ۲. بحار الأنوار الجامعة ج۹۳ ص۱۱۰   ۳. دعائم الإسلام  ج۱ ص۲۶۷   🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
الله اکبر الهم انصر الاسلام و اهله واخذل الکفار و المشرکین و المنافقین
فرق اتکاء به گنبد طلای ولایت و ‎ پوشالی، امروز برای همه دنیا روشن شد.. «سَعِدَ مَنْ والاكُمْ ، وَ هَلَكَ مَنْ عاداكُمْ...سَلِمَ مَنْ صَدَّقَكُم/ زیارت جامعه» 🔹 جوامع، همواره از سلامتِ اجتماعی در مواجهه با بحران ها، نگران اند. راه مطمئن سلامت، اعتقاد به جايگاه والاى ائمّه(ع) است. از اين رو زائر، مقام امامان را تصديق مى كند و همين باور، او را سلامت مى دارد : «وَ سَلِمَ مَنْ صَدَّقَكُم ؛ و هر كه شما را تصديق كرد، سالم ماند». ✍️ مرتضی توکلی 🔻فرازهایی از زیارت جامعه کبیره؛ سَعِدَ مَنْ والاكُمْ ، وَ هَلَكَ مَنْ عاداكُمْ ، وَ خابَ مَنْ جَحَدَكُم ، وَ ضَلَّ مَنْ فارَقَكُمْ ، وَ فازَ مَنْ تَمَسَّكَ بِكُمْ ، وَ أمِنَ مَنْ لَجَأَ إلَيْكُمْ ،وَ سَلِمَ مَنْ صَدَّقَكُم وَ هُدِىَ مَنِ اعْتَصَمَ بِكُمْ . مَنِ اتَّبَعَكُم فَالْجَنَّةُ مَأْواهُ وَ مَنْ خالَفَكُم فَالنّارُ مَثْواه. خوش بخت است ، هر كه شما را يارى كند ؛ و هلاك است ، هر كه شما را دشمن دارد ؛ و ناكام است ، هر كه انكارتان كند ؛ و گم راه است ، هر كه از شما جدا شود ؛ و رستگار است ، هر كه به شما در آويزد ؛ و در امان ماند ، هر كه به شما پناه آورد ؛ و سالم ماند ، هر كه تصديقتان كند ؛ و هدايت مى شود ، هر كه به شما بپيوندد . هر كه از شما پيروى كند ، بهشت ، پناهگاه اوست ؛ و هر كه با شما مخالفت كند ، آتش [ دوزخ ] ، جايگاه اوست. 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چالش‌سازی حجاب، بازی در زمین دشمن ✍️ مرتضی توکلی بار سومست که به این کلیپ کپشن میزنم و باز میخواهم با دقت نظر بیشتری به این موضوع بپردازیم. این کلیپ قدیمی، گلایه رهبرانقلاب از برخی حزب اللهی هاست که روشهای چالش ساز را در حل برخی مسائل اجتماعی حساس پیش گرفته و خودشان را در معرض اتهام قرار میدهند. اخیرا هم ایشان بعد از ارائه نظرشان بر ضرورت توجه به قانون حجاب، فرمودند که مساله حجاب در ایران را دشمن تبدیل به کرده است برخی برداشتشان صرفا این شد که منظور اینست تعطیلی گشت ارشاد، باید پایان یابد و ناجا باید دوباره با همان روش مشغول به کار شود. در حالیکه فحوای سخن خیلی دقیقتر بود.. قانون حجاب باید به گونه ای در کشور اجرا شود که منجر به چالش نشود و هر چیزی که این مساله را تقویت کند بازی در میدان دشمن است. لذا کنش گری رسانه ای در این موضوع، چه در مقام نقد و چه در مقام دفاع، اگر تمرکز حزب الله را از چالش های حقیقی(که طبق بیانات اخیر ایشان "وحدت اجتماعی و ارائه الگو جهانی" است) دور کند بازی خوردن از جنگ شناختی دشمن است. اهتمام به یک قانون فرهنگی، بیشتر ناظر به تلاش برای فرهنگ شدن آنست تا فشار آوردن به فرد قانون گریز.. سلمنا.. با این کارت زرد رهبری، گشت ارشاد اول باید برود یقه تک تک مسئولان فرهنگی را بگیرد و در ون کند و توضیح بخواهد. آن هم نه توضیح آماری و کمی، بلکه بصورت کاملا تفصیلی و کیفی که بفرمایند در امر حجاب چه و را در پی گرفته اند و اگر نگرفته اند به دلیل در انظار مردم مجازات کند تا درس عبرتی برای دیگر کارگزاران باشد. کانال یادداشت ها
♨️ ناقص صحیح، ناقص معیوب! ۱. "حجاب" و پوشش سر مثل "کمربند ایمنی" نیست. بی حجابی یک گناه و پیگردش داخل در "مسئولیت کیفری"؛ ولی نبستن کمربند، داخل در "مسئولیت مدنی" است. قواعد و قانون هریک از اینها فرق می کند. مسئولیت مدنی، بشکل قهری هم ثابت است اما مسئولیت کیفری، رفتار مجرمانه با سوء نیت و با علم و آگاهی ثابت و نیاز به "دادگاه صالحه" دارد؛ لذا دوربین به تنهایی برای صدور مجازات (جریمه و...) کافی نیست. دادگاه و حق دفاع، خود لحاظ کرامت برای فرد است. ۲. در پاکسازی جامعه از بزه و جرائم، فقط "پلیس" و قوه قضائیه وظیفه ندارد و صرفاً تکیه بر ایندو، یک فرآیند "ناقص" است. البته واضح است پلیس و ضابط قضایی "جرم های مشهود" را میتواند جلوگیری نماید. سطحی از بی حجابی و برهنگی به موجب قانون می تواند مصداق آن باشد. ۳. همین فرآیند ناقص (فقط پلیس و قضایی) ممکن است "صحیح" یا "معیوب" انجام شود. برخورد معیوب، همان اعمال "بی قاعده" است که سابقا سر زده و در اطلاعیه اخیر فراجا هم وعده برخورد با مرتکبین داده شده است! ۴. "بخشی از قاعده" در برخورد صحیح با بانوان در فقه سنتی ما ردپا دارد: الف) تفاوت و تخفیف برخی حدود شرعی برای بانوان مثل: هم جنس گرایی(مساحقه)/ ارتداد/ قوادی/ زنای به عنف/ زنای با نابالغ/ و... ب) مماشات با آبرو ریزی کردن آنها و بددهنی آنها به رهبران (نامه۱۴ درباره زنان شامیان) ج) احتیاط و ضمان در جلب آنها بخاطر آسیب های زنانه (بارداری، استرس و...) - مذمت یکی از خلفاء بخاطر خشونت علیه زنان و اولین تازیانه زن بر آنها (در غیر حدود). - سیره حضرت امیر(ع) در دستگیری و انتقال صاحب جمل با ۴۰زن شناخته شده. - و... ⬅️ از اینرو دستگیری آنها در جرائم مشهود (که بیشتر از بغی آنها نیست) هم باید با رعایت کرامت زن و احتیاط و ملایمت باشد. ۵. "قاعده صحت برخورد" در زمانه ما و "جنگ ترکیبی دشمن" بیش از این موارد است که جداگانه باید فهرست شده و آموزش لازم داده شود. ناقص معیوب، می تواند آثار منفی بسیار و حتی "نقض غرض" را نتیجه دهد. اما ناقص صحیح، اضافه شدن نهادها و تدابیر اثباتی دیگر را می خواهد تا "کامل" شود. * فهرست مطالبی درباره حجاب 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۲/۱ 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
بطور قطعی، عوامل جریان فتنه تو حاشیه سازی های اخیر نسبت به موضوع حجاب دست دارن تا مساله رو در صدر چالش های مجازی قرار داده و نگه دارن.. امروز جوانب امنیتی و سیاسی حجاب، پررنگ از لایه فرهنگی است و نباید ‎ خورد. رهبری فرمودند دشمن اصرار داره حجاب رو تبدیل به ‎ کند. بعضی مواقع مواجهه خام با یک منکر، خودش منکر است.. مثل همین چیزی که امروز برخی دوستان مذهبی مخالف بی حجابی، اقدام به انتشار تصاویر مستهجن در اکانتشان میکنند تا اوج فحشا را بقول خودشان یادآور شوند در حالیکه خود این اقدام اشاعه فحشاست. کار دشمن همیشه، تغییر ارزش ها نیست بعضی مواقع جابه جا کردن اولویت هاست. بحث سر این نیست که با بی حجابی برخورد شود یا نشود؟ حرف اینست که جوانب مختلف را باید در نظر داشت و با یک مواجهه هوشمند، موضوع را پیش برد. قبول.. طرح نیروی انتظامی خوب و بجا.. سوالم از شماست که خودتان چه طرحی برای حجاب دارید که از فردای گشت ارشاد آنرا عملیاتی کنید؟! دشمن پروژه را حتی در سریال نون خ گنجانده و در جامعه هلی برن میکند بعد دوستان هنوز دارن سینه خیز تمرین میکنند. بسم الله کنشگران مجازی، طلاب، مادحین، هنرمندان، اهل رسانه و ... بیان بگن غیر از حمایت از طرح فراجا (که لازمه) چه برنامه ای در حوزه تخصصی خودشون برای معضل بی حجابی دارن؟! 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
بعضی مواقع مواجهه خام با یک منکر، خودش منکر است.. مثل همین چیزی که امروز برخی دوستان مذهبی مخالف بی حجابی، اقدام به انتشار تصاویر مستهجن در اکانتشان میکنند تا اوج فحشا را بقول خودشان یادآور شوند در حالیکه خود این اقدام اشاعه فحشاست. تصاویر رو بنده تار کردم..😐 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این صحنه ها آشناست.. نسل وهب نصرانی، امروز همچون روز عاشورا از نماز حسین در دل کفر محافظت می کنند.. 💬 مرتضی توکلی پ ن: توی این صحنه، دانشجوهای دانشگاه اوهایو در حال نمازند و پلیس تلاش داره تا دستگیرشون کنه و دانشجوهای غیر مسلمان دیوار محافظتی درست کردند و با چنگ و دندون از دوستاشون محافظت میکنند! 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش بانوان انگلیسی در مواجه با لباس های بی حجاب (سال ۱۹۶۴) ◾️چه شد که حجاب و پوشش در دنیا به اینجا رسید؟! 🔸مشاهده می کنید که زن غربی چطور طی یک فرایند باورنکردنی مسیر فرهنگی اش را بسوی ابتذال جنسی طی می کند و ارزش های چند دهه گذشته اش را نفی می کند. شاید این نوع تغییر فاحش، تعجب آور باشد ولی قطعا علت روشنی برایش وجود دارد.. در یک جمله باید گفت؛ این خاصیت و اقتضای نظم اجتماعی سرمایه داری است که در فرایند توسعه مادی اش، نسبت به منفعت طلبی و زیاده خواهی ها تعرضی نمی کند؛ زیرا در غیر اینصورت تمام ماهیت اش زیر سوال خواهد رفت. 🔸به این ترتیب، سودجویان در چارچوب سرمایه داری، قطعا جذابیت های جنسی و طبیعی زن را نادیده نگرفته و برایش برنامه ریزی کلان می کنند. 🔹دنیای مدرن و دسترسی آن به رسانه هم، بستر وسیعی است که میتواند این سلطه را به کشورهایی حتی با عقاید مذهبی مغایر سرایت داده و جوامع آنرا تحت تاثیر پروپاگاندای خود قرار دهد. ✍️مرتضی توکلی 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
مراسم چهلم پدر بنده
مساله فلسطین خیلی چیزا رو روشن کرد مهم ترینش: لیبرالیسم مساوی با نبوده و مراد از دموکراسی،خواست نیست. The Palestinian issue clarified many things The most important thing: liberalism is not equal to , and democracy is not the will of 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd
این توییت رو امروز باید با تصویر ضرب و شتم دانشجویان آمریکایی توسط پلیس منتشر کرد. کلا حرف سنگینیه می تونید براش خیلی مصداق پیدا کنید😅
اگر نقاشی‌های کودکان واقعی بودند😍 🔻یادداشت های برگزیده https://eitaa.com/joinchat/3621912738Cceffa384fd