eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
788 ویدیو
288 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پورامینی
📸 | حضور کم نظیر اساتید و دانش پژوهان در همایش ملی | قم؛ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌 ۱ آذرماه ۹۷ 🆔 @iictchannel
هدایت شده از پورامینی
✅ آیت الله در ملی فلسفه کلام: 📌 وسعت دانش و دغدغه های علمی آیت الله العظمی در جهان شیعه کم نظیر است. 📌 تمایل به وضوح و نگرش نقادی از ویژگی های تفکر فلسفی است. 📌 گرچه اصطلاح نام " " جدید است اما لاهیجی، مطهری و سبحانی در آثار خود به مسائل و مباحث آن پرداخته اند. 🔶 قم، ۱ آذر ۹۷ 🆔 @iictchannel
هدایت شده از پورامینی
ربانی گلپایگانی: نخستین بار آیت الله مصباح یزدی اصطلاح فلسفه مضاف را در آثار خود بکار برده اند.
هدایت شده از پورامینی
📌 حجت الاسلام معاون علمی دانشنامه جهان اسلام در همایش ملی فلسفه کلام: ✅ بزرگترین امتیاز حضرت آیت الله سبحانی، غیرت دینی و حساس بودن نسبت به تشیع است. 🔻 بسیاری از مباحث کلامی و گزارش های ملل و نحل در کتب تاریخی است. 🔶 قم، ۱ آذر ۹۷ 🆔 @iictchannel
هدایت شده از پورامینی
📌 حجت الاسلام رئیس پژوهشکده دینی در ملی فلسفه کلام: ✅ حضرت آیت‌الله از دریچه حسن و قبح عقلی به ارتباط و پرداخته است. 🔶 قم، ۱ آذر ۹۷ 🆔 @iictchannel
هدایت شده از پورامینی
✅ آیت الله در همایش ملی فلسفه کلام با تجلیل از شخصیت علمی متکلم ذوفنون حضرت آیت الله العظمی سبحانی در تبیین و توسعه حوزه علمیه بیان داشت: 📌 کلام ذاتا است و برایندش هم دینی است. 📌 علوم انسانی رایج تمام قد با اسلامی متفاوت است. 📌 دینی بودن علم در گرو تمام‌مولفه هاست. 📌 حریم عقائد به شدت آماج حمله است بزرگان حوزه باید از وحی و امامت دفاع کنند. 🔶 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @iictchannel
🔅پاسخ مستدل دکتر محمدرضایی استاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران به مدعیات جدید دکتر سروش در خصوص تشیع 🔸 yon.ir/NbQlX
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸آیت الله معاصر است آیت الله در همایش ملی فلسفه علم کلام : 🔹در حقیقت آمار و آثار استاد سبحانی تفسیر برکت عمر و برکت داشتن علم مفید و برکت مند بودن خدمات علمی است. 🔹 انسانی هم برخلاف تصور رایج که گمان می کنند کاری به هست ها و نیست ها ندارد و قضایای توصیفی و را دل خود جای نمی دهد، همینگونه است. 🌐 yon.ir/Z9nFm 🆔 @rasanews_agency
هدایت شده از  سیداحمد غفاری
🔸یکی از ضرورتهای معنویت‌پژوهی در عصر کنونی، تبیین هویت معنویت حنیف و برخاسته از وحی الهی است، که از آسیب‌های معرفتی و آیینی در سایر الگوهای معنوی در امان است. 🔸این نوشتار، به توصیف تفصیلی هویت معنویت و ویژگی‌های آن از منظر اندیشهٔ اسلامی پرداخته است؛ همچنین، خوانندهٔ محترم را با معنویت‌های تحریف شده در دیگر ادیان ابراهیمی، آشنا می‌نماید. 🔹این کتاب توسط موسسه حکمت و فلسفه ایران، به زیور طبع آراسته شده است. 🆔 @ghafari_ir
کانال گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره https://eitaa.com/meshkatnoor
جلسه سوم نقد ادعاهای احمد الحسن ؛ حجت الاسلام جعفری ☝️☝️☝️☝️
نشست علمی «نیم نگاهی به تطورات مباحث فلسفه دین پس از پیروزی انقلاب اسلامی» توسط کارشناسان محترم آقایان ابوالفضل ساجدی, حمیدرضا آیت اللهی و محمد جعفری پنج‌شنبه 15 آذر 97 ساعت 9 الی 12 در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می‌گردد
منابع آزمون دکترای فلسفه دین هم در ذیل آمده است . 👇👇👇👇
هدایت شده از ارشد فلسفه دین ۹۶ موسسه
هدایت شده از ارشد فلسفه دین ۹۶ موسسه
آیت الله جوادی آملی: خداوند برای عقل قداست قائل شده است|عقل می‌فهمد باید تابع محض شرع و وحی باشد حضرت ‌آیت الله جوادی آملی با اشاره به جایگاه عقل در ‌آیات و روایات گفت: عقل می‌فهمد باید تابع محض شرع و وحی باشد. @daeratolmaaref
آیت الله جوادی آملی: خداوند برای عقل قداست قائل شده است|عقل می‌فهمد باید تابع محض شرع و وحی باشد حضرت ‌آیت الله جوادی آملی با اشاره به جایگاه عقل در ‌آیات و روایات گفت: عقل می‌فهمد باید تابع محض شرع و وحی باشد. به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی وابسته به موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور در بنیاد بین المللی علوم عقلی با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گزارشی از مراحل تدوین دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی ارائه کردند. حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار در سخنانی اظهار داشت: خداوند در قرآن برای عقل قداست قائل شده است و به عقل اجازه احتجاج و استدلال می دهد که به او اعتراض کند که چرا برای من راهنما نفرستادی؛ ﴿لِئَلاَّ یكُونَ لِلنَّاسِ عَلَی اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ﴾؛ این اوج حرمت نهادن به عقل است. وی ادامه داد: عقل می تواند به اذن خدا با خدا گفتگو کند و بگوید من می فهمم که نمی فهمم و اگر تو انبیاء و رسل الهی را برای هدایت من نفرستی کوتاهی کرده ای. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: از سوی دیگر با همه احترامی که خداوند برای عقل قائل است اما باید محدوده عقل را نیز بدانیم، به عنوان مثال معنای عدل برای همه روشن است عدل یعنی هر چیز را در جای خود قرار دادن، اما جای اشیاء و جای اشخاص را چه کسی معین می کند؟ وی افزود: جای اشیاء و اشخاص را تنها اشیاء آفرین و اشخاص آفرین می داند، عقل در همین محدوده می فهمد اما از جزئیات خبر ندارد، خود عقل می‌فهمد باید تابع محض شرع و وحی باشد در نتیجه عقل در مقابل وحی نیست، بلکه در مقابل نقل است. @daeratolmaaref
مرکز پژوهشي دائرةالمعارف علوم عقلي اسلامي برگزار ميکند: آئين رونمايي از آثار مرکز پژوهشي دائرةالمعارف علوم عقلي اسلامي با پيام حضرت آيت الله العظمي جوادي آملي و با سخنراني حضرت آيت الله علامه مصباح يزدي پنجشنبه 22 آذر 1397 قم ـ مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني ره آدرس سايت http://dmaaref.iki.ac.ir/ پيام‌رسان ايتا https://eitaa.com/daeratolmaaref پيام‌رسان سروش http://sapp.ir/daeratolmaaref @daeratolmaaref