eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.4هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.6هزار ویدیو
1.2هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
الإمام‌الحسن‌علیه‌السلام_محمدحسن‌آل‌ياسين.pdf
1.62M
. ◾️ ، پیرامون حضرت امام حسن‌مجتبی (صلوات‌الله‌علیه) به‌مناسبت شهادت آن حضرت 🔻 عناوین کتب: ➖ ۱. منذرکاظم آل هربید ➖ ۲. الأستاذ صالح الطائی ➖ ۳. السيد عبدالعزیز الطباطبایی ➖ ۴. السيد سامي البدري ➖ ۵. محمدحسن آل ياسين 🔻 پیشنهاد دانلود به‌پژوهشگران وطلبه‌ها واهل‌منبر 🔻 دانلود با ذکر صلواتی بر محمدوآل‌محمد علیهم‌السلام 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلی‌الله‌علیه‌وآله ◼️ ؟! ➖ آیا میان این دو روایت از رسول‌خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) تفاوتی وجود دارد؟ ➖ حتماً ببینید و نشر بدهید.. 🔘 حجت‌الاسلام 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
مطالب ناب در منبر
. ◾️ فیش منبر، شهادت حضرت امام حسن‌مجتبی علیه‌السّلام ➖ برای دو سال قبل (۱۴۰۱شمسی) https://eitaa.com/matalebe_nab_dar_menbar/7055 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @Fishe_menbarبه‌درخواست بعضی از دوستان کانال، ، بارگذاری می‌شود.. ➖ شماره‌ی (۳۲) _ سی‌ ودومین منبر، در موضوع: شرح کلام امام‌حسین علیه‌السّلام در توبیخ معاویه لعین در شهادت حجربن‌عدی 👈🏼 (۵جلسه) جلسه‌ی چهارم 👈🏼 ۲۷ صفر ۱۴۴۶ق ان‌شاءالله قابل استفاده باشد، .. 👇🏼👇🏼
ج04_توبیخ‌امام‌حسین‌علیه‌السلام‌به‌معاویه‌درشهادت‌حجر‌بن‌عدی.pdf
1.11M
◾️ 👈🏼 مرداد ۱۴۰۳شمسی 👈🏼 فیش منبرهای 👈🏼 (۵ جلسه)، جلسه‌ی چهارم 📚 مطالب مطرح شده: ۱. مدح امام زمان ارواحنافداه * دلم برای دیدنت مذاب شد نیامدی * هزار شکر بنای شما به‌دعوت ماست * گرفته هجر گریبان خون‌جگرها را * به‌این غبار نگاهی که آفتاب شود ۲. معنای (الوقیعة) در لغت و اصطلاح _ در دین ما، عیب‌جویی نهی شده است _ کلام امیرالمؤمنین ع در باب عیب‌جویی _ اساساً کار بنی‌امیه عیب‌جویی ومخالفت با مکتب أهل‌بیت ع بود _ خواب رسول‌الله ص درباره‌ی بنی‌امیه _ کلام فیض‌کاشانی درباره‌ی حکومت هزارماهه بنی‌امیه _ دنبال عیب‌جویی وتنقیص اهل‌بیت ع نباشیم ۳‌. عیب‌‌های معاویه درلابلای تاریخ وکلمات علما _ غارت بسر بن ارطاة ۴. قصد معاویه عیب‌گرفتن از اهل‌بیت ع _ آیات نازله در شأن امیرالمؤمنین ع _ جسارت وخباثت معاویه به امیرالمؤمنین علیه‌السلام 🔆کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @Fishe_menbar
◾️ امام حسن مجتبی علیه‌السلام: بین حقّ وباطل باندازه چهارانگشت فاصله است، آنچه باچشمت بینى حقّ است وچه بسا باگوش خودسخن باطل بسیارى رابشنوى. 📚تحت العقول،ص۲۲۹ 📥 بیوگرافی حضرت امام حسن‌مجتبی علیه‌السلام رو، 👈🏼 در اینجا ببینید.. 📥 پاسخ به شبهه‌ی مطلاق بودن امام حسن مجتبی علیه‌السلام، رو 👈🏼 در اینجا ببینید 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️ ؟ 👈🏼 وَسُئِلُ الإمام حَسَنِ بنِ عَلی علیهماالسلام عَنِ المُرُوَّة، فَقالَ عَلَيْهِ السَّلَام: شُحُّ الرَّجُل عَلی دینِه وَاِصلاحُهُ مالَه وَقِیامُهُ بِالحُقُوق. ➖ از امام حسن مجتبی علیه‌السلام درباره جوانمردی سوال شد، حضرت فرمودند: جوانمرد کسی است که در نگهداری دین و عمل به‌آن بکوشد و در اصلاح اموال و ثروت خود همت کند و در رعایت حقوق طبقات مختلف پابرجا باشد. 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلی‌الله‌علیه‌وآله ◾️ 👈🏼👈🏼 عَنِ ابْنِ‌عَبَّاسٍ: أَنَّهُ أُغْمِيَ عَلَى النَّبِيِّ صلی‌الله‌علیه‌وآله فِي مَرَضِهِ فَدُقَّ بَابُهُ، فَقَالَتْ فَاطِمَةُ: مَنْ ذَا؟! قَالَ: أَنَا رَجُلٌ غَرِيب، أَتَيْتُ أَسْأَلُ رَسُولَ‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله، أَ تَأْذَنُونَ لِي فِي الدُّخُولِ عَلَيْهِ؟! فَأَجَابَتْ: امْضِ رَحِمَكَ‌الله لِحَاجَتِكَ، فَرَسُولُ‌الله عَنْكَ مَشْغُولٌ. ➖ فَمَضَى ثُمَّ رَجَعَ فَدَقَّ الْبَابَ وَقَالَ: غَرِيبٌ يَسْتَأْذِنُ عَلَى رَسُولِ‌الله، أَ تَأْذَنُونَ لِلْغُرَبَاءِ؟! فَأَفَاقَ رَسُولُ‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله مِنْ غَشْيَتِهِ وَقَالَ: يَا فَاطِمَةُ أَ تَدْرِينَ مَنْ هَذَا؟! قَالَتْ: لَا يَا رَسُولَ‌الله‌. قَالَ: هَذَا مُفَرِّقُ الْجَمَاعَاتِ وَمُنَغِّصُ اللَّذَّاتِ، هَذَا مَلَكُ الْمَوْتِ مَا اسْتَأْذَنَ وَالله عَلَى أَحَدٍ قَبْلِي وَلَا يَسْتَأْذِنُ عَلَى أَحَدٍ بَعْدِي. اسْتَأْذَنَ عَلَيَّ لِكَرَامَتِي عَلَى الله، ائْذَنِي لَهُ. ➖ فَقَالَتْ: ادْخُلْ رَحِمَكَ الله، فَدَخَلَ كَرِيحٍ هَفَّافَةٍ وَقَالَ: السَّلَامُ عَلَى أَهْلِ‌بَيْتِ رَسُولِ‌الله. ➖ فَأَوْصَى النَّبِيُّ إِلَى عَلِيٍّ [علیه‌السلام]: بِالصَّبْرِ عَنِ الدُّنْيَا، وَبِحِفْظِ فَاطِمَةَ [علیهاالسلام]، وَبِجَمْعِ الْقُرْآنِ، وَبِقَضَاءِ دَيْنِهِ، وَبِغُسْلِهِ، وَأَنْ يَعْمَلَ حَوْلَ قَبْرِهِ حَائِطاً، وَبِحِفْظِ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ علیهماالسلام. 📚 بحارالأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲۲ ص۵۲۸ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
♦️ 🚩 ای کاش او هم مرقد و صحن و سرا داشت ای کاش یک گلدسته و گنبد طلا داشت ای کاش دنیایی شبیه کربلا داشت یا لااقل قدری برای گریه جا داشت ای به فدای غربتش جان و تن من یک شمع حتی بر مزارش نیست روشن 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
♦️ 🚩 قسم به حضرت منّان، دوشنبه‌ها را ما 🚩 میان صحن حسن (علیه‌السلام)، «روضه - هفتگی» گیریم 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️ 👈🏼👈🏼 مرحوم ، علم‌الهدی رحمه‌الله در کتاب دراین‌باره می‌نویسد: ➖ أبوالحسن عليّ‌بن‌موسى‌الرضا علیه‌السلام إن قيل: كيف تولّى علي‌ّبن‌موسى‌ الرضا علیه‌السلام العهد للمأمون وتلك جهة لايستحق الإمامة منها، أ وليس هذا إيهاماً فيما يتعلّق بالدين؟! ➖ الجواب: قلنا قد مضى من الكلام في سبب دخول أميرالمؤمنين علیه‌السلام في الشورى ما هو أصل في هذا الباب. ➖ وجملته: أنّ ذا الحق له أن يتوصل إليه من كل جهة وبكل سبب، لاسيّما إذا كان يتعلق بذلك الحق تكليف عليه؛ فإنه يصير واجباً عليه التوصل والتحمل والتصرف في الإمامة ممّا يستحقه الرضا صلوات الله عليه وآله بالنصّ من آبائه علیهم‌السلام. ➖ فإذا دفع عن ذلك وجعل إليه من وجه آخر أن‌يتصرّف فيه وجب عليه أن يجيب إلى ذلك الوجه ليصل منه إلى حقّه وليس في هذا إيهام؛ لأنّ الأدلة على استحقاقه علیه‌السلام للإمامة بنفسه تمنع من دخول الشبهة بذلك، ➖ وإن كان فيه بعض الإيهام لحسنة إلجاء دفع الضرورة إليه كما حملته وآباءه علیهم‌السلام على إظهار متابعة الظالمين والقول بإمامتهم. 📝 اگر گفته شود: علیه‌السلام چگونه حکومت مأمون را به‌دست گرفت [وعهد‌دار ولایت‌عهدی شدند] و حال آن‌که، این جنبه‌ای است که با امامت سازگار نیست، آیا این مطلب، شک و توهمی به‌دین خدا وارد نمی‌سازد؟! در پاسخ می‌گوییم: [جواب ما، همان] علّت ورود امیرالمؤمنین علیه‌السلام به‌مجلس شورا [ی شش نفره پس از مرگ عمربن خطاب] است که آن‌را قبلاً بیان کردیم. و خلاصه آن اینست که: صاحب حق برای رسیدن به‌آن، از هر جهت و به‌هر دلیلی می‌تواند استفاده کند، مخصوصاً اگر مربوط به‌آن حقی باشد که بر او واجب می‌شود، و استقامت و تصرف در امامت، از همان چیزهایی است که حضرت رضا علیه‌السلام از طریق نصّ از طرف پدرانش ـ که درود بر او و خاندانش باد ـ سزاوار آن بودند. پس اگر از آن [راهی که حقّ اوست] طرد شد و راه دیگری را در اختیار او گذاشتند، باید از همان راه دوّم، به.حق خود دست یابد و در این امر توهمی وجود ندارد، زیرا دلیل‌های که بر امامت آن حضرت وجود دارد، از شبهه آن جلوگیری می‌کند، هر چند در این کار، بعضی از موارد شک برانگیز وجود دارد که دفع ضرر را بر ما واجب می‌کند، همان‌گونه که آن حضرت و پدرانش را وادار به‌پیروی آشکار از ستمگران نمود، و ادعای امامتِ ظالمین را کردند، شاید امام علیه‌السلام به‌خاطر تقوا و ترس به‌ولایت‌عهدی پاسخ داد. و امتناع امام علیه‌السلام از چیزی که بدان اجبار شده بود (ولایت‌عهدی)، اثری نداشت؛ چرا که این مطلب بر آن حضرت بار شده بود و باید آن را آشکار می‌کرد و در ملأعام اعلام می‌نمود، و حال آن که شرایط امام علیه‌السلام، اقتضای مخالفت آن را نداشت، و این مطلب [عدم جواز، و عدم توان مخالفت امام علیه‌السلام]، واضح و روشن است. 📚 تنزيه الأنبياء عليهم‌السلام، سیدمرتضی‌علم‌الهدی، ص۱۷۹ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar