eitaa logo
مسابقه معراج السعاده 🇮🇷
2.3هزار دنبال‌کننده
973 عکس
253 ویدیو
1 فایل
🌺 مسابقه از شرحی ساده وکاربردی بر 📚 کتاب معراج السعاده ✍اثر فاخر مرحوم ملا احمد نراقی ارتباط و پرسش و پاسخ : @yekta786
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۸۶ 💥توجه 🕰 پایان مهلت شرکت در مسابقه ۱۲ امشب 📌مسابقه سنجاق شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۸۶ 💎 ازهمه مخاطبین محترم شرکت کننده در معراج السعاده قدر دانی می کنیم 💌 انشاءالله همه جایزه اصلی رو از حضرت رسول اکرم (ص) دریافت می‌کنند. ⚖ اسامی برندگان معراج السعاده 🎁 ۱) خانم محترم پهلوان 🎁 ۲) آقای فرزاد رستمی 🎁 ۳) خانم معصومه یاوری 🎁۴) آقای پارسا سلمانی مقدم 🎁 ۵) خانم زهرا فرجی 🎁۶) خانم اکرم موسوی 🎁 ۷) خانم مهری توکلی لائین 🎁۸) خانم راضیه سادات بازقندی 🎁۹) آقای حسین حیدری 🎁۱۰) خانم پریماه اردشیری زاده 🎁 ۱۱) خانم فاطمه طاهری چنار به این عزیزان پیامی از آیدیِ زیر ارسال می‌گردد.  @yekta786 💡 مسابقه بعدی برگزار می‌شود. 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه کتاب 1-رجاء و امیدواری به خدا 2- خوف اصلح است یا رجاء 3-طریقه ی تحصیل رجاء 🌺🌺شرح : یاس و ناامیدی که برای آدم بوجود می آید ، باید همان موقع توجه کند که خداوند تبارک و تعالی این مسیر را قرار داده و در مقابل این ناامیدی که برای آدم هست ، رحمت بی انتهای خداوند تبارک و تعالی باید مورد توجه قرار بگیرد . البته توجه بدون عمل زیاد کارساز نیست . شاید در ابتدا آدم را حرکت بدهد و ابتدای حرکت باشد ولی وقتی توجه به رحمت خدا می کند و امیدوار است ؛ باید حرکت کند و رذیله های وجودش را با اعمالش بین ببرد . خلاصه کتاب : رجاء عبارتست از انبساط سرور در دل به جهت انتظار امر محبوبی و این سرور و انبساط را وقتی رجاء گویند که آدمی بسیاری از اسباب رسیدن به محبوب را تحصیل کرده باشد که حصول محبوب مشکوک فیه باشد ، آن را ارزو و تمنا گویند . رجاء و امیدواری بدون طاعت : رجاء و امیدواری به رحمت و مغفرت باید بعداز طاعت و عبادت باشد و بدون آن ، غرور و حماقت است . شرح : با توجه به این مطلب می فهمیم ؛تمام مسیری که می خواهیم طی کنیم ؛ حتما باید با توجه به آن اعمال باشد. و اگر اعمال برای آدم نباشد ؛ توجه به آن رجاء سودی نخواهد داشت . خوف اصلح است یا رجاء : خوف و رجاء دو صفت هستند از صفات محموده و اخلاق فاضله و فضیلت آن ها به اعتبار آن است که آدمی را بر طاعت و عبادت وا می دارند و باعث مداوای دل رنجور می گردند و در اشخاص مختلف ، متفاوت می باشند . خوف و رجاء باید کنار یکدیگر باشند چون اگر هر کدام از اینها سنگین تر از دیگری باشد ، آدم را با اشکالات گوناگونی روبرو می کند که از مسیر اصلی دور می شود . مطلب سوم طریقه ی تحصیل رجاء خلاصه کتاب : تامل بر اسباب امیدواری کند و آنها را بر دل خود نقش کند و تکرار کند و پیوسته متذکر آنها باشد و نعمت های خدا را در دنیا یاد آورد که از هیچ چیز دریغ نکرده و در آخرت هم دریغ نخواهد کرد که رحمت خدا بر غضبش پیشی گرفته است . شرح : این صفاتی که گفته شد را باید در پروژه پیاده کنیم و ببینیم در آن پروژه اینها چجوری تجسم پیدا می کند . البته پروژه ، فقط یک مثال است .برای اینکه آدم را یک آگاهی بدهد نسبت به مسیری که دارد حرکت می کند . بررسی در پروژه : مثلا می خواهد از تهران حرکت کند به سمت مکه ؛ اگر این خوف در وجود آدم تجلی پیدا کند ( خوف مذموم که برمی گردد به مادیات ) حالا خوفی که مربوط به هر کدام از آن پنج رذیله ی قوه ی عاقله است (شک و حیرت ،مکرو حیله ، شرک ، خطورات ، جهل مرکب )است .باعث می شود انسان از آن حالت طبیعی خارج شود و حالت آدم بودن در او پیدا نشود و همیشه مشغول ترسهای مادی باشد . او همیشه نگران است و چون اشتغال خاصی به این ترسها پیدا کرده ؛ پس هرگز نمی تواند از تهران به سمت مکه حرکت کند و انقدر مشغول است که حتی فکر هم نمی کند که چرا نمی تواند حرکت کند و حالا هم آسیب های ظاهری به او می رسد و بیشتر از آن ، آسیب های عقلی به آدم می رسد و مشغول به مسائل دنیایی می شود که با آنها محشور بوده و متوقف می شود. در قسمت بعد صفات رذیله ی قوه ی غضب را در پروژه بررسی خواهیم کرد . الحمدلله رب العالمین تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺دومین صفت که ایمنی از مکر خدا بود اینگونه مجسم می شود: فکر می کند هیچ اشکالی در دنیا برایش بوجود نمی آید و در مقابل امتحاناتی که برایش رقم خورده ؛ به راحتی عبور می کند . شاید نتیجه ی این حالت را در دنیا نفهمد ولی آنجا تجسم آن امتحانات بصورت حالتهای گوناگونی که آدم را در همانجا نگه می دارد و نمی گذارد از آنجا حرکت داشته باشد . در چیزهایی برای آدم تراشیده می شود که باعث می شود همیشه به آن مشغول باشیم و هرگز از جایگاهمان نتوانیم حرکت کنیم و عذابهای گوناگون را بچشیم . در سومین رذیله که هست اینگونه مجسم می شود : هرگز از سمت تهران به مکه حرکت نخواهد کرد چون هیچ امیدی به طی کردن این مسیر ندارد . کسی که از ابتدا وقتی به مسیر نگاه می کند؛ می گوید نمی توانم حرکت کنم ؛ یعنی یاس و ناامیدی زیادی دارد و هرگز قادر به طی کردن مسیر نیست . حالا اگر به هر سه رذیله ( خوف ؛ ایمنی از مکر خدا و یاس و ناامیدی از رحمت خدا) نگاه کنیم می بینیم که اینها ما را در یک جا ساکن می کنند و اجازه ی هیچ حرکتی به ما نمی دهند . الحمدلله رب العالمین تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺در مثالی که زده شد ؛ برای اینکه انسان بتواند حرکت خوبی داشته باشد ؛ اول باید جسم سالمی برایش خلق شود و بعد تمام ملزومات سفر برایش فراهم شود تا سفر خوبی داشته باشد . کسی که رذایل در وجود خود دارد و این صفات را داشته باشد؛ هرگز قادر به حرکت خوبی نخواهد بود . باید آدم به این موضوع توجه خوبی داشته باشد و ببیند چقدر رذائل می توانند تاثیر بدی ایجاد کنند و بداند که اینها باید ریخته شوند تا بتواند مسیر را به خوبی طی کند . و در مورد مثالی هم که زده شد ؛ شاید آدم فکر کند که این مثال حقیقی نیست ولی می تواند تناسب داشته باشد با چیزی که خداوند می خواهد و می توان در مقام مقایسه از آن استفاده کرد . البته فعلا شکل مقایسه ی ما ؛ بصورت عقلی به این شکل است . شاید بعدها که در این مسیر حرکت بیشتری داشتیم ؛ خداوند مثالهای حقیقی تری برایمان قرار دهد . شاید ما بگوییم اول بصورت علم الیقینی در نظر بگیریم و بعد عین الیقین یا حتی حق الیقینی !!! ولی ما باید حرکت داشته باشیم و اینها را فعلا بصورت علمی مورد بررسی قرار دهیم تا آخر . تمام این صفاتی که در ما وجود دارد به قوه ی غضب و شهوت و وهم و عقل برمی گردد . ما باید با این مثالها ؛ همه را بررسی کنیم و مطمئنا خداوند تبارک و تعالی ؛ حالت پیشرفت مارا نشانمان خواهد داد . باید از خداوند درخواست کنیم به ما نشان دهد که در چه مرحله ای هستیم و پیشرفتمان چگونه است و حتما بنابر مصلحتمان ؛ این را برایمان نمایان می کند و می توانیم مسیر را با چشم باز ، ادامه دهیم . باید انتظار داشته باشیم که این اتفاق برایمان بیفتد . امکان ندارد آدم حرکتی داشته باشد و خدا مرحله اش را برایش نمایان نکند ؛ چرا که اصلا خودش خلق کرده که چنین حرکتهایی صورت بگیرد و در جای جای حرکت ؛ به انسان هم کمک می کند و هم آدم را پیش می برد . البته در ابتدا آدم در حقایق واقع نمی شود . چرا ؟؟؟ چون هنوز مشغول است و درونش شلوغ است و تمایز بین قوا برایش بوجود نیامده و هر کدام از قوا برای خودشان کار انجام می دهند ولی وقتی از هم تفکیک شدند و هر کدام به وظیفه ی خود پرداختند و رذایل ، کم کم ریخته شد ؛ مطمئنا مسیر برای آدم روشن می شود و متوجه می شود که چگونه حرکت می کند و چه کسی دارد این کار را انجام می دهد و به این امر ، واقف می شود . الحمدلله رب العالمین تبیین 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✿﷽✿ مسابقه معراج‌السعادة ۳۰😍 1⃣ روی لینک زیر بزنید و وارد فرم شوید. https://forms.gle/hyjr9W7HR6dupi6x5 2⃣ نام و نام خانوادگیِ خود را وارد کنید. 3⃣ شماره تلفن یا آیدیِ خود را وارد کنید. 4⃣ کلمه "بعدی" را بزنید. 5⃣ به سوالات پاسخ دهید. 6⃣ و در آخر کلمه "ارائه" را لمس کنید. 7⃣ مهلت مسابقه تا چهارشنبه ساعت ۱۲شب 8⃣ : جلسه نهم معراج السعاده بخش ۷و۸و۹(روزحمعه گذاشته شد ) 💰 با ۱۱ 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷۸۶ ✍امام علی علیه‌السلام فرمود: به راستی هرگاه خداوند عزوجل اراده می‌کند به اهل زمین عذابی برساند، می‌گوید: اگر نبودند کسانی که به‌خاطر جلالت و بزرگی من یک‌دیگر را دوست دارند و مساجد مرا آباد می‌کنند و در سحرگاهان به استغفار می‌پردازند، عذاب خود را بر زمینیان فرو می‌فرستادم. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۶، ص۹۱ 🇮🇷@merajosaade786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا