eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.1هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
1.6هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍آیت‌ الله بهجت : 🌷کسی که بداند در مقابل دیدگان خدا است، نمی‌تواند گناه کند. تمام انحرافات ما از این است که خدا را ناظر و شاهد نمی‌بینیم. ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••••◈﷽◈•••••═•* ✅قرآن تنها برای تلاوت و تبرک نیست بلکه وسیله‌ای برای تعقل و رشد بشر است. ✅در میان کتب آسمانی، قرآن و در میان سوره‌های قرآن، سوره یوسف علیه السلام «احسن القصص‌» است. ✅داستان یوسف، برای جویندگان حقیقت، آیت، برای خردمندان، عبرت و برای اهل ایمان، مایه هدایت و رحمت است. ═══ ✾ ✾═══ آزمون مجازی سوره یوسف علیه السلام ویژه عموم خواهران ✍ محتوا آزمون : آزمون در ۷ سطح برگزار خواهد شد: ۱ - تفسیر و مفاهیم ۲- تفسیر و حفظ ۳- تفسیر و ترتیل ۴- تفسیر و تجزیه و ترکیب ۵- تفسیر و حفظ و ترتیل ۶- حفظ و ترتیل کل سوره ۷- حفظ و ترتیل ۵۰ آیه اول سوره یوسف علیه السلام (ویژه کودکان واحد حفظ موسسه نورالیقین) 📚 منبع آزمون: گزیده‌ای از تفاسیر نمونه، نور، تسنیم و المیزان 📱 بازه ثبت نام اینترنتی: ۲۵ مهر الی ۲۵ آبان ⏳ زمان آزمون : یک شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ مصادف با ۱۵ ربیع الثانی ═══ ✾ ✾═══ 📞شماره تماس : ۰۲۵۳۷۷۸۲۷۲۱ ⏰ساعت تماس: ۹ الی ۱۲ 📝 جهت ثبت نام و شرکت در آزمون به سایت موسسه نورالیقین قسمت "سامانه آزمون آنلاین" به آدرس زیر مراجعه نمائید. http://nooralyaghin.com/ ═══ ✾✾═══ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی http://eitaa.com/moassese_nooralyaghin
•═•••◈﷽◈•••═ 🍃امام علی (ع)«لَوْ حَفِظْتُمْ‏ حُدُودَ اللَّهِ‏ لَعَجَّلَ لَکُمْ مِنْ فَضْلِهِ الْمَوْعُودِ؛ اگر حدودالله را حفظ کنید، قطعاً خداوند از روی فضلش در امر موعود تعجیل می‌کند.» ⁉️ آیا می دانید طبق فتوای اکثر مراجع عظام : 🍃 مسائلی را که انسان غالبا به آنها احتیاج دارد واجب است یاد بگیرد (مساله ۱۱ رساله) آموزش مسائل احکام رساله شانزده مرجع با بیانی ساده و قابل فهم در کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین در دسترس عموم قرار گرفته اند 🍃"این مطالب ماحصل تدریس استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین با روشی نوین در کلاسهای حضوری می باشد" ویژگیهای مطالب احکام 👇👇 ⬅️ ۱- استفاده از روش پرسش و پاسخ ➡️ ۲- شرح اصطلاحات فقهی و اصولی ⬅️ ۳- موضوع بندی و دسته بندی مسائل ⬅️ ۴- بیان اختلاف مراجع عظام •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• 👈 روزهای دوشنبه با ما همراه باشید. http://eitaa.com/moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: اصطلاحات فقهیفتوی ◀️تعریف: نظر قطعی مجتهد در مسئله است که با عبارات "فتوی، اقوی، اظهر، بعید نیست، اقرب، اصحّ، لااشکال و ..." بیان می شود. 👈وظیفه مقلد: مقلد در این مسئله نمی تواند به مرجع دیگر رجوع کند و باید به فتوای همان مجتهد عمل نماید‌. (مگر در موارد رجوع از مساوی به مساوی که حکم آن قبلا گذشت.) 👌نکته: طبق نظر آیت الله شبیری در رساله های گذشته عبارت احتیاط واجب یا احتیاط وجوبی دلالت بر فتوی دارد. البته در رساله های چاپ جدید دیگر این گونه نیست. ✅ احتیاط واجب ◀️تعریف: مجتهد در مسئله، فتوی ندهد و نظر خود را با احتیاط بیان کند که با عبارات "احتیاط، احتیاط واجب، محل اشکال، محل تامل، مشکل، احتیاط لازم و..." بیان می شود. 👈 وظیفه مقلد: مقلد در این مسئله می تواند یا به احتیاط مجتهد خود عمل کند یا به فتوای مجتهد دیگر با رعایت الاعلم فالاعلم رجوع کند. 👌نکته: طبق نظر آیت الله شبیری احتیاط مطلق (احتیاط بدون قید) به منزله احتیاط واجب است. ✅ احتیاط مستحب ◀️تعریف: احتیاطی که مجتهد قبل یا بعد از فتوی بیان می کند و با عبارات "احتیاط مستحب، احتیاط استحبابی، بهتر است، شایسته است، سزاوار است و..." بیان می شود. 👈 وظیفه مقلد: مقلد در این مسئله مخیر است یا به فتوای مجتهد عمل کند یا به احتیاط مستحب. (توضیح المسائل مراجع، م۷-۸.) ✍راه تشخیص احتیاط مستحب(ویژگیهای احتیاط مستحب) ۱. احتیاط همراه فتواست. ۲. موضوع احتیاط با فتوا یکی است. ۳. حکم احتیاط سخت تر از فتواست. ❗️اگر احتیاط بدون فتوی باشد یا موضوع فتوی با احتیاط متفاوت باشد احتیاط واجب است. 🔅مانند عرق جنب از حرام نجس نیست ولی بنابراحتیاط نمی توان با آن نماز خواند. 👈اینجا موضوع فتوی با احتیاط متفاوت است👈پس منظور از احتیاط، احتیاط واجب است. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈•• 📚منبع : فرهنگ تشریحی اصطلاحات اصول از عیسی ولائی و توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه: هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘بزرگْ پروردگارا، 🍃زمین و آسمان، و همه آفرینش، شب و روز، سرشار از آیات و نشانه هایی است که تو را فریاد می زنند؛ تو را که مالک زمین و آسمانی و گستره توانایی ات، فزون از حد است. ⭐ این نشانه ها، اهل خرد و اندیشه را به سوی تو می خواند تا هر لحظه بنگرند و تو را در یاد آورند. ای، که بیهوده کاریْ سخت از تو دور است و تو منزّه از آنی. به یقین هدفی در کار است و حسابی برقرار. 💫پس ای مهربان، در فهم این آفرینش پر از حکمتت ما را یاری ده و در روز حساب، از آتش عقاب نگاهمان دار. الهی امین🙏 @moassese_nooralyaghin
*السلام علیڪ یاصاحب_الزمان🌸🤚🏻* ای دل شــده ای ڪه یار مهــدے باشی! یڪـ عمــــــر در انتـــظار مهــدے باشی! امــروز در ایـن جمـع مشو غافــل از او شـاید ڪــہ تـو در ڪنار مهـ.دے باشی ☘*اللهم عجل لولیک الفرج*☘ همراه باامام عصر(عج) به محضر اباعبدالله ⚘*السلام علیک یااباعبدالله*⚘ ┄┄┄┅••🌹✻🌹••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🔻فرا رسیدن هفته قرآن و عترت دانشگاه ها(18 الی 24 آبان) گرامی باد.
 🍀 رسول خدا(ص) در حدیث گران سنگ ثقلین که عالمان هر دو مذهب ـ عامه و شیعه ـ آن را به طور اجماع قطعی الصدور می دانند. فرمودند: ⚘إنّی تارکٌ فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ـ أهل بیتی ـ ما إن تمسّکتم بهما لن تضلّوا و لن تزلّوا.⚘ 👈من در میان شما دو چیز سنگین گران بها را به جا می گذارم؛ کتاب خدا و عترت ـ اهل بیت ـ ام. مادامی که به آن دو چنگ بزنید، هرگز گمراه نخواهید شد و هرگز نخواهید لغزید ┄┄┄┅••🌹✻🌹••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••🍃🌸﷽🌸🍃•••═•* پیامبراسلام _(صلی الله علیه واله) ⚡توجه و مطالعه در زوایای گوناگون شخصیت، اعمال، رفتار و زندگی پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله)برای ما مسلمانان از اهمیت بسزایی برخوردار است و آثار علمی و عملی فراوان دارد. یکی از مسائل مهم درباره آن حضرت، کارهای خارق العاده و معجزاتی است که به دست آن حضرت و یا برای تأیید ایشان انجام گرفته است. در این باره، نخست چند نکته به عنوان پیش نیاز بحث یادآوری می گردد: ⬅️معجرات نوع چهارم نوع چهارم: معجزات آن حضرت است در زنده کردن مردگان و شفاى بیماران و معجزاتى که از اعضاى شریفه آن حضرت به ظهور آمده مانند خوب شدن درد چشم امیرالمؤمنین علیه السلام به برکت آب دهان مبارک آن حضرت که بر آن مالیده و زنده کردن آهوئى که گوشت آن را میل فرموده و زنده کردن بزغاله مرد انصارى را که آن حضرت را میهمان کرده بود به آن و تکلم فاطمه بنت اسد رضى اللّه عنهم با آن حضرت در قبر و زنده کردن آن حضرت آن جوان انصارى را که مادر کور پیرى داشت و شفا یافتن زخم سلمه بن الاکوع که در خیبر یافته بود به برکت آن حضرت و ملتئم و خوب شدن دست بریده معاذ بن عفرا و پاى محمد بن مسلمه و پاى عبداللّه عتیک و چشم فتاده که از حدقه بیرون آمده بود به برکت آن حضرت و سیر کردن آن حضرت چندین هزار کس را از چند دانه خرما و سیراب کردن جماعتى را با اسبان و شترانشان از آبى که از بین انگشتان مبارکش جوشید الى غیر ذلک،از حکایات بسیارومادراینجا اکتفامی کنیم به ذکر چند امر: 📓منبع:(بحارالانوار) ۱۸/۱ـ۴۵، باب ۶ـ۷٫ 🔆خرمای بابرکت ↩سوّم: روایت شد که ابوهریره خرمائى چند به خدمت حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله و سلم آورد و خواستار دعاى برکت شد پیغمبر آن خرما را در کف دست مبارک پراکنده گذاشت و خداى را بخواند و فرمود اکنون در انبان خود افکن و هرگاه خواهى دست در آن کن و خرما بیرون آور. ابوهُریره پیوسته از آن مـِزْوَدِ خرما خورد و مهمانى کرد، هنگام قتل عثمان خانه او را غارت کردند و آن انبان را نیزبردند ابوهریره غمناک شد و این شعر در این مقام بگفت: لِلنّاسِ هَمُّ وَلی فى النّاسِ هَمَّانِ هَمُّ الجِرابِ وَ قَتْلُ الشَیْخ عُثْمانِ. 📓منبع:مناقب ابن شهر اشوب،۱/۱۱۸ 🔆خرماى تازه از درخت خشک ↩چهارم: و نیز روایت شده که حضرت پیغمبر صلى اللّه علیه و آله و سلم با گروهى از اصحاب به سراى ابوالهَیثَم بن التَّیِّهان رفت. اَبُوالْهیْثَم گفت: مرحبا به رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله و سلم و اصحابِهِ، دوست داشتم که چیزى نزد من باشد و ایثار کنم و مرا چیزى بود بر همسایگان بخش کردم. حضرت فرمود: نیکو کردى جبرئیل چندان در حق همسایه وصیت آورد که گمان کردم میراث برند، آن گاه نخلى خشک در کنار خانه نگریست، على علیه السلام را فرمود قدحى آب حاضر ساخت، اندکى مزمزه کرده بر درخت بیفشاند، در زمان درخت خرماى خشک خرماى تازه آورد تا همه سیر بخوردند؛ این از آن نعمت ها است که در قیامت شما را باشد. ┄┄┄┅••🌹✻🌹••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام علی (ع) می فرمایند : اَلْعِلْمُ ثَلاثَهٌ: اَلْفِقْهُ لِلاَْدْیانِ، وَ الطِّبُّ لِلاَْبْدانِ، وَ النَّحْوُ لِلِّسانِ ؛ دانش بر سه قسم است: فقه برای دین، و پزشکی برای تن، و نحو برای زبان. آیامی دانید : ⁉️لازمه آموزش تفسیر قرآن ، تسلط به علم صرف و نحو است ⁉️اصلی‌ترین عامل پیدایش علم نحو و صرف، صیانت قرآن از تحریف لفظی و معنوی بوده است ⁉️آیامیدانید إعرابهای مختلف ازآیات قرآن ، موجب تنوع معانی و تفاسیر میشود ⁉️نقش علم نحو در دستیابی به قرائت صحیح تا چه میزان است ✅نخستین گام برای دریافت پیام روح بخش کلام الله مجید و فهم عمیق آیات وروایات وادعیه، یادگیری علم نحو و صرف و إعراب است. ما با آموزش نحو و صرف به روشی نوین در کانال قرآن و عترت نورالیقین کنار شما هستیم. 👈 سه شنبه هر هفته با ما باشید. http://eitaa.com/moassese_nooralyaghin موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: إعراب آیه ۳ سوره بقره 👈الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنْفِقُونَ -آنان که به غیب ایمان دارند و نماز را بر پا می‌دارند و از آنچه به آنان روزی داده ایم، انفاق می‌کنند. الَّذِينَ : اسم موصول و مبنی، •بدل از «ٱلمُتَّقین» در آیه قبل و محلاً مجرور بنابر تبعیت •نعت برای «ٱلمُتَّقین» و محلاً مجرور بنابر تبعیت يُؤْمِنُونَ : فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، فاعل و محلاً مرفوع بـِ : حرف جر، مبنی بر کسر، عامل، محلی از إعراب ندارد. الغَیبِ : اسم مجرور بحرف جرّ، علامت جرّ کسره ظاهری بِالْغَيْبِ : جار و مجرور متعلق به «يُؤمِنون» وَ : حرف عطف، مبنی برفتح، غیرعامل، محلّی از اعراب ندارد. يُقِيمُونَ : فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل «واو»، مبنی، فاعل و محلاً مرفوع الصَّلَاةَ : مفعولٌ‌به و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری وَ : حرف عطف، مبنی برفتح، غیرعامل، محلّی از اعراب ندارد. مِمَّا : (مِن +ما) مِن : حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلّی از إعراب ندارد. ما : موصول اسمي و مبنی، محلاً مجرور به حرف جر مِمَّا : جار و مجرور، متعلّق به «يُنْفِقُونَ» رَزَقْنَا : فعل ماضي، مبنی بر سکون. ضمیر متصل «نا»، مبنی، فاعل و محلاً مرفوع هُمْ : ضمير، مبنی، مفعولٌ‌به و محلاً منصوب يُنْفِقُونَ : فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل « واو»، مبنی، فاعل و محلاً مرفوع •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••🌸•••༻﷽༺•••🌸••• موضوع: صله موصول و عائد ✍بعد از موصولات لازم است جمله ای واقع شود که مشتمل بر ضمیری باشد که به اسم موصول بر گردد؛ به این جمله «صله» گویند. به ضمیری که به اسم موصول برمی گردد «عائد صله» گویند زیرا به موصول، عود و بازگشت می‌کند. 🔹انواع ضمیر عائد صله: 1️⃣ ضمیر بارز؛ مثال: وَ یَقطَعونَ ما أمَرَ ٱللهُ بِهِ أن یُوصَلَ. و قطع میکنند آنچه راکه خدابه پیوند خوردن آن، فرمان داده است.{بقره ۲۷} 🍃 در مثال فوق صله، جمله «أمَرَ ٱللهُ بِهِ» است. عائد صله، ضمیر «ه» در «بِهِ»که به «ما» موصول برمیگردد. 2️⃣ ضمیر مستتر؛ مثال: یَتَعَلَّمونَ ما یَضُرُّهُم. چیزی رامی‌آموختند که به آنان آسیب میرسانید.{بقره ۱۰۲} 🍃در این آیه صله، جمله «یَضُرُّهُم» می‌باشد. عائدصله، ضمیر مستتر «هو» در «یَضُرُّ» که به «ما» موصول برمیگردد. 🖌شرط ضمیر عائد آن است که از حيث افراد و تذكير و همچنین تثنيه و جمع و تأنيث با موصول مطابق باشد ؛ مثال:رَبَّنا أرِنَا ٱلَّذَینِ اَضَلَّانَامِنَ الجِنِّ والاِنسِ. ای پروردگارما! آنان که از گروه جن و انس، ما را گمراه کردند، به ما نشان بده.{فصلت۲۹} 🍃در این مثال صله، جمله «اَضَلَّانَا» است. عائدصله، ضمیر فاعلی «ا» (تثنیه) در «أضَلّا» است که به «الَّذَیْنِ» برمی‌گردد. نکته: موصول حرفى كه مبنى و محل اعراب نداشته ، نياز به عائد ندارد و صله آن همان جمله مابعد آن است كه آن را تأويل به مصدر می‌برد. 🔹ضمیری که در صله «مَن» و «ما» واقع مى‌شود، دو وجه جايز است: 1️⃣ مراعات لفظ موصول، که در تمام حالتها، مفرد و مذکر می‌آید و این وجه بسیار کاربرد دارد. مثال:و مَن یَتَوَکّل علَی اللهِ فَهُوَحَسبُه. و کسی که برخداتوکل کند،خدا برایش بس است.{طلاق ۳} 🍃در آیه شریفه صله، جمله «یَتَوَکّل» می‌باشد. ضمیر عائد، «هو» مستتر در «یَتَوَکَّل» است 2️⃣ مراعات معنای موصول که در اِفراد، تثنیه، جمع، تذکیر و تأنیث، با آن مطابقت می‌کند. مثال:کافیءُ مَن ساعَدَکَ ومَن ساعَدَتکَ ومَن ساعَداکَ. 🍃درمثال فوق سه جمله صله موجود است؛ •در جمله «ساعَدَک» ضمیر عائد «هو» مستتر است. •در جمله «ساعَدتک» ضمیر عائد «هی» مستتر است. •در جمله «ساعداک» ضمیر عائد «ا» است که ضمیر بارز است. 🔹حذف عائد صله : عائد صله جایز است حذف شود. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• با توجه به مطالب فوق در آیه ۳ سوره بقره: 🍃یُؤمِنون: جمله صله برای «الذین» است. «واو» در «یومنون»، ضمیرعائد است و به «الذین» برمی‌گردد. 🍃رَزَقنا: جمله صله برای «ما» است. وعائدصله، حذف شده است و جمله در اصل اینگونه بوده است : «رَزَقناهُمُوه» •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی( برمبنای کتب «المباحث النحویه شرح سیوطی» و «ترجمه و شرح مغني الأديب و «موسوعة النحو و الصرف والاعراب») 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~🍃🌸🍃~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا اِبْنَ اَلْأَقْمَارِ اَلسَّاطِعَه✨ ⚜ سلام بر تو ای فرزند ماه های روشنی بخش… سلام بر تو و بر روزی که شب تیره چشمهای ما، به ماه روی تو روشن می گردد.  ⚜منبع: صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🍃میرسد روزی که بی چون و چرا می بینمت 🍃میرسد روزی که ای شاه وفا می بینمت 🍃عامل وصل من و تو ذوق بارانی بود 🍃میرسد روزی که با حال بکا می بینمت 🍃میرسد روزی که تکیه میدهی بر کعبه و 🍃در کنار خانه ی امن خدا می بینمت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🌺میلاد سراسر نور حضرت عبدالعظیم حسنی بر عموم شیعیان جهان تبربک و تهنیت باد🌺 💠 مقام معنوی حضرت عبدالعظیم(ع) ⚜از شیخ رجبعلی خیاط نقل است : 🍃 حضرت عبدالعظیم را در عالم معنا زیارت می کند و از او می پرسد: از کجا به این مقام رسیدید؟ ایشان پاسخ می دهد: از راه احسان به خلق. از قرآن، نسخه برداری می کردم و آن نسخه ها را در اختیار مردمی که طالب آنها بودند، می گذاشتم و دستْمزد ناچیزی نصیبم می شد که آن را احسان می کردم. 📚 کیمیای محبّت ص ۲۱۰