eitaa logo
فَتَأَمَّلْ! | جمال‌زاده
428 دنبال‌کننده
74 عکس
44 ویدیو
7 فایل
✏️ نوشته‌های محمدحسین جمال‌زاده 📚 پژوهشگر فسلفه و علوم اجتماعی 💡 تا پایان بر میثاق طلبگی می‌خوانم 👈 @Jamalzadeh_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 هویت‌زدایی اسلامی انقلابی از ، سال‌هاست که پروژه مشترک لیبرال‌ها و متحجرین است. برای همین است که گروه اول برای جایزه بهترین بازیگر زن فیلم در جشنواره فیلم کن، تبریک‌هایشان را با افتخار منتشر می‌کنند و گروه دوم در برابر این توهین به ساحت قدسی (ع) همچنان ساکت هستند. ✅ فتأمل را در پیام‌رسان ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نقطه تمدنی سلام فرمانده 🌐 در مطالعات فرهنگی نظریه‌ای وجود دارد به نام اثر پیتزایی فرهنگ. خلاصه‌اش این است که فرهنگ خاصیتی دارد که بعد از انتقال به جغرافیا و بوم دیگر، خصوصیات آن بوم را می‌گیرد و دوباره به مبدأ خود برمی‌گردد و جنس متفاوت و جذاب‌تری نسبت به محصول اصلی پیدا می‌کند. و این لحظه تمدنی یک فرهنگ است. دقیقا مثل پیتزا که اصلش ایتالیایی است اما الان دیگر خود ایتالیایی‌ها، پیتزای دیگر ملیت‌ها را بیشتر دوست دارند. 💯 بنظرم در همین نقطه ایستاده. به بوم‌های مختلف رفته و‌ الان که به مبدأ برمی‌گردد جذابیت مضاعفی برای ما پیدا می‌کند. اما فارغ از این جذابیت‌ها، سوال اصلی این است که لحظه تمدنی تولید شده در این محصول را چگونه می‌توان استمرار بخشید؟ پاسخ من بیشتر جنبه معرفت شناختی دارد تا جامعه شناختی. نقطه ثقل این محصول اتصال و ارتباط با مهدی موعود با قرائتی انقلابی بود و نشان داد این نیاز معرفت شناختی در جامعه شیعه، و در تراز بزرگتری، در جهان اسلام قابلیت بسیج عمومی و بازنمایی رسانه‌ای دارد. اگر قرار است این لحظه تمدنی استمرار داشته باشد باید بر همین محور بچرخد و از نخبگان و اندیشمندان تا هنرمندان و ادیبان را درگیر کند تا هر یک بتوانند این لحظه را برای مخاطبان خود استمرار بخشند. پی‌نوشت: کلیپ مربوط به نسخه عراقی اثر سلام فرمانده است. ✅ فتأمل را در پیام‌رسان ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
هدایت شده از محسن قنبریان
چرا پیامبر(ص)، علی(ع) را ولیعهد حکومتی خود نکرد⁉️ • دو دوتا، چهارتایِ اهالی قدرت می گوید اگر می خواست امر حکومت و سرپرستی سیاسی اجتماعی امت پس از خود از دست علی(ع) خارج نشود، باید از روز بعد غدیر، ایشان را خود می کرد. یعنی امور حکومت را به دست او می سپرد، تا در زمان حیات خودش صورت میگرفت؛ چنانچه بعدا اموی ها و عباسی ها با ولایتعهدی اینچنین، کار را در دست سلسله ای که می خواستند نگه می داشتند! ❗️عجیب تر اینکه حکم به "وصایت" امیرالمومنین(ع) از روز "انذر عشیرتک الاقربین" تا "غدیر" بوده است! برای حضرت بخصوص از بعد غدیر، زبانزد بوده است.۱ ❓ به راستی "وصایتِ پیامبر" چه فرقی با "ولایتعهدی" ای که بعداً رایج شد دارد؟!چرا از این وصایت -که امامت است- "انتقال رسمی قدرت سیاسی" مثل دوره اموی و عباسی، استنباط و استخراج نشد؟! ❗️باز عجیب تر اینکه اهلبیت(ع) علیرغم تصریح به وصایت حضرت امیر(ع) و سایر ائمه ۲؛ نه تنها علی(ع) را ولیعهد حکومتی پیامبر(ص) ندانسته، بلکه اساساً ولایت عهدی را بدعت در اسلام شمرده اند! در عهدنامه امام مجتبی(ع) با معاویه شرط می شود که: معاویه کسی را ولی عهد خود نکند! سیدالشهدا(ع) با یزید دو معارضه دارد: ۱) اصل بدعت ولایتعهدی در اسلام ۲) فسق و فقدان شرایط خلافت در یزید ❓ واقعاً فرق وصایت با ولایت عهدی در چیست؟! ⬅️ ولایتعهدی مکانیزمی برای انتقال قدرت در سلسله های خاص، یکی بعد دیگری بود. ولایتعهدی بستره ای بود که "خلافت و بیعت آزادانه مردم" را تبدیل به "سلطنت موروثی" و"بیعت تشریفاتی" می کرد! از سالها قبل از فوت حاکم، ولیعهدی در نظر گرفته می شد و زمینه برای انتقال قدرت به او فراهم می شد! مخالفین احتمالی، خریده یا سرکوب می شدند و بعد ولایت عهدی، علنی می شد؛ برایش با زور و اقتدارِ حاکم مستقر بیعت گرفته می شد و مردم در کار انجام شده قرار می گرفتند. نپذیرفتن او، خروج تلقی شده به خون کشیده می شد. در یک کلام، مردم به کلی کنار گذاشته می شدند! مکتب اهلبیت، ولایت عهدی را بدعت خواند!۳ • پیامبر(ص)، به حکم الهی امامت علی(ع) را ابلاغ و او را وصی خود خواند، اما ولی عهد حکومتی بشکل اموی و عباسی نکرد. اینگونه اگر مردم ابلاغ الهی را رها و حاکمی دیگر برمی گزیدند، البته آثار حاکم مفضول یا حاکم جور را در زندگی می دیدند؛ قیامت هم در محضر الهی باید پاسخگو بودند، اما امام حق، خود را به زور و غلبه بر آنها تحمیل نمی کرد. مردم باید حکومت را به امام حق، اعطاء کنند؛۴ نه حاکم عدل، ولیعهدی کسی را بر مردم تحمیل و برای اطاعت اجباری، آنها را ذلیل کند. • بیجا نیست رشید رضا در المنار نقل می کند: یکبار دانشمندی المانی در حضور جمعی از مسلمانان از جمله بزرگان مکه در استانبول گفت: سزاوار است که ما برای معاویه تندیسی از طلا بسازیم و آنرا در یکی از میادین برلین نصب کنیم! پرسیدند : چرا؟! گفت: زیرا معاویه بود که نظام حکومت اسلامی را از مردمسالاری به نظام استبدادی[سلطنت موروثی] دگرگون ساخت. اگر چنین نشده بود، اکنون اسلام سراسر جهان را فراگرفته و مردم آلمان و دیگر اروپائیان عرب مسلمان بودیم"!۵ • حالا این سخن، شیرین تر جلوه می کند که: "عید غدیر، عید دخالت مردم در امر حکومت است".۶ ............................... ۱. ابن ابی الحدید تعدادی از اشعاری که به وصایت حضرت امیر(ع) اشاره دارد را اورده است ۲. خطبه۲ نهج البلاغه: فیهم الوصایه و الوراثه ۳. چرا امام حسین(ع) ولایتعهدی را بدعت اما امام رضا(ع) آنرا پذیرفت را شهید مطهری پاسخ می دهد: http://mortezamotahari.com/fa/questionview.html?QuestionID=62471 ۴. حکمت۲۲ نهج البلاغه ۵. تفسیرالمنار ج۱۱ص۲۶۰ ۶. رهبر انقلاب ۷۵/۲/۱۸ 📝محسن قنبریان ۱۴۰۱/۴/۲۶ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگوی تلویزیونی ، فصل عبرتهای عاشورایی را دوشنبه‌،‌ چهارشنبه و جمعه‌ها تا پایان ماه صفر از دنبال کنید. حوالی ساعت ۲۳.
آقاي محمدحسين جمال‌زاده؛ 🔸بررسی تفاوت دیدگاه شیخ اشراق و میرداماد درباره اصالت ماهیت 🔹شیخ شهاب‌الدین سهروردی، معروف به شیخ اشراق و میرمحمدباقر استرآبادی، مشهور به میرداماد، دو تن از فیلسوفان بزرگی هستند که در نظام فلسفی خود به اصالت ماهیت قائل شده و دیگر مسائل نظام فلسفی خود را براساس آن سامان داده‌اند. در نگاه اول به‌نظر می‌رسد این دو فیلسوف در اصل مسئله اصالت ماهیت و فروعاتی که بر آن بنا می‌شود هم‌داستان هستند؛ اما با تدقیق در آثار این دو فیلسوف، تفاوت‌ها و اختلافاتی به‌دست می‌آید که هریک تأثیر خاصی بر نظام فلسفی آن‌ها گذاشته و نتایج کاملاً متفاوتی را به‌دست داده است. 🔹 این مقاله با گردآوری کتابخانه‌ای داده‌ها، درپی پاسخ به این مسئله است که چه تفاوت‌ها و اختلافاتی میان شیخ اشراق و میرداماد درباره اصالت ماهیت وجود دارد. ازاین‌رو با استفاده از روش توصیفی- تحلیلی، دیدگاه این دو فیلسوف دریاره کیفیت اصالت ماهیت بیان می‌شود. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد هرچند هر دو فیلسوف قائل به اصالت ماهیت هستند، در تقریر آن و فروعاتی که بر این مبنا استوار می‌شود اختلاف دارند. 📚 منبع: دوفصلنامه علمی ـ ترويجی معارف عقلی، سال شانزدهم، شماره دوم، پياپی ۴۳، پاييز و زمستان ۱۴۰۰، ص ۳۳ ┈•••✾•📚🍃🌺🍃📚•✾•••┈ ♦️ تهيه نشريه معارف عقلي، تماس با شماره‌هاي: ۰۲۵ ۳۲۱۳۷۲۱۹ ۰۲۵ ۳۲۱۳۷۲۲۱ 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir 🌐 🔰 🆔 @daeratolmaaref
تحلیل ٤٩ سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کنگره عظیم جهانی اربعین شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند‌، در کوفه بودند‌، در بصره بودند‌، در اهواز بودند‌، در قم بودند‌، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزاء متشتت در جریان بود. مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه‌ این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته‌ اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه‌ این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه‌ اعضاء فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود. همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر‌، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره‌ جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه(ع). این کنگره‌ جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. بنابراین مسئله‌ اربعین یک مسئله‌ مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره‌ بین‌المللی‌ و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز‌، سرزمین شهدا‌، مزار کشته‌شدگان راه خدا‌، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه‌ هدی(ع) به ما ارائه دادند. 📚 سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی(ع)/ مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲ ✅ فتأمل را در پیام‌رسان ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
هدایت شده از شعوبا
💠 از چه کسی تقلید می‌کنید؟ افکار سنجی گزارش ترجمه شده توسط عتبه عباسية از میان زائرین ایرانی اربعین در سال 2015 حضرات آیات خامنه ای ، سیستانی و مکارم شیرازی بیشترین مقلد را دارا هستند. 📌 ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید: https://zaya.io/افکارسنجی_اربعین_زائران ‌ ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان @shouba
💡 سلبریتی‌هایی مثل مدیری و ریاحی چون می‌دانند واقعیت میدان چیزی جز اغتشاش و تخریب و کشتن بی‌گناهانی همچون شهید دوست محمدی نیست، حتی حاضر نیستند در این اوباش‌گری‌ها حاضر شوند، چه برسد به اینکه رهبری مثلا ابرجنبش‌شان را هم به عهده بگیرند. تنها کاری که می‌توانند انجام بدهند این است که بگویند ما با همه شما قهر هستیم! مواظب باشید یک وقت ناخن‌هایتان نشکند! ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
هدایت شده از عماریار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ فردای بعد از لغو قانون حجاب چه خواهد شد⁉️ 🎥 مستند ، با بررسی مسیر رسیدن به آزادی‌های جنسی در ایالات متحده آمریکا و تبعات منفی آن در این کشور به این سوال پاسخ می‌دهد. ⭕️ دقیقاً همان مسیر در ایران هم در حال طی شدن است؛ از اندازه‌گیری ارتفاع مایوهای کنار ساحل در آمریکا و مقایسه آن با ارتفاع مانتوها در ایران تا... 🔻 دانلود و تماشا: 🌐 b2n.ir/xsnmi ✅ در با خانواده فیلم ببینید 🆔 @AmmarYar_IR
⭕️ بنظرم خطرناک‌تر از آشوبگران و اغتشاش‌گران، آنهایی هستند که با پُز روشنفکری به دنبال تئوریزه کردن آشوب و اغتشاش هستند. ♨️ وقتی عقلانیت این چنین به مسلخ می‌رود، بی‌عقل‌هایی پیدا خواهند شد که خیابان‌های شهر را به آشوب و اغتشاش بکشند. ‼️ تشریح واقعیت برای کسی که چشمش را بر حقیقت بسته، سودی نخواهد داشت و فقط بر جهلش خواهد افزود. کشنده‌ترین سلاح برای بشر چیزی جز جهل نیست. ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
نیازمندی انقلاب اسلامی به حکمرانی رضوی منتشر شده در روزنامه شهرآرا در تاریخ 6 مهر 1401 (لینک) 💯 ازآنجاکه امام رضا علیه‌السلام، به‌عنوان یک مبارز خستگی‌ناپذیر، در خط ممتد مبارزه سیاسی اهل‌بیت علیهم‌السلام باهدف تشکیل حکومت اسلامی حرکت می‌کرده و به‌عنوان یک چهره اثرگذار سیاسی اجتماعی در زمانه خود شناخته می‌شده است و باتوجه‌به ابعاد تمدنی هجرت تاریخی امام رضا علیه‌السلام از مدینه به مرو، حکمرانی رضوی، می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل روز جامعه اسلامی باشد. 🔅 تمایز کنش اجتماعی سیاسی امام رضا علیه‌السلام از سایر اهل‌بیت علیهم‌السلام برخاسته از دو عامل «پیچیدگی شرایط سیاسی زمانه» و «تشدید فرقه‌گرایی درون شیعی» است. نکته مهم در سیره رضوی آن است که امام رضا علیه‌السلام باتوجه‌به مشکلاتی که جامعه اسلامی از آن رنج می‌برد، حکمرانی دستگاه امامت را به‌سوی حکمرانی علمی ـ فرهنگی سوق دادند. این چرخش در حکمرانی در دو سطح قابل‌بررسی است. 💠 سطح اول آن مقابله با جریان علوم ترجمه‌ای و وارداتی به جهان اسلام است. با گسترش مرزهای سرزمین‌های اسلامی و توسعه روابط خلافت عباسی با کشورهای همسایه، سطوح روابط نرم همچون روابط فرهنگی و علمی نیز روزبه‌روز بسط می‌یافت. نگاهی گذرا به مترجمان برجسته آن دوران نشانگر این است که یهودیان و مسیحیان سهم بسزایی در ترجمه آثار غیرعربی داشته‌اند و گروهی از آنها تلاش وافری برای انتقال و نشر عقاید فاسد و مسموم خود به محیط اسلام داشتند. ⚜️ بخشی از فعالیت‌های امام رضا علیه‌السلام در دوران امامتشان معطوف به مقابله با همین جریان است و موجب گونه‌ای از حکمرانی نرم توسط ایشان شده است که در دیگر دوره‌های زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام شاهد آن نیستیم. شاید اختصاص لقب عالم آل محمد به ایشان از همین رو باشد که توانست با این جریان مقابله نموده و کج بودن بنای علوم وارداتی به جهان اسلام را به همگان ثابت کند. شیوه امام رضا علیه‌السلام در این مقابله از طریق تربیت شاگردان، تبیین اسلام ناب محمدی، ترویج سنت و سیره نبوی و ارتباط گسترده با مردم و بدنه اجتماعی صورت گرفته است. 💠 سطح دومِ چرخش بهسوی حکمرانی علمی و فرهنگی، مواجهه با اصحاب ادیان و اثبات برتری و قوت اسلام بر سایر ادیان است. باتوجه‌به رویکرد دستگاه خلافت عباسی در بسط سایر مکاتب فکری و ادیان موجود، رشد سایر ادیان و مکاتب فکری در جهان اسلام سرعت گرفته بود و این امر در دوران امام رضا علیه‌السلام به اوج خود رسیده بود و در حال تبدیل به بحران در جامعه اسلامی بود. امام رضا علیه‌السلام با پذیرش ولایت عهدی و مواجهه جدی با اصحاب ادیان و مکاتب فکری در قالب مناظره‌ها و مباحثه‌های دونفره و چندنفره، با این بحران مقابله کردند به‌گونه‌ای که امام رضا علیه‌السلام در شرق سرزمین‌های اسلامی که رزمگاه ادیان محسوب می‌شده، بزرگان ادیان و مذاهب را شکست داد. ✳️ با بررسی زندگی و زمانه امام رضا علیه‌السلام این نکته روشن می‌شود که شرایط زمانی وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی بی‌شباهت به دوران امام رضا علیه‌السلام نیست و برای گذر از این شرایط در این روزگار، بازخوانی ابعاد حکمرانی امام رضا علیه‌السلام ضرورت می‌یابد. این دو دوره تاریخی از سه جهت با یکدیگر شباهت دارند که همان وجوه نیازمندی انقلاب اسلامی به حکمرانی رضوی نیز هست: 1️⃣ انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی، از دل قرائت‌های گوناگون اسلام، قرائت اسلام ناب محمدی را در جهان اسلام عَلَم کرده است، همان گونه که امام رضا علیه‌السلام در میان تکثر موجود در میان فرق و مذاهب اسلامی، به ترویج و تبیین سیره نبوی و اسلام برخاسته از سنت‌های نبوی پرداخت. ازاین‌رو انقلاب اسلامی در جهت مقابله مستمر با قرائت‌های غیراصیل از اسلام، نیازمند حکمرانی رضوی با رویکرد علمی و فرهنگی است. 2️⃣ جمهوری اسلامی امروز با هجوم خاموش علوم‌انسانی وارداتی غربی مواجهه است همان گونه که در دوران امام رضا علیه‌السلام نیز ورود علوم ترجمه‌ای، موجودیت علم الهی اهل‌بیت علیهم‌السلام را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود و امام رضا به مقابله با آن پرداخت، ضروری است با بهره‌گیری از معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام در برابر این هجوم خاموش ایستاد. 3️⃣ اهداف و آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی و توسعه روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی ضرورت مواجهه عالمانه با اصحاب ادیان و مکاتب فکری دنیا را روشن می‌سازد که بدون شک با الگوگیری از سیره امام رضا علیه‌السلام و به حداکثر رساندن آن در الگوی حکمرانی بین‌المللی جمهوری اسلامی هموار می‌شود. ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
نمونه نقض این جمله که می گوید «آنقدر که آشوب به نفع مردم سالاری و آزادی است، آرامش نیست» خود انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی با آشوب پیروز نشد، بلکه با راهپیمایی مسالمت‌آمیز مردم، با اعلامیه‌های انقلابی خمینی، با کتاب‌های معرفتی مطهری و خامنه‌ای، با گفتگوهای منطقی دیالمه و آیت، با سخنرانی‌های حماسی فلسفی و هاشمی‌نژاد، با مناظره‌های جنجالی بهشتی و مصباح پیروز شد. ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی حوزه سکولار شود چه اتفاقی می افتد ؟! 🎥خاطرات استاد آیت الله نجم الدین طبسی از بی‌تفاوتی حوزویان نجف نسبت به جوانان ♨️ حکایت تلخ غفلت و عزلت حوزه نجف و به خاک و خون کشیده شدن طلاب! ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضایعه درگذشت استاد سیدرضا مؤید، شاعر مخلص اهل‌بیت علیهم‌السلام، بدون شک غیرقابل‌ جبران است. مستند مؤید ساخته محمدرضا دهشیری، به زندگی و زمانه این شاعر اهل بیتی و انقلابی پرداخته است. این مستند را می‌توانید در آپارات مشاهده و بارگیری کنید. 👇 https://www.aparat.com/v/85ZJv ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
چقدر اینها احمق هستند و چه دروغها که سر هم نمی‌کنند. باید بهش گف تو اصلا میدونی دانشگاه رضوی کجای مشهد هست که نوشتی ماشین بستی میهن با نیروهای سرکوب واردش شد؟! 😂 ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
38.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 اعتراض در بن‌بست؟ 🎥مستندی کوتاه درباره مذاکرات اصل ۲۷ قانون اساسی 🔹«تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‌‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.» این جمله‌ای است که در اصل ۲۷ قانون اساسی ذکر شده است. عبارتی که محصول گفتگوهای چالشی زیادی بود. 🔹برخی ناظران، این اصل را تنها یک نمایش برای مترقی بودن اصول قانون اساسی تلقی می‌کنند و معتقدند متن این اصل باعث شده تا دست دولت در برخورد با هرگونه تجمعی باز باشد. 🔹در مقابل، عده‌ای با ارجاع به مذاکرات قانون اساسی، غرض مقنن (قانون‌گذار) را ملاک در تفسیر می‌دانند و انسدادِ اعتراض را ناشی از غلبه قوانین عادی بر اصول قانون اساسی تحلیل می‌کنند؛ چرا که بدون مجوز وزارت کشور، هرگونه تجمعی، غیر قانونی اعلام می‌شود. 🔹در این مستند تلاش شده تا با گزارشی از مجلس خبرگان قانون اساسی، «معمای اعتراض مجاز» در ساختار حقوقی جمهوری اسلامی، با دقت بیشتری پیگیری شود تا فضای بهتری برای داوری این نزاع مهم فراهم باشد. ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
⁉️حیرت فرهنگی و اَبَرمسئله براندازی ⛔️ دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران جمع شد! برنامه طنین الله اکبر بعد از نماز مغرب و عشا شنبه 23 مهر ماه هم لغو شد. قبل از آن هم چند برنامه تلویزیونی انتقادی همین سرنوشت را پیدا کرد و برخی هم مثل برنامه شیوه با تعدیل‌هایی و اصلاحاتی به آنتن برگشت. از فیلتراسیون اینستاگرام و واتساپ و اختلال در استفاده از سایت‌های بین المللی هم که همه میدانیم. ❓ به نظر شما با چه چیزی مواجه هستیم؟ جواب واضح است: حیرت فرهنگی! حیرت از پاسخگویی و مقابله فرهنگی به اقدامات دشمن در وقایع اخیر کاملاً مشهود است. جبهه فرهنگی و فعالین فرهنگی در یک حیرت فرهنگی به سر می‌برند. برای همین هم هست که یا اقدامی نمی‌کنند یا اگر اقدامی می‌کنند بعد از چند روز یا چند ساعت جمعش می‌کنند. حیرت فرهنگی ناشی از نشناختن مسئله است. هنوز هم خیلی ها فکر می کنند مسئله بر سر زن و پوشش و آزادی های اجتماعی زنان است! این نشناختن مسئله است که حیرت فرهنگی را به دنبال دارد. برای همین در برابر شعار «زن زندگی آزادی» شعار «زن عفت افتخار» را ترند می کنیم. اما آیا از خودمان پرسیده ایم که این شعار چقدر توانسته است مردم و حتی حزب اللهی ها را در خصوص وقایع اخیر اقناع کند؟! می دانیم که این شعار را خیلی از مردم قبول دارند اما قبول و اقناع دو ساحت متفاوت دارد. 🌀 ابرمسئله این روزها، براندازی است؛ این را بازیگردانان درجه یک این صحنه از بایدن و نمایندگان کنگره آمریکا تا نوچه های کاسه لیسی همچون مصی علینژاد و ...، همه گفته اند، مسئله اساسا زن و پوشش و آزادی های اجتماعی زنان نیست. بلکه اصل جمهوری اسلامی است! چرا نمی خواهیم قبول کنیم؟! برای همین هم هر پاسخی که با محوریت زن ایرانی اسلامی داده شود نه تنها موجب اقناع نمی شود بلکه بیش از هر چیزی موجب حیرت و سردرگمی می شود. مثل این است که مریضی مبتلا به تب و سر درد باشد و شما داروی رفع درد عضله به او بدهید! 🌐 ابَرمسئله همیشه براندازی بوده است. از روزی که نهضت شروع شد تا همین امروز. دعوا بر سر حاکمیت اسلام سیاسی است. آن اسلامی که از پوشش من و تو تا روابط بین‌الملل دولت را تحت ولایت و هدایت خود قرار می‌دهد. تا مسائل جزئی‌تری همچون پوشش و بی‌حجابی اجباری را ذیل این ابرمسئله فهم نکنیم، پاسخ‌ها و مقابله‌های فرهنگی به مسائل جزئی‌تر بدون درنظر گرفتن و فهم ابرمسئله راه به جایی نخواهد برد. اگر ابرمسئله را فهمیدیم دیگر نیاز نیست در لاک تدافعی و مقابله منفعلانه فرهنگی برویم، بلکه حالت‌مان تهاجمی و مقابله فرهنگی‌مان هم فعالانه خواهد بود. فتأمل! ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
هدایت شده از  عباس بابائی🚩
آبروی حرم ۱) پیامبر با سپاه مقتدر، فاتحانه وارد مکه شد. سعدبن عباده شعار می‌داد: «الیوم یوم المَلحَمة!»(امروز روز انتقام است.) پیامبر به علی فرمود: «پرچم را از سعد بگیر و فریاد بزن: الیوم یوم المرحمة!»(امروز روز بخشش است.) همه‌ بخشیده شدند؛ اما بناگاه نبی اکرم فریاد زدند: «این چند نفر باید خون‌شان ریخته‌شود؛ هرچند به خانه‌ی خدا چنگ زنند!» ویژگی اصلی و مشترک این گروه ۱۲ نفره که حدود نیمی از آنان بانوان بودند، «حرمت‌شکنیِ اسلام و پیامبر» بود! آنان با شعر و هجو و تمسخر و استهزاء، بر چهره‌ی نازنین آبروی اسلام و پیامبر خراش می‌انداختند. ۲) امام راحل فرمود: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر(عج) باشد، اهمیتش بیشتر است!» هزینه‌ی بالای این جمله تا جایی‌است که حتی عده‌ای از مدعیان‌انقلاب نیز از بیان آن طفره می‌روند‌! این سنگینی باعث شد تا خود امام آن‌را شفاف کنند: «برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌ کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند.» حضرت امام به مشکلات نظام از همگان آگاه‌تر بودند اما «جمهوری اسلامی» را در مسیر همان اسلامی می دانستند که ائمه‌ی اطهار جان‌شان را فدایش کردند. ۳) شاگرد مکتبیِ امامین انقلاب، «حاج‌قاسم حکیم» سال‌ها بعد از بیان این جملات توسط امام عزیز، در وصیت‌نامه‌اش اين‌گونه نوشت: «امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص)» حال به قصه‌ی «فتح مکه» برگردیم و این سوال را مطرح کنیم: «در برابر کسانی‌که «حرم جمهوری اسلامی» را با دروغ و اتهام و فحش و تمسخر و سخنرانی و بیانیه و پست و هشتگ و فکاهی و لطیفه و کاریکاتور و شعر و کلیپ و پادکست و فتوکامنت و موشن‌گرافی و... حرمت می‌شکنند، چه باید کرد؟» یقیناً نگارنده در جایگاه صدور حکم نیست، اما بسان میلیون‌ها دلداده‌ی «حرم جمهوری اسلامی» می‌دانم که در برابر این همه «حرمت‌شکنی»، عقابی است دنیوی و اخروی! روی سخنم نه با خارج‌نشینانِ برهنه و مفلوک، که با انسان‌های حقیر و مغروری است که بر سر سفره‌ی این حرم، فربه شدند و اکنون در حال به‌نمایش‌گذاشتن نسخه‌ی جدید و عجیبی از «نمک‌نشناسی» هستند! عده‌ای ناچیز از بازیگران و هنرمندان و ورزشکاران و دانشگاهیان و حوزویان! می‌خواهم در شمار «نمک‌نشناس‌ها» از دسته‌ای نام ببرم که در بسیاری از دولت‌ها بر سر سفره‌ی انقلاب نشستند و با ندانم‌کاری و بدکاری و کم‌کاری و طلب‌کاری، «ولی‌نعمتان» خود را آزردند و از جمهوری اسلامی، «آبرو» بردند؛ مدیران کارنابلد پرمدعای غربگرا. همانانی که امام در مذمت‌شان فرمود: «ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم؛ اما از شرّ تربیت یافتگان غرب و شرق به این زودی ها نجات نخواهیم یافت.» این را می‌دانم که اگر هیچ حکمی درمورد اینان صادر نشود، این جمله‌ی «حاج‌قاسم» در موردشان تحقق خواهدیافت؛ کمااین‌که در موارد مشابه فراوان دیده‌ایم که محقق شده‌است: «والله هرکس تیر به سمت این نظام انداخت، آواره شد!» 🖋عباس بابائی @abas_babaeii
🔰 سخنی با بچه‌های انقلاب : خطرناک‌تر از آشوب خیابانی، آشوب ذهنی و اغتشاش در نظام محاسباتی ماست! این روزها به بهانه اغتشاشات هر کسی تحلیلی از جامعه ایران ارائه می‌کند. بسیاری از این تحلیل‌ها ظاهری دلسوزانه و بی‌طرف دارند، اما نسبتی با واقعیت میدانی ندارند و کلیشه‌هایی پیش‌ساخته‌اند که تنها بر دوش وقایع سوار می‌شوند! هر کسی در تحلیل، ماهی تکراری خودش را از این آب گل آلود می‌گیرد: شکاف نسل‌ها؛ مخوف بودن و جامعه‌ستیزی دهه هشتادی‌ها؛ تضییع حقوق زن در ایران؛ بی‌عدالتی و فساد سیستماتیک در نظام؛ ضرورت تجدیدنظر جدی در حرکت کشور؛ شکست مطلق گفتمان انقلاب در فضای رسانه و فرهنگ؛ تبدیل نظام به حکومت بی‌خردان و خالی شدن حاکمیت از تیزهوشان و... اما یکی نیست بگوید اگر همه این گزاره‌‌ها صرفا با حضور «هشتاد هزار نفر» در دو هفته اعتراض و آشوب قابل اثبات است، عدم حضور «هشتاد و سه میلیون و نهصد هزار ایرانی» در این میدان هیچ چیز را اثبات نمی‌کند و هیچ معنایی ندارد؟! سخن این نیست که مردم نارضایتی و اعتراض ندارند یا سرتاپای حکمرانی در ایران خالی از ناراستی و کاستی است؛ اما جامعه ایران این تصویری نیست که عده‌ای می‌کوشند از دل اغتشاشات به ما قالب کنند! در این فتنه همه گسل‌هایی که می‌گفتند میتواند روزی ایران را بلرزاند تحریک شد: - گسل بین نسلی، - گسل‌های قومیتی (به ویژه اقوام کرد و بلوچ)، - گسل‌های اجتماعی و فرهنگی (تفاوت‌های سبک زندگی و پوشش)، - گسل شیعه و سنی، - گسل‌های سیاسی(با تندترین و تحریک‌آمیزترین شعارها)، و... اما نود و نه و نه دهم درصد ایرانیان در این اعتراضات شرکت نکردند. این گزاره هیچ ارزش تحلیلی ندارد؟ یک ملت با چه زبانی بگوید که ما روبروی هم نخواهیم ایستاد؟ یک ملت با چه زبانی به بیگانه و هزاران رسانه‌اش بگوید دست از سر ما بردارید و بگذارید زندگی کنیم... زیر پرچم الله... 📝 میثم مطیعی ✅ @MeysamMotiee
حوزه خراسان و مسئله نهادمندی مدیریت آن تحلیلی بر انتصاب اعضای جدید شورای عالی حوزه علمیّه مشهد 💠 تقویت نهادمندی در حوزه علمیّه مهم‌ترین راهبردی بوده است که رهبر معظم انقلاب، از ابتدای رهبری خود و در طول زعامت و راهبری حوزه علمیّه، پیش گرفته‌اند. تعامل خاص ایشان با حوزه‌های علمیّه قم، اصفهان و خراسان گواه این است که ایشان با بلندنظری بی‌نظیر خود، به دنبال نهادینه کردن مدیریت در حوزه علمیّه و استحکام بنیان‌های ساختاری و سازمانی آن و حرکت به سوی نهادمحوری در حوزه علمیّه بوده است. 🔅 نهادمندی به معنای شکل‌گیری نظام معینی از هنجارها، پایگاه‌ها و نقش‌های مشخص و به‌هم‌پیوسته است که توسط جامعه هدف پذیرفته شده و به‌موجب آن رفتارهای نظام‌یافته، قاعده‌مند و پیش‌بینی‌پذیر جایگزین رفتارهای خودجوش، بی‌قاعده و پیش‌بینی‌ناپذیر می‌شوند. ✳️ حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی حوزه علمیّه مشهد، راهبرد نهادمندی مدیریت را عیان‌تر از گذشته کرد که از طرفی ناظر به امتیازات و اقتضائات خاص حوزه علمیّه مشهد است و از طرف دیگر همسو با راهبری کلان حوزه علمیّه توسط امام خامنه ای است. این انتصاب از چندین جهت نهادمندی مدیریت در حوزه علمیّه خراسان را تقویت خواهد کرد که در ادامه به آن توجه داده می‌شود: 1⃣ سیر تحولات مدیریت حوزه علمیّه خراسان در طول انقلاب اسلامی از فردمحوری به سوی نهادمحوری در حرکت بوده است. به این معنا که ارکان نهادی و ساختاری حوزه علمیّه خراسان روز به روز بیشتر تقویت شده و از رفتارهای فردی و حرکت‌های بی‌قاعده جلوگیری شده است‌. پس از ارتحال نماینده ولی فقیه و مدیر حوزه علمیّه مشهد، اولین اقدام در راستای نهادمندی مدیریت در این حوزه از سوی رهبر معظم انقلاب برداشته شد و یک ترکیب کارآمد به عنوان اعضای شورای عالی حوزه و دبیر و مدیر حوزه تعیین شدند. اما در انتصاب اخیر تعیین دبیر و مدیر به اعضای شورا سپرده شده است. بارزترین دلالت چنین تفویض اختیاری به اعضای شورا این است که امام خامنه ای به عنوان راهبر حوزه، در پی نهادینه کردن ساختار حوزه خراسان و تقویت نهادمندی مدیریت در این سازمان و تقویت حرکت سازمان مدیریت حوزه از فردمحوری به سوی نهادمحوری است. 2⃣ علاوه بر تفویض اختیار تعیین مدیر حوزه و دبیر شورا، تعیین مدت پنج ساله برای عضویت در شورای عالی حوزه علمیّه خراسان از سوی رهبر معظم انقلاب نشانگر این است که سه اصل «مسئله‌محوری»، «شفافیت» و «پاسخگویی» مورد مطالبه رهبری از اعضای جدید شورای عالی حوزه است. این سه اصل، اساس و پایه نهادمندی مدیریت در هر سازمان و ساختار است. 3⃣ یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش نهادمندی در یک سازمان انتقال مدیریت به نسل‌های بعد است. توجه به ترکیب اعضای جدید شورای عالی حوزه خراسان نشان می‌دهد این معیار مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده است. چه آنکه نسل جدیدی از عالمان برخاسته و پرورش یافته از بوم خراسان در ترکیب اعضای شورای عالی مشاهده می‌شود و هم اینکه به شورای جدید اختیار داده شده، دبیر شورا و مدیر حوزه را از خارج شورا تعیین کنند که زمینه را برای انتقال مدیریت به نسل بعدی علمای برجسته مشهد فراهم کرده است. 4⃣ معیار دیگری که به نهادمندی بیشتر مدیریت کمک می‌کند، وجود اهداف و کارکردهایی به عنوان پیشران یک سازمان است. اگر یک سازمان کارکردهای خود را از دست بدهد رو به ضعف می‌رود و به تدریج از بین می‌رود. اما رهبر معظم انقلاب با تعیین اهداف و کارکردهای ویژه برای حوزه خراسان از تضعیف این حوزه علمی جلوگیری و به تقویت نهادمندی آن توجه داده است. طریقه معهود ایشان در انتصابات آن است که اهداف تعیین شده در ادوار گذشته به قوت خود باقی است. از این رو بازخوانی کارکردهای تعیین شده در حکم انتصاب دوره قبل، برای اعضای دوره جدید ضروری است: «زمینه‌ی بالندگی و ظهور ده‌ها نظریه‌پرداز در هر یک از عرصه‌های مورد نیاز جامعه‌ی اسلامی از جمله فقه و کلام و تفسیر و حدیث، و صدها پژوهشگر و نویسنده و سخنران و قاضی و دیگر متصدیان شئون علمی و اجتماعیِ اسلامی را فراهم سازد». ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
سرودهٔ افشین علا در مورد اتفاقات اخیر بگو به امین... به رغم زخم زبان‌ها به غم، عنان ندهم ز کف، قرار خود از طعن طاعنان ندهم رفیق عهدشکن! از تو کمترم آری اگر که بر سر پیمان خویش جان ندهم اگر چه صورتم از سیلی خودی سرخ است چراغ سبز به بیگانگان نشان ندهم به خیمه گه چو شبیخون بی‌امان زده خصم ز تیربار کلامم به او امان ندهم به رغم این همه تحریم، پیش چشم عدو ز بیم، پرچم تسلیم را تکان ندهم سبک‌ سرانه چو پیران طالب تمجید زمام عقل به تأیید هر جوان ندهم بس است خوردن نیش از شکاف ها یک بار دوباره در دهن مار، امتحان ندهم رهین باور خویشم! هر آن چه خواهی گو که دل به خشم و خوشایند این و آن ندهم به رغم تازه به دوران رسیدگان حریص مقام فقر به سرمایه‌ جهان ندهم زمین اگر همه دشمن شود، بگو به «امین» که دست زخمی او را به آسمان ندهم مهر ۱۴۰۱ ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
حمله به زائران حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام بیش از هر چیز ناشی از حقد و کینه‌ تروریست‌ها، تجزیه‌طلب‌ها و اغتشاشگران از بصیرت و روشن‌بینی مردم شیراز و فارس است. مردمی که در حوادث اخیر پای کار نظام بودند و نقشه‌های فتنه‌گران را نقش بر آب کردند. ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 داعش چطور بر اعتراضات مردم سوریه سوار شد؟ 🔸به بهانه اعتراضات مردمی سوریه هفت سال درگیر جنگ داخلی شد؛ منتظر سوریه شدن ایران هستند! ✅ فتأمل را در ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
🔰داستان برهنگی، فحاشی و خشونت: عاقبتِ نبرد معطوف به سبک زندگی ✍ 🔖۱- در مواردی پیش از این، در دورۀ دولت قبل، رهبر انقلاب در مواجهه با اعتراض‌های اجتماعی، هم «حقّ» را به معترضان می‌داد و هم آنها را «مردم» می‌انگاشت، ولی این بار: الف. اصل اتّفاق را به «غرب» نسبت داد و آن را «برنامه‌ریزی‌شده» و «غیرخودجوش» دانست. ب. نظام و نیروی انتظامی و بسیج را «مظلوم» معرفی کرد، نه مقصر. ج. خواصی را که بر آتش دمیده بودند، «ملامت» و دعوت به «جبران» کرد. د. معترضان را نه «مردم» یا حتّی «جوانان»، بلکه سه دستۀ «عاملان دشمن»، «همراهان با دشمن» و «هیجان‌زدگانِ غافل» قلمداد کرد. هـ. به ضرورت مواجهۀ «امنیّتی» و «قضائی» اشاره کرد، نه‌فقط مواجهۀ «فرهنگی». ز. اعتراض‌ها را «حاشیه‌ای» و «فرعی» دانست، نه مسألۀ «اصلی» و «اساسی». 🔖۲- رهبر انقلاب، یک سال پیش دربارۀ «بازسازیِ انقلابی در ساختار فرهنگ و رسانه» سخن گفته بود، امّا چنان‌که از این تعبیر پیداست، هدف ایشان «عقب‌نشینی از ارزش‌ها» و «انتخاب رویکرد انفعالی» نبوده و نیست، ⚜بلکه ایشان می‌خواهد ساختارهای رسمی و غیررسمی، هرچه «بیشتر» و «جدّی‌تر» به خدمت «ارزش‌های انقلابی» گمارده شوند و بر «شتاب حرکتِ تکاملیِ انقلاب»، افزوده شود. ⚜این جهت‌گیری، به‌‎طور کامل در مقابل خواسته‌های ضدّارزشیِ جریان اغتشاش است. 🔖۳- بنابراین، نظام جمهوری اسلامی از مسیر رفته، باز نخواهد گشت، بلکه کوشش می‌کند شرایط اجتماعی و ساختاری را برای «زندگیِ» معطوف به «کمال» و «سعادت» و «حقیقت»، و نه زندگیِ معطوف به «ولنگاری» و «لاابالی‌گری» و «اباحی‌گری» فراهم سازد. ⚜«آزادی» نیز در قالب «مردم‌سالاریِ دینی» و به‌خصوص در ساحت‌های پساانتخاباتی آن، معطوف به «افزودن بر نقش مردم» و «نقادی عمومی» و «اندیشه‌ورزی غیررسمی» خواهد بود، نه «کشف حجاب» و «برهنگی» و «اختلاط». ⚜ازاین‌رو، «زندگی» و «آزادی» در نگاهِ نظام جمهوری اسلامی، معنایی بسیار متفاوت از جریان اغتشاش دارد. 🔖۴- و از آنجا که جریان اغتشاش در همراه‌سازی مردم با خویش ناکام ماند، نمی‌تواند تفسیر خود از «زندگی» و «آزادی» را بر نظام، تحمیل کند. ⚜زین پس، فضا برای روایت‌های ضدّارزشی و اخلاق‌ستیز و غرب‌گرا از زندگی و آزادی، «تنگ‌تر» و «منقبض‌تر» خواهد شد. «تهدید»های پدید آمده از سوی جریان اغتشاش، به یک «فرصتِ» تاریخی برای عبور از ولنگاریِ فرهنگی و منهدم‌کردن هسته‌های اشاعۀ سبک زندگیِ غربی تبدیل خواهد شد. ⚜جریان اغتشاش، تمام داشته‌هایش را صرف پیشروی فرهنگی کرد و برای آینده، هیچ ذخیره و اندوخته‌ای ندارد. «نمایش‌های وحشیانه» و «ظهوراتِ ضدّاخلاقیِ» جریان اغتشاش در این مدّت، حماقت‌بار بود و کار آن را تمام کرد. 💠 به کانال "دانش اجتماعی مسلمین" بپیوندید 🆔 @DaneshMoslemin
خوانشی از یک عکس این عکس کودکِ زباله گرد با آن گونی پاره را هر رسانه‌ای می‌تواند براساس جهانی که برای مخاطب خود می‌سازد، تفسیر و خوانش کند و در نهایت بهره خود را ببرد اما آنچه از این عکس به ذهن متبادر می‌شود و به طور صریح و آشکار معنایی را به مخاطب القا می‌کند، غیرت و شعور این کودک نسبت به کشور و پرچم ایران است. شعور و غیرتی که در این چند روز اخیر، عده‌ای روشنفکر، استاد و کارشناس و دلقک و شومن و سلبریتی و خودباخته و منفعت طلب، فاقد آن بودند و در قضایای پیش آمده حسابی قافیه را باختند. عده‌ای که برای سرنگونی و تجزیه این سرزمین، چنگ به هر ریسمان پوسیده‌ سعودی، صهیونیستی، انگلیسی زنند تا شاید در این وادی لقمه نانی نصیبشان گردد. در ضمن از این عکس، تصویری دیگری به ذهن خطور می‌کند و آن تصویری ناشاد از بی‌عدالتی و تبعیض از جامعه طبقاتی است که دستپختِ تفکر لیبرالیستی و پرت و پلاهای آدام اسمیت‌ها و نیلی‌ها و اقتصاددانهایست که تفکرشان را در دانشگاه‌ها نهادینه کردند سپس پایه و اساس آن را در دولت‌های کارگزاران و اصلاحات پی‌ریزی نمودند و دولت اعتدال به اوج خود رساندند. یک روی این تصویر غیرت ایرانی را نمایش می‌دهد ولی روی دیگرش حتما ناکارآمدی مسئولینی را بازتاب می‌کند که انقلاب را در موضوع عدالت سالیان سال به عقب کشاندند. پ.ن: مقام معظم رهبری: ما دهه‌ چهارم انقلاب را دهه‌ «پیشرفت و عدالت» نام‌گذاری کردیم؛ «پیشرفت» به‌معنای واقعی کلمه در کشور اتفاق افتاده است. «عدالت» را نمی‌گویم، درباره‌ عدالت ما عقب‌مانده هستیم؛ خودمان اعتراف می‌کنیم. دانیال بصیر @cafe_fekr