مشکات هدایت
🔴قسمت چهارم ✅در این قسمت به عنوان نمونه به کلام شیخ طوسی متوفای ۴۶۰قمری از بزرگان شیعه اشاره می نم
📚اسکن کتاب «التحریش»
📚اسکن کتاب «منهاج السنة»
📚اسکن کتاب «تثبیت دلائل النبوة»
📚 اسکن کتاب «تلخیص الشافي»
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
🔴قسمت چهارم ✅در این قسمت به عنوان نمونه به کلام شیخ طوسی متوفای ۴۶۰قمری از بزرگان شیعه اشاره می نم
فایل.pdf
337.8K
🔺 عقیده علمای شیعه در رابطه با شهادت حضرت زهرا علیها السلام
🆔@meshkatehedayat
#خیانت_قلم #تحریف_کتب_اهل_تسنن #فاطمیه #حضرت_محسن
❌ تحریف نام حضرت محسن علیه السلام ❌
🔹صفوری یکی از علمای اهل سنت متوفی ۸۹۴ق، درباره خلفای اربعه اهل تسنن، کتابی به نام «المحاسن المجتمعة فی فضائل الخلفاء الاربعة» تالیف نموده است.
این کتاب امروزه با تحقیق محمد خیر المقداد تحت اشراف محمود الارناؤوط بصورت خلاصه، با نام «مختصر المحاسن المجتمعة فی فضائل الخلفاء الاربعة» چاپ شده است.
📎در بخشی از این کتاب که به معرفی فرزندان امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیهما اختصاص دارد، اینگونه آمده است:
«کان الحسنُ رضی الله عنه أوّلَ أولاد فاطمة 👈الخمسة👉، الحسن، والحسین، و زینب الکبری، و زینب الصّغری، المکنّاة بأمّ کلثوم، وَلَدَتها في حیاة النّبي صلّی اله علیه و سلّم»
📌ترجمه: «حسن، اولین نفر از از 👈پنج👉 فرزند فاطمه می باشد. (نام فرزندان او عبارتند از) حسن، حسین، زینب کبری، زینب صغری که کنیه او ام کلثوم است که فاطمه او را در زمان حیات پیامبر به دنیا آورد.»
👈 مشاهده می کنید که در ابتدای این متن اشاره شد، که حضرت زهرا علیها السلام دارای پنج فرزند بودند. در حالیکه فقط نام چهار فرزند ایشان آمده و از فرزند پنجم حضرت نامی برده نشده است‼️
👈اما زمانی که به نسخه خطی و اصل این کتاب مراجعه می کنیم، می بینیم که صفوری پس از ذکر نام چهار فرزند حضرت زهرا علیها السلام می نویسد:
«و أسقطت فاطمة سقطا سمّا علیٌ محسناً»
📌ترجمه: «فاطمه فرزندی را سقط کرد که علی او را محسن نامیده بود.»
سوال اینجاست که چگونه محقق کتاب ابتدای متن را که اشاره به وجود پنج فرزند برای حضرت زهرا علیها السلام دارد، ذکر می کند؛ اما نام فرزند پنجم یعنی حضرت محسن علیه السلام را حذف می کند⁉️
ممکن است بگویند این کتاب خلاصه کتاب صفوری است و محقق در صدد اختصار متن بوده و به همین دلیل این قسمت را حذف نموده است.
✅ در جواب می گوییم که آیا منطقی و طبیعی به نظر می رسد که پنج نفر بعنوان فرزندان حضرت زهرا علیها السلام ذکر شوند، و اسامی چهار نفر آنها اشاره گردد ولی فقط به جهت اختصار کتاب، نام فرزند پنجم (حضرت محسن) حذف شود❓
❌ مسلما این کار به صورت مغرضانه با هدف حذف مطالب مربوط به شهادت حضرت زهرا علیها السلام و فرزند عزیزشان انجام شده است.
[اسکن کتاب را در ذیل مشاهده فرمایید]
🆔 @meshkatehedayat
مشکات هدایت
#خیانت_قلم #تحریف_کتب_اهل_تسنن #فاطمیه #حضرت_محسن ❌ تحریف نام حضرت محسن علیه السلام ❌ 🔹صفوری یکی
📚حذف نام حضرت محسن از کتاب «المحاسن المجتمعة فی فضائل الخلفاء الاربعة»
🆔 @meshkatehedayat
🏴شهادت سرور زنان بهشتی حضرت زهرا علیها السلام را تسلیت عرض می نماییم.🏴
🔹زیارت نامه حضرت زهرا علیها السلام:
«السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَى ابْنَتِكَ الصِّدِّيقَةِ الطَّاهِرَةِ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا فَاطِمَةُ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلَامُ عَلَيْكِ أَيَّتُهَا الْبَتُولُ الشَّهِيدَةُ الطَّاهِرَةُ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكِ وَ مَنَعَكِ حَقَّكِ وَ دَفَعَكِ عَنْ إِرْثِكِ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ كَذَّبَكِ وَ أَعَنَتَكِ وَ غَصَّصَكِ بِرِيقِكِ وَ أَدْخَلَ الذُّلَّ بَيْتَكِ وَ لَعَنَ اللَّهُ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَلْحَقَهُمُ بِدَرْكِ الْجَحِيمِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ وَ عَلَى أَبِيكِ وَ بَعْلِكِ وَ وُلْدِكِ الْأَئِمَّةِ الرَّاشِدِينَ عَلَيْكِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ»
📚(المقنعة، ص۴۵۹)
🆔@meshkatehedayat
🔹سید بن طاووس از بزرگان شیعه می نویسد:
🏴«شایسته می باشد که اهل وفا (متدینین) در روز سه جمادی الثانی (یعنی روز شهادت حضرت زهرا علیها السلام) به خاطر ظلم های باطنی و ظاهری که بر حضرت زهرا علیها السلام وارد شد محزون و غمگین باشند. تا آنکه آن حضرت شبانه دفن شد که نشان دهنده غضب و خشم بر کسی است که بر ایشان ظلم نمود و ایشان و پدرش را مورد آذار و اذیت قرار داد.»
📚(اقبال الاعمال،ج۲،ص۶۲۳)
🆔@meshkatehedayat
17.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟
👈گفتگوی جذاب و دیدنی شیعه و سنی
❌این کلیپ جذاب را از دست ندهید.
🔹دانلود با کیفیت و حجم بالاتر در اینجا
🔰کاری از کانال مشکات هدایت
#فاطمیه
#شهادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#صحابه
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟ 👈گفتگوی جذاب و دی
41.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آیا امکان دارد که صحابه در مقابل ظلم به حضرت زهرا علیها السلام سکوت اختیار کنند؟
👈گفتگوی جذاب و دیدنی شیعه و سنی
❌این کلیپ جذاب را از دست ندهید.
🔹با کیفیت و حجم بالاتر
🔰کاری از کانال مشکات هدایت
🆔@meshkatehedayat
#شبهه #شعبی #رضایت_حضرت_زهرا_علیها_السلام
✍شبهه:
🔺اهل تسنن مدعی هستند که حضرت زهرا علیها السلام در پایان عمرشان از ابوبکر راضی شدند. در این رابطه به روایتی از کتابشان استناد می نمایند که «شعبی» گفت:
🔹«هنگامی كه فاطمه بيمار شد ابوبكر براي كسب رضايت نزد وی آمد و اجازه خواست تا او را ملاقات كند. علی به فاطمه فرمود: ابوبكر برای ملاقات اجازه می خواهد. فاطمه فرمود: آيا شما دوست داريد وارد شود؟ علی فرمود: آری، پس فاطمه اجازه داد، ابوبكر وارد شد و جويای كسب رضايت فاطمه بود... پس فاطمه از وی راضی شد.»
📚(السنن الکبری،ج۶،ص۴۹۱)
👈آیا چنین روایتی صحیح است؟
🆔@meshkatehedayat
مشکات هدایت
#شبهه #شعبی #رضایت_حضرت_زهرا_علیها_السلام ✍شبهه: 🔺اهل تسنن مدعی هستند که حضرت زهرا علیها السلام در
#پاسخ_شبهه #شعبی #رضایت_حضرت_زهرا_علیها_السلام
1⃣روایتی که شبهه کنندگان از «شعبی» نقل می نمایند ضعیف می باشد. زیرا با مراجعه به زمان ولادت «شعبی» روشن خواهد شد که او چندین سال بعد از شهادت حضرت زهرا علیها السلام به دنیا آمده و نمی توانسته اتفاقات و جریانات آن زمان را درک نماید. در نتیجه روایت مرسل (یعنی راوی بعد از شعبی مشخص نیست و در سند افتادگی وجود دارد) و ضعیف است.
👈از طرفی هیچ دلیل معتبری بر حجیت مرسلات «شعبی» وجود نداشته و مشهور اهل تسنن مرسلات او را ضعیف می دانند. عثمان الخمیس از بزرگان وهابیت در این رابطه می نویسد:
🔹«بنابر قول مشهور اهل علم، مرسلات او (شعبی) صحیح نیست.»
📚(فتاوی عثمان الخمیس، رقم ۴۱۲)
2⃣روایت «شعبی» علاوه بر ضعف سند، با روایت معتبری که از عایشه درباره غضب حضرت زهرا علیها السلام بر ابوبکر تا پایان عمر شریفشان نقل شده، کاملا متعارض است. بخاری و دیگر علمای اهل تسنن با سند صحیح از عایشه نقل کرده اند که گفت:
«فاطمه دختر رسول خدا از ابوبکر خشمگین و از وی رویگردان شد و با همین حالت از دنیا رفت.»
📚(صحیح البخاری،ص۷۶۲)
👈بنابراین روایت «شعبی» که در آن زمان اصلا بدنیا نیامده، در مقابل روایت عایشه که آن زمان را درک کرده است هیچ گونه اعتباری ندارد. و غضب حضرت زهرا علیها السلام و عدم رضایت ایشان بر ابوبکر برای همیشه چالشی بزرگ برای اهل تسنن خواهد بود.
❌نکته آخر: اگر واقعا روایت شعبی درست بوده، چرا افرادی همانند بخاری و مسلم که در جاهای متعدد در کتابشان غضب و عدم رضایت حضرت زهرا علیها السلام تا پایان عمر شریفشان از ابوبکر را آوردند، حداقل یکبار کوچکترین اشاره ای به روایت «شعبی» برای دفاع از ابوبکر نکردند؟
🆔@meshkatehedayat