eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.4هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
1.2هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
به خداوندی خدا سوگند فرج ماست در دعای فرج درد ما نه که درد عالم را نیست درمان به جز دوای فرج بی امام زمان، همه فلجیم می زند قلب مان برای فرج می وزد از سپهر ندبه و عهد به نفس های مان، هوای فرج حاجتی جز ظهور، ما را نیست به خداییم ما گدای فرج از طریق دعا و انفاقیم روی بال فرشته های فرج مهدی صاحب الزمان باشد مطلقا صاحب لوای فرج اثر گامهای او باشد هر کجا هست رد پای فرج در شب قدر نیست ادعیه ای درخور آن زمان به جای فرج می رسد از زبان حال زمین از زبان همه، ندای فرج کاش آدینه ای که می آید برسد از حرم، صدای فرج صد که آید نود هم آمده است نیست ما را دعا سوای فرج همه‌ی عمر مان فدای ظهور همه‌ی جان مان فدای فرج ۱۴۰۳/۰۱/۰۸ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 👈🏼 علامه جعفری به نقل از آیت‌الله خوئی درباره میرزای نائینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیهم ➖ میرزا، شبی به خواب شاگردش آمد و گفت: كس نمی‌داند در اين بحر عميق سنگ ريزه قرب دارد يا عقيق! 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔶 آیا تقدم امیرالمؤمنین علیه‌السلام بر دیگران، تندروی در شیعه‌گری است؟! 👈🏼👈🏼 احمد کسروی (منحرف و روغن‌فکر التقاطی) می‌گوید: چيزي‌كه هست شيعی‌گری در اين سادگي خود نايستاد و هر زمان رنگ ديگری به آن زده شد! از همان زمان‌های پيش يک‌دسته به تندروی برخاسته چنين گفتند كه: در زمان ابوبكر و عمر و عثمان نيز، علی به خلافت سُزنده تر می‌بوده، و آن سه تن ستم كرده‌اند كه به جلو افتاده‌اند!! اين‌را گفته از ابوبكر و عمر و عثمان ناخشنودي نمودند. اين نخست آلودگي بود كه شيعيگري پيدا كرد. چه راستي آنكه پس از مرگ بنيادگزار اسلام، ياران او كه سران مسلمانان شمرده ميشدند، نخست به ابوبكر و سپس به عمر و سپس به عثمان خلافت داده بودند و علي ناخشنودي از خود نشان نداده بود و نبايستي دهد(۱). 📝 در پاسخ باید گفت که: 🍃 اولا: در توضیح باید گفت که عده‌ای تندرو نگفتند که ابابکر سزاوار خلافت نیست، بلکه خود وی چنین گفت. ابابکر می‌گفت: ای مردم من خلیفه شدم درحالی که بهترین شما نیستم(۲). 🍃وثانیاً: و این که آن دو ستم کردند نیز درست است. اهل‌سنت از پیامبر صلی الله علیه و آله روایت میکنند: اگر کسي بر عده‌اي از مسلمانان مقدم شود در حالي که مي‌داند در جامعه بهتر از او وجود دارد، هم به خدا و هم به پيغمبر و هم به مسلمان‌ها خيانت کرده است(۳). 🍃 وثالثا: اما اینکه آیا بزرگان اسلام خلافت به ابابکر داده‌اند یا نه، شیوه بیعت‌گیری ابابکر را ببینیم: ابن ابی الحدید سنی معتزلی می‌گوید: گوید: من همیشه محب بنی‌هاشم بودم وقتی رسول الله صلی الله علیه و آله از دنیا رفت، مانند شخص سرگردان شتابان شدم با آن ناراحتی که برای وفات آن حضرت داشتم پس نزد بنی‌هاشم پیش پیامبر در حجره می‌رفتم و می‌آمدم دنبال بزرگان قریش می‌گشتم. درهمین حین دیدم که ابابکر و عمر نیستند و ناگاه از کسی شنیدم که می‌گوید: گروهی در سقیفه بنی ساعده هستند. ناگاه دیدم شخص دیگری گوید: با ابابکر بیعت شد. طولی نکشید که ناگاه دیدم ابابکر آمد و همراهش عمر ابوعبیده و عده‌ای از اصحاب سقیفه هستند درحالی که ❌کمربندهای صنعانی به کمر بسته‌اند و به هرکس که می‌رسیدند بدون استثناء به سختی وی را می‌زدند و جلو می‌انداختند و دستش را دراز می‌کردند و به دست ابابکر می‌کشیدند حال چه بخواهد چه نخواهد❌(۴). 📚 منابع: ۱. بخوانند و داوری کنند، ص۸ ۲. البدایة والنهایة، ج۷، ص۶ ۳. تمهيد الأوائل وتلخيص الدلائل، ج۱، ص۴۸۶ ۴. شرح نهج ابن ابی الحدید، ج۱، ص۲۱۹ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar