eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
32.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
398 ویدیو
137 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت‌اللّه میرباقری: خودمان را با مطالعه یک کتاب اخلاقی بی‌نیاز نبینیم؛ مبلغین ما محتاج عقبه پژوهشی هستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"معارف اهل‌بیت را ما گاهی سهل می‌گیریم. معارف اهل‌بیت بسیار جدی است. فهم روایات خیلی ارزشمند است. این روایت از امام صادق علیه‌ السلام است که فرمود: «اعرفوا منازل شیعتنا بقدر روایتهم و معرفتهم». جایگاه شیعیان ما اگر می‌خواهید ببینید که چگونه است ببینید چقدر با روایات و معارف ما آشنا هستند. بعد فرمودند راه وصول به معرفت هم یک چیز بیشتر نیست: «و المعرفة هی الدرایة للروایه». معارف ناشی از فهم روایات ماست؛ اگر کسی کلام ما را فهمید از طریق این کلمات به معارف می‌رسد. سپس فرمودند «و بالدرایات للروایات یعلوا المومن الی اقصی درجات الایمان». سیر مؤمن تا عالی‌ترین درجات نورانی ایمان، با فهم روایت ماست." ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 یک مداح موفق آن کسی است که ده‌ها مقتل را زیر و رو کرده باشد و ارزش این مقاتل برایش معلوم باشد و بتواند از لطافت‌هایی که در آن مقاتل وجود دارد استفاده کند. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔸 یک مداحِ خوب شدن و یک شاعر آئینیِ خوب شدن، نیازمند به یک سلسله فضایل است. یک سلسله از این فضایل، صوری هستند و یک سلسله از این فضایل، باطنی هستند. اگر انسان هر دو را کسب نکرد ماندگار در این وادی نمی‌شود. آن فضایل ظاهری، علوم ظاهری است که باید بلد باشند.  🔸 یک روضه‌خوان و مداح خوب باید اطلاعات علمی زیادی باید داشته باشد. باید لااقل تاریخ صدر اسلام و تاریخ زندگی اهل‌بیت را به‌خوبی و عالمانه بداند و نه جسته و گریخته.  🔸 یک مداح خوب اگر بخواهد در این زمینه خدمت‌گزار خوبی باشد، گمان من این است که باید مقاتل را زیر و رو کرده باشد نه تنها یک مقتل. یک مداح موفق آن کسی است که ده‌ها مقتل را زیر و رو کرده باشد و زیروبمِ این مقاتل و ارزش این مقاتل برایش معلوم باشد و بتواند از لطافت‌هایی که در آن مقاتل وجود دارد استفاده کند. البته حداقل این است که یک مقتل صحیح معتبر و غنی مبنای کار او باشد و هر محرّم مقتل را مرور کند؛ ولی واقعاً یک مداح خوب و کسی که می‌خواهد شعر آئینی خوب بگوید، باید ده‌ها مقتل را به‌خوبی خوانده باشد و مسلط به مقاتل  و تاریخ این مقتل‌نویسی و امثال این‌ها باشد و در این زمینه‌ها باید مطالعات فراوان و عالمانه‌ای داشته باشد. 🔸 همچنین باید نسبت به ادبیات عرب و زبان عربی حتماً آشنایی داشته باشد. به گمان من اگر یک مداح می‌خواهد موفق باشد باید بتواند منابع اصلی ما در وادی معارف اهل‌بیت و مقاتل دست پیدا کند و نه مقاتل دسته دو و درجه دو و لذا باید به ادبیات عرب در حد توجه به منابع اولیه آشنا باشد.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 زیارت اربعین، زیارت تشوُّقی است؛ یعنی عده‏ای مشتاق امامشان هستند و دلشان برای امام و فضای ولایت امام تنگ می‏شود. چه چیز باعث ترغیب مؤمنین برای زیارت هر سال اربعین می‏شود؟ آیا جز آن خُلقی که در آنجا تجلی می‏کند، چیز دیگری شما را جذب می‌کند؟ این خُلق، تجلی خُلق امام حسین و یک جلوه کوچک از ضیافت امام حسین در مردمی است که مهمان‏دارند و همین خُلق، مشتاقان را به خود جلب می‏کند. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «اربعین در بین زیارات ویژگی‏های مخصوص خودش را دارد. یکی از ویژگی‏هایش این است که زیارت تشوّقی است. در روایات، زیارات اقسامی دارد؛ یک قسم، زیارت شوقی است؛ یعنی عده‏ای مشتاق امامشان هستند و دلشان برای امام و فضای ولایت امام تنگ می‏شود. اینها زیارات مخصوص است و ثواب خاصی هم دارد. ویژگی‏ دیگر زیارت اربعین این است که در آن، تجلی خاصی از ضیافت امام و عصر ظهور محقق شده که این را شما در محبین حضرت می‏بینید. این سفر، سفرِ سختی است و همه کسانی که رفته‏اند، می‏دانند؛ پیاده‏روی دارد، سختی دارد، جای خواب خوب و جای استراحت ندارد، غذایش هم غذای لذیذی نیست. پس چه چیز باعث ترغیب افراد برای رفتن به این زیارت برای دفعات بعدی می‏شود؟ آیا جز خُلقی که در آنجا تجلی می‏کند، چیز دیگری شما را جذب می‌کند؟ این خُلق، تجلی خُلق امام حسین است؛ یک جلوه کوچک از ضیافت امام حسین در مردمی است که مهمان‏دارند و یک تجلی از اصل ظهور است. شما جلوه‏ای از آن ضیافت امام را که در بهشت و در عصر حضور اتفاق می‏افتد، در اربعین می‏بینید و این است که به نظر من مشتاقان را جلب می‏کند. اگر اربعین یک سفر عادی مثل بقیه زیارات بود، این‏قدر جاذبه نداشت. آنها که جلوه‏های باطنی را کمتر درک می‏کنند، بدانند که این جلوه‌ها در اربعین تجلی کرده است. علتش نیز به نظر بنده از زیارت اهل‌بیت در اربعین ناشی می‏شود.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 اگر امتی حول امام جمع شد، آفاق غیب و عوالم الهی به روی او گشوده می‏شود، تا جایی که به «لقاءالله فوق عرشه» می‏رسد. امت زائر، امتی است که در آن فضا زندگی می‏کند. همه عناصر لازم برای امت‏سازی _ از شهادت‏طلبی تا انفاق تا عبادت جمعی امت _ در زیارت محقق است. پرتوِ امام، همه هویت‌های قومی و صنفی و نژادی را محو می‌کند و جامعۀ «المُتحابّون فی ‏الله» و جامعۀ «المُتباذلون فی ‏الله» را شکل می‌دهد. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «همه عناصر لازم برای امت‏سازی، از شهادت‏طلبی تا انفاق تا عبادت جمعی امت، در زیارت محقق است و آثاری که برای زیارت گفته شده، همین است. اگر امتی حول امام جمع شد، آفاق غیب و عوالم الهی به روی او گشوده می‏شود، تا جایی که به «لقاءالله فوق عرشه» می‏رسد. امت زائر، امتی است که در آن فضا زندگی می‏کند. لذا حول امام، جامعه «المُتحابّون فی ‏الله» شکل می‏گیرد؛ یعنی جامعه‌ای که به همدیگر محبت می‏کنند و در این محبت هیچ چشمداشتی ندارند. «المُتباذلون فی ‏الله»؛ آنها امکاناتی را که به‏سختی به دست آوردند، بذل می‏کنند ولی در راه خدا. اهل دنیا هم بذل می‏کنند ولی اله‌شان نفس و دنیا و شیطان است. در جامعه مؤمنین که حول امام شکل می‏گیرد، هویت‏های قومی و صنفی و نژادی از بین می‏رود، زبان بی‏معنا می‏شود، رنگ بی‏معنا می‏شود. هیچ‏وقت دیده‏اید کسی هنگام زیارت امام رضا(ع) بحث کند که این فارس است، این آذری است، این عرب است؟ همه زائرند. پرتوِ امام این هویت‏ها را نفی می‏کند. هم‏گرایی، همدلی، هم‏فکری، همراهی در مسیر توحید، بر محور زیارت امام محقق می‌شود.» ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 زیارت، هجرت به سوی امام و عبور از این حجب ظلمانی و رسیدن به وادی ولایت امام و محور امت‏سازی در تاریخ است. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «آنهایی که دنبال انبیا حرکت کردند و با بیش از دنیا مأنوس شدند و در طرح خدای متعال می‏خواهند زندگی کنند، باید تجمُّع حول امام بسازند. اصل امت اسلامی از تجمُّع حول امام شکل می‏گیرد. امام، طبق زیارت جامعه، «عناصرالابرار» است و آنهایی که جزو ابرار می‏شوند، همه عناصر وجودی‌شان با انوار امام شکل می‏گیرد. امام همان‏طورکه عناصرالابرار است، ارکان‏البلاد هم هست. بلاد مؤمنین بر محور امام شکل می‏گیرد و همه‌جا آهنگ امام دارد، صبغه امام دارد، صبغه الله دارد، همه‌جا تجلی روح امام است؛ کمااینکه تمدن‏های مادی هم تجلی ارواح پرچم‌داران خودشان‏اند. زیارت، هجرت به سوی امام و عبور از این حجب ظلمانی و رسیدن به وادی ولایت امام و محور امت‏سازی در تاریخ است. ثواب زیارت سیدالشهدا ثواب شهادت در رکاب نبی اکرم است؛ ثواب انفاق بی‏حد در راه خداست؛ ثواب هزاران حج است. بیشترین چیزی که زیارت امام با آن مقایسه شده، حج است؛ از یک حج تا هفتاد هزار. زیارت امام به «لقاء‏الله فوق عرشه» ختم می‏شود. این برکات در کجای حج است؟» ☑️ @mirbaqeri_ir
AUD-20220904-WA0000.mp3
13.75M
‏🎤 سخنرانی و روضه استاد میرباقری ◼️ شب اول منزل مرحوم شاه آبادی ماه صفر ۱۴‌۰۱ ⏺ دنیای ممدوح و دنیای مذموم حیات دنیا، محیط ولایت اولیاء طاغوت برای تفرق امت از حول امام ☑️ @mirbaqeri_ir
صوت بیت آیت الله شاه آبادی - آیت الله میرباقری 1401.06.12
9.87M
🎤 سخنرانی و روضه استاد میرباقری ◼️ شب دوم منزل مرحوم شاه آبادی ماه صفر ۱۴‌۰۱ ⏺ علل سستی مدعیان در ماجرای صلح امام حسن (ع) (بر اساس تفسیر آیه ۷۷ سوره نساء) ☑️ @mirbaqeri_ir
صوت بیت آیت الله شاه آبادی - آیت الله میرباقری 1401.06.13
14.68M
🎤 سخنرانی و روضه استاد میرباقری ◼️ شب سوم منزل مرحوم شاه آبادی ماه صفر ۱۴‌۰۱ ☑️ @mirbaqeri_ir
AUD-20220907-WA0005.mp3
13.9M
‏🎤 سخنرانی و روضه استاد میرباقری ◼️ شب چهارم منزل مرحوم شاه آبادی ماه صفر ۱۴‌۰۱ ⏺ توطئه دشمن برای تحریف دین و زمینی کردن آن (صد از سبیل الله و اعوجاج در آن) - سوره آل عمران - آیات ۹۸تا۱۰۱ - سوره ابراهیم - آیات ۱تا۳ ☑️ @mirbaqeri_ir
صوت بیت آیت الله شاه آبادی - آیت الله میرباقری 1401.06.15
13.6M
🎤 سخنرانی و روضه استاد میرباقری ◼️ شب پنجم منزل مرحوم آیت‌الله شاه آبادی ماه صفر ۱۴‌۰۱ ⏺ وظایف امت برای مقابله با تحریف دین و زمینی کردن آن (۲) - دعوت به خیر، امر به معروف، نهی از منکر / سرانجام معتصمین و متفرقین - آل‌عمران. آیه ۱۰۴ تا ۱۰۹ - ادامه بحث شب قبل ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1401-06-19 mirbagheri.mp3
12.25M
🎧 استاد میرباقری | فایل صوتی برنامه سمت خدا 📚 موضوع: آثار اجتماعی و تمدنی زیارت الاربعین در اقامه جامعه حول الامام 🗓 شنبه نوزدهم شهریور ماه ۱۴‌۰۱ ☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ رسانۀ مدرن به ساحت تعلّقات و تفکّرات مردم و مسئولان دستبرد می‌زند و به‌صورت ناخودآگاه، دستگاه محاسباتی‌شان را به هم می‌زند و آدم‌های دیگری می‌سازد. سواد رسانه‌ای یک دانش صیانتی در برابر رسانۀ مدرن است. ⚡️ در مواجهۀ تمدنی با رسانۀ مدرن، سواد رسانه‌ای یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. سواد رسانه‌ای یعنی دانش و مهارتی که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان بازتعریف و هضم کنیم. 💠 آیت‌الله میرباقری: 🔶 شما اگر بگویید ما مطلقاً از رسانه استفاده نمی‌کنیم او می‌آید و شما را با خودش می‌برد! شما ناچار به مواجهه هستید و رویکردتان هم نباید انفعالی باشد. رسانه یک ابزار سادۀ بی‌خطر نیست که [مثل موم] در اختیار شما باشد؛ مخاطراتی دارد و با تعلّقات و تفکّر شما بازی می‌کند و بسیار پنهان است و آن ایدئولوژی‌ای که [در ضمن خودش] دارد به لایه‌های باطنی مخاطبِ خودش منتقل می‌کند و به فکر و روح و ساحت اندیشه‌اش دستبرد می‌زند و مهارت‌هایش را تغییر می‌دهد و آدم‌های متناسب با خودش را می‌سازد. 🔶 شما یک‌بار می‌گویید من رسانه را می‌آموزم که استفادۀ کامل کنم و این منوط به این است که همه دانش‌های پشتیبان آن را یاد بگیرم. گاهی می‌گویید نه، سواد رسانه‌ای برای محفوظ بودن از آسیب‌های رسانه است؛ هم می‌خواهیم به‌نحوی مواجهه کنیم که منزوی نشویم و هم اینکه اقتضائات تکنیکی آن را بفهمیم و معانی و مبانی و مفاهیمی که در چرخش او در جریان است را بشناسیم تا صیانت ایجاد کنیم. رویکرد سوم، مواجهۀ تمدنی با رسانه است. من رویکرد سوم را می‌پسندم که یک رویکرد فعال است و البته این هم خودش یک عرض عریضی دارد. هرچند سواد رسانه در شکل دوم را هم حتماً باید آموخت تا منزوی نشویم. 🔶 نحوۀ مواجهۀ شما با رسانۀ مدرن که توسط دانش‌ها و اندیشه‌های عمیق فلسفی و دانشی غربی پشتیبانی می‌شود، باید یک مواجهۀ تمدنی باشد؛ یعنی شما صاحب یک رویکرد تمدنی جدید هستید که با تمدن دیگری مواجه می‌شوید، نه این که شما خودتان را تسلیم آن تمدن کنید و یا بخواهید خودِ آن تمدن را دستکاری کنید. شما یک دستگاه مکانیکی ساده را به‌راحتی نمی‌توانید دستکاری کنید. نمی‌توانید بگویید که من یک تمدن را دستکاری می‌کنم و به تمدن اسلامی تبدیل می‌شود. این مواجهۀ تمدنی، نه مواجهۀ زاویه‌نشینی و حاشیه‌نشینی است و نه مواجهۀ انفعالی و از روی تسلیم است، بلکه یک مواجهۀ بزرگ و فعّال تاریخی است که ظرفیت تاریخی و طرح تاریخی می‌خواهد؛ کمااینکه رقبای شما این‌گونه هستند و در برخورد تمدنی به کمتر از هضم کردنِ ما در جهاز‌ هاضمۀ فرهنگی خودشان راضی نیستند‌؛ یعنی می‌خواهند اسلامی باشد که هیچ درگیری‌ای با الگوی توسعۀ غربی نداشته باشد و با الگوهای توسعۀ غرب آشتی کند و به تعبیر امام راحل(ره)، اسلام آمریکایی باشد. یعنی سواد غلبه بر رسانۀ مدرن. در سواد رسانه‌ای ما نیازمند دانش و مهارتی هستیم که بتواند قدرت غلبۀ تمدنی به ما بدهد و ما بتوانیم بر این رسانه غالب بشویم و این رسانه را در ساحت تمدنی خودمان تعریف کنیم و تغییر بدهیم و هضم کنیم. این دانش، تمدن‌ساز است و دانشی است که می‌خواهد رسانۀ تمدنی ایجاد کند. این دانش خودش حتماً لایه‌های بنیادین و راهبردی و کاربردی دارد. 🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4822 🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4573 🔗https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4638 ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 نبي‌اكرم(ص) شمس حقيقیِ همۀ كائنات هستند و پرتو اين شمس، آن دينی است كه خدای متعال به نبی اكرم(ص) داده‌اند. 🔹 همه انبياء سرچشمۀ نور و هدايت هستند و قلوب مؤمنين امت، خودشان و عالم را روشن كردند، اما آن خورشيدي كه همۀ چراغ‌ها از او برافروخته شده، وجود مقدّس نبي‌اكرم(ص) هستند. «أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ وَ هُدَاةُ الْأَبْرَار». خود اخيار، نور و چراغ راه ديگران هستند ولی معصومين(ع) نور همه آنها هستند و نبي‌اكرم(ص) آن هستند كه «الَّذِي نُوِّرَتْ مِنْهُ الْأَنْوَارُ»‏؛ يعنی همه انوار ديگر از او شعاع گرفته‌اند و همه انوار الهی در ايشان متمثّل شده است. 🔹 به تعبير قرآن، نبي‌اكرم(ص) همه كائنات است؛ «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها». فرمود «وَ الشَّمْسِ»، وجود مقدس نبی‌اكرم(ص) است که پرتو اين شمس، آن دينی است كه خدای متعال به نبی اكرم(ص) داده‌اند. با دين و ولايت حضرت است كه همۀ كائنات روشن می‌شوند. هيچ كسی به حقيقت آن شمس راه ندارد الا خُلّص از اولياء، و بقيه به پرتو اين شمس و شعاع اين شمس راه دارند؛ كمااينكه امام رضا(ع) در آن حديث نورانی فرمود: «الْإِمَامُ كَالشَّمْسِ الطَّالِعَةِ الْمُجَلِّلَةِ بِنُورِهَا لِلْعَالَمِ وَ هِيَ فِي الْأُفُقِ بِحَيْثُ لَا تَنَالُهَا الْأَيْدِي وَ الْأَبْصَار»؛ نه دست‌ها به آن خورشيد در افق می‌رسد و نه چشم‌ها می‌تواند آن را شكار كند، آنچه به ما می‌رسد پرتويی از آن خورشيد و شمس حقيقی است. ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 در فتنه‌ها، باطن‌ها آشکار می‌شود و صف منافقین جدا می‌شود. 📢 حضرت نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) منافقین را به‌خوبی می‌شناختند، ولی برای اين‌که حرکت عالم به طرف خداي متعال سريع‌تر شود، منافقين را تحمل کردند و ميدان‌هايی را طراحی کردند که در اين ميدان‌ها صفوف از هم جدا می‌شود. 💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔸 دو جريان کفر و نفاق بسيار پيچيده عمل می‌كنند، اما وجود مقدس رسول الله(ص) از آن دو جريان بسيار پيچيده‌ترند. چه كسي باور می‌كند كه حضرت به گونه‌اي عمل كردند كه گاهي برخی منافقین باورشان شد كه حضرت فردي ساده است و نعوذ بالله، متوجه نمی‌شود. گمان كردند كه درون دستگاه حضرت نفوذ کرده‌اند و ايشان را دور مي‌زنند! حضرت گاهي به گونه‌اي عمل مي‌كردند كه منافقين مي‌گفتند اين چه طور آدمي است كه هر چه به او مي گویيم، مي‌گويد همين درست است. آيا حضرت اين‌طوري بودند؟ يا اینکه به قدري پيچيده عمل مي‌كرده‌اند كه آنها خيال مي‌كردند كه حضرت يك شخصيت ساده‌ای هستند؟ 🔸 فتنه‌های بسيار سنگينی مي‌خواهد تا صفوف جدا شوند. کوره جنگ صفين را بايد حضرت امیرالمؤمنین (عليه السلام) داغ کند و کار به بر سر نيزه رفتن قرآن برسد تا صف خوارج جدا شود و باطن‌ها آشکار گردد؛ «أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لاَ يُفْتَنُونَ»(عنكبوت/۲) در امتحان‌هاي سنگين است که وقتي کوره داغ مي‌شود، ناخالصي‌ها از طلا جدا مي‌شود و جبهه نبي اکرم (صلي الله عليه وآله) خالص مي‌شود و جهنمي‌ها جهنمي مي‌شوند «فَيَرْكُمَهُ جَمِيعاً فَيَجْعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ»(أنفال/۳۷). حضرت نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) منافقین را نمي‌شناختند؟ بله، به‌خوبي مي‌شناختند، ولي براي اين‌که حرکت عالم به طرف خداي متعال سريع‌تر شود، منافقين را تحمل کردند و ميدان‌هايي را [هم] طراحي کردند که در اين ميدان‌ها صفوف از هم جدا مي‌شود، مانند جنگ صفين و روز عاشورا. ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 انقلاب اسلامی در مرحله‌ای است که باید بر دستگاه نَبَأ فاسق و امپراطوری‌های رسانه‌ای غرب غلبه کند. 💠 آیت‌الله میرباقری: «مرحله‌ای که امروز، انقلاب اسلامی باید از آن عبور کند مرحله عبور از جنگ رسانه‌ای دشمن است؛ یعنی در مرحله تولید دستگاه نَبَأ هستیم. ما پیش از این، از فشار اهرم دشمن عبور کردیم. یعنی دیگر با حرکت نظامی نمی‌خواهند و نمی‌توانند ما را نابود کنند. ما از فشار اهرم هم عبور کردیم؛ دو دهه است داریم مذاکره می‌کنیم و در مجموع نتوانستند انقلاب اسلامی را در مذاکره شکست دهند. در این مذاکرات، پنج قدرت برنده جنگ جهانی یک طرف نشستند و می‌خواستند ما را مهارِ دیپلماتیک بکنند و نتوانستند. انقلاب اسلامی در فتنه ۸۸، نرم‌افزار را شکست و امروز از مرحله و تحریم هم در حال عبور است. یعنی ملت ما و انقلاب ما ابزارها و اهرم‌های فشار دشمن را دارد کُند و نابود می‌کند و از کار می‌اندازد، به‌طوری که نمی‌توانند با کشورهای دیگر هم این‌طور برخورد کنند. مرحله‌ای که ما الآن در آن هستیم، مرحله خبرسازی و تولید نَبَأ است. به تعبیر ادبیات دینی، مرحله مقابله با نبأ فاسق است که در سوره حُجُرات از آن بحث شده است. دنیای مجازی و ارتباط لسانی‌ای که مدیریتش دست غرب است، ولو به شما هم اجازه حضور بدهند، مادامی که مدیریتش در دست آنهاست، محیط نجوای شیطان است. را ببینید. اگر به دستگاه خبرسازی آنها که نبأ فاسق است گوش فرا دادی، اقتتال و درگیری و سوء‌ظن و تنابز بالالقاب و تجسس و بدگویی و غیبت ایجاد می‌کند. اگر به این نبأ فاسق گوش بدهی، چنین اتفاقاتی می‌افتد. امت مؤمن اگر می‌خواهد بر رقیب پیروز بشود باید بر دستگاه نبأ و خبرش، که حالا امروز مدرن شده، و بر اهرم امپراتوری‌های رسانه‌ای و غلبه کند و از آن عبور کند. ما الآن در این مرحله هستیم. (۱۴‌۰۰) ☑️ @mirbaqeri_ir