eitaa logo
مطالب ویژه
4.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
بنیان های حکمت 86و87.pdf
66.7K
📅 28 آذر ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 https://eitaa.com/matalebevijeh/8977 فایل PDF متن مورد خوانش در جلسه 44 : در شماره 68 متن «صد پرسش از حکمت‌های حضور در «جهان بین دو جهان» عرایضی شده که شاید برای تبیین بحث دیروز مفید باشد 👇🏽. https://eitaa.com/matalebevijeh/8981 @khanehtolab
10.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
: 🖌چرا باید اسلام را برای مردم معمولی سخت و زشت معرفی کنیم ؟ آن جایی که دین خدا رخصت داده است. می فرمایند: اگر صداى زن (چه به صورت تك خواني و يا همخواني با زنان و يا با مردان ) به صورت غنا نباشد و گوش دادن به صداى او هم به قصد لذت و ريبه نباشد و مفسده‏اى هم بر آن مترتّب نگردد، اشكال ندارد. اگر مفسده داشته باشد و يا تحريك شهوت بكند، جايز نيست. 🌷باید مواظب بود که اسلام را طوری مطرح نکنیم که انسان‌ها احساس کنند اسلام، مانع زندگی آن‌ها است لذا نباید طوری احکام اسلامی را به میان آورد که انسان‌ها در مرز انکار آن احکام و انکار اسلام، و یا آن چیزی قرار بگیرند که نمی‌خواهند ترک کنند. آن آقای محترم متوجه نبودند که با کار خود افراد را در مرز اسلام یا انکار آن قرار دادند و این با حکمت حکما و فقهای ما تطابق ندارد. 👈اشاره استاددرجلسه بنیان های حکمت به این کلیپ https://eitaa.com/matalebevijeh/8977 🌿@matalebevijeh🌿 ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
معنای آداب دینی با روحی تازه.pdf
73.4K
: در شماره 68 متن «صد پرسش از حکمت‌های حضور در «جهان بین دو جهان» عرایضی شده که شاید برای تبیین بحث دیروز مفید باشد . https://eitaa.com/matalebevijeh/8977
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اي دارندگان بينائي ها و شنوائي ها و عافيت و متاع دنيا، آيا هيچ پناهگاهي و خلاصي و آيا ملجا و تکيه گاهي وجود دارد، يا توانائي فرار يا مرجعي ديگر داريد، يا نه؟! (حال که نه پناهگاهي و خلاصي هست و نه ملجا و تکيه گاهي و نه توانايي فرار) پس به کدامين مسير منحرف مي شويد و به کدامين سوي برمي گرديد؟ يا به کدامين پشتيبان مغرور مي شويد؟ جز اين نيست که نصيب هر يک از شما از زمين به طول و عرض قامت شما است خوابگاهي که گونه بر خاکش خواهيد نهاد؟ هم اکنون به خود بيائيد اي بندگان خدا، که مهلت وسيع به شما داده شده و روح در طول زمان ارشاد آزاد وبدنها در حال راحت و ميدان تجمع براي زندگي و فرصت باقيمانده زندگي و استيناف اراده ها و مهلت براي توبه و اوقات وسيع است، پيش از کوتاهي زمان و تنگناي خوابگاه نهائي و ترس و جدائي روح از بدن و پيش از رسيدن غائبي که مورد انتظار است و پيش از مواخذه خداوند عزيز مقتدر. ••✾•🍃🌺🍃•✾•• 🆔@matalebevijeh
29- دنيا فرصت است. نه فراغت.MP3
26.16M
🎙 شرح خطبه83 💬 موضوع : دنیا فرصت است، نه فراغت 💯 شماره 29 (آخر) انشاالله ازفرداخطبه182بارگذاری میشود 🗣 شارح •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم أُولِي الْأَبْصَارِ وَ الْأَسْمَاعِ وَ الْعَافِيَةِ وَ الْمَتَاعِ هَلْ مِنْ مَنَاصٍ أَوْ خَلَاصٍ أَوْ مَعَاذٍ أَوْ مَلَاذٍ أَوْ فِرَارٍ أَوْ مَحَارٍ أَمْ لَا فَأَنَّى تُؤْفَکونَ أَمْ أَيْنَ تُصْرَفُونَ أَمْ بِمَا ذَا تَغْتَرُّونَ وَ إِنَّمَا حَظُّ أَحَدِکمْ مِنَ الْأَرْضِ ذَاتِ الطُّوْلِ وَ الْعَرْضِ قِيدُ قَدِّهِ مُتَعَفِّراً عَلَى خَدِّهِ الْآنَ عِبَادَ اللَّهِ وَ الْخِنَاقُ مُهْمَلٌ وَ الرُّوحُ مُرْسَلٌ فِي فَيْنَةِ الْإِرْشَادِ وَ رَاحَةِ الْأَجْسَادِ وَ بَاحَةِ الِاحْتِشَادِ وَ مَهَلِ الْبَقِيَّةِ وَ أُنُفِ الْمَشِيَّةِ وَ إِنْظَارِ التَّوْبَةِ وَ انْفِسَاحِ الْحَوْبَةِ قَبْلَ الضَّنْک وَ الْمَضِيقِ وَ الرَّوْعِ وَ الزُّهُوقِ وَ قَبْلَ قُدُومِ الْغَائِبِ الْمُنْتَظَرِ وَ إِخْذَةِ الْعَزِيزِ الْمُقْتَدِرِ. ✅ ترجمه در پست بعدی 👇👇👇👇👇
مطالب ویژه
📖 #معرفی_کتاب 🍃 کتاب تَذْکِرَهُ الاَوْلیاء (به معنای یاد دوستانِ خدا)، کتابی به زبان فارسی از عطار
🔸ذکر فضیل عیاض (رحمة الله عليه) درنگاه عطار نیشابوری🔸 💠 در کتاب تذکرة الاولیاء 💠 حین دزدی این آیه به گوشش رسید: «الم یَأن لِلّذین آمنوا، اَن تَخشَعَ قُلُوبهُم لِذکر اللهِ»؟ -آیا وقت نیامد که این دل، خفتة شما بیدار گردد؟- چون تیری بود که بر دل ِ فضیل آمد و توبه کرد در دیدار هارون با وی، از او پرسید: تو را وام هست؟ گفت: آری هست: وام ِ خداوند است بر من. و آن طاعت است. اگر مرا بدین گیرد، وای بر من!. هارون هزار دینار پیش ِ او نهاد، گفت من تو را به نجات می خوانم و تو مرا به بلا می اندازی. گفتند: مرد چه وقت در دوستی به غایت رسد؟. گفت: «چون منع و عطا، پیش ِ او یکسان بوَد». پرسیدند از او که: «اصل ِ دین چیست؟». گفت: «عقل». گفتند: «اصل ِ عقل چیست؟». گفت» «حِلم». گفت: «هرکه ریاست طلب کرد، خوار شد» با سفیان ثوری گفت: شبی پیش ِ او رفتم و آیات و اخبار و آثار می گفتیم. سفیان گفت: مبارک شبی بود، فضیل گفت: «نکوهیده شبی بود امشب». گفتم: «چرا؟» گفت: «از آن که تو همه شب در بند ِ آن بودی تا چیزی گویی که مرا خوش آید و من در بند ِ آن بودم که جوابی گویم تا تو را خوش آید و هر دو به سخن یکدیگر مشغول بودیم. و از خدای -عزّ و جلّ- باز ماندیم. پس تنهایی بهتر و مناجات با حق». یک روز عبدالله بن مبارک را دید که پیش ِ او می رفت. فضیل گفت: «از آنجا که رسیده ای بازگرد و الّا من باز می گردم. می آیی که مشتی سخن بر من پیمایی و من بر تو پیمایم؟». گفت: «اگر توانی جایی ساکن شوی که کَس شما را نبیند و شما کس را نبینید که عظیم نیکو بوَد». گفت: «هرکه را از تنهایی وحشت بوَد و به خلق انس گیرد، از سلامت دور بوَد». گفت: «هر که سخن، از عمل ِ خود گوید، سخنش اندک بوَد. مگر در آنچه او را به کار آید و هرکه از خدای -عزّ و جلّ- ترسد، زبان ِ او گنگ بوَد». گفت: «چون حق -تعالی- بنده یی را دوست دارد، اندوهش بسیار دهد. و چون دشمن دارد، دنیا را بر وی فراخ کند. گفت: «هرچیزی را زکاتی است و زکات ِ عقل، اندوه ِ طویل است» و از آن جا ست که کانَ رسول الله، صلی الله علی و آله و سلّم، متواصِلُ الاحزان- گفت: «چنان که عجب بوَد که در بهشت گریند، عجبتر آن بوَد که کسی در دنیا خندد و نمی داند عاقبت کار خود چون خواهد بود». گفت: «چون خوفی در دل ساکن شود، چیزی که به کار نیاید به زبان ِ آن کس نگذرد. و از آن خوف، حبّ ِ دنیا و شهوات بسوزد، و رغبت ِ دنیا از دل بیرون کند». گفت: «هرکه از خدای -تعالی_ بترسد، جمله ی چیزها از او بترسد». گفت: «خوف و رهبت ِ بنده به قدر ِ علم ِ بنده بود. و زهد ِ بنده در دنیا به قدر ِ رغبت ِ بنده بود در آخرت». گفت: «به خدا، که اگر آخرت از سفال ِ باقی بودی و دنیا از طلای ِ فانی، سزا بودی که رغبت ِ خلق به سفال ِ باقی بودی، فَکَیفَ که دنیا نیست مگر از سفال ِ فانی، و آخرت از طلای ِ باقی». گفت: «سه چیز مجویید که نیابید: عالِمی که علم ِ او، به میزان ِ عمَل راست بوَد، مجویید که نیابید و بی عالم بمانید. و عاملی که اخلاص با عمل ِ او موافق بود، مجویید که نیابید و بی عمل بمانید. و برادر ِ بی عیب مجویید که نیابید و بی برادر بمانید». گفت: «اصل ِ زهد راضی شدن است از حق -تعالی- به هر چه کُنَد. و سزاوارترین خلق به رضای حق، اهل ِ معرفت اند». گفت: «چون تو را گویند: خدای -عزّ و جلّ- را دوست داری؟ خاموش باش، که اگر گویی: نه، کافر باشی. و اگر گویی: بلی، فعل ِ تو به فعل ِ دوستان ِ او نمانَد». گفت: «هر که در روی فاسقی خوش بخندد، در ویران کردن ِ مسلمانی سعی می برد». گفت: «دو خصلت است که دل را فاسد کند: بسیار خفتن و بسیار خوردن». گفت: «حق -تعالی- می فرماید که ای فرزند ِ آدم! اگر تو مرا یاد کنی، من تو را یاد کنم. و اگر مرا فراموش کنی، من تو را فراموش کنم. و این ساعت که تو مرا یاد نخواهی کرد، آن بر توست، نه از توست. اکنون می‌نگر تا چون می‌کنی؟». وقتی گفتی: «الهی! تو مرا گرسنه می داری، و مرا و عیال ِ مرا برهنه می داری، و مرا به شب چراغ نمی دهی -و تو این با دوستان ِ خویش کنی- به کدام منزلت، فضیل این دولت یافت؟». 📚
بهترین فرصت و باقی ماندن بر عهد وفاداری به انقلاب.mp3
10.38M
📚 سلسله جلسات https://lobolmizan.ir/sound/820 ✅عنوان : بهترین فرصت و باقی ماندن بر عهد وفاداری به انقلاب ⬆️ موضوع جلسات دوشنبه هابعدازنمازعشا 🔮 ⏱جلسه47 ( 1400/9/29) 🕌مکان:اصفهان-ابتدای اتوبان ذوب آهن-خ قائمیه_ گلزار ۱_ مسجد خدیجه کبری (س) 📚 نصیحت امام باقر(علیه السلام) به یزید جعفی https://eitaa.com/matalebevijeh/8202 ⏭ لینک جلسه قبلی (46) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/8908 ❣️اشاره استاددرجلسه ⬇️ 🍃1-کتاب تنها گریه کن(منزل چهارم) 👈شرح منزل اول تاسوم👇🏽 https://eitaa.com/matalebevijeh/8689 🍃-شهید زین الدین https://eitaa.com/matalebevijeh/8926 ➖➖➖➖➖➖ ✅جایگاه رزق درهستی https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/579 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh#
: 📛 🔻 شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. اگرشما روایت نکنید دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید دشمن روایت میکند؛ شما اگر حادثه‌ی دفاع مقدس را روایت نکنید دشمن روایت میکند، هرجور دلش میخواهد. توجیه میکند، دروغ میگوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض میکند. شما اگر حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید که متأسفانه نکردید، دشمن روایت میکند ... . ▪️در قسمت‌های گذشته "ضرورت بازخوانی" و به طور مفصل‌تر الگوی طرح ریزی و برنامه ریزی از نگاه یک آمریکایی، که مبتنی است بر توصیف جامعه ایران پرداختیم و سعی بر این بوده که به تعبیری اسناد مهندسی معکوس شوند و این نحوه نگاه از آن استخراج شود. در قسمتی از اسناد یکی از نویسندگان گزارشات سفارت آمریکا می‌گوید: "ما به دنبال این هستیم که در مدت محدودی جوهر این جامعه پیچیده باستانی و با این همه در حال تجدد را درک کنیم..." ▪️در ادامه و در قسمت چهارم به طور عمیق‌تر نقش نگاه شرق شناسانه در زنجیره توصیف، طرح‌ریزی و بازیگران صحنه اجتماع (که البته این بازیگران از دل همین جامعه و با توصیف و شناختی که از آن به دست آمده منجر به تکمیل و اجرای توطئه‌ی دیپلماتیک می‌شوند) می پردازیم. از این قسمت در ضلع دیگر گفتگو با حضور حجه‌الاسلام کاظمی نگاه به اسناد از زاویه "تاریخ استعمار" و به عنوان "دست نخورده‌ترین سند استعمار" روایت می‌شود. 🔰 این برنامه را از صفحه آپارات ببینید. https://aparat.com/soha_sima "درنگی بر اسناد لانه جاسوسی" @soha_sima
📚بصیرت حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/670 ❤️دسته بندی مطالب مندرج درسایت مربوط به حضرت فاطمه زهرا«سلام الله علیها»👇🏽برای دسترسی روی لینک کلیک کنید👇🏽 https://lobolmizan.ir/category/13?tab=posts&inner_tab=spost
12.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
: 🖌چگونه می‌توان گفت انسان در این جهان تنهاست وقتی همه عالم حتی غیرِ اهلی‌ترین موجودات و پا به فرارترین پرندگان می‌توانند با او یگانه شوند؟ آیا این به جهت آن نیست که آن مرد، روحی را در بنیان خود پرورش داده است که آنان هیچ احساس ناامنی در کنار او نمی‌کنند؟ آیا این مرد، ماورای نگاه سودجویی و بهره‌برداری از موجودات، خود را از آن‌ها و آن‌ها را از خود نکرده است؟ این است آن یگانگی بین خود و همه عالَم. یقیناً نسبت خدا به عنوان پروردگار ما با ما چنین نسبتی است. چرا ما در نسبت با او تا این اندازه که پرندگان با این مرد، احساس امنیت می‌کنند؛ با پروردگارمان احساس امنیت نکنیم؟!! ••✾•🍃🌺🍃•✾•• 🆔@matalebevijeh