#با_حوصله_بخوانید
🚶♂️عادت👨🦼
اگر از من بپرسید دلیل اصلی شکست یا موفقیت ما آدمها چیه ؟
میگم : عادت های فرد
هر کدام از ما دارای عادت های خوب و عادت های بد هستیم
عادت های خوب مثل : بیدار شدن در ابتدای صبح ، ورزش کردن، مطالعه کردن ...
و عادت های بد هم می تونه مثل : دیر خوابیدن ، زیاد خوردن، چندین ساعت در فضای مجازی چرخیدن ، سیگار کشیدن و غیره باشه
🔹عادت های خوب منجر به پیشرفت ، لذت های همیشگی و بلند مدت ، رضایت مندی و موفقیت خواهد شد
به عنوان نمونه : مطالعه ی روزانه در مورد شغلمون قطعا" ما رو در شغل مورد نظرمون الگو می کند .
دو نفر را در نظر بگیرید که دارای یک شغل هستند و با هم شروع به کار کرده اند یکی در طول شبانه روز یا طول هفته چند سطر یا صفحه یا مجله در مورد شغل خود مطالعه می کند تا مطالب جدیدی بیاموزد ، دیگری وقتی برای مطالعه و یادگیری مطالب جدید ندارد
پس از یک بازه ی زمانی مقایسه کنید کدامیک موفق تر خواهند بود...
🔹عادت های بد هم منجر به بدبختی و پشیمانی خواهند شد
مثلا" عادت کنیم در طول شبانه روز چند ساعت از وقت گرانقدر خود را صرف دیدن ، خواندن، چت کردن و چرخیدن در فضای بی در و پیکر فضای مجازی کرده باشیم طبیعی است اگر در طول این عادتِ بد ، فرزندمان ، همسرمان ، مادرمان با ما کاری داشته باشد اولا" بر می آشوبیم ، عصبانی می شویم و این خب البته نتیجه ی کوتاه مدت آن است اما نتایج بلند مدت این عادتِ بد، بسیار زیان بارتر و وحشتناکتر است
همه عادت ها چه خوب و چه بد ، نقش بی بدیل خود را در زندگی ما بازی می کنند .عادت ها می توانند ما را به فردی شکست خورده یا موفق تبدیل کنند
🔆پیشنهاد می کنم برای گامِ اولِ تغییرِ مثبت و رو به جلو عادت های بد و خوب خود را یادداشت کنیم.🔆
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🖊 این پیشنهاد را به عنوان یک #تکلیف در نظر بگیرید و اگر بدنبال بهبود شرایط خود هستید نسبت به این موضوع حساس بوده و عملا اقدام به یادداشت عادت های خوب و بد خود کنید
👈در روز های آینده روی موضوع مهم #عادت ها و اینکه چگونه از شر عادت های بد خلاص شویم بیشتر خواهیم گفت . 👉
ضمنا" در صورت تمایل می توانید عادت های خوب و بد خود را برای ما(@Abbasporan) بفرستید تا بیشتر در مورد آن در #مسیر صحبت کنیم.
پیوستن
پيشواى بزرگ اسلام امام علي(عليه السلام) مى فرمايد:
«وَ اعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ لَمْ يُعَنْ عَلَى نَفْسِهِ حَتَّى يَكُونَ لَهُ مِنْهَا وَاعِظٌ وَ زَاجِرٌ لَمْ يَكُنْ لَهُ مِنْ غَيْرِهَا لَا زَاجِرٌ وَ لَا وَاعِظٌ»
ترجمه: كسى كه كوشش نكند تا از درون وجود خود واعظى كه او را پند و اندرز دهد و زاجرى [ملامتگرى] كه او را از كار بد باز دارد، پيدا كند، پند و اندرز و منع ديگران در وجود او اثر نخواهد كرد!
🔹(منظور از واعظ ، همون وجدان است)🔹
نهج البلاغة، شريف الرضى، محمد بن حسين، محقق / خطبه 88، ص 123.
پیوستن
اى مردم! اگر دربارهى قيامت شك داريد
(با دقّتِ در وجود خود، شكّ ِ خود را برطرف كنيد،) ما شمارا از خاك آفريديم (مواد غذايى خاك از طريق غذا به صورت نطفه در آمد) سپس از نطفه، سپس (به صورت) خون بسته شده، سپس (به صورت چيزى مانند) گوشت جويده شده كه بعضى خلقت كامل يافته (وبه دنيا آيد) وبعضى خلقت كامل نيافته (و سقط شود)، تا براى شما روشن سازيم (كه بر هرچيز قادريم) وآنچه (از جنينها) را كه بخواهيم تا سرآمدى معيّن در رحم مادران قرار دهيم، سپس شمارا به صورت طفل بيرون مىآوريم، تا به حدّ رشد و بلوغ برسيد و (در اين ميان) بعضى از شما مىميريد و بعضى به پستترين مرحلهى زندگى (و پيرى) مىرسيد تا جايى كه دانستههاى خودرا از دست دهند.
(همچنين) زمين را (در زمستان) خشك و مرده مىبينى امّا هنگامى كه باران بر آن فرو مىباريم، به حركت درآيد و رشد كند و انواع گياهان زيبا مىروياند.
#قرآن_کتاب_زندگی
يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنْ كُنْتُمْ فِي رَيْبٍ مِنَ الْبَعْثِ فَإِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ مُخَلَّقَةٍ وَغَيْرِ مُخَلَّقَةٍ لِنُبَيِّنَ لَكُمْ ۚ وَنُقِرُّ فِي الْأَرْحَامِ مَا نَشَاءُ إِلَىٰ أَجَلٍ مُسَمًّى ثُمَّ نُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ ۖ وَمِنْكُمْ مَنْ يُتَوَفَّىٰ وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ إِلَىٰ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْلَا يَعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا ۚ وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَةً فَإِذَا أَنْزَلْنَا عَلَيْهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنْبَتَتْ مِنْ كُلِّ زَوْجٍ بَهِيج(ٍآیه 5 سوره حج)
پیوستن
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
طراحی ویژه ربات برای حرکت روی آب
🔹از همتایان خود در فن آوری و مهندسی جلوتر باشیم🔹
پیوستن
#حکایت
پادشاهی با غلامی عجمی در کشتی نشست و غلام دیگر دریا را ندیده بود و محنت کشتی نیازموده ، گریه و زاری در نهاد و لرزه بر اندامش اوفتاد .
چندان که ملاطفت کردند آرام نمی گرفت و عیش مَلک ازو منقص بود. چاره ندانستند.
حکیمی در آن کشتی بود، ملک را گفت اگر فرمان دهی من او را به طریقی خاموش گردانم .گفت: غایت لطف و کرم باشد.
بفرمود: تا غلام را به دریا انداختند. باری چند غوطه خورد .مویش گرفتند و پیش کشتی آوردند. به دو دست در سکان کشتی آویخت چون بر آمد، به گوشه ای بنشست و قرار یافت.
ملک را عجب آمد. پرسید در این چه حکمت بود؟ گفت از اول مِحنت غرقه شدن ناچشیده بود و قدر سلامت کشتی نمی دانست
همچنین قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید
ای سیر تو را نان جوین خوش ننماید
معشوق من است آن که به نزدیک تو زشت است
حوران بهشتی را دوزخ بود اعراف
از دوزخیان پرس که اعراف بهشتست
فرق است میان آن که یارش در بر
تا آن که دو چشم انتظارش بر در
#گلستان_سعدی
پیوستن