eitaa logo
مطالب ویژه
4.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
باز اربعین 1.MP3
37.68M
. 🎙نشست؛ باز اربعین باحضور جلسه اول، 5 شهریورماه ۱۴۰۲ 1- باز اربعین، اربعینی که به معنای حضور دیگری است، به گستردگی حضوری که حضور در همه تاریخ است نسبت به انسانیتِ گسترده‌ای که هرکس با اُنس با دیگر زوّار در خود احساس می‌کند. 2- هر سال و هر اربعین، نحوه بودنی است در مواجهه با افقی که بی‌منتها است، بدون دوگانگیِ دوری و نزدیکی نسبت به آن افق و آن حضور. 3- وای اگر در این زمانه که زمانه نسیت‌انگاری‌ها است، کربلا و اربعینی این‌چنینی در میان نبود، آن‌هم برای افرادی مانند ما که هیچ چیز برایمان در این دوران قابل سکنا نیست و هیچ جا و جایگاهی نمی‌تواند جواب طلب‌مان را بدهد مگر حضور دیل شخصیت قدسی حضرت سیداالشهداء«علیه‌السلام». 4- هر سال اربعینی دوباره، یعنی امیدی دیگر و باز «حیرت» از این همه حضور. به همان معنایی که جناب مولوی در گزارش چنین حضوری فرمود: «حیرت اندر حیرت آمد این قصص». حیرتِ حضور در عین سرگردانیِ عقل از این‌همه عظمت. حضور در نسبت با انسان‌ها در عین احساس انسانیت خود در یگانگی با آن‌ها. 5- آیا راز تقابل غرب و غرب‌زدگان با رخداد اربعینیِ این‌چنینی در این تاریخ، به جهت احساس پوچی و نیست‌انگاریِ آزاردهنده‌ای نیست که اینان در خود احساس می‌کنند؟ و این یعنی به ظهورآمدنِ تقابل دو جبهه، یکی جبهه گرفتار روزمرّه‌گی و سرگردانی و دیگر جبهه راه‌یافته به ابعاد متعالیِ انسانی که متوجه حضور اکنونِ بیکرانه خود شده است تا در تاریخی دیگر حاضر شود که دیگر تاریخ دنیای استکبار نیست و حضور در رخداد اربعینی این سال‌ها عملاً حضور در جبهه‌ای است که جبهه مقابله با غرب و غرب‌زدگان است.
باز اربعین.pdf
253.8K
📜 عنوان: باز اربعین (شماره ا تا35) 📱 نسخهٔ مخصوص موبایل
✅برنامه پیاده روی کاروان سراج ازنجف به کربلا ⏱ساعت هفت و نیم یکشنبه 12شهریوراز ابتدای وادی السلام شروع پیاده روی به سمت کربلا طبق برنامه عمودها↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/14460 🍃🍃 💎🔻 🖌باز اربعین 5 باسمه تعالی 30- آنانی که کنار مردم نیستند در این‌جا یعنی در این حضور اربعینی، جایی ندارند. این‌جا جای نیکانِ دادگری است که زمین را به آسمان متصل می‌کنند تا سیاست را با دیانت همراه نمایند. درخششی در جان‌ انسان‌هایی که قدرت را با عدالت همراه می‌کنند پدید آمده تا آینده، نه آینده اربابان باشد و نه آینده بردگان؛ آینده‌ای باشد که نماد آن امام شهیدی است که فرمودند: «أَلَا وَ إِنَّ الدَّعِی ابْنَ الدَّعِی قَدْ تَرَکنِی بَینَ السَّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیهَاتَ لَهُ ذَلِک مِنِّی هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»؛ این فرومایه(عبیدالله بن زیاد)، فرزند فرومایه‌ای دیگر(زیاد بن ابیه)، مرا بین دو راهیِ کشته‌شدن با شمشیر و یا قبول خواری قرار داده است؛ هیهات که ما زیر بار ذلّت و خواری برویم». و دیدند که آن امام راه سومی را انتخاب کرد که باید آن راه را راه مردم نامید و از این‌رو شما در رخداد اربعینیِ این سال‌ها تنها مردم، آری! تنها مردم را می‌نگرید که به میان آمده‌اند تا مردم‌سالاری دینی را محقق کنند، با حضوری که فاصله زیادی با دموکراسی غربی دارد.
مطالب ویژه
✅برنامه پیاده روی کاروان سراج ازنجف به کربلا ⏱ساعت هفت و نیم یکشنبه 12شهریوراز ابتدای وادی السلام ش
[در پاسخ به گنجینه] - راستی چرا حرکت مردمیِ رخداد اربعینیِ این سال‌ها به مذاق غرب‌گراها نمی‌سازد؟ غرب‌گرایانی که حاضر بودند آمریکا و اروپا سال‌های متمادی، هرکس را که مایل بودند بر ما حاکم کنند و همچنان اجازه ندهند مردم سرنوشت خود را خودشان به دست گیرند؟ آیا جز این است که این غرب‌گرایان با مردم، آری! با مردم و با استقلال کشور دشمن‌اند؟ به طوری که هویتی برای این مردم قائل نیستند. حال مائیم و آینده‌ای که مردم در حال حضور در مناسبات اجتماعی هستند. به طوری که ملاحظه می کنید چگونه فرهنگ اربعینی قواعد و ساختارهای اقتصاد متعارف را به چالش کشیده است، و قواعد بازار و تجارت و رابطه عرضه و تقاضا و نیز سود و زیان کارکرد متفاوتی به خود گرفته‌. و نفع شخصی جای خود را به نفع اجتماعی و ایثار داده است. در این فرهنگ خدمات اجتماعی فقط وظیفه دولت نیست.، عرضه‌کنندگانی که توان رقابت ندارند از بازار خارج نمی‌شوند. هدف عرضه‌کننده فقط کسب سود نیست و هدف تقاضاکننده نیز فقط مطلوبیت مادی نیست. اقتصادی که پیوند با فرهنگ دارد؛ از نوع توحیدی‌اش! این است آنچه در پیش است در تاریخی که ادامه تاریخ غرب‌زدگی ما نیست. 32- آری! وقتی خداوند در بعضی از زمان‌ها از الطاف خود، به جهت غفلت انسان‌ها از اولیای الهی خودداری می‌کند، انسان‌ها از زمان و تاریخ خود بیرون می‌افتند و برای این‌که در این غفلت نمانند، نادانسته به تکرار عادات و مشهورات و مطالب گذشته می‌پردازند در حالی که اگر آن مطالب، دیروز هم معنایی داشت، اکنون که از دیروز گسیخته است و با فردایی هم که در پیش است، نسبت ندارد، از معنای اصلی تهی شده و حال که به یک معنا ارزش‌های گذشته بی‌معنا شده‌اند، مائیم و حضور در تاریخی که بازگشتِ بشر جدید است به خدا در دل انقلاب اسلامی و رخداد اربعینی که در این سال‌ها طلوع کرده است تا ما در امروزِ خود در اتصال به کربلا و به شخصیت حضرت سیدالشهداء«علیه‌السلام»، در آینده‌ای حاضر شویم که به عنوان تاریخ آخرالزمانی به ما خبر داده‌اند. آینده‌ای که انسان به وسعت حضور «بالحقیِ» خود در نزد خود و در نزد دیگر انسان‌ها حاضر است در جهانی به گشودگی توحید الهی. در نسبت خود با خدا در هویت فردی و در نسبت خود با خدا در هویت اجتماعی به حکم «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا» که این همان حضور ذیل اراده الهی است در نسبت با جامعه و تاریخ. 33- پیروزی بر ارزش‌های اشرافی و دنیایی با دگرشدن از طریق ارزش‌های استوار و متعالی، راهی می‌شود تا توانایی‌های انسانی و ایمانی به جامعه برگردد و بر ایمان دیروز افزوده شود با روحیه‌ای همراه با شجاعت و بی‌باکی، در مقابل نیرنگ و پلیدی، تا انسان‌ها زندگی را احساس کنند که چه اندازه انسان در این راه با نیروهای نهفته خود که همان پدیده «صبر» است روبه‌رو می‌شود و آشکارا بر بیماری ترس و عدم توکل در راه توحید فائق آید. پیروزی بر بیماری دون‌مایگی و حیله‌گری، امری که در مسیر پیاده‌روی اربعین زشتی آن از هر زمان، بیشتر احساس می‌شود، زیرا انسان در جهانی دیگر حاضر شده است که نه جهان عُبیدالله زیاد است و نه جهان توّابینِ عقب‌مانده از آن حضور تاریخی. آیا برای عبور از تاریخِ سراسر نیرنگِ فرهنگ مدرنیته می‌توان به راهی که در این اربعین‌ها مقابل ما گشوده شده است، چشم‌پوشی کرد و آن را نفهمید؟ راهی که همه ابعاد زندگی در نسبت با همدیگر به ظهور می‌آید، بدون آن‌که بخواهیم به نام توسعه به روش غربی، عواطف زندگی را زیر پا بگذاریم.
مطالب ویژه
[در پاسخ به گنجینه] - راستی چرا حرکت مردمیِ رخداد اربعینیِ این سال‌ها به مذاق غرب‌گراها نمی‌سازد؟ غر
[در پاسخ به گنجینه] 34- وقتی رغبت به زندگی در انسان می‌میرد که زندگی را به پایین‌ترین شکل آن که فروافتادن در توهّمات دنیایی است، تقلیل دهیم و متوجه حضوری که حضور در بیکرانه توحید است، در میدان‌های ظهور انوار توحید، نگردیم و این یعنی عدم حضور در حماسه‌ای که تندبادِ طلب، در نهایی‌ترین حضور در این زمانه با انقلاب اسلامی و پیرو آن در رخداد اربعینی پیش آمده است. تندبادی که خداوند به حرکت در آورده تا هرکس خواست در زمانه ظهور ایمان در ایمان وارد شود، خود را به آن بسپارد بدون آن‌که تفصیلاً بداند بنا است تا کجاها جلو برود. همین اندازه می‌توان احساس کرد که: «پرّ کاهی است در مصاف تند باد / خود نداند در کجا خواهد فتاد.» 35- دیروز آنچه در مقابل امام حسین«علیه‌السلام» سر بر آورد، کینه امویان بود بر قرشیان، یعنی بر حضرت محمد«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» و علی«علیه‌السلام» و این امام حسین«علیه‌السلام» است که با صفای شخصیت خود کینه‌ورزی آنان را آشکار می‌کنند تا گمان نشود آن مقابله، مقابله دو گروه از انسان‌های عادی هستند، مانند جنگ‌هایی که در طول تاریخ پیش آمده و یا پیش می‌آید. امروز نیز باز همان مقابله و کینه‌ورزی پیش آمده؛ مقابله دشمنان انقلاب اسلامی با هر انسانی که از جبهه آنان نباشد و جبهه‌ای سراسر مردمی که مأمور ترویج دوستی و ایثار است، تا معلوم شود آن‌که امروز در مقابل این جبهه ایستاده، سراسرِ وجودش مملوّ از کینه است و این‌جا است که فتح تاریخی شکل می‌گیرد، زیرا جبهه مقابل، هیچ منطقی در شعار «زن، زندگی، آزادی» ندارد، مگر اتهام و دروغ، وگرنه چرا به زنان محجبه به عنوان دشمنان خود می‌نگرند؟! آیا حضور مردمیِ اربعینیِ این سال‌ها حکایتِ حضور مردمی نیست که بنا دارند: «عالَمی دیگر بباید ساخت و ز نو آدمی»؟ از خداوند تقاضامندیم ما را متوجه حضوری تاریخی که در نظر به امام حسین«علیه‌السلام» در این رخداد اربعینی پیش آمده بگرداند تا متوجه ابعاد باطنی این حرکت بگردیم تا حضور آن امام شهید را با اتصال به دیروز و امروز و فردای خود بیابیم. 💠🌷👈عنوان: باز اربعین (شماره ا تا35)↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/14531 ┄┅❅📀🖥📀❅┅┅ -------------------------<><> 🌼-|@matalebevijeh -------------------------<><>
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم یکی از روستاهای شعیبیه خوزستان در ایام اربعین چندین روز را تا مرز چذابه پیاده روی میکنند، در بین راه باید از رود دز عبور کنند، اهالی یکی از روستاهای شوش اینطور به استقبال‌شان می آیند... 💎🔻 🖌اگر حضور خدا آنچنان بدیهی است که نیاز به واژه‌ای برای تعریف و شناختن او نداریم، پس چگونه است که همواره در هر کاری می‌توانیم او را احساس نماییم؟ به عنوان قابل اعتمادترین تکیه‌گاه و به یادآوردنی‌ترین مطلوب. امری که در همین صحنه‌ها شما ملاحظه می‌کنید که چگونه به نور الهی و به عشق اباعبدالله«علیه‌السلام» این مردم این‌چنین نسبت به هم یگانه‌اند، به همان صورتی که در پیاده‌روی اربعینی این سال‌ها به خوبی می‌توان آن را تجربه کرد.☘️
باز اربعین 2.MP3
42.13M
. 🎙نشست؛ باز اربعین باحضور جلسه دوم، 6 شهریورماه (1402) ⏭ لینک جلسه قبلی (1) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/14529 @soha_sima
باز اربعین - کامل.pdf
154.9K
📜 عنوان: باز اربعین (شماره ا تا35) 📱 نسخهٔ مخصوص موبایل
51.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تفسیر سوره مبارکه https://lobolmizan.ir/sound/1265 •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈ 🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ ﴿۱﴾ وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ ﴿۲﴾ لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ ﴿۳﴾ تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ فِيهَا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ ﴿۴﴾ سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ ﴿۵﴾ •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈ 🗓جلسه دوم 📆 تاریخ :(1402/6/4) 🔖 عنوان : زندگی در زمان اَنفسیِ لَيْلَةُ الْقَدْرِ 📚 متن بحث↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/14442 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 ⬅️⬅️ فایل صوتی 👈👈👈👇 https://eitaa.com/matalebevijeh/14499 لینک دانلود با کیفیت بالا 👇 https://aparat.com/v/8qP2H 🔘@soha_sima 🔘@matalebevijeh 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘
باز اربعین 3.MP3
43.01M
. 🎙نشست؛ باز اربعین باحضور جلسه سوم، ۷ شهریورماه ۱۴۰۲ ⏭ لینک جلسه قبلی (2) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/14536 📚👈🏻 🌷👈 متن بحث↙️ https://eitaa.com/matalebevijeh/14537 🔘@soha_sima 🔘@baaz_arbaeen | …باز، اربعین 🔘🏴🔘🏴🔘🏴🔘