⚡️اختصاصی مباحثات
🔹پس از وقوع حادثه صبح امروز و حمله به دو تن از طلاب که منجر به مجروحیت حجتالاسلام جهانگیری شد، هیئتهای مختلفی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب، دفتر آیتالله العظمی سیستانی، آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه، مجمع نمایندگان طلاب با حضور در بیمارستان از وی عیادت کردند.
🔹اخبار تکمیلی حاکی است حجتالاسلام جهانگیری از ناحیه گردن و شکم جراحت شدیدی داشته و برای مداوا داروی بیهوشی تزریق شده است.
از عموم طلاب و مخاطبان برای سلامتی و شفای ایشان دعا مسئلت داریم.
🔻🔻🔻
@mobahesat
🔅در حاشیهی سخنان اخیر آیتالله علوی بروجردی
تمام ماجرای فاصلهی بین مردم و روحانیت
🔹در روزهای اخیر روحانیت و فضای دینی، وقایع تلخی را در کشور شاهد بود. حملهی ناجوانمردانهی صبحگاهی به یکی از طلاب در ابتدای خیابان شهدای قم و همچنین تصادف عمدی یک خودرو با طلبهای در بلوار مرزداران از جمله این موارد بود. طبیعی است که این اتفاقات باعث ناراحتی و واکنش طیفها و سطوح مختلف حوزویان بوده باشد. در همین زمینه آیتﷲ محمدجواد علوی بروجردی نیز در درس خارج خود نکاتی را بیان کردهاند که از جهات مختلف قابل نقد است.
ایشان پس از ابراز ناراحتی شدید از این اتفاقات، فاصلهی ایجاد شده بین مردم و روحانیت را عامل اصلی این وقابع دانسته و به مسئولان تذکر دادهاند تا با اقدامات نادرست خود به این شکاف دامن نزنند.
🔹اگرچه وجود مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی در جامعه قابل انکار نیست اما تمام ماجرا نیست. متاسفانه آیتﷲ علوی بروجردی در این تحلیل و برخی دیگر از تحلیلهای مربوط به مشکلات کشور از دسیسهها و عملیات گستردهی رسانهای دشمن غافل هستند.در سالهای اخیر تمرکز جدی دهها و صدها شبکه ماهوارهای و صفحات شبکههای اجتماعی که با هزینههای گزاف پشتیبانی میشود بر ایجاد فاصله و شکاف بین مردم و نهاد دین و روحانیت بوده است.
🔹هر روز شاهد ادعاهای کذب این رسانهها در خصوص روحانیت هستیم تا از این طریق تنفر و دشمنی با نهاد روحانیت را افزایش دهند. بروز برخی رفتارها یا اقدامات نادرست در نهادهای دینی یا حاکمیتی کافی است تا توسط جریانهای معاند به یک پروژه بزرگ ناآرامی و اغتشاش در کشور تبدیل شود.
🔹ماجرای اخیر اغتشاشات در کشور که با اقدام غیرعمدی و غلط در برخورد با یک دختر آغاز شد عملا با دهها و صدها خبر کذب و جوسازی رسانههای معاند به عرصهی تقابل بخشی از جوانان با دین تبدیل شد.
🔹غفلت از طرح و نقشآفرینی جدی دشمن در تحلیلهای مربوط به چرائی افت جایگاه روحانیت اشتباه بزرگ محاسباتی است که میتواند در سایر تحلیلها و نظرات مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی نیز اثرگذاری نادرستی داشته باشد.
🔹البته در این بین باب بررسیهای کارشناسی در خصوصی جایگاه فعلی روحانیت، میزان وفاداری و احترام مردم به روحانیت از دیدگاههای مختلف کاملا باز است و مناسب است صاحبنظران مطالعات دینی و اجتماعی در این خصوص ورود کرده و نظرات تخصصی خود را ارائه دهند تا مورد استفادهی اساتید و علما و بزرگان حوزه قرار گیرد.
♦️در همین زمینه:
🔸روحانیت و خشونتهای اجتماعی
https://mobahesat.ir/22240
پرونده ویژه «فراز و فرود پایگاه مردمی روحانیت»
https://mobahesat.ir/wp-content/uploads/2018/01/-shanzdhmyn-nskhh-mktob-mbahthat.pdf
🔻🔻🔻
@mobahesat
🔅به بهانه انتخاب اعصای هیئت رئیسه
جامعه مدرسین، حرکتی نو یا ایستا
🔹روز گذشته اعضای هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رأی اعضای این تشکل انتخاب شدند.
تنها تغییر ایجاد شده در دور جدید هیئت رئیسه، جایگزینی حجتالاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی به جای آیتالله ابوالقاسم وافی بود و در نتیجه ترکیب اعضای هیئترئیسه بدین قرار است: حضرات آقایان حسینی بوشهری، سیداحمد خاتمی، محسن اراکی، محمود عبداللهی، محسن اراکی و محمودرضا جمشیدی.
اما آیا شاهد تحرک و تحولاتی در برنامهها و اقدامات این نهاد خواهیم بود؟
🔹براساس روال چند دهه اخیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هر سه یا چهارسال اقدام به انتخاب چند عضو جدید مینمود. چرا که هر ساله تعدادی از اعضای جامعه مدرسین دارفانی را وداع گفته یا بخاطر کهولت سن امکان همراهی تاثیرگزار با آن را پیدا نمیکنند. انتخاب اعضای جدید یکی از اصلیترین راههای پویائی و رشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محسوب میشود.
🔹اما از آخرین مرحله انتخاب اعضای جدید که در سال 1392 صورت گرفت ده سال میگذرد و در این مدت علاوه بر فوت چندتن از اعضا، برخی دیگر نیز بخاطر شرایط جسمانی امکان همراهی با این نهاد را ندارند.
از سوی دیگر پیش از زمان رحلت آیتالله محمد یزدی، آیتالله حسینی بوشهری معاون حوزه و روحانیت جامعه مدرسین بودند که وظیفه ارتباط با حوزههای علمیه و نهاد روحانیت برعهده این معاونت است. پس از انتصاب آیتالله حسینی بوشهری به ریاست جامعه مدرسین هنوز این معاونت تعیین تکلیف نشده است.
🔹به نظر میرسد تغییر حتی یک عضو در بین اعضای هیئترئیسه، بهانهی خوبی برای آغاز برخی اقدامات لازم از جمله جذب و انتخاب اعضای جدید باشد. چه آنکه بدنهی حوزوی از جمله اساتید و طلاب جوان سوالات جدی پیرامون برنامهها و عملکرد این نهاد مهم حوزوی دارند.
🔻🔻🔻
@mobahesat
هدایت شده از تاریخ حوزه طهران
▪️آرمان فیضیه▪️
◼️شصتمین سالگرد حادثه خونین فیضیه در روز شهادت امام صادق علیه السلام در سال ۱۳۴۲
🔸بازخوانی حادثه خونین فیضیه با حضور استاد برجسته حوزه و دانشگاه🔸
🔺آیه الله دین پرور
🔺حجه الاسلام والمسلمین ابوالحسنی منذر (دبیر علمی)
🔺حجه الاسلام والمسلمین رحیمی صادق
🔺دکتر محمد حسن رجبی دوانی
🔺دکتر موسی حقانی
🔺استاد قاسم تبریزی
🕓زمان: یکشنبه ۲٫۲۴ از ساعت ۱۶_۱۹
🔴مکان: حوزه علمیه مروی، نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی
🔸این جلسه به صورت برخط از طریق بارکد زیر قابل مشاهده است
https://www.aparat.com/fostaat.ir/live
🔹جهت استفاده از پارکینگ مشخصات خود را به شماره +98 912 043 7431 پیامک کنید
🕌 https://eitaa.com/tarikh_hawzah_tehran
▫️نویسنده کتاب «مکتب در امتداد هدایت»:
ادعای آقای مدرسی طباطبایی داستان است
🎤گفتوگو:محمدجواد حسینزاده
🔸اواخر سال 1401 از کتابی با عنوان «مکتب در امتداد هدایت» رونمایی شد. این کتاب که با مقدمه آیت الله سید علی میلانی روانه بازار نشر شد، در نقد کتاب حجتالاسلام و المسلمین دکتر سید حسین مدرسی طباطبایی با عنوان «مکتب در فرایند تکامل» نوشته شده است، کتابی که سالها پیش متن انگلیسی آن به فارسی ترجمه شده، چندین جلسه نقد برای آن برگزار و مطالبی نیز در نقد آن نوشته شده بود. آنچه کتاب «مکتب در امتداد هدایت» را به عنوان نقد مفصل کتاب پیش گفته بر سر زبانها انداخت، حرفها و حواشی مطرح شده در مراسم رونمایی از کتاب و مقدمه آیتالله میلانی است. آقای مدرسی طباطبایی پس از مطالعه مقدمه نکاتی را در قالب نامه برای آقای جعفریان مینویسد. در کنار مقدمه خواندی کتاب تازه منتشر شده و پاسخ خواندی آقای مدرسی به آن، جای گفتوگو با نویسنده کتاب «مکتب در امتداد هدایت» در رسانهها خالی بود، بویژه آنکه واکنشی آشکار به نامه اخیر آقای مدرسی طباطبایی در رسانه وجود نداشت. از این رو، وبگاه مباحثاث به سراغ حجتالاسلام والمسلمین دکتر غلامحسن محرمی نویسنده کتاب رفت تا درباره انگیزه نوشتن کتاب و برخی حواشی آن، نظر وی را جویا شود.
🔹حوزهی خواهران این کتاب را به من دادند. من یک نوشتهی ناقابلی داشتم و آنها در آنجا به عنوان کتاب درسی چاپ کرده بودند. این کتاب را هم دادند ببینیم که چگونه است و این کتاب هم کمکدرسی باشد. آن زمان فتوکپی این کتاب را به من دادند.گفتم که این کتابی است که نگارش آن به نگارش علمای حوزوی شیعه شبیه نیست و بیشتر به نگارشهای غربیها شبیه است.
🔹آقای مدرسی طباطبایی اصلا در این کتاب، با روش کلامی سخن نگفته است، ایشان تاریخی میگوید. کسانی هم که کلامی حرف میزنند و کلامی جواب میدهند، او اینها را جواب خودش تلقی نمیکند. او میگوید که اینها جواب من نیست، من یک چیز تاریخی گفتم. منظور او این است که شما با ادلهی کلامی دارید در یک موضوعی استدلال میکنید و میگویید که باید اینطوری باشد ولی من میگویم یک واقعیتی در گذشته وجود داشته است و من آن واقعیت را منعکس کردم.
🔹ادعای آقای مدرسی یک داستان است، اما آیا توانسته این داستان را تاریخ کند؟ نه، این داستان تاریخی نشده است، او فقط چینش کرده است. اما آن مستنداتی که ایشان از آن مستندات استفاده کرده است، آن مستندات چنین دلالتی ندارد. از لحاظ تاریخی مستندات آقای مدرسی دلالتی بر مدعای ایشان ندارد.
🔹این مسئله در نظر من نیست که ایشان یک فهمی از تشیع داشته باشد و فهم خودش را بگوید و من هم یک فهمی داشته باشم و فهم خودم را بگویم، من خودم را در این حد نمیدانم. من فهم علمای شیعه از زمان ائمهی شیعه تا کنون را میگویم که فهم ما از شیعه این است و ما آن شیعه را میگوییم. نه اینکه فهم منِ محرمی در مقابل آقای مدرسی طباطبایی این است. من چکاره هستم که چنین فهمی داشته باشم؟ ما میگوییم: آقای مدرسی! شما که بالأخره این مدل تشیع را ارائه میدهید، این چیزی نیست که در طول قرون و اعصار و در 1400 سال، شیعیان چنین تشیعی را فهمیده باشند، این فقط فهم مخالفین ما از شیعه است.
🔹آقای مدرسی آدم فاضل و باسواد و آدم عالم و دانشمندی بوده است و خیلی از قمیها هم ایشان را به عالمی و دانشمندی قبول دارند و همان زمانی هم که در قم بوده، همین روحیه را داشته است. شاید بعضی از افکار او خبر ندارند و او بعدا به این نتایج و این افکار رسیده است. شاید بتوان این توجیهات را در مورد ایشان گفت. من در این مورد که میفرمایید استقبال میکنند خیلی اطلاع ندارم، ولی خط فکر آقای مدرسی در بین تعدادی از قمیها در سطح پایین وجود دارد، یعنی در سطح شاگردان؛ نه اینکه در سطح بالا و بزرگان باشد. در حد اساتید و بیشتر کسانی که در دانشگاه درس خواندهاند وجود دارد.
🔴 مشاهده متن کامل گفتوگو:
https://mobahesat.ir/24062
🔻🔻🔻
@mobahesat
هدایت شده از موسسه کلامنا
💠همزمان با ایام نورانی ولادت شمس الشموس امام علی بن موسی الرضا
(علیه آلاف التحیه و السلام)
⏺ آیین رونمایی از مجموعه آثار و تکریم تلاش علمی علامه محقق استاد سیدعلی شهرستانی
➕با حضورحضرات آیات ، اساتید معظم:
🔻حضرت آیت الله سیدجعفر سیدان
🔻حضرت آیت الله نجم الدین طبسی
🔻دکتر محمدتقی سبحانی
🔻استاد محمدحسن ربانی بیرجندی
🔻 دکتر مجید معارف
🗓زمان :
پنجشنبه ۱۱ خردادماه ساعت ۸.۳۰ صبح
📍مکان:
سالن شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی
〰️〰️〰️〰️
موسسه علمی پژوهشی کلامنا
•┈┈•••▪️▪️•••┈┈•
╔═🔻🔻════╗
@kalamona_ir
╚════🔺🔺═╝
📍عضویت در کانال ⬇️⬇️⬇️
https://eitaa.com/joinchat/875036747Cda3814bf91
🔔 مراسم تکریم و بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه)
«از طرف مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)»
👤 سخنران: حجتالاسلام والمسلمین دکتر رفیعی
👤 مداح: حاج عباس حیدرزاده
🕌 مکان: حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) ، شبستان امام خمینی (رحمة الله علیه)
⏰ زمان: ١٣ خرداد ١۴٠١، بعد از نماز مغرب و عشاء
هدایت شده از مباحثات
⚡ جمهوری اسلامی؛ امام خمینی و شارحانش
✏ دکتر عبدالوهاب فراتی
🔹 مفهوم جمهوری در آراء امام خمینی، نخستین بار در ۲۲ مهر ماه ۱۳۵۷ به هنگام ورود به پاریس مطرح شد. وی در پاسخ به این پرسش که «عمل شما داراي چه جهتي است و چه رژيمي را ميخواهيد جانشين رژيم شاه كنيد؟»، جمهوري اسلامي را به عنوان الگوي نظام سياسي آينده معرفي كرد. امام خمینی در تبیین مراد خویش از جمهوری اسلامی به صراحت تأکید کرد: «جمهوري اسلامي به همان معنا كه در هر جا جمهوري است، جمهوري اسلامي، جمهوري است مثل ساير جمهوريها.»
🔹 در یک سو میتوان از جریانی سخن گفت که واضعین آن یعنی آیتﷲ منتظری و قبل از او آیتﷲ صالحی نجف آبادی در راستای حل تعارضات برآمده میان جمهوریت و اسلامیت، تلاش کردند تا با طرح نظریه ولایت [انشائی] انتخابی فقیه، تعبیری سازگار از ولایت با جمهوریت ارائه و از غلتیدن آن به سمت دولتی غیر دموکراتیک جلوگیری به عمل آورند. از نظر آنها، ولایت به معنی حکومت، عقد و قراردادی طرفینی است که میتواند به شرایط ضمن عقد نظیر قانون اساسی مقید شود.
🔹 در آن سو، جریان دیگری به رهبری آیتﷲ مصباح یزدی میکوشند با متشابه و عرضی خواندن جمهوریت، همنهادی آن با اسلام را حذف و بر جنبه ولایی آن تأکید بیشتری بنمایند. این دو قرائت که به زعم صاحبانشان قرائتی همدلانه از نظریه سیاسی امام خمینی به حساب میآیند، مهمترین و در عین حال متقابلترین تفسیر از میان تفاسیر موجود به حساب میآیند که البته تفسیرهای میانهتری از نظریه سیاسی امام خمینی نیز وجود دارد و در آراء متفکرینی همانند آیت ﷲ محمد هادی معرفت (۱۳۰۹_۱۳۸۶ ش) بازتاب یافته است. وی میکوشد با تمایز نهادن بین دو گونه تعیین ولی امر از سوی شارع مقدس، یعنی: ۱) تعیین بالتنصیص و ۲) تعیین بالتوصیف، انتخاب ولی فقیه را از نوع دوم دانسته و بر نقش مردم در تعیین فرد اصلح تأکید کند.
از آن زمان تا کنون، نظریه ولایت فقیه، بحثهای گستردهای در میان روحانیت برانگیخت و خود عاملی در طیفبندی آنان گردید.
🔹 گذشته از مجادلات نظری که بین شاگردان امام خمینی در باب حکومت دینی و نحوه همنهادی آن با مفاهیم مدرن در گرفت، گروهی از مجتهدان سنتی که دل درگرو امر سیاست و حکومت نداشتند دوران با انزوایی را تجربه کردند. آنان با تقیید ولایت فقیهان بر امور حسبیه و یا امور سیاسی را از باب واجبات کفایی و نه امور حسبه دانستن (همانند آنچه آیتﷲ سیدیوسف مدنی تبریزی در کتاب الإرشاد إلی ولایة الفقیه معتقد است) ادله و دلالت حامیان ولایت سیاسی فقیهان را تام ندانستند، حتی آیتﷲ صدیقین اصفهانی، اثبات ولایت فقیه بر امور حسبیه از باب قدر متقین را نپذیرفت و بدین گونه، مفروض همه مجتهدان در مباحثات ولایت فقیه را زیر سؤال برد.
البته مجتهدان سنتی مثل آیتﷲ شریعتمداری بودند که بیشتر به اجرای مواد معطلمانده قانون اساسی مشروطیت میاندیشیدند تا تغییر حکومت، اما در آخر به این نتیجه رسیدند که باید نظام عادلانه اسلامی را جایگزین سلطنت مطلقه کرد. ولی هیچگاه در ابعاد این نظام سخن نگفتند. آیتﷲ گلپایگانی نیز به تبع آیتاله بروجردی فقها را حکام منصوب از ناحیه امامان معصوم در عصر غیبت میدانست، نظام اسلامی تحت نظارت فقیه را پذیرفت اما تأکید کرد که فقیه نمیتواند از چهارچوب احکام شرعیه تخطی کند.
🔹 بعدها نیز بهویژه پس از رحلت آن فقید، مراجع سنتی اقتدار در حوزه را باز ستاندند و با نپرداختن تعمدی و آگاهانه حوزه به پارهای از مسائل اجتماعی از جمله حدود و اختیارات ولی فقیه، و حساس شدن به پارهای از مناسک شیعی، که معمولا امام آنها را به دلیل حساسیتهای عصر جدید به خطوط قرمز نظام مبدل ساخته بود، مثل عید الزهراء، حوزه علمیه قم را بر مدار دغدغههای خود چرخاندند و بدین گونه بر جدایی سیاست از الهیات صحه نهادند.
🔹 با این همه، عدهای همانند اعضای فرهنگستان علوم اسلامی نیز در درون حوزه از ایدههای نخستین امام خمینی فراتر رفته و معتقد به تداوم گستاخی انقلاب در حوزههای معرفتی بشر شدند. از نظر آنها انقلاب اسلامی، رخدادی سیاسی بود که در فرآیند آن، تنها نظامی سرنگون و دولت بدیلی به قدرت رسید. در حالی که برای مواجهه تمام عیار با دنیای جدید، نیاز به انقلابی دیگر در کلیه عرصههای فکری و عملی هستیم تا تمدن اسلامی سر برآورد.
متن کامل مقاله
http://mobahesat.ir/2289
🔻🔻🔻
@mobahesat
🔅به بهانه سفر آیتالله اعرافی به عراق
سفری بابرنامه اما کمرنگ
🔹آیتالله علیرضا اعرافی مدیر حوزههای علمیه در سفر یک هفتهای به کشور عراق برنامههای متنوع و مهمی داشت که کمتر مورد توجه فضای رسانهای در حوزههای علمیه قرار گرفت.
🔹با مرور کوتاهی بر اخبار منتشر در خبرگزاری حوزه، برنامههای آیتالله اعرافی در چند سطح بود. نخست ملاقات با مراجع معظم تقلید در نجف اشرف از جمله آیتاللهالعظمی سیستاتی. سطح دوم دیدارها با برخی از علما و شخصیتهای علمی در حوزه علمیه و همچنین بیوتات مهم در این حوزه بود. در سطح دیگر شاهد حضو مدیر حوزههای علمیه در برنامههای علمی و همایشهای مختلف و همچنین دیدار با جمعی از اساتید و طلاب ایرانی ساکن در شهر نجف بودیم.
🔹سطح دیگر برنامهها دیدار با شخصیتهای اجتماعی وسیاسی بود که در نجف اشرف و بغداد صورت گرفت که با توجه به جایگاه سیاسی آیتالله اعرافی هم در جای خود حائز اهمیت است. طبیعتا هماهنگی و برنامهریزی فشرده دهها برنامه و دیدار برای سفر یک هفتهای امری بسیار دشوار است تا جائیکه علیرغم برنامهریزی قبلی یک روز هم به مدت زمان سفر اضافه شد. اما نکتهی مهم در این دیدارها توجه به شخصیتها و سلایق و نگاههای مختلف در حوزه علمیه نجف بود که نشان از شناخت دقیق ایشان از این حوزه دارد.
🔹از سوی دیگر شاید برای نخستین بار بود که یک مقام حوزوی به ظرفیت طلاب و فضلای ایرانی مقیم حوزه علمیه نجف توجه کردهاست و برنامه مستقلی برای تجمع و دیدار و شنیدن مسائل و مشکلات و نظرات آنان داشتهاست.
🔹پس از اتمام برنامههای آیتالله اعرافی باید گفت این سفر یکی از مهمترین اقدامات عملی انجام شده در راستای تعامل حوزه علمیه قم و نجف است، امری که در اغلب موارد قربانی نگاههای افراطی یا تفریطی بودهاست. طبیعتا این دیدارها طبق سنت حوزویان«بازدیدهائی» هم خواهد داشت و این رفتوآمدها برای حوزههای علمیه قم و نجف بسیار سودمند است.
البته به نظر میرسد گروه همراه آیتالله اعرافی به نمایندگی از «مرکز مدیریت حوزههای علمیه» بودند و برای اینکه این گروه نماینده واقعی «حوزه علمیه قم» باشد لازم بود چند تن از اساتید معتبر قم که در حوزه علمیه نجف هم شناخته شده و مورد احترام هستند حضور مییافتند.
🔹از سوی دیگربرنامهی بسیار پربار انجام شده متاسفانه با ضعف شدید اطلاعرسانی مواجه بود. اخبار منتشره بسیار کلی و کلیشهای بود و پیام القاء شده به مخاطب همان قالب دیدارهای تشریفاتی و دیپلماتیک است. برای نمونه یکی از امور پیگیری شده در این سفر و دیدارها با شخصیتهای حوزه علمیه نجف پیگیری حل مشکلات طلاب ایرانی از جمله مسکن بود که متاسفانه در هیچ کدام از اخبار منعکس نشده است.
جا دارد رسانهی رسمی حوزه علمیه قم پس از اتمام این سفر گزارشهای مختلف چندرسانهای و به دور از هرگونه کلیشهزدگی و کلیگوئی برای انعکاس بهتر نتایج سفر تهیه و منتشر نماید.
https://mobahesat.ir/24074
🔻🔻🔻
@mobahesat
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️آیتالله ابوالقاسم علیدوست در این گفتوگو به برخی اظهارات پیرامون موضوع شفافیت آراء پاسخ میدهد.
🔹اخیرا یکی از نمایندگان مجلس در توجیه مخالفت با طرح شفافیت آراء گفته بود:« خدا و پیامبر و قران هم با مردم به صورت کامل شفاف نیستند...»
🔹گفتنی است اخیرا موضوع درس خارج آیتالله علیدوست «شفافیت آراء قضائی» بوده است.
🔻🔻🔻
@mobahesat
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹به دنبال نقدی که بر بخشی از سخنان آقای دکتر مهرداد ویسکرمی، نمایندهی خرم آباد از استان لرستان در مجلس شورای اسلامی؛ از طرف آیتالله ابوالقاسم علیدوست ارائه شد، فیلم کاملی از طرف دفتر ایشان واصل گردیده است.
🔹امانتداری و رعایت اخلاق، میطلبد که مخاطبان در جریان کل صحبت ایشان قرار گیرند؛ تا ضمن رفع دغدغه ایشان، مخاطبان داوری نهایی را داشته باشند.
اگر چه معتقدیم ملاحظه صحبتهای کامل ایشان تاثیری بر نقدی که ارائه گردید، ندارد.
🔹یادآوری این نکته بسیار بهجاست که هرگز نباید نقد استاد علیدوست را بهانه رفتارهای ضداخلاقی علیه جناب آقای ویس کرمی قرار داد.
قصد استاد به هیچوجه، تعریضی بر شخصیت ایشان نبوده است.
ان اردنا الّا الاصلاح ما استطعنا.
سوم تیرماه ۱۴۰۲
🔻🔻🔻
@mobahesat