هدایت شده از بوآر سازه پوسته ای بوم اورد
بسمه تعالي
با تشکیل کمیته
"احیاء و بهرهبرداری عادلانه اراضی"
به مسئولیت آقای مهدی عسگری نماینده مجلس، زیر نظر کمیسیون تلفیق،
مقرر گردید این کمیته به صورت ویژه به سیاستگذاری در حوزه حکمرانی_زمین، اقتصاد_زمین و بهرهبرداری عادلانه و قاعدهمند مردم از این ثروت_عمومی بپردازد و راهکارهای ساختاری و میدانی را احصاء و با هدف تسهیل گری ملی پیگیری نماید.
از تمام دغدغه مندان و صاحب نظران حوزه مسکن دعوت میشود با پاسخگویی به سوالات زیر در نزدیک تر شدن دستیابی به این اهداف مشارکت کنند.
سوالات:
۱. لیست مسائل، مشکلات و نیازمندی های پیش روی احصاء زمین های مستعد، احیای زمین، رفع احتکار زمین، بهره برداری از زمین و ساخت مسکن طراز را در استان خود ذکر بفرمایید؟!
۲. پیشنهادات خود جهت پیگیری را مطرح کرده و بفرمایید این کمیته ویژه مجلس چگونه می تواند به رفع مشکلات پیش روی شما کمک کند؟!
۳. آیا اطلس بومی زمین های دارای ظرفیت احیاء و ساخت در استان شما تهیه شده است؟! توضیح بفرمایید.
۴. چه پیشنهاد ویژه ای برای سیاستگذاری در زمینه آزاد سازی زمین، ساخت مسکن اقتصادی برای جوانان، و تسهیل ساخت به نفع مردم بومی و سایر نقاط کشور را دارید؟!
۵. در صورت تشکیل جلسه مشترک با این کمیته قصد دارید چه مباحثی را به ترتیب اولویت در جلسه مطرح بفرمایید؟!
۶_ چه شیوه هایی برای افزایش مشارکت مردمی در مراحل مختلف ساخت و ساز پیشنهاد میکنید؟
۷_جهت پایش صحیح مردم و تفکیک افراد مستحق واقعی برای دریافت زمین و تسهیلات از سودجویان چه برنامه یا پیشنهادی دارید؟
می توانید پاسخ های خود را برای ارایه به کمیسیون و بررسی و استفاده در صورت کاربردی بودن به آیدی بنده (Ahmadyroshan@) در ایتا و یا به شماره ایتای:
۰۹۱۲۵۶۰۸۷۱۳
ارسال بفرمایید.
قبلا از اینکه برای مردمی تر شدن مسائل حوزه ساخت قدم برمیدارید تشکر میکنیم.
مقاله بازشناسی اندیشه شیخ بهایی و تاثیرات آن در شکل گیری صحن عتیق حرم رضوی
https://civilica.com/doc/608501/
منتظر پاسخ شما هستیم.mp3
1.38M
لطفاً اگر برای هر قسمت از سوالات ایده یا پاسخی به نظرتان میرسد حتما ما را در جریان بگذارید
منتظریم
#اصلاح_الگوی_معماری
#معمارخانه_خودباش
@meamar_313
موکب
سازه های سریع الاحداث و قابل جابجایی در ایران به وفور و به شکلهای متنوع برپا میشود
پیشینه این سازه ها به عشایر و کوچ نشین ها ییلاقها و قشلاقهای آنها بر میگردد.
بعد از اسلام و آیین عزاداری های حسینی این مواکب با تنوع بالا و به شکلهای متنوع با چوب و الوار و طناب و ریسمان و بعدها با لوله و داربست و اسپیس فریم و مشابه آن و با سیاه چادر و برزنت و سیاه پوش و پوشهای مخصوص سقفی که اغلب روی حیاطها در سقف های کویری اجرا میشد و به تازگی با بنر و کتیبه و امثالهم در روزهای قبل از دهه محرم و مناسبت های خاص فورا برقرار میشوند و وظیفه های
طراحی شهری
اسکان دادن به عزاداران و زائران
سالن اجتماعات برای عزاداری و سخنرانی
سالن پذیرایی
پیشخوان ارایه پذیرایی و خدمات
و گاهی ارایه خدماتی چون مشاوره و کارهای فرهنگی و نمایش فیلم و ...
را با حداقل هزینه و کیفیت مناسب به انجام میرسانند.
در کشور عراق نیز چنین سازه هایی با تنوع مخصوصی قابل مشاهده است.
برای دیدن یک کلکسیون نسبتا کامل از این سازه ها حضور در پیاده روی اربعین حسینی ع بهترین گزینه است.
#محرم
#معماری_اسلامی_ایرانی
#معمارخانه_خودباش
#سازه_سبک
#معماری_فرهنگ
#ایران_رااسلامی_میسازیم
#طراحی_شهری
#طراحی_آیینی
@buar12
@meamar_313
هدایت شده از ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی
🔶طراحي خانه بخش دیگری از معماري است. چگونگی نقشه و مهندسی آشپزخانه، اتاق پذيرايي، اندروني و بيروني، میتواند حاوی پیامهای متنوعی باشد. امروزه گروههایی از همین طریق و به نام معنويت و عرفان مروج معنويت سکولار و عرفان منهاي دين و خدا هستند. برای مثال، هنر فنگ شويی با تغییر دکوراسیون و فضای داخلی خانه، القاء خوشبختی، خوش شانسی و آرامش منهای خدا را دنبال میکند! باور معتقدان به این هنر یا فلسفه این است که با تغيير چيدمان مبلمان خانه انرژي مثبت براي محیط خانه و اعضای خانواده به ارمغان آورد و انرژی منفی را دور کرد.
🔶معماري در بعد سختافزاري و کالبدي، يعني مصالح، ابزار و لوازم، تابع زمان و مکان است. در گذشته به دلیل نبود فولاد و آهن از چوب و سنگ و گل استفاده میکردند. اما امروزه ساختمانها با استفاده از تکنولوژی و مصالح جدید برافراشته میشوند.
🔶علاوه بر این، معماري دارای بعدی نرمافزاري است که وابسته به باورها و ارزشهاست.طراحی خانه مبتنی بر ايده ای است که معمار يا سفارش دهنده در ذهن خود دارد.
🔶فلسفه خانه، نقشه، طراحی و حتی اندازه را معین میکند. اینکه خانه، صرفا محل استراحت و خواب باشد یا محل آرامش هر کدام طرح خاصی میطلبد. اما اگر خانه را جایگاه تربيت انسان و توسعه اخلاق و ارزشهاي اجتماعي بدانیم، به گونه ای متناسب با این هدف ساخته می شود. فلسفه اندرونی ـ بیرونی حفظ حریم ها، صله رحم و مهماننوازی بود. اگر چنین هدفی نباشد، نیازی به اندرونی و بیرونی نخواهد بود.
احمدحسین شریفی
#خانه
#معماری
با ستاد راهبری معماری و شهرسازی اسلامی همراه باشید🔻
https://eitaa.com/setad_memari