eitaa logo
آرما مدیا
5.1هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
29 فایل
"واحدفیلم،مستندوآموزش سوادرسانه مصاف ایرانیان"
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️این تصویر یک مثال است برای اینکه بهتر متوجه شویم رسانه می تواند چیزی را به شما نشان دهد و نکته ای را باور پذیر کند که اساسا ، با آنچه هست تفاوت جدی دارد. آنچه می بینیم، می شنویم و میخوانیم را از زوایای مختلف بررسی کنیم. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️شیوع ویروس «کرونا» به سبک فیلم‌های هالیوودی! 🔹سال ۲۰۱۱ فیلمی با عنوان "شیوع" اکران شد. این فیلم درباره انتشار ویروسی بوده که منشا آن خفاش است و علائمی شبیه سرماخوردگی دارد. محل شیوع این ویروس نیز هنگ‌کنگ معرفی می‌شود و باعث مرگ میلیون‌ها نفر می‌شود. ‼️نکته قابل توجه این فیلم تشابه بسیار زیاد این ویروس با "ویروس کرونا" است‌ که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🖼 پوستر سی و هشتمین جشنواره 🖌طراح پوستر: حمیدرضا بیدقی ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
فيلم Contagion (شيوع)محصول سال ٢٠١١ فيلم در مورد شيوع يك ويروس مرگبار در دنيا كه علائمش شبيه سرما خوردگيه و منشاءش شرق آسياست! اينجاش ميگه؛ ويروس حاوي دنباله‌های ژنتيكي‌ای از خفاش و خوكه!! جالب و عجيبه!! و اگه دقیق نگاه کنی؛ خیلی ترسناک.. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
💢وقتی مهناز افشار علی ضیا را بلاک می کنید درد های اجتماع نفس راحتی می کشند ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
💢برگزاری دوره ی در استان خوزستان ، شهرستان اهواز توسط واحد رسانه مصاف (آرما) 📅۲۴ و ۲۵ بهمن ماه (پنج شنبه وجمعه_صبح وعصر) 📞جهت ثبت نام با شماره زیر ارتباط بگیرید ۰۹۱۶۹۳۸۲۴۱۴ ❌آغاز ثبت نام از ۱۲ بهمن ماه ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare) ✍️بخش دوم ⭕️هدف جنگ شناختی 🔺هدف جنگ شناختی در واقعا همان هدف جنگ سخت است که در نهایت از پای در آوردن حریف هدف اصلی می باشد. ولی شیوه تهاجم بسیار متفاوت است. 💢روش عمل در نبرد شناختی مشروعیت زدایی، اعتبارزدایی، اعتمادزدایی، قداست زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدنمایی است، که در نهایت دشمن امیدوار است سبب رویگردانی اجتماعی و از بین رفتن سرمایه اجتماعی و نیروهای مردمی کشور شود. 👤جوزف نای، محقق و سیاستمدار برجسته آمریکایی، مبدع عبارت “قدرت نرم” یا Soft Power می باشد که کتب و مقالات متعددی در خصوص بکارگیری قدرت نرم در مناسبات بین المللی و کسب هژمونی جهانی نگارش کرده است. جوزف نای قدرت نرم یک کشور از سه طریق قابل تامین میداند: اول، فرهنگ آن کشور، دوم ارزش های سیاسی و سوم سیاست خارجه آن کشور. 💢البته ما می‌دانیم که هنوز هیچ قانونی برای جلوگیری از جنگ شناختی در فضای مجازی وجود ندارد. همچنین قانونی هم برای مقابله با جنگ شناختی و تلقی آن به عنوان اقدام مجرمانه وجود ندارد. بهترین راه برای مقابله با این نوع جنگ شناختی، ارتقای آگاهی در میان طیف خاکستری و افزایش هوشیاری عمومی است. شاید تصویر زیر بهترین درک را از جنگ نرم تداعی کند. در تصویر زیر هر دو شلوار را یک دشمن پاره کرده است. یکی را با جنگ سخت و دیگری را با جنگ شناختی. ✍️بخش دوم 💢ادامه دارد ... 🔻لینک بخش اول: 🌐https://t.me/media_arma/1480 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔻میلیون‌ها تلفن همراه دسترسی به واتس‌اپ را از دست می‌دهند 🔹اپلیکیشن پیام رسانی واتس‌اپ از روز شنبه اول فوریه روی میلیون‌ها تلفن همراه هوشمند قابل دسترس نخواهد بود. 🔹تلفن‌های همراه آیفون و اندرویدی که از سیستم‌عامل‌های قدیمی استفاده می‌کنند از این تاریخ به بعد قادر به فعال کردن این اپلیکیشن نیستند. واتس‌اپ می‌گوید این اقدام برای حفاظت از ایمنی اطلاعات کاربرانش ضروری بوده است. 🔹تلفن‌های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید ۲.۳.۷ و قدیمی‌تر و یا آی.او.اس ۸ و قدیمی‌تر آیفون استفاده می‌کنند تحت تاثیر این تصمیم تازه قرار می‌گیرند. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔴میز نقد فیلم سینمایی لباس شخصی در برنامه سینمایی 👤ناصر هاشم زاده: لازم است حتما به این مقطع تاریخی پرداخته شود. بسیاری از استعدادهای ما در آن زمان به مسلخ برده شدند. این فیلم پرداخته به این تجربه. آیا توانسته از پس این قضیه برآید؟ دوستان چندسالی در این مورد تحقیق کرده اند. شخصیت کیانوری در فیلم کاریکاتور است. ما باید خطر کودتا را در فیلم ببینیم چیزی که در فیلم نیست. فیلم المان های لازم سینمایی را سعی کرده داشته باشد اما این ها کافی نیست. اگر ما اطلاعات کافی از افضلی و کیانوری نداشته باشم از فیلم‌ چیزی متوجه نمی شوم. تا بیایم شخصیت اصلی فیلم را بشناسیم زمان زیادی طی میشود. 👤محمد تقی فهیم: مساله فیلم لباس شخصی حزب توده است. حزبی که در تاریخ معاصر ایران حضور داشته است. یک سمبلی از خدمت و خیانت است. همیشه سوژه ها در زمانی عینیت میابد که در جامعه وجود داشته باشد. ما باید در سینما آدمهایی را بسازیم که با ساخت آن ها شخصیت ها معرفی شود. مشکل من با فیلم در روایت آن است. پاشنه آشیل فیلم در روایت آن است. جسارت عنصر اصلی سازنده فیلم است. تا زمان توفیقی فیلم‌ سرگردان است . فیلم به نظرم نیازهای اولیه فیلم را دارد و قوت فیلم این است که با بازیگرهای ناشناخته یک موضوع مهم را روایت میکند اما افتتاحیه خوبی ندارد. 👤مسعود فراستی : همه افراد در آن دوره به نحوی تحت تاثیر حزب توده بودند. حزب توده از اول وابسته نیست و متمایل به مارکسیست است. حزب توده از انقلاب جا میماند. فیلم کار سیاسی خوب با ما نمیکند. ما سنت سینمای سیاسی در ایران نداریم. نکته بعدی این است که دوربین از درون دارد فیلم و موضوع را بررسی میکند. باید بدمن غیر از کنشگر بودن جذاب باشد تا قهرمان جذاب شود. این از آن نکاتی است که بچه های سینمای سیاسی باید به آن توجه کند. باید شخصیت اول چنین فیلم هایی سمپاتیک باشد. در زمانی که سینمای ما مسئله ندارد اما این فیلم مقداری مسئله دارد. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare) ✍️بخش سوم ⭕️مولفه های قدرت در نبرد شناختی 🔺این نوع نبرد، در مرحله طرح ریزی و همچنین اجرا، دارای سطوحی سه گانه مشتمل بر سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی است. این سطوح نشانگر دامنه، عمق، هدف، اهمیت و تاثیرگذاری جنگ نرم در جامعه هدف است. 🔻شناخت این سطوح به روشن سازی برنامه ها و راهبردهای دشمن در این حوزه کمک می‌کند. شناخت دقیق این سطوح انطباق راهبردها و راهکارهای مقابله ای با سطوح طرح ریزی دشمن را ممکن می سازد. بر این اساس، برای مقابله با سطح راهبردی جنگ نرم، باید به اتخاذ راهکارهائی در سطح راهبردی اقدام کرد. میتوان با درک سطح کنشگری و برنامه ریزی دشمن به اولویت گذاری در اقدامات مقابل مبادرت نمود. چه بسا، در قبال سطوح پائین تر جنگ نرم، اتخاذ راهکارهائی در آن حدود بدون هزینه نمودن در سطح راهبرد، کافی باشد. در هر حال کسب توانمندی و قدرت در چهار حوزه زیر در جنگ شناختی میتواند در سطوحی سه گانه راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی موثر واقع شود. 💢قدرت در رصد شناختی دشمن 💢قدرت در تحلیل شناختی دشمن 💢قدرت در طرح زیری شناختی 💢قدرت در انجام عمیات شناختی ✍️بخش سوم 💢ادامه دارد ... 🔻لینک بخش اول: 🌐https://t.me/media_arma/1480 🔻لینک بخش دوم: 🌐https://t.me/media_arma/1488 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️جاسوسی سایبری 💢اندی مایکل یک محقق نرم افزار تحقیقی را روی VPN های رایگان گوگل پلی انجام داده چهارتا از پر دانلود ترین ها secure , free VPN master ,hotspotvpn , cm security application توی این تحقیق میگه این vpn ها فایل های مخرب جاسوس افزار همراهشون نصب می شود ✍دکتر موسوی ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare) ✍️بخش چهارم ⭕️مولفه های قدرت در نبرد شناختی ❓جنگ شناختی چگونه است؟ 🔺این جنگ یک جنگ اعلام نشده است و شروع مشخصی برای آن نمی توان متصور بود. معمولا زمانی متوجه می شویم که دیگر کاری از دست ما ساخته نیست. حمله شناختی روس ها برای انتخاب ترامپ را به یاد بیاورید. روس ها تفکر مردم آمریکا را چنان مهندسی کردند که نهایتا در کمال ناباوری ترامپ رئیس جمهور شد. چه چیز برای دشمن بهتر از نشاندن یک رئیس جمهور بی کفایت بر سرکار است. قطعا تخریبی بیش ازبمب اتم برای کشور به بار می آورد. ❓تلفات حمله شناختی چگونه است؟ 🔺دلهره آورترین قسمت این جنگ اعلام نشده، تلفات انسانی آن است. در جنگ سخت وقتی یک نیروی خودی مورد اصابت دشمن قرار میگیرد یک نفر از نیروهای خودی کم میشود، ولی در جنگ شناختی وقتی یک نیروی خودی مورد اصابت دشمن قرار میگیرد، یک نفر از نیروهای خودی کم میشود و یک نفر به نیروهای دشمن اضافه می شود. حتی بدترین از این آنکه فرد مورد اصابت قرار گرفته شاید گروهی را از نیروهای خودی به جبهه دشمن بیفزاید. ❓زخمی های نبرد شناختی چگونه است؟ در جنگ نرم زخمی ها متوجه زخمی شدن خود نمی شوند چون نه خونی می بینند و نه دردی حس می کنند. زخمی های جنگ شناختی شادان و خندان و بدون نگرانی از زخم های کشنده ی خود به زندگش ادامه میدهند. ✍️بخش چهارم 💢ادامه دارد ... 🔻لینک بخش اول: 🌐https://t.me/media_arma/1480 🔻لینک بخش دوم: 🌐https://t.me/media_arma/1488 🔻لینک بخش سوم: 🌐https://t.me/media_arma/1491 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوگل مپ هک شد 🔹فردی در برلین با قرار دادن ۹۹ موبایل داخل یک چرخ‌ دستی، توانست خیابانی که هیچ ترافیکی نداشت را به عنوان خیابانی پرترافیک نشان دهد و Google Maps را گول بزند!!! ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️صحبت عجیب منتقد سختگیر سینمای ایران از فیلم سعید ملکان 👤 فراستی: فیلم روز_صفر بهترین فیلم ملی-امنیتی سینمای ایران است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️معرفی فیلم‌های بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سی وهشتم 🎞 22 فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر به همراه پنج فیلم رزرو معرفی شدند. 📝 اسامی فیلم‌های انتخابی به این شرح است: 1- آبادان یازده 60، کارگردان: مهرداد خوشبخت، تهیه‌کننده: حسن کلامی 2- آتابای، کارگردان: نیکی کریمی، تهیه‌کننده:نیکی کریمی 3- آن شب، کارگردان: کوروش آهاری، تهیه‌کننده: محمد درمنش 4- ابر بارانش گرفته، کارگردان: مجید برزگر، تهیه‌کننده: مجید برزگر 5- پوست، کارگردان: بهمن ارک، بهرام ارک، تهیه‌کننده: محمدرضا مصباح 6- تومان، کارگردان: مرتضی فرشباف، تهیه‌کننده: سعید سعدی 7- خروج، کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا، تهیه‌کننده: حبیب‌اله والی‌نژاد 8- خوب، بد، جلف 2: ارتش سری، کارگردان: پیمان قاسم‌خانی، تهیه‌کننده: محسن چگینی 9- خورشید، کارگردان: مجید مجیدی، تهیه‌کننده: امیر بنان، مجید مجیدی 10- خون شد، کارگردان: مسعود کیمیایی، تهیه‌کننده: جواد نوروزبیگی 11- درخت گردو، کارگردان: محمدحسین مهدویان، تهیه‌کننده: سیدمصطفی احمدی 12- دوزیست، کارگردان: برزو نیک‌نژاد، تهیه‌کننده: سعید خانی 13- روز بلوا، کارگردان: بهروز شعیبی، تهیه‌کننده: محمدرضا تخت‌کشیان 14- روز صفر، کارگردان: سعید ملکان، تهیه‌کننده: سعید ملکان 15- سه کام حبس، کارگردان: سامان سالور، تهیه‌کننده: ساسان سالور 16- سینما شهر قصه، کارگردان: کیوان علی‌محمدی، علی‌اکبر حیدری، تهیه‌کننده: کیوان علی‌محمدی 17- شنای پروانه، کارگردان: محمد کارت، تهیه‌کننده: رسول صدرعاملی 18- عامه پسند، کارگردان:سهیل بیرقی، تهیه‌کننده: سهیل بیرقی 19- قصیده گاو سفید، کارگردان: بهتاش صناعی‌ها، تهیه‌کننده: سیدغلامرضا موسوی 20- مردن در آب مطهر، کارگردان: نوید محمودی، تهیه‌کننده: جمشید محمودی 21- مغز استخوان، کارگردان: حمیدرضا قربانی، تهیه‌کننده: حسین پورمحمدی 22- من می‌ترسم، کارگردان: بهنام بهزادی، تهیه‌کننده: بهنام بهزادی 🔹فیلم‌های رزرو به ترتیب اولویت: 1- پسرکشی (محمدهادی کریمی) 2-زنبور کارگر (افشین صادقی) 3-بی صدا حلزون (بهرنگ دزفولی زاده) 4-عروسی مردم (مجید توکلی) 5-عنکبوت (ابراهیم ایرج زاد) ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare) ✍️بخش ششم ⭕️تعریف علوم شناختی [Cognitive Science]  💢در اینجا اهمیت دارد که علوم شناختی نیز مورد تعریف قرار گیرد که خوانندگان گرامی اصطلاح علوم شناختی با جنگ شناخت را تمییز دهند. 🔻علوم شناختی [Cognitive Science] مطالعه‌ی علمی ذهن است. در این تعریف منظور از ذهن مجموع هر آن چه که نمودهای هوشمندی و آگاهی هستند. مانند تفکر، ادراک، حافظه، احساس، استدلال و نیز تمام روندهای ناآگاهانه شناختی است. گاهی علوم شناختی را به صورت «مطالعه‌ی علمی شناخت» نیز تعریف می‌کنند. 🔺شناخت را میتوان مجموع حالت‌ها و فرآیندهای روانی مانند تفکر، استدلال، درک و تولید زبان، دریافت حواس پنجگانه، آموزش، آگاهی، احساسات و… در نظر گرفت. 💢به طور کلی پرسش‌هایی مانند این که ذهن چگونه کار می‌کند یا مغز چگونه هوشمندی را ایجاد می‌کند، از جمله پرسش‌هایی هستند که در این شاخه‌ی علمی بررسی می‌شوند. 💢علوم شناختی یک میان‌رشته [Interdisciplinary] است و شاخه‌های روانشناسی، علوم‌عصبی، علوم‌رایانه، انسان‌شناسی، زبان‌شناسی، فلسفه و… را دربر می‌گیرد. واضح است که این علوم در کنار ذهن به موضوع‌های دیگری نیز می‌پردازند. بنابراین آن بخش از این علوم که به نوعی به موضوع علوم شناختی بپردازند جزو علوم شناختی محسوب می‌شود. 💢برای نمونه در مورد علوم‌رایانه پژوهشگرانی که در حوزه‌ی هوش‌مصنوعی کار می‌کنند را می‌توان دانشمندان شناختی به‌شمار آورد. همچنین آوردن این نکته نیز مهم است که در منابع گوناگون از شاخه‌های گوناگونی (از علوم تربیتی گرفته تا زیست‌شناسی) به عنوان زیرشاخه‌های علوم شناختی یاد شده است. ✍️بخش ششم 💢ادامه دارد ... 🔻لینک بخش اول: 🌐https://t.me/media_arma/1480 🔻لینک بخش دوم: 🌐https://t.me/media_arma/1488 🔻لینک بخش سوم: 🌐https://t.me/media_arma/1491 🔻لینک بخش چهارم: 🌐https://t.me/media_arma/1493 🔻لینک بخش پنجم: 🌐https://t.me/media_arma/1494 ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️ 9 فیلم پرمخاطب تا به امروز 16 بهمن ماه : 1.آبادان یازده 60 2.دوزیست 3.شنای پروانه 4.روز بلوا 5.مغزاستخوان 6.خوب بد جلف 2 7.درخت گردو 8.روزصفر 9.خروج ✅آرما (آرمان ناتمام) @media_arma
⭕️«درخت گردو» موافق و مخالف 🔰 از سند تاریخی جنایت علیه مردم ایران تا فیلمی بی انصاف در قبال تاریخ 📝 در بخشی از یادداشت صوفیا نصرالهی در ستایش فیلم «درخت گردو» آمده:«درخت گردو» از آن فیلم‌هایی است که در زمان درستی ساخته شده و این هم هوشمندی سازنده‌اش را نشان می‌دهد. در شرایطی که کشور در بزنگاهی تاریخی قرار گرفته فیلم مهدویان علیه فراموشی است. یادمان می‌آورد که جنگ چه پدیده‌ی مخوفی است و چه‌طور مردم بی‌گناه را قربانی می‌کند. «درخت گردو» فیلمی ضدجنگ است. فیلمی انسانی و به طرز نفس‌گیری تلخ. تلخی عمیقی که از واقعیت جنگ می‌آید. اول فیلم نوشته شده که براساس یک داستان واقعی است و کارگردان هم فیلمش را کاملا واقع‌گرایانه نوشته. پیمان معادی حق مطلب را در مورد کاراکتر مرد قهرمانی که نقش‌اش را بازی می‌کند ایفا کرده است. 🔹این فیلم غم‌انگیز‌تر و تلخ‌تر از آن است که حتی دوباره بشود آن را دید. همان دفعه‌ی اول دیدنش تاثیرش را رویتان می‌گذارد. امکان ندارد تصویر زیر دوش پدر و بچه‌هایش را از یاد ببرید. تا آخر عمر همراهتان می‌ماند و هر بار یادآوری‌اش تنتان را می‌لرزاند.از این نظر «درخت گردو» شبیه «فهرست شیندلر» اسپیلبرگ است. فیلمی انسانی که رنجش بیشتر از آن است که بتوانید دوباره آن را ببینید اما هر جا صدای موسیقی‌اش را بشنوید یا قابی ببینید یا اسمش بیاید تصاویرش جلوی چشم‌تان زنده می‌شود. حالا ما فیلمی در تاریخ سینمایمان داریم که در نشان دادن چهره‌ی زشت جنگ و ستمی که بر ما رفته در حکم یک سند تاریخی عمل می‌کند.«درخت گردو» فیلمی مهمی برای سینما و برای مردم ایران است 🔹ایزد مهرآفرین اما در انتقاد از فیلم نوشته: روایت فیلم از همان ابتدا با یک شیطنت و غرض و مرض آغاز می‌شود. کولبر‌های کرد در کولاک و برف همگی درخانه «قادر» (پیمان معادی) جمع شده اند تا در لحظات آخر مرگ این مرد کنارش باشند.چرا هواپیما‌های جنگی بعثی هیچ نام و نشان و آرمی ندارند. مخاطب چه ایرانی و چه غیر ایرانی از کجا باید بداند که این هواپیما یک هواپیمای خودی نیست و برای دشمن است.«قادر» یکه و تنها بچه‌ها را از این شهر به آن شهر می‌کشاند. مرد حمام‌چی کسی را به داخل حمام راه نمی‌دهد. سرباز سپاهی دخالت می‌کند ولی راه به جایی نمی‌برد و باز این خود «قادر» است که در را می‌شکافد و مردم و بچه هایش را به حمام می‌برد. بیمارستانی درب و داغان و کاری از دستش بر نمی‌آید. مهدویان تابلوی کوچه بن بستی را نشان می‌دهد به اسم «وحدت» که بالای آن یک «دوشکا» قرار دارد. 🔹«قادر» یکه و تنها برای احقاق حق به داداگاه «لاهه» در قلب اروپا می‌رود. با اینکه در واقعیت تمام کارهاری دادگاه «لاهه» را ایران انجام داده است. این دیگر اخر بی معرفتی و نمک نشناسی است که «مهدویان» شخصیتش را در مقابل کسانی می‌نشاند و از آن‌ها می‌خواهد حقش را به او بدهند که خود باعث و بانی این بمب‌های شیمیایی بودند و آن‌ها بودند که این بمب‌ها را به صدام دادند.حداقل‌ترین کاری که فیلمساز می‌توانست نمایش دهد این بود که ماشین بنزی که از درب هتل قادر را به دادگاه می‌برد یک پرچم ایران داشته باشد که متاسفانه آقای مهدویان از آن هم دریغ می‌کنددر دادگاه هم همه حرفی زده می‌شود جز ایران. هر چه هست از ظلم بر کردهاست در طول تاریخ. با این دیالوگ که «اگر کرد صبور نبود که تا الان از بین رفته بود».در واقع فیلمی که می‌توانست با یک روایت صادقانه و نه شعاری سندی باشد بر حقانیت و مظلومیت ایران در جنایت سردشت برای جهانیان، با یک حرکت مغرضانه به نفع دشمن روایت شده است./سینما ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ خطر رسانه ها در آینده نزدیک !! 🔴 انقلابی در حوزه رسانه ها هستند به صورتی که دیگر نمی توان به هیچ چیز اعتماد کرد ... 💢 امنیت کشورها در آینده نزدیک به رسانه گره خواهد خورد ... 📚پویش سواد رسانه ای ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
🔴 تاملی بر خواب آشفته ی جهان در عصر جنگ رسانه و اطلاعات 📛ضرورتی به نام‌ "نیروی قدس دیجیتال" 🔶️در عصری به سر می بریم که شاخصه اش برداشته شدن مرزهای واقعیت و مجاز است. انگار که شهروندان جهان وارد زندگی در فیلم های علمی-تخیلی شده اند. حالا دیگر با از میان برداشته شدن حریم خصوصی، تقریباً تمام‌ ابزار زندگی روزمره ی ما، هر آن چیز که دارای جریان الکتریکی و مجهز به صفحه کلید، حافظه، دوربین یا میکروفون باشد، یک ابزار بالقوه ی جاسوسی به شمار می رود. بخش عمده ای از مناسبات و تعاملات دنیای واقعی نیز به رسانه های وب محور و شبکه های اجتماعی منتقل شده که کلیدش در جیب آمریکا و جهان غرب است. کار به جایی رسیده که اگر امروز جرج ارول، خالق کتاب ۱۹۸۴ و تصویر جامعه ی کنترل خیالی زنده بود، بی شک از تعبیر دقیق پیش گویی های خود شگفت زده می شد! 🔶️اما همه ی این ها یعنی با ظهور و گسترش وب و فنآوری های دیجیتال، تمام مناسبات و معادلات تغییر کرده و جهان وارد عصر چهارم تحول بنیادین خود شده که به "انقلاب دیجیتال" موسوم است. در پازل جنگ های پیچیده ی هیبریدی یا ترکیبی این عصر که دامنه ی وسیعی از حملات رسانه ای، اقتصادی سایبری و حتی بیولوژیک را شامل می شود، رویارویی های سخت نظامی گزینه ی آخر است و سلاح سایبری حرف اول را می زند. در چنین کارزاری فیسبوک با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال خود را بزرگترین کشور مجازی جهان می نامد و اطلاعات حاصل از آن دست برنده را در معادلات سیاسی بزرگی چون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعیین می کند. عصری که بازیگران اصلی آن چهره هایی چون: مارک زاکربرگ، جولین آسانژ و ادوارد اسنودن هستند. به عنوان نمونه ای از تحقق ایده ی فیلم های خیالی در جهان واقعی این عصر می توان به عملیات فرشته ی گریان(weeping angels) اشاره کرد که ۸ هزار سند بر وجود آن گواهی می دهد و مربوط به بدافزاری است که سرویس های اطلاعاتی سی آی ای و ام آی فایو با طراحی آن دست به جاسوسی بسیار گسترده ای از طریق ابزار رسانه ای زدند. عملیاتی که حتی نامش از یک سریال علمی-تخیلی به همین نام الهام گرفته شده است. 🔶️جنگ چالدران، که نماد جان برکفی ایرانیان است، عبرت های تاریخی بسیاری دارد! در این نبرد نابرابر، گرچه به گواه منابع تاریخی سربازان ما تا پای جان ایستادگی کردند و همگی بدون حتی یک مورد تسلیم شدن یا اسارت به شهادت شدند؛ اما به رغم تمام آن سلحشوری ها جنگ را به یک قاعده ساده باختند: "نداشتن سلاح های نوظهور توپ و تفنگ که ابزار اصلی عثمانی ها بود" متاسفانه ما ایرانیان در دروان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بار دیگر به این عارضه دچاریم و هنوز نتوانسته ایم حوزه های تخصصی خود را با مناسبات عصر دیجیتال تطبیق دهیم. بگذارید مثالی در حوزه ی امنیتی بزنم: نگارنده به عنوان کارمند صدا و سیما هر گاه که از گیت های سفت و سخت این سازمان عبور می کنم دچار حیرت می شوم. گاه می بینم که همکاران حوزه ی حراست در برابر یک هارد یا لپ تاپ طوری سخت گیری می کنند که انگار یک بمب ساعتی کشف کرده اند، غافل از این که اگر کسی واقعاً جاسوس آموزش دیده باشد می تواند با یک گوشی موبایل هوشمند که منعی هم در ترددش نیست کارهایی به مراتب خطرناک تر از آن ابزار گل درشت انجام دهد. پدیده ی نفوذی که نگرانش هستیم گاه می تواند یک تراشه ی کوچک باشد و این یعنی با توجه به نیاز روز بسیاری از پروتکل های اطلاعاتی و امنیتی ما باید تغییر کند. 💢اما برسیم به نیروی قدس سپاه پاسداران که یکی از استوانه های مهم قدرت بازدارنده ی ایران زمین در عصر حاضر است و مواجهه ای حساس و تاریخی با مناسبات عصر دیجیتال دارد. در شرایطی که به عنوان مثال: چهره ای عامه پسند چون احمدالبشیر سوار بر بال رسانه های وب محور و شبکه های اجتماعی تبدیل به بازیگری تعیین کننده در معادلات سیاسی و امنیتی کشور همسایه مان عراق می شود و یا سردیا پوپویج ایده ی جنبش اتپورش را، هم سو با اهداف کلان آمریکایی ها از صربستان به سراسر جهان صادر می کند تا از دفتر کوچک کارش در بلگراد کار سرویس های بزرگ اطلاعاتی را به انجام برساند، جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به آرمان های مقدسش باید به جد در فکر ضرورتی به نام "نیروی قدس دیجیتال"، خصوصاً در حوزه ی رسانه های نوظهور و شبکه های اجتماعی باشد‌. 👤محسن سوهانی ____________ https://www.cloudios.io/wp-content/uploads/2019/03/Digital-Transformation-For-SMEs-1110x624.jpg ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یکی از شاخص های دستیابی به مهارت «سواد رسانه ای» اخذ «رژیم مصرف رسانه ای» است. برای این موضوع میتوان چند راهکار عملی پیشنهاد داد. ✅آرما(آرمان ناتمام) @media_arma
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ واکنش شهاب حسینی به انتقاد یکی از خبرنگاران درباره اهدای جایزه خود در جشنواره کن به امام زمان: 🔺 نه خانوم محترم! اسلام در ایران برای پنجاه سال قبل نیست، از ۱۴۰۰ سال قبل تمام هنر ایران با اسلام عجین است؛ حافظی که دیوانش رو طاقچه خانه شماست، قرآن را با چهارده روایت از حفظ میخوانده است ⛔️ هنوز حواشیِ این ماجرا ادامه داره... تا کی باید به خاطر یک اقدام امام زمانی تاوان پس داد؟ ✅ کانال مهدویت مهدیاران @mahdiaran
🔴رویترز اولین گزارش ویدیویی کاملا خودکار را منتشر کرد 🔸در این سیستم با ترکیب ویدیویی از مجری واقعی و فناوری هوش مصنوعی یک مجری مجازی قابل برنامه نویسی خلق می شود. در واقع طرز کار این ویدیو شبیه به تولید ویدیوی دیپ فیک است اما در جهت درست از آن استفاده شده است. ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
🔴« خلاقیت درسوژه یابی » 🔺شناخت نیازمخاطب ❓نیاز مخاطب اساس سوژه یابی خبری است چرا که رسانه با مخاطب موجودیت می‌یابد. ⭕️تعریف مخاطب: 💢مفهوم مخاطب از ابتدا نیز مبهم، گنگ و پیچیده بوده است برای مثال مخاطبان را بر حسب زمان، مکان (بعد جغرافیایی) یا مولفه‌های سن، جنس، درآمد، نوع و ماهیت رسانه تقسیم بندی کرده‌اند که همین تقسیم بندی برای نشان دادن ابهام موجود در این مفهوم کفایت می‌کند. 💢امروزه شناخت مخاطب همان مفهوم سنتی از مخاطب نیست. مخاطب امروزه کسی نیست که یک بخش خبری تلویزیون را ببیند و بشنود و یا یک روزنامه را بخواند و فردا نیز همین روند را تکرار کند. 🔺مخاطب امروز ویژگی‌های برآمده از رسانه‌های جدید را دارد. 💢بینندگان، شنوندگان و یا خوانندگان امروز دیگر مخاطبان رسانه نیستند بلکه کاربران رسانه به شمار می‌روند همین تغییر از مفهوم مخاطب رسانه به کاربر رسانه تغییر نوع فعالیت یک روزنامه نگار و فرد رسانه‌ای را معین می‌کند. 💢تا پیش از این، اطلاع رسانی در انحصار رسانه‌های جمعی گسترده بود هم اکنون وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلف، انحصاررسانه‌های جمعی بزرگ را از بین برده‌اند و روزنامه‌نگاری شهروندان به مدد اینترنت محقق شده است. 💢می‌توان گفت اینک عملکرد رسانه‌های جدید بر خصلت‌های ارتباطات به واسطه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی تاکید دارد، و ویژگی‌هایی مثل دو سویگی، مبتنی بودن بر شبکه اینترنت، تعاملی بودن، فرا زمان بودن و شکستن محدودیت‌های مکانی، استوار است. 💢برای ایجاد خلاقیت در سوژه های خبری باید به پنج نیازاساسی مخاطب توجه شود : ۱_ محتوای غنی ومردم محور ۲_ محتوای کپسولی –کوتاه وکوچک ۳_ بهره مندی ازارزشهای خبری حرفه ای گری (غافلگیری-جذب حواس-ایجاد حساسیت و.....) ۴- تکنیهای اقناع مخاطب (تبلیغ –تلقین –غفلت زایی- اطلاع رسانی –آموزش و.....) ۵- وقالبهای خبری تعاملی ودوسویه باهدف ایجادارتباط با مخاطب، 🔺« خلاقیت درسوژه یابی » 💢اصلی‌ترین عامل بازدارنده خلاقیت درسوژهای خبری، عادات پیشین ذهن و مقاومت در برابر یافتن راه حل تازه است. 💢معمولا عوامل تولیدخبر اعم از گزارشگران، خبرنگاران ،دبیران وسردبیران وهمچنین مدیران اتاق خبر بنابرتجربه وتخصص فردی روشهایی برای انتخاب سوژه های خبری دارند. 💢البته درموضوع انتخاب سوژهای خبری طبیعتا هم تجربه و هم آموزش لازم است و نمی‌توان فقط یک نسخه واحد پیچید. امابنابراصول حرفه ای، روش‌ سوژه یابی خبری اینگونه است : ۱- تجربه شخصی: اطراف خود را ببیند چون مشکلات شما مشکلات مخاطب هم هست مثلا دردسرهای خرید و فروش آپارتمان و .... ۲- مشاهده : مشاهده فراگردی فعال پویا و جامع است که گزارشگر را قادر می‌سازد تا ظاهر، روابط، ویژگی‌ها و ارتباط علت و معلولی را از اطراف کسب کند. نگارش مشاهدات میدانی بازدید و سرکشی به حوزه خبری ابزار کلیدی مشاهده فعالانه. مشاهده، مقدمه سوال و سوال ، همه ابزاری برای کشف است. ۳- خلاقیت: بهرگیری حرفه ای از عناصر خلاقیت مانند:استعداد، آموزش و تجربه ، بکارگیری مهارت‌ها ، انگیزه؛ طوفان ذهنی یا طوفان فکری و گلوله برفی در روش طوفان ذهنی چند کارشناس مطالعاتی در امور رسانه که حدود چهار تا ده نفر هستند دور میزی گرد می آیندتا راهکارهای تکنیکی مناسب بدست آید. ۴- همفکری: تعامل با همکاران و ارتباط نزدیک با حرفه‌ای ها می‌تواند نقش مهمی در سوژه یابی داشته باشد. ۵- ارتباط مستمر با حوزه کاری ۶- رصد تحولات حوزه خبری خود و مناطق همجوار وملی ۷-منابع رسمی ۸- مردم و مردم و مردم ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma
دچار مارپیچ سکوت شدن و ترس از بیان حقیقت (بخاطر طرد شدن و تنهایی در فضای رسانه‌ای) یعنی اینکه جناب مصاحبه نموده و هرگونه شبهه‌ای را به نسبت دهد (آنهم از سوی جماعتی که ید طولانی در بیان خاطرات غیر واقعی و ساختگی دارند) و هیچ صدایی به اعتراض بلند نشود اما تا به طرح موضوعی واقعی (مبنی بر حضور فعال سردار سلیمانی در دفع فتنه‌ی ۷۸ و ۸۸) می‌پردازد که هیچ منافاتی هم با تلاش حاج قاسم برای حفظ ناموس مردم در برابر دشمنان داخلی و خارجی ندارد سریعاً موضع‌های آنچنانی گرفته شود؛ اگر آنچنان که بود روایت نشود (از ترس جذب حداکثری نکردن و...) باید منتظر بود که باز هم جای "جلاد" و "شهید" عوض شود و بجای چهره‌ای انقلابی، از او یک چهره‌ی لیبرال و واداده برای نسل بعد ساخته شود! 📚مهدی قاسم زاده ✅آرما(آرمان ناتمام) @Media_arma