#خیانت_قلم #بنی_أمیه #تحریف_کتب_اهل_تسنن
❌تحریف لعن پیامبر بر حکم و مروان
👤«حکم بن ابی العاص» از جمله افرادی است که پس از فتح مکه اسلام آورد. او پس از اسلام آوردن به خاطر کارهای ناشایستش، توسط پیامبر به طائف تبعید شد. اما عثمان برادرزاده حکم در زمان خلافتش، حکم و خانواده او را به مدینه بازگرداند. و از طرفی مروان پسر حکم در زمان معاویه، و توسط معاویه حاکم مدینه گردید.
📚در کتاب «مسند البزار،ج۳،ص۱۵۲» حدیثی بدین صورت درباره حکم و پسرش مروان نقل شده است:
«حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنْصُورِ بْنِ سَيَّارٍ، قَالَ: نا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، قَالَ: أنا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ أَبِي خَالِدٍ، عَنِ الشَّعْبِيِّ، قَالَ: سَمِعْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ الزُّبَيْرِ، يَقُولُ وَهُوَ مُسْتَنِدٌ إِلَى الْكَعْبَةِ: «وَرَبِّ هَذَا الْبَيْتِ لَقَدْ لَعَنَ اللَّهُ 👈الْحَكَمَ👉 وَمَا وَلَدَ عَلَى لِسَانِ نَبِيِّهِ»
📌ترجمه: «شعبی می گوید: از عبدالله بن زبیر در حالیکه به خانه کعبه چنگ زده بود، شنیدم که گفت: قسم به صاحب این خانه! خداوند 👈حَکم👉 و آنچه از او تولد یافت را با زبان پیامبرش لعنت نمود».
✂️همین روایت در «مسند احمد،ج۵،ص۵۳۴» اینگونه نقل شده است:
«حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَخْبَرَنَا ابْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ أَبِي خَالِدٍ، عَنِ الشَّعْبِيِّ، قَالَ: سَمِعْتُ عَبْدَ اللهِ بْنَ الزُّبَيْرِ، وَهُوَ مُسْتَنِدٌ إِلَى الْكَعْبَةِ، وَهُوَ يَقُولُ: وَرَبِّ هَذِهِ الْكَعْبَةِ، لَقَدْ " لَعَنَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ 👈فُلَانًا👉، وَمَا وُلِدَ مِنْ صُلْبِهِ».
✳️ با وجود آنکه روایت موجود در «مسند احمد»، با همان سند آمده است، اما کلمه «الحَکَم» تبدیل به «فلانا» شده است. واضح است که این تحریف توسط دوست داران بنی امیه صورت گرفته است، تا خدشه ای به شخصیت و حیثیت حکم و پسرش مروان و حمایت کنندگانشان وارد نشود.
🔺مشاهده اسکن
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #بنی_أمیه #تحریف_کتب_اهل_تسنن ❌تحریف لعن پیامبر بر حکم و مروان 👤«حکم بن ابی العاص» از ج
tahrif-13.jpg
4.14M
🔺اسکن کتاب «مسند البزار» بهمراه کتاب تحریف شده
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #نیاحه #عزاداری
✍شبهه:
📌مخالفین شیعه به روایتی از کتاب «من لایحضره الفقیه» شیخ صدوق در منع عزاداری استناد می کنند که پیامبر اکرم فرمودند:
🔹«النیاحة من عمل الجاهلیة»
🔹ترجمه: «نوحه سرای از کار جاهلیت است»
👈آیا این روایت صحیح است؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #نیاحه #عزاداری ✍شبهه: 📌مخالفین شیعه به روایتی از کتاب «من لایحضره الفقیه» شیخ صدوق در منع ع
#پاسخ_شبهه #نیاحه #عزاداری
🔴پاسخ(قسمت اول)
✳️این روایت را از دو جهت سندی و دلالی مورد بررسی قرار می دهیم:
🔹سند:
روایتی که مخالفین از کتاب شیعه در منع عزاداری بدان استناد نمودند، مرسل و ضعیف می باشد. و حتی شیخ صدوق برای این روایت هیچ سندی را ذکر نمی کند.
👈براستی چرا مخالفین شیعه به روایتی استناد می کنند که نه تنها ضعیف است، بلکه سلسله سند هم ندارد؟
👈آیا نشان دهنده عجز و ناتوانی آنان نمی باشد؟
🔹دلالت:
روایات معتبر متعددی در منابع شیعه از اهل بیت علیهم السلام نقل شده است که دلالت بر جواز نوحه سرایی می کند. در نتیجه روایت ضعیف «النیاحة من عمل الجاهلیة» اصلا تاب مقاومت در مقابل این روایات معتبر را ندارد. به دو نمونه از این روایات اشاره می نماییم:
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #نیاحه #عزاداری 🔴پاسخ(قسمت اول) ✳️این روایت را از دو جهت سندی و دلالی مورد بررسی قرار م
1⃣امام باقر عليه السّلام فرمودند:
«وليد بن مغيره از دنيا رفت و امّ سلمه به پيامبر صلّى اللّه عليه و اله عرض كرد: همانا خاندان مغيره مجلس عزا و نوحه سرایی برگزار كردهاند. آيا من هم شركت كنم؟
آن حضرت به ام سلمه اجازه داد... [ام سلمه] براى پسر عمويش در برابر رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله نوحه خواند و گفت: خبر مرگ وليد را به پسر و پدرش مىدهم كه جوان نزد خانواده بود و حامى حقيقت و داراى مجد و كرامت بود... امام باقر علیه السلام فرمود: رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله بر ام سلمه عيبی نگرفت و چيزى نگفت».
📚(الكافي، ج۶،ص۷۰)
2⃣امام صادق علیه السلام فرمودند:
«اجرت دادن به زنی که بر میت نوحه سرایی می کند اشکال ندارد».
📚(تهذیب الأحکام، ج۶،ص۴۱۱)
✳️این روایت دلالت بر این می کند که نوحه سرایی برای میت جایز است؛ زیرا اجرت دادن برای کار حرام جایز و مشروع نمی باشد.
👈شیخ طوسی در این رابطه می نویسد:
«هر چیزی که خداوند آن را مباح کرده و یا مردم را بدان تشویق نموده، اجرت گرفتن و تصرف در آن حلال است... و هر چیزی که خداوند آن را حرام و نهی کرده است، اجرت گرفتن و تصرف در آن جایز نمی باشد».
📚(النهایة، ج۱،ص۳۶۴)
🔺ادامه دارد...
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
1⃣امام باقر عليه السّلام فرمودند: «وليد بن مغيره از دنيا رفت و امّ سلمه به پيامبر صلّى اللّه عليه و
📚اسکن کتاب «من لا یحضره الفقیه»
📚اسکن کتاب «الکافي»
📚اسکن کتاب «تهذیب الأحکام»
📚اسکن کتاب «النهایة»
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #نیاحه #عزاداری 🔴پاسخ(قسمت اول) ✳️این روایت را از دو جهت سندی و دلالی مورد بررسی قرار م
#پاسخ_شبهه #نیاحه #عزاداری
🔴پاسخ(قسمت دوم)
✳️ با وجود اینکه ثابت نمودیم روایت مورد استناد مخالفین ضعیف است، ولی براحتی می توان با روایات معتبری که دلالت بر جواز نوحه خوانی می کنند جمع نمود:
👈«روایتی که دلالت بر حرمت نوحه خوانی می کند، درباره نوحه سرایی به باطل است. و روایات معتبری که دلالت بر جواز نوحه می کنند، مربوط به نوحه سرایی به حق می باشد».
🔺نوحه باطل یعنی نوحه گر صفاتی را به میت نسبت دهد که در واقع میت چنین ویژگی هایی را نداشته است. در این هنگام نوحه گر مرتکب دروغگویی شده و بدین خاطر عمل حرامی را انجام می دهد. مثلا نوحه گر درباره میتی که انسان بخیلی بوده با گریه بگوید: «وا چه انسان بخشنده ای را از دست داده ایم».
🔺اما نوحه به حق یعنی نوحه گر صفاتی را به میت نسبت دهد که واقعا چنین ویژگی هایی را داشته است. مثل شجاعت، سخاوت و...
🔹علامه حلی در این رابطه می نویسد:
«به اجماع، نوحه سرایی به باطل حرام است. و نوحه سرایی به حق به اجماع جایز است».
📚(منتهی المطلب،ص۶۹۵)
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#پاسخ_شبهه #نیاحه #عزاداری 🔴پاسخ(قسمت دوم) ✳️ با وجود اینکه ثابت نمودیم روایت مورد استناد مخالفین
❌کلام آخر: عزاداری برای اهل بیت علیهم السلام نه تنها جایز بوده، بلکه مستحب و دارای اجر فراوانی می باشد.
🔹علامه محمد تقی شوشتری از علمای شیعه در این رابطه می نویسد:
«زمانیکه نوحه بر مومنان بخاطر غرض دینی باشد، پسندیده می شود».
📚(النجعة شرح اللمعة، ج۷،ص۳۰)
👈روایات فراوانی بر این مطلب دلالت می کند، که بعنوان نمونه به یک روایت اشاره می نماییم:
📌امام رضا علیه السلام فرمودند:
«هر كه ياد مصيبت ما كند و بگريد بدان چه با ما كردند، روز قيامت با ما در درجه ما است. و هر كه ياد مصيبت ما كند و بگريد و بگرياند، ديدهاش گريان نشود روزى كه همه ديدهها گريانست. و هر كه بنشيند در مجلسى كه امر ما در آن زنده مىشود، دلش نميرد روزى كه دلها بميرد».
📚(الامالي للصدوق، ص۶۳)
🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴إنا لله و إنا الیه راجعون
«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ.»
🏴در گذشت حضرت آیت الله ناصری را خدمت امام عصر (عج) و همه شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می نماییم.
🆔@meshkatehedayat
❌معاویه بت فروش❌
✳️ بر اساس روایت معتبر اهل تسنن، یکی از لکه های ننگینی که در زندگی معاویه وجود داشته است، این بوده که در زمان خلافت غاصبانه اش به بت فروشی مشغول بوده است.
👤ابو وائل می گوید:
«به همراه مسروق در سلسله (نام مکانی است) بودم، در این هنگام کشتی ای از کنار او عبور نمود که در آن بت هایی از طلا و نقره بود، که معاویه آنها را برای فروش به هند فرستاده بود. پس مسروق گفت: اگر می دانستم که آنها مرا خواهند کشت آن را غرق می نمودم، ولی من از فتنه می ترسم [یعنی از مرگ نمی ترسم؛ بلکه به خاطر ایجاد فتنه اینکار رو نمی کنم] ».
📚(تهذیب الآثار، ج۴،ص۲۴۱)
👤مسروق که ذهبی از او به عنوان «الامام، القدوة، العَلَم » یاد می کند آنقدر عمل معاویه در نزدش زشت آمد که در رابطه با او گفت:
«به خدا قسم نمی دانم معاویه جزء کدامیک از دو مرد است، آیا مردی که از آخرت مایوس شده و به همین خاطر دنبال دنیا طلبی است؛ یا مردی است که عمل بدش برای او زینت داده شده است».
📚(أنساب الأشراف،ج۵،ص۱۳۷)
👈براستی اگر یکی از عالمان و خطبای معروف اهل تسنن بت فروشی کند، نظر اهل تسنن درباره او چه خواهد بود؟
👈آیا انسان موحد و یکتا پرست به خود اجازه می دهد که مدافع بت فروشی همچون معاویه باشد؟
🔺بررسی سند
#نقد_ها_و_چالش_ها #معاویه
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
❌معاویه بت فروش❌ ✳️ بر اساس روایت معتبر اهل تسنن، یکی از لکه های ننگینی که در زندگی معاویه وجود داش
معاویه بت فروش.zip
2.58M
✳️بررسی سند روایت «بت فروشی معاویه»
🔺فایلzip
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #تحریف_کتب_اهل_تسنن #معاویه
❌تحریف بت فروشی معاویه❌
✳️چنانکه در مطلب گذشته بیان شد، در کتاب «انساب الاشراف،ج۵،ص۱۹۸۱» روایتی معتبر با موضوع بت فروشی توسط معاویه آمده است.
🔹متن حدیث چنین است:
«وحدثنا يوسف وإسحاق قالا حدثنا جرير عن الأعمش عن أبي وائل قَالَ: كنت مع مسروق بالسلسلة فمرت به سفائن فيها أصنام من صفر تماثيل الرجال، فسألهم عنها فقالوا: بعث بها 👈مُعَاوِيَة👉 إلى أرض السند والهند تباع له، فَقَالَ مسروق: لو أعلم أنّهم يقتلونني لغرّقتها، ولكني أخاف أن يعذبوني ثم يفتنوني، واللَّه ما أدري أي الرجلين 👈مُعَاوِيَة👉، أرجل قد يئس من الآخرة فهو يتمتع من الدنيا أم رجل زين له سوء عمله»
📌ترجمه: «ابو وائل می گوید: به همراه مسروق در سلسله (نام مکانی است) بودم، در این هنگام کشتی هایی از کنار او عبور نمود که در آن بت هایی از مس به شکل صورت مردان بود. مسروق از آن ها درباره محموله پرسید. گفتند: 👈معاویه👉 آنها را برای فروش به هند فرستاد. مسروق گفت: اگر می دانستم که آنها مرا خواهند کشت آن را غرق می نمودم، ولی می ترسم که مرا شکنجه کنند و سپس مرا به فتنه بیندازند. به خدا قسم نمی دانم 👈معاویه👉 جزء کدامیک از دو مرد است، آیا مردی که از آخرت مایوس شده و به همین خاطر دنبال دنیا طلبی است؛ یا مردی است که عمل بدش برای او زینت داده شده است».
✂️این حدیث صراحت در فروش بت توسط معاویه و ناراحتی و مخالفت مسروق از این عمل دارد. اما در کتاب «المصنف إبن أبي شیبه»، همین روایت با سند مشابه به گونه ای نقل شده است که نام 👈«معاویه»👉 در ابتدا و انتهای حدیث، برای حفظ آبروی او حذف شده است.
🔹«حدثنا أبو بكر قال: حدثنا (أبو معاوية قال: حدثنا) الأعمش عن شقيق عن مسروق قال: 👈مُرَّ عليه وهو بالسلسلة بتماثيل من صفر تباع👉، فقال مسروق: لو أعلم أنه يقتلني لغرقتها، ولكني أخاف أن يعذبني فيفتنني، واللَّه ما أدري أي الرجلين(✂️): رجل قد زين له سوء عمله أو رجل قد أيس من آخرته فهو يتمتع من الدنيا»
📚(المصنف إبن أبی شیبة،ج۱۲،ص۳۰۶)
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #تحریف_کتب_اهل_تسنن #معاویه ❌تحریف بت فروشی معاویه❌ ✳️چنانکه در مطلب گذشته بیان شد،
1661915584226.jpg
1.57M
📚 اسکن کتاب «أنساب الأشراف» بهمراه کتاب تحریف شده
🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«کو ملک یزید و چه شد آن حشمت و جاهش
اما بنگر مرتبت و شأن رقیه
یک شب ز فراق پدرش گشت پریشان
عالم شده امروز پریشان رقیه»
🏴شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها را تسلیت عرض می نماییم.🏴
🆔️@meshkatehedayat
🔹عرض سلام خدمت کاربران گرامی
🔺با توجه به نزدیک بودن اربعین امام حسین علیه السلام ان شاء الله از امروز تا اربعین مطالبی مربوط به زیارت سید الشهدا در کانال بارگذاری خواهد شد.
✳️ ان شاء الله بعد از این ایام دوباره مباحث پاسخ به شبهات و نقد ها و چالش ها و... را با قدرت ادامه خواهیم داد.
🆔@meshkatehedayat
❌فرشتگان و زائران امام حسین
✳️ «قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : أَرْبَعَةُ آلاَفِ مَلَكٍ عِنْدَ قَبْرِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ شُعْثٌ غُبْرٌ يَبْكُونَهُ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ رَئِيسُهُمْ مَلَكٌ يُقَالُ لَهُ مَنْصُورٌ وَ لاَ يَزُورُهُ زَائِرٌ إِلاَّ اِسْتَقْبَلُوهُ وَ لاَ يُوَدِّعُهُ مُوَدِّعٌ إِلاَّ شَيَّعُوهُ وَ لاَ يَمْرَضُ إِلاَّ عَادُوهُ - وَ لاَ يَمُوتُ إِلاَّ صَلَّوْا عَلَيْهِ [وَ عَلَى جِنَازَتِهِ] وَ اِسْتَغْفَرُوا لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ».
📌«امام صادق علیه السلام فرمودند: چهار هزار فرشته در اطراف قبر حضرت حسین بن علی بوده که جملگی ژولیده و گرفته و حزین می باشند و تا روز قیامت بر آن جناب می گریند، رئیس ایشان فرشته ای است که به او منصور گفته می شود، هیچ زائری به زیارت آن حضرت نمی رود مگر آنکه این فرشتگان به استقبالش می روند و هیچ وداع کننده ای با قبر آن حضرت وداع نکرده مگر آنکه این فرشتگان مشایعتش می کنند و مریض نمی شود مگر آنکه عیادتش کرده و نمی میرد مگر آنکه ایشان بر جنازه اش نماز خوانده و از خدا طلب آمرزش برایش می کنند.»
📚(کامل الزیارات،ص۳۲۱)
🆔@meshkatehedayat
❌طریق العلماء❌
✳️آیت الله سید عادل علوی می نویسد:
📌«روزی آیت الله مرعشی نجفی برایم تعریف کردند هنگامیکه در نجف حضور داشتند، ۲۵ بار با پای پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام مشرف شدند. و با گروهی از علما از جمله سید محسن حکیم، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی [در مسیر پیاده روی] همراه بودند.»
📚(قبسات من حياة سيدنا الأستاذ آیة الله العظمی السید شهاب الدین المرعشي، ص ۲۴)
🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌فضیلت پیاده روی برای زیارت امام حسین علیه السلام
✳️ «عَنْ أَبِي اَلصَّامِتِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هُوَ يَقُولُ: مَنْ أَتَى قَبْرَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مَاشِياً كَتَبَ اَللَّهُ لَهُ بِكُلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَيِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ»
📌امام صادق علیه السلام فرمودند:
« كسى كه پياده به زيارت قبر امام حسين عليه السّلام برود، خداوند متعال به هر قدمى كه بر مى دارد هزار حسنه برايش ثبت و هزار گناه از وى محو مى کند و هزار درجه مرتبه اش را بالا مى برد.»
📚(کامل الزیارات،ص۱۳۳)
👈استوری اربعین
🆔@meshkatehedayat
🔰«عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ قَالَ: إِنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ تَحْضُرُ لِزُوَّارِ قَبْرِ اِبْنِهَا اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَتَسْتَغْفِرُ لَهُمْ ذُنُوبَهُمْ».
📌امام صادق علیه السلام فرمودند:
«حضرت فاطمه عليها السّلام دختر حضرت محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم براى زوّار قبر فرزندش حضرت حسين بن على عليه السّلام حاضر شده، پس طلب آمرزش براى گناهان آنان مىنمايد.»
📚(کامل الزیارات،ص۱۱۸)
🆔@meshkatehedayat
May 11
✅ «قال الإمام الصادق علیه السلام: وَ لِزُوَّارِ قَبْرِ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ اَلَّذِينَ... سُرُوراً أَدْخَلُوهُ عَلَى نَبِيِّكَ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ إِجَابَةً مِنْهُمْ لِأَمْرِنَا وَ غَيْظاً أَدْخَلُوهُ عَلَى عَدُوِّنَا أَرَادُوا بِذَلِكَ رِضَاكَ فَكَافِهِمْ عَنَّا بِالرِّضْوَانِ»
📌امام صادق علیه السلام فرمودند:
«خدایا! زائران قبر پدرم حسين بن على عليه السّلام را بيامرز همان كسانی كه... براى شادى قلب پيامبر تو و پيروى از دستورات ما، و به جهت خشمگين ساختن دشمنان ما، اموال خود را انفاق مى كنند. و زحمت و ناملايمات سفر را به خود هموار مى سازند. هدف آنها فقط خشنودى تو بود.»
📚(الکافی،ج۴،ص۵۸۲)
🆔@meshkatehedayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰«قال الإمام الصادق علیه السلام: مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اَللَّهِ تَعَالَى.»
📌امام صادق علیه السلام فرمودند:
«هیچ کسی در روز قیامت نیست مگر اینکه به خاطر کرامتی که از جانب خداوند نسبت به زوّار امام حسین علیه السلام مشاهده می کند، آرزو می کند که ای کاش از زوّار امام حسین علیه السلام می بود»
📚(کامل الزیارات،ص۱۳۵)
🆔@meshkatehedayat
📖زیارت اربعین امام حسین علیه السلام:
«السَّلامُ عَلَىٰ وَلِیِّ اللّٰهِ وَحَبِیبِهِ، السَّلامُ عَلَىٰ خَلِیلِ اللّٰهِ وَنَجِیبِهِ، السَّلامُ عَلَىٰ صَفِیِّ اللّٰهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ، السَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِیدِ، السَّلامُ عَلَىٰ أَسِیرِ الْکُرُباتِ وَقَتِیلِ الْعَبَرَاتِ. اللّٰهُمَّ إِنِّى أَشْهَدُ أَنَّهُ وَ لِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ، وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ، الْفَائِزُ بِکَرَامَتِکَ، أَکْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ، وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ، وَاجْتَبَیْتَهُ بِطِیبِ الْوِلادَةِ، وَجَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السَّادَةِ، وَقَائِداً مِنَ الْقَادَةِ، وَذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ، وَأَعْطَیْتَهُ مَوَارِیثَ الْأَنْبِیَاءِ، وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَىٰ خَلْقِکَ مِنَ الْأَوْصِیَاءِ، فَأَعْذَرَ فِی الدُّعَاءِ، وَمَنَحَ النُّصْحَ، وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبَادَکَ مِنَ الْجَهَالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ، وَقَدْ تَوَازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا، وَبَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنىٰ، وَشَرَىٰ آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْکَسِ، وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدَّىٰ فِی هَوَاهُ، وَأَسْخَطَکَ وَأَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَأَطَاعَ مِنْ عِبادِکَ أَهْلَ الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ، وَحَمَلَةَ الْأَوْزارِ، الْمُسْتَوْجِبِینَ النَّارَ، فَجاهَدَهُمْ فِیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتَّىٰ سُفِکَ فِی طَاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبِیحَ حَرِیمُهُ؛ اللّٰهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِیلاً، وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً أَلِیماً. السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ سَیِّدِ الْأَوْصِیاءِ، أَشْهَدُ أَنَّکَ أَمِینُ اللّٰهِ وَابْنُ أَمِینِهِ، عِشْتَ سَعِیداً، وَمَضَیْتَ حَمِیداً، وَمُتَّ فَقِیداً، مَظْلُوماً شَهِیداً، وَأَشْهَدُ أَنَّ اللّٰهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَکَ، وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ، وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِ اللّٰهِ، وَجاهَدْتَ فِی سَبِیلِهِ حَتّىٰ أَتَاکَ الْیَقِینُ، فَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ قَتَلَکَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ مَنْ ظَلَمَکَ، وَلَعَنَ اللّٰهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذٰلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اللّٰهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ والاهُ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداهُ، بِأَبِی أَنْتَ وَأُمِّی یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، أَشْهَدُ أَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فِی الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ، وَالْأَرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ ، لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِأَنْجاسِها، وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِیابِها، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ مِنْ دَعائِمِ الدِّینِ، وَأَرْکانِ الْمُسْلِمِینَ، وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنِینَ، وَأَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمامُ الْبَرُّ التَّقِیُّ الرَّضِیُّ الزَّکِیُّ الْهادِی الْمَهْدِیُّ، وَأَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوىٰ، وَأَعْلامُ الْهُدىٰ، وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقىٰ، وَالْحُجَّةُ عَلَىٰ أَهْلِ الدُّنْیا، وَأَشْهَدُ أَنِّی بِکُمْ مُؤْمِنٌ، وَبِإِیابِکُمْ مُوقِنٌ، بِشَرایِعِ دِینِی، وَخَواتِیمِ عَمَلِی، وَقَلْبِی لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ، وَأَمْرِی لِأَمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ، وَنُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّىٰ یَأْذَنَ اللّٰهُ لَکُمْ، فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لَامَعَ عَدُّوِکُمْ، صَلَواتُ اللّٰهِ عَلَیْکُمْ، وَعَلَىٰ أَرْواحِکُمْ وَأَجْسادِکُمْ، وَشاهِدِکُمْ وَغَائِبِکُمْ، وَظَاهِرِکُمْ وَبَاطِنِکُمْ، آمِینَ رَبَّ الْعالَمِینَ.
📚(مصباح المتهجد، ص۷۸۸)
🆔@meshkatehedayat