#ادب_عاشقی
🔆جایگاه ویژه(صلوات)درمجالس اهل بیت(ع)
صلوات، شعار اسلامی و شیعی، باید در مجالس اهل بیت(ع) مانند پرچمی بلند به اهتزاز در آید و ابتدا، وسط و انتهای مجالس اهل بیت(ع) محفوف و پیچیده در صلوات بر محمد و آل محمد باشد. تلاش کنیم ذکر صلوات با بی حالی و متفرق فرستاده نشود، بلکه بصورت منسجم و با صدای بلند و جمعی و با حالت ابتهال تقاضا و طلب جدی همراه باشد و سعی کنیم در هنگام ذکر صلوات لسانی، رحمت و محبت قلبیمان را نیز نثار اهل بیت(ع) کنیم.
🔆هر دعایی به درگاه الهی تا زمانی که صلوات با آن همراه نشود، محجوب است و بالا نمیرود؛ لذا برای استجابت دعا، آن را با صلوات همراه کنیم.استغفار نیز موانع و حجابهای ظلمانی ناشی از گناهان را مرتفع میکند و همراه شدن استغفار با صلوات، اثر ویژهای در رفع موانع و ایجاد مقتضی در مسیر معنوی انسان دارد.
📚ادب عاشقی، ص۸۵
#محرم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✳️ گروه فرهنگی مشکات
واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول
http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra
مشکات [بانوان روضة الزهرا(ع) دزفول]
#اطلاعیه ▪️ویژه برنامه شهادت حضرت رقیه بنت الحسین(س) همراه با قرائت زیارت عاشورا 🔹سخنران: حجت الاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#ادب_عاشقی
🔆یکی از نشانههای محبت اهل بیت(ع) جاری شدن اشک هنگام ذکر فضائل و ذکر مصائب وارده بر ایشان است.گریه، نشانه محبت و رعایت ادب عاشقی نسبت به اهل بیت(ع)است.حقیقت گریه، شکستگی و اظهار شعور و معرفت درباره کمال مطلوبی است که برای انسان مفقود است؛ به بیان دیگر، فقدان محبوبی که مطلوب انسان است، موجب گریه و تضرع و زاری او میشود و انسان در فراق محبوب و معشوق، ناله سر میدهد و گریه میکند.حقیقت مصیبت فقدان امام حسین (ع) را کسی به اندازه امام معصوم (ع) درک نمی کند؛ لذا ائمه معصومین (ع) پس از واقعه ی عاشورا درمصیبت امام حسین (ع) شب و روز درحال گریه بودند.
🔆 در زیارت وارده از ناحیه مقدسه امام زمان (عج) برای امام حسین(ع) ایشان خطاب به جد خویش میفرمایند: من صبح و شام برای تو ندبه میکنم و ناله سر میدهم و به جای اشک بر تو خون گریه میکنم، بخاطر حسرت از دست دادن تو، گریه بر اباعبدالله(ع)، از لوازم و نشانه های ایمان است.در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که وقتی ذکر امام حسین(ع) نزد ایشان شد، گریستند و از امام حسین(ع) نقل کردند که فرمود: من کشته اشک هستم و هیچ مؤمنی مرا یاد نمیکند، مگر این که اشک از دیدگانش جاری میشود.
📚ادب عاشقی، ص۸۷
#محرم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✳️ گروه فرهنگی مشکات
واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول
http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra
مشکات [بانوان روضة الزهرا(ع) دزفول]
#اطلاعیه ▪️ویژه برنامه شهادت حضرت رقیه بنت الحسین(س) همراه با قرائت زیارت عاشورا 🔹سخنران: حجت الاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#شهادت_حضرت_رقیه
.حاج مهدی تدینی
.کربلایی علی علامه
سهسالهای و همتای فاطمهای
رُقَیِّه هستی اما شبیه فاطمهای...🥀
🏴سالروز شهادت حضرت رقیه
سلاماللهعلیها بر همگان تسلیت باد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✳️ گروه فرهنگی مشکات
واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول
http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra
#ادب_عاشقی
🔆گریه بر ابا عبدالله(ع) قساوت قلب را از بین میبرد و غضب الهی را از انسان دور کرده، رحمت الهی را شامل حال انسان میکند. در ماجراهای پس از پیامبر (ص) قساوتی در امت پیامبر(ص) ایجاد شد که ناشی از سکوت در مقابل جنایات بر خاندان پیامبر(ص) و پر شدن شکمها از حرام بود و اوج آن، قساوت قلب و جنایتی بود که در عاشورا بر امام حسین (ع) و اصحاب ایشان رخ داد.
🔆حضرت ام کلثوم (س) در خطبهشان، با ذکر جنایتی که قتله کربلا انجام دادند، فرمودهاند: به دلیل این قساوتها، رحمت الهی از قلوب شما رخت بر بست و کنده شد. و لذا از آنجا که پیامیر اکرم(ص) فرمودهاند: رحمت الهی از قلب کسی خارج نمیشود، مگر آن که آن شخص اهل شقاوت باشد، روشن میشود که امت اسلام در مسیر شقاوت اقتاد و اگر بکاء بر ابا عبدالله (ع) نبود، مشخص نبود که سرنوشت امت اسلام به کجا میرسید! در این حال است که حضرت میفرمایند: من کشته شدم تا با گریاندن امت و گریستن در مصائب من، رحمت الهی شامل حال امت شود.
📚ادب عاشقی، ص۸۹
#محرم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✳️ گروه فرهنگی مشکات
واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول
http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra
#ادب_عاشقی
🔆یکی از گریههای ما در مجالس اهل بیت(ع) که ثمره رقت و انکسار قلبی است و میتواند از گریه بر امام حسین (ع) نصیب ما بشود، گریه بر فراق امام عصر(عج) است. انسان با ذکر مصائب اهل بیت(ع) و درک فقدان امام(ع) مشتاق و طالب حضور در محضر امام زمان خویش میشود تا بتواند این مصائب را جبران کند و در رکاب ایشان، انتقام خون سیدالشهدا (ع) و مصائب سایر اهل بیت(ع) را بگیرد.
لذا در دعایندبه با توجه به مصائبی که پس از فقدان پیامبر(ص) بر اهل بیت(ع) گذشت، ذکر میکنیم: نه تنها امر رسول خدا(ص) را درباره ائمه هدی(ع) که یکی پس از دیگری آمدند، امتثال نکردند، بلکه؛ امت او بر نافرمانی اصرار کردند و به جای صله رَحم، بر قطع رَحم آل پیامبر و کشتن فرزندان او اصرار کردند؛ مگر عده اندکی که به عهد خویش بر رعایت حق اهل بیت (ع) وفا کردند.
🔆 در نتیجه این عدم امتثال امر پیامبر(ص) برخی از اهل بیت ایشان کشته شدند، برخی به اسارت گرفته شدند و برخی تبعید شدند. پس از یادآوری مصیبت این کشته شدنها، اسارتها و تبعیدهای اهل بیت(ع)، عرضه میداریم: آن کس که از بینبرنده این ظلم و جورها و عدالت هاست، کجاست؟ کجاست آن طالب خون انبیا و فرزندان انبیا؟ کجاست آن منتقم خون امام حسین(ع)، کشته کربلا؟ سپس در فرازهای با امام زمان(ع) نجوا میکنیم که صبر ما در تحمل این مصائبی که بر شما گذشته، کم شده است، روشن است که این سوز فراق و گریه بر هجران امام زمان(ع) ناشی از رقّت قلب و حزن و اندوهی است که از گریه بر مصائب اهل بیت(ع) و به خصوص امام حسین(ع) ایجاد شده است.
📚ادب عاشقی، ص۹۲.
#محرم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✳️ گروه فرهنگی مشکات
واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول
http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra
#ادب_عاشقی
🔆گریه بر امام حسین(ع) و همینطور گریه بر فراق امام زمان (عج) باید عزم آفرین و حرکت دهنده باشد، نه گریه از سر ناامیدی و عجز و ناتوانی. منتظر ظهور نباید ساکت و خموده فقط بر فراق امام زمان(عج) گریه کند، بلکه گریه باید در او ایجاد سوز و عطش و در نتیجه، ایجاد تحرک کند. چنین اشک و آهی است که مایه تداوم نهضت امام حسین(ع) و حیات نهضت عاشورا خواهد بود؛ همان گونه که امام سجاد(ع) و سایر ائمه(ع) بعد از ایشان با گریه بر مظلومیت امام حسین(ع)، نهضت عاشورا را زنده نگاه داشتند.با این نگاه، باید گفت که اشک بر امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) به لحاظ تاریخی و نیز اجتماعی در مکتب تشیع، که همان اسلام ناب و حقیقی است، جایگاه ویژهای دارد.
🔆احیای امر اهل بیت(ع) از طریق مجالس و ذکر مصیبت و گریه بر ایشان میسر است. به تعبیر امام خمینی(رحمةالله): گریه کردن بر شهید، زنده نگه داشتن نهضت است.این در روایات هست کسی که گریه کند یا بگریاند یا به صورت گریه دار خودش را بگیرد، برای این است که... این نهضت امام حسین(ع) را دارد حفظ میکند. بنابراین، گریه بر امام حسین (ع) و مصائب ایشان، عامل احیای اسلام و زنده ماندن نهضت امام حسین(ع) و تشیع است.
📚ادب عاشقی، ص۹۳
#محرم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✳️ گروه فرهنگی مشکات
واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول
http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra
هدایت شده از هیأت روضة الزهراء(س) دزفول
4_5947384954441695636.mp3
8.2M
#خاطرات_محرم
شور بیاد ماندنی
شب دهم محرم ۱۳۹۶
بغضاً لابیک با نیزه دارن می زننت... 😭
🎙حاج مهدی تدینی
@rozatoalzahra_ir
4_5983208559398096955.mp3
15.52M
#شب_جمعه_شب_زیارتی_ارباب
ما نباشیم بقیه هستن
کار تو لنگ نمیمونه
همه کربلا رو میبینن
هیشکی دلتنگ نمیمونه
دور و برت شلوغه، همیشه، ماشاءالله
دور و بر تو خلوت، نمیشه، ماشاءالله
ماشاءالله اباعبدالله
راه اباعبدالله
ماه اباعبدالله
شاه اباعبدالله
🎙سید رضا نریمانی
@meshkat_rozatoalzahra
1_1690177408.mp3
7.97M
ای سلام حسین حسن
ای تمام حسین حسن
ای امام حسین حسن
صلح تو قیام کربلا
پیرو ات امام کربلا
آخرین لحظه ی زندگیت
بر لبت کلام کربلا
ای سلام حسین حسن
ای تمام حسین حسن
ای امام حسین حسن
🎙 حاج محمود کریمی
#امام_حسن
@meshkat_rozatoalzahra
#ادب_عاشقی
🔆
معرفت امام، به قدری اهمیت دارد که در روایات آمده است؛اگر انسان امامش را نشناسد، تبعیت از امام صورت نمیگیرد و اگر انسان از امامش اطاعت نکند، به مرتبه انسانی نمیرسد.
در این حالت، کمال انسان محقق نشده و آن انسان در عین انسان بودن به لحاظ ظاهری، از جهت باطنی و حقیقی در حد حیات حیوانی باقی مانده است،چرا که امام، دارای عالیترین مراتب کمال انسانی و بلکه انسان کامل است و تبعیت از امام باعث میشود ما خود را از طریق اتصال به امام، به این کمالات متصل کنیم.
لذا میتوان گفت که معرفت امام و اتصال به ولایت امام، کمال اخیر و عالیترین مرتبه کمال انسانهاست.
🔆 بنابراین، انسانیتِ انسان و فضل اخیر و کمال نهایی او، به شناخت حجت الهی است و نشناختن امام، به معنای راه نیافتن به کمالات انسانی است و لذاحیات بدون امام حیات حیوانی است و این حیات حیوانی به خاطر نشناختن و عدم تبعیت از امام، نشانه باقی ماندن انسان در دوران جاهلیت است. منظور از معرفت امام، معرفت به حقیقت و جایگاه امامت و مقام نورانیت و ولایت ایشان است.
این معارف در خود قرآن و روایات اهلبیت(ع) و همچنین ادعیه و زیارات، از جمله در زیارات جامعه کبیره، که از ناحیه امام هادی(ع) به دست ما رسیده، مورد توجه قرار گرفته است.📚ادب عاشقی، ص۹۸. #محرم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✳️ گروه فرهنگی مشکات واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra
هدایت شده از هیأت روضة الزهراء(س) دزفول
#پویش
🔹خوانش پیشزمینه محرم امسال
توسط نوگلان و کودکان عزیز
🟢صوت یا فیلم کودک دلبندتون در حال خوندن پیشزمینه امسال هیأت رو در پیامرسانهای روبیکا، ایتا و تلگرام به شماره تلفن زیر ارسال فرمایید.
09167921711
@nahaq_ir
✅ راستی اگه خواستین فیلم برامون بفرستین گوشیتون رو عمودی 📱 نگهدارین و از بکگراندهای مختلف استفاده کنید.
خلاصه که ما منتظر هنرنمایی کودکان عزیزمون هستیم☺️
اینم لینک دانلود👇
https://eitaa.com/rozatoalzahra_ir/12579
https://eitaa.com/mahdi_tadayoni
https://eitaa.com/rozatoalzahra_ir
هدایت شده از هیأت روضة الزهراء(س) دزفول
03_pishzamine_tadayoni_14020504.mp3
3.25M
#پویش
خوانش پیشزمینه مراسم محرم امسال هیأت ویژه کودکان و نوگلان عزیز
ما پای این عشق تا پای جونیم
دنیا اگه شمشیر بشه پای تو میمونیم
سایهی رو سرامون پرچم یا حسینه
عاقبتش بخیره هر کسی با حسینه
اطلاع از جزییات پویش در لینک زیر 👇👇
https://eitaa.com/rozatoalzahra_ir/12578
https://eitaa.com/mahdi_tadayoni
https://eitaa.com/rozatoalzahra_ir
#ادب_عاشقی
🔆 آنچه در معرفت امام اهمیت ویژه دارد، فهم حقیقت باطنی امام است، و حضور ما در مجلس اهل بیت(ع) ارتباط با این حقیقت باطنی است. بنابراین ارتباط در مجلس، ارتباط قلبی است و حضور در محضر ایشان نیز حضور قلبی و باطنی است. خود اهل بیت(ع) ما را سمت این معرفت باطنی و ارتباط قلبی و عبور از ظاهر به باطن سوق دادهاند، و این امر در دوران غیبت به طور خاص مورد توجه بوده است. به همین جهت است که مجالس اهل بیت(ع) در دوران غیبت اهمیت خاص دارد. خود اهل بیت(ع) به زیارت و ذکر ایشان در اجتماعات مؤمنان توصیه و این مسیر را ارائه کردهاند.
🔆 لذا در دوران غیبت که هدف، عبور انسان از ظاهر به باطن و ارتباط با حقیقت باطنی امام است، مجالس اهل بیت(ع) ظرف ویژه و شرایط خاص برای دریافت این ارتباط باطنی و حضور در محضر امام(ع) است که میتواند هدف این سنت الهی غیبت را، که ارتباط باطنی با امام است، تحقق بخشد و از این طریق زمینه ظهور را فراهم آورد، چرا که ظهور، بازگشت به دوران قبل از غیبت و ظهور ظاهری در محضر اهل بیت(ع) نیست، زیرا در آن دوران، مردم به حقیقت امام توجه نداشتند و غایب بودند و به همین جهت، غیبت لازم بود تا ارتباط با حقیقت باطنی امام مورد توجه قرار گیرد.لذا ظهور، ارتباط تام ظاهری و باطنی با امام است و وقتی محقق میشود که ارتباط حقیقی با امام محقق شود.
📚ادب عاشقی، ص۱۰۲
#محرم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✳️ گروه فرهنگی مشکات
واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول
http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra
هدایت شده از هیأت روضة الزهراء(س) دزفول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافی
#پویش
🔹خوانش پیشزمینه محرم امسال
توسط نوگلان و کودکان عزیز
🟢صوت یا فیلم کودک دلبندتون در حال خوندن پیشزمینه امسال هیأت رو در پیامرسانهای روبیکا، ایتا، بله و تلگرام به شماره تلفن زیر ارسال فرمایید.
09167921711
@nahaq_ir
✅ راستی اگه خواستین فیلم برامون بفرستین گوشیتون رو عمودی 📱 نگهدارین و از بکگراندهای مختلف استفاده کنید.
خلاصه که ما منتظر هنرنمایی کودکان عزیزمون هستیم☺️
اینم لینک دانلود👇
https://eitaa.com/rozatoalzahra_ir/11672
https://eitaa.com/mahdi_tadayoni
https://eitaa.com/rozatoalzahra_ir
هدایت شده از کانون دختران طهورا
🥀همزمان با سالروز شهادت بنت الحسین، حضرت رقیه سلاماللهعلیها، مراسم عزاداری و روضه خوانی با حضور دختران طهورا برگزار شد.
#اربعین
#امام_حسین
▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️
🔰 #کانون_دختران_طهورا
وابسته به کانون فرهنگی
مسجد شهدای کربلا
@tahooragirls
@meshkat_rozatoalzahra
@shohadayekarbala_dezful
@rozatoalzahra_ir
#ادب_عاشقی
🔆
یکی از آداب مجلس اهلبیت(ع) توجه به قرآن و انس با قرآن با توجه به نسبت حقیقت قرآن با حقیقت اهل بیت(ع) است.اگر به این نکته توجه داشته باشیم که امام (ع) قرآن ناطق است و حقیقت قرآن و حقیقت اهل بیت(ع) با یکدیگر متحد و یگانهاند، در مییابیم که ارتباط با قرآن، همان ارتباط با ولایت اهلبیت(ع) است.
در زیارات حضرات معصومین(ع) به انس با قرآن سفارش شده است. در مجالس اهلبیت(ع) نیز این توجه و انس و ارتباط اهمیت دارد. قرآن و اهلبیت(ع)است.🔆
که حقیقتاً و تکویناً از یکدیگر جدایی ندارند؛
اگر کسی این دو ثقل را از یکدیگر جدا دید و در زندگی خود ظاهرا آنها را از یکدیگر جدا کرد، حقیقتاً و باطناً هیچ کدام را درک نکرده است، چرا که حقیقت این دو ثقل، با یکدیگر متحد است.اگر کسی اهلبیت(ع) را جدای از قرآن دید، آن چیزی که او محبت دارد، حقیقت اهلبیت(ع) نیست. و همین طور کسانی که به قرآن تمسک میکنند، اما از اهلبیت(ع) فاصله گرفتهاند، اینها با حقیقت قرآن مأنوس نیستند و تنها به ظواهر الفاظ قرآن بسنده کردهاند، چرا که روح قرآن، انسان کامل است. و امام(ع) قرآن ناطق است. 📚ادب عاشقی، ص۱۰۸. #محرم ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✳️ گروه فرهنگی مشکات واحد خواهران هیئت روضه الزهرا علیهاالسلام دزفول http://eitaa.com/meshkat_rozatoalzahra