eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁 بعضی آیات مهدویت جزءچهاردهم 1️⃣ حجر: 36-38 👈🏻 ظهور، پایان مهلت ابلیس 2️⃣ نحل: 1 👈🏻 ظهور، امری الهی 3️⃣ نحل: 33و34 👈🏻 ظهور و رجعت 4️⃣ نحل: 38 👈🏻 رجعت @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز یک آیه راجع به امام عصر(عج) 🔵 جزء چهاردهم 🌕 امر خدا آمد ، عجله نکنید ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 انس با خدا رهبر انقلاب: طبعاً وقتی انسان در درون، در دل، در باطن با خدای متعال انس پیدا کرد، در ظاهرِ او هم اثر میگذارد و در ظاهر هم نشان داده میشود. وقتی حالت خشوع به انسان دست داد، خضوع هم به دنبال خشوع می‌‌آید؛ و این آن‌‌وقت در زندگی اثر میگذارد. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• در روز سیزدهم ماه مبارک رمضان، استاد آل مرتضی با اشاره به نزدیک بودن روز میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام و بیان یکی از صفات بارز و دائمی متقین، انفاق و نیکوکاری را اصل مهمی در پایداری جامعه دینی برشمردند. ✅موضوع: انفاق مستمر متقین 💫وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ در مسأله انفاق، توجه به کمیت و کیفیت آن خیلی مهم است. گاهی میزان انفاق اینقدر کم و غیرقابل استفاده است که به فرموده خداوند متعال در آیه ۲۶۷ از سوره مبارکه بقره، اگر خود به جای مستمندان بودید، آن را قبول نمی‌کردید مگر از روی اغماض و کراهت. 💫يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا كَسَبْتُمْ وَمِمَّا أَخْرَجْنَا لَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَلَا تَيَمَّمُوا الْخَبِيثَ مِنْهُ تُنْفِقُونَ وَلَسْتُمْ بِآخِذِيهِ إِلَّا أَنْ تُغْمِضُوا فِيهِ.... فرا گیری علوم و معارف اسلامی و عمل به دستورات آن بر هر شخصی واجب است، بعضی افراد فقط به تلاوت قرآن اکتفا می کنند ،مثلا آیات انفاق را می خوانند اما به آن عمل نمی کنند. 🍃موضوع: بهره‌مندی بهینه از امکانات آیات ۸۴ و ۸۵ سوره مبارکه کهف: 💫إِنَّا مَكَّنَّا لَهُ فِي الْأَرْضِ وَآتَيْنَاهُ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ سَبَبًا • فَأَتْبَعَ سَبَبًا. ما او را در زمین تمکن و قدرت بخشیدیم و از هر چیزی رشته‌ای به دست او دادیم• او هم رشته‌ای را پی گرفت. 🔹نکات داستان ذوالقرنین: ۱.وَ آتَيْنَاهُ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ سَبَبًا: این جهان، عالَم اسباب و مسببات هست و ما تابع علل و اسباب هستیم. برای مرتفع شدن مشکلات، فقط دعا کافی نیست بلکه باید از اسبابِ رفع آن مدد بگیریم. به عنوان مثال در هنگام بیماری در کنار دعا باید به پزشک مراجعه کنیم. برای ایراد سخنرانی مؤثر، می‌بایست که علم قوی همراه با لحن تاثیر گزار داشته باشیم و عامِل به کلام خود باشیم. در این عالَم بدون علت کاری انجام نمی‌شود. با آنکه  دسته ها وگروه هاي مختلفي از فرشتگان در هنگام ظهور به ياري امام مهدي(ع) می آیند ،اما مردم از یاوران آن حضرت هستند و باید برای آن دوران تلاش کرد. قبل از دوران مهدی موعود، زمان آسایش و راحت طلبی و عافیت طلبی نیست. باید مردم برای ظهور آقا امام زمان‌ (عج) از لحاظ کمال بدنی، فکری، عقلی آماده باشند. نیروی انسانی باید با قدرت فراوان خود را تربیت کنند. اصل کار، قدرت فکری و نیروی معنوی است و ضعف بدنی نمی‌تواند ما را از رشد و کمال بازدارد. نمونه بارز آن رهبر ما، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که با وجود ضعف‌های جسمی ولی فکر پویا و فعال دارند و جامعه اسلامی را به حال خود رها نمی‌کنند. ۲.فَأَتْبَعَ سَبَبًا: از امکانات خود به خوبی استفاده کنیم. خداوند به ذوالقرنین امکانات وسیعی داد و ایشان هم از این استعدادها برای محرومین و مستضعفین خوب استفاده کرد. شیاطین نفس اماره دائما به انسان القاء می‌کنند که ما قدرت نداریم و توانی برای انجام امور سخت نداریم. اگر طاقت سختی‌ها را نداشته باشیم نمی‌توانیم یاور دین خدا باشیم. 💫امام علی عليه السلام: ثَوابُ العَملِ على قَدْرِ المَشَقَّةِ فيهِ. (پاداش كار به اندازه رنج و زحمتى است كه دارد) آیه ۸۶ سوره مبارکه کهف: 💫حَتَّىٰ إِذَا بَلَغَ مَغْرِبَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَغْرُبُ فِي عَيْنٍ حَمِئَةٍ وَوَجَدَ عِنْدَهَا قَوْمًا قُلْنَا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِمَّا أَنْ تُعَذِّبَ وَإِمَّا أَنْ تَتَّخِذَ فِيهِمْ حُسْنًا. آیه ۲۶ حجر: وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ صَلْصَالٍ مِنْ حَمَإٍ مَسْنُونٍ. حَمِئَةٍ: گل سیاه و بدبو یا لجنزار. خداوند متعال داستان را از دیدِ ذوالقرنین تعریف می‌کند. قُلْنَا: خداوند با شخصی در خواب یا بیداری صحبت می‌کند که پیامبر باشد ولی نظر مفسران در رابطه با تعبیر «قُلْنَا» متفاوت است: ۱.ذوالقرنین مستقیما مورد صحبت پروردگار نبوده است. مانند مادر حضرت موسی (ع) که خداوند از طریق الهام قلبی او را متوجه ساخت که فرزندش را در صندوقچه‌ای به نیل بسپارد. ۲.خداوند به واسطه پیامبر دیگری با ذوالقرنین صحبت نموده است. يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِمَّا أَنْ تُعَذِّبَ وَإِمَّا أَنْ تَتَّخِذَ فِيهِمْ حُسْنًا: ۱. حکومتی موفق هست که از پاداش و مجازات به جا استفاده کند. امام علی علیه‌السلام قبل از اینکه مالک اشتر را به سمت مصر بفرستد، چنین فرمود: انسان‌های خوب را معرفی کن و پاداش دهید؛ انسان‌های بد را هم معرفی کن و توبیخ نما. اگر این کار را نمیکنید، موفق نمی‌شوید. ۲.اگر نماینده‌ای به جایی فرستادیم اختیاراتی هم به او بدهیم. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
•••༻﷽༺••• •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• آیات ۸۷ و ۸۸سوره مبارکه کهف: 💫قَالَ أَمَّا مَنْ ظَلَمَ فَسَوْفَ نُعَذِّبُهُ ثُمَّ يُرَدُّ إِلَىٰ رَبِّهِ فَيُعَذِّبُهُ عَذَابًا نُكْرًا. 💫وَأَمَّا مَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُ جَزَاءً الْحُسْنَىٰ ۖ وَسَنَقُولُ لَهُ مِنْ أَمْرِنَا يُسْرًا ⁉️عبارت «فَسَوْفَ نُعَذِّبُهُ» در برابر «سَنَقُولُ لَهُ» بیانگر چه نکته‌ای می‌باشد؟ در این آیات خداوند در مورد عذاب لفظ «سوف» را به کار برده یعنی عذاب را به تأخیر بیندازیم و عجله نکنیم بلکه چند نفر از آنها متنبه شوند. درباره پاداش از «سـ» استفاده نموده است یعنی در تشویق کارهای خوب سرعت عمل داشته باشیم و به تأخیر نیندازیم. آیات ۸۹ و ۹۰ سوره مبارکه کهف: 💫ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَبًاحَتَّىٰ إِذَا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَطْلُعُ عَلَىٰ قَوْمٍ لَمْ نَجْعَلْ لَهُمْ مِنْ دُونِهَا سِتْرًا. و باز وسیله و رشته‌ای را پی گرفت (و سفر را ادامه داد)• تا به خاستگاه خورشید رسید؛ (در آن جا) دید خورشید بر جمعیّتی طلوع می‌کند که در برابر (تابش) آفتاب، پوششی برای آنها قرار نداده بودیم (و هیچ گونه سایبانی نداشتند) ذوالقرنین در ادامه سفر خود، به سرزمینی رسید که مردمان آن پوششی ندارند برهنه هستند تمدن ندارند. وقتی اوضاع این مردمان را ملاحظه نمود، استعدادهای خود را در جهت پیشرفت تمدن و بصیرت آنان به کار بست. ۱.افراد صالح و متعهّد، پيگيرى و پشتكار دارند. «ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَباً».  ۲. مردان خدا، با داشتن همه نوع امكانات رفاهى، براى نجات محرومان و گسترش عدالت حركت مى‌كنند. ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَباً ... 👈آنچه مهم است؛ هدايت و خدمت به مردم است، چه درشرق باشد چه در غرب. امام علی (ع) درباره یکی از صفات و ویژگی های پیامبر اسلام (ص): طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ. او (پیامبر) پزشکى است که با طبّ خویش پیوسته در گردش است. آیه ۹۱ کهف: 💫كَذَٰلِكَ وَقَدْ أَحَطْنَا بِمَا لَدَيْهِ خُبْرًا. خُبْرًا: خداوند از همه امور آگاه است، خبر دارد که ذوالقرنین چه امکاناتی دارد و همچنین مطلع است که او چه استفاده‌هایی از آنها برای هدایت و پیشرفت مردم می‌کند. آیات ۹۲ و ۹۳ سوره مبارکه کهف: 💫ثُمَّ أَتْبَعَ سَبَبًا • حَتَّىٰ إِذَا بَلَغَ بَيْنَ السَّدَّيْنِ وَجَدَ مِنْ دُونِهِمَا قَوْمًا لَا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ قَوْلًا. ذوالقرنین راه خود ادامه داد تا به ميان دو كوه رسيد، و در آنجا گروهى غـيـر از آن دو گـروه سـابـق يـافـت كـه هـيـچ سخنى را نمى فهميدند لَا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ قَوْلًا: اين نيست كـه آنـهـا بـه زبـانهاى معروف آشنا نبودند، بلكه آنها محتواى سخن را درك نمى كردند، يعنى از نظر فكرى بسيار عقب مانده بودند یا از لحاظ بیانی. از نظر تمدن در سطح بسيار پائينى بودند، چرا كه يكى از روشنترين نشانه هاى تمدن انسانى، همان سخن گفتن او است. مانند بعضی از کشورهای اسلامی که از خود هیچ چیزی ندارند، حتی علم خود را از کشورهای غربی میگیرند. نکات: ۱.مردم یک کشور خودشان باید به فکر تقویت قوای فکری خود باشند ۲.جهت پذیرفته شدن بین مردم باید قدرت بیان بالا و علم زیاد داشت ۳.قومی که از لحاظ فکری و از لحاظ بیان ضعیف هستند تمدن قوی ندارند. آیه ۹۴ سوره مبارکه کهف: 💫قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَنْ تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدًّا. آن جمعيت از نظر امكانات اقتصادى وضع خوبى داشـتـند، اما از نظر صنعت و فكر و نقشه ناتوان بودند، لذا حاضر شدند هزينه اين سد مهم را بر عهده گيرند مشروط بر اينكه ذو القرنين طرح و ساختمان آن را پذيرا گردد. نکات: ۱.اولياى خدا بهترين كسانى‌اند كه مى‌توانند ايجاد امنيّت كنند و گره‌گشاى مردم باشند. ۲.براى مردان خدا، توقّف از فعاليّت و فراغت و بازنشستگى معنى ندارد. آیه ۹۵ سوره مبارکه کهف: 💫قَالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ رَدْمًا. ذو القـرنـيـن در پـاسـخ آنها چنين اظهار داشت كه آنچه را خدا در اختيار من گذارده از آنـچـه شـمـا مـى خـواهـيـد بـگـذاريـد بـهـتـر اسـت و نـيـازى بـه كـمك مالى شما ندارم مـرا با نيروئى يارى كنيد، تا ميان شما و اين دو قوم مفسد، سد نيرومندى ايجاد كنم. نکات: ۱.براى رسيدن به هدف، علاوه بر طرح وتقاضا وبودجه، همّت و مشاركت مردمى نيز لازم است. «فَأَعِينُونِي» ۲.پيامبران براى رسالت و هدايت مردم، درخواست پول و ماديات از آنان نداشتند. «ما مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ»    ۳.محكم‌كارى و بى‌نقص انجام دادن كارها، شيوه‌ى انبياست. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺•••🌸••• ✅ فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی ✨مدرس :خانم عربلو ❓سؤال: چرا حال لازم برای نماز و مناجات حاصل نمی‌شود؟ ⏪اَللَّـهُمَّ اِنّي كُلَّما قُلْتُ قَدْ تَهَيَّاْتُ وَتَعَبَّاْتُ، خدايا هرگاه گفتم مهيا و آماده شدم ⏪ وَقُمْتُ لِلصَّلوةِ بَيْنَ يَدَيْكَ وَناجَيْتُكَ، اَلْقَيْتَ عَلَيَّ نُعاساً اِذا اَنـَا صَلَّيْتُ، وَسَلَبْتَني مُناجاتَكَ.... و در پيشگاهت به نماز ايستادم و با تو راز گفتم، چرتي بر من افكندي، آنگاه كه وارد نماز شدم، و حال راز گفتن را از من گرفتي.... ⏪وَقَرُبَ مِنْ مَجالِسِ التَّوّابينَ مَجْلِسي، عَرَضَتْ لي بَلِيَّةٌ اَزالَتْ قَدَمي، و هرگاه جايگاهم به جايگاه توبه كنندگان نزديك گشته برايم گرفتاري پيش آمد،بر اثر آن گرفتاري پايم لغزيد، ⏪وَحالَتْ بَيْني وَبَيْنَ خِدْمَتِكَ، سَيِّدي لَعَلَّكَ عَنْ بابِكَ طَرَدْتَني، و ميان من و خدمت به تو مانع شد، سرور من شايد مرا از درگاهت رانده اي، 👈نماز بخشی از زندگی ما و ستون است, بنابراین اگر نماز خراب شود مابقی اضلاع خراب میشود و زندگی بد و بی کیفیت, موجب نماز بی کیفیت و بالعکس خواهد بود و این دور باطل ادامه دارد. 👈 بلیه و گرفتاری موجب می شود که انسان توفیق حال خوب در نماز و مناجات را از دست دهد. 👈اشتغال ذهنی ریشه این گرفتاری های بیرونی است. پیامبر (ص): اگر جز به حق سخن نمی گفتید و اگر قلب شما چراگاه صفات ناپسند نبود هر آیینه آنچه می دیدم، می دیدید و هر چه می شنیدم، می شنیدید. ✨ اگر ما در مراقبت از قول و فعل خودمان جدی باشیم, درنماز، حال خوبی خواهیم داشت. ⏪سَیِّدی لَعَلَّكَ عَنْ بابِكَ طَرَدْتَنی، سرور من شاید مرا از درگاهت رانده ای، ❓فرق »لَعَلَّ با لَیتَ ؟ ↩️لَعَلَّ : شایدی که غیرممکن نیست ولی رسیدن به آن سخت است. ↩️لَیتَ: آرزوی محال و غیرممکن 👈خدایا من نمی توانم کارهای خوب انجام دهم به خلق خدمت کنم نمی توانم دعا و مناجات نمایم و .... . ⏪وَعَنْ خِدْمَتِكَ نَحَّيْتَني، اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيْتَني مُسْتَخِفّاً بِحَقِّكَ فَاَقْصَيْتَني، و از خدمتت دورم نموده اي،يا مرا ديده اي كه حقّت را سبك مي شمارم پس از پيشگاهت دورم ساختی ❓شأن طرف مقابل حق یعنی چه؟ 👈اگر انسان در یك موضوعی جایگاه خود و صاحب موضوع را نشناسد ممکن است دچار استخفاف شود . 👈 آیت الله یزدی می فرمایند: همواره باید در دعاهایمان از اینکه حق خدا را به وقت عبادت سبك و خفیف میشماریم, فرمانهایشان را به درستی اطاعت نمیکنیم و در رعایت تقوا و پرهیزگاری کوتاهی می کنیم توبه کنیم تا از درگاه الهی رانده نشویم و آنطور نباشد که روزی به ما بگویند، تو لایق حضور در درگاه الهی نبودی. ↩️ وَعَنْ خِدْمَتِكَ نَحَّیْتَنی... و از خدمتت دورم نموده ای خدمت به خدا, خدمت به خلق خداست. پیامبر (ص): خَیرُ النّاسِ أنفَعُهُم لِلنّاسِ؛ بهترینِ مردم، کسانى اند که بیشتر به مردم سود برسانند. ادامه دارد.... ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
•••༻﷽༺•••🌸••• ✅ فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی ⏪اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيْتَني مُعْرِضاً عَنْكَ فَقَلَيْتَني، يا شايد مرا رويگردان از خود مشاهده كردي،پس مرا مورد خشم قرار دادي 👈اعراض: گاهی انسان جسمش نزد فردی است ولی قلب و روح و فکر و ذهنش جای دیگری است. زمانی مرحوم آقا سیدحداد با شهید مطهری رحمت الله علیه دیداری داشتند. ایشان پرسیدند: در نماز حواس شما به چه چیزی است؟ 👌 شهید مطهری پاسخ دادند: به الفاظ و معانی نماز ایشان فرمودند: پس حواس شما چه زمانی با خدا است؟ پاسخ دادند: انسان باید قبل از نماز معانی و مفاهیم کلمات را بداند تا در نماز توجه قلبی به باریتعالی داشته باشد. ⏪ اَوْ لَعَلَّكَ وَجَدْتَني في مَقامِ الْكاذِبينَ فَرَفَضْتَني، يا شايد مرا در جايگاه دروغگويان يافتي،پس به دورم انداختی ❓انواع دروغ: 1⃣ قلبی: باور نداشتن چیزهایی که باید باور داشت و بالعکس. 2⃣ لسانی:وارونه کردن حقایق و جلوه دادن چیزهای کذب 3⃣عملی: انسان کاری خلاف واقع انجام می دهد که این همان نفاق است. خدایا شاید من دروغ می گویم که باعث شده ای مرا از خود دور کنی. ⏪اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيْتَني غَيْرَ شاكِر لِنَعْمآئِكَ فَحَرَمْتَني، يا شايد مرا نسبت به نعمتهايت ناسپاس ديدي،پس محرومم نمودي. خداوند به شاکرین می فرماید: لَئِن شَكَرتُم لَأَزیدَنَّكُم وَلَئِن كَفَرتُم عَذابی لَشَدیدٌ به قول علامه تهرانی: حال خوب مانند مهمان است تحویلش بگیری میماند و بالعکس. ⏪اَوْ لَعَلَّكَ فَقَدْتَني مِنْ مَجالِسِ الْعُلَمآءِ فَخَذَلْتَني، يا شايد مرا از همنشيني دانشمندان غايب يافتي،پس خوارم نمودی. ↩️حواسمان باشد که با چه کسی همنشنین هستیم از چه کسی تأثیر می پذیریم. اگر ما در مجالس علماء و اهل معرفت حضور نداشته باشیم از حضور واقعی در درگاه حق محروم خواهیم شد و نعمتهای شایسته ای را که خداوند به بندگان خاص خود می دهد درک نخواهیم کرد. ⏪اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيْتَني فِي الْغافِلينَ فَمِنْ رَحْمَتِكَ آيَسْتَني، يا شايد مرا در گروه غافلان ديدي،پس از رحمتت نااميدم كردي، ❓چرا انسان غافل, مأیوس می شود؟ ◀️ انسان غافل به دلیل بی توجهی به شان خدا و جایگاه خود و واقف نبودن به مبدأ و مقصد, با کوچکترین مشکلی ناامید می شود. زیرا متوجه غیرخدا بوده و غیرخدا هم دوامی ندارد. البته بنده نباید از رحمت خداوند ناامیدشود و به واسطه یأس از رحمت الهی با اهل باطل و بیهوده صفتان مجالست کند.👇 ⏪ اَوْ لَعَلَّكَ رَاَيْتَني آلِفَ مَجالِسِ الْبَطّالينَ فَبَيْني وَبَيْنَهُمْ خَلَّيْتَني، يا شايد مرا انس يافته با مجالس بيكاره ها ديدي.پس مرا به آنان واگذاشتي، ⏪اَوْ لَعَلَّكَ لَمْ تُحِبَّ اَنْ تَسْمَعَ دُعآئي فَباعَدْتَني، يا شايد دوست نداشتي دعايم را بشنوي پس دورم نمودی، ⏪اَوْ لَعَلَّكَ بِجُرْمي وَجَريرَتي كافَيْتَني، يا شايد به خاطر جرم و جنايتم كيفرم نمودي، ↩️ریشه عدم استماع دعای ما توسط باریتعالی👇 گناه مستمر ماست و اثر آن عدم استجابت دعاهای ما و دوری از خداوند است. هر کار بدی مکافاتی دارد, گاهی این مجازات در آخرت و گاهی در همین دنیا دامنگیر فرد می شود و انسان می پرسد خداوندا من چه خطایی کردم که حواله من به آخرت داده نشد و مکافات عمل من از همین دنیا شروع شده است... این نشان می دهد که بار گناه ما خیلی سنگین است که اثر منفی گناه من دراین دنیا تجلی می کند که حال مناجات ندارم و نمازم نماز کسالی است.《وَإِذَا قَامُوا إِلَى الصَّلَاةِ قَامُوا كُسَالَى》 ⏪اَوْ لَعَلَّكَ بِقِلَّةِ حَيآئي مِنْكَ جازَيْتَني، يا شايد براي كمي حيايم از تو مجازاتم نمودي، نماز و مناجات و مجلس ذکر, همه مجلس خداست و شرط ورود به مجلس خداوند حیاست. اگر من حیا نداشته باشم مرا به این مجالس راه نمی دهند مجلسی که در آن اهل بیت و انبیاء هستند ... حیا ملکه ای است که انسان به واسطه آن از اینکه ممنوع شرعی یا عرفی را انجام دهد ابا می کند زیرا دوست ندارد سرزنش شود. و ضعف این ملکه (حیا) در وجود انسان باعث می شود که خداوند حال خوب را از انسان بگیرد.   ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘﷽⚘ بند دل ما صبح ها به دست نسیم سپرده میشود تا سلام ما را به آستان مقدس شما برساند صبحی که با سلام بر شما شروع شود تمام روزش پربرکت است 🌸 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضی آیات مهدویت جزء پانزدهم 1️⃣ اسراء: کل سوره 👈🏻 یاوران امام مهدی(عج) 2️⃣ اسراء: 4-6 👈🏻 زمینه‌سازان ظهور 3️⃣ کهف: 65تا آخر سوره👈🏻 غیبت و آثار وجودی حجت غایب از نظر @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز یک آیه راجع به امام عصر(عج) 🔵 جزء پانزدهم 🌕 ورود به خیمه امام زمان علیه السلام @moassese_nooralyaghin