eitaa logo
مشکات هدایت
1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
133 ویدیو
230 فایل
کانالی جذاب و پر محتوا در دنیای اعتقادات و باور ها شناخت خطوط بین تحریف و بدعت و حقیقت ما حامی اندیشه ها و باور های ناب شما هستیم تلگرام: https://t.me/meshkatehedayat اینستاگرام: instagram.com/meshkatehedayat ادمین انتقادات و پیشنهادات @meshkat_205
مشاهده در ایتا
دانلود
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #قدرت_تکوینی #کربلا 🔴جواب نقضی:(قسمت اول) 🔰اگر کسی بخواهد با چنین استدلال بی اساسی، ولا
🔴 جواب حلی: ( قسمت دوم) ✅ همانطور که همه می دانیم دنیا محل ابتلاء و آزمایش الهی می باشد. که خداوند در هر زمان و مکانی بنابر حکمت خود، بندگانش را مورد امتحان قرار می دهد. تا عیار و درجه ایمانشان سنجیده و مشخص شود. 👈مثلا یکی از مواردی که محل آزمایش بندگان الهی می باشد، امر جهاد است. که در این میدان، میزان استقامت در مقابل دشمنان، ایثار و گذشت، عدم فرار از جنگ و... سنجیده می شود. حال اگر خداوند متعال و به تبع آن اولیای الهی در هر جنگی از معجزات و قدرت خارق العاده استفاده نمایند، دیگر امتحان الهی معنا پیدا نمی کند. زیرا دیگر ثابت قدمان، ایثار گران، فراریان از جنگ و... شناخته نمی شوند. 🔹خداوند متعال در سوره مبارکه «محمد آیه ۶» در این رابطه می فرماید: «وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَٰكِنْ لِيَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ» 📌ترجمه: «و اگر خدا می خواست [خود بدون فرمان جنگ] از آنان انتقام می گرفت [ولی به جنگ فرمان داد] تا برخی از شما را به وسیله برخی دیگر بیازماید». ✅ خداوند متعال در این آیه تصریح می کند که اگر اراده می نمود، بدون جنگ و جهاد دشمنان را نابود می ساخت. ولی به مسلمانان فرمان جهاد داده شد تا میزان ایمان آنان سنجیده شود. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #قدرت_تکوینی #کربلا 🔴 جواب حلی: ( قسمت دوم) ✅ همانطور که همه می دانیم دنیا محل ابتلاء و
👤شوکانی از علمای بزرگ اهل تسنن در ذیل این آیه می نویسد: «خداوند قادر است بر پیروزی آنها (دشمنان) بوسیله انتقام گرفتن و هلاکت و عذاب کردن آنها به آنچه که از انواع عذاب ها می خواهد. ولی خداوند به شما امر بر جهاد نمود تا بوسیله جنگ، شما را آزمایش کند و مجاهدین در راهش و صبر کنندگان بر سختی ها را بشناسد». 📚(فتح القدیر،ص۱۳۷۲) 🔺از طرفی اگر قرار باشد امام در مواجه با مشکلات از قدرت غیر عادی استفاده نماید، دیگر نمی تواند الگو و اسوه ای برای مردم در مقابل سختی ها (مرگ، تشنگی، گرسنگی، شکنجه، اسارت و...) قرار بگیرد. 👈و از طرفی هم مردم در مقام اعتراض حق دارند که بگویند: این چه الگوییست که همیشه در مصیبت ها از قدرت غیر عادی استفاده می نماید و طعم هیچ گونه سختی را نچشیده است؟ 🆔@meshkatehedayat
❌تحریف لعن پیامبر بر معاویه(۱)❌ 🔹در این هفته به ذکر حدیث دیگری از احادیث موجود در منابع اهل تسنن می پردازیم، که با هدف حذف «مطاعن و عیوب معاویه» دستخوش تحریف شده است. ✅ این روایت در کتاب «شرح نهج البلاغة»، جلد۲، صفحه۲۷۳ بصورت کامل و تحریف نشده آمده است، که متن آن را برای خوانندگان قرار می دهیم: «وَ رَوَى شَيْخُنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْبَصْرِيُّ الْمُتَكَلِّمُ عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: أَتَيْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ النَّاس يَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَ غَضَبِ رَسُولِهِ فَقُلْتُ مَا هَذَا قَالُوا مُعَاوِيَةُ قَامَ السَّاعَةَ فَأَخَذَ بِيَدِ أَبِي سُفْيَانَ فَخَرَجَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص 👈لَعَنَ‏ اللَّهُ‏ التَّابِعَ‏ وَ الْمَتْبُوعَ رُبَّ يَوْمٍ لِأُمَّتِي مِنْ مُعَاوِيَةَ ذِي الْأَسْتَاه👉» 📌ترجمه: «عاصم میگوید: داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که مردم می‌گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: (پیامبر بالای منبر خطبه می خواندند که) معاویه ناگهان دست پدرش ابوسفیان را گرفته، و از مسجد بیرون رفتند. پس رسول خدا فرمودند: «👈خداوند پیش رو و دنباله رو اش را لعنت کند. وای بر این امت از معاویه درشت سرین!👉» 🔹این حدیث گویای این مطلب است که رسول خدا صلی الله علیه و آله، معاویه و پدرش ابو سفیان را لعنت نمودند. ✂️درحالیکه در کتاب «الطبقات الکبری»، جلد۷، صفحه۷۸ نیز همین حدیث از «عاصم»نقل شده است. اما در فرازهای پایانی حدیث تغییری ایجاد شده است که می بینیم: «عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: دَخَلْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - وَأَصْحَابُ النَّبِيِّ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - يَقُولُونَ: نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غضب الله وغضب رَسُولِهِ! قُلْتُ: مَا هَذَا! قَالُوا: مُعَاوِيَةُ مَرَّ قُبَيْلَ أَخَذَ بِيَدِ أَبِيهِ وَرَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - عَلَى الْمِنْبَرِ يَخْرُجَانِ مِنَ الْمَسْجِدِ. فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فِيهِمَا قَوْلا (‼️)» ❌ مشاهده می کنید که جملات پایانی حدیث که شامل لعنت پیامبر صلی الله علیه و آله بر معاویه و ابوسفیان بود، حذف شده، و جمله مبهم «فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ فِيهِمَا قَوْلا» جایگزین آن شده است. معنای این جمله چنین است: «رسول خدا درباره آن دو سخنی گفتند.» 🔰ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
✍شبهه: 📌وهابیت اشکال می کنند که مگر امام حسین علیه‌السلام با شهادت در راه خدا به سعادت و کمال نرسیده و وارد بهشت نشده است؟ پس چرا شما شیعیان گریه و عزاداری می کنید؟ بلکه باید به جای عزاداری مشغول به شادی و خوشحالی شوید. 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #بهشت #عزاداری ✍شبهه: 📌وهابیت اشکال می کنند که مگر امام حسین علیه‌السلام با شهادت در راه خدا
📌پاسخ نقضی (قسمت اول) ✅ همانند همیشه طرح چنین شبهات بی اساس و غیر منطقی توسط وهابیت، منجر به زیر سوال رفتن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اصحاب ایشان می شود. به دو نمونه در این رابطه اشاره می نماییم: 1⃣ گریه بر حضرت حمزه علیه السلام: «هنگامی که پیامبر اکرم از جنگ احد برگشت، شنیدند که زنان انصار بر شوهرانشان (که در جنگ شهید شدند) گریه می کنند. پس پیامبر اکرم فرمودند: 👈حمزه گریه کن ندارد👉». 📚(مسند أحمد بن حنبل، ج۹، ص۳۹۸) 🔺چرا زمانی که حضرت حمزه و برخی از یاران پیامبر در جنگ أحد به شهادت رسیدند، پیامبر اکرم به مردم نفرمودند که به خاطر جایگاه شهدای أحد در بهشت به جای گریه بر آنان، همگی شادی نمایید؟ 🔺براستی وهابیت طبق منطقشان اگر در زمان پیامبر اکرم زندگی می کردند، چه کاری را انجام می دادند؟ آیا این استدلالشان را به پیامبر متذکر شده و مشغول به شادی می شدند؟ و یا اینکه طبق توصیه پیامبر اکرم به گریه می پرداختند؟ 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #بهشت #عزاداری 📌پاسخ نقضی (قسمت اول) ✅ همانند همیشه طرح چنین شبهات بی اساس و غیر منطقی
2⃣ گریه ابوبکر بر پیامبر اکرم: عایشه نقل می کند: «[هنگامیکه پیامبر از دنیا رفتند] ابوبکر سوار بر مرکب از محل اقامت خود از منطقه سُنح آمد و از مرکب پیاده شد و به مسجد آمد... تا آنکه قصد دیدار رسول خدا را کرد. در حالیکه آن حضرت با جامه ی حِبر پوشیده شده بود. وی جامه را از روی آن حضرت کنار زد. سپس خودش را بر روی پیامبر افکند و او را بوسید و 👈گریست👉». (صحیح البخاری، ص۱۶۱۸) 🔺وهابیت طبق استدلالشان یا باید بگویند ابوبکر پیامبر را بهشتی نمی دانست که مشغول به گریه برای رسول الله شده بود؟ و یا آنکه دست از استدلال بی اساسشان برداشته و بگویند که گریه کردن برای مردگان منافاتی با بهشتی دانستن آنان ندارد؟ 👈ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
❌بزرگترین توهین به پیامبر (۷) ❌ ✅ در منابع معتبر اهل تسنن روایاتی نقل شده است که جایگاه نبوت و شخصیت گرانقدر پیامبر اکرم را زیر سوال برده و دل هر مسلمان منصفی را به درد می آورد. 📌عمر بن خطاب تعریف می کند: «زمانیکه عبد الله بن أبی از دنیا رفت، از رسول خدا خواسته شد که بر وی نماز بگزارد. آنگاه که رسول الله ایستاد و بسوی وی رفت، من با شتاب بلند شدم ( در روایتی دیگر عمر لباس پیامبر را کشید) و به او گفتم یا رسول الله! آیا بر ابن أبی نماز می خوانی؟ درحالیکه در روز چنین و چنان، چنین و چنان گفته بود.( در روایتی دیگر آمده است که عمر به پیامبر گفت: بر او که منافق است نماز میخوانی؟ درحالیکه خداوند تو را نهی کرده از اینکه بر منافقین استغفار کنی) رسول الله تبسم کرد و گفت: از من دور شو ای عمر! و چون به آن حضرت اصرار کردم فرمود: من مخیر گردانیده شدم... سپس رسول الله بر جنازه ابن أبی نماز گزارد و بعد از نماز برگشت. اندکی درنگ کرد و این دو آیه از سوره برائت نازل گردید: «هرگز بر مرده هیچ یک از آنان، نماز نخوان! و بر کنار قبرش، نایست!» عمر گوید پس از آن روز، من از جرأت خود در برابر رسول الله تعجب کردم». 📚(صحیح البخاری، ص۴۲۷، ص۴۵۹، ص۱۷۱۵) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#نقد_ها_و_چالش_ها #توهین_به_پیامبر ❌بزرگترین توهین به پیامبر (۷) ❌ ✅ در منابع معتبر اهل تسنن روای
👈در این روایت مشاهده می نمایید که تقابل شدیدی بین پیامبر اکرم و عمر بن خطاب رخ داده است. تا جایی که عمر برای بازگو نمودن کلامش، لباس پیامبر را می کشد. و جالب اینجاست که حتی بعد از آنکه پیامبر اکرم به او متذکر می شود که کنار برود، عمر بن خطاب بر کلامش اصرار ورزیده و پافشاری می کند. و در نهایت بعد از این اتفاقات، خداوند با نزول آیه «۸۴ سوره توبه» نظر و رأی عمر را تایید می کند. 👈آیا در نگاه هر مسلمان منصفی چنین روایتی موجب پایین آمدن جایگاه نبوت، رسالت و شخصیت حضرت محمد صلی الله علیه و آله نخواهد شد؟ چگونه اهل تسنن حاضر می‌شوند برای اثبات فضیلت و منقبتی برای خلفای خودشان اینچنین جایگاه پیامبر را زیر سوال برده و مورد اهانت قرار دهند؟ 🔺ادامه دارد... 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #بهشت #عزاداری 📌پاسخ نقضی (قسمت اول) ✅ همانند همیشه طرح چنین شبهات بی اساس و غیر منطقی
📌پاسخ حلی (قسمت دوم): ✅ گریه نمودن بر امام حسین علیه السلام هیچ گونه منافاتی با بهشتی دانستن حضرت ندارد. بلکه اشک ریختن بر سید الشهداء علیه السلام دارای ابعاد مختلف و متعددی می باشد، که به دو بُعد از آن اشاره می نماییم: 1⃣ گریه نمودن بر مصائب و ظلم هایی که بر امام حسین علیه السلام وارد شده، ازجمله ابعادی است که در نزد اهل بیت علیهم السلام موضوعیت داشته و بدان سفارش نمودند. 🔺امام سجاد علیه السلام در این رابطه فرمودند: «هر مومنی که از چشمانش به خاطر 👈قتل حسین علیه السلام👉 اشک جاری شود تا به گونه اش برسد، خداوند او را در غرفه هایی از بهشت به مدت بسیار طولانی سکونت دهد. و هر مومنی به خاطر 👈مصائبی👉 که از ناحیه دشمن در دنیا به ما رسیده است، بگرید و اشکش در صورتش جاری شود، خداوند او را در بهشت در جایگاهی شایسته جای دهد». 📚(ثواب الأعمال، ص۱۰۸) 🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #بهشت #عزاداری 📌پاسخ حلی (قسمت دوم): ✅ گریه نمودن بر امام حسین علیه السلام هیچ گونه منا
2⃣ از دیگر ابعاد گریه بر امام حسین علیه السلام اینست که چنین عملی بعنوان اظهار مودت و محبت نسبت به اهل بیت علیهم السلام محسوب می گردد. که در نهایت موجب آمرزش گناهان و ارتقاء درجه و مقام انسان در نزد خداوند متعال می شود. 🔺در روایتی معتبر امام رضا علیه السلام خطاب به ریان بن شبیب فرمودند: «ای پسر شبیب، اگر بر حسین 👈گریه کنی👉 تا اشک بر گونه هایت جاری شود، خداوند 👈هر گناهی که مرتکب شده باشی، چه کوچک و چه بزرگ و چه کم و چه زیاد خواهد بخشید👉... ای پسر شبیب، 👈اگر دوست داری با ما در درجات عالی بهشت همراه باشی👉، در حزن و اندوه ما محزون و غمگین، و در شادی ما خوشحال باش». 📚(الأمالي للشیخ الصدوق، ص۱۹۲) ❌ بنابراین عزاداری نمودن بخاطر مصیباتی که بر امام حسین علیه السلام جاری شد، و از طرفی چنین عملی بعنوان اظهار محبت و مودت محسوب می گردد، هیچ گونه منافاتی با بهشتی بودن حضرت نخواهد داشت. 🆔@meshkatehedayat
📚کتاب: «واقعه عاشورا و پاسخ به شبهات» 📌 مؤلف: «علی اصغر رضوانی» 📎علی اصغر رضوانی در سال ۱۳۳۱ در شهرستان «الیگودرز» لرستان متولد گردیده است. ایشان پس از تکمیل تحصیلات آکادمیک و أخذ مدرک دکترا، مشغول به تحصیل دروس حوزوی شده و در حال حاضر، مدّرس در مرکز تخصصی مهدویت و جامعة المصطفی می باشند. کتب بسیاری در زمینه اعتقادی و پاسخ به شبهات از جمله، نقدی بر افکار ابن تیمیه، شیعه شناسی و پاسخ به شبهات، علائم ظهور و... تألیف نموده است. 🔰معرفی کتاب: واقعه عظیم عاشورا یکی از عوامل پویایی مکتب اهل بیت علیهم السلام است. که از دیرباز مورد تهاجم و توجهات منفی دشمنان، جهت تضعیف این حادثه بزرگ بوده و همچنان نیز ادامه دارد. مؤلف در این اثر به دو جهت تاریخی و کلامی در رابطه با واقعه کربلا پرداخته و با دلایل قرآنی و روایی به شبهه افکنان، پاسخ داده است. ✔فایل PDF کتاب را در پست بعدی مشاهده فرمائید. 🆔️ @meshkatehedayat
«کو ملک یزید و چه شد آن حشمت و جاهش اما بنگر مرتبت و شأن رقیه یک شب ز فراق پدرش گشت پریشان عالم شده امروز پریشان رقیه» 🏴شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها را تسلیت عرض می نماییم.🏴 🆔️@meshkatehedayat
‍ ‍ ❌تحریف لعن پیامبر بر معاویه(۲)❌ ✅ در هفته گذشته حدیثی را از «شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید» بیان نمودیم که در آن رسول خدا صلی الله علیه و آله معاویه و ابوسفیان را لعنت نمودند. سپس اشاره به تحریف آن حدیث در کتاب «الطبقات الکبری» کردیم. در این هفته نیز به بررسی تحریفی دیگر در این حدیث می پردازیم. 🔹ابتدا اصل روایت را از کتاب «شرح نهج البلاغه إبن أبی الحدید»، جلد۲، صفحه۲۷۳ مجددا قرار می دهیم: «وَ رَوَى شَيْخُنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الْبَصْرِيُّ الْمُتَكَلِّمُ عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: أَتَيْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ النَّاس يَقُولُونَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَ غَضَبِ رَسُولِهِ فَقُلْتُ مَا هَذَا قَالُوا 👈مُعَاوِيَةُ قَامَ السَّاعَةَ فَأَخَذَ بِيَدِ أَبِي سُفْيَانَ فَخَرَجَا👉 فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَعَنَ‏ اللَّهُ‏ التَّابِعَ‏ وَ الْمَتْبُوعَ رُبَّ يَوْمٍ لِأُمَّتِي مِنْ مُعَاوِيَةَ ذِي الْأَسْتَاه» 📌ترجمه: «عاصم می گوید: داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که مردم می گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می‌بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: (پیامبر بالای منبر خطبه می‌خواندند که) 👈معاویه ناگهان دست پدرش ابوسفیان را گرفته، و از مسجد بیرون رفتند.👉 پس رسول خدا فرمودند: «خداوند پیش رو و دنباله رو اش را لعنت کند. وای بر این أمت از معاویه درشت سرین!» ✂️در کتاب «الآحاد و المثاني»، جلد۲، ص۱۹۲ نیز همین حدیث از «عاصم» نقل شده است که آن را مشاهده می کنید: «عَنْ نَصْرِ بْنِ عَاصِمٍ اللَّيْثِيِّ، عَنْ أَبِيهِ قَالَ: دَخَلْتُ مَسْجِدَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَصْحَابُهُ يَقُولُونَ: نَعُوذُ بِاللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ مِنْ غَضَبِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ، قُلْتُ: مَا شَأْنُكُمْ؟ قَالُوا: (✂️) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «لَعَنَ اللَّهُ الْقَائِدَ وَالْمَقُودَ بِهِ» 📌ترجمه: «عاصم می‌گوید: داخل مسجد رسول الله شدم. دیدم که اصحاب پیامبر می گویند: از خشم خدا و رسولش به خدا پناه می بریم. گفتم: چه شده است؟ گفتند: (✂️) رسول خدا فرمودند: «خداوند کِشنده و کشیده شده را لعنت کند». 🔰چنان که واضح است، این حدیث به طرز دیگری تحریف شده است. در هفته گذشته دیدیم که لعنت پیامبر صلی الله علیه و آله بر معاویه و ابوسفیان از متن حدیث حذف شد. اما در این کتاب (الآحاد و المثاني)، نام معاویه و پدرش از متن حدیث حذف گردیده است. 👈این تحریف آنقدر عجیب و ناشیانه است که متن را دچار ابهام کرده، و این سؤال را در ذهن خواننده ایجاد می کند که براستی مخاطب پیامبر صلی الله علیه و آله در کلمات «قائد و مقود» چه کسانی بوده، و چه افرادی توسط ایشان لعنت شدند؟؟ 🔺ادامه دارد... لینک مطلب هفته گذشته👇👇 https://eitaa.com/meshkatehedayat/1462 🆔️@meshkatehedayat
❌ محبت امام حسین = محبت پیامبر جنگ با امام حسین = جنگ با پیامبر ❌ 🔰در روایتی معتبر از کتاب اهل تسنن نقل شده است که « یعلی بن مرة» می گوید: «همراه رسول خدا به مهمانی می رفتیم که در مسیرمان حسین (علیه‌السّلام) همراه کودکان در میان راه بازی می‌کرد. رسول خدا از اصحاب جدا شد و دست خود را گشود؛ که حسین را در آغوش بگیرد. اما این کودک (امام حسین) از این طرف به آن طرف فرار می‌کرد و رسول خدا او را به خنده می‌آورد. تا این که حضرت او را گرفت، یک دستش را زیر چانه و دست دیگر را بر روی سرش قرار داد. سپس او را بغل کرد، پس از آن فرمود: حسین از من است و من از حسینم، خداوند دوست بدارد کسی را که حسین را دوست بدارد. حسین نوه‌ای از نوادگان است». 📚(الأدب المفرد، ص۱۲۹) 👈تصحیح روایت مذکور توسط علمای اهل تسنن و وهابی را در پست بعدی مشاهده فرمایید. 👤«قاضی بیضاوی» از بزرگان اهل تسن در شرح این حدیث می نویسد: «گويا رسول خدا با نور وحی می دانسته است كه ميان حسين و امت چه حادثه ای واقع می شود؛ از اين جهت مخصوصا حسين را در اين روايت ذكر كرده است. و پیامبر اکرم یادآور شده اند که ایشان و حسين در جهت های محبت، حرمت تعرض و جنگ با او يكی است و اين مطلب را با بیان: «أحب الله من أحب حسينا»، تأكيد نمود. در نتیجه محبت به حسين محبت رسول خدا و محبت رسول، محبت خداوند است». 📚(تحفة الأبرار، ص۵۶۱) 🆔@meshkatehedayat