#تکبر
#تحجر
#عاقبت_بخیری
🔻 متن زیر را ۵۰۰ بار بیشتر نیاز نیست بخوانید؛ ۵۰۰ بار با دقت بخوانید...
🔻 حتما بحث عاقبت بخیری را شنیدید. عاقبت بخیری همیشه معماست. کسی آمد پیش امام علی در حالی که نگرانی در چهره اش نمایان بود.
حضرت گفت: چرا میترسی؟ او گفت: ترس از خدا ! حضرت گفت: گناه نکن، از خدا نترس ! نترس مگر اینکه برای عاقبت بخیری خود بترسی.../
وزن موضوع عاقبت بخیری را ببینید؛
شما حتی از گناهان گذشته استغفار کنی و بخشیده شوی اما نمی توانی در عین حال همین الان مطمئن باشی حتما عاقبت بخیر میشوی
🔻یکی از چیزهایی که مانع عاقبت بخیری است، تحجر است. تحجر ریشه آن است که آدم احساس تکبر و غرور بکند به خاطر اینکه بر حق است. به همین سادگی !
آیت الله شاه آبادی استاد عرفان حضرت امام اولین مشکل جامعه ی دینی را غرور به حقانیت میدید.
۵۰ سال قبل از ۵۷ میگوید. تازه ما آن موقع غریب بودیم. اگر زمان ایشان غرور به حقانیت مشکل اصلی ما بود، اکنون که در قدرت هستیم بیشتر اضافه شده است.
🔻 در واقع میتوان گفت بر اساس آیان قرآن اگر بخواهیم مسئله تحجر را دقیقا تر ببینیم باید بپرسیم: چه کسانی دین محمد(ص) را نپذیرفتند؟ همان متحجرینی که آمده بودند در اطراف مکه و میدانستند که آخرین پیامبر اینجا ظهور میکند و علائمش را هم میدانستند و در آیات قرآن آمده اینها طوری علائمش را می دانستند که انگار او را میشناختند اما وقتی آمد به جای آنکه انصارش شوند، بدترین دشمنانش شدند، چون چیزی داشتند مقاومت کردند. اگر چیزی نداشتند که مقاومت نمیکردند.
🔻کار امام زمان از رسول الله سخت تر است. چون او با قرآن می آید با قرآن به جنگش میآیند و وقتی به قتل میرسند قرآن به خون آنها در هم آمیخته است. بعد یاران حضرت می آیند این قرآنها را بردارند نجس نشود.
هم رسول الله با تحجر رو به رو بوده و هم امام زمان ...
هم علی(ع) و هم امام حسین (ع) /
تحجر مسئله ی ساده ای نیست. منجر به کفر میشود... ما مسئله تحجر را باید مسئله ای بدانیم که تهدیدی است برای هرکسی که ممکن است با حقی اشنا شوند.
🔻 در روایت هست آدم متکبر، وقتی آدم مغرور و آدمی متحجر میشود دیگر نمی تواند بفهمد. در روایت گفتند. میگویم تحجر، میگویند: حتما مال گروه خاصی ست. نه ، همه ماییم. ما در معرض این خطر ها هستیم. هرکسی حق طلب است باید گوشش را باز کند. باید اصلاح کند خودش را، گوشش را باز کند، شاید جایی اشتباه رفته باشد.
🔻 عظمت برخی در حق طلبی نیست، در آمادگی در پذیرش حق جدید و پذیرش فهم اشتباه است. و الا هرکسی هر مقدار که از حق فهمید میتواند وارد جهنم شود. (چون ممکن است مبتلا به تحجر شود) طرف رفت مجله خواند و گفت: چه چیزهایی درباره ی خطرات سیگار نوشته اند. گفتند: پس سیگار را کنار میگذاری؟
گفت: نه دیگر مجله نمی خوانم.... آدم سالم از نظر دینی آدمی است که هرکه انتقاد کرده باشد دنبالش میگردد.
🔻شهید چمران در ابتدای وزارت دفاع از بدترین افراد در جلسات مشورتی استفاده میکرد. میگفتند: آقا این فرد شما را قبول ندارد. چرا می آوری در جلسه؟ میگفت : عیب ندارد بگذارید نقد بر دستورات خود را بشنویم....
فرمود: بهترین برادران من کسانی هستند که عیبی را به من بگویند، طرف چنان متحجر است تا عیبش را میگویی با تو دشمن میشود! برای همیشه حسابش را از تو جدا میکند. مهم ترین عامل عاقبت بخیر نشدن تحجر است...
برخی هستند تا به او میگویی اشتباه کردی عاشقانه نگاهت میکنند، اینها در آرزوی عاقبت بخیری هستند و اگر کسی چنین نبود در مسیر تحجر است..../ خلاصه سخنرانی استاد پناهیان با موضوع تحجر
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_12471804478.mp3
14.88M
#مذهب
#مذهبـعلیهـمذهب
🔉 سخنرانی: مذهب علیه مذهب
#دکتر_مهدی_سعیدی
#هیئت_امام_جعفر_صادق ع | عضو شوید 👇
@Emamsadegh1360
@bimemoj
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#انتخابات
#انتخابات_ریاست_جمهوری
#انتخابات_چهاردهم_ریاست_جمهوری
✳️ #تجربهـملی
🔻معضلۀ ناانباشتهگی تجربۀ ملّی 1⃣
🖊مهدی #جمشیدی
1⃣ سخن اصلی در یادداشت «آغاز دوبارۀ دورۀ افول ایران» این بود که در قدرت قرارگرفتن نیروهای سیاسیِ غربگرا در ایران، نسبت معکوس با قدرت ایران دارد؛ چنانکه تجربۀ سه دهۀ گذشته نشان میدهد که دورههای «تجدید قدرت غربگرایان»، دورههای «تحدید قدرت ایران» بوده است. این امر بدان دلیل است که ذات و سرشت راهبردِ اقبال به غرب و کرنش در برابر آن، چنین نتیجهای دارد و گشودگی در رابطه با غرب، به معنی گشودگی در فضای ملّی نیست، بلکه ما با فروختن سرمایهها و حراج اندوختههای ملّیمان در پای میز مذاکره و خریدن وعدههای کاغذی و نسیه، دست به «خودتاراجی» زدهایم. سیاست خارجی در عهد دولتهای اصلاح و اعتدال، چنین حاصلی داشت. اگر تجربۀ عهد اصلاح، در دوردستهاست، اما تجربۀ عهد اعتدال، فاصلۀ سهساله با ما دارد و ما در عمل و عین دیدیم که هشتسال «فروشندگی» در ذیل برجام، کمترین نتیجهای نداشت؛ بلکه اقتصاد ملّی را شرطی و متوقف و وابسته کرد و همۀ چرخها را از حرکت افکند و در نهایت، «یک دهۀ تعطیلیِ نسبیِ اقتصاد» را رقم زد. در پایان دولت اعتدال، آیتالله خامنهای خطاب به آنها تصریح کردند که اعتماد شما به غرب، فایدهای نداشت و یک «تجربۀ ملّی برای آیندگان» است.
2⃣ عبور جامعه از دولت روحانی به دولت رئیسی، در اثر همین تجربه محقّق شد؛ جامعۀ سرخورده و ناامید و در تعلیق، دریافت که با برجام نمیتوان گرهها را گشود و رونق معیشت را خرید، بلکه باید از درون، اتّفاقی رخ بدهد. رئیسی کوشید نشان بدهد که در درون ایران، امکانها و استعدادها و قوّهها بهحدّی هستند که ما محتاج گدایی از غرب و در پیش گرفتنِ سیاست التماسی و سازشجویانه نباشیم و نخواهیم «شرف ملّی»مان را با «رونق معیشت»مان معامله کنیم. او توانست میان این دو، جمع برقرار کند و به تعبیر آیتالله خامنهای، «اگر این دولت [شهید رئیسی] ادامه پیدا میکرد، بنده احتمال زیاد میدهم که بسیاری از مشکلات کشور، عمدتاً مشکلات اقتصادی حل میشد.»(در دیدار مردم، ۱۴۰۳/۴/۵). انتظار میرفت که بر اساس تجربۀ شکستخوردۀ دولت روحانی و تجربۀ کامیاب دولت رئیسی، اکثریّت جامعه از اندیشۀ برجامی و برونگرا و بیگانهگُزین و وابسته، خارج شده باشند و اگر کسی در تبلیغات انتخاباتی، اقتصاد را به مذاکره ربط داد و از برجام دفاع کرد، جامعه به وی روی خوش نشان ندهد، اما چنین نشد و بخشی از جامعه، دوباره به «تلۀ تحریف» افتاد و فریب خورد. اگر در سال نود و دو، میشد به جامعه حق داد که خطا کند و دچار این کجروایت بشود که مذاکرۀ با غرب، حلالمسائل معیشت است، اما در سال نود و شش، دیگر نمیشد جامعه را توجیه کرد. حال بر اساس این دو تجربۀ منفی، اگر کسانی امروز، مرتکب «خطای سوّم» بشوند و دوباره به برجام و مذاکره و غرب و سازش، دل ببندند، بهواقع مستحق توبیخ گزنده و نقد صریح و سخن عتابآلود هستند.
3⃣ این بخش از جامعه، حق داشت «انتخاب» کند، اما حق نداشت «فریب» بخورد؛ و حق داشت «نظر» بدهد، اما حق نداشت به «تجربه» ننگرد و دوباره ایران و بقیۀ ایرانیان را درگیر روندهای بیفرجام و بیهودۀ برجامی کند. و در مقابل، ما حق داریم برآشفته بشویم و بگوییم از یک سوراخ، چند بار گزیدهشدن؟! انتخابهای نوسانی و زیگزاگی، تا کی؟! عدمانباشت تجربههای ملّی و تکرار خطاهای پُزهزینه تا کجا؟! چرا باید کسانی بتوانند حقایق را وارونه جلوه بدهند و ذهنیّت جامعۀ ایران را دستکاری کنند و بخشی از جامعه نیز تسلیم و تابع آنها باشد؟! چرا انتخاب سیاسی، از اندیشهورزی و تفکّر مستقل، بریده شده و به دست طوفان کجروایت و هیجان سپرده شده؟! چرا تعقّل به حاشیه رفته و احساس کور و ناموجّه، صدرنشین شده؟! چرا تحریکهای شبانتخاباتی و روزانتخاباتی، آنچنان بر جامعه مؤثّر است که میتواند چرخشزا باشد؟! چرا قومیّت بر ملّیّت، سایه افکنده؟! چرا برنامهمندی و برخورداری از نقشه و طرح برای حکمرانی، یک فضیلت ضروری و قطعی انگاشته نمیشود؟! چرا برخی جریانهای سیاسی احساس میکنند که میتوانند با تحریف و خیانت به واقعیّت، بازی انتخابات را ببرند؟! چرا جامعه، مسیرهای متناقض را انتخاب میکند و در هر دورهای به سویی میلغزد و مجال نمیدهد که غایت و تمامیّت یک مدار حرکتی، تعیّن یابد؟! چرا حرکتهای جمعی ما، تکهتکه و گسسته و غیرتکاملی هستند؟! چرا جامعه دربارۀ گزارههایی که نیروهای دگراندیش بیان میکند، فکر نمیکند و استدلال نمیطلبد و هنر تجزیهوتحلیل و رخنهافکندن در کلیشهها را ندارد؟! چرا جامعه، امروز خودش انتخاب میکند و فردا که نتایج انتخاب ناصواب خودش سربرآورد، ساختار را بر کرسی متهم مینشاند و فرافکنی میکند؟!
💢 ادامه مطلب 👇👇👇👇👇
🔻معضلۀ ناانباشتهگی تجربۀ ملّی 2⃣
🖊مهدی #جمشیدی
4⃣ بهنظرم حتی در سال نود و دو نیز، جامعه نمیباید به گزینۀ معطوف به مذاکره رأی میداد؛ چون در فروردین همان سال، آیتالله خامنهای تصریح کرد که در دولت – یعنی دولت احمدینژاد – تمایلاتی برای مذاکره با غرب شکل گرفته، اما من به سودمندی این مذاکرات، «خوشبین» نیستم. گزینۀ آیتالله خامنهای، «مقاومت» بود و نه «مذاکره». ایشان بر این باور بود که راهحل، «نظریۀ استحکام ساختِ درونی» است و نه تبدیلشدن به یک مجموعۀ اقماری و وابسته. ایشان میخواست ایران را از پیرامون به مرکز سوق بدهد و نسبتِ استعماری ایران با غرب را تمام کند. ایشان معقتد به ارتباط و تعامل بیرونی بود، اما همسایگان و شرق را ترجیح میداد و بر این باور بود که این مسیر، راهگشاتر است. اما استدلال، حریف وسوسهای که خواص در دلوجان توده افکنده بودند نمیشد و سرانجام، حسن روحانی با تکیه بر ایدۀ مذاکره به قدرت رسید و هشتسال برای آزمودن این ایده در میدان عمل، فرصت داشت. یک فرصت گشوده در اختیار وی نهاده شد و او در برجام، حتی از خطوط قرمزِ تعیینشدۀ توسط آیتالله خامنهای نیز عبور کرد، اما باز هم به نتیجه نرسید و شکست خورد. در پایان این دوره، موجی از ناامیدی اجتماعی و بیاعتمادی سیاسی در متن جامعه، ریشه دوانیده بود و همگی، حاصل تجربۀ تلخِ اعتماد به غرب بودند.
5⃣ چرا آیتالله خامنهای به راهحل مذاکره با غرب، «بدبین» بود و بخشی از جامعه به آن «خوشبین» بودند؟! چه کسانی و چگونه، حس خوشبینی را در بخشی از جامعه ایجاد کردند؟! چرا جامعه از خود نپرسید که حسن روحانی که امروز، وعدۀ امکان مذاکرۀ موفق را میدهد، در سالهای پایانی دولت خاتمی نیز به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملّی، همین مسیر را پیمود و پس از دوسالونیم تعلیق هستهای، به نقطۀ صفر بازگشت؟! چرا جامعه برای آزمودن دوربارۀ این وعده، از وی «ضمانت» نخواست و یکباره و بیپروا، تمکین کرد؟! چرا سخن آیتالله خامنهای در این بخش از جامعه، شنیده نشد اما تبلیغات انتخاباتیِ بیپایه و شعاری، اثر گذاشت و این بخش از جامعه را فریفت؟! این بخش از جامعه، در کدام «جهانِ رسانهای» به سر میبردند که چهبسا، حتی استدلالهای آیتالله خامنهای را نشنیده بودند؟! چگونه این بخش از جامعه به پیشرفت پوشالی و برونگرا و وابسته، راضی شدند و همچنان خواستند ذیل تاریخ غرب باشند؟! البته در انتخابات سال نود و شش، رئیسی توانست با کسب شانزده میلیون رأی، نفر دوّم بشود و نشان بدهند که از ظرفیت اجتماعیِ روحانی، کاسته شده است، اما همچنان بخشی از جامعه، به امتداد برجام رأی دادند. بههرحال، میشد از آغاز، به «پیشبینی آیتالله خامنهای» اعتماد کرد و وارد این بیراهۀ تاریخی نشد و این حجم انبوه از فرصتها و امکانها را فدای کاغذپارۀ برجام نکرد. این تجربه، ضرورت نداشت و نوعی تحمیلِ نامعقولِ بخشی از جامعه بر بخش دیگر جامعه بود.
6⃣ در اینجاست که حسّاسیّت آیتالله خامنهای نسبت به نقش «خواص» در جامعه، بهروشنی فهم میشود. هرچه که هست، کنشگری خواص است؛ چون بخش مهمی از جامعه، انتخابش وابسته به ارادۀ خواص است. ریشۀ فتنهها و وسوسهها را نیز باید در «بیرون از جامعه» جستجو کرد: این خواص هستند که فرایندهای «ساختشکنیِ ذهنی» را پی میگیرند و جامعه را از درون، پوک و متزلزل میکنند. بازی سیاسی، برآیند «بازی شناختی» است و صحنۀ سیاسی، برونداد اتّفاقاتی است که «روایتها» و «گزارهها» و «مفاهیم» میآفرییند. همهچیز در اینجا رقم میخورد و ما پیامدها و نتایج عینی را در انتخابهای سیاسیِ جامعه، مشاهده میکنیم. آن دستِ پنهانی که قادر است بازیسازی و ذهنیّتپردازی کند، همین سرآمدان و شهرهگان هستند. موریانۀ تحلیلِ غلط، اندکی پیش از انتخابات به جان جامعه میافتد و ساختار ذهنی را دگرگون میسازد و همۀ بافتهها را پنبه میکند. در زیر پوستِ جامعه، چنین روند نامحسوسی در جریان است. ما ذهنیّتها و فکرها واندیشهها رابه دست باد سپردهایم. اگر انقلاب و انقلابیها، فرهنگ و هویّت و روایت و ذهنیّت و اندیشه و تفکّر را در جامعه ببازند، سیاست و قدرت و حکومت و دولت را نیز خواهند باخت. بهاینترتیب، ایدۀ «دولتِ جوانِ حزباللهی»، بیش از سه سال دوام نمیآورد و پس از آن، دوباره دولت توسعهگرای معطوف به غرب سر برمیآورد. «جامعۀ اسلامی» بر دولت اسلامی، تقدّم دارد؛ وگرنه به اندک تلاطمی، جامعه از انتخاب انقلابیِ خویش بازمیگردد و بهآسانی، قدرت را در اختیار دگراندیشان قرار میدهد. وقتی هویّت اسلامی و انقلابی در بخشهایی از جامعه، رقیق بشود، میوۀ مردمسالاری نیز تلخ خواهد بود.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_12486315590.mp3
4.21M
♨️صوت جلسه شماره ۱۷۷ پخش زنده سه شنبه ها گروه بصیرتی اهل البصر:
🔥موضوع : تحلیل انتخابات ۱۴۰۳
🎙کارشناس: استاد گرامی جناب آقای دکتر مهدی سعیدی
💥جانشین مرکز مطالعات سیاسی معاونت سیاسی سپاه
حجم صوت : ۴ مگابایت
ایتا و روبیکا
@ahlolbasar
#روشنگری | #ثامن
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#انتخابات
#انتخابات۱۴۰۳
#انتخابات_ریاست_جمهوری
#انتخابات_چهاردهم_ریاست_جمهوری
✅ همه پیشبینی های پرخطا
حرف های باقی مانده از انتخابات بسیار است؛ اما یکی از مهمترین های آن پیش بینی هاییست که خطا از آب در آمد.
🔻دقت کردید؟ رفتید مجدد رجوع کنید؟ چندتائی را مرور کنیم.
✅ پیشبینی غالب این بود که مشارکت آنهم بعد از شهادت رئیسی از انتخابات مجلس بیشتر باشد. در دور اول چنین نشد.
✅ پیشبینی غالب این بود که آمدن پزشکیان و حمایت خاتمی و چه و چه باعث رشد مشارکت اصلاح طلبان می شود و باز هم نشد. تکرار 1400
✅ پیشبینی غالب این بود که در مشارکت حدود 50 درصد جریان غیراصلاح طلب پیروز میدان است و نشد.
✅ پیشبینی غالب این بود که کارآمدی دولت رئیسی منجر به رشد مشارکت می شود اما نشد.
✅ پیشبینی غالب این بود که حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه یعنی استمرار دولت رئیسی اما غیر این رقم خورد.
✅ پیشبینی غالب این بود که سبد رای پزشکیان از جریان اصلاحات پر میشود اما از سبد رئیسی گرفت.
✅ پیشبینی غالب این بود که جمع آرای اصولگراهای 1400 به سبد جلیلی ریخته می شود اما حدود 8 میلیون جدا شد.
چرا؟ این میزان خطای پیشبینی سابقه نداشته است. اینرا کنار آشفته بازار نظرسنجی ها بگذارید که اغلب گرفتار خطاهای عجیب و غریب در پیشبینی مشارکت و آرا شدند. بازهم چرا؟
🔻یک جمله ای اش اینست: ما با پدیده نوظهوری در جامعه مواجهیم که باعث میشود مردم با ابزارهای سنتی و قواعد گذشته پیش بینی نشوند و حتی نظرسنجی ها نیز قابل اتکا نباشد. اما همین نیز چرا؟ این پدیده نوظهور چیست؟
🔻مردم ما و البته همه دنیا در جهان جدیدی زیست می کند که با واقعیت فاصله دارد. فضای مجازی یک دنیای واقعی است اما واقعیت نیست. مردم با تصویری که برای شان ساخته می شود زندگی می کنند. یک تصویر ذهنی که الزاما ارتباطی با واقعیت ندارد و برساخته مجازی است. عمده زندگی مردم در فضای مجازی است؛ پایش روی زمین است اما دل و ذهنش در فضای مجازی.
🔻مهم نیست در واقعیت چه می گذرد، مهم اینست که در مجازی چه چیز ساخته میشود. مهم کارآمدی شهید رئیسی نیست. مهم بازنمایی آنست در تصویرمجازی. مهم خبر نیست، مهم روایت از خبرست.
🔻اما در روایت سازی چه کسی دست برتر دارد؟ کسی که بتواند روایت پرقدرت بسازد. روایت پر قدرت چیست؟ روایتی که بیشتر تکرار شود. چه روایتی بیشتر تکرار می شود؟ روایتی که در شبکه ها و گعده ها و حلقه های متنوع و مختلف بیشتری بچرخد. چه کسی می تواند به این گروه ها دسترسی بیشتری پیدا کند؟ کسی که قدرت حلقه سازی بیشتر داشته باشد و یا نظام زیرساختی حلقه ها را در اختیار داشته باشد. و البته این قدرت می تواند دست ضدانقلاب باشد یا یک جاهل داخلی.
🔻روشن است؟ انشالله عمق دردناک ماجرا حس شده است. یعنی مهم نیست مرزهای شما امن است. مهم نیست جسم ها صیانت می شود. مهم نیست یعنی کافی نیست؛ مهم اینست که ذهن ها در اختیار حقیقت نیست و بدور از واقعیت است.
🔻با این توضیح با قواعد دنیای واقعی نمی شود جامعه را پیش بینی کرد. نظرسنجی نیز خیلی وقت ها به خطا می رود. چون نظرسنجی، نظرخواهی در یک نقطه و لحظه است و معلوم نیست آخرین دریافتی مخاطب از فضای مجازی چیست و چه تصویری برای او ساخته می شود؟ به همین دلیل است که آرا و نرخ مشارکت در 24 ساعته منتهی به صندوق تغییر کرد.
🔻از انتخابات عبور کنیم. رای مردم به چشم ماست. اما مساله را از زاویه حکمرانی تحلیل کنید. آقایان هنوز در حیرت فیلترکردن و فیلترنکردن دو زانو مقابل دنیای پلتفرمی نشسته اند.
💢محسن مهدیان / روزنامه همشهری
@bimemoj
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مرجئه
#خوارج
✳️ #اسلامـمعاویه
.
♻️ همه خوبن، دوقطبی نکنید!
خطّی که معاویه ترویج میکرد...
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#دولت_سوم
🔰دولت سوم روحانی علیه دولت سوم خاتمی
🔸برخی منابع مطلع از درگیری میان دو حلقه خاتمی و حلقه روحانی ستاد پزشکیان خبر می دادند، این درگیری ها علنی شده و به رسانه کشیده شده است. علت درگیری ها، دعوا و جنجال ها، سهم بیشتر برای به دست آوردن پست های دولتی است.
🔸حلقه روحانی و حلقه خاتمی با توجه به اختلافاتی که دارند اما در یک دیدگاه مشترک هستند و آن اینکه معتقدند با توجه به ضعف مدیریتی پزشکیان و واگذاری امور از سوی او به دیگران، قدرت در دولت چهاردهم در دست جریانی است که بتواند پست های مهم را اشغال کند. بر همین اساس هر جریانی که بتواند در مرحله اول، کابینه را تصاحب کند عملا دولت را در اختیار دارد.
🔸اما نکته حائز اهمیت آنکه نه تنها در میان دو حلقه خاتمی و روحانی اختلاف وجود دارد بلکه در هر کدام از این طیف ها نیز اختلاف های اساسی شکل گرفته است.
🔸به گونه ای که پس از مطلب روزنامه هم میهن درباره اعضای کمیته انتصاب پزشکیان، آذری جهرمی دلخوری خود را نشان داد و ریشه سفارش و نگارش چنین مطالبی را کاسبی پست عنوان کرد.
🔸آذری جهرمی در مطلبی با عنوان کاسبان پست نوشت:
🔺از دیروز اخباری توسط برخی چهره های شناخته شده رسانه ای درباره ترکیب شوراهایی مثل شورای سیاستگذاری دولت چهاردهم یا شورای انتصابات، دست به دست می چرخد. همه فیک است و روال شفاف و مدل علمی و بروز انتخاب وزرا توسط رئیس جمهور منتخب بزودی اعلام خواهد شد.
🔺اما چرا این اخبار دست به دست می شود؟ عده ای از شوق خدمت! حاضرند هر وعده ای به هر کسی بدهند تا مثلا وزیر شوند. عده ای هم طالب این وعده هایند و امروز روز کاسبی آنهاست. لذا با خبرسازی این بازار مکاره فاسد شکل میگیرد.
🔸گفتنی است روز گذشته روزنامه هم میهن ارگان رسانه ای حلقه خاتمی گزارش داده بود :
🔺مسعود پزشکیان در زمینه انتخاب وزرای پیشنهادی خود به مجلس تصمیم به تشکیل شورای موقت راهبردی دارد که مقرر است اعضای پنج کمیته را به او معرفی کنند. کمیتههای سیاست داخلی و خارجی به ریاست محمدجواد ظریف، اقتصادی به ریاست علی طیبنیا، اجتماعی به ریاست علی ربیعی، زیربنایی به ریاست علی عبدالعلیزاده، فرهنگی به ریاست سیدرضا صالحیامیری از اعضای این کمیته هستند.
آرمان ایران
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#دموکراسی
✳️ #سرطان_دموکراسی!
✍#محمد_کاظم_انبارلویی
1⃣ پاپ رهبر مسيحيان جهان در مجمع سالانه كاتوليكهاي جهان بيتفاوتي مردم را سرطان دموكراسي ناميده و گفته ؛ «دموكراسي در جهان وضع خوبي ندارد.»(1)
او به چهار نكته كليدي اشاره كرده و نگرانيهاي خود را فهرست كرده است:
الف- مردم رأي نميدهند من نگران اين اتفاق هستم.
ب- بحران دموكراسي، ملتها را گرفتار كرده است.
ج- قطبيسازيها، دموكراسيها را تهديد ميكند.
د- سياستهاي پوپوليستي دموكراسيها محروم شدهاند.
بيش از دو قرن است سخن از حكومت مردم و مردمسالاري است. فيلسوفان سياسي غرب دموكراسي را تنها گزينه حكمراني خوب ميدانند. عقلانيت سياسي همين شيوه را ميپسندد. قرار است در مردمسالاري ، حاكم از ميان آرايي كه به صندوقها ريخته ميشود انتخاب شود، نه چكاچك شمشيرها ! همه به اين نتيجه بايد ملتزم باشند.
غرب با ظهور انقلاب اسلامي اعلام كرد ؛ نتيجه دموكراسي اگر منافع غرب را تهديد كند يا قدرت غرب و سلطه سرمايهداران را محدود كند را نميپذيرد.لذا هيچگاه آمريكا و اشرار اروپا حاضر نشدند انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي را به رسميت بشناسند. نظام ما 45 سال با تهديد، تحريم، تخريب و ... غرب روبهرو است.
از زماني كه جرج سوروس يهودي اعلام كرد ؛ ميشود زير ميز بازي دموكراسي زد و نتيجه را نپذيرفت، حيات و مشروعيت دموكراسي در جهان زير سؤال رفت.
او به انقلاب نارنجي در كشورهايي كه زير يوغ و سلطه غرب خارج ميشوند نياز به اين بدعت داشت، اما نميدانست اين رويكرد روزي گريبان كشورهايي را خواهد گرفت كه خود را مهد دموكراسي ميدانند . آمريكا از دوران ترامپ وارد اين وادي شد. فرانسويها از اين مصيبت در امان نيستند كافي است پس از اعلام نتايج انتخابات پارلماني اخير، وضعيت اين كشور را ملاحظه كرد.
دموكراسي در جهان به تعبير پاپ ، دچار سرطان است . سخنان پاپ يك رونمايي تلخ از روند دموكراسيخواهي در جهان است.
در حالي كه به روايت پاپ، دموكراسي در جهان از سرطان رنج ميبرد ملت ايران در چهاردهمين انتخابات رياست جمهوري، بلوغ سياسي خود را در صيانت از مردمسالاري ديني نشان دادند و تصوير زيبايي از دموكراسيخواهي را ترسيم كردند.
راه علاج اين سرطان ساخت سياسي «مردم» پايه است نه «سرمايه» پايه!
در هر انتخابات دو قطب با هم نهايتا رقابت ميكنند.دو قطبي آنتاگونيستي و آشتيناپذير دشمن دموكراسي است. دوقطبي مسالمتآميز منجر به اقتدار و امنيت ملي و صيانت از منافع ملي ميشود. غرب با اخلال در دوقطبي مسالمتآميز دنبال منافع خود در كشورهايي است كه مردمسالاري را براي نوع حكمراني انتخاب كرده اند.
2⃣ شهادت آیتالله رئيسي رئيسجمهور و امير عبداللهيان وزير خارجه و همراهان يك شوك جدي به روند حكمراني در ايران بود. در كمتر از 50 روز نظام با تكيه بر آداب مردمسالاري ديني يك انتخابات رقابتآميز را در كمال امنيت ، سلامت و آرامش برگزار كرد.
به محض اعلام موفقيت رئيسجمهور منتخب ، رقبا به او تبريك گفتند و به راحتي، انتقال قدرت صورت گرفت. از دماغ كسي هم خون نيامد. طي دو دور انتخابات 55 ميليون انسان به پاي صندوقهاي رأي آمدند و رئيسجمهور خود را انتخاب كردند.
اين نظم، آرامش و نحوه مشاركت مردم ، دولتهاي جهان را به شگفتي واداشت و پيامهاي تبريك را به فرد منتخب سرازير كرد. از تمام كشورها فقط آمريكا و سه كشور شرور اروپايي كه دشمن دموكراسي در جهان شناخته شدند خشنود نشدند و حاضر نشدند به منتخب ملت تبريك بگويند و رأي ملت ما را به رسميت بشناسند.
علت اين ناخشنودي آن است كه آنها نظام هاي برخاسته از راي ملت كه منافع ملي را نمايندگي ميكنند، به رسميت نميشناسند . اين چهار كشور با آنكه امضاي خود را پاي يك پيمان و معاهده براي پايان دادن به تهديدها و تحريمها گذاشتهاند، مسير پيمانشكني را ميپيمايند به كمترين قول و قرار بينالمللي و حقوق بينالملل پايبند نيستند. اساس كار آنها نقض حقوق بشر و نقض آزاديهاي انساني است. آنها يك تهديد جدي براي صلح و امنيت و آینده دموكراسي در جهان هستند.
رئيسجمهور منتخب بايد پاسخ اين گستاخي و بياحترامي را بدهد. او بايد ثابت كند دنيا فقط اين 4 كشور شرور نيست. در دنيا بيش از 200 كشور وجود دارد كه اغلب آنها از جنايات آمريكا و همپيمانان اروپايي او بيزار هستند.
پينوشت :
1- سخنان پاپ در شهر تريسته در شمال شرقي ايتاليا 16/4/1403
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_12493415117.mp3
11.73M
حتما این 48 دقیقه را با دقت گوش دهید
بسیار مهم است؛
میگه : خنده دار است که ما هنوز مشکلی داریم به نام حجاب در جامعه
به خاطر نوع گفتار و رفتار ماست...
تحجر
باید جامعه ی انقلابی را از نمادهای تحجر پاک کنیم.
در بین ما هم تحجر هست.
کمش هم هزینه ساز است برای کل تاریخ اسلام و انقلاب.
پس می ارزد درباره اش صحبت کنیم.
اینکه میگویند در اخرالزمان خیلی ها ریزش میکنند ، فکر میکنید این ریزش یعنی چی؟ دشمن خدا و پیامبر میشوند؟ نه ! همین نفهمی ها و جهالت های ساده را میگوید. یعنی همین مومنی که تشخیص عقلانی نمی دهند.
از روز اول میگفتیم : این اشتباه است ، میگفتند : تو از خط خارج شدی
4 سال گذشت و دوباره همان اشتباه
حضرت علی درباره خوارج فرمود : دنیا طلب نبودند ، منافق نبودند ، اشتباه کردند.........
منتها در آن مقطع تاریخی هزینه ی آن اشتباه بسیار رفت بالا...
شما نمی توانید به خوارج تهمت زنازادگی بزنید. آنها با ایمان بودند. جنگجویان سپاه اسلام بودند. کلی هم معلومات داشتند. شاید از همه ی انها بیشتر هم ابن ملجم معلومات داشت. بحث تحجر را خواهش میکنم ساده نگیرید...
سخنرانی استاد پناهیان ، بخش سوم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ #آسیب_شناسی_مناسک_حسینی
● #دکتر_محمد_منصورنژاد. " دین پژوه "
در باب محرم و امام حسین، در دو جلد کتابی که پیشتر منتشر کردم (فرهنگ عاشورا و نیز رد پای عقل در کربلا)،از بعد آسیب شناسی آیینی به قدر کفایت سخن کردم و از این رو قصد تکرار مکررات نیست و در اینجا تنها به دو نکته آن هم اجمالا اشاره می کنم که در نوشته های پیشین بر آنها کمتر تمرکز داشتم.
در اینکه آیین های عاشورایی، کارکردهای مثبت فراوانی دارند، تردیدی نیست. اما از هر چیز خوب، باید مراقبت ویژه داشت تا آسیب نبیند، چون در معرض تهدید (از سوی دوست نادان و یا دشمن دانا) است. و اما دو مشکل:
1⃣ مشکل اول آن است که نباید به گونه ای در محرم مشغول امور مختلف شد، که یا خدا در محافل ذکر و عزاداری، کلا فراموش شود و یا در حاشیه افتد. مهمترین غایت انبیای آسمانی دعوت مردم به توحید است، نه امور دیگر. از این رو در قرآن می خوانیم: کل من علیها فان، بلااستثنا آنچه روی زمین است، فانی می شوند و تنها عظمت و جلال خداوند باقی می ماند. در محتوای آیه ۱۰۶ سوره یوسف، خیلی باید اندیشید که اکثر مومنان، مشرک اند (و ما یومن اکثرهم بالله الا و هم مشرکون). چرا چون در مقابل خداوند امور و اشخاص دیگر را برجسته می سازند، حال آنکه شرک، از گناهان کبیره است. استدلال مشرکان مکه در توجه زیاد به بت هایشان این نبود که بت ها خدایند. بلکه استدلال می کردند: این بت ها پیش خدا شفاعت از ما می کنند. (هولاء شفعئانا عندالله: یونس ۱۸).
درس توحید را از امام حسین، به ویژه در دعای عرفه، باید آموخت که آن مناجات، تماما بیان عظمت خداوند و خضوع و خشوع ان حضرت در مقابل خداست. آخرین کلمات آن حضرت حین شهادت نیز مناجات با خدا بود. (شب عاشورا را از دشمن فرصت خواست، تا عبادت خدا کند و....)
آیا در مناسک حسینی ما این مشی و سیره دیده می شود؟ چقدر توحید محور سخن واعظان و مداحان است؟
2⃣ مشکل دیگر آن است که مناسک و آیین ها می توانند کارکرد سوزنده یا سازنده داشته باشند. اگر مضمون شعایر حسینی در ایام محرم با شعارهای اصلی خود امام حسین سازگار نباشد، معلوم می گردد، به کجراهه افتاده ایم.
از مهمترین شعارهای امام حسین، ذلت گریزی (هیهات من الذله) و عزت گزینی است (موت فی عز خیر من حیوه فی ذل). در روز عاشورا پیام ماندگار اباعبدالله در دشوارترین لحظات نبرد، آن بود که آزاد و آزاده باشید (فکونو احرارا فی دنیکم)، سیره مشهور امام حسین در صبح عاشورا ، گفتگو حتی با دشمنان در میدان نبرد بود و...
اما اگر عاشورا به اشک و آه و سوز و گداز از طریق جعل ایام (روزهایی که مبنایی ندارند) و محافظه کاری و سکوت در مقابل ستم، یا توجیه وضع نامطلوب، تعبد در برابر اصحاب قدرت و... ختم گردد، باید دانست که قطعا از غایات حسینی دور افتاده ایم و در این شرایط، نیاز جدی به آسیب شناسی و بازگشت به مسیر درست داریم.زیرا از مناسک سوزنده، خداوندان زر و زور و تزویر، برای استحمار مردم بهره می جویند و نتیجه آن تحمیق، تحجر و تعصب بی جاست که جای منطق، اخلاق، انسانیت و ادب را می گیرد و نتیجه آن می شود که روزانه شاهدیم.
۲۰ تیرماه ۱۴۰۳
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#ظریف
#دکتر_ظریف
#محمد_جواد_ظریف
🟥 وحشتناک اما واقعی از عمق یک فاجعه ملی
بهایی بودن پدر بزرگ آقای #ظریف و
ساواکی بودن پدرش
محمد جواد #ظریف پدربزرگش بهایی و پدرش ساواکی بوده و هیچگاه امام خمینی(ره) رو قبل و بعد از انقلاب قبول نداشت...
👈 #ظریف (ابوموسی اشعری)مهره امریکاییها وظیفهاش چیه!!!
وحشتناک اما واقعی از عمق یک فاجعه ملی
♦️ظریف و مسئله نفوذ
⬅️ جناب آقای #ظریف !
آیا پدر بزرگ شما، میرزا علی النقی کاشانی، از ارادتمندان عباس افندی یا همان عبدالبهاء ـ از سرکردگان فرقه ضاله بهائیت ـ نبود ؟!
⬅️ آقای #ظریف!
آیا پدر جنابعالی، محمد علی کازرونی، از طرفداران محمد رضای پهلوی و از ارادتمندان به خاندان سلطنتی نبود؟!
آیا برخی از دوستان صمیمی پدر شما، مرتبط با ساواک نبودند؟!
⬅️ آیا پدر جنابعالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جزو مخالفین نظام جمهوری اسلامی نبود؟!
آقای #ظریف!
⬅️ آیا جنابعالی در طی دوران تحصیل در دبیرستان علوی، جزو هواداران شیخ محمود حلبی ـسرکرده فرقه انحرافی انجمن حجتیهـ نبودید؟!
و
⬅️ آیا در جلسات سخنرانی که در منزل شیخ محمود حلبی تشکیل می شد، شرکت نمیکردید؟!
آقای #ظریف!
آیا برخی دوستان پدرتان که با ساواک مرتبط بودند، پاسپورت و ویزای آمریکا را برای شما آماده نکردند؟!
آقای #ظریف!
آیا در طی سال های ۵۶ و ۵۷ که هزاران تن از مردان و زنان مسلمان ایران توسط رژیم جلاد شاه قتل عام می شدند، جنابعالی حتی یک روز هم در کنار مردم بودید؟!
یا اینکه در آمریکا در زیر باد خنک کولر مشغول فراگیری علم و دانش بودید؟!
آقای #ظریف!
جنابعالی چگونه در مهر سال ۵۸ از سفارت آمریکا در دانمارک، یک روزه برای همسر خود ویزای آمریکا را گرفتید؟
⬅️ آن هم در شرایطی که طبق اسناد بدست آمده از سفارت آمریکا در تهران ، مسئولین آمریکایی اعلام کرده بودند که در سال ۵۸ فقط به آن دسته از ایرانیان ویزا خواهند داد که با آنان همکاری اطلاعاتی داشته باشند!
آقای #ظریف!
چطور بعد از ماجرای تصرف سفارت آمریکا در تهران توسط دانشجویان خط امام، دولت آمریکا همه کارکنان کنسولگری ایران در سانفرانسیسکو، حتی آنان که پاسپورت سیاسی داشتند، را اخراج کرد، اما از اخراج جنابعالی خودداری کردند؟!
آقای #ظریف!
⬅️ جنابعالی چطور حدود هفت سال در دفتر نمایندگی ایران در نیویورک، بهعنوان کارمند محلی و با ویزای دانشجویی کار میکردید و هیچ گاه توسط سازمانهای اطلاعاتی آمریکا اخراج نشدید؟!
آقای #ظریف!
⬅️ جنابعالی در طی هشت سال جنگ تحمیلی، حتی یک روز ـتأکید میشود حتی یک روزـ از فاصله ۵۰ کیلومتری جبهههای نبرد حق علیه باطل عبور کردهاید؟!
البته شاید پزشک به شما توصیه کرده بود که تیر و ترکش برای بدن شما ضرر دارد و بایستی برای حفظ سلامت بدن خود، در آمریکا در زیر باد خنک کولر ، همچنان مشغول فراگیری دانش باشید؟!
آقای #ظریف!
⬅️ آیا طبق مطالب کتاب خاطرات شما، مقامات سرویس اطلاعاتی شوروی در اسفند سال ۶۶ ، در یک ملاقات رسمی با مقامات اطلاعاتی ایران ، اعلام نکردند که گزارش ۷ اسفند ۶۶ جنابعالی که برای وزارت خارجه ارسال کرده بودید، دروغ بوده و در واقع با این کار، صحنه سیاسی جنگ را به نفع صدام و آمریکا، تغییر داده بودید؟
آقای #ظریف!
⬅️ وجود شماره تلفن مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در دفتر تلفن جنابعالی ، چه معنایی داشته است؟!
✍️دکتر کامران #غضنفری
استادیار دانشگاه تهران و نماینده مجلس
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_12503335870.mp3
9.33M
🔗 کلافگی پایگاه آمریکایی از یک نظرسنجی : نسل جدید مقاومت از قبل برنده تر و پای کار تر است
🎙 گزارش کلافه کننده پایگاه آمریکایی برای رسانه های وطن فروش: بررسی ها نشان میدهد نسل جدید مقاومت به مراتب از نسل های قبل برنده تر و پای کار تر است....
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#رأی
#آراء_انتخاباتی
🔰رأی براساس زادگاه نامزدها یا اصطلاحاً آنچه نامش را رأی قومیتی گذاشتند، در ادوار گذشته نیز مسبوق به سابقه است؛
🔹برای مثال در انتخابات سال ۸۴ همه نامزدها (بهجز مصطفی معین) در زادگاهشان بالاترین رأی را کسب کردند، حتی محسن مهرعلیزاده که نفر آخر انتخابات ۸۴ بود در سه استان آذریزبان و بهرغم حضور نامزدهای شناختهشده، نفر اول شد یا علی لاریجانی نفر ششم انتخابات در مازندران توانست بالاترین رأی را کسب کند.
🔹این مسئله در ادوار دیگر نیز به چشم میآمد و امری طبیعی است که افراد با همشهری یا همزبان خود ارتباط بیشتری برقرار کنند اما نقیض آن نیز بارها رخ داده است؛
🔹برای مثال حسن روحانی بهرغم آنکه در انتخابات سال ۹۲ بیشترین رأی را در استان سمنان کسب کرده بود اما در سال ۹۶ در آن استان از شهید رئیسی شکست خورد
🔹و یا میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ نتوانست اکثریت آرا را در استان آذربایجان شرقی کسب کند.
@bimemoj
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#رأی
#آراء_انتخاباتی
🔰 رای تهرانیها در انتخابات ۱۴۰۳
@bimemoj
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#رأی
#آراء_انتخاباتی
📸 جزئیات توزیع آرای انتخابات ریاست جمهوری در استانهای کشور
🔹جزئیات مشارکت و آرای نامزدهای ریاست جمهوری در انتخابات اخیر توسط وزارت کشور منتشر شده است.
@bimemoj
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_12510059222.mp3
10.82M
🚨 عراقی ها بالاخره نیروگاه برق اسرائیل را زدند / شطرنج بازی که از زیر زمین مدیر مهمترین جنگ شده
#شبنامه / تحولات فلسطین / عراقیها بالاخره نیروگاه برق رژیم صهیونیستی را زیر ضربه بردند / آتش سوزی مهیب در حیفا / حادثه امنیتی سخت برای رژیم صهیونیستی در غزه / روزنامه صهیون / قسمت ۱۶۲۸
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
#تحجر
✳️ موضوع مهم تحجر / بیانات استاد #پناهیان
🔻 کسانی که اهل دیانت هستند بیشتر در معرض تحجر هستند.
و الا کسی که سوادی ندارد ادعایی ندارد. اقا به این انتخابات بحث شما ربط دارد؟ به کل هستی ربط دارد این بحث دارد...
ما نباید به رفتار و گفتاری که بوی تحجر بدهد نزدیک شویم. میگوید: میدانی چرا از این انقلابی ها بدم می آید؟ میگویم: برای چی؟ میگوید: اهل فکر کردن نیستند. مصالح کشور و جامعه را نمی فهمند و ... به او میگویم: خب بگو تحجر دارند دیگر؟
میگوید: حالا نمی دانم اسمش چیست....!!
بحثم این است: حتی نباید طوری رفتار کنیم که کسی بتواند ما را متهم کند به تحجر!
🔻 انقلاب از متحجرین بیشتر ضربه خورده تا دیگران / یک زمانی مسئول نهاد دانشگاه هنر بودم. کسانی میآمدند آنجا که با ما تفاوت داشتند و ذهنیت آنها هم با دین خراب شده بود. وقتی آنجا حرف زدیم بچه ها به جایی رسیدند که میخواستند خودشان را وقف دین کنند. کار من آنجا بر طرف کردن فاصله ذهنی افرادی بود که با دین فاصله داشتند. من کارم را درست انجام دادم اما با یک مشکل مواجه شدم. دیدم اینها هر کدام مذهبی میشوند میروند بین مذهبی ها و دعوایشان میشود./ با خودم گفتم من اینها را جذب کنم کجا بروند؟ بروند و دین زده شوند و برگردند؟
🔻 آنجا بود که تصمیم گرفتم آخوند مذهبی ها شوم. چرا؟ چون رفتارهایی در بچه مذهبی ها میدیدم که لااقلش دچار سوتفاهم در افراد دیگر میشود (و باعث میشود با دین مرزبندی کنند) ۲۰ سال است که دارم فریاد میزنم:
طوری رفتار نکنید که غلط برداشت شود. بماند که بعضی وقت ها غلط میفهمیم و غلط رفتار میکنیم. پس ساز و کار پدید آمدن این تحجر را باید بشناسیم. خنده دار است که هنوز مشکلی به نام حجاب داریم در جامعه، به خاطر گفتار و رفتار ماست.
🔻 مثال میزنم. چرا ما متحجرانه دفاع میکنیم از ولایت. میگوییم: ولایت را باید اطاعت کرد. آقا اینها اشتباه برداشت میکنند از حرف تو ! آن قدری که ولایت میخواهد ما به احساس تشخیص برسیم نمی خواهد که از ان اطاعت کنیم، ولایت همان حسینی است که شب عاشورا دستور ندارد که از او اطاعت کنند، دستور داد اگر نمی توانند بروند حسین به دنبال این نبود که مطیعش باشند. دنبال این بود بتوانند درست تشخیص دهند...
🔻 ولی فقیه اکنون از ما اطاعت میخواهد یا رسیدن به قدرت تشخیص؟
مگر مجبورید اشتباه دفاع کنید؟ چرا ادبیات دین را کنار گذاشتید؟ چرا هزینه درست میکنی؟ چرا ادبیات متحجرین را برداشتید؟ چرا ادبیات قرآن را کنار گذاشتی ؟ چرا ادبیات فاطمه زهرا(س) را کنار گذاشتی؟ /
بخشی از سخنرانی این دهه استاد پناهیان درباره تحجر
کل حرف او این هفته این است: برخی غلط دفاع کردن ها از دین، عده ای را از دین دور میکند و جز ضرر برای دین ندارند. علت این غلط دفاع کردن چیست؟
این است که بخشی از جامعه مذهبی دچار تحجر است و نمیخواهد از بند تحجر رها شود....
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پوپولیسم
🔰 پوپولیسم چطور تغییر مسیر داد؟
▪️تلقی ما از واژه پوپولیسم مقداری با واقعیت متفاوت است!!!!
© دکتر محمد سجاد شیرودی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_12421927151.mp3
26.67M
#انتخابات
#انتخابات۱۴۰۳
#انتخابات_ریاست_جمهوری
#انتخابات_چهاردهم_ریاست_جمهوری
✳️ #تحلیل_آراء_انتخاباتی
#امینی
#دکتر_امینی
#دکتر_پرویز_امینی
صوت کامل گفتوگو با دکتر پرویز امینی در تحلیل دور دوم انتخابات ریاستجمهوری
🔹در این گفتوگو موضوعات ذیل را به بحث گذاشتهایم: عامل افزایش ۱۰ درصدی میزان مشارکت، ترکیب آرای آقای پزشکیان و آقای جلیلی، تجزیه بدنه رای قالیباف، چشمانداز ترکیب دولت پزشکیان و .../ فرهیختگان
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️