eitaa logo
مسجد امام حسین( ع)
202 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
2.8هزار ویدیو
13 فایل
اسلامشهر زرافشان کوچه 54 و 52 تاسیس 1359 توسعه و نوسازی سال 1389 جهت ارسال مطالب و هماهنگی 09124201017 ارتباط با ادمین @Ali_norouzi55
مشاهده در ایتا
دانلود
مسجدخانه خدا اگر تو در بلد کفر به مسجد بروی این محال است که یک شهر مسلمان نکنی سوال نود و پنج: مسجد را در چه مکانی می‌توان ساخت؟ از نظر موقعیت جغرافیایی، بهتر است در کجا ساخته شود؟ جواب: به طور کلی، زمینی را که برای ساختن مسجد استفاده می‌شود باید وقف مسجد شده باشد و سایر اراضی موقوفه را نمی‌توان برای مسجدسازی استفاده کرد و باید در همان جهتی که برای آن وقف شده‌اند استفاده نمود. امام حسن عسکری می‌فرماید: موقوفات بر اساس که واقف معین کرده اداره و مصرف می‌شوند. از این رو، از زمین‌هایی که برای اغراض دیگری وقف شده‌اند نمی‌توان برای ساخت مسجد استفاده کرد. در ارتباط با ساخت مسجد، مکان دیگر که در روایات از مسجدسازی در آن نهی شده قبرستان‌ها هستند. سماعه بن مهران می‌گوید: از امام صادق درباره زیارت قبور و ساختن مسجد در قبرستان سوال شد، امام فرمودند: زیارت قبور مانعی ندارد، ولی نباید در قبرستان مسجد ساخته شود. در روایت دیگری عبید ابن زراره می‌گوید: شنیدم که امام صادق(ع) می‌فرمود: در تمامی زمین به جز محل چاه دست‌شویی و قبرستان می‌توان مسجد بنا نمود. البته باید توجه داشت کراهت بنای مسجد بر قبرستان در شرایطی است که مانع دیگری نباشد، ولی اگر مانعی مثل وقف_ یعنی اینکه زمین برای قبرستان وقف شده_ باشد، بنای مسجد بر آن حرام است. همینطور است اگر بنای مسجد در قبرستان مستلزم نبش قبر و هتک حرمت مومنان مدفون در آنجا باشد. سوال: هرگاه شخصی در قبرستان مسلمین، که وقف است، مسجدی روی قبور اموات بنا کند، آیا جایز است یا خیر؟ و اگر چنین مسجدی بنا شد، آیا نماز در آن صحیح است؟ جواب: ساختن مسجد در قبرستان، که زمین آن وقف قبرستان است، جایز نیست و نبش قبور مسلمین حرام است و به مجرد ساختن، مسجد نمی‌شود. ولی نماز خواندن در آن مانعی ندارد. کپی و نشراین پست صدقه است. @masjed54
وَ الشَّكُّ عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَى التَّمَارِي وَ الْهَوْلِ وَ التَّرَدُّدِ وَ الِاسْتِسْلَامِ؛ فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَيْدَناً لَمْ يُصْبِحْ لَيْلُهُ وَ مَنْ هَالَهُ مَا بَيْنَ يَدَيْهِ نَكَصَ عَلى عَقِبَيْهِ وَ مَنْ تَرَدَّدَ فِي الرَّيْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِكُ الشَّيَاطِينِ وَ مَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَكَةِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ هَلَكَ فِيهِمَا. و شك چهار بخش دارد: جدال در گفتار، ترسيدن، دو دل بودن، و تسليم حوادث روزگار شدن. پس آن ڪس ڪه جدال و نزاع را عادت خود قرار داد از تاريڪى شبهات بيرون نخواهد آمد، و آن ڪس ڪه از هر چيزے ترسيد همواره در حال عقب نشينى است، و آن ڪس ڪه در ترديد و دو دلى باشد زير پاے شيطان ڪوبيده خواهد شد، و آن ڪس ڪه تسليم حوادث گردد و به تباهى دنيا و آخرت گردن نهد، و هر دو جهان را از ڪف خواهد داد. ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ کانال مسجد امام حسین(ع) ⬇️ @masjed54 ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
32 وَ قَالَ (علیه السلام): فَاعِلُ الْخَيْرِ خَيْرٌ مِنْهُ، وَ فَاعِلُ الشَّرِّ شَرٌّ مِنْهُ. ارزش و والايى انجام دهنده ڪارهاے خير (اخلاقى) : و درود خدا بر او، فرمود: نيڪوڪار، از ڪار نيك بهتر و بدڪار از ڪار بد بدتر است. ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ کانال مسجد امام حسین(ع) ⬇️ @masjed54 ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
🌹🌙 💚به نقل از پيامبر اكرم-صلّى اللّه عليه و آله و سلّم-آمده است: ☑️هركس در شب هشتم ماه شعبان ⚪️دوركعت_نماز ⬅️در ركعت_اول سوره حمد یک 《1》بار و آيه‌ى آمَنَ اَلرَّسُولُ ... را تا آخر پنج《5》 بار و سوره‌ى « توحید» پانزده《15》 بار-بخواند،و ⬅️در رکعت_دوم سوره حمد یک 《1》 بار و آیه­ «قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ » یک《1》 بار و سوره‌ى « » پانزده《15》 بار ✔️اگر به اندازه‌ى خار و خاشاك كف دريا گناه داشته باشد، پاكيزه از دنيا مى‌رود و گويى كه تورات، انجيل، زبور و فرقان [قرآن]را قرائت كرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 قرآن مبین 💞🍃💕🍃💞🍃💕🍃💞🍃💕🍃💞
۳۳ وَ قَالَ (علیه السلام): كُنْ سَمْحاً وَ لَا تَكُنْ مُبَذِّراً، وَ كُنْ مُقَدِّراً وَ لَا تَكُنْ مُقَتِّراً.   اعتدال در بخشش و حسابرسى (اخلاقى، اجتماعى، اقتصادى): و درود خدا بر او، فرمود: بخشنده باش امّا زياده روے نڪن، در زندگى حسابگر باش امّا سخت گير مباش .࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ کانال مسجد امام حسین(ع) ⬇️ @masjed54 ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
۳۴ وَ قَالَ (علیه السلام): أَشْرَفُ الْغِنَى، تَرْكُ الْمُنَى.  راه بى نيازى (اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: بهترين بى‌نيازے، ترك آرزوهاست.  ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ کانال مسجد امام حسین(ع) ⬇️ @masjed54 ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
مسجدخانه خدا اگر تو در بلد کفر به مسجد بروی این محال است که یک شهر مسلمان نکنی سوال نود و شش: آیا تبدیل کنیف به مسجد جایز است؟ جواب: مقصود از "کنیف" مکان‌های آلوده به نجاست می‌باشد. اگر چه نجس کردن مسجد هتک حرمت و از گناهان کبیره به شمار می‌آید، اما بنا کردن مسجد بر این گونه مکان‌ها، بخصوص به هنگام توسعه مسجد، با شرایطی بلا اشکال است. عبدالله بن سنان می‌گوید: از امام صادق(ع) در مورد مکانی که زمانی دست‌شویی بوده، سوال کردم که آیا می‌توان آن را نظافت کرد و مسجد قرار داد؟ امام (ع) فرمودند: بر چنین مکانی آن‌قدر خاک بریز که نجاسات آن پوشیده شوند‌. این کار زمین را تطهیر خواهد کرد، ان شاءالله. نظیر این روایت را ابی الجارود از امام باقر (ع) نقل کرده است. مسعده بن صدقه می‌گوید: از امام صادق(ع) پرسیدم: آیا می‌توان مکان دست‌شویی را به مسجد تبدیل کرد ؟ امام(ع) فرمود: اگر به قدری خاک روی نجاسات بریزند که پوشیده و بوی آن قطع شود مانعی ندارد؛ چون خاک، آن نجاسات را تطهیر می‌کند و سنت پیامبر نیز این‌گونه بوده است . لازم به توضیح است که چنانچه زمینی مخصوص دست‌شویی بوده باشد ، تغییر و تبدیل آن به مسجد بلامانع است، ولی اگر چنانچه آن زمین در جهت خاص وقف و استفاده شود، تبدیل آن جایز نیست: سوال: در اثر توسعه مسجد، توالت سابق آن در حیاط مسجد واقع گردیده که فعلا معدوم و زمین آن موزائیک کاری و تمیز شده. بعضی از مؤمنین در نماز خواندن روی چنین زمینی که سابقا جای توالت بوده، احتیاط می‌کنند. متمنی است حکم آن را بیان فرمایید؟ جواب: در فرض سوال که زمین مزبور برای انتفاع در جهت مخصوص بوده، آن را جزء صحن مسجد قرار دادن، که منافی با آن جهت است. جایز نبوده و حکم مسجد را ندارد. ولکن نماز خواندن در آن مکان مانع ندارد. والله العالم . طبق این استفتا، مکانی که برای جهت خاصی مثل وضوخانه و دست‌شویی وقف شده است، چنانچه تبدیل هم شود عنوان مسجد را ندارد و اگر واقف ناراضی باشد، چه بسا اقامه نماز در این مکان هم خالی از اشکال نباشد. کپی و نشراین پست صدقه است. @masjed54
۳۴ وَ قَالَ (علیه السلام): أَشْرَفُ الْغِنَى، تَرْكُ الْمُنَى.  راه بى نيازى (اخلاقى): و درود خدا بر او، فرمود: بهترين بى‌نيازے، ترك آرزوهاست.  ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ کانال مسجد امام حسین(ع) ⬇️ @masjed54 ࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐