eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.5هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1.2هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🍃 1⃣ ابو محمد هاشمى حسینى، یکى از ائمه شیعه است که آن‌ها اعتقاد به عصمت آنان دارند و به او حسن عسکرى مى‌گویند، چون در سامرا ساکن بوده و به سامرا عسکر مى‌گویند. او (امام عسکری) پدر همان کسى است که رافضه منتظر او هستند... اما فرزندش م ح م د بن الحسن که رافضى‌ها او را قائم، خلف و حجت مى‌نامند، در سال ۲۵۸ به دنیا آمده است. برخى گفته‌اند که در سال ۲۵۶ به دنیا آمده. ✅ أبو محمد الهاشمی الحسینی أحد أئمة الشیعة الذین تدعی الشیعة عصمتهم . ویقال له الحسن العسکری لکونه سکن سامراء ، فإنها یقال لها العسکر . وهو والد منتظر الرافضة...وأما ابنه محمد بن الحسن الذی یدعوه الرافضة القائم الخلف الحجة ، فولد سنة ثمان وخمسین ، وقیل : سنة ست وخمسین) 📚تاریخ الاسلام، شمس‌الدین‌ذهبى، ج۱۹ ص۱۱۳ 2⃣ حجت منتظر م ح م د بن الحسن العسکرى دوازدهمین امام از ائمه دوازدگانه شیعه است .آن حضرت در نیمه شعبان سال ۲۵۵ه به دنیا آمده است. ✅ الحجة المنتظر ثانی عشر الأیمة الأثنی عشر... ولد نصف شعبان سنة خمس وخمسین 📚 الوافی بالوفیات، صلاح‌الدین صفدى، ج۲ ص۲۴۹ 3⃣ امام عسکری پدر م ح م د منتظر و صاحب سرداب است. م ح م د منتظر، امام دوازهم بنابر اعتقاد شیعیان است که به او قائم ، مهدی و حجت می‌گویند . او در سال ۲۵۵ به دنیا آمده است. ✅ والحسن العسکری المذکور، هو والد محمد المنتظر، صاحب السرداب، ومحمد المنتظر المذکور هو ثانی عشر الأئمة الاثنی عشر، على رأى الإِمامیة، ویقال له القائم، والمهدی، والحجة. وولد المنتظر المذکور، فی سنة خمس وخمسین ومائتین. 📚 المختصر فی أخبار البشر (أبوالفداء) ج۲ ص۴۵ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🔷🔶 👈🏼👈🏼 عَنْ أَبِي عَبْدالله علیه‌السلام قَالَ: نَحْنُ أَصْلُ كُلِّ خَيْرٍ وَ مِنْ فُرُوعِنَا كُلُّ بِرٍّ فَمِنَ الْبِرِّ التَّوْحِيدُ وَ الصَّلَاةُ وَ الصِّيَامُ وَ كَظْمُ الْغَيْظِ وَ الْعَفْوُ عَنِ الْمُسِي‏ءِ وَ رَحْمَةُ الْفَقِيرِ وَ تَعَهُّدُ الْجَارِ وَ الْإِقْرَارُ بِالْفَضْلِ لِأَهْلِهِ وَ عَدُوُّنَا أَصْلُ كُلِّ شَرٍّ وَ مِنْ فُرُوعِهِمْ كُلُّ قَبِيحٍ وَ فَاحِشَةٍ فَمِنْهُمُ الْكَذِبُ وَ الْبُخْلُ وَ النَّمِيمَةُ وَ الْقَطِيعَةُ وَ أَكْلُ الرِّبَا وَ أَكْلُ مَالِ الْيَتِيمِ بِغَيْرِ حَقِّهِ وَ تَعَدِّي الْحُدُودِ الَّتِي أَمَرَ اللَّهُ وَ رُكُوبُ الْفَوَاحِشِ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ الزِّنَا وَ السَّرِقَةُ وَ كُلُّ مَا وَافَقَ ذَلِكَ مِنَ الْقَبِيحِ فَكَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ مَعَنَا وَ هُوَ مُتَعَلِّقٌ بِفُرُوعِ غَيْرِنَا. 📝 امام صادق علیه‌السلام فرمود: ما (اهل بیت) اصل و ریشه‌ی هر خیری هستیم و همه‌ی نیکی‌ها از شاخه‌های وجود ماست. که از جمله این نیکی‌ها توحید است و نماز و روزه و فرو بردنِ خشم و گذشت از بدکار و مهربانی با مستمند و تفقد از همسایه و اقرار به فضیلتِ اهل فضل. ◽️ و دشمنان ما اصل و ریشه‌ی هر بدی هستند و همه‌ی قبایح و زشتی‌ها از شاخه‌های وجود آنان است. و از جمله این امور دروغ است و بخل و سخن‌چینی و بریدن از خویشاوندان و رباخواری و خوردنِ مال یتیم به ناحق و تجاوز از حدودی که خداوند به آن امر فرموده و ارتکاب زشت‌کاری‌های ظاهری و باطنی، و زنا و دزدی و هر چیز قبیح که مانند اینهاست. لذا دروغ می‌گوید آن که می‌پندارد با ماست در حالی که به شاخه‌های غیرِ ما آویخته است. 📚 منابع: 1⃣ الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۸ ص۲۴۲ 2⃣ بحارالأنوار (ط - بيروت)، ج‏۲۴، ص۳۰۳ 🌿 این روایت شریف علاوه بر اینکه تذکری است برای محبین اهل‌بیت -علیهم‌السلام- که اصل و فرعِ ولایت (محبت و اقرار، و عمل به دستورات) ایشان را باید با هم داشت و اینها از یکدیگر جدا شدنی نیست، جوابی است به کسانی که اهل شرک و کفر را صاحب خصائل نیک، و نیکوکاری را جدای از دین و مذهب، و رهبران الهی می‌پندارند. 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
از این به بعد و بعد از این دنیا علی دارد دنیا علی دارد نه ، دنیاها علی دارد هم آسمان اول خاکی نشین ما هم آسمان هفتم بالا علی دارد رو کرد پیغمبر به سمت مردم و فرمود ای اهل عالم مصطفی حالا علی دارد عشاق محتاجند اینکه مال هم باشند آقام زهرا دارد و زهرا علی دارد آتش نمیگیرد گلستان وجودش را هر آن کسی که یا علی و یا علی دارد غیر از دلم من هیچ چیزی را نمی‌خواهم گر چه ندارد هیچ چیز اما علی دارد سوگند بر نام علی که شیعه در محشر هرگز گرفتاری ندارد تا علی دارد در هر زمان پیغمبری که بین راه افتاد مهر علی ابن ابیطالب نجاتش داد این کیست که دارد پُر از پَر میکند ما را در صحن ایوانش کبوتر میکند ما را این کیست که مهرش حلال نطفه‌های ماست با مهر خود پاک و مطهر میکند ما را این کیست که در مسجد هر جمعهٴ کوفه دارد برای خویش منبر میکند ما را نهج البلاغه می‌شود بالای منبرها پایین منبرهاش دفتر میکند ما را این کیست که با حرفهای آسمانی‌اش مقداد و سلمان و ابوذر میکند ما را یک روز می‌آید که با چشمان دلتنگش همسایهٴ زهرای اطهر میکند ما را دورش نمی‌اندازد آنرا که مقیمش شد خواجه اگر مولاست ، قنبر میکند ما را ما شیعهٴ دور و بر مرد نجف هستیم ما خاک پای قنبر مرد نجف هستیم با نام تو در ناتوانی‌ام توانی هست در پیری‌ام با مهر تو میل جوانی هست روح تنزّل کرده‌ات اینقدر بالا بود آیا برای اوج تو اصلا مکانی هست در کعبه و در خانهٴ پیغمبر و در عرش هر جا که رفتم دیدم از بالت نشانی هست بالا و پایین رفتن تیغت شهیدم کرد ابروی تو هر جا که باشد کشتگانی هست میل یتیم کوفه بودن میکنم امشب هر جا یتیمی هست دست مهربانی هست /علی اکبر لطیفیان 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
[داستان دوم] 🔷🔶 ل_خور_بود 👈🏼👈🏼 روایت کرده آن را درکتاب از شیخ اجل، تقی صالح رحمه الله از والد ماجد، فاضل کامل، عالم عادلِ خود معروف به که از اجله اصحاب به بحرالعلوم بود ومعروف بمقامات وکرامات، که او نقل کرد از شخصی ازصلحای نجف اشرف که اوگفت: من در وقتی که قریب بمغرب بود در وادی السلام بودم واراده آن داشتم که داخل نجف شوم. ناگاه دیدم که جماعتی براسب‌های خوب سواره می‌آیند ودر پیش روی ایشان سواری بود در نهایت حسن جمال وجلال که براسبی عربی نجیب سوار بود. چون بمن رسیدند ونظر کردم، یکی از ایشان را "سید صادق فهّام" که از اکابر علمای آن زمان بود دانستم ودیگری را "شیخ محسن" برادر "شیخ جعفرِ" معروف، گمان کردم. ◽️پس نزدیک رفته برآن دو نفر سلام کردم ونام ایشان را ذکر نمودم. ایشان جواب سلام مرا دادند وگفتند که: یافلان، ما آن دو نفری که نام آنها را ذکر نمودی نیستیم بلکه ما واین جماعت از ملائک هستیم، مگر آن یک نفر سوار که درجلو ما میرود؛ زیرا که او روح مردی است صالح از اهل اهواز یا حویزه که مأموریم به استقبال او وهمراهی او تا این مکان. تو هم باما بیا. ◽️پس چون من با ایشان روانه شدم وقدری راه با ایشان رفتم ناگاه خود را درمکانی فسیح ووسیع دیدم که از آن خوش هواتر ووسیع فضاتر ندیدم. ◽️پس آن ملائکه از اسب‌های خود پیاده شدند ویکی ازایشان جلو آن شخص اهوازی یا حویزاوی را گرفته، پیاده کرد اورا درمکانی که آن را بفرش‌های ملوکانه نفیسه مفروش کرده بودند. در بالای آن، فرش‌هایی از حریر وسندس واستبرق گوناگون بهشتی انداخته بودند. دربالای آنها توشک‌های مختلفه ونمارق مصفوفه وزرابی مبثوثه وپشتی‌ها و مخده‌های متعدده گذاشته بودند وآن مجلس را به انواع طیب واقسام عطریات، از مشک وکافور وعبیر وعنبر ونحو آنها خوشبو ومعطر نموده بودند ومجمرهای عود وغیر آن در آن چیده بوده ودراطراف آن مجلس مشعل‌ها برپا شد وقندیلها وچهل چراغها درسقف آن آویخته شده واقسام مزینات وانواع مفرحات که مجالس ومحافل را شاید وباید، درآنجا بکار برده بودند. ◽️پس روح آن مرد اهوازی یا حویزاوی را بانهایت اعزاز واکرام درصدر آن مجلس نشانیده، مرحبا گفتند وبه انواع تحیات وتهنیات اورا سرافراز نمودند. پس خوانی ملوکانه مشتمل برانواع میوه‌جات لطیفه حاضر کرده وسفره شاهانه پهن کردند. پس آن شخص شروع در اکل نمود ومرا هم بر آن امر فرمود و اکل نمودم. پس به سوی من نظر افکنده وگفت که: ای مرد صالح، چه می‌بینی؟ گفتم: درجه بلند وعطایی عظیم از خداوند کریم درحق تومشاهده مینمایم. گفت: آیا می‌دانی که باعث انکشاف این امر ازبرای توچه بود که این امور غریبه واوضاع عجیبه را مشاهده کردی باآنکه عادت بر ابراز این راز، جاری نگردیده؟ گفتم: نمی‌دانم، باعث چه بوده! گفت: باعثِ بر این، آن است که پدر تو از من مقدار دو من گندم طلبکار بود وچون خدا میخواست که درجه مرا بلند کند ونعمت خود را برمن تمام نماید بطوری که ازآن چیزی باقی نماند، روح مرا دراین نشئه به تو نمود تاآنکه برائت ذمه ازحق تو حاصل کنم بآنکه مرا بریءالذمه نمایی یا آنکه حق خود رااز من اخذ وقبض نمایی. هریک از این دوامر راکه بخواهی، اختیار کنی. ◽️چون این کلام راازاو شنیدم گفتم: بلکه من حق خود را میخواهم. چون این بگفتم یکی از آن ملائکه گفت: عبای خود را پهن کن. من عبا را پهن کردم وچنان گمان کردم که او از طرف دیگر گندم درعبای من میریزد. تا آنکه گفت عبای خود را جمع کن که حقّت به تو رسید. چون آن را جمع کردم ودیگربار نظر نمودم ازآن جماعت وآن نشائه واوضاع غریبه دیگر چیزی ندیدم مگرآن که عبای خود را پرازگندم دیدم. ◽️پس آن را برپشت خود گرفته روانه بخانه ومنزل خود در شهر نجف شدم وآن گندم را درمحلی ضبط نموده مدتها از آن طحن وطبخ مینمودیم وکماکان بر مقدار خود باقی بود تاآن که سرّ آن شایع وامر آن فاش گردید. دیگراز آن چیزی ندیدم. ♻️بعداز آن، فاضل مذکور میگوید: شیخ جواد مزبور از والدماجد خود نقل کرده که آن شخص اهوازی یا حویزاوی ازجمله علمای اعلام یا سادات عظام نبود بلکه مردی بوداز عوام شیعه که محبت شدید وموالات اکیدی با اهلبیت نبوت علیهم‌السلام داشت، ومردی بود کاسب که درکسب خود از وجه حلال اهتمام مینمود وزاید از معیشت سال خود راصرف خیرات ومبرات وتعزیه جناب خامس آل عبا سیدالشهداء علیه‌السلام می نمود، ودرایام عاشورا به اطعام حاضرین مجلس مصیبت وباکین وانفاق بر قرّاء تعزیه واحسان به ایشان، ومعاشرت مینمود خدمات اهل آن مجلس رااز آب دادن وقهوه وقلیان وکفش برداشتن وشربت دادن ونحو آن هنیئاً له ثم هنیئاً له. 📚 دارالسلام، شیخ محمود میثمی عراقی، ص۶۶۲-۶۶۱ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🔷🔶 👈🏼👈🏼فرمایشات آیت الله : ◽️ ظاهرا از مرحوم علاّمه‌ي مجلسي اوّل ـ محمّدتقي مجلسي (رضوان‌الله‌علیه) ـ نقل شده: در يكي از شب ‌هاي ماه مبارك رمضان در اصفهان رسول اكرم (صلی الله علیه وآله) را در خواب ديدم. بيابان وسيعي را ديدم و تنها يك حجره در وسط صحرا بود و همه به سوي آن حجره مي‌ رفتند. من هم به سوي حجره رفتم و به آن رسيدم، پرسيدم: اين حجره مال كيست؟ گفتند: مال رسول خداست.وارد شدم و ديدم آن حضرت دَم در نشسته‌اند و به سؤالات مردم پاسخ مي‌دهند. ◽️ من هم سلام كردم و پاهاي ايشان را بوسيدم و مقابل ايشان ايستادم.عرض كردم: يا رسول الله! يك دعايي كه قبل از نماز از شما به ما رسيده و آن دعا اين است:(اَللّهُمَّ اِنِّي اُقَدِّمُ اِلَيْكَ مُحَمَّداً بَيْنَ يَدَي حاجَتِي وَ صَلاتِي وَ اَتَوَجَّهُ بِهِ اِلَيْكَ...).كه در اين دعا فقط نام شما آمده است كه تنها رسول اكرم( صلی الله علیه و آله و سلم ) را شفيع قرار مي ‌دهيم و من دوست دارم اسم علي(علیهم السلام )را اضافه كنم ولي مي‌ترسم تشريع باشد،آيا اين كار را بكنم يا خير؟ ◽️ رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) دو انگشت سبّابه را كنار هم گذاشت و فرمود: (ذِكْري وَ ذِكْرُ عَلِيٍّ كَهاتَيْنِ كُلَّما ذَكَرْتَ اسْمِي فَاذْكُرِ اسْمَهُ) (من و علي مانند اين دو انگشت هستيم،با هم برابر،وقتي اسم من را بردي اسم او را هم بياور). ◽️ من از خواب بيدار شدم و آن را براي استادم نقل كردم. استادم گفت: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به علي(علیه السلام) فرمود:(اِنّي سَئَلْتُ اللهَ عَزَّوَجَلَّ اَنْ تُذْكَرَ حَيْثُ اُذْكَرُ).(از خدا خواسته‌ام هر جا نام من برده شود، نام تو هم برده شود {و خدا هم اجابت فرموده است}).يعني هر جا مجلسي به نام پيغمبر(صلی الله علیه وآله) منعقد مي‌ شود، اسم علي(علیه السلام) بايد كنار آن باشد تا شناخته شود.رسالت رسول(صلی الله علیه و آله) بايد با ولايت علي(علیه السلام) باشد و الاّ به حكم قرآن رسالت لغو خواهد شد. ◽️ لذا رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود: من در طبقات مختلف آسمان اسم علي(علیه‌السلام) را ديدم،حتي در عرش اعلي كه جبرئيل حقّ ورود ندارد صداي علي(علیه السلام) به گوشم مي‌ رسيد.گفتم خدايا! تو با من صحبت مي ‌كني يا علي با من صحبت مي ‌كند؟ فرمود: من صحبت مي ‌كنم ولي چون ديدم در زواياي قلب تو عشق علي(علیه السلام) هست و علي نزد تو محبوب ‌تر از همه است، خواستم صداي علي به گوش تو برسد تا قلب تو آرامش پيدا كند. ◽️ ما بايد اين عقيده را حفظ كنيم.از خدا مي‌خواهيم محبّت علي و ولايتش را در جان ما راسخ و ثابت گرداند.در دنيا،برزخ و محشر دست ما را از دامن علي(علیه السلام) جدا نسازد كه:(اَلْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ وَ عَلِيٌّ مَعَ الْحَقّ يَدُورُ الحَقُّ مَعَ عَليّ كَيْفَ ما دار).(حق بر محور علي(علیه السلام) مي‌ چرخد و علي بر محور حق؛ هرگونه كه علي بچرخد حق همانگونه مي‌چرخد). 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar 🆔 @safirehedayaat
🔵⚪️ .. (از منابع عامه) 👈🏼👈🏼 در بسند صحیح می‌نویسد: حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ إِسْرَائِیلَ قَالَ: رَأَیْتُ فِی كِتَابِ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ حَنْبَلٍ رَحِمَهُ اللَّهُ بِخَطِّ یَدِهِ: نا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ أَبُو عَبْدِ الرَّحْمَنِ قثنا الرَّبِیعُ بْنُ مُنْذِرٍ، عَنْ أَبِیهِ قَالَ: كَانَ حُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ یَقُولُ: مَنْ دَمَعَتَا عَیْنَاهُ فِینَا دَمْعَةً، أَوْ قَطَرَتْ عَیْنَاهُ فِینَا قَطْرَةً، أَثْوَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ الْجَنَّةَ. 📝 احمد بن اسرائیل می‌گوید: در كتاب احمد بن محمد بن حنبل با دست خط خودش دیدم كه اسود بن عامر (ابوعبدالرحمن) از ربیع بن منذر نقل كرد كه پدرش گفته: حسین بن علی (علیهماالسلام) همیشه میفرمود: هر كس چشمانش برای ما پر اشك شود و یا یك قطره اشك برای ما بریزد خداوند او را در بهشت جای خواهد داد. 📚 فضائل الصحابة، ج۲، ص۶۷۵ ، ح ۱۱۵۴، ناشر: مؤسسةالرسالة، بیروت 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🌼🍃 👈🏼 امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: هر کس به دنبال این باشد که ن را و از ما در برابر آنها دفاع کند و نواصب را در برابر آنها خوار و ذلیل کند و آنان را رسوا کند و مقام و منزلت حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) و خاندان ایشان را بزرگ دارد. خداوند در بهشت بهترین را برای او بنا می‌کند و بهترین را به آن می‌دهد. و در ازای هر حرفی که در برابر کند خداوند به اندازه تمام ثروت مردم دنیا به ایشان می‌کند 📚 ؛ علامه‌مجلسی، ج۲، ص۱۰، ح۱۹ 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🔷🔶 ؟! 👈🏼👈🏼 ﭘﺎﺳﺦ: ﺳﻠﻤﺎﻥ ﻓﺎﺭﺳﻲ رحمت‌اللهﻋﻠﻴﻪ ﮔﻮﻳﺪ: ﺍﺑﻠﻴﺲ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻋﺪّﻩﺍﻱ ﺍﺯ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻛﻪ ﺍﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﻫﺎﻧﺖ ﻣﻲ‌ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ، ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺖ: ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ، ﭼﺮﺍ ﻣﻮﻟﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻫﺎﻧﺖ ﻣﻲ‌ﻛﻨﻴﺪ؟ ◽️ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﺯ ﻛﺠﺎ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﻲ ﻣﻮﻟﺎﻱ ﻣﺎ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔﺖ: ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻳﺶ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺗﺎﻥ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻫﺮ ﻛﻪ ﻣﻦ ﻣﻮﻟﺎﻱ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻢ، ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﻣﻮﻟﺎﻱ ﺍﻭﺳﺖ، ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺁﻳﺎ ﺗﻮ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﻟﻴﺎﻥ ﻭ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻲ؟ ◽️ ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ ﺍﺯ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺍﻭ ﻭ ﻧﻪ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﻟﻴﺎﻥ ﺍﻭﻳﻢ، ﺑﻠﻜﻪ ﻣﻦ ﻋﻠﻲ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻛﺴﻲ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺩﺷﻤﻨﻲ ﻛﻨﺪ ﺩﺭ ﻣﺎﻝ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ ﺷﺮﻳﻚ ﻣﻲ‌ﺷﻮﻡ، ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻓﻀﺎﺋﻞ ﻋﻠﻲ ﻋﻠﻴﻪﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﭼﻴﺰﻱ ﺑگو! ◽️ ﮔﻔﺖ: ﮔﻮﺵ ﻛﻨﻴﺪ، ﺍﻱ ﻧﺎﻛﺜﻴﻦ ﻭ ﻗﺎﺳﻄﻴﻦ ﻭ ﻣﺎﺭﻗﻴﻦ، ﻣﻦ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺰﻭﺟﻞ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺟﻨّﻴﺎﻥ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﺮﺩﻡ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﻭّﻝ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﺮﺩﻡ، ﺭﻭﺯﻱ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺗﺴﺒﻴﺢ ﻭ ﺗﻘﺪﻳﺲ ﺫﺍﺕ ﺍﺣﺪﻳّﺖ ﺑﻮﺩﻳﻢ ﻳﻚ ﻣﺮﺗﺒﻪ ﻧﻮﺭ ﻋﺠﻴﺒﻲ ﻛﻪ ﭼﺸﻤﻬﺎ ﺭﺍ ﺧﻴﺮﻩ ﻣﻲ‌ﻛﺮﺩ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺍﻭّﻝ ﻋﺒﻮﺭ ﻛﺮﺩ، ◽️ ﭘﺲ ﻣﻠﺎﺋﻜﻪ ﺑﻪ ﺳﺠﺪﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ، ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﺳُﺒّﻮﺡٌ ﻗُﺪّﻭﺱٌ» ﺍﻳﻦ ﻧﻮﺭِ ﻣﻠﻚ ﻣﻘﺮّﺏ ﻳﺎ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﺮﺳﻠﻲ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣّﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺰﻭﺟﻞ ﻧﺪﺍ ﺭﺳﻴﺪ: ﻧﻪ ﻧﻮﺭ ﻣﻠﻚ ﻣﻘﺮّﺏ ﻭ ﻧﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﺮﺳﻞ ﺍﺳﺖ ﺑﻠﻜﻪ ﻧﻮﺭ ﻃﻴﻨﺖ ﻭ ﮔِﻞ ﻭﺟﻮﺩ ﻋﻠﻲ ﺑﻦ ﺍﺑﻴﻄﺎﻟﺐ ﻋﻠﻴﻪ‌ﺍﻟﺴّﻠﺎﻡ ﺍﺳﺖ. 📚 منابع: 1⃣ ﺍﻣﺎﻟﻲ ﺻﺪﻭﻕ، ﺹ۴۲۷ 2⃣ ﺑﺤﺎﺭﺍﻟﺎﻧﻮﺍﺭ، ﺝ۳۹، ﺹ۱۶۲ 3⃣ ﻣﺪﻳﻨﺔ ﺍﻟﻤﻌﺎﺟﺰ، ﺝ۱، ﺹ۱۲۳ 4⃣ ﻋﻠﻞ ﺍﻟﺸﺮﺍﻳﻊ، ﺹ۱۴۴ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🌼🍃 👈🏼 آیت‌الله می‌‌نویسد: آیت‌الله – فرزند آیت‌الله ونوه وابوالزوجه آیت‌الله – از آیت‌الله نقل کرد: آیت‌الله رحمةالله‌علیه برای رفع گرفتاریها این دعا را سفارش می‌کرد: ◽️ یا مَنْ إذَا تَضَایقَتِ الأُمورُ فَتَحَ لَها باباً لَمْ تَذْهَبْ إلَیهِ الأَوهامُ، ◽️ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وآلِ مُحمَّدٍ، ◽️ وَافْتَحْ لِأُموری المُتَضایقه باباً لَمْ یذْهَب إِلیهِ وَهْمٌ، ◽️ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمینَ. 📝 ای آن که هنگام تنگی و دشواری کارها درهایی را می‌گشایی که در خیال و تصور هیچ کس نمی‌گنجد، برمحمّد وخاندان او درود فرست وبر تنگناها وامور دشوار (زندگی) من دری بگشای که خیال وتصور هیچکس بدان نرسد. این دعا از ادعیه حضرت حجت علیه‌السلام است و در کتاب قصص الأنبیاء راوندی (ص۳۶۰) نیز نقل شده است. 📚 جرعه‌ای از دریا، قم، مؤسسه کتاب‌شناسی شیعه، ۱۳۸۹ش، ج۱، ص۵۱۷ 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
☘ مجلس روضه زنانه، منزل حقیر به‌خانواده بفرمائید که تشریف بیارین
سلام‌علیکم‌ورحمةالله 🔰 دوستانِ عزیز و بزرگوار، اگه تلگرام دارید، صوت‌های مذهبی و سخنرانی ما رو در تلگرام دنبال بفرمایید: کانال 👈🏼 پُر از مطالب اعتقادي و معرفتی و امامتی.. ⬇⬇ https://telegram.me/matalebe_nab_dar_menbar
هدایت شده از معرفت شناسی مهدویت قصرشیرین
https://t.me/matalebe_nab_dar_menbar/41832 ⭐️ 🌿 ۲۱ فروردین ۱۴۰۰شمسی 🔘 حجت 👈🏾 در تلگرام، کانال‌مطالب‌ناب‌درمنبر
🚩‍ 👈🏼امام عسکری علیه السلام: روایت کرد برایم پدرم از جدم رسولخدا که فرمودند: هرکس که از یاری ما اهلبیت ناتوان باشد و درتنهایی خود لعنت بفرستد بر دشمنان ما، خداوند صدای او را به جميع ملائکه میرساند، بدین گونه که هرگاه یکی از شما دشمنان ما را لعنت میکند ملائکه آن لعن را بالا میبرند ولعنت میکنند برکسیکه دشمنان ما اهلبیت را لعن نکند. 🔻پس هرگاه صدای لعن یکی ازشما به ملائکه رسید آنان برای او استغفار میکنند وبرای او ثنا میفرستند ومیگویند: خدایا بر روح این بنده‌ای که به اندازه توانش اولیاء خود را یاری کرده درود فرست که اگر بر بیش از این کار توان داشت حتما انجام میداد. در این هنگام ندا از جانب خداوند میآید که: ای ملائکه من! دعای شما را درمورد این بنده‌ام اجابت کردم وندای شما را شنیدم وبر روح او درود فرستادم به همراه أرواح نیکان و او را جزء برگزیدگان وخوبان قرار دادم. 📚منابع: ۱. موسوعة اهلبیت علیهم‌السلام، ج۱۸ ص۷۸ ۲. بحارالأنوار ج۵۰ ص۳۱۶ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باچشم‌برحجت‌الهی‌زندگی‌کنیم_دکترهزار.mp3
2.1M
عمری گذشت و ماندیم از ذکر تو غافل از کف به هیچ دادیم سرمایه بقا را . ما را فکنده غفلت در بستر هلاکت درمان کن ای مسیحا این درد بی دوا را 🔘 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🚩 لسنت 👈🏼 (متوفی ۳۷۷قمری) در کتاب: در خصوص سنت مردم قم می‌نویسد: ترجمه: اهل قم در سال (۳۰۰ق) ، به سلف (خلفا) فحش و ناسزا می‌گویند. تا آنجا که هریک از آنها آدمکی می‌سازند و درون آن را با علف یا پشم پر می‌کنند و آن را ابوبکر و عمر و عثمان می‌نامند و سپس با عصا آنقدر به آن میزنند تا آن را پاره کنند. و با این کار قلبشان از داغی که از او به دل دارند تشفی یابد و دلشان خنک شود. 📚 التنبیه والرد علی أهل الأهواء والبدع، عبدالرحمن المطلی (ناشر:مکتبة مدبولی، قارة، ۱۴۱۳ق)، ص۲۷ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌ 🚩 (از منابع عامه) 👈🏼 عَبْدُالرَّزَّاقِ قَالَ: أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَيْجٍ قَالَ: أَخْبَرَنِي إِسْمَاعِيلُ، " أَنَّ رَجُلًا عَبَّ فِي شَرَابٍ نُبِذَ لِعُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ بِطَرِيقِ الْمَدِينَةِ فَسَكِرَ فَتَرَكَهُ عُمَرُ حَتَّى أَفَاقَ فَحَدَّهُ، ثُمَّ أَوْجَعَهُ عُمَرُ بِالْمَاءِ فَشَرِبَ مِنْهُ". 📝 اسماعیل می‌گوید: مردی از نبیذی که برای عمر آماده شده بود در راه مدینه نوشید و مست شد. سپس وقتی آن مرد به خود آمد عمر او را حد زد و با آن آب مخلوط کرد و خود از آن نوشید. 📚 مصنف عبدالرزاق، ج۹، ص۲۲۴ 🔴🔴🔴🔴🔴 تیز کن خنجر أبولؤلؤ که وقت همت است در کمین بنشین که وقت قتل رأس بدعت است وقت لبیک ندای فاطمه در کوچه است وقت اظهار جوانمردی و عشق و غیرت است وقت قتل قاتل ثلثی ز اولاد نبی است وقت یک عید دگر بر شیعیان امت است 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🚩 👈🏼 قال الله تعالى: وَلَأُصْلِيَنَّهُ (أي عمر) وَأَصْحَابَهُ قَعْراً يُشْرِفُ عَلَيْهِ إِبْلِيسُ آدَمَ فَيَلْعَنُهُ. 📝 خداوند جل جلاله می‌فرماید: و عمر و اصحاب وی را در چنان قعری از جهنّم به دار بیاویزم که ابلیس از بالا بر او مشرف شود و او را لعنت کند. 📚 منابع: ۱. بحارالأنوار ج۳۱، ص۱۲۴ ۲. زاد المعاد ـ مفتاح الجنان، ص۲۵۵ ۳. كتاب سليم بن قيس الهلالي، ص۱۶۴ 🔴🔴🔴🔴🔴 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🚩 👈🏼👈🏼 قالَ سیدنا أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِي‏ صلوات الله علیه: وَلَقَدْ حَدَّثَنِي أَبِي (صلوات الله علیه) أَنَّ حُذَيْفَةَ بْنَ الْيَمَانِ دَخَلَ فِي مِثْلِ هَذَا الْيَوْمِ عَلَى جَدِّي رَسُولِ الله (صلی الله علیه و آله) قَالَ حُذَيْفَةُ: رَأَيْتُ أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ (صلوات الله علیه) وَوَلَدَيْهِ (صلوات الله علیهما) يَأْكُلُونَ مَعَ رَسُولِ الله (صلی الله علیه و آله) وَهُوَ يَتَبَسَّمُ فِي وُجُوهِهِمْ وَيَقُولُ لِوَلَدَيْهِ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ (صلوات الله علیهما): كُلَا هَنِيئاً لَكُمَا بَرَكَةُ هَذَا الْيَوْمِ وَسَعَادَتُهُ فَإِنَّهُ الْيَوْمُ الَّذِي يُهْلِكُ الله فِيهِ عَدُوَّهُ وَعَدُوَّ جَدِّكُمَا. وَإِنَّهُ الْيَوْمُ الَّذِي يَقْبَلُ الله أَعْمَالَ شِيعَتِكُمَا وَمُحِبِّيكُمَا. وَالْيَوْمُ الَّذِي يُصَدَّقُ فِيهِ قَوْلُ الله جَلَّ جَلَالُهُ- فَتِلْكَ بُيُوتُهُمْ خاوِيَةً بِما ظَلَمُوا. وَالْيَوْمُ الَّذِي نُسِفَ فِيهِ فِرْعَوْنُ أَهْلِ الْبَيْتِ وَظَالِمُهُمْ وَغَاصِبُهُمْ حَقَّهُمْ. وَالْيَوْمُ الَّذِي يُقْدِمُ الله إِلَى ما عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْناهُ هَباءً مَنْثُوراً. 📝 حضرت امام هادی صلوات الله علیه: به‌درستی که پدرم خبر داد مرا  که «حذیفة بن یمان» در روز نهم ربیع الاول به محضر جدّم رسول خدا (صلی الله علیه و آله) رفت حذیفه گوید: حضرت امیرالمؤمنین و امام حسن و امام حسین (صلوات الله علیهم) را دیدم که با رسول خدا (صلی الله علیه و آله) غذا می‌خوردند و آن حضرت به روی آنها تبسّم می‌نمود و به فرزندانش امام حسن و امام حسین (صلوات الله علیهما) می‌فرمود: بخورید! گوارا باد بر شما برکت و سعادت این روز، به‌درستی که این روز، روزی است که خدا در این روز دشمن خود و دشمن جدّ شما را هلاک می‌گرداند. و این روز، روزی است که خداوند در آن اعمال شیعیان شما و محبان شما را قبول می‌فرماید. و در این روز صدق گفته خداوند ظاهر می‌گردد که می‌فرماید: فَتِلْكَ بُيُوتُهُمْ خَاوِيَةً ﴿نمل ٥٢﴾ و اين [هم‌] خانه هاى خالى آنهاست به [سزاى‌] بيدادى كه كرده اند. و این همان روزی است که در آن فرعون اهل‌بیت و ستم کننده بر آنها و غصب کننده حقّشان هلاک می‌شود. و این روز، همان روزی است که خدای تعالی اعمال دشمنان شما را همانند ذرّات در هوا نابود می‌گرداند. 📚 منابع: ۱. بحارالأنوار (ط - بيروت)، ج‏۹۵، ص۳۵۲- باب۱۳، فضل اليوم التاسع من شهر ربيع الأول و أعماله‏ ۲. زاد المعاد - مفتاح الجنان، ص۲۵۴ ۳. المحتضر للشيخ حسن الصفار ، ص۵۵ 🔻 بنابراین، رسول اکرم صلی الله علیه و آله و خاندان مطهر او سال‌ها قبل از اینکه عمر به درک واصل شود روز قتل او را مبارک و سعید می‌دانستند و پیشاپیش مجلس شادی بر پا می‌کردند. 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا