eitaa logo
مطالب ویژه
4.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
معنای حضور تاریخی شهدا 8- همه سخن در این است که شهادت، نوعی شعور است برای حضور در آینده، از آن جهت که با انقلاب اسلامیِ کربلایی، افقی در مقابل شهید گشوده می‌گردد با آینده‌ای توحیدی که منجر به ولایت الهی خواهد شد. این آن نکته ‌مهمی است که شهید متوجه آن می‌شود. وقتی روشن شد آن افق در مقابل شهید گشوده می‌شود و شهید برای حضور در آن افق به میدان می‌آید و خود را حاضر می‌کند که حتی با شهادتِ خود در آن آینده حاضر شود، می‌فهمیم چرا خداوند ثمره و نتیجه شهادت‌ها را زمینه تحقق ولایت الهی برمی‌شمارد و در بستر آن شهادت‌ها جامعه‌ای به ظهور می‌آید که مصداق بالفعل «اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا» می‌باشد و این نوع ولایت، شروعِ نوعی از زندگی است که انسان خود را زیر سایه رحمت الهی احساس می‌کند، و کربلا با به میان‌آوردن آن شهادت‌ها توانست ولایت الهی را که با حاکمیت جاهلیت به حاشیه رفته بود، به جامعه متذکر شود. با این‌که جاهلیت اموی تلاش کرد تا ولایت فرهنگ جاهلیت را در جامعه تازه مسلمان حاکم کند. جاهلیت اموی‌ با آن سابقه تاریخی که در جزیرۀ العرب داشت عملاً در جایگاه تمدنی قرار می‌گرفت، مقابل نظامی که بنا است دین اسلام آن نظام را شکل دهد و گمان نکنیم وقتی گفته می‌شود دوران قبل از اسلام دوران جاهلیت بوده، آن‌ها مردمی بودند بدون ساختار خاص اجتماعی و فرهنگی، اتفاقاً دارای نظمی پیچیده و دقیقی بودند آن هم با راهکارهای حضور یک تمدن، ولی با نگاهی که هیچ جایگاهی برای کرامت انسانی و ابعاد متعالی انسان قائل نبودند https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 +aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
جلسه نود و هشتم در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
58.26M
📅 8مرداد ماه 1402 📍خانه طلاب 🎵 https://lobolmizan.ir/sound/835 https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/1105 👤باحضورآقایان موسویان مرکزی بحرینیان نجات بخش متقی 📚 متن مورد بحث 👈👈👈👈↙️ https://eitaa.com/khanehtolab/757 ⏭ لینک جلسه قبلی (97) : 👈👈👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/14220 🌾اشارات جلسه ⬇️ ✅ 📝 عنوان : کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید» https://eitaa.com/matalebevijeh/14277 https://eitaa.com/matalebevijeh/14263 https://eitaa.com/matalebevijeh/14226 🎤سخنرانی حاج قاسم درجمع فرماندهان سپاه ↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/13775 🎧. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع طلاب https://eitaa.com/matalebevijeh/14147 🎙 انقلاب اسلامی، انتظار، وارستگی https://eitaa.com/matalebevijeh/14249 🌸کتاب صد پرسش از حکمت هاي حضور در « جهان بین دو جهان »↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/14272 @khanehtolab
❓سوال: می‌خواهم بدانم امام حسین (ع) برای فیلسوفی چون رضا داوری اردکانی چه بهره‌ای دارد؟ 🔸 دکتر داوری اردکانی: بهره به زندگی عادی تعلق دارد. وقتی در برابر عظمت قرار می‌گیریم، سودای سود و زیان از میان برمی‌خیزد. 🔹 شما یک‌بار از نسبت علم و عمل پرسیدید. در کربلا علم و عمل یکی شد و حقیقت و خیر و جمال یک‌جا جلوه کردند و شاهدش اینکه بانوی کربلا «ما رایت الا جمیلا» گفت. 🔸 برای من که سرم در کتاب و درس و فلسفه است و قدری هم به سیاست نزدیک شده‌ام، مسئله این است که کار امام حسین (ع) نجات تاریخ است و نجات تاریخ به همه‌ی ما مربوط می‌شود. 🔹 وقتی زمان و تاریخ به تباهی و تبهکاری می‌افتد، باید تاریخ را نجات داد. در این اوقات کسانی پیدا می‌شوند که رشته‌ای را که در حال گسیختن است، نگاه می‌دارند. امام حسین (ع) منجی تاریخ اسلام است؛ 🔸 به این دلیل نه فقط یک مسلمان شیعه، بلکه هیچکس نمی‌تواند نسبت به عاشورا بی‌تفاوت باشد و آن را ندیده بگیرد؛ 🔹 اما برای اینکه اشاره‌ای به بهره و بهره‌مندی هم کرده باشیم، می‌گویم که اگر کسی عظمت عاشورا را درک کند، از برکات آن نیز بهره‌مند می‌شود. ‌ ‌ ๛ وارَســتـِگـی ๛ @varastgi ๛‌ ‌ ‌ ‌
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷ذیل اراده الهی و راهی که در پیش است🌷 💓 : 🖌حضور اربعینیِ ما و تاریخ توسعه‌یافتگی در هم می‌آمیزد تا خود را در این تاریخ حاضر کنیم. حضوری که در عین به سوی او بودن، اراده او ما را فرا گرفته است به همان معنایی که «در درون خانه شرط قبله نیست». آری! در عین در برگرفته‌شدن توسط اراده الهی، ما در مسیر اربعینیِ خود به سوی او هستیم و این بهترین حضوری است که می‌توان در این تاریخ برای خود حاضر کرد. 🕌مکان: مسیر نجف به کربلا پیاده روی اربعین شهریور1401 👈کلیپ شماره دو ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh -------------------------<><>
فرهنگ شهادت و حضور در معادلات جهانی 9- به نظر می‌آید با انقلاب اسلامی، آرام‌آرام مکتب «مقاومت» به همان معنایی که قرآن متذکر آن است، خود را تا آن‌جا نشان داد که رژیم غاصب صهیونیسم که با امیدواری تمام به هر جنایتی دست می‌زد، با امری به نام «مقاومت» روبه‌رو شد که تمام نقشه‌هایش برای ادامه خود زیر سؤال رفت و در همان راستا بود که پدیده داعش با آن‌همه حسابی که سازندگان آن یعنی استکبار جهانی روی آن کرده بودند بی‌اثر ماند، زیرا در فرهنگ «مقاومت» و شهادتی که در آن مطرح است، موضوعِ وسعت‌دادن به زندگی در میان است و این غیر از آن است که خود را به کشتن بدهی تا به گمان خود به بهشت بروی، با این تصور که بهشت، دنیای بهتری است با امکانات فراوان، و این‌جا است که تفاوت اساسی که بین فرهنگ مقاومت و حضور در تاریخِ توحیدیِ آن همراه با شهادت، با حرکات انتحاریِ داعشی‌ها به ظهور می‌آید. 👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽👇🏽
مطالب ویژه
فرهنگ شهادت و حضور در معادلات جهانی 9- به نظر می‌آید با انقلاب اسلامی، آرام‌آرام مکتب «مقاومت» به هم
در فرهنگ «مقاومت» و در نگاهی که حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در وصف شهادت کردند، با این عنوان که: «شهادت، هنر مردان خدا است»؛ موجب تولد کسانی شدند که فهمیدند با شهادتِ خود، حضور بیشتری در معادلات جهانی پیدا می‌کنند. به همان معنایی که بعد از قبول قطعنامه فرمودند: «خداوندا! این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز و ما را هم از وصول به آن محروم مکن. خداوندا! کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش...» با نگاهی پدیدارشناسانه به پدیده «مقاومت» که عملاً نگاهی است تاریخی به آن موضوع، می‌توانیم برای رهایی از بی‌تاریخی و گرفتارنشدن در اکنون‌زدگی‌، جایگاه تاریخی خود را در این شرایطِ تاریخی بیابیم که در کجا اگر باشیم سخن حضرت امام برایمان معنا می‌دهد که فرمودند: «مگر بيش‏ از اين است كه فرزندان عزيز اسلامِ ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبه‏هاى دار مى‏روند؟ مگر بيش‏ از اين است كه زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مى‏شوند؟ بگذار دنياى پست ماديت با ما چنين كند ولى ما به وظيفه‏ اسلامى خود عمل كنيم.» این سخنان، شناسنامه ما در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» می‌باشد و موجب هویت‌بخشی به ما خواهد بود تا در خود نبوغی را احساس کنیم که در سردارانی چون حاج حسین خرازی‌ها طلوع کرد و در شهید عماد مغنیه و شهید حاج قاسم سلیمانی به بلوغ خود رسید، به عنوان درک معنای خود در این تاریخ. در این حالت اگر انسان توانست خود را در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» معنا کند و زندگی را ماورای زنده‌بودن و یا شهیدشدن احساس کرد، در بودنِ خود منوّر به إشراقی می‌شود که یا شهید آوینی است و یا شهید عماد مغنیه و یا شهید حاج قاسم سلیمانی، زیرا در معرض نفحات ایّام دهرِ خود قرار گرفته، به همان معنایی که رسول خدا«صلّی‌الله‌علیه‌‌وآله» از آن خبر دادند و فرمودند: «إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ ألا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»، آگاه باشید که از طرف پروردگارتان در مراحلی از زندگی نفحات و نسیم‌های معنویِ خاصی به سوی شما می‌آید، متوجه باشید خود را در معرض آن نفحات قرار دهید. https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 +aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
52.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عنوان : کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید» 🏴.اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ ⏱زمان: شنبه تاریخ : (1402/5/7) 🗓جلسه سوم 📚 متن مورد بحث ↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/14276 ⬅️متن کلی↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 ☑️⬅️⬅️پیوست دانلود با کیفیت بالا ↙️ https://aparat.com/v/bBEDa ⬅️ فایل صوتی 👈👈👈↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/14277 🔷پیوست جلسه دوم https://eitaa.com/matalebevijeh/14251 https://eitaa.com/matalebevijeh/14263 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 +aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
karbala-va-razi-ke-shohada-motavajeh-budand-j01.mp3
38.08M
🔸 و رازی که متوجه آن بودند ⬅️متن بحث: کربلا و رازی که شهدا متوجه آن بودند در بستر «ایمان» و «امید» https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 🔹به صورت گفتگو محور 🔸استاد موسویان 🔸 استاد طاهرزاده 🔹 جلسه اول 🔸مرداد ماه 1402 💓 : 🖌با سلام . به نظر می آید آقای موسویان با شرح و تبیین متن کمک می کنند تا مخاطب متوجه آینده ای شود که با شهدا شکل می گیرد از آن جهت که ما وقتی درست زندگی می کنیم که تصور و فهم درستی از آینده خود داشته باشیم 🔘@sabbar_ir 🔘@matalebevijeh 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
جنگ نهایت‌ها 10- حال این مائیم و مبارزه‌ای بسی زیبا، از جنس مبارزه آخرالزمانی که جنگِ نهایت‌ها است، مقابله نهایت «ایمان» در اوج انسانیت با نهایت «ظلمات» در اوج رذالت. با حضور در چنین جبهه‌ای باید به مددهای موهبی الهی امید داشت که خداوند به حاضران در چنین جبهه‌ای عطا می‌کند تا کامل‌ترین زندگی را که مقابله همه ایمان است با همه کفر در خود احساس کنند، امری که نمونه آن را در این اواخر در نبوغ شهید عماد مغنیه و یا حاج قاسم ملاحظه کردیم. در این جبهه کم‌ترین حضور، همان حضوری است که انسان از دست خود رها می‌شود و خود را در دل طوفان‌ها می‌یابد به همان صورتی که جناب مولوی در وصف آن می‌گوید: چون‌که من از دست شدم، در ره من شیشه منه ور بنهی پا بنهم هر چه بیابم شکنم اصل تویی من چه کسم، آینه‌ای در کف تو هر چه نمایی بشوم آینه‌ی ممتحنم تو به صفت سرو چمن، من به صفت سایه‌ی تو چون‌که شدم سایه‌ی گل، پهلوی گل خیمه زنم https://eitaa.com/matalebevijeh/14210 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 +aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa
20.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سوال متحیرانه روس‌ها از فرمانده عملیات آزادسازی بوکمال: 👈 این اباالفضل کیه؟ 💎🔻 🖌این است شناسنامه ما در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» که موجب هویت‌بخشی به ما خواهد بود تا در خود نبوغی را احساس کنیم که در سردارانی چون حاج قاسم و ابو حسین طلوع کرد و به بلوغ خود رسید، به عنوان درک معنای خود در این تاریخ. در این حالت اگر انسان توانست خود را در فرهنگ «مقاومت» و «شهادت» معنا کند و زندگی را ماورای زنده‌بودن و یا شهیدشدن احساس کرد، در بودنِ خود منوّر به إشراقی می‌شود به همان معنایی که رسول خدا«صلّی‌الله‌علیه‌‌وآله» از آن خبر دادند و فرمودند: «إِنَّ لِرَبِّكُمْ فِي أَيَّامِ دَهْرِكُمْ نَفَحَاتٍ ألا فَتَعَرَّضُوا لَهَا»، آگاه باشید که از طرف پروردگارتان در مراحلی از زندگی نفحات و نسیم‌های معنویِ خاصی به سوی شما می‌آید، متوجه باشید خود را در معرض آن نفحات قرار دهید☘️ 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 +aparat | +Instagram | +Telegram | +Eitaa