📕 بحث شیعه و سنی ربطی به خارجیها ندارد...
🔹️ خاطرهای از #میرزای_شیرازی(ره):
🔹 یک وقت در #سامرا بین شیعه و سنی اختلاف شدیدی میشود و فیالجمله کشتاری هم اتفاق میافتد. اوضاع اینقدر آشفته بود که مرحوم آقای مجتهدی تبریزی از قول حاج شیخ عبدالکریم حائری نقل میکرد: «باری در سرداب بود که قرار بود بالا بیاورند تا به جای دیگر منتقل شود. هرچه به یکی از حمالهای سامرا گفتیم برو این بار را بالا بیار حاضر نشد و میترسید که اگر به سرداب رود گرفتار شود و او را بکُشند». خلاصه اوضاع در آن زمان اینقدر #آشفته بود.
🔹از طرف #انگلیسیها پیش میرزای شیرازی میآیند و برای کمک به ایشان میگویند: «هرچه امر بفرمایید در اختیار شما قرار میدهیم و از شما اطاعت میکنیم!». میرزا میفرماید: «بحث ما یک بحث #داخلی و خانوادگی است. دو تا برادر با هم یک مسئلهای دارند. این صحیح نیست که غیر بیاید مداخله کند. خود ما حل میکنیم و مسئلهای نیست که شما بخواهید دخالت کنید».
📚جرعهای از دریا، ج 1، ص 119
🔰@chsiqs
🔰eitaa.com/Alemin "زندگانی عالمان "
هدایت شده از 🏛☜آنسوی تاریخ☞🏛️
📚« مجلات و انجمن های تاریخ در جهان عرب »
🔸مجلات و انجمن های علمی یکی از بسترهای مهم ارائه اندیشه در حوزه های دانشی مختلف در جهان عرب است. برخی از مهمترین مجلات و انجمن های معتبر در زمینه تاریخ در جهان عرب عبارتند از :
۱_ مجلة القرطاس للدراسات التاريخية والحضارية ( الجزایر)
۲_ مجلة الدراسات التاريخية والحضارية المصریة (مصر)
۳_ مجلة جامعة دمشق للدراسات التاريخية ( سوریه)
۴_ مجلة دراسات تاريخية ( عراق)
۵_ مجلة الجمعية التاريخية السعودية
۶_ أسطورللدراسات التاريخية ( قطر)
۷_ مجلة المؤرخ العربي
۸_ جمعية التاريخ و الآثار
( شورای همکاری خلیج فارس )
۹_ الجمعيةالتاريخية السعودية ( عربستان سعودی )
۱۰_ الهيئة اللبنانية للتاريخ (لبنان)
۱۱_ الجمعية المغربية للبحث التاريخي
به کوشش : دکتر مختار شیخ حسینی
🏛☜ آن سوی تاریخ ☞🏛
https://eitaa.com/joinchat/664404026C8962097bde
فارسی دانی ابوهریره و محمد بن حنفیه
بحثی فقهی در میان نسل اول تابعین و تابعین تابعین در باره روا بودن یا نبودن حرف زدن به فارسی مطرح بود. در این باره دو رأی وجود داشت: گروهی که نگاه منفی داشتند و شواهدی برای مذمت سخن گفتن به فارسی می آوردند. دوم گروهی که شواهدی برای روا یا جواز بودن سخن گفتن به فارسی نقل می کردند. ابن ابی شیبه (م 235) موارد جالبی از اینها را نقل می کند.
دو نقل در باره عدم جواز:
عطاء از فقهای معروف تابعین، می گفت، به عجمی سخن نگویید، و داخل کنائس آنان نشوید، سخط [الهی] بر آنها فرود می آید. (مصنف ابن ابی شیبه، 14/410). [در اینجا، اشاره به کنائس می تواند اشاره به ایرانی های مسیحی یا ... باشد، شاید هم مقصود بیت النار مجوسان باشد].
اسماعیل بن علیه از داود بن ابی هند از محمد بن سعد بن ابی وقاص نقل شده است که او شنید کسانی به فارسی سخن می گویند. گفت: چرا بعد از مذهب حنیفیت [اسلام] باید سراغ مجوسیت رفت؟ «ما بال المجوسیة بعد الحنیفیة» (14/410).
اما گروهی دیگر بودند که سخن گفتن به فارسی را اجازه می دادند. «من رخص فی الفارسیه». در این باره چند شاهد نقل شده است:
وکیع از ابوخلده نقل کرده است که «ابوالعالیه» با من فارسی سخن می گفت. (14/410).
روایتی دیگر از این امر حکایت دارد که ابوهریره به فارسی سخن گفته است. وکیع از نهاس بن قهم نقل کرده است که از شیخی در مکه شنیدم که گفت: ابوهریره از این باب، در کنار این بازار وارد شد و گفت: یا بنی فروخ! سحت وَد است. [کسب مال نامشروع بد است]. (14/410). (در کتاب الادب، ص 56، با این عبارت ««يَا بَنِي فَرُّوخَ شَخْتٌ وَدَسْتٌ» آمده است. بنی فروخ کنایه از ایرانیان است. [از ابوهریره در جای دیگری هم روایت شده است که گفت: عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: كَانَ يَقُولُ: «ادْنُوا يَا بَنِي فَرُّوخَ فَلَوْ كَانَ الْعِلْمُ مُعَلَّقًا بِالثُّرَيَّا لَكَانَ فِيكُمْ مَنْ يَتَنَاوَلُهُ» از «کتاب العلم، زهیر بن حرب، ص 21].
در روایت دیگری از وکیع از شعبه از محمد بن زیاد از ابوهریره نقل شده است که گفت: رسول خدا (ص) خرمایی از صدقه [زکات] آورد. حسن بن علی یکی را برداشت و در دهانش گذاشت. حضرت فرمودند: کِخ کخ. [تف کن] صدقه بر ما روا نیست. [ظاهرا اینجا کِخ همان تخ است (شاید اخ هم از همان باشد). و فرض بر این است که این کلمه فارسی است و حضرت بکار برده است]. (14/410]. [شرمنده که در باره این لغات فارسی اظهار نظر می کنم].
مورد دیگر استفاده از کلمه «پنیر» است. ابن فضیل از حبیب بن ابی عمره از منذر ثوری نقل کرده است که مردی از محمد بن حنیفه در باره «جبن» [به عربی به معنای پنیر] سوال کرد. او گفت: ای کنیز! بیا این درهم را بگیر و به آن «ینیر» بخر [فاشتری به ینیرا]. او ینیر خرید و آورد. این همان جبن است. [14/411]
ابن ابی شیبه در کتاب الادب هم ذیل بحث «من کره الکلام بالفارسیه» از عمر یاد کرده است: «قَالَ عُمَرُ: «مَا تَعَلَّمَ رَجُلٌ الْفَارِسِيَّةَ إِلَّا خَبَّ، وَلَا خَبَّ إِلَّا نَقَصَتْ مُرُؤَتُهُ» (کتاب الادب، ص 51). پسر او عبدالله هم از سخن گفتن به فارسی خوشش نمی آمد: «عَنِ ابْنِ عُمَرَ: " أَنَّهُ كَرِهَ رَطَانَةَ الْأَعَاجِمِ». (کتاب الادب، ص 54)
حتما در دیگر کتابهای روایی هم مواردی از این دست و مانند آن هست، عجالتا من از بیکاری، مشغول خواندن مصنف ابن ابی شیبه بودم و این موارد را دیدم.
🖌 یادداشتی از جناب آقای دکتر رسول جعفریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جرج جرداق نویسنده مسیحی کتاب علی صدای عدالت انسانی درباره ماجرای کتاب خود می گوید
🔆برای دانلود این کتاب روی لینک های زیر کلیک کنید:
📖 دانلود جلد اول
📖 دانلود جلد دوم
📖 دانلود جلد سوم
📖 دانلود جلد چهارم
📖 دانلود جلد پنجم
🔰 کتابخانه مجازی تسنیم
🆔 @tasnim_pdf
بالا، مواردی از کاربرد کلمات و جملات فارسی را در متون عربی ـ حدیثی کهن آوردم. این چند روز به چند مورد دیگر هم برخوردم.
1. اخیرا دیدم یک بحث دیگری هم مطرح است و آن این که اگر در گرماگرم جنگ کسی به «فارسی» درخواست امان کرد، پذیرفته شود یا خیر. در خراج قاضی ابویوسف (ص 224) آمده است این هم امان محسوب می شود.
2. کتابی با نام المخارج فی الحیل از محمد بن حسن شیبانی (م 189) در دست است که جایی از آن (ص 121) در باره قسم خوردن به عقد، اول مورد آن را در زبان عربی بحث می کند و بعد می گوید: اگر بلسان الفارسیه گفت: اگر فلانه را بخواهم، یا هر زنی که بخواهم .... و یمین خود را بر این اساس بگذارد....
به هر روی، این جمله فارسی از اواخر قرن دوم جالب است.
3. در سنن سعید بن منصور (م 227) روایتی از اعمش، از سعید بن جبیر از ابن عباس در باره قول خداوند آورده که وقتی فرمود: «یودّ احدهم لو یعمر الف سنه»، اشاره اش به سخن عجم هاست که وقتی کسی از آنها عطسه کند، به او می گویند: زه هزار سال، یعنی الف سنة. (سنن، ج 2، ص 573). زه، یعنی زندگی کن.
4. در نوادر ابی مسحل (م 230) می گوید (ص 54): بنس یا فلان، و بنش. مقصود «اجلس» است و این از فارسی آمده است. در شعر عربی این کلمه این طور آمده است:
ان کنت غیر صائدی فبنس. یعنی بنشین.
5. در مصنف ابن ابی شیبه (م 235) ، بحثی در باره آزاد کردن در [لفظ] فاسی دارد. شعبی می گوید: اگر یک ام ولد به سید خود گفت: رَقّص صبیک اذا بکی علیک. , و قل: «مادر تو آزاد»، اگر او فارسی نمی داند، تعهدی در قبال آزاد کردن ندارد. (13/76). حکایت این است که این ام ولد که کنیز صاحب بچه است، به صاحبش می گوید: وقتی بچه ات گریه می کند، او را به رقص آر و بگو مادرت آزاد. [تا خوشحال شود] از شعبی می پرسند اگر صاحب کنیز گفت، این کنیز یا همان ام ولد که مادر بچه است آزاد می شود؟ شعبی گفت: خیر، چون او یعنی صاحب کنیز، فارسی نمی داند و در واقع قصد آن زن را نمی فهمد، قصد آزاد کردن منعقد نمی شود. این روایت در «مسائل الامام احمد» ص 395 » هم آمده اما کلمه فارسی به صورت «ما ذرت از از» حروفچینی شده است.
6. به جز نقلی که در یادداشت قبلی در باره نظر خلیفه دوم در باره یاد گرفتن زبان فارسی بود، این روایت هم علاوه در مصنف ابن ابی شیبه (ج 14، ص 409) آمده است که «قال عمر: ما تعلم الرجل الفارسیه الا خب [روایت ابن تیمیه: خبث] و ما خب [خبث] الا نقصت مروءته.
7. اما یک مورد جالب این است که عمر در یک نامه به اهل کوفه، در باره یک کلمه ی فارسی توضیح فقهی داده است. او به آنها نوشت: به من گفته شده است که کلمه «مطرس» [مترس] به زبان فارسی طلب امان است [انه ذکر لی ان مطرس بلسان الفارسیه الامنه] اگر کسی از شما این کلمه را به کسی گفت که زبان شما را نمی فهمد [یعنی به ایرانی ها گفت: «مترس»، و او تسلیم شد] در امان است. [المصنف، ج 18، ص 452]. (فان قلتموها لمن لا یفقه لسانکم، فهو آمن).
8. این حدیث هم در بصائر الدرجات از قرن سوم، (1/337) بی مناسبت نیست که گوید: قومی از خراسانیان خدمت امام صادق رسیدند و قبل از آن که چیزی بگویند، حضرت فرمود: «من جمع مالا من مهاوش اذهبه الله فی نهابر». گفتند ما متوجه فرمایش شما نشدیم. حضرت [به فارسی] فرمودند: هر مال که از باد آید بدم شود.
🖌 یادداشتی از جناب آقای دکتر رسول جعفریان
📍اطلاعیه
باسمه تعالی
با سلام و احترام
جلسه دفاع از طرحنامه رساله دکتری با عنوان:
📙 نحله نگاری در اسلام (از آغاز تا پایان سده ی هفتم هجری )
🎓دانشجو: رقیه کرمی
شماره دانشجویی ۹۸۱۲۲۴۱۰۱۰
🖌استادان راهنما:
آقای دکتر عبدالله فرهی
آقای دکترمحمد جواد شمس
🖋استاد مشاور:
آقای دکتر مجید قربانعلی دولابی
⚖️استاد داور:
آقای دکتر وحید محمودی
⏰ زمان: یکشنبه ۱۵ /۱۱ / ۱۴۰۲ ساعت : ۱۴
🏫مکان:
📺بستر اسکای روم
پیوند (لینک) در فضای مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/mazaheb_un/tarikh
🌹به امید بهروزی یکایک بزرگواران
👥نشست هماندیشی تقریب و گفتمان امامت
🎙با سخنرانی:
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید #شهریاری؛
دبیر کل مجمع جهانی #تقریب مذاهب اسلامی
🔸حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدتقی #سبحانی؛
رئیس بنیاد بینالمللی امامت
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی #علیزادهنجار؛
پژوهشگر بنیاد بینالمللی امامت و نویسنده اثر
💥همراه با رونمایی از کتاب «گفتمان امامت الگويی معرفتی در تقریب و وحدت»
📆زمان:
پنجشنبه ١٢ بهمن، ساعت ١۶:٠٠
📍مکان:
قم، بلوار بسیج، جنب کوچه ٣٩، بنیاد بینالمللی امامت
🎁کتاب فوق در نشست با ۵٠% تخفیف عرضه خواهد شد.
🌐پایگاه جامع اطلاعرسانی امامت
🌐https://emamat.org
🆔 @Emamat_IF
🆔 @Emamat_net
#نشست
#گفتمان
#هماندیشی
#گفتمان_امامت
#بنیاد_بینالمللی_امامت
تلگرام اینستاگرام آپارات
هدایت شده از دانشگاه بینالمللی مذاهب اسلامی واحد سنندج
✅ لینک ورود به نشست
https://www.roytab.ir/w/d/731
گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی با همکاری پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران برگزار می نماید:
پیش نشست «چهارمین کنگره بین المللی جندی شاپور»
🎤 «نهضت ترجمه و جندیشاپوریان»
🔹 سخنران:
جناب آقای دکتر یونس کرامتی
عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران
🎤 «داروشناسان جندی شاپور»
🔹 سخنران:
سرکار خانم دکتر شمامه محمدی فر
عضو هیئت علمی گروه تاریخ علم بنیاد دایرةالمعارف اسلامی
🔸 دبیر نشست:
جناب آقای دکتر عبدالله فرهی
عضو هیئت علمی گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🕦 زمان:
دوشنبه: ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ صبح
🕹مکان:
۱- به صورت حضوری:
سالن جلسات دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
۲- به صورت مجازی:
اتاق اختصاصی گروه تاریخ اسلام در محیط اسکای روم. پیوند (لینک) در فضای مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/mazaheb_un/tarikh
📜 در ضمن، شرکت در این نشست رایگان است و برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر خواهد شد.
🌹به امید بهروزی یکایک بزرگواران
📍اطلاعیه
باسمه تعالی
با سلام و احترام
جلسه دفاع از طرحنامه رساله دکتری با عنوان:
📙 تحولات علمی وفرهنگی شهر کش از قرن سوم تاقرن هفتم
🎓دانشجو: فهیمه نصراللهی
شماره دانشجویی ۹۹۱۲۲۴۱۰۱۴
🖌استاد راهنما:
آقای دکتر منصور داداش نژاد
🖋استادان مشاور:
آقای دکتر مهدی جمالی فر
آقای دکتر سعید طاووسی
⚖️استاد داور:
خانم دکتر فهیمه ابراهیمی
⏰ زمان: سه شنبه۱۴۰۲/۱۱/۱۰
ساعت۱۲:۴۵
🏫مکان:
📺بستر اسکای روم
پیوند (لینک) در فضای مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/mazaheb_un/tarikh
🌹به امید بهروزی یکایک بزرگواران
گروه تاریخ اسلام با همکاری گروه فلسفه و عرفان دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می نماید:
پیش نشست «چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشههای سیدجمال الدین اسدآبادی» در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی همدان
🎤 «مناسبت فلسفه و تمدن از منظر سیدجمال الدین اسدآبادی»
🔹 سخنران:
جناب آقای حجةالاسلام دکتر محمدتقی شاکری
عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🎤 «فارسیات سید جمالالدین اسدآبادی»
🔹 سخنران: جناب آقای سجاد هجری
مدیر گروه اجتماعی و فرهنگی پژوهشکده حکمت
🔸 دبیر نشست:
جناب آقای حجةالاسلام دکتر مجید قربانعلی دولابی
عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🕦 زمان:
سه شنبه: ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵
🕹مکان:
۱- به صورت حضوری:
سالن جلسات دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
۲- به صورت مجازی:
اتاق اختصاصی گروه تاریخ اسلام در محیط اسکای روم. پیوند (لینک) در فضای مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/mazaheb_un/tarikh
📜 برای شرکت کنندگان در نشست گواهی حضور صادر خواهد شد.
🌹به امید بهروزی یکایک بزرگواران
◾️ ﺍﻟﺴَّﻼﻡُ ﻋَﻠَﻴﻚَ ﻳﺎ ﻛﺎﻓِﻞَ ﺍﻟﺮَّﺳﻮﻝِ ﻭَﻧﺎﺻِﺮَﻩُ
❇️ کامل ترین لیست کتب درباره حضرت ابوطالب
◾️۱۶ عنوان کتاب به مناسبت سالگرد وفات ایشان
🔻 کتب فارسی
۱. زندگینامه حضرت ابوطالب 👈 دانلود
۲. حضرت ابوطالب را بشناسیم 👈 دانلود
۳. ادله ایمان ابوطالب (جزوه) 👈 دانلود
۴. چهره ابوطالب در ادبیات فارسی 👈 دانلود
۵. سیری در زندگانی سید بطحاء 👈 دانلود
۶. ویژه نامه حضرت ابوطالب 👈 دانلود
۷. ابوطالب، بزرگ مکه 👈 دانلود
🔻 کتب عربی
۸. ایمان ابی طالب (شیخ مفید) 👈 دانلود
۹.ایمان ابی طالب (علامه امینی) 👈 دانلود
۱۰. ابوطالب بن عبدالمطلب 👈 دانلود
۱۱. منیة الراغب في ايمان أبي طالب👈 دانلود
۱۲. نبوة أبي طالب عبد مناف 👈 دانلود
۱۳. کبیر الصحابه، ابوطالب 👈 دانلود
۱۴. ابوطالب، ثالث من اسلم 👈 دانلود
۱۵. دیوان أبي طالب 👈 دانلود
۱۶. نیل المطالب فی مظلومیة أبي طالب 👈 دانلود
📲 ثواب انتشار این لیست با شما
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
نمونه صفحات.pdf
4.26M
بیست صفحۀ ابتدایی کتاب «تاریخیار: درآمدی بر پژوهش در تاریخ اسلام» نوشتۀ محمدصادق حسینزاده، کاری از مرکز پژوهشهای تاریخ اسلام با همکاری نشر نگاه معاصر
چاپ اول: تابستان 1402
288 صفحه
مرکز پژوهشهای تاریخ اسلام با همکاری انتشارات نگاه معاصر منتشر کرد:
🛑 تاریخیار: درآمدی بر پژوهش در تاریخ اسلام 🛑
نویسنده: محمدصادق حسینزاده
چاپ اول: تابستان 1402
288 صفحه
این کتاب در دو بخش «منطق پژوهش» و «آسیبشناسی تاریخی» سامان یافته است. در بخش اول، با تفصیل، منطق پژوهش و نحوۀ مواجهۀ درست با مسئلۀ پژوهش تبیین میشود. در بخش دوم ابتدا آفات و آسیبهایی که گزارشهای تاریخی بدان دچار شدهاند تشریح میشود تا کسی که میخواهد وارد میدان پژوهش در تاریخ اسلام شود، بداند با چه مشکلاتی در این عرصه روبهروست. سپس پارهای از مهمترین آسیبهای روشی که پژوهشگران بدان مبتلا شدهاند، به خواننده گوشزد میشود تا پژوهش خود را از چنین آسیبهایی دور نگه دارد. از طرف دیگر چون تاریخپژوهی هم جنبۀ نظری دارد و هم جنبۀ عملی، برای اینکه مسائلی که در تبیین منطق پژوهش و همچنین در آسیبهای تاریخی بیان میشود، صرفاً انتزاعی و فرضی نباشد، در سراسر کتاب کوشش شده با رویکردی تطبیقی برای هر مسئلۀ نظری مثالهای متعدد تاریخی آورده شود تا خواننده به طور ملموس با مطالب مطرحشده آشنا شود و ارتباط برقرار کند.
بیست صفحۀ نخست کتاب را میتوانید از اینجا بخوانید.
برای تهیۀ کتاب به کتابفروشیهای سراسر کشور مراجعه کنید. همچنین میتوانید از طریق کتابفروشی شهر (به صورت حضوری در قم و ارسال به سراسر کشور) با شمارۀ تماس 02537744015 به خرید کتاب اقدام نمایید.
دوستان خود را از طریق نشانی زیر به کانال مرکز پژوهشهای تاریخ اسلام دعوت کنید (بازنشر مطالب کانال فقط با ذکر نشانی کانال مرکز و ذکر منبع جایز است): ⬇️⬇️
@chsiqs
🔰انجمن علمی تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می کند:
🔶کارگاه : چشمانداز های تازه در مطالعات سیره
👤با حضور: آقای دکتر محمد کاظم رحمتی
عضو هیات علمی بنیاد دایرةالمعارف اسلامی
⏰زمان: ۲۴ و ۲۶ بهمن ماه۱۴۰۲ ساعت ۱۶
🔗بصورت مجازی در پلتفرم اسکای روم
💳هزینه کارگاه: ۲۰ هزار تومان
✅با اعطای گواهی حضور از سوی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🔗ثبت نام از طریق لینک زیر:
https://kad.mazaheb.ac.ir/1466
🆔https://eitaa.com/mazahebtarikheslam
گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
🔰انجمن علمی تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می کند: 🔶کارگاه : چشمانداز های تاز
#اطلاعیه
❌❌❌بنا بر درخواست دانشجویان محترم،
مهلت ثبت نام تا فردا ظهر تمدید شد❌❌❌
ثبت نام از طریق لینک زیر :👇🏻
https://kad.mazaheb.ac.ir/1466
گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
گروه تاریخ اسلام دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی با همکاری پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران برگزار م
🔰#اطلاعیه_مهم
با سلام و احترام خدمت اعضای محترم کانال
🔴🔴افرادی که در پیش نشست چهارمین کنگره بین المللی جندی شاپور ( از سوی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی و دانشگاه تهران ) بصورت مجازی شرکت نموده اند ،
لطفاً نام و نام خانوادگی ، شماره ملی و شماره تماس خود را به آیدی زیر در ایتا ارسال نمایند:👇🏻
🆔@H_asadi1381
🔰 معاونت فرهنگی و دانشجویی با همکاری انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار می کند :
❇️ اردوی یک روزه بازدید از #موزه_عبرت
📅 زمان برگزاری : جمعه 27 بهمن ماه
⏰ ساعت : 13
🚌 محل تجمع و حرکت: حیاط دانشگاه مرکزی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
💸 هزینه اردو : با توجه به رایزنی های انجام شده : 30 هزار تومان می باشد
❌ ویژه #تمام دانشجویان دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
📌 ظرفیت محدود
⭕️ برای ثبت نام به لینک زیر مراجعه فرمائید :👇
https://kad.mazaheb.ac.ir/1480
✅ معاونت فرهنگی و دانشجویی/ انجمن های علمی و کانون های فرهنگی
✅ گزارش تصویری// 📷 پیش نشست *چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه های* سید جمال الدین اسد آبادی بعد از ظهر دیروز در ساختمان مرکزی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار شد.
https://mazaheb.ac.ir/fa/album/38/