eitaa logo
تمدن جهانی
208 دنبال‌کننده
116 عکس
4 ویدیو
21 فایل
🔷️دکترسیدضیاءالدین میرمحمدی. 🔹️فارغ التحصیل مقطع دکتری،گرایش تاریخ و تمدن اسلامی؛دانشگاه معارف اسلامی/عضو هیات علمی گروه تاریخ و تمدن اسلامی؛دانشگاه معارف اسلامی ادمین کانال👈 🔹 @SZMM50 🔹eitaa.com/mir_mohammadi5050 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">🔹ziya.mirmohammadi@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
📚: 📘مدل، منطق و استراتژی های متفاوتی در ارتباط با کشف و تحلیل جریان شناسی معرفتی تمدن پژوهی در جهان اسلام می توان به کار برد. 🔷 ذیل می تواند کاربرد زیادی در زمینه جریان شناسی معرفتی تمدن پژوهی در جهان اسلام داشته باشد: 🔹۱- در کشف و تحلیل جریان شناسی معرفتی تمدن پژوهی در جهان اسلام؛ 🔹۲- در کشف و تحلیل جریان شناسی معرفتی تمدن پژوهی در جهان اسلام؛ 🔷 پنج جریان معرفتی مرتبط با تمدن پژوهی در جهان اسلام را با منطق و مدل قیاسی می توان کشف کرد: 🔹؛ تمدن پژوهی براساس رویکرد های مطالعاتی در جهان اسلام؛ 🔹؛ تمدن پژوهی براساس الگوهای مطالعاتی در جهان اسلام؛ 🔹؛ تمدن پژوهی براساس نسبت رابطه تمدن با دین درجهان اسلام؛ 🔹؛ تمدن پژوهی براساس نسبت رابطه تمدن اسلامی با تمدن غرب در جهان اسلام؛ 🔹؛ تمدن پژوهی براساس مساله شناسی تمدنی(علم شناسی تمدنی و انحطاط شناسی تمدنی و آینده شناسی تمدنی)در جهان اسلام؛ 🟠eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡sapp.ir/d.mir.mohammadi50
انالله و اناالیه راجعون هنوز چهلم پدرم نشده، مادرم نیز به رحمت خدا رفت برای غفران پدر ومادرم دعا فرمایید التماس دعا 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
معاونت پژوهش و گروه تاریخ تمدن مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی برگزار می‌کنند: کرسی ترویجی «معیار تعریف تمدن دینی (اسلامی)» ♦️ارائه دهنده: دکتر سیدرضا مهدی‌نژاد(استادیار جامعة المصطفی العالمیه) ♦️ناقدان: دکتر نعمت‌الله صفری فروشانی(استاد جامعة المصطفی العالمیه) دکتر سیدضیاء الدین میرمحمدی(استادیار دانشگاه معارف) ♦️مدیر کرسی: دکتر محمد الله‌اکبری(عضو هئیت علمی جامعة المصطفی العالمیه) 🔵تاریخ برگزاری: 99/10/14 ساعت 12:30 تا 14:30 🔵محل برگزاری: سالن شهید عارف حسینی لینک پخش آنلاین: https://vc.miu.ac.ir/tarikh حضور با رعایت ضوابط بهداشتی امکان پذیر است. @mptarikh 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
گزارش کرسی علمی ترویجی «معیار تعریف تمدن دینی(اسلامی)« منتشر شد. جهت مشاهده گزارش کلیلک کنید👇 🔵https://b2n.ir/417907 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📚 : 📕از حیث و ،نظریه پردازی دینی در مطالعات تاریخی-تمدنی،ضرورت هایی دارد، به صورت ذیل به آنها اشاره می شود: 📌: حرکت به سمت ایجاد نوعی تحلیل دینی در مطالعات تاریخی-تمدنی، در عرض تحلیل های علوم انسانی-اجتماعی مطالعات تاریخی-تمدنی؛ 📌: تحلیل تعامل هستی شناختی،معرفت شناختی و روش شناختی مطالعات تاریخی-تمدنی با علوم همگون با رویکرد دینی به واسطه نظریه پردازی دینی در مطالعات تاریخی-تمدنی؛ 📌: حضور مبانی دینی، مفاهیم دینی و گزاره های دینی در تحلیل های تاریخی-تمدنی به واسطه نظریه پردازی دینی در مطالعات تاریخی-تمدنی؛ 📌: تبدیل مطالعات تاریخی-تمدنی به مطالعات چند رشته ای،میان رشته ای و فرا رشته ای با رویکرد دینی به واسطه نظریه پردازی دینی در حوزه مطالعات تاریخی-تمدنی؛ 📌: تحلیل انسان شناسی تمدنی دینی،عقل شناسی تمدنی دینی و علم شناسی تمدنی دینی به واسطه نظریه پردازی دینی در حوزه مطالعات تاریخی-تمدنی؛ 📌: تحلیل جهان شناسی تاریخی و جهان شناسی تمدنی با رویکرد دینی به واسطه نظریه پردازی دینی در مطالعات تاریخی-تمدنی؛ 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
هدایت شده از تمدن جهانی
📚 و : ⏪ یکی از مساله های اساسی و کاربردی فلسفه علم تمدن، "تحقیق تمدنی" می باشد. ⬅️مانند هرتحقیق علمی، تحقیق تمدنی هم از "چهار ساحت و بخش اصلی" تشکیل شده است. این چهارساحت و بخش عبارتند از: ♦️الف) : هستی شناسی تحقیق تمدنی بیشتر به حوزه "چیستی و ماهیت تحقیق تمدنی" می پردازد و مساله های ذیل در هستی شناسی تحقیق تمدنی بحث می شود: 1⃣ چیستی جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 2⃣ چیستی انسان در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 3⃣ چیستی عناصر جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 4⃣ چیستی کنش تمدنی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ ♦️ب) : معرفت شناسی تمدنی بیشتر به حوزه "اعتبار و کاربست معرفت تمدنی" در تحقیق تمدنی می پردازد و مساله های ذیل در معرفت شناسی تحقیق تمدنی بحث می شود: 1⃣ اعتبار معرفت شناسی تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 2⃣ کاربست معرفت شناسی تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 3⃣ الگوهای معرفتی و نظم های موجود در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 4⃣ اصول شناخت معرفت جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 5⃣ کشف و تحلیل روابط علی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ ♦️ج) شناسی_تحقیق_تمدنی: روش شناسی تحقیق تمدنی به مقوله "انواع روش شناسی ها و اعتبار روش شناسی ها" در تحقیق تمدنی می پردازد و مساله های ذیل در روش شناسی تحقیق تمدنی بحث می شود: 1⃣اعتبار روش شناسی های کمی و کیفی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 2⃣انواع و اعتبار استراتژی های تحقیق(استراتژی قیاسی ، استراتژی استقرایی،استراتژی پس کاوی و استراتژی استفهامی) در تحقیق تمدنی؛ 3⃣روش شناسی رفتار انسانی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ ♦️د) : روش تحقیق تمدنی به "فنون تکنیک ها و ابزارهای استخراج اطلاعات" تحقیق تمدنی می پردازد واز مساله های ذیل در روش تحقیق تمدنی بحث می شود: 1⃣مشاهده های مشارکتی و غیر مشارکتی در جهان تمدنی در تحقیق تمدنی؛ 2⃣مصاحبه های ساخت بندی شده،مصاحبه های غیرساختارمندومصاحبه های متمرکز شده در تحقیق تمدنی؛ 3⃣اطلاعات تجربی و اطلاعات غیرتجربی و پرسش نامه ها در تحقیق تمدنی؛ 🟠eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📚 _معرفتی: 🇮🇷انقلاب اسلامی ایران به مثابه یک پدیده با بازتاب جهانی،ظرفیت هایی تمدنی در حوزه معرفت شناسی ایجاد کرد که به صورت اجمالی می توان به آنها اشاره کرد: 🇮🇷: ایجاد یک نظام تمدنی دینی با نگاه حداکثری به حضور معرفت شناسانه دین در نظام های تمدنی؛ 🇮🇷: تولید نظریه جدید در زمینه فلسفه تمدن با رویکرد دینی در قبال دو نظریه رایج فلسفه تمدنی لیبرالیسم و سوسیالیسم؛ 🇮🇷: تعریف و عملیاتی کردن مدل جدیدی در نظام سیاسی در سطح تمدنی با الگوی ولایت فقیه مبتنی بر فقه پویای شیعی؛ 🇮🇷: حرکت به سمت تولید علوم انسانی اسلامی در تقابل با علوم انسانی سکولار غربی، به عنوان هسته مرکزی تاسیس تمدن نوین اسلامی؛ 🇮🇷: حرکت به سمت مقوله سبک زندگی اسلامی مضاف در سطح و مقیاس تمدنی به عنوان نرم افزار تمدن نوین اسلامی؛ 🇮🇷: سیاست گذاری دینی در عرصه علم،فرهنگ و فناوری و به تعبیری ورود جدی به مساله مهندسی و مدیریت علم،فرهنگ و فناوری با رویکرد دینی؛ 🇮🇷 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📚 : 📘حصول حکمت شناسی تاریخی و انسان شناسی تاریخی در مطالعات تاریخی بر اساس فرآیندی معرفت شناختی، عینیت پیدا می کند. این فرآیند معرفت شناختی به صورت ذیل تحقق می یابد: 🔹: تبدیل "تاریخ" به " فلسفه تاریخ" بر اساس یک استقراء تاریخی؛ 🔹: تبدیل "فلسفه تاریخ" به "متافیزیک تاریخی" بر اساس یک قیاس تاریخی؛ 🔹: تبدیل "متافیزیک تاریخی" به " حکمت تاریخی" بر اساس یک قانون تاریخی؛ 🔹: تبدیل "حکمت تاریخی" به " انسان شناسی تاریخی به مثابه حکمت عملی" بر اساس یک قانون دینی؛ 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
✅ برگزاری کرسی ترویجی با عنوان «شاخصه‌سنجی دیدگاه قرآن در آسیب‌شناسی فرهنگی تمدن‌ها» کرسی ترویجی با عنوان « شاخصه‌سنجی دیدگاه قرآن در آسیب‌شناسی فرهنگی تمدن‌ها» به همت معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی در تاریخ پنج‌شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ در سالن امام رضا(ع) دانشگاه معارف اسلامی برگزار می‌گردد. با توجه به محدودیت‌های بهداشتی، امکان حضور در کرسی از طریق مجازی فراهم شده است. مشاهده خبر و لینک ورود: https://maaref.ac.ir/برگزاری-کرسی-ترویجی-با-عنوان-شاخصه%e2%80%8c/ معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
🌍: 💠بعثت پدیده ای با اضلاع چند وجهی، جهانی تمدنی ایجاد کرد و منجر به یک تمدن جهانی شد. سرفصل های کلان اضلاع تمدنی بعثت را می توان به صورت ذیل بیان نمود : 💠-اول: تعریف و ایجاد یک نوع جهان بینی تمدنی در جهان تمدنی؛ 💠: تعریف و تاسیس یک نوع حکمت تمدنی در جهان تمدنی؛ 💠: تعریف و تاسیس یک نوع متافیزیک تمدنی در جهان تمدنی؛ 💠: تعریف و ایجاد یک نوع فلسفه تمدنی در جهان تمدنی؛ 💠: تعریف و ایجاد یک نوع علم تمدنی در جهان تمدنی؛ 💠: ایجاد جریان تاریخی یک نوع حرکت تمدنی در جهان تمدنی؛ 🌐این اضلاع تمدنی چند وجهی بعثت، اضلاعی کانونی و اضلاعی غیر کانونی اند؛ 🌐این اضلاع تمدنی چند وجهی بعثت،حرکتی خطی و حرکتی ادواری در جهان تمدنی اند؛ 🌐این اضلاع تمدنی چند وجهی بعثت،دامنه و بردی به وسعت جهانی در طول جهانی اند؛ 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
: 📙 () 🔸ترجمه: دکتر رسول نوروزی و خانم فضه خاتمی نیا 🔸ناشر: پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔸سال نشر: پاییز ۱۳۹۹ 🔶: این کتاب در هشت فصل و یک ضمیمه سامان یافته است. 🔸: تمدن ها یا جهانی شدن(ها)؟: ایجاد تقارب فکری و دیدگاه های جهان نگرانه تاریخی؛ تالیف دیوید اینگلیس؛ 🔸: معیار های تمدن در عصر حاضر؛ تالیف گریت گانگ؛ 🔸: جهانی شدن، تمدن ها و نظم جهانی رویکردی جهان سازه انگارانه؛ تالیف مهدی مظفری؛ 🔸: برخورد تمدن ها به مثابه مدلی برای توسعه تاریخی؛ تالیف گرگوری ملویش؛ 🔸: تمدن ها و قرن بیست و یکم تاملاتی نظری؛ تالیف رابرت کاکس؛ 🔸: برخورد تمدن ها یا برخورد پارادایم ها(تئوریزه کردن پیشرفت و تغییراجتماعی)؛ تالیف دنیل چیروت؛ 🔸: تمدن جهانی و فرهنگ های بومی؛ نگاهی اجمالی به کلیت مسئله؛ تالیف ولف شافر؛ 🔸: تمدن اسلامی بین مدینه و آتن؛ تالیف مهدی مظفری؛ 🔸: نقد و ارزیابی مقاله"تمدن اسلامی بین مدینه و آتن" ؛ دکتر علی بیات دانشیار دانشگاه تهران؛ 🔸مقالات این کتاب برای دانشجویان ارشد و دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و اساتید این رشته توصیه می شود. ؛ ؛ 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📕: ایجاد تقارب فکری و دیدگاه های جهان نگرانه تاریخی 🔻چاپ شده در: تمدن و جهانی شدن( مجموعه مقالات)؛ 🔻 ترجمه دکتر رسول نوروزی و خانم فضه خاتمی نیا؛ پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ 🔻عنوان زبان اصلی مقاله از دیوید اینگلیس: David Inglis, " civilizations or Globalization(s):lntellectual Rapprochement and Historical World-Vision", European journal of Social Theory, v.13(1),pp.135-152. 📕: 🔻"چنین پیش فرضی وجود دارد که تحلیل تمدنی -مطرح شده توسط ایزنشتات-و نظریه جهانی شدن، دو پارادایم متناقض هستند که دو رویکرد کاملا متفاوت به نظم جهان معاصر را ارائه می دهند؛ به این معنا که اولی(تحلیل تمدنی) به " مدرنیته چندگانه" قایل هست ودومی جهانی را با فرآیندهاونهادهای فراملی تصور می کند. 🔻پژوهش پیش رو در صدد است این دو دیدگاه دوگانه را به چالش بکشد واین امر را تبیین کندکه چگونه این دو دیدگاه از ابعاد گوناگونی همپوشانی دارند و می توانند مکمل یکدیگرباشند؛از این رو به طور خاص به این امرتوجه شده که چگونه تمرکزبرتعاملات بین تمدنی می تواندبه نزدیکی میان رویکرد تحلیل تمدنی و نظریه جهانی شدن بینجامد؛ زیرا بررسی برخی مفاهیم نظریه جهانی شدن از منظر تحلیل تمدنی را میسر می کند.به همین منظور اثرپیشگامانه بنجامین نلسون در این زمینه را بررسی می کنیم تا مبنایی برای تحلیل های تمدنی آتی از جهانی شدن به ویژه در جوامع پشا مدرن ارائه دهیم." 🔻: تحلیل تمدنی، تمدن، ایزنشتات، جهانی شدن، مدرنیته چندگانه،بنجامین نلسون،رونالد رابرتسون. 📕 مقاله فوق به منبع فوق مراجعه کنید‌. 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📚: 📗تبیین تاریخی و فرآیند ناظر به آن از مساله های اساسی و کاربردی در "" هست. ❇️مطالعه تاریخی در و دومقام صورت می گیرد. 🔰؛_توصیف_تاریخی؛ 🔰؛_تبیین_تاریخی؛ ❇️: ناظر به حوزه پاسخ به سوال های چرایی وقوع پدیده تاریخی می باشد و اساسا سه سوال چرایی ذیل در فرآیند تبیین تاریخی پاسخ داده می شود: 🔰سوال ناظر به چرایی پدیده تاریخی؛ 🔰سوال ناظر به چرایی پدیده تاریخی؛ 🔰سوال ناظر به چرایی نهایی پدیده تاریخی؛ ❇️: برای اینکه تبیین تاریخی تحقق پیدا کند و پاسخ های لازم به سوال های چرایی مرتبط با این فرآیند صورت بگیرد، منطق و روش شناسی های ذیل ضروری هست: 🔰استفاده از یک و یا یک در پاسخ به سوال های چرایی؛ 🔰استفاده از یک یا یک مفهوم و سازه مرتبط با علوم همگون در پاسخ به سوال های چرایی؛ 🔰استفاده از یک یا یک گزاره مرتبط با علوم همگون در پاسخ به سوال های چرایی؛ 🔰استفاده از یک و یا یک نظریه مرتبط با علوم همگون در پاسخ به سوال های چرایی؛ ❇️: 🔰نتیجه این نوع فرآیند در مطالعه تاریخی، رسیدن به یک نوع "" و یا یک نوع " " است که از این حیث این فرآیند مطالعه تاریخی اهمیتی مضاعف دارد. 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📚 : 📒ازمنظر فیلسوفان نظری تمدن غرب، نوعی یا نظام فرهنگی یا تمدنی وجود دارد که مانند هر واحد واقعی حیات، دارای حدود و وظیفه هایی است. 🔅این هستی گسترده فرهنگی-تمدنی، مانند دولت، ملت یا هرگروه اجتماعی نیست و مرزهای این هستی گسترده فراتر از مرزهای جغرافیایی، ملی،سیاسی یا گروه های مذهبی است. 🔅این هستی گسترده را "" "گونه های فرهنگی یا تمدن" می نامد؛ 🔅این هستی گسترده را "" "فرهنگ های بزرگ جهانی منتهی به تمدن"می نامد؛ 🔅این هستی گسترده را"" " تمدن یا واحدهای زمینه های مطالعه تاریخی" می نامد؛ 🔅این هستی گسترده را "" " الگوهای باارزش والای فرهنگی" می نامد؛ 🔅این هستی گسترده را "" " پیش نمونه های فرهنگی" می نامد؛ 🔅این هستی گسترده را"" " نظام های فرهنگی یا فرهنگ های جهانی" می نامد؛ 🔅این هستی گسترده را" " " فرهنگ های بزرگ" می نامد؛ 🔅این هستی گسترده را "" " گسترده ترین نظام ها" یا " فرانظام های فرهنگی" می نامد؛ 📒 اندیشه های فیلسوفان نظری تمدن غرب در زمینه این "" به منبع ذیل مراجعه کنید: 🔅؛ ؛ ترجمه دکتر اسدالله نوروزی؛ انتشارات حق شناس؛ رشت؛ سال ۱۳۷۷؛ 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📚: 📙فرانظام های فرهنگی یا تمدنی در اندیشه فیلسوفان نظری تمدن غرب،فصول مشترکی دارند که به آنها می توان به صورت ذیل اشاره کرد: 🔸: در ارتباط با این هستی های گسترده یا فرانظام های فرهنگی-تمدنی، این است که که تعداد کل آنها در تاریخ فرهنگ و تمدن انسانی بسیار کم و ناچیز هستند؛ 🔸: هریک از این فرانظام های فرهنگی و تمدنی، تمایز و تفاوت هستی شناختی و معرفت شناختی دارند‌. 🔸: سومین فصل مشترک بین این فرانظام های فرهنگی و تمدنی این است که هریک از این نظام های گسترده فرهنگی و تمدنی، مبتنی بر "مفروضات بنیادی" یا "پیش فرض های فلسفی" یا "ارزش غایی" تشکیل یافته اند؛ 🔸: چهارمین مورد اشتراک بین این فرانظام های فرهنگی و تمدنی این است که هریک از این نظام های گسترده فرهنگی و تمدنی یک واحد معنایی-علی هستند؛ 🔸: این فرانظام های فرهنگی و تمدنی، واقعیتی هستند که متفاوت از اجزایشان هستند.فردیت و شخصیت مستقلی دارند.کل اجزا آنها به یکدیگر وابستگی دارند؛ 📙جهت مطالعه تفصیلی در ارتباط با فصول مشترک فرانظام های فرهنگی و تمدنی، به منبع ذیل مراجعه کتید: 🔸؛ ؛ ترجمه دکتراسدالله نوروزی؛ انتشارات حق شناس؛ رشت؛ ۱۳۷۷؛ 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📚 : 📕تمدن پژوهی با رویکردهای متنوع در مغرب زمین و مطالعات مرتبط با تمدن اسلامی توسط مستشرقان، آثار معرفت شناختی در جهان اسلام ایجاد کرد. ♦️این آثار معرفت شناختی را به صورت ذیل می توان تبیین کرد: 🔻: گسترش و ترویج جهان تمدنی حاکم بر مطالعات تمدنی در جهان اسلام، یک نوع جهان تمدنی مبتنی بر ماده و فیزیک؛ 🔻: گسترش و ترویج جهان بینی تمدنی حاکم بر مطالعات تمدنی در جهان اسلام،یک نوع جهان بینی تمدنی غربی؛ 🔻: گسترش و ترویج تحلیل تمدن اسلامی و تحلیل مساله های تمدن اسلامی بر اساس الگوهای مطالعاتی تمدنی غربی؛ 🔻: گسترش و ترویج نظریه های تمدنی غربی در فضای مطالعات تمدنی جهان اسلام؛ 🔻: تحلیل غیر دینی فرهنگ و تمدن اسلامی و تحلیل غیر دینی مساله های تمدن اسلامی به جای تحلیل دینی؛ 🔻: ایجاد گسست معرفتی میان اسلام و تمدن اسلامی در مطالعات تمدن پژوهی در جهان اسلام؛ 🔻: برجسته کردن نقش تمدن های همجوار تمدن اسلامی،در پیدایش و گسترش تمدن اسلامی در مقام اثبات تاریخی؛ 🔻: عدم طرح مساله های اساسی تمدن پژوهی در فضای مطالعات تمدنی جهان اسلام، مانند انسان شناسی تمدنی، عقل شناسی تمدنی و علم شناسی تمدنی با رویکرد دینی؛ 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📚 : 📙 تمدن پژوهی در مغرب زمین و روش شناسی مطالعات تمدن اسلامی توسط مستشرقان، آثار روش شناختی در جهان اسلام ایجاد کرد. 🔶این را به صورت ذیل می توان تبیین کرد: 🔸: عدم ابتنای روش شناسی مطالعات تمدنی در جهان اسلام بر هستی شناسی مطالعات تمدنی به خصوص با رویکرد دینی؛ 🔸: عدم ابتنای روش شناسی مطالعات تمدنی در جهان اسلام بر معرفت شناسی مطالعات تمدنی به خصوص با رویکرد دینی؛ 🔸: سیطره روش شناسی تاریخی بر فضای مطالعات تمدنی در جهان اسلام وعدم توجه به سایر روش شناسی های کیفی در مطالعات تمدنی؛ 🔸: عدم توجه به روش شناسی مطالعات تمدنی مبتنی برتعامل علوم همگون درتحقیق و پژوهش های تمدنی؛ 🔸: عدم توجه به روش شناسی مطالعات تمدنی مبتنی بر تحقیق میان رشته ای در فضای تمدن پژوهی جهان اسلام؛ 🔸: عدم توجه به روش شناسی مطالعات تمدنی مبتنی بر تحقیق فرارشته ای در فضای تمدن پژوهی جهان اسلام؛ 🔸: جریان مدل ها و استراتژی های تحقیق قیاسی و استقرایی در فضای مطالعات تمدنی جهان اسلام؛ 🔸: عدم توجه به مدل ها و استراتژی های تحقیق پس کاوی و استفهامی در فضای مطالعات تمدنی جهان اسلام؛ 🔸: عدم توجه به روش شناسی مطالعات تمدنی با رویکرد دینی در تحقیق و پژوهش های تمدنی در جهان اسلام؛ 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
| عکس باز شود 🔺 🎗 📌 «کاربست معرفت‌شناختی و روش‌شناختی نظریه دینی در مطالعات تاریخی و تمدنی» 📆چهارشنبه ۱۹ خرداد | ™ساعت ۱۰ 🏢 دانشگاه معارف اسلامی 🔹لینک ورود مجازی: 🌐 http://class.maaref.ac.ir/webinar ┅┅❅❈❅┅┅ 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
002_179.pdf
243.9K
📚 کامل مقاله مرتبط با کرسی👆🏼 📑چستی، اعتبار و کاربست نظریه دینی در علم تاریخ ✍🏼دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
🔰 نشست از سلسله نشست‌های معارفی انتخابات ۱۴۰۰ 🔰 ۱۷ خرداد از ساعت ۱۰ 🔰: سالن امام رضا(علیه‌السلام) دانشگاه معارف اسلامی 🔰مشاهده خبر و لینک ورود: https://maaref.ac.ir/neshast-2/ 🏢معاونت پژوهشی دانشگاه معارف اسلامی 🟠http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟡http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
📌 📌 🌍 📆 چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ 🕧 ساعت ۱۸ لغایت ۲۰ 🌐لینک ورود به جلسه http://webconf.pnu.ac.ir/nazarpardaz 🔰دکتر سیدضیاءالدین میرمحمدی 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50
تمدن جهانی
#اطلاع_رسانی #نشست 🔰#دومین نشست از سلسله نشست‌های معارفی انتخابات ۱۴۰۰ 🔰#دوشنبه ۱۷ خرداد از ساعت
دومین نشست از«سلسله معارفی انتخابات ۱۴۰۰» 🗓 چهارشنبه, ۱۹ خرداد, ۱۴۰۰ 📌به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، دومین نشست از سلسله نشست‌های معارفی انتخابات ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۷ خرداد با سخنرانی سید ضیاءالدین میرمحمدی و سید روح‌الله پرهیزکاری و امیرمحسن عرفان در محل سالن امام رضا(علیه‌السلام) دانشگاه معارف اسلامی برگزار گردید. 🟡http://eitaa.com/mir_mohammadi5050 🟠http://sapp.ir/d.mir.mohammadi50