eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
957 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
52 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمانت با تو سخن می‌گوید! 🌹عاقبت به خیر باش! قال مولانا الامام المهدي-عجل الله تعالي فرجه الشريف- : وَالْعاقِبَةُ بِجَميلِ صُنْعِ اللّهِ سُبْحانَهُ تَكُونُ حَميدَةً لَهُمْ مَا اجْتَنَبُوا الْمَنْهِيَّ عَنْهُ مِنَ الذُّنُوبِ با صنع خداوند، فرجام كار، مادامى كه شيعيان از گناهان دورى گزينند، پسنديده و نيكو خواهد بود. اين حديث، بخشى از نامه‌اى است كه امام زمان عليه السلام براى شيخ مفيدمرقوم داشته‌اند. حضرت ولی عصر علیه السلام به نكته‌اى مهم اشاره كرده‌اند كه اگر شيعيان ما، عاقبت به خيرى را مى‌خواهند، سببش لطف و توجّه خاصّ خداوند است; پس بايد از گناهانى كه خداوند متعال از آن‌ها منع كرده است، اجتناب كنند; زيرا هر عملى، اثر مخصوص خود را دارد و نَفْس ما، مطابق كارها، سخنان و حتّى افكارى كه داريم، ساخته مى‌شود. آن كس كه از انجام دادن گناه باكى ندارد ـ حال آن گناه كم باشد يا زياد، كوچك باشد يا بزرگ ـ بداند كه حقيقت خود را تيره و تار كرده، شايستگى ورود به جايگاه نور و پاكى را ندارد. يك گناه، آتشى است كه در خرمنى مى‌افتد. انسان سال‌ها تلاش مى‌كند و ثواب‌ها براى خويش فراهم مى‌آورد، ولى با يك گناه، حاصل عمرى را به هدر مى‌دهد; از اين رو، حضرت، در اين حديث، خطر گناه را گوشزد كرده است. 📚 احتجاج، اللهم‌عجـل‌لولیڪ‌الفـرج @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلاَمُ عَلَى خَلَفِ السَّلَفِ وَ صَاحِبِ الشَّرَفِ‏...✋ 🌱سلام بر آن مولایی که عصاره همه انبیا و اولیاست و معدن تمام شرافت ها و بزرگواری ها. سلام بر او و بر روزی که گوهر شرافتش چشم تمام خلق را خیره کند. 📚 مفاتیح الجنان، زیارت امام زمان سلام الله علیه به نقل از سید بن طاووس. 🤲 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🥀خوشا بحال شیعیان امام زمان ✍یونس بن عبدالرحمن یکی از یاران حضرت امام کاظم علیه السلام می‌ گوید:نزد حضرت رفتم و گفتم ای فرزند رسول خدا آیا تو قائم بر حق هستی؟ حضرت علیه السلام در پاسخ فرمودند: من قائم به حق هستم، ولی قائم کسی است که زمین را از دشمنان خدای عز و جل پاک می‌ کند و زمین را از عدالت پر می‌ کند، همانگونه که از جور و ظلم پر شد. او پنجمین از پسران من است. برای او غیبتی طولانی است، و ترس بر خودش امتداد دارد. در آن اقوامی مرتد می‌شوند و در آن گروهی دیگر ثابت قدم می‌ مانند. سپس فرمودند: خوشا به حال شیعه ما، کسانی که به ریسمان ما در غیبت قائم ما علیه السلام چنگ انداختند و در راه ولایت ما ثابت قدم هستند و از دشمنان ما بیزاری می‌ جویند. آنها از ما و ما از آنها هستیم. قطعاً به امام بودن ما راضی هستند و ما نیز به شیعه بودن آنها راضی هستیم؛ پس خوشا به حال آنها سپس [باز هم] خوشا به حال آنها؛ به خداوند متعال سوگند آنها در درجه‌های ما روز قیامت همراه ما هستند. 📚کمال الدین و تمام النعمة جلد 2، صفحه 361 *اللهم عجل لولیک الفرج* ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄- موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اعراب آیه ۹۴ سوره بقره  👈قُل ان کانَت لَکُمُ الدّارُ الاخِرهُ عِندَاللهِ خالِصهََ مِن دونِ النّاسِ فَتَمَنَّوُ المَوتَ اِن کُنتُم صادِقینَ. بگو: اگر سرای آخرت در پیشگاه خدا تنها به شما اختصاص دارد نه سایر مردم، پس آرزوی مرگ کنید اگر راست می گویید. قُل: فعل امر، مبنی بر سکون. ضمیر مستتر «اَنتَ» (استتار وجوبی)، مبنی، محلا مرفوع، فاعل اِن: ادات شرط جازم، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. کانَت: فعل ماضی ناقصه، مبنی بر فتح. لَ: حرف جر، مبنی بر فتح، عامل، محلی از اعراب ندارد. کُم:ضمیر متصل، مبنی بر سکون، محلا مجرور به حرف جر«لَ» لَکُم: جار و مجرور، متعلّق به عامل مقدر، خبر مقدم «کانَت» و محلا منصوب الدّارُ: اسم «کانَت» و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری الاخِرَةُ: نعت برای «الدّارُ» و مرفوع بنابر تبعیت عِندَ: ظرف مکان، مفعول فیه و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری اللهِ: مضاف الیه برای «عِندَ» و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری خالِصَهََ: حال برای «الدّار» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری مِن: حرف جرّ، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. دونِ: اسم مجرور به حرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری مِن دونِ: جار و مجرور، متعلّق به عامل مقدر، حال برای ضمیر خطاب در «لَکُم» النّاسِ: مضاف الیه برای «دونِ» و مجرور، علامت جرّ کسره ظاهری فَ: حرف واقع در جواب شرط، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. تَمَنَّوا: فعل امر، مبنی بر حذف نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، محلا مرفوع، فاعل المَوتَ: مفعول به برای «تَمَنَّوا» و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری ان: از ادات شرط جازم، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. کُنتُم: فعل ماضی ناقصه، مبنی بر سکون. ضمیر متصل «تُم»، مبنی، محلا مرفوع، اسم «کُنتُم» صادِقینَ: خبر «کُنتُم» و منصوب، علامت نصب «یاء» •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin