#نقدها_و_چالش_ها #جهل_عمر_بن_خطاب
❌اعتراف طرفداران عمر بن خطاب درباره ناتوانی او از فهم کلاله
✳️ در پست گذشته ثابت نمودیم مسأله کلاله (یکی از مباحث فقهی ارث است) بر عمر بن خطاب بسیار مشکل شد و از فهم آن عاجز ماند. جالب اینجاست حتی طرفداران عمر بن خطاب هم بدان اعتراف کرده اند. به دو نمونه اشاره می کنیم:
👤محمد امین شنقیطی:
«این عمر بن خطاب است که عاجز و ناتوان ماند از این که معنای «کلاله» را بفهمد تا این که از دنیا رفت. و بسیار از پیامبر معنای «کلاله» را پرسید و پیامبر آن را برایش توضیح داد و عمر نفهمید.
از عمر ثابت شده است که او گفت: در مورد هیچ چیز بیشتر از کلاله از پیامبر نپرسیدم تا این که ایشان با انگشتش بر سینه ام زد و به من گفت: آیه ی صیف در آخر سوره ی نساء برای تو کفایت می کند.»
شنقیطی در ادامه می نویسد:
«صحیح است که [فهم] مسأله کلاله همواره بر عمر مشکل بود.»
📚(أضواء البیان،ج۷ص۵۶۸)
👤ابن کثیر:
«[فهم] حکم کلاله بر عمر بن خطاب مشکل شده بود.»
📚(تفسیر ابن کثیر، ج۲ص۴۸۲)
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقدها_و_چالش_ها #جهل_عمر_بن_خطاب ❌اعتراف طرفداران عمر بن خطاب درباره ناتوانی او از فهم کلاله ✳
📚اسکن کتاب «أضواء البیان»
📚اسکن کتاب«تفسیر إبن کثیر»
🆔@meshkatehedayat
🏴فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد.🏴
🔹امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند:
«قبیح ترین و زشت ترین حالت و خصلت برای مؤمن آن حالتی است که دارای آرزوئی باشد که سبب ذلّت و خواری او گردد.»
📚( تحف العقول، ص۴۹۸)
🆔@meshkatehedayat
هدایت شده از مشکات هدایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌رسوایی عقیل ۲۰۲۰ توسط عقیل ۲۰۲۱❌
🔰وقتی «عقیل هاشمی» کارشناس وهابی خودش را در رابطه با «معنای عسکری» برای امام یازدهم علیه السلام رسوا می کند.
🔺در 👈اینجا👉 به شبهه معنای «عسکری» پاسخ داده شده است.
#معنای_عسکری
🆔 @meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌«گوشه ایی از زندگانی حضرت نرجس علیها السلام»
✅ آیت الله نجم الدین طبسی
🔹ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد
🔹تمام هستی زهرا نصیب نرجس شد
🔰کاری از مجموعه مشکات هدایت
#امام_عسکری_علیه_السلام
#حضرت_نرجس_علیها_السلام
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #استغاثه #تحریفات
❌تحریف استغاثه به پیامبر ❌
وهابیت تلاش های زیادی برای محو و نابودسازی برخی از موضوعات موجود در آثار مکتوب اهل تسنن کرده است. از جمله این موضوعات می توان به بحث توسل و استغاثه اشاره نمود.
از آنجا که عقاید وهابیت در این موضوعات با مذاهب اهل تسنن متفاوت بوده، در نتیجه دست به تحریف منابع اهل تسنن زده اند.
💠 یکی از این تحریفات، در کتاب «الأدب المفرد» نوشته محمد بن اسماعیل بخاری (متوفای ۲۵۶.ق) رخ داده است.
در نسخه های خطی این کتاب، حدیثی وجود دارد که دلالت بر جواز استغاثه بر رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از حیات ایشان دارد.
برای نمونه، تصویر دو نسخه خطی را با مشخصات زیر در ذیل این پست قرار دادیم که قابل مشاهده است:
1⃣ نسخه موجود در کتابخانه جامعة الملک سعود، تاریخ نسخ: 1284ق، شماره نسخه: 2142
2⃣ نسخه موجود در مکتبة محب الله شاه راشدی سِندی
🔺متن روایت بر اساس نسخه های خطی این گونه است:
«حَدَّثَنَا أَبُو نُعَيْمٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ سَعْدٍ، قَالَ: خَدِرَتْ رِجْلُ ابْنِ عُمَرَ، فَقَالَ لَهُ رَجُلٌ: اذْكُرْ أَحَبَّ النَّاسِ إِلَيْكَ، فَقَالَ: 👈يَا مُحَمَّدُ👉».
📌ترجمه: «عبدالرحمن بن سعد گفت: پای عبدالله بن عمر بی حس شد. مردی به او گفت: محبوب ترینِ مردم، نزد خویش را یاد کن. عبدالله بن عمر گفت: 👈يا محمد👉».
✅ بر اساس این حدیث، عبدالله بن عمر به خاطر مشکلی که برایش پیش آمد، رسول خدا را صدا زده و از ایشان طلب کمک نمود.
از آنجا که عمل عبدالله بن عمر، دلالت بر جواز استغاثه می کند و در نتیجه بر خلاف عقائد انحرافی وهابیت می باشد، محققان و ناشران وهابی، این حدیث را در اکثر چاپ های این کتاب تحریف کرده و عبارت 👈«یا محمد»👉 را به 👈«محمد»👉 تغییر دادند تا دیگر بیانگر مفهوم استغاثه نباشد.
❌اسکن مستندات
🆔@meshkatehedayat
❌اهل بیت علیهم السلام در نهجالبلاغه(۶)
🔹امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:
«ما درخت نبوت، و جايگاه رسالت، و محل رفت و آمد ملائكه، و معادن دانش، و چشمه هاى حكمتيم. ياوران و دوستداران ما در انتظار رحمت حقّند، و دشمنان و آنان که بغض ما را دارند بايد در انتظار مجازات باشند.»
📚(نهج البلاغه،خطبه۱۰۸)
#اهل_بیت_علیهم_السلام
#نهج_البلاغه
#امامت
🆔@meshkatehedayat