eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
762 ویدیو
276 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️نهادینه شدن روحیه تساهل و تسامح در میان قشر وسیعی از مذهبیان 🔆یادم می آید در زمان دولت اصلاحات چقدر اقشار حوزوی و سایر نیروهای مذهبی در برابر انحرافات و شبهات اعتقادی که در روزنامه ها و مجلات زنجیره ای نشر داده می شد، با صدای رسا اعتراض می کردند و حتی می خواستند کفن پوش به خیابان بیایند. ❓❓❓نمی دانم به کجا رسیده ایم که در شهر قم، سید حسن آقامیری در جلساتش قرآن و احادیث را به تمسخر می گیرد و در فضای مجازی صدها هزار جوان را فریفته و در اینستاگرام و یوتیوب توهین به مقدسات را به راحتی نشر می دهد اما چرا به جز عده ای قلیل مانند حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی، کسی اعتراضی نمی کند. ❓❓چرا کسی خواستار برخورد قضایی مجدد با انحرافات سید حسن آقامیری نمی شود؟! ❓❓متولیان تبلیغات دینی در ایران چه عکس العملی به این انحرافات که علنا در شهر مقدس قم تبلیغ می شود، نشان داده اند؟! ❓❓تا چه زمانی باید شاهد قربانی شدن اعتقادات جوانان بی گناه و ساده اندیش از سوی سید حسن آقامیری باشیم؟! ❇️ جز این است که شعار تساهل و تسامح در میان اکثر مذهبی ها نهادینه شده است. شعاری که از سوی مسئولان دولت اصلاحات سر داده شد و امروزه به وضوح در ذهن بسیاری از متولیان دین و افراد مذهبی سریان یافته است.
♦️جهاد در عرصه جمعیت 🚨کاهش نرخ باروری در ایران، حقیقت تلخی است که حتی مورد اذعان سازمانهای بین المللی نیز قرار گرفته است. تلخی این مسأله زمانی بیشتر می شود که بدانیم اعتقادات و توکل عمیق مردم نسبت به فرزندآوری و فرزندپروری، سست شده و مثل سابق نیست. ✅ برای نجات آینده جمعیتی ایران و اقبال مردم به فرزندآوری نیازمند توجه و اراده ای همگانی و فراگیر هستیم. باید به تمام ابعاد دخیل در افزایش جمعیت توجه و موانع فکری و عملی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر این مسأله تأثیر گذار است را برطرف کرد. ✅ هشدار، آگاه سازی و اقناع مردم و مسئولین نسبت به ضرورت افزایش جمعیت و پاسخ به شبهات و گشودن گره های فکری، اولین و در عین حال دشوارترین قدمی است که باید در سنگلاخ ناملایمتی ها، محکم برداشته شود. ✅اشتغالات علمی زمانی سودمند خواهند بود که نهایتا به نفع اسلام و مسلمین ختم شود. از این رو هدایت بخشی از پژوهش ها و فعالیت های تبلیغی به سمت مباحث جمعیتی، به ضرورتی جدی مطرح تبدیل می شود. . ✅ یقینا فعالیت در این عرصه جهادی با دشواریها و مقاومت های زیادی مواجه خواهد شد. اما بایستی این مطالبه را مستدل، قابل دفاع، دلسوزانه، علمی، شجاعانه و بدون ترس از هرگونه ناملایمتی به فرهنگ و مطالبه ای همگانی تبدیل کرد. ✅ رهبر معظم انقلاب با شجاعت، دلسوزی و بر اساس انجام وظیفه، خطر کاهش جمعیت را بارها مطرح کرده و پس از گذشت چندین سال همواره بر ضرورت افزایش جمعیت تأکید می کنند و هنوز هم یکه تاز اصلی این میدان هستند ✅همانگونه که مدافعان حرم در عرصه جبهه و جهاد نظامی همچون مالک اشتری برای علی زمان خود بودند، حضور در عرصه فرهنگی جنگ جمعیتی و لبیک به ندای «هل من ناصر» رهبری، یکی از خطوط مقدمی است که به مدافعانی ولایت پذیر، بی ادعا و زمان شناس از جنس قاسم سلیمانی ها نیازمند است. 📝 حجت الاسلام سید مرتضی موسوی، دانش آموخته سطح عالی کلام اسلامی و کارشناس مباحث جمعیتی 🌐 @meshkatnoor
سخنرانی دکتر دانشور و دکتر ساجدی؛ در حال برگزاری
🔆الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا(احزاب، ۳۹) [ ﺁﺭﻱ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﺵ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ] ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭘﻴﺎﻣﻬﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﻣﻰ ﺭﺳﺎﻧﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ [ ﻋﻈﻤﺖ ﻭ ﻣﻘﺎم ] ﺍﻭ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺟﺰ ﺍﻭ ﻭﺍﻫﻤﻪ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﻲ [ ﻛﺎﺭ ﺑﺎ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻳﻨﺎﻥ ]ﺧﺪﺍ ﻛﺎﻓﻲ ﺍﺳﺖ .
✅ امروز ششمین سالگرد فاجعه پایگاه اسپایکر در عراق است که تنها در چند ساعت، حرامیان داعشی 1700 دانشجوی عراقی را قتل عام کردند . ✅ راستی می دانید که داعش این حادثه را انتقام نسبت به مراسم توهین به عایشه در لندن توسط یاسر الحبیب اعلام نمود. 🌐 @meshkatnoor
🗓سالروزفتح‌اندلس‌توسط‌مسلمین 💠رهبرانقلاب ‼️شما به کتاب «تاریخ علوم» پیر روسو نگاه کنید؛ آن‌جا میگوید: چهار پنج قرن قبل تاجری در یکی از کشورهای اروپایی به استادی مراجعه میکند و میگوید میخواهم فرزندم درس بخواند؛ او را به کدام مدرسه بفرستم؟ استاد در جواب میگوید اگر به همین چهار عمل اصلی - جمع و ضرب و تفریق و تقسیم - قانع هستی، میتوانی او را به هر کدام از مدارس کشور ما یا دیگر کشورهای اروپایی بفرستی؛ امّا اگر بالاتر از آن را لازم داری، باید او را به کشور اندلس یا به مناطق مسلمان‌نشین بفرستی. این را پیرروسو مینویسد؛ این حرف من نیست. جنگهای صلیبی و هجرت دانشمندان آنها به این مناطق، کمک کرد تا از ما بیاموزند. هجرت دانشمندان ما به مناطق آنها و منتقل شدن کتابهای ما به آنها، کمک کرد تا از ما بیاموزند! ۸۳/۴/۱۷ @Jahade_tabeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️برشی از برنامه گستره شریعت 🔸 موضوع : ضرورت علوم انسانی اسلامی 🎤اجرا و کارشناسی: دکتر قاسم پورحسن 🔺اساتید : دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر ، دکتر صادق زیباکلام 🎞 قسمت اول🔻 https://m.aparat.com/v/MYf3D 🎞 قسمت دوم🔻 https://m.aparat.com/v/sewJM 🎞 قسمت سوم🔻 https://m.aparat.com/v/oqTxu 🔴 @prof_golshani
🔴از غربزدگي سياسي تا غربزدگي علمي 🖊احمدحسين شريفي 🔸حاکمان و سياستمداران نقشي انکارناپذير در سوگيري جريان علم و فرهنگ در جامعه دارند. يک حاکم و سياستمدار خودفروخته و خودباخته هرگز نمي‌تواند حامي يک فرهنگ خودباور و عزتمندانه باشد؛ و يا حتي اگر بخواهد، هرگز نمي‌تواند از مراکز علمي مستقل و توانمند و از انديشمندان و عالمان و نخبگان توانا حمايت کند. خودباختگي سياسي و فرهنگي، ثمره‌اي جز خودباختگي علمي نخواهد داشت. وقتي عده‌اي از سياستمداران و احزاب سياسي ما باور داشته باشند که جز با اتصال به غرب و با تعامل با آمريکا امکان ادامة ‌حيات و حتي تأمين آب و هوا براي کشور نيست؛ طبيعي است که دانشجو و نخبة علمي ما نيز به دنبال اتصال به آن منبع تأمين‌کنندة آب و حيات باشد. وقتي دولتمردان ما قبلة آمال خود را آمريکا و اروپا بدانند، طبيعي است که استاد دانشگاه ما هم تمام هويت و شخصيت علمي خود را در آشنايي با زبان انگليسي و به کار بردن چند اصطلاح انگليسي بداند. و در منابع مطالعاتي و نوشتاري او حتي يک کتاب از تراث علمي و فرهنگي ايران و اسلام نباشد، و به اين کار هم افتخار کند(!)، آيا چنين استادي مي‌تواند دانشجوياني ايراني اسلامي را پرورش دهد؟ مهاجرت مغزها و علم‌ها، نتيجة مهاجرت و فرار اراده‌هاست؛ وقتي مديران و مسؤولان کشور، ارادة استفاده و به کارگيري نخبگان را نداشته باشند، عملاً مهاجرت فيزيکي آنان را نيز تسهيل کرده‌اند؛ وقتي دولتمردان ما دائماً بر طبل ناتواني بکوبند، نخبگاني که در خود توانايي کارهاي بزرگ و تحولات عظيم مي‌بينند، طبيعي است که چاره‌اي جز هجرت نمي‌بينند. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹‌
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین جلسه تفسیر قرآن استاد آیت الله جوادی.👆👆👆👆 ✅ حضرت استاد در 10 دقیقه پایانی این جلسه به چگونگی شکل گیری این درس 40 ساله اشاره می کنند که جالب توجه است . 🌐 @meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بحران جمعیت در ایران 🔸اشاراتی به برخی از ابعاد خظرناک و دهشتناک کاهش جمعیت ایران 🎤حجت الاسلام سید مرتضی موسوی ، کارشناس مسائل جمعیتی و دانش آموخته سطح عالی کلام 🔸جلسه اول 🌐 @meshkatnoor
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 استاد میرباقری | کنترل جمعیت و برنامۀریزی توسعه (۱۳۹۴) ⚡️ از سال هفتاد که طرح  مطرح شد، حقیر به‌شدت مخالف بودم؛ گفتم که اين يک و است؛ يا همۀ اين بسته را با هم قبول کنيد، يا اگر قبول نداريد از اول رد کنيد. ⚡️ کنترل جمعیت نتیجۀ تبعیت از الگوی توسعۀ غربی و الگوی سرمایه‌سالاری بود. ⚡️آنها كه در دوران جنگ تحميلي به ما «نخ بخيه» هم نمی‌دادند، بخش زيادي از هزينه‌هاي كنترل جمعيت را به عهده گرفتند. (کم‌کیفیت _ با هدفون بشنوید) ☑️ @mirbaqeri_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار می‌گردد. 🔹مهلت ارسال آثار: تا 31 خرداد 1399 می‌باشد. 📞 02532928970 _ 09107625204 🏢 آدرس: قم - 45 متری شهید صدوقی ابتدای بلوار فردوسی ساختمان خاتم طبقه 5 - دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب 📬 کدپستی: 3713114964 🔎 جزئیات بیشتر در کانال اطلاع رسانی 🌐آیدی کانال در پیام رسان ایتا و سروش 📚 http://Eitaa.Com/mafam_book 📚 http://sapp.ir/mafam_book
💠 نشست علمی «تحلیل الاهیاتی مسأله شر؛ با تأکید بر پاسخ به شبهات کرونا» برگزار شد.💠 ✅ مشروح خبر👇👇👇 https://www.andisheqom.com/fa/News/View/92466/ ✅ گزارش تصویری👇👇👇 https://www.hawzahnews.com/photo/905080/ 🆔@spasokh
⚫️شهادت امام صادق(علیه السلام) تسلیت باد. @moshaveremava
🔹 🔹 اسلامی 🔹 الله 🔹 حضرت آیت الله سبحانی: باید مسائل عقیدتی و فکری در همه سطوح تدریس شود و منزلت عالمان کلامی، همسنگ عالمان فقه و اصول است و کلام اسلامی بسان فقه و اصول، به دو صورت سطح و خارج تدریس شود 🌐مرکزتخصصی علم کلام و واحد های تابعه ، ، ، ، ، ، مقاطع و رشته ها ۲ و ۳ اطلاعات بیشتر در https://eitaa.com/kalamcenter ثبت نام: 13-02-99 الی 06- 04- 99 سامانه سنجش و پذیرش حوزه های علمیه https://paziresh.ismc.ir/ سامانه معاونت آموزش http://www.howzeh.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬆️⬆️⬆️ بخشی از جدیدترین پادکست سید حسن آقامیری با عنوان « شک نکن» 🔆 آقامیری در بخشی از پادکست « شک نکن» می گوید: «برخی مطالبی را که پیامبر اکرم ۱۴۰۰ سال پیش می گفت، باعث شفا می شد اما امروزه همان مطالب باعث درد می شود؛ چون اصلا برای این جامعه نگفته است.» ❇️ بدین گونه سید حسن آقامیری همگام با عبدالکریم سروش و برخی از دگراندیشان، پاره ای از تعالیم اسلام را تاریخ مصرف گذشته و مضر برای جامعه کنونی معرفی می کند. ✳️در حالی که قرآن مجید خطاب به پیامبر اکرم می فرماید: «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ»(سبأ، ۲۷) ﻭ ﻣﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﺟﺰ ﻣﮋﺩﻩ ﺭﺳﺎﻥ ﻭ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ، ﻭﻟﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺮﺩم [ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ] ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺁﮔﺎهی ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ . 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه لایو دکتر رفیعی و جناب آقا میری برای کسانی که فرصت نکرده اند گوش کنند .👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 فرصت های فضای مجازی قسمت اول 👈 فضای مجازی بیش از اینکه تهدید باشد، فرصت است. اگر حرفهای حقیقی و ناب در این فضا منتشر شود. 👈 امکان استفاده سوء از فضای مجازی کمتر از امکان استفاده خوب از این فضاست. 👈 در فضای مجازی یکی از دانلودهای مهم، بازی است. 👈 بازی، بهترین ابزار برای آموزش زندگی و بندگی است. اگر با حکمت بازی طراحی کنید، به روشهای دیگر برای انتقال معرفت نیاز ندارید. 👈 کسانی که دستی در محتوا دارند، می توانند از فرصت های فضای مجازی استفاده کنند. دانلود این کلیپ با کیفیت HD👇 aparat.com/tanwir موکب رسانه ای تنویر👇 @Tanwir
⛔️ حاشیه ای بر یک شبه مناظره 📝 حجت الاسلام محمد جعفری ؛ دانشیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی 🔸گفتگوی بین حجت الاسلام دکتر رفیعی و جناب آقا میری انجام شد و گر چه از این جهت مغتنم بود که بالاخره بعد از سالها درخواست گفتگو و مناظره از طرف دغدغه مندانی از جمله راقم این قلم ، این بار جناب آقا میری پاسخ مثبت دادند؛ اما وی با طفره رفتن از عنوان مناظره و تنزل آن به گفتگو، تلاش نمود تا بار انتقادی و چالشی آن را کاهش داده و آن را کم اثر نماید. به هر حال، نفس این دیالوگ و گفتگو، تجربه ارزشمندی است که مانند سایر گفتگوهای علمی و سازنده می تواند در جهت تبیین معارف دینی و تنویر افکار عمومی، به نتایج خوبی منجر شود . هر چند جناب استاد رفیعی از فضلای حوزوی و از سخنرانان به نام کشور می باشند و در این گفتگو هم به نکات و مطالب دقیق و ارزشمندی در نقد برخی گفته های آقا میری اشاره کردند اما مع الاسف به نظر این حقیر، نقطه کانونی گفتار و اندیشه آقا میری در این جلسه مورد توجه آقای رفیعی قرار نگرفت. آقا میری سالیانی است که چه خود بداند و چه نداند در جهت ترویج معنویت بدون شریعت گام بر می دارد. همان که در عرف مردم گفته می شود: « دلت پاک باش». نگاهی گذرا به مطالب وی در کلیپها، پادکستها و پستهای اینستگرام نشان می دهد، آقا میری در پی یک معنویت سیال و فست فودی و یا به عبارتی معنویت کلکسیونی است که با تاکید بر یک نحوه باطن گرایی ، نقش عمل را در رشد و تعالی آدمی کم اهمیت جلوه می دهد. در طول تاریخ همه ادیان و از جمله دین مبین اسلام ما با رویکردهایی این چنین که بنده نام دین لیبرال را بر آن می نهم، مواجه بوده ایم . جالب است در سده های اول اسلامی هم ، همین رویکرد را در تفکر فرقه ای به نام مرجئه می یابیم. مرجئه دایرة مسلمان را توسعه می بخشیدند و مسلمانان مرتکب کبیره حتی حکمرانانی مانند بنی امیه و بنی العباس را مومنانی می دانستند که معذورند و نیز از داوری درباره طرفهای نزاع جهان سیاست خودداری می ورزیدند . آنها معتقد بودند که هر گروهی برای خود دلایل خاص خود را دارد و حقیقت امر بیش ازآن که به ظاهر رفتار برگردد، به نیت افراد بازگشت می کند. طرفداران مرجئه، دخالت عمل را در ایمان نمی پذیرفتند و لذا تکالیف دینی از نظر آنها اهمیت چندانی نداشت. حضرت آیت الله سبحانی در جلد سوم کتاب ملل و نحل( صص 142- 143) بحثی دارند تحت عنوان « خطر مرجئه برای اخلاق جامعه » و در آن جا می‌فرمایند : « اگر تفکر مرجئه بر جامعه حاکم شود، از اسلام جز رسمی و از دین جز اسمی نخواهد ماند که حتی می تواند برای افرادی که حقیقتا بی دین هم هستند، مستمسکی بیافریند. لذا ائمه اطهار علیه اسلام با توجه به خطر این تفکر، دریافتند که رواج این تفکردر جامعه اسلامی و خصوصا شیعه ، آنها را به رسم جاهلیت بر می گرداند و لذا هشدار دادند که: معارف دین را به فرزندان و جوانان خود بیاموزید قبل از آن که گرفتار مرجئه شوند. ( کافی ، ج 6 ، ص 47) در ادامه آیت الله سبحانی می فرمایند که چرا امام در مورد خطر مرجئه، بالخصوص نسبت به جوانان هشدار می دهد؟ علت آن واضح است زیرا آنها سریعتر این نوع تفکر را می پذیرند چرا که این رویکرد با توجیه دینی، به آنها برگ سبزی برای ارتکاب گناهان و رذایل اخلاقی می دهد. » بی تردید بسیاری از طرفداران آقا میری هم از جوانان همین مرز و بوم هستند. نگاهی گذرا به ممبرهای او در اینستاگرام این ادعا را ثابت می کند. بله به قول مردم کف بازار، داشتن هم زمان هم خدا و هم خرما برای بسیاری از این جوانان، شور انگیز و پرجاذبه است به صورتی که هم بتوان در اربعین در پیاده روی کربلا بود و هم در تابستان در سواحل آنتالیا. تساهل و لیبرالیسم دینی، از مهمترین آثار این نگرش می باشد که در نهایت ایمان راستین و صداقت اخلاقی و معنوی انسانها را در عرصه فردی و اجتماعی زیر سوال می برد. در این گفتگو باید دکتر رفیعی نسبت به خطرات این رویکرد و نقد مبانی آن توجه جدی تر می کردند و بحث صرفا معطوف به خلود در جهنم و برخی مباحث فرعی دیگر نمی شد. 👇👇👇👇
همچنین در همین گفتگو، آقا میری با زیرکی ، اندیشه قرائتهای مختلف از دین را مطرح کرد و متاسفانه آقای رفیعی هم متوجه این نکته نشد و از کنار آن گذشت. آقا میری در این نشست مانند همیشه، با برداشتهای تاویلی و خلاف ظاهر از قرآن و تمسک به گفته هایی تقطیع شده از بزرگان در صدد بود تا القا کند که می توان از قرآن برداشتهایی مختلف داشت و البته همه آنها می تواند درست باشد . جا داشت آقای رفیعی با تذکر به این مبانی غلط، به نقد بنیادهای معرفتی نادرست وی می پرداخت. وسخن آخر این که گرچه رعایت اخلاق و ادب در گفتگو از اصول مناظره و گفتگو است ولی این نوع گفتگوها جای نصیحت و موعظه نیست بلکه جای چالش، سنجش و پایش است . 🌐 @meshkatnoor
الموسوعة الرجالية.exe
22.9M
📌نرم افزار نرم افزاری سبک و ساده بدون نیاز به نصب در برای جستجوی اسامی و آثار دانشمندان 👇👇 🆔 @farhangimoasese @farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
«غرب‌باوری» و «مرعوبیت» ویژگی تقی‌ زاده‌هاست 🎤گفتگو با دکتر موسی حقانی، استاد دانشگاه و رئیس مؤسسه‌ی مطالعات تاریخ معاصر 🔸ویژگی‌ اصلی تقی‌زاده یا جریانی که او به‌ عنوان نمادش معرفی شده، این است که «غرب‌باور» است و نسبت به غرب «مرعوب» است. تقی‌زاده در سال ۱۳۰۶ دو مقاله می‌نویسد و طی آن یک دستورعمل برای تحولات گسترده در ایران را مطرح می‌کند که می‌گوید طی ۱۵ سال باید این اتفاقات در ایران بیفتد. یا در قیاس با همین سند ۲۰۳۰ که توسط تقی‌زاده‌های جدید مطرح شده، آن موقع مدّ نظر تقی‌زاده این بود که طی ۱۵ سال در حوزه‌ی آموزشی، اجتماعی، عمومی، فرهنگی و ... تغییراتی در ایران صورت بگیرد. 🔹آن تفکر تقریباً ۵۰ سال در ایران حاکم بود و ایران را به هیچ جایگاهی در دنیا نرساند. ما در دوره‌ی پهلوی نه حرفی در عرصه‌ی تولید علم داشتیم و نه توانستیم بر اساس مصالح خودمان نوع پیشرفت را در کشورمان تعریف کنیم. 🔸تقی‌زاده‌های جدید و امروزی درواقع شکل نوین و احیاشده‌ی تفکرات میرزا ملکم خان و تقی‌زاده هستند. در آن مقطع ایران را قابل پیشرفت و توسعه بر اساس تفکر ملی و بومی نمی‌دانستند و معتقد بودند که ما باید در نظام بین‌الملل ادغام شویم. در این ادغام شما عملاً هویت ملی خودتان را از دست می‌دادید. برای مطالعه متن کامل این گفتگو به نشانی زیر مراجعه کنید:👇👇 https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953