مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #علم_غیب 🔴ادامه پاسخ: ✅ خداوند در یکسری از آیات قرآن علم غیب را از همگان نفی کرده
#پاسخ_به_شبهات #علم_غیب
🔴ادامه پاسخ:
✅ در منابع مورد قبول وهابیت در رابطه با علم غیب «پیامبر اکرم» و حتی «ابن تیمیه» به عنوان شخصیتی شاخص در نزد آنان، مطالب متعددی ذکر شده است که به چند نمونه اشاره می نماییم:
1⃣ علم غیب پیامبر اکرم:
«قاضی عیاض» از بزرگان اهل تسنن که مورد تایید وهابیت هم می باشد، در رابطه با علم غیب پیامبر اکرم می نویسد:
«روایات در موضوع علم غیب پیامبر همانند دریایی است که به نهایت آن نمی توان رسید. و هیچ زمانی هم تمامی ندارد. و این معجزه، از جمله معجزاتی است که به خاطر زیادی نقلش به حد تواتر رسیده است. و همگی این روایات دلالت بر با خبر بودن پیامبر از غیب می کند».
📚(الشفا بتعریف حقوق المصطفی ص۴۱۳)
👈در این زمینه به دو نمونه از علم غیب پیامبر اشاره می کنیم:
🔹الف) عمرو بن اخطب از صحابی پیامبر می گوید:
«روزی پیامبر اکرم نماز صبح را خواند، سپس بر منبر رفت و تا وقت نماز ظهر برای ما سخنرانی کرد. سپس برای خواندن نماز ظهر حضرت از منبر پایین آمد و دو مرتبه بالای منبر رفت و تا عصر برای ما سخنرانی کرد. و سپس حضرت از منبر پایین آمد نماز عصر را خواند و سپس بر منبر رفت و تا غروب خورشید خطبه خواند. و در این مدت پیامبر اکرم از تمام گذشته و آینده ما را باخبر کرد».
📚(صحیح مسلم،ص۱۳۲۲)
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #علم_غیب 🔴ادامه پاسخ: ✅ در منابع مورد قبول وهابیت در رابطه با علم غیب «پیامبر اکرم
🔹ب) بر اساس روایات صحیح، پیامبر اکرم در مورد عاقبت و سرانجام عمار فرمودند:
«افسوس برای عمار، كه توسط گروه ياغی به قتل می رسد. عمار آنها را به بهشت فرا می خواند و آنها وی را به سوی آتش دعوت می کنند».
📚(التعلیقات الحسان علی صحیح ابن حبان، ج۱۰،ص۱۷۰)
2⃣ علم غیب ابن تیمیه:
«ابن قیم» از شاگردان «ابن تیمیه» در مورد علم غیب استادش می نویسد:
«ابن تیمیه چندین مرتبه به من از امور باطنی مخصوص خودم که قصد انجام آن را دارم، را خبر داده است. در حالی که هرگز چیزی در مورد آن به کسی نگفتم. و از بعضی از حوادث بزرگی که در آینده اتفاق خواهد افتاد را به من خبر داده است. و وقت آن را تعیین نکرده است. در حالی که بعضی از آن ها را دیده ام و منتظر بقیه ی آن هستم».
📚(مدارج السالکین،ج۲،ص۵۱۱)
👈گرچه ما چنین مطلبی را در رابطه با ابن تیمیه قبول نداریم. ولی فقط بنابر اینکه وهابیت را به کتب مورد تاییدشان ملزم نماییم، به چنین مطلبی استناد نمودیم تا نشان دهیم که وهابیت حتی با کتب خودشان هم آشنا نیستند.
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔹ب) بر اساس روایات صحیح، پیامبر اکرم در مورد عاقبت و سرانجام عمار فرمودند: «افسوس برای عمار، كه توس
📚اسکن کتب:
«الشفا بتعریف حقوق المصطفی»
«صحیح مسلم»
«التعلیقات الحسان علی صحیح ابن حبان»
«مدارج السالکین»
🆔 @meshkatehedayat
🔴منتخب نقد و چالش های کانال
🔰بزرگترین توهین به پیامبر اکرم
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1115
🔰فرق خلیفه جعلی با الهی
https://eitaa.com/meshkatehedayat/759
🔰تعجب نکنید
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1145
🔰دروغ شاخدار
https://eitaa.com/meshkatehedayat/565
🔰تهمت ناجوانمردانه
https://eitaa.com/meshkatehedayat/813
👈 لطفاً نشر دهید.
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #صحابه #شراب_خواری #تحریف_کتب_اهل_تسنن
❌تحریف شرابخواری صحابه❌
🔹در کتاب «سنن سعید بن منصور» (متوفای ۲۲۷ق) حدیثی نقل شده است که بیانگر شراب خواری «ولید بن عُقبه»، صحابی رسول خدا صلی الله علیه و آله می باشد. متن حدیث چنین است:
«حَدَّثَنَا سَعِيدٌ قَالَ: نا عِيسَى بْنُ يُونُسَ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ، عَنْ عَلْقَمَةَ، قَالَ: كُنَّا فِي جَيْشٍ فِي أَرْضِ الرُّومِ، وَمَعَنَا حُذَيْفَةُ بْنُ الْيَمَانِ، وَعَلَيْنَا 👈الْوَلِيدُ بْنُ عُقْبَةَ👉، فَشَرِبَ الْخَمْرَ، فَأَرَدْنَا أَنَّ نُحِدَّهُ، قَالَ حُذَيْفَةُ: «أَتُحِدُّونَ أَمِيرَكُمْ؟ وَقَدْ دَنَوْتُمْ مِنْ عَدُوِّكُمْ فَيَطْمَعُونَ فِيكُمْ» فَبَلَغَهُ، فَقَالَ: لَأَشْرَبَنَّ وَإِنْ كَانَتْ مُحَرَّمَةً، وَلَأَشْرَبَنَّ عَلَى رَغْمِ مَنْ رَغِمَ»
📚(سنن سعید بن منصور، ص۱۹۷، ح۲۵۰۱)
📌ترجمه: «علقمه می گوید: در سرزمین روم در سپاه بودیم و حذیفه همراه ما بود و 👈ولید بن عقبه👉 فرمانده ی ما بود. وی شراب نوشید و خواستیم که حد بر او جاری کنیم. حذیفه گفت: آیا امیرتان را حد می زنید در حالی که به دشمنتان نزدیک شده اید و اینگونه نسبت به شما طمع می ورزند؟ خبر به ولید بن عقبه رسید و او گفت: شراب خواهم نوشید حتی اگر حرام باشد. و بر خلاف میل هرکس که خوشش نمی آید من شراب خواهم نوشید».
✂️اين حدیث با سند مشابه در «مصنف ابن ابی شیبه» (متوفای ۲۳۵ق) و «الخراج قاضی ابو یوسف» (متوفای ۱۸۲ق) نیز نقل شده است. اما بجای نام «ولید بن عقبه» از عبارت 👈«رجل من قریش» (مردی از قریش)👉 استفاده شده است.
🔺دلیل این تحریف واضح است. اما سؤالی که باید پرسید این است آیا صحابه ای که پس از دوران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، دچار چنین گناهی شود، باز هم مشمول عدالت قرار گرفته و کتمان و پوشاندن خطاهایش جایز است؟
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #صحابه #شراب_خواری #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف شرابخواری صحابه❌ 🔹در کتاب «سنن سعید بن
📚اسکن کتاب «سنن سعید بن منصور» بهمراه کتاب های تحریف شده
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #صحابه #شراب_خواری #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف شرابخواری صحابه❌ 🔹در کتاب «سنن سعید بن
34.jpg
12.8M
📚اسکن کتاب «سنن سعید بن منصور» بهمراه کتاب های تحریف شده
🔺اسکن با کیفیت بالا
🆔@meshkatehedayat
#نقد_ها_و_چالش_ها #توهین_به_پیامبر
❌ بزرگترین توهین به پیامبر (۵)❌
🔹یکی دیگر از توهین ها و تهمت هایی که در منابع معتبر اهل تسنن در رابطه با پیامبر اکرم وجود دارد، حدیثی است که در کتاب «صحیح مسلم» از عایشه همسر پیامبر اکرم نقل شده است. او گفت:
« فردی از رسول خدا در مورد مردی پرسید که با همسر خود جماع و نزدیکی می کند. ولی به مرحله انزال نمی رسد (یعنی منی از مرد خارج نمی شود). آیا غسل بر آن دو واجب است؟ رسول خدا در حالیکه عایشه نزد ایشان نشسته بود، فرمود: 👈من و این زن (عایشه) چنین عملی را انجام می دهیم و سپس غسل می کنیم👉».
📚(صحیح مسلم، ص۱۶۸)
❓سوال❓
1⃣ کدام مرد غیوری غیرتش إجازه می دهد که در حضور همسرش مسائل جنسی و زناشویی خود را در مقابل مرد نامحرم بیان نماید؟ چه برسد به پیامبر ی که غیور ترین انسان هاست؟
آیا کسی از مولوی های اهل تسنن و شیوخ وهابی حاضر هستند که در حضور زنانشان در مقابل مردان نامحرم از نحوه مسائل جنسی و زناشویی خود با همسرانشان بگویند؟
2⃣ خداوند در قرآن سوره مبارکه «احزاب آیه ۲۱» پیامبرش را اسوه والگویی نیکو برای جهانیان قرار داده است.
با توجه به این آیه از قرآن چطور می توان چنین پیامبری را که در حضور همسرش در مقابل نامحرم حیا نمی کند (العیاذ بالله) و به بیان مسائل جنسی و زناشویی خود و همسرش می پردازد را اسوه ایی نیکو برای جهانیان تا روز قیامت قرار داد؟
🆔@meshkatehedayat
🔺آیت الله صافی گلپایگانی(حفظه الله):
«علامه امینی، دلباخته و شیفته آستان قدس علوی، مرد ولایت، پهلوان حمایت از حق، مجاهد فی سبیل الله و در یک کلام و یک معرفی جامع و تمام «مولف موسوعه الغدیر» کتاب عصر ما و سند فخر دوره و زمان ها است.»
🔹سالروز وفات علامه امینی، مدافع مکتب اهل بیت علیهم السلام را گرامی می داریم.
🆔@meshkatehedayat
#کتاب_شناسی
#زندگی_سیاسی_امام_جواد_علیه_السلام
📚الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام
📌مولف: علامه سید جعفر مرتضی عاملی
📎سید جعفر مرتضی عاملی از علمای معاصر شیعه در حوزه علمیه قم و لبنان بودهاند. ایشان در حوزه تاریخ اسلام، شیعه شناسی و سیرهنگاری زحمات فراوانی کشیده اند که از جمله تالیفات ایشان : الصحیح من سیرة النبی الأعظم، الصحیح من سیره الإمام علی، الغدیر و المعارضون و ... میباشد.
🔺معرفی کتاب:
در کتاب مذکور به مسائلی همچون «احوالات مختلف سیاسی» «شرایط خاصی که برای امامت امام جواد علیهم السلام در سن کودکی اتفاق افتاده است» و مباحثی همچون «وضعیت سياسي، اجتماعي، فكري زمان حیات امام جواد علیه السلام» و «برخی از صفات امام» و «پاسخ به برخی از شبهات» پرداخته شده است.
🔰این کتاب توسط محمد حسینی به زبان فارسی ترجمه شده است.
✔️فایل PDF کتاب به زبان عربی و فارسی را در پست بعدی مشاهده فرمایید.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#کتاب_شناسی #زندگی_سیاسی_امام_جواد_علیه_السلام 📚الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام 📌مولف:
hs_imamjawad.PDF
828.9K
📚کتاب «الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام» (به زبان عربی)
✍مولف: علامه سید جعفر مرتضی عاملی
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#کتاب_شناسی #زندگی_سیاسی_امام_جواد_علیه_السلام 📚الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام 📌مولف:
ketab-islam-zendegi-siyasi-imam-javad.pdf
1.14M
📚ترجمه فارسی کتاب «الحیاة السیاسیة للإمام الجواد علیه السلام»
✍مولف: علامه سید جعفر مرتضی عاملی
📝مترجم: محمد حسینی
🆔 @meshkatehedayat
002.mp3
4M
#شبهه #عدالت_صحابه #صوت
🖊شبهه:
🔺آیا طبق استدلال اهل تسنن و وهابیت، آیه ۱۰۰ از سوره مبارکه توبه « وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ... » دلالت بر عدالت همه صحابه می کند؟
🎙پاسخی اجمالی به شبهه
جواب تفصیلی به این شبهه را در لینک های زیر مشاهده فرمایید:👇👇
جلسه اول:
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1247
جلسه دوم:
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1252
جلسه سوم:
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1259
🆔 @meshkatehedayat
#شبهه #عدالت_صحابه
✍شبهه:
🔺اهل تسنن و وهابیت قائل هستند که همه صحابه پیامبر اکرم عادل بوده اند. در این رابطه به سوره مبارکه فتح آیه ۱۸ استناد می کنند:
«لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا»
📌ترجمه: «خداوند از مؤمنان هنگامی که در زیر آن درخت با تو بیعت کردند، راضی و خشنود شد؛ خدا آنچه را در درون دلهایشان نهفته بود میدانست؛ از این رو آرامش را بر دلهایشان نازل کرد و پیروزی نزدیکی بعنوان پاداش نصیب آنها فرمود؛».
👈آیا چنین برداشتی از این آیه صحیح می باشد؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #عدالت_صحابه ✍شبهه: 🔺اهل تسنن و وهابیت قائل هستند که همه صحابه پیامبر اکرم عادل بوده اند. در
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه
🔴پاسخ:
🔰بنا بر دلائل متعددی، این آیه شامل همه اصحاب پیامبر اکرم نمی شود. و رضایتی که خداوند در این آیه مطرح فرموده است، بصورت همیشگی و دائمی نمی باشد. در ذیل در قالب نکاتی به توضیح این آیه می پردازیم:
1⃣ این آیه در زمان صلح حدیبیه هنگامی که مسلمین با پیامبر اکرم بیعت کردند نازل شده است. که تعداد مسلمانان بنابر روایتی در صحیح مسلم «۱۴۰۰» نفر بوده است. جابر بن عبدالله انصاری از اصحاب پیامبر می گوید:
« كُنَّا يَوْمَ الْحُدَيْبِيَةِ أَلْفًا وَأَرْبَعَمِائَةٍ»
📌ترجمه: « در روز حدیبیه ۱۴۰۰ نفر از اصحاب پیامبر حضور داشتند».
✅ بنابراین اگر کسی از اهل تسنن و وهابیت با این آیه قصد اثبات عدالت جمیع صحابه را داشته باشد، چطور می تواند با اعلام رضایت خداوند از «۱۴۰۰» نفر (فرضاً)، عدالت بیش از هزاران نفر از صحابه را از این آیه ثابت نماید؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴پاسخ: 🔰بنا بر دلائل متعددی، این آیه شامل همه اصحاب پیامبر اکرم نمی ش
2⃣ رضایت خداوند در این آیه شامل همه «۱۴۰۰ » نفر هم نخواهد شد. بلکه شامل آن دسته از اصحابی خواهد بود که در هنگام بیعت با رسول الله از ایمان قلبی برخوردار بودند. به همین دلیل خداوند در ابتدا این آیه به جای « عن اللذین » که دلالت بر هر کسی از بیعت کنندگان میکند، از کلمه « عن المومنین » استفاده نموده و فرموده است:
« لَقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ»
✅ یعنی خداوند در هنگام بیعت از آن دسته از اصحابی که مومن بودند راضی شده است. مثل اینکه بگوییم شاگردان ممتاز یک مدرسه با مدیرشان دیدار نمودند. که با توجه به قید « ممتازیت » متوجه خواهیم شد که این دیدار شامل همه ی دانش آموزان مدرسه نبوده است. بلکه آن دسته از دانش آموزانی که « ممتاز » بودند را شامل می شود.
🔺ادامه دارد...
🆔 @meshkatehedayat
#خیانت_قلم #خواستگاری #تحریف_کتب_اهل_تسنن
❌تحریف با هدف حفظ آبروی ابوبکر و عمر❌
🔹جریان خواستگاری ابوبکر و عمر از حضرت زهرا سلام الله علیها و عدم پذیرش آن ها توسط رسول خدا صلی الله و علیه و آله، در کتاب «الطبقات الکبری» ابن سعد (متوفای ۲۳۰ق) جلد ۸، ص۱۶ به این صورت نقل شده است:
«وَأَخْبَرَنَا مُسْلِمُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ. حَدَّثَنَا الْمُنْذِرُ بن ثعلبة عن علباء بن أحمر اليشكري أَنَّ أَبَا بَكْرٍ خَطَبَ فَاطِمَةَ إِلَى النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَقَالَ: يَا أَبَا بَكْرٍ انْتَظِرْ بِهَا الْقَضَاءَ. فَذَكَرَ ذَلِكَ أَبُو بَكْرٍ لِعُمَرَ. فَقَالَ لَهُ عُمَرُ: 👈رَدَّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ.👉 ثُمَّ إِنَّ أَبَا بَكْرٍ قَالَ لِعُمَرَ: اخْطُبْ فَاطِمَةَ إِلَى النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَخَطَبَهَا فَقَالَ لَهُ مِثْلَ مَا قَالَ لأَبِي بَكْرٍ: انْتَظِرْ بِهَا الْقَضَاءَ. فَجَاءَ عُمَرُ إِلَى أَبِي بَكْرٍ فَأَخْبَرَهُ. فَقَالَ لَهُ: 👈رَدَّكَ يَا عُمَرُ.👉 ثُمَّ إِنَّ أَهْلَ عَلِيٍّ قَالُوا لِعَلِيٍّ: اخْطُبْ فَاطِمَةَ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَخَطَبَهَا فَزَوَّجَهُ النَّبِيُّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - ...».
📌ترجمه: «علباء بن احمر گوید: ابوبکر، فاطمه را از پیامبر خواستگاری کرد. پیامبر فرمودند: ای ابوبکر! منتظر قضاء الهی باش. ابوبکر جریان را به عمر گفت. عمر به او گفت: رسول خدا پیشنهاد تو را رد کرده است. سپس ابوبکر به عمر گفت: برو فاطمه را از پیامبر خواستگاری کن. عمر این کار را کرد. رسول خدا همان جواب را به عمر نیز داد. عمر نزد ابوبکر برگشت و جریان را گفت. ابوبکر گفت: رسول خدا پیشنهاد تو را رد کرده است. سپس خانواده علی بن ابی طالب به او گفتند: فاطمه را از پیامبر خواستگاری کن. او این کار را کرد و رسول خدا نیز او را به همسری فاطمه در آورد...».
👈نکته مهم در این حدیث این است که رسول خدا صلی الله علیه و آله پیشنهاد ابوبکر و عمر مبنی بر ازدواج با دختری گرامیشان را نپذیرفتند، اما بلافاصله پس از خواستگاری امیرالمؤمنین از حضرت زهرا علیهما السلام، ایشان را به عقد دخترشان در آوردند.
🔰اما همین حدیث با سند «ابن سعد» در کتاب «المنتظم فی تاریخ الملوک و الامم» تألیف ابن جوزی (م ۵۹۷ق) جلد ۳، ص۸۵ با متنی مشابه آمده است. اما عبارات مهم «رَدَّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ» و «رَدَّكَ يَا عُمَرُ»، به معنای «پیشنهاد تو را رد کرده است»، به «للَّه دَرُّكَ يَا أَبَا بَكْرٍ» و «للَّه دَرُّكَ يَا عُمَرُ» تغییر یافته است تا معنای حدیث چنین شود:
«عمر به ابوبکر گفت: خداوند تو را خیر دهد ای ابوبکر».
«ابوبکر به عمر گفت: خداوند تو را خیر دهد ای عمر».
🔺مشاهده نمودید که چه تحریف عجیبی در این متن رخ داده، و عباراتی که دلالت بر عدم پذیرش شیخین توسط رسول خدا علیه الصلاة و السلام داشته اند، به عباراتی تغییر یافته اند که چنین برداشتی را نداشته باشد.
✔️ کاری از کانال مشکات هدایت به همت استاد جلال رضایی
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #خواستگاری #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف با هدف حفظ آبروی ابوبکر و عمر❌ 🔹جریان خواستگار
📚اسکن کتاب «الطبقات الکبری» بهمراه کتاب تحریف شده
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #خواستگاری #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف با هدف حفظ آبروی ابوبکر و عمر❌ 🔹جریان خواستگار
37.jpg
3.93M
📚اسکن کتاب «الطبقات الکبری» بهمراه کتاب تحریف شده
🔺اسکن با کیفیت بالا
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴پاسخ: 🔰بنا بر دلائل متعددی، این آیه شامل همه اصحاب پیامبر اکرم نمی ش
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه
🔴 ادامه پاسخ:
3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸) رضایت دائمی خداوند از صحابه است. که چنین ادعایی بنابر دلایل ذیل باطل می باشد:
✅ خداوند در رابطه با بیعت کنندگان روز حدیبیه در آیه ۱۰ از سوره مبارکه «فتح» می فرماید:
«إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ ۚ فَمَنْ نَكَثَ فَإِنَّمَا يَنْكُثُ عَلَىٰ نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا»
📌ترجمه: «کسانی که با تو بیعت میکنند تنها با خدا بیعت می نمایند، و دست خدا بالای دست آنهاست؛ پس هر کس پیمانشکنی کند، تنها به زیان خود پیمان شکسته است؛ و آن کس که نسبت به عهدی که با خدا بسته وفا کند، بزودی پاداش عظیمی به او خواهد داد».
👤 مفسران مختلفی از جمله «ابن کثیر» که مورد قبول اهل تسنن و وهابیت می باشد، در ذیل این آیه می نویسد:
«بیعت در این آیه همان بیعت رضوان در حدیبیه می باشد که در زیر درخت اتفاق افتاده بود».
📚(تفسیر القرآن العظیم ص۱۷۲۶)
❌ سوال: اگر خداوند رضایت دائمی از بیعت کنندگان دارد، چرا در این آیه قید « پیمان شکنندگان» را می آورد؟ و از طرفی اعلام می کند که اگر کسی پیمانش را بشکند به ضرر خودش می باشد و کسی که پایبند به عهدش بماند در نزد خداوند اجر عظیمی دارد؟
👈بنابراین این قید نشان دهنده آنست که رضایت خداوند نمی توان دائمی باشد.
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴 ادامه پاسخ: 3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸
✅ بر اساس روایات صحیح پیامبر قاتل «عمار» را اهل آتش می داند. و از طرفی از جمله قاتلین «عمار» شخصی بنام «ابوالغادیه» می باشد. برای مشاهده مستندات بهمراه اسکن به لینک ذیل مراجعه فرمایید.
https://eitaa.com/meshkatehedayat/1260
👈جالب اینجاست که علمای اهل تسنن «ابوالغادیة» را به عنوان یکی از بیعت کنندگان در روز حدیبیه بر می شمارند. «ابن حزم» از بزرگان اهل تسنن در این زمینه می نویسد:
«أبو الغادية از شاهدین بیعت رضوان بوده است».
📚(الفصل فی الملل و الاهواء ج۴،ص۱۲۵)
❌سوال: بنا بر نظر اهل تسنن و وهابیت اگر رضایت خداوند از اصحاب رضوان دائمی باشد، پس چرا پیامبر اکرم کسی را که خداوند از او راضی بوده است را جهنمی معرفی کرده و جایگاهش را در آتش جهنم قرار می دهد؟ آیا پیامبر اکرم خلاف کلام الهی میتواند صحبت کند؟ یا اینکه باید گفت کلام رسول الله همان کلام خداوند است و این عقیده (رضایت دائمی خداوند به صحابه) نسبت به این آیه اشتباه است.
🔺 ادامه دارد...
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
✅ بر اساس روایات صحیح پیامبر قاتل «عمار» را اهل آتش می داند. و از طرفی از جمله قاتلین «عمار» شخصی بن
📚اسکن کتاب « تفسیر القرآن العظیم»
📚اسکن کتاب « الفصل فی الملل و الاهواء»
🆔@meshkatehedayat
🏴شهادت امام جواد علیه السلام بر همه شیعیان و محبین ایشان تسلیت باد.🏴
مظلوم تر از جواد، بغداد نداشت
آن مظهر داد، تاب بیداد نداشت
می خواست که فریاد کند تشنه لبم
از سوز عطش، طاقت فریاد نداشت
🆔 @meshkatehedayat
#کتاب_شناسی
#ازدواج_حضرت_علی_با_حضرت_زهرا
📚کتاب: گزارش لحظه به لحظه از ازدواج حضرت زهرا علیها السلام
📌مولف: محمد رضا انصاری
🔰معرفی کتاب:
از ویژگی ها بسیار جالب این کتاب اینست که مولف، مجموعه روایات شیعه و اهل تسنن در زمینه ازدواج حضرت زهرا علیها السلام با حضرت علی علیه السلام را بصورت داستانی تألیف نموده است. و به خواننده از لحظه به لحظه این ازدواج گزارش می دهد.
👈خواندن این کتاب جذاب را از دست ندهید.
✔️فایل الکترونیکی این کتاب را با کم ترین هزینه در لینک زیر خریداری نمایید.
https://www.faraketab.ir/content/6689/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%84%D8%AD%D8%B8%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%B3
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه 🔴 ادامه پاسخ: 3⃣ از جمله ادعاهای اهل تسنن و وهابیت در این آیه (فتح،۱۸
#پاسخ_به_شبهات #عدالت_صحابه
🔴 ادامه پاسخ:
✅ طبق منابع اهل تسنن و وهابیت حتی اصحاب رضوان هم چنین عقیده ای (رضایت دائمی خداوند به صحابه) را قبول نداشتند. «بخاری» درکتاب صحیحش ص۱۰۲۵ نقل می کند:
«از علاء بن مسیب از پدرش، روایت است که گفت: براء بن عازب را ملاقات کردم و گفتم: سعادت باد تو را، که از مصاحبت پیامبر بهره مند شدی و با او در زیر درخت (حدیبیه) بیعت کردی. وی گفت: ای پسر برادر ،تو نمی دانی که ما پس از آن حضرت چه اتفاقاتی را رقم زدیم».
❌سوال: اگر واقعا خداوند از اصحاب رضوان رضایت دائمی دارد، چرا براء بن عازب بجای خوشحالی از اینکه خداوند رضایت دائمی از او و اصحاب رضوان دارد، ناراحت شده و به خاطر کارهایی که بعد از پیامبر اکرم انجام دادند نگران می باشد؟ آیا این نشان دهنده آن نیست که حتی اصحاب رضوان هم قائل به چنین عقیده ای (رضایت دائمی خداوند به صحابه) نبودند؟
🔰بنابراین طبق مطالب گفته شده در این سه پست روشن شد که خداوند از هیچ شخصی ( به غیر از معصومین) حتی از اصحاب رضوان هم بصورت همیشگی رضایت ندارد.بلکه رضایت دائمی خداوند شامل حال کسانی خواهد شد که همیشه اهل ایمان و عمل صالح و وفادار به بیعت پیامبر بوده باشند.
🔺پایان
🆔@meshkatehedayat