🔴 علامه مجلسی رحمهالله در شرح این حدیث شریف میفرمایند :
«لأن العيد إنما وضع ليجتمع الناس عند الإمام و يأخذوا عنه معالم دينهم فإذا رأوا أئمة الضلال غاصبين لحقوقهم يضلون الناس عن الصراط المستقيم يحزنون لما يصيب الناس من الهلاك و الضلال لا لأنفسهم فإنهم في جميع الحالات فائزون بأعظم السعادات.»
✍🏻 ترجمه : حکمت عید برای این است که مردم گِرد امام معصوم آیند و معالم دینشان را از ایشان اخذ کنند، اما اهل بیت علیهم السلام وقتی میبینند که حقشان در دست سرانِ گمراهی است و مردم را از صراط مستقیم منحرف میکنند و به هلاکت و ضلالت میکِشانند، محزون میشوند. لذا این حزن بخاطر خودشان نیست، چراکه آنان در اوج سعادتند.
📔 مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، العلامة المجلسي ، جلد ۱۶ صفحه ۴۱۱
@Menhajol_velayat
📍گزارشی از احوالات مُعَلَّی بْنُ خُنَیْسٍ [ از اصحاب امام صادق علیه السلام ] در روز عید
✏️ یکی از اصحاب ما گوید: معلی بن خنیس زمانی که روز عید میشد، ژولیده و خاک آلود در ذلتی تأسف بار به سوی صحرا بیرون میرفت و چون از ارتفاع بالا میرفت دستانش را به سوی آسمان دراز میکرد و میگفت: خدایا، این مقام مخصوص خلفای تو و برگزیدگان تو، و این پایگاهها مخصوص اُمَناء - تو در درجه رفیعی که ایشان را بدان اختصاص دادهای است - که از طرف غاصبین، دستخوش سلب و نهب گشته است، و تقدیر کننده آن تویی. فرمان تو مغلوب نمیگردد، و تدبیر قطعیات هر طور بخواهی و هر زمان که بخواهی رد نمی شود. علم تو در ارادهات، بسان علم تو در آفرینشت است، و کار این سلب تا آنجا گسترش یافته که برگزیدگان و خلفای تو مغلوب و مقهور و مسلوب الحق شدهاند، در حالتی که حکم تو را تبدیل یافته و کتاب تو را دور افتاده و واجباتت را از راههای تو، تحریف شده و سنتهای پیغمبرت را متروک میبینند. خدایا دشمنان ایشان را از اولینها و آخرینها، از روندگان و آیندگان و گذشتگان و بازماندگان نفرین کن. خدایا جباران زمان ما، پیروان، اتباع، احزاب و یاران آنان را نفرین کن که تو بر هر چیزی توانا هستی.
💠 علامه مجلسی در توضیح مینویسد:
● یدل علی استحباب إظهار الحزن فی العیدین عند استیلاء أئمة الضلال و مغلوبیة أئمة الهدی صلوات الله علیهم إذ فعل أجلاء أصحاب الأئمة علیهم السلام حجة فی أمثال ذلک مع أن فیه التأسی بهم علیهم السلام لما سیأتی من أنه یتجدد حزنهم فی کل عید لأنهم یرون حقهم فی ید غیرهم.
🔸 ترجمه : این نقل بر استحباب اظهار اندوه در عیدین به هنگام استیلای امام ضلالت و مغلوب شدن ائمه هدایت علیهم السلام دلالت دارد؛ زیرا عمل بزرگان اصحاب ائمه علیهم السلام در چنین مواردی حجت است؛ علاوه بر اینکه در آن، تأسی به ائمه علیهم السلام است، به دلیل آنچه که به زودی در این باره خواهد آمد که اندوه آنان در هر عیدی تجدید میشد، زیرا آنان حق خود را در دست دیگران میدیدند.
📚 بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث جلد ۸۷ صفحه ۳۶۹
📝 نکته : نقل سخن مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه راجع به خصوص استحباب دلیل بر تایید نیست
@Menhajol_velayat
گزارشی از احوالات مُعَلَّی بْنُ خُنَیْسٍ [ از اصحاب امام صادق علیه السلام ] در روز عید
🔻 🔻 🔻
https://eitaa.com/menhajol_velayat/1172
منهاج الولاية
#آداب_الشیعه #نماز_اول_ماه ✏️ امروز ، روز اوّل ماه رمضان است ؛ به جهت جلب خیرات و دفع بلیّات
#آداب_الشیعه
💥 یادآوری :
➖ امروز روز اول شوّال است، جهت جلب خیرات و دفع بلیات آخر الزمان خواندن نماز اول ماه از امام جواد علیهالسلام روایت شده است و همچنین صدقه جهت سلامتی وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.
● کیفیت این نماز دو رکعتی ساده و پرفضیلت ( کمتر بیست دقیقه وقت شما را میگیرد )، بدین صورت است که در رکعت اول پس از حمد، سی مرتبه سوره توحید و در رکعت دوم بعد از حمد، سی مرتبه سوره قدر را خوانده و بعد از نماز، صدقه کنار گذاشته و دعایی را ( در تصویر ) میخوانیم؛ وقت آن نیز از طلوع تا غروب آفتاب روز اول ماه است.
یا رب فرج امام مارا برسان...💔
@Menhajol_velayat
4_5774011572972162697.MP3
13.69M
💥 تدریس الکافی [ کتاب العقل و الجهل ]
➖ استاد سيد محسن هندي حفظه الله
#جلسهٔ_هشتم
● ادامهٔ فرمایشات امام کاظم علیه السلام به هشام بن حکم راجع به عقل
● هدف اساسی بعثت انبیاء و حجج الهی چیست!؟
● تواضع برای حق، شرط أعقل الناس بودن
● بیان بعض دیگر از اوصاف انسان عاقل
● تشریح روایت ۱۲
جلسهٔ قبل
@Menhajol_velayat
#مکارم_اخلاق #پیشنهاد_مطالعه
➖ خشنود کردنِ مردم را به خشنود کردنِ خداوند ترجیح ندهیم.
🔸 عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ طَلَبَ مَرْضَاةَ النَّاسِ بِمَا يُسْخِطُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ كَانَ حَامِدُهُ مِنَ النَّاسُ ذَامّاً وَ مَنْ آثَرَ طَاعَةَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِمَا يُغْضِبُ النَّاسَ كَفَاهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَدَاوَةَ كُلِّ عَدُوٍّ وَ حَسَدَ كُلِّ حَاسِدٍ وَ بَغْيَ كُلِّ بَاغٍ وَ كَانَ اللَّهُ لَهُ نَاصِراً وَ ظَهِيراً.
💠 ترجمه : جابر گويد : امام باقر عليه السّلام فرمود: پيامبر خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود: هركس بخواهد خشنودى مردم را با چيزى كه موجب خشم و غضب خداوند است بدست آورد، آن كسى كه (از مردم) بايد او را ستايش كند مذمتش مىكند. و هركس اطاعت خداوند را بر چيزى كه موجب خشم مردم مىشود ترجيح بدهد، خداوند او را از دشمنى هردشمن، حسادتِ هرحسود و ستمِ هرستمگر در امان مىدارد و خداوند ياور و پشتيبان او خواهد بود.
📚 الكافي- ط الاسلامية جلد ۵ صفحه ۶۲
@Menhajol_velayat
#نکات_اعتقادی #پیشنهاد_مطالعه
🔚 پاسخ به یک تفکر اشتباه در تمسک به أدلهٔ نقلیه در عقاید
✍🏻 استاد سيد قاسم علي احمدی حفظه الله :
❌ شاید به ذهن برخی خطور کند که : اصول دین عقلی است و باید با دلیل عقلی آن ها را اثبات کرد، نه تقلیدی که انسان بتواند گفتهٔ دیگران را در آن ها بپذیرد و به دلیل شرعی تمسک کند.
✅ این اشکال ناشی از عدم آشنایی با آیات و روایات است. با مراجعه به آن ها و انس گرفتن با روایات، روشن میشود که : سخنان امامان معصوم علیهم السلام در باب اصول دین، تذکرات عقلی [ از باب ارشاد و راهنمایی به حکم عقل ] است. اصولا هیچکس بیشتر از قرآن و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام مردم را بر عقل توجه نداده اند...
←پیامبران عقل های مردم را بر می انگیزانند و بارور می سازند تا از احکام عقلی استفاده کنند و با پیروی عقل به سعادت دنیا و آخرت برسند. آن ها آمده اند تا دلایل عقلی را - که بر وجود خداوند و وحدت او و صفاتش دلالت میکنند و در عقولْ مستور و نهفته شده اند و با آگاهانیدن و تذکر و اشاره، حجاب های عقول برطرف میشوند و مردم به آن دلایل می رسند، - برای آن ها آشکار سازند
💥 پس مراجعه به قرآن و روایات برای اثبات عقاید در واقع مراجعه به عقل است و سبب توجه به اندوخته های عقلی و آشکار کردن آن ها و استدلال کردن به آنها میشود
📕 شرح رساله اعتقادات مرحوم علامه مجلسی صفحه ۳۹ و ۴۱
@Menhajol_velayat
4_5882245663659398741.mp3
3.02M
شبجمعهاستهوایتنکنممیمیرم...💔
◄ روضهٔ امامِ مظلوم حضرت سجاد علیه السلام، سه درخواست ایشان از يزيد ملعون
✸ استاد حامد کاشانی حفظه الله
🥀 فقال عليه السلام:
الأولى: أن تريني وجه سيدي وأبي ومولاي الحسين فأتزود منه وأنظر إليه وأودعه
والثانية: أن ترد علينا ما أخذ منا
والثالثة: إن كنت عزمت على قتلي أن توجه مع هؤلاء النسوة من يردهن إلى حرم جدهن صلى الله عليه واله
وإنما طلبت ما أخذ منا لأن فيه مغزل فاطمة بنت محمد صلى الله عليه واله ومقنعتها وقلادتها وقميصها...😭
📕 بحار الانوار جلد ۴۵ صفحه ۱۴۴
@Menhajol_velayat
📌 نکاتی از #دعای_ندبه [ ۱ ]
✏️ واسطه قرار دادن امام زمان عجل الله تعالی فرجه در حوائج
➖ در دعای ندبه میخوانیم :
🔸وَ اجْعَلْ صَلاتَنَا بِهِ مَقْبُولَهً وَ ذُنُوبَنَا بِهِ مَغْفُورَهً وَ دُعَاءَنَا بِهِ مُسْتَجَابا وَ اجْعَلْ أَرْزَاقَنَا بِهِ مَبْسُوطَهً وَ هُمُومَنَا بِهِ مَکْفِیَّهً وَ حَوَائِجَنَا بِهِ مَقْضِیَّهً
💠 ترجمه : «خدایا به وسیله او [ امام زمان عجل الله تعالی فرجه ] نمازمان را پذیرفته و گناهانمان را آمرزیده و دعاهایمان را مستجاب گردان، خدایا روزی هایمان را به سبب او گسترده و اندوهمان را برطرف شده و حاجت هایمان را برآورده فرما»
📖 مفاتيح الجنان، دعای ندبه
@Menhajol_velayat
▪️ یکی از ادلهٔ مرحوم آیت الله تبریزی بر وجود نازنین حضرت رقیه سلام الله علیها
توضیحات: ↓ ↓ ↓ ↓
https://eitaa.com/menhajol_velayat/1715
🏴 بمناسبت ایام شهادت #حضرت_رقیه سلام الله علیها
✓ كفايت شهرت در ثبوت بعضى از موضوعات خارجى
✎ در کتاب «زیارت عاشورا فوق الشبهات» که مجموعه ای نفیس از گفتارها و نوشته های آیت الله میرزا جواد آقای تبریزی رضوان الله تعالی علیه است چنین آمده است:
◄ يادگيرى احكام شرعى و فراگيرى مسائل فقهى از برترين كارهاست، شما مى دانيد كه در رابطه با ثبوت موضوعات خارجى حدودى وجود دارد، و در همه و يا در بيشتر آنها بايد بينه اقامه گردد، ولى در پاره اى از امور، مجرد شهرت در ثبوت ( موضوعات خارجى ) كافى است، و نيازى به اقامه بينه و يا چيز ديگرى ندارد، مثل آنكه، كسى زمينى را بخرد و پس از آن به وى گفته شود كه اين زمين وقف بوده است، از امام عليه السلام در مورد حكم اين مسئله سؤال شد. حضرت عليه السلام فرمود: اگر بين مردم مشهور باشد كه اين زمين وقف است خريد آن جايز نيست، و آن را پس بدهد
و از اين قبيل است حدود منى و مشعر، ( كه با شهرت ثابت مى شود)، و همچنين مقابر، ممكن است كسى دويست سال پيش در جايى دفن شده باشد، والان كسى نباشد كه ديده باشد فلان شخص در اين مكان دفن شده، ولى بين مردم مشهور است كه اين مكان، محل دفن فلان شخص است، اين شهرت كافى است.
• و از اين روست مقام و مزار حضرت رقيه بنت الحسين عليهما السلام كه از اول مشهور بود، گويا حضرت امام حسين عليه السلام نشانى را از خود در شام به يادگارى سپرده است، تا فردا كسانى پيدا نشوند كه به انكار اسارت خاندان طهارت و حوادث آن پردازند
• اين دختر خردسال گواه بزرگى است بر اينكه در ضمن اسيران حتى دختران خردسال نيز بوده اند، ☜ ما ملتزم به اين هستيم كه بر دفن حضرت رقية عليها السلام در اين مكان شهرت قائم است، حضرت عليها السلام در اين مكان جان سپرده و دفن شده است. ما به زيارتش شتافتيم، و بايد احترام او را پاس داشت... دفن اين طفل خردسال حضرت رقية عليها السلام در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت، و ستم روا داشته بر ايشان دارد، آن ستمى كه تمام پيامبران از آدم تا خاتم بر آن گريستند، تا آنجا كه خدا عزاى امام حسين عليه السلام را بر آدم خواند، از اين رو احترام اين مكان لازم است
• ... بنابراين بر همه واجب است احترام اين مكان را داشته باشند، و به سخنان فاسد و بيهوده اى كه از گمراهى شياطين است، گوش فرا ندهند و اعتنايى نكنند. ما به زيارت دختر امام حسين، رقيه عليهما السلام به خداوند متعال تقرب مى جوييم، آن دخترى كه خود مظلوم بود، و خاندان وى همه مظلوم بودند
📕 زیارة عاشوراء فوق الشبهات صفحه ۷۰ و ۷۱
@Menhajol_velayat
#پیشنهاد_مطالعه
▪️ثواب بی نظیر زيارت امام حسین علیه السلام
● امام صادق علیه السلام خطاب به حسین بن ثویر میفرمایند:
🔸 يَا حُسَيْنُ إِنَّهُ مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ يُرِيدُ زِيَارَةَ قَبْرِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ (علیه السلام) إِنْ كَانَ مَاشِياً كُتِبَ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةٌ وَ مُحِيَ عَنْهُ سَيِّئَةٌ فَإِنْ كَانَ رَاكِباً كَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِكُلِّ حَافِرٍ حَسَنَةً وَ حَطَّ بِهَا عَنْهُ سَيِّئَةً حَتَّى إِذَا صَارَ فِي الْحَائِرِ كَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُفْلِحِينَ الْمُنْجِحِينَ حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِكَهُ كَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِينَ حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَكٌ فَقَالَ لَهُ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلي الله عليه و آله و سلّم) یُقْرِئُكَ السَّلَامَ وَ يَقُولُ لَكَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ مَا مَضَى.
➖ ترجمه:
ای حسين به راستی، هر كه از خانه اش درآيد و آهنگ زيارت امام حسين عليه السلام كند، چون پياده ره سپارد، به هر گامی كه نهد حسنه ای برای او نوشته شود و گناهی از او محو شود و اگر سواره باشد، خداوند بر هر گامی كه مركبش بر مي دارد، حسنه ای برای او نويسد و گناهی از او پاک نمايد تا آنگاه كه به كربلا رسد كه در اين صورت خداوند او را در زمره رستگاران كامياب نويسد و آن هنگام كه اعمال زيارت را به جا آورد، خداوند او را در زمره پيروزمندان نويسد 👈🏻 و چون بر آن شود كه باز گردد، فرشته ای به نزد او آيد و گويد: به راستي، پيامبر صلي الله عليه و آله تو را سلام رسانيده و فرموده است: كردارت را از سر گير كه بی گمان خداوند گناهان پيشين تو را بخشيد!!!
📕 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال صفحه ۹۱
@Menhajol_velayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روضه #حضرت_رقیه #رهبر_انقلاب
🏴 روضهٔ حضرت رقیه سلام الله علیها در حضور رهبر انقلاب
⚠️ لطفا با حال مناسب گوش بدهید
@Menhajol_velayat
▪️ جریان نبش قبر حضرت رقیه سلام الله علیها توسط سید ابراهیم دمشقی
توضیحات: ↓ ↓ ↓ ↓
https://eitaa.com/menhajol_velayat/1720
#پیشنهاد_مطالعه
🖋 جریان نبش قبر حضرت رقیه سلام الله علیها
◄ مرحوم آیة الله حاج محمد هاشم خراسانی در کتاب منتخب التواريخ که تأليف آن به سال ۱۳۴۹ پایان پذیرفته است، می نویسد: عالم جليل شيخ محمد علی شامی که از جملهٔ علماء و محصلان نجف اشرف است به حقیر فرمود که:
• جدّ أُمّی[ مادری ] بلا واسطهٔ من، جناب آقا سیّد ابراهیم دمشقی - که نَسَبش به سیّد مرتضی علمالهدی منتهی میشد و سنّ شریفش علاوه بر ۹۰ سال بود و بسیار شریف و محترم بود - سه دختر داشت و اولاد پسر نداشت.
• شبی دختر بزرگ شان در خواب دید جناب رقیه بنت الحسين عليها السلام را که فرمود
«به پدرت بگو: به والی بگوید: میان لحد و جسد من آب افتاده، و بدن من در اذّیت است، بیاید قبر و لحد مرا تعمیر کند.» دخترش به سيّد عرض کرد، ولی سیّد از ترس حضرات اهل تسنّن، به خواب اثری مترتب ننمود.
شب دوّم دختر وسطی سیّد همین خواب را دید و به پدر گفت، ترتیب اثری نداد. شب سوّم دختر صغرای سیّد همین خواب را دید و به پدر گفت، ایضاً ترتیب اثری نداد.
• شب چهارم خود سیّد، مخدره رقیّه سلامالله علیها را در خواب دید که به طریق عتاب فرمودند: چرا والی را خبردار نکردی؟!
سیّد بیدار شد، صبح نزد والی شام رفت و خوابش را به والی شام نقل کرد.
والی امر کرد علماء و صلحاء شام از شیعه و سنّی که غسل کنند و لباسهای نظیف در بر کنند، به دست هر کس قفل در حرم مقدسه باز شد، همان کس برود و قبر مقدّسه او را نبش کند و جسد مطهره را بیرون بیاورد تا قبر مطهر را تعمیر کنند.
بزرگان و صلحاء از شیعه و سنّی در کمال آداب غسل کردند و لباس نظیف در بر کردند، قفل به دست هیچ کس باز نشد مگر به دست خود مرحوم سیّد، بعد که مشرّف میان حرم شدند، معول [ کلنگ ] هیچ یک به زمین اثر نکرد مگر معول سید ابراهیم
• بعد حرم را خلوت کردند و لحد را شکافتند. تا آنکه دیدند بدن نازنین مخدره میان لحد، و کفن صحیح و سالم است لکن آب زیادی میان لحد جمع شده
پس سید بدن شریف مخدره را از میان لحد بیرون آورد و روی زانوی خود نهاد و سه روز همین قسم بالای زانوی خود نگه داشت و متصل گریه میکرد تا آنکه لحد مخدره را از بنیاد [ و ریشه ] تعمیر کردند.
اوقات نماز که میشد، سیّد بدن مخدره را بالای شیء نظیفی میگذاشت؛ بعد از فراغ باز برمیداشت و بر زانو مینهاد، تا آنکه از تعمیر قبر و لحد فارغ شدند، سید بدن مخدره را دفن کرد.
• و از معجزه این مخدره در این سه روز سیّد، نه محتاج به غذا شد و نه به آب و نه محتاج به تجدید وضو. بعد که خواست مخدره را دفن کند سید دعا کرد خداوند پسری به او مرحمت کند. دعای سید مستجاب شد و در این سن پیری خداوند به او پسری مرحمت فرمود مسمَّی [ نام گذاری شده بـ ] سید مصطفی!
📚 منتخب التواريخ صفحه ۳۸۸
@Menhajol_velayat
#آداب_زیارت #اهمیت_رعایت_آداب
✎ مرحوم علامه حاج شیخ عبدالحسین أمیني در کتاب شریف «أدب الزائر لمن يمم الحائر» راجع به اهمیت رعایت آداب زیارت میفرمایند:
● روشن است که اگر کسی بر کسی وارد شود، بر وارد شونده رعایت آدابی که با مقام میزبان تناسب دارد و نیز رعایت سنت هایی که او را به میزبان نزدیک و مقرّب سازد، لازم است چرا که تنها هدف و ثمرهٔ دیدار و زیارت دو فرد ☜ ایجاد محبت و دوستی است، و این مقصود جز با آگاهی از آداب مورد رغبت و خوشایند زیارت شونده و تخلّق به آنچه که شخصیت زیارت شونده آن را می طلبد و می پسندد؛ میّسر و ممکن نمیباشد
● پس آمدن به درگاه خداوند سبحان بواسطهٔ زیارت آن ابوابی که مردمان به آن امتحان می شوند (۱) ناگزیر از رعایت آداب و سننی است که مورد پسند و خوشایند خداوند متعال است... و هر زیارتی که از جميع آداب و سنن، خالی باشد یا به همراه آداب مخالف با آداب و سنن باشد ناقص و بی ثمر است و چه بسا موجب اهانت به زیارت شونده محسوب شود که دراین صورت، این زیارت، انسان را از زیارت شونده دور میکند.
✓ در حدیث مُسندی از «مفضل بن عمر» نقل شده است که امام صادق علیه السلام فرمود:
" عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع: تَزُورُونَ خَيْرٌ مِنْ أَنْ لَا تَزُورُوا وَ لَا تَزُورُونَ خَيْرٌ مِنْ أَنْ تَزُورُوا قَالَ قُلْتُ قَطَعْتَ ظَهْرِي قَالَ تَاللَّهِ إِنَّ أَحَدَكُمْ لَيَذْهَبُ إِلَى قَبْرِ أَبِيهِ كَئِيباً حَزِيناً وَ تَأْتُونَهُ أَنْتُمْ بِالسُّفَرِ كَلَّا حَتَّى تأتونه تَأْتُوهُ شُعْثاً غُبْراً
[ کامل الزيارات باب الثامن و الأربعون الحديث الثاني ]
ترجمه:
اگر زیارت کنید بهتر از آن است که زیارت نکنید، و اگر زیارت نکنید بهتر از آن است که زیارت کنید... به خدا سوگند هرکدام از شما با دلی شکسته و اندوهبار به سوی قبر پدرش می رود درحالیکه شما با سفره های غذا به سوی امام حسین علیه السلام می روید، هرگز چنین [ سَفَری، درست ] نیست تا اینکه ژولیده موی و غبار آلود به سویش بروید "
📕 آداب کوی جانان ( ترجمهٔ أدب الزائر ) صفحه ۵۹ و ۶۰
(۱) مراد، عبارت «و الباب المبتلی به الناس» یعنی: دری که مردمان به سبب آن امتحان می شوند، اهل البیت علیهم السلام میباشد که در زیارت جامعه کبیره آمده است.
@Menhajol_velayat