eitaa logo
حوزه علمیه حضرت مهدی عج مشهد، شعبه یک
591 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
146 ویدیو
48 فایل
"فِيهِ رِجَالٌ يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا" حوزه علمیه حضرت مهدی عج مشهد، شعبه یک لینک پیوستن به کانال: https://eitaa.com/joinchat/3018194978Cc50a5f38ff ارتباط با ادمین: @mortezamovahedi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 مواعظ رمضان موعظه های در بیان 🔅 روز بیستم و دوم "توسل به ولی عصر عجل الله تعالی فرجه" 🌐 @meftah_1
آیین مهرورزی - جلسه شانزدهم.mp3
7.15M
🔰 سلسله جلسات 🌙 1441 🔻جلسه شانزدهم: 🔸بیشترین چیزی که موجب رحمت الهی می شود، مهربانی با مردم است. 🔹مهربانی با ضعیفان به صورت ویژه موجب رحمت الهی می شود. 🔸مهربانان واسطه رزق الهی اند. 🔹به اهل زمین رحم کنید تا اهل آسمان به شما رحم کنند... 🔸تعجب از کسی است که به زیردستش رحم نمی کند اما از ما فوقش انتظار رحمت دارد! 🔹محبوبیت ناشی از ایمان و عمل صالح آفت ندارد و وسیله خدمت است. 📡پخش زنده از صفحه دوم اینستاگرام استاد نظافت به آدرس: 🆔 instagram.com/ostadnezafat.ir ⏰ شنبه تا پنج‌شنبه، بعد از نماز ظهر، ساعت 13 🌐 @ostadnezafat 🌐 @meftah_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سالگرد ارتحال عالم ربانی رضوان الله تعالی علیه 27 اردیبهشت 1388 🔻بیان از دعایی که آیت الله بهجت توصیه می فرمودند: مرحوم آقای بهجت (رضوان الله تعالی علیه) می‌فرمودند این دعا را زیاد بخوانید: «یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب‌القلوب ثبت قلبی علی دینک». ممکن بود یک اشکال مقدّری وجود داشته باشد، ایشان به آن هم جواب می‌داد. ممکن بود کسی بگوید وقتی میگوئیم «ثبت قلبی علی دینک»، ما که دینمان درست است، منطقی است، مستحکم است، این برای آن طبقات پایین است. ایشان می‌فرمود در هر طبقه‌ای که دل انسان و ایمان انسان و دینداری انسان هست، تنزل از آن طبقه، برگشت است. «ثبت قلبی علی دینک» یعنی دین را در همان طبقه‌ی عالی نگه دار و تثبیت کن. اگر این شد، آن وقت زندگی می‌شود شیرین، مرگ هم مرگ راحت. یکی از مشکلات اساسی ماها، مشکل مردن است. امام سجاد (علیه السلام) به خداوند متعال عرض میکند: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین». خب، انسان در همه‌ی طول عمر در طریق هدایت بوده، اما باز امام دعا می کند که: «امتنا مهتدین غیر ضالین، طائعین غیر مستکرهین غیر عاصین»؛ معلوم میشود خطرناک است. حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است کس ندانست که آخر به چه حالت برود 📎بیانات در دیدار جمعی از اساتید و فضلا و طلاب نخبه حوزه علمیه قم، ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ 🌐@meftah_1
🔰 🔻 تفسیر آیات ۲۵-۲۷ 🔅"در مبارزه کفر و ایمان، کفر روز‌به‌روز ضعیف‌تر و ذلیل‌‌تر میشود" 🔸برپایه‌ی سنّت الهی، در مصاف کفر و ایمان، کفر و کافر روزبه‌روز ضعیف‌تر و ذلیل‌تر میشوند و برایشان دوام و بقا و سرانجامی نیست. 🔸درمقابل، حق رو بِه گسترش و تعالی است تا آن زمان که بهدست حضرت مهدی(علیه‌السلام) تمام زمین را فراگیرد و دین خدا در همه‌جا حکم‌فرما شود و از باطل اثری نماند. 🔸توجّه به این نکته لازم است که گاه پیشرفت، بد معنا میشود. در طیّ مسیر حق، فراز و نشیبهایی وجود دارد و گاه به‌ظاهر حق مغلوب میشود یا عقب برمیگردد و باطل پیشروی میکند، ولی در واقع برای پیشرفت حق، چنین بازگشتهایی لازم مینماید؛ باشد که اهل ایمان هوشیارتر شوند. 🔸فرودها از لوازم پیشرفت هستند و این همانند کندنِ زمین برای بالابردنِ ساختمان است که این پایین آمدن برای پی‌ریزی بنا لازم است. نگاه به پیشرفت باید کلّی و به مجموع، سمت‌وسو و برآیند آن باشد، و نباید تغییر مسیرهای موقّتی و زودگذر ملاک قضاوت قرار گیرد. تمام فرهنگها و اختراعات و اکتشافات همین‌طور پیشرفت میکنند. 🌐 @meftah_1
مناحات سحر بیست وسوم.mp3
8.79M
🎙 پادکست صوتی 🔻قسمت بیست و دوم: "امشب آمده‌ام آشتی!..." 🔹متن و خوانش: سید محمدرضا خازنی 🔹با نوای: سیدرضا نریمانی 🔹برداشتهایی آزاد از 🌐 @meftah_1
مناجات سحر بیست و چهارم.mp3
6.44M
🎙 پادکست صوتی 🔻قسمت بیست و سوم: "سابقه خوبی داری در گذشت و سابقه بدی دارم در گناه..." 🔹متن و خوانش: سید محمدرضا خازنی 🔹با نوای: محمدحسین پویانفر 🔹برداشتهایی آزاد از 🌐 @meftah_1
📣 🔻معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، نشست تعیین مکتب مقاومت را با حضور حجت الاسلام و المسلمین به صورت مجازی برگزار کرد. 🍃🌺🌼🌸🌻🌸🌼🌺🍃 🔸 این نشست در قالب ۶ کلیپ کوتاه در سامانه برای استفاده عموم طلاب برادر و خواهر تمام سطوح بار گذاری شده است. 🔸 علاقمندان برای شرکت و استفاده از جلسات فوق به سامانه ال ام اس / دوره های قابل ثبت نام / سلسه نشست های بصیرت و سلوک انقلابی، مراجعه نموده و یا پس از ورود به سامانه ال ام اس به آدرس ttp://lms.hozehkh.com/panel/panel/lms/learn/courses/view/776  وارد شوند. 🔸 علاقمندان برای دریافت محتواهای بصیرتی سیاسی و دیگر مطالب معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان، می توانند از دو طریق اقدام کنند. 1⃣ کانال معاونت در پیام رسان ایتا 👇 🆔 https://eitaa.com/howzehfarhang  2⃣ سایت معاونت به نشانی اینترنتی👇 www.farhangi.hozehkh.com  🌟«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌟 ✅ معاونت فرهنگی اجتماعی سیاسی حوزه علمیه خراسان ╭─•┅•──🍃🌼🍃──•┅•─╮ 🆔 @howzehfarhang🇮🇷 🌐 farhangi.hozehkh.com ╰─•┅•──🍃🌼🍃──•┅•─╯
🔰 مواعظ رمضان موعظه های در بیان 🔅 روز بیستم و چهارم "برکات زندگی" 🌐 @meftah_1
آیین مهرورزی - جلسه هفدهم.mp3
6.89M
🔰 سلسله جلسات 🌙 1441 🔻جلسه هفدهم: 🔸عالم مظهر مهر الهی است. 🔹به ما توصیه شده است که آثار رحمت الهی را ببینیم و از آن جلوه ها پی به موثر حقیقی ببریم.... 🔸ایمان به آیات الهی مقدم بر ایمان به خداست! 🔹از جلوه های رحمت خداوند، الفت بین انسانهاست. 🔸اگر انس و الفتی بین یکدیگر می بینیم، باید به یاد خدای متعال بیفتیم. 🔹مانند ماشینی نباشیم که بنزین بزند و به پارکینگ برود... 🔸غفران الهی پاک کننده گناه است و رحمت او زمینه حرکت جدید را فراهم می کند. 📡پخش زنده از صفحه دوم اینستاگرام استاد نظافت به آدرس: 🆔 instagram.com/ostadnezafat.ir ⏰ شنبه تا پنج‌شنبه، بعد از نماز ظهر، ساعت 13 🌐 @ostadnezafat 🌐 @meftah_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 🔻تفسیر آیه ۲۸ 🔅"به خاطر ترس از فقیر شدن نباید حکم الهی را نادیده گرفت" 🔸دو گروه با خروج مشرکان از مکّه مخالف بودند: اوّل، خود مشرکان که به مکّه علاقه‌مند بودند و بتهایشان آنجا بود و طواف میکردند. دوّم، مسلمانانِ کاسب و بازاری و ساکن در مکّه بودند که زندگی‌شان از معامله با مشرکان و دریافت حقّ دلّالی میگذشت. در چنین وضعی اگر ورود مشرکان به مکّه ممنوع میشد این بازارها بسته میشد. 🔸ازطرف دیگر زندگی قریش و دیگر عربهای مکّه همان «رِحْلَةَ الشِّتاءِ وَالصَّیْفِ» بود که با ممانعت از ورود مشرکان به مکّه، ممکن بود آنها هم متقابلاً راه تجارت مسلمانان را ببندند. اینها همه برای مسلمانانی که مصلحت‌اندیش بودند، موجب مخالفت با این حکم میشد. 🔸در ادامه برای زمینه‌سازی اجرای این حکم و آسان نمودن پذیرش آن میفرماید: «وَإِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغْنیکُمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شاءَ إِنَّ اللهَ عَلیمٌ حَکیمٌ»؛ اگر شما بترسید که با نیامدن مشرکان فرصت تجارت را از دست بدهید و به ‌این ‌خاطر فقیر شوید، چنانچه خدا بخواهد از فیض خود شما را بی‌نیاز خواهد کرد. 🔸اگر می‌بینید که اجرای یک حکم الهی به‌حسب ظاهر موجب آن است که راهی از راه‌های روزی شما بسته شود، بدانید که اگر این تکلیف را عمل کردید، خدا راه شما را باز خواهد گذاشت، پس به‌این‌خاطر، حکم الهی را نادیده نگیرید. 🔸همانا خدا دانا است و مصالح جامعه‌ی اسلامی را میداند. اگر میگوید با فلان جامعه قطع رابطه کنید، میداند که این به سود شما است. او ازرویِ آگاهی و دانایی، شما را به ترک معاشرت با آنان حکم میکند، و حکیم است که کارها را با حکمت و حساب انجام میدهد. 🌐 @meftah_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراسم احیای بیست و سوم.mp3
31.58M
🔰 مراسم شب احیای بیست و سوم "مناجات، روضه، قرآن به سرگرفتن" 🌐@meftah_1
مراسم عزاداری بیست و سوم.mp3
7.93M
🔰 مراسم عزاداری شب احیاء کربلایی علی اصغر غلامزاده 🌐@meftah_1
مناجات سحر بیست و پنجم.mp3
6.4M
🎙 پادکست صوتی 🔻قسمت بیست و چهارم: "اما خدای من! تو خوب من را می‌شناسی..." 🔹متن و خوانش: سید محمدرضا خازنی 🔹با نوای: سیدمجید بنی‌فاطمه 🔹برداشتهایی آزاد از 🌐 @meftah_1
چند مسأله در مورد روزه مسافر.mp3
629.5K
🔰 حجت‌الاسلام ندایی 🔸 قسمت هجدهم: "چند مساله درباره روزه مسافر" 🌐 @meftah_1
🔰 مواعظ رمضان موعظه های در بیان 🔅 روز بیست و پنجم "امتحان الهی" 🌐 @meftah_1
🔰 🔻تفسیر آیه ۲۹ 🔅"اهل کتاب باید قوانین الهی را در جامعه اسلامی رعایت کنند." 🔸«قاتِلُوا الَّذینَ لا یُؤْمِنُونَ بِاللهِ وَلا بِالْیَوْمِ الآخِرِ وَلا یُحَرِّمُونَ ما حَرَّمَ اللهُ وَرَسُولُهُ»؛ با آن کسانی ‌که ایمان به خدا و روز قیامت و پاداش ندارند و آنچه را که خدا حرام و ممنوع کرده است، ممنوع نکرده‌اند و از آن اجتناب نمیکنند، مقاتله کنید. 🔸در جامعه‌ی اسلامی مانند هر جامعه‌ی دیگر، قوانین و حدودی وجود دارد که آحاد افراد جامعه، موظّف به رعایت آن هستند؛ از آن‌ جمله ممنوعیّت بعضی از روابط و رفتارهای اجتماعی است. 🔸شمول آیه نسبت به محرّمات خودِ اهلِ‌کتاب واضح است و لازم است آنان آنچه را که در دینشان ممنوع شده، مراعات کنند؛ امّا در مورد شمول آیه نسبت به محرّمات دین اسلام، برای اهلِ‌کتاب که به اسلام معتقد نیستند و طبعاً محرّمات آن را حرام نمیدانند، باید گفت «هر کاری که در جامعه‌ی اسلامی ممنوع و حرام است، مثل شرب خمر، برای یهودی و نصرانی هم حرام است» 🔸این ممنوعیّت امری طبیعی است؛ زیرا وقتی جامعه‌ی اسلامی پذیرای بیگانه در درون خود شد و تمام امتیازات آزادی و بهره‌برداری از مزایای آن حکومت را به آنان داد، توقّع رعایت حدود جامعه‌ی اسلامی از آنان، زورگویی نیست، بلکه امری کاملاً عقلایی و برطِبق عرف و صلاح آن کشور است. 🔸بنابراین اهلِ‌کتاب نباید خلاف مقرّرات و ممنوعیّت‌های جامعه‌ی اسلامی کاری انجام دهند و باید قوانین کشور اسلامی را محترم بشمارند، و این یکی از شرایط اهلِ‌ذمّه و اهلِ‌کتاب است. 🌐 @meftah_1
مناجات سحر بیست و ششم.mp3
11.56M
🎙 پادکست صوتی 🔻قسمت بیست و پنجم: "ماه دارد تمام می‌شود، نجاتم بده..." 🔹متن و خوانش: سید محمدرضا خازنی 🔹با نوای: حاج‌محمود کریمی 🔹برداشتهایی آزاد از 🌐 @meftah_1
🔰 مواعظ رمضان موعظه های در بیان 🔅 روز بیست و ششم "گره گشای مشکلات" 🌐 @meftah_1
🔰 🔻تفسیر آیات ۳۰-۳۱ 🔅"اسلام نمیتواند با عقیده انحرافی شرک کنار بیاید" 🔸بعد از آنکه در آیه‌ی قبل، دستور قتال با اهلِ‌کتاب آمد، این آیه، فلسفه و علّت این دستور را تلویحاً ذکر میکند و میفرماید: یهود گفتند: «عزیر پسر خدا است»! و نصارا گفتند: «مسیح پسر خدا است»! این سخنی است از آنها بر دهانهایشان: «وَقالَتِ الْیَهُودُ عُزَیْرٌ ابْنُ اللهِ وَقالَتِ النَّصارى‌ الْمَسیحُ ابْنُ اللهِ ذلِکَ قَوْلُهُمْ بِأَفْواهِهِمْ». وقتی عرب بخواهد عقیده‌ی بی‌اساس و پوچی را معیّن کند، آن را به دهان نسبت میدهد؛ یعنی این قول، بی‌اساس است. 🔸اینها مشابهند با کفّار و با آنها که قبلاً کافر شدند؛ یعنی نگویید چرا اسلام دستور قتال با نصارا و یهود را هم صادر کرده است؛ چه‌اینکه اینان نیز مثل مشرکان، شرکا و فرزندانی برای خدا قائل بوده‌اند؛ پس یهود و نصارا هم شرک ورزیده و قتلشان جایز است. 🔸خلاصه، این آیه بیان علّتی است که موجب شده مسلمانان با اهلِ‌کتاب بجنگند، تا این اشکال و اعتراض پیش نیاید که چرا قرآن و اسلام، بین مشرکان و اهلِ‌کتاب که تا‌ اندازه‌ای با مسلمانان اشتراک عقیده داشتند، فرق نگذاشت. 🔸اسلام نمیتواند با کسانی که طرفدار باطل نیستند، ولی انحراف پیدا کرده‌اند و به حق عمل نمیکنند، کنار بیاید. 🌐 @meftah_1