eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
325 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.1هزار ویدیو
389 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 ویژه 🔰 بسته تصویری مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
(عج) 🔰 به خدا قسم شوخی نیست!!! ✅حضرت علامه مصباح یزدی«رحمه الله علیه»: 🔹آقایان! مولای خودتان را فراموش نکنید! هر جا که می‌روید، در هر جا، خودتان را سربازی مأمور بدانید. هر روزی که می‌خواهید در جایی قدم بگذارید فکر کنید که از خدمت ولی عصر‌ (عجل‌‌الله‌‌فرجه‌‌الشریف) به شما مأموریت داده شده است. به این مطلب توجه داشته باشید! 🔸توجه به این مطلب باعث این می‌شود که شیطان از شما دور شود، دل شما نورانی شود، الطاف ولی عصر‌ (سلام‌‌الله‌‌عليه) شامل حال شما شود و مشمول دعاهای آن حضرت باشید. این‌ها شوخی نیست؛ به خدا قسم شوخی نیست؛ همه این‌ها حق است. ❗️❗️❗️ آن‌قدر این وضع جامعه و وضع عالم حتی در افکار ما رسوخ کرده که مایی که باید مروّج این مطالب باشیم خودمان با آن آشنا نیستیم! روز روز که هیچ، هفته هفته که هیچ، گاهی ماه ماه می‌گذرد و ما که نوکر امام زمان هستیم به یاد امام زمان نمی‌افتیم! این‌ها سلب توفیق می‌آورد. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
چهارم 🌺🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌸 🔰 سرچشمه زلال معارف [کلمات قصار نهج‌البلاغه📕] [جلسه چهارم] امام علی [علیه السلام] می فرمایند:👇 «ناتوانى آفت است و شكيبايى، شجاعت! زهد ثروت و پرهيزكارى سپر نگه دارنده است! و چه همنشین خوبی است راضی بودن و خرسندی!» امیرکلام [ علیه السلام] در چهارمین کلمه از کلمات قصار مى فرمایند: 🌸👈 «عجز و ناتوانى آفت است».😩 عجز معنای وسیعى دارد و هرگونه ناتوانى علمى، جسمى، اقتصادى ، مدیریتی، فکرى و ... را در بر می گیرد و یکی از بزرگ ترین آفات زندگى انسان است ؛انسان عاجز، ذلیل و درمانده ،عقب افتاده و شکست خورده و بى ارزش است. به همین خاطر دین اسلام تاکید می کند که تلاش و همت کنید و هر گونه عجز و ناتوانی را از خود دور سازید و با قدرت و قوت به اهداف مالى و معنوى خود برسید.🙏 گاهی هم پیش می آید که عجز و ناتوانى بدون اختیار دامنگیر انسان می شود ولى غالباً چنین نیست، و در اکثر موارد نتیجه کوتاهى ها و بى برنامگى هاست.🙈 در حدیث جالبى کلینى در کافى از امیر مؤمنان [علیه السلام] نقل کرده است. « هنگامى که اشیاء با یکدیگر ازدواج کردند تنبلى و عجز ننیز به هم پیوستند و فرزند آنها فقر بود».[1] 🌸👈حضرت در دومین بخش جمله به آثار مثبت صبر و شکیبایى اشاره فرموده، بیان مى دارند: «صبر شجاعت است». از نظر امام [علیه السلام]، صبر چه در مقابل گناه و معصیت، چه در مسیر بندگی پروردگار و چه در برابر مصائب روزگار انجام گیرد، نوعى شجاعت محسوب مى شود و تنها افراد شجاعند که از عهده صبر و شکیبایى در این سه مرحله بر مى آیند. نمونه کامل این سخن همان چیزى است که امیر مؤمنان على[علیه السلام] در صدر اسلام همراه با پیغمبر و یاران باوفایش تجربه کرده و در برابر انواع مشکلات ،صبر و استقامت کرده بودند و اگر این شکیبایى شجاعانه مسلمانان صدر اول در دوران محاصره شعب ابى طالب و هجرت به حبشه و ...و در زمان خودمان مجاهدت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی و یارانش در مبارزه با پدیده شوم و درنده داعش نبود، اکنون آیینى به نام اسلام و کشوری قدرتمند ی همچون ایران پای بر جا و استوار نبود. در سخنان بزرگان تعبیرات زیبایی در باره صبر آمده است. « هنگامى که حادثه سختى به میهمانى تو آمد با صبر و شکیبایى از آن پذیرایى کن و جایگاه آن را با توکل بر خدا ،گرامى بدار تا زمانى که این میهمان از نزد تو برود در حالى که بیش از آنچه از تو گرفته است براى تو باقى خواهد گذارد».[3] 🌸👈امیر کلام [علیه السلام]در سومین بخش جمله مى فرماید: «زهد ثروت است» معمولاً انسان از ثروت چیزى جز بى نیازى نمى خواهد و آدم زاهدِ قانع، از همه خلق بى نیاز است. زهد همان بى اعتنایى به زرق و برق دنیا و مال و منال و شهرت و آوازه است. زاهد کسى نیست که مواهب الهی مثل مال و موقعیت و ... نداشته باشد، بلکه زاهد کسى است که دلبسته و وابسته به این امور نیست خواه آن را داشته باشد یا نه! بلکه مى توان گفت: زاهدان از ثروتمندان غنى ترند، چرا که ثروتمندان از یک سو باید پیوسته ثروت خود را حساب و کتاب کنند و از سوى دیگر مراقب باشند سارق و دشمنى آن را از دست آنها نگیرد در حالى که زاهدان از همه اینها بى نیازند. 🌸👈پیامبر مهربانی در باره امیر مومنان علیهم السلام می فرمایند: اى على خداوند تو را به زینتى آراسته که هیچ بنده اى به زینتى بهتر از آن نزد خداوند آراسته نشده است تو را به زهد در دنیا آراسته است».[4] منبع👇👇 1- کافى، ج 5، ص 86، ح 8. 2- کافى، ج 2، ص 91، ح 15. 3- شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، 4- بحارالانوار، ج 39، ص 297، ح 103. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل🌺 فرجهم 🍃🌸🍃 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
58 🔰 سلطه فرهنگی هدف جبهه استکبار جهانی تسخیر ملتها از طریق تزریق و تحمیل فرهنگ بیگانه، کار تازه شناخته‌ای نیست، بلکه از قدیم بوده است؛ منتها در یک دو قرن اخیر بر اثر علمی که غربیها به دست آورده‌اند و همه کارهای خودشان را منظّم و مرتّب و با فرمول و برنامه انجام داده‌اند، این کار را هم با فرمول و برنامه کرده‌اند و میکنند. آنها میدانند که این کار را چگونه باید بکنند و کجاها را بیشتر هدف بگیرند. آنها تجربه هم پیدا کرده‌اند و انصافاً در کار تبلیغات، فرهنگ‌سازی و فرهنگ‌دهی به کشورها و ملتها فوق‌العاده‌اند. شما الان نگاه کنید؛ اگر به اغلب کشورهای اسلامی بگویند که بناست شما از لحاظ اقتصادی به فلان نقطه اوج برسید، قبول میکنند؛ اما اگر بگویند که بناست در رقابت با امریکا، امریکا را به زانو درآورید، هیچ کدام قبول نمیکنند! این یک فرهنگ و فهمی است که به آنها داده شده‌است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای انجمن اهل قلم، 1381/11/07. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 «امیدهای متداول» با «امیدهای ایمانی» فرق میکند. ❤️امیدمتداول همین قواعد متداول و معمول ظاهری را میبیند و همین عوامل و مقدمات ظاهری. اما امیدهای ایمانی سنتهایی را میبیند که حاکم بر قواعد ظاهری است و عواملی را مشاهده میکند که خیلی متوجه نمیشوند. امید متداول میتواند حساب کند که نتیجه از کجا به دست او میرسد اگر نتواند حساب کند امید نخواهد بست اما امید ایمانی، برای نتایج من حیث لایحتسب هم قواعدی بلد است. مثلا میداند یک قاعده اقتصادی رابطه بین اراده یک امت و روزی است. که حاکم بر قواعد ظاهری است که ما میشناسیم. بین «من یتق الله» رابطه روشنی است با «یرزقه». آن هم «من حیث لا یحتسب». ❤️امیدمتداول نمیتواند توضیح دهد که امام خمینی با چه امیدی در اوج قدرت پادشاهی ایران حرکت خود را شروع کرد؟ با چه امیدی جنگ هشت ساله را مدیریت کرد. با هزار کاستی علمی و مدیریتی و ابزاری که تشکیلات تحت فرمانش داشت. اما امید ایمانی میتواند توضیح دهد. این همان امیدی است که امام گفت این راهی که درش وارد میشویم «درش شکست معنا ندارد.» هیچ نوع شکستی. امیدمتداول وضعیت احدی الحسنین یعنی دو سر برد در تمام مراحل حرکت در یک مسیر خاص را نمیفهمد اما امید ایمانی میفهمد که ممکن است مسیر را به گونه ای بروید که درش شکست معنا نداشته باشد. ❤️امید متداول درش بین درخواست و نتیجه گیری ملازمه ای نیست. چه بسا شما میل به چیزی داشته باشید اما لزوما نتیجه نگیرید. احساس یاس و انسداد اساسا جایی است که شما میل شدید به نتیجه دارید اما عوامل و زمینه ها حصول نتیجه را دور و غیر قابل دسترسی میداند. اما امیدایمانی بین درخواست و نتیجه ملازمه میبینید. ادعونی استجب لکم. شما سراپا درخواست از خدا شوید، او اراده اش را وارد عمل میکند. نگران نباشید. «اجیب دعوه الداع اذا دعان» اگر حقیقتا از او بخواهید این یعنی همه توان فکری و عملی خود را پای کار بیاورید و نگران نقصها و قصورها نباشید دیگر. او جبران میکند. او حل و فصل میکند. ❤️امیدمتداول همان است که دشمن آنچنان دقیق همه امور را در نظر میگیرد که رهبری ایران هم به او آفرین میگوید، همه امور برای او امید به حصول نتیجه را ایجاد کرده بود. امید به پیروزی. اما امید ایمانی همان است که میگوید محاسبه تو غلط بود. چون قواعد حاکمی وجود دارد که تو هیچ گاه آن را نمیبینی و در محاسبه نمیاوری. قواعدی که به عقیده و ایمان این مردم مربوط است. به مسیرشان و به سنتهای الهی. ❤️امیدمتداول با دیدن نقص این مدیر و آن مدیر، این روال غلط و آن خرده فرهنگ خطا، آن ضعف درونی و آن تهدید بیرونی، نابود میشود اما امید ایمانی دست به رفع نقصها میزند چون ریشه پیروزی را چیزی فراتر از این امور میداند. او فقط مامور به انجام تکلیف است تا جای ممکن و نتیجه را در دست اراده الهی میبیند. امید متداول با دیدن قدرتهای ظاهری و تهدیدها احساس شکست میکند و یاس و انسداد، اما امیدایمانی همه اینها را باعث اضطرار بیشتر خود نزد خدا میداند و افزون شدن فشارها را نشانه نزدیک شدن نتیجه میبیند. همان جمله ای که در اوج محاصره در جنگ احزاب مومنین گفتند که «این همان وعده ای است که خدا و رسول داده بودند و راست هم گفته بودند. » ❤️امیدمتداول معنای جمله سردار شهید ما را که گفت فرصتی که در دل تهدیدها هست در خود فرصتها نیست نمیفهمد. اصلا این را جمله ای متناقض میبیند اما امید ایمانی میفهمد و میداند شرطش آن است که نترسد و نترساند و وارد مسیر شود. ❤️امیدمتداول برای رسیدن به نتیجه چه بسا ایمانش را هویتش را عزتش را هم بفروشد اما امیدایمانی، مصلحت اندیشی میکند اما اساس دارایی خود را که نتیجه اصلی را با آن به دست میاورد نمیفروشد و کنار نمیگذارد. ❤️دوران فشار و تهدید و تحریم و سختی ها، زمانه یافتن ارزش کالای مهمی به نام امیدایمانی است. اگر نخبه ای حقیقتا اهل این مردم باشد باید این حقیقت را تبیین کند و به چشم آورد. 🔸 علی مهدیان 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
38.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ بسیارمهمی که منتظرش بودید... ⁉️ اثرگذارترین شخصیت صد سال آینده چه کسی است؟ ♨️ یک نفر مثل او پیدا نمی‌کنید... ⁉️ از مهم‌ترین شئون عاقبت‌بخیری از دیدگاه ... ⁉️ کبیر زمان کیست؟ ♨️ توصیف از زندگی رهبری ‼️ماجرای انگشتر رهبری 💢 نظر دبیرکل وقت سازمان ملل درخصوص آیت‌الله 🔴 حتی یک نقطه خاکستری در زندگی او نیست ‼️ کسی که عبادت او یک را مجذوب می‌کند ‼️ کسی که سطح اش حیرت آور است 💢 کسی که سخنرانی او در کنگره حافظ حتی پس از ۳۰ سال، نطق ادبی برگزیده است... ♨️ تسلط حیرت‌آور در بحث زبان و ترجمه 🔴 رفتار پدرانه حتی برای معترض‌‌... 💢 گوش تان به فرمان باشد... ‼️ نظر آیت‌الله بهجت درخصوص رهبری _________________________ 🔰 برشی از سخنرانی 🔸 پیوند دریافت نسخه باکیفیت👇 🌐 https://www.aparat.com/v/AxnFs 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
59 🔰 هدف تهاجم فرهنگی، جریان دینی اصیل و ناب در جهان امروز تهاجم فرهنگى عظیمى علیه اسلام هست که ارتباط مستقیمی به انقلاب ندارد. این تهاجم، وسیع‌تر از انقلاب، علیه اسلام است. چیز عجیبى و فوق‌العاده‌اى است که با تمام ابعاد فرهنگى و اجتماعى و سیاسى علیه اسلام – و حتّى اسلامى که در توده‌ی مردم الجزایر نفوذ دارد – وارد کارزار شده است. فقط یک استثنا دارد و آن اسلامِ وابسته‌ی به دستگاه‌هاى استعمارى و فهدگونه است؛ وَالّا حتّى اسلام‌هاى به معناى اعتقاد عوامانه‌ی مردم هم مورد تهاجم است؛ چه برسد به اسلام ناب و انقلابى - و به تعبیر آن‌ها اسلامِ ایران - که دیگر وضعش روشن است ... امروز همان تفکّر ضدّ اسلامِ ناب، یا اگر بخواهیم بگوییم، ضدّ مذهبِ ناب ‌- که دایره‌اش از انقلاب وسیع‌تر است- به کلّیّت اسلام و به یک معنا به هر مذهبى که احساس می‌کنند در آن اصالتى وجود دارد، متوجّه است. امروز، کاردینال‌هاى مسیحىِ آمریکاى لاتین، به همان اندازه مغضوب‌اند که علماى انقلابى مصر یا تونس مورد غضب واقع شده‌اند. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان فضلا و طلاب حوزه علمیه قم، 1368/09/07. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔺 ایام تبلیغی محرم بهترین فرصت برای لبیک به مطالبه رهبر انقلاب است 🔸 آیت‌الله حسینی بوشهری در همایش مبلغین محرم اعزامی از سوی دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی اظهار داشت: حرکت اعزام مبلغان در ایام محرم به مناطق محروم و کم برخوردار کاری بسیار قابل توجه و با اهمیت است و باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبلیغ در اولویت حوزه‌های علمیه قرار گیرد. 🔹 رئیس جامعه مدرسین در ادامه با بیان این که باید طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تبلیغ در اولویت حوزه‌های علمیه قرار گیرد، بر لزوم رعایت ملزومات مرزبانی و پاسخ‌گویی متناسب به مخاطبان تاکید کرد. 🔸 وی افزود: مسئله تبلیغ در سیره معصومان -علیهم السلام- در اوج کار آنان بوده است و هدف اصلی رسولان و ائمه هدی -علیهم السلام-، رساندن مردم به خداوند و تبلیغ دین الهی برای هدایت مردم به راه صلاح و رستگاری بوده است. 🔹 وی ماه محرم را اوج کار تبلیغی حوزه‌های علمیه و طلاب و فضلا دانست و بیان داشت: ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای حوزه‌های علمیه و روحانیون جهت تبلیغ دین مبین اسلام و ارتباط صمیمی با مردم جامعه است. ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔 @j_modarresin
🔰 محتوای تبلیغی دانش‌آموزی «رفیقم حسین» اصول و فواید دوستی با سیدالشهدا (ع) 🗂شرح محتوای تبلیغی: پنج منبر مکتوب دانش آموزی و پنج پیک کودک متناسب با راهبرد اتحاد و همدلی است. این محتوا برای افزایش روحیه کار جمعی و تشکیلاتی در کودک‌و‌نوجوان و با توجه به نظام مسائل حوزه اقتصادی تولید شده است. 🔰عناوین جلسات: جلسه اول: رفیقم حسین (تبیین اهمیت رفاقت با امام حسین علیه السلام) جلسه دوم: هوای رفاقت (ضرورت عضویت آزاد مسئولانه در میدان) جلسه سوم: با هم قوی‌تریم (ضرورت توجه به کار جمعی) جلسه چهارم: ما به هم مربوطیم (تنظیم روابط بین فردی) جلسه پنجم: تا پای جان (هزینه کردن برای رفیق در تمامی حالات) 📎لینک دریافت کتاب رفیقم حسین: https://shabaketabligh.ir/View-item-2-457 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔺 بیانیه جامعه مدرسین به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام 1445 بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 یکی از مهم‌ترین وجوه امتیاز جامعه شیعه بر دیگر جوامع مسلمان است و ملت حسینی ایران، نعمت محرم و مجالس معنویت افزای آن را قدردان و شکرگزار است. انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار امروز ما مرهون تمسک به معارف عاشورایی است و تا زمانی که در مسیر پر افتخار حسینی گام بر می‌داریم، سربلندی و سعادت همنشین ماست. 🔹 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه آغاز ماه محرم الحرام و شروع سفرهای تبلیغی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، نکاتی را معروض می‌دارد: 1️⃣ توجه به سیره بزرگان، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب -مدظله العالی- و مراجع عظام تقلید -دامت برکاتهم- و همچنین رعایت احکام و الزامات مجالس اهل بیت -علیهم السلام- به پر شورتر شدن این مجالس و تکثیر و ترویج شعائر الله بیش از پیش کمک می‌کند. شایسته است و ادب حضور در مجالس اهل بیت -علیهم السلام- در تمام شؤون رعایت شود. 2️⃣ در مجالس مراثی و خطابه، بیان معارف اسلامی و شرح مظلومیت‌های حضرت سید الشهداء -علیه السلام-، عواطفِ مستمعین را جوشان خواهد کرد و آنان را برای کسب فیوض مهیا می کند. لذا باید از سخنان سست، بی سند و انگیز در این مجالس اجتناب شود، تا در کنار شور و احساس حسینی، فلسفه واقعی عزاداری ها تشریح و زمینه افزایش ایمان و تقویت باورهای دینی فراهم شود. 3️⃣ ، فداکاری برای حفظ دین است. در راه حفظ دین، قرآن و اخلاق، همه باید در یک میدان قرار بگیریم و با فساد و بی‌عدالتی مبارزه کنیم. اقدام مسؤولانه و مؤمنانه اقشار مختلف مردمی در راستای و نهی از منکر برای صیانت از و مطالبه‌ی حفظ و ترویج نشان داد؛ روح غیرت و عفت در جامعه ما بیدار است. لازم است نهادهای ضابط و مسؤول در مقابله با برخی در ترویج بی‌حجابی در اماکن دولتی و عمومی با التزام به مواد قانونی مصرح، قاطعانه ورود پیدا کنند. ادارات، نهادها، مدیریت‌های شهری و صنوف برای اجرای بهتر قانون عفاف و حجاب، هم پایه‌ی مطالبه عمومی حرکت کنند و دچار ضعف و سستی نشوند. گرچه مسأله حجاب با نقش آفرینی گسترده جریانات معاند دین و انقلاب به یک مسأله سیاسی-امنیتی تبدیل شده است؛ اما هنوز هم در این عرصه کار فرهنگی و تبلیغی در مبارزه با دشمن در اولویت است. بی‌شک اقدامات توأمان فرهنگی و قضایی می‌تواند مواجهه عالمانه با این مسأله را رقم بزند. 4️⃣ ارتقاء تشکیلات فرهنگی مساجد به عنوان یک قرارگاه عملیاتی در تقابل با برنامه‌های تبلیغی دشمن، اولویت نظام اسلامی است و اهداف عالیه نظام در اسلامی سازی جامعه، با جذب و تربیت جوانان و نوجوانان محقق می‌گردد. از ظرفیت عظیم مساجد در خودسازی، انسان‌سازی، فرهنگ سازی ،جامعه ‌سازی و تمدّن سازی غفلت نشود. 5️⃣ و تقویت اراده و همت جامعه مؤمنین، مواسات و همدلی، استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفان، باید یک فعالیت مستمر در جامعه‌ی دینی باشد. جامعه‌ای که رو به سوی تحقق دولت کریمه مهدوی دارد، از عاشوراء درس حرکت و مجاهدت می‌گیرد. در ایام تبلیغی محرم به جاست مباحث هدایت بخش نیز بیش از پیش تشریح شود و پیوند حادثه ظلم ستیزانه عاشوراء و اندیشه امید آفرین مهدوی تبیین گردد. 6️⃣ رشد دادن مردم در زمینه‌های مختلف فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. هدایت و راهنمایی و بیان حقایق دین در کنار تسهیل شرایط زندگی و ارتقاء جنبه‌های مادی و اقتصادی، نقش به سزایی در سعادت اخروی مردم دارد و از وظایف قطعی مسئولان در جامعه دینی است. ضمن تقدیر و تشکر از خدمات دولت مردمی و تلاش‌های مستمر مسئولان برای بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم، از آنان خواستاریم با فعال سازی تمام ظرفیت‌ها، و را در اولویت داشته باشند و آرامش معنوی و مادی مردم را فراهم کنند. 7️⃣ مجاهدت‌های مبلغین گرانقدر حوزه‌های علمیه در ترویج و هجمه به بنیان‌های فکری جریان‌های ضداسلامی و ضدانسانی، عمل به سیره شهداء و یک فعالیت ایثارگرانه است. همسنگران دیروز شما در جبهه‌های حق علیه باطل، با نثار جان خود از صیانت کردند و امروز نیز شما در میدانی دیگر راه آن‌ها را ادامه می‌دهید. سختی‌های این مسیر را با جان و دل پذیرا باشید و به جایگاه و فعالیت خود افتخار کنید. «الَّذينَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا في سَبيلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ وَأُولئِكَ هُمُ الفائِزونَ» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔 @j_modarresin
۱۲۵ 🔰 شروط تبلیغ مؤثر 📝 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ «سرخط»، «مطالبه رهبری»، «بحث روز»، «کلیدواژه‌های مهم»، «جملات طلایی»، «برشمردنی‌ها»، «نظام فکری»،«روایت تاریخی»،«شخصیت»، «یادآوری» و «دعا» از جمله بخش‌های «دیدارنگار» است. ⏪ در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «شروط تبلیغ مؤثر»، برخی از توصیه‌های مهم رهبر انقلاب در مورد تبلیغ اثرگذار مرور شده است. 📥 نسخه PDF👇 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
دیدارنگار 125.pdf
2.43M
125 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
ما بچه‌های امام حسینیم....mp3
1.31M
🔰 ما بچّه‌های امام حسینیم... 👤 آیة الله العظمی آملی 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
598 🔰 در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران تاریخ را مرور کنیم ❇️ به امام بگویید نمی‌توانیم بجنگیم شرایط داخلی کشور چگونه امام را مجبور به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ کرد 🔰 قطعنامه ۵۹۸ تیر سال ۶۶ به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده و فشارهای بین‌المللی به دنبال قبول آتش‌بس از سوی ایران بود. در داخل کشور اما هنوز خیل عظیمی از نظامیان و نیروهای مردمی پای کار جنگ تا رسیدن به نتیجه مطلوب مانده بودند. 🔰 شکست کامل دشمن، متجاوز شناخته شدن رژیم بعثی، پرداخت غرامت کامل از سوی آن‌ها و برگشت به مرزهای قبلی شروط مردم و امام مردم بود. 🔰 اما در سوی دیگر تفکری وجود داشت که این نگاه را انقلابی‌گری کله‌شقی ‌دانسته (۱) و به دنبال پایان جنگ بود. این گروه با محوریت آقای رفسنجانی به دنبال آن بودند با انجام یک عملیات مهم، پای میز مذاکره برویم. (۲) این نگاه مغایر با نظر فرماندهان نظامی بود. 🔰 محسن رضایی می‌گوید: آقای رفسنجانی اصرار داشت به امام بگوییم «ما نمی‌توانیم بجنگیم! امام روی شما حساب باز کرده، به امام بگویید نمی‌توانیم، ما خودمان بقیه‌اش را حل می‌کنیم. » این باور ما نبود؛ ما فرماندهان امام هستیم و تا آخرین قطره خونمان می‌جنگیم. (۳) 🔰 ولی در میان عموم دولتی‌ها مانند بهزاد نبوی این دیدگاه مطرح بود که «در جنگ چه‌کار می‌خواهیم بکنیم؟» و ادامه آن را بی‌معنی می‌دانستند . (۴) 🔰 مجموع گزارش‌های کارشناسان و مسئولین مملکتی امام را مجبور به پذیرش قطعنامه‌ای کرد که شروط مردم ایران به طور کامل، در آن رعایت نشده بود. از جمله روغنی، مسئول برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به مهندس موسوی اعلام می‌کند: طبق بررسی وضعیت بودجه کشور، این جنگ باید تمام شود. فقر و یأس و ناامیدی در مردم شدت گرفته و شوق حضور در جبهه‌ها به شدت کاهش یافته است. (۵) 🔰 این در حالی بود که بعد از قبول آتش‌بس و در عملیات مرصاد، حضور گسترده مردم در جبهه‌ها خلاف آن را ثابت کرد ، تا آنجا که امام به صراحت فرمودند: اگر می‌دانستم مردم چنین ذهنیتی نسبت به جنگ دارند هرگز قطعنامه را نمی‌پذیرفتم. (۶) ۱. حمله به سپاه، میراث هاشمی رفسنجانی از سال ۶۷، محمدامین فرج‌اللهی (سخنرانی هاشمی رفسنجانی در مجمع سالیانه فرماندهان سال ۱۳۶۷) ۲. اسرار مکتوم، محمدحسن محققی، ناگفته‌های دفاع هشت‌ساله از زبان مسئولان کشوری و لشکری دوران جنگ، ص ۱۱۴ ۳. اسرار مکتوم، محمدحسن محققی، ناگفته‌های دفاع هشت‌ساله از زبان مسئولان کشوری و لشکری دوران جنگ، ص ۱۷۰ ۴. نشریه رمز عبور، مصاحبه با محسن رفیق‌دوست، شماره ۴ ۵. نشریه رمز عبور، مصاحبه با مسعود روغنی زنجانی، شماره ۴ ۶. سیره عملی امام در قطعنامه ۵۹۸، فرهاد درویشی، انتشارات عروج 🔰 سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
▪️ویژه‌نامه رسید 📥 سخنرانی مکتوب 📥 کلیپ و نماهنگ 📥 نگارخانه 📥 مقالات 📥 اشعار 📥 صوت 📥 استوری 📥 پرسمان 📥 نرم‌افزار 🌐 لینک دانلود مطالب 🆔 @balagh_ir
60 🔰 ایران اسلامی کانون اصلی تهاجم فرهنگی امروز، همان تفکّر ... ضدّ مذهبِ ناب ‌- که دایره‌اش از انقلاب وسیع‌تر است- ... به هر مذهبى که احساس می‌کنند در آن اصالتى وجود دارد، متوجّه است ... منتها همه می‌دانند و متوجّه‌اند که ایران، کانون اصلى است. در حال حاضر، یک جبهه‌بندى عظیم فرهنگى ‌که با سیاست و صنعت و پول و انواع و اقسام پشتوانه‌ها همراه است، مثل سیلى راه افتاده تا با ما بجنگد. جنگ هم جنگ نظامى نیست ... آثارش هم به گونه‌ای است که تا به خود بیاییم، گرفتار شده‌ایم. مثل یک بمب شیمیایىِ نامحسوس بدون سروصدا عمل می‌کند. فرض کنید در محوّطه‌اى یک بمب شیمیایى بیفتد که احدى نفهمد که این بمب در آن‌جا افتاد؛ ولی پس از هفت هشت ساعت ببینند صورت‌ها و دست‌های همه تاول زده است. الان در مدرسه‌ها و داخل خیابان‌ها و جبهه‌ها و حوزه‌های علمیّه و دانشگاه‌هاى ما، ناگهان نشانه‌هاى این تهاجم تبلیغى و فرهنگى را خواهید دید. الان مقدارى هم آن را می‌بینید و بعداً هم بیشتر خواهد شد ... هدف این تهاجم با چنین ابعادی، اسلام و انقلاب و ما هستیم. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان فضلا و طلاب حوزه علمیه قم، 1368/09/07. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔻 آیت‌الله العظمی بهجت رحمه الله علیه 🔹 وقتی مجلس برگزار می‌کنید، برتری‌ها و امتیازهای اهل‌بیت علیهم‌السلام و فضایل و مناقب این حضرات را بگویید و در برابر این قضیه ابراز احساسات کنید. حتی اگر اشک شما جاری نمی‌شود، حالت گریه به خود بگیرید و در حال حزن باشید و تباکی کنید(حالت گریه بگیرید). 📚 رحمت واسعه، ص٢۴ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
همرزمان حسین.pdf
34.74M
🔰 مجموعه گرافیکی همرزمان‌حسین+ PDF 🏴 با فرارسیدن ایام عزای حسینی مجموعه‌ای گرافیکی همرزمان حسین برگرفته از کتاب همرزمان حسین رهبرانقلاب جهت بهره مندی کانون های فرهنگی، هیئات مذهبی، مساجد و مبلغین عزیز منتشر شد. 📂 📌 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است ✏️ رهبر انقلاب: من به شما جوانهای عزیز توصیه میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید. من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانی‌تان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید، امّا قدر این هیئتها را بدانید. این هیئتها گنجینه است؛ حقیقتاً گنجینه‌ی معتبر و باارزشی است. هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی هیئت باید این جور باشد: هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ 🖼 در ایام محرم، مجموعه سخن نگاشت با مضمون حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در برپایی عزای حسینی در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
👈 توصیه به مبلغان و سخنرانان 🔰 نسبت به محتوای سخنرانی و منبر، برای مبلّغین توصیه‌ای دارید؟ ✍️آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه: آنچه كه در كتابهاى ما از اهل‌بيت عصمت «علیهم‌السلام» به وديعت گذاشته شده است، چه در معارف و چه در اخلاق و سنن و رشته‌هاى ديگر، غنى‌ترين معارف است كه هيچ‌گونه كمبودى ندارد و اگر اين معارف در محافل مختلف با ظرافت و با ذوق و سلیقه براى مردم بیان شود، بدليل اينكه مطابق فطرت است، بهترين اثر را در هدايت دارد. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 اکسیر«تبلیغ»در مبارزه تمدنی 👈🏻 اهمیت و ضرورت توجه ویژه به تبلیغ در شرایط امروز و آینده چیست؟ 🔻 «تبلیغ» روش اسلام 🔹 خورشید اسلام که از مکه طلوع کرد، روش و راه خود را بر اساس تبیین و تبلیغ بنا کرد. نبی مکرم اسلام از هر فرصتی برای رساندن پیام دین استفاده می‌کردند، گاهی در محراب و منبر و مسجد و گاه در میدان رزم و میدان کار و جهاد. «رساندن پیام به گوشها و به دلها، این در قرآن بارها تکرار شده؛ دوازده سیزده مورد تکرار شده؛ از قول پیغمبران تکرار شده: ما عَلَینا اِلَّا البَلاغُ المُبین؛ از قول خدای متعال خطاب به پیغمبر تکرار شده: فَاِنَّما عَلَیکَ البَلاغ؛‌(از جمله، سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی ۲۰) از همین مادّه‌ی بلاغ، «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَهِ وَ یَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَداً اِلَّا اللَه(سوره‌ی احزاب، بخشی از آیه‌ی ۳۹) [هم هست]‌ و آیات متعدّد دیگری هم در این زمینه هست... تعبیرات موازی و هم‌معنای با «بلاغ» هم در قرآن الی‌ماشاءالله [هست]: تبلیغِ «دعوت» چقدر در قرآن تکرار [شده]... و همین‌طور آیات متعدّد دیگری با تعبیرِ عنوان «دعوت». آیات متعدّد فراوان با عنوان «انذار و تبشیر»؛ ترساندن و بشارت دادن. همه‌ی اینها دعوت است دیگر، همه‌ی اینها تبلیغ است.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ در مقابل حرکت تبلیغی و تبیینی پیامبر اعظم این دشمنان نبی مکرم اسلام بودند که چون از ابلاغ پیام دین الهی هراسان بودند، به مردم توصیه می‌کردند پنبه در گوش خود بگذارند تا با شنیدن حرف های رسول‌خدا تحت تأثیر قرار نگیرند! وقتی این راهکارشان به جایی نرسید و تعدادی با شنیدن پیام وحی به دین اسلام پیوستند، دست به دامن تبلیغات و ترور شخصیت نبی مکرم اسلامشدند که او نعوذبالله ساحر است و با کلام خود سحر می‌کند و بسیاری دیگر از افتراها و تهمت‌پراکنی‌هایی علیه ایشان انجام دادند. اما تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی علیه مسلمانان در دوران شعب ابی طالب تا آزار و اذیت‌ها و جنگ‌های متعدد علیه امت نوپای اسلامی، هیچ کدام نتوانست مسیر تبیین و تبلیغ اسلام را متوقف کند. جریان باطل امروز هم البته در شکل و شمایل و با اسم و عناوین دیگری همچون لیبرال دموکراسی، به دنبال آن است تا سخن حق شنیده نشود و با انواع شگردهای روانی و رسانه‌ای در صدد موج‌سازی علیه ارزش‌های دینی و الهی است. زیرا می‌داند همین اعتقاد توحیدی است که انگیزه استکبارستیزی ول کنارزدن قدرتمندان زورگوی جهانخوار را در دل مردم نهادینه می‌کند و آنها را به مقاومت علیه مستکبران و استعماگران دعوت می‌نماید. به همین علت است که با تبلیغات مختلف سعی می‌کند در مقابل اسلام ناب محمدی، اسلام انگلیسی و آمریکایی و نسخه‌های بدلی و تحریف‌شده از اسلام را زیبا جلوه دهد! یا اگر نتوانست اعتقاد اسلامی را متزلزل کند بر تضعیف ایمان و امید تأکید کند. «دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست... امروز کار آنها عبارت است از «تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع نمایی، تحقیر ملّتها، بدبین کردن ملّتها به خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملّتها»؛ امروز اینها تاکتیک است؛ [همه باید] متوجّه باشیم و بدانیم... ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بِه‌روز باشیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ دشمنان از یک طرف امید مردم را نشانه می‌روند و از سوی دیگر برای استحاله کامل فرهنگی و عادی‌سازی بزرگترین گناهان نقشه‌های شومی در سر دارند. 🔻 مردمِ همیشه متعهد و مؤمن به اسلام 🔹 اما آنچه همیشه نقشه دشمن را نقش بر آب ساخته و تریلیون‌ها دلار آنها را به خاکستر بدل ساخته است، عمق دینداری مردم مسلمان و پایبندی آنها به شعائر اسلامی و انقلابی است. مردم متعهد به اسلام و انقلاب هستند چون تا پای جان برای آن هزینه داده‌اند و با خونشان این وفاداری را اثبات کرده‌اند. «در مقابل آن [دشمنی‌ها]، بیداری مردم، آگاهی مردم، انگیزه‌ی مردم، حضور مردم، دینداری مردم، علاقه‌مندی مردم به مبانی نظام و پایه‌های نظام وجود دارد. اینها حقائقی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد. و ما پیش رفتیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 رمز بقای اسلام و تعهد مردم به اسلام برکاتی که اسلام از صدر تا کنون داشته است، مرهون مجاهدت‌های تبیینی است. سنت هزارساله‌ای که علمای حوزه‌های علمیه در امتداد آن حرکت کرده‌اند و همواره نجات‌بخش و اعتلابخش اسلام بوده است. اگر تبیین و هدایت علما در طول تاریخ نبود، گرد غفلت از یاد خدا و گرفتاری به چرب و شیرین دنیا، انسان‌ها را از فطرت توحید‌جو و خداخواه خود دور می‌ساخت و غرق در هواهای دنیوی و بی‌مایه می‌کرد. «حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعی که میکنند مثل راهپیمائی مهم بیست و دوم بهمن، بدون اینکه علما و راهنمایان معنوی مردم که مورد اعتماد آنها هستند، دلهای مردم را به حقائق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمیشد. نقش علمای دین در هدایت مردم، منحصر نمیشود به هدایت در امور فرعی و مسائل شخصی و اینها. مهمتر از همه‌ی اینها، هدایت مردم است در مسئله‌ی عظیم اجتماعی و مسئله‌ی حکومت و مسئله‌ی نظام اسلامی و وظائفی که مترتب بر این هست در مقابله‌ی با حوادث جهانی.» ۱۳۸۸/۱۲/۶ امروز هم اگر خدای ناکرده از تبلیغ معارف و عقاید ناب غفلت شود، ضربه اساسی به پیکره امت اسلامی وارد می‌شود. دشمن در جنگ ترکیبی از طریق ابزارهای مدرن رسانه‌ای خود در حال تهاجم بی‌امان به اعتقادات، ارزش‌ها، ایمان و امید مردم و در یک کلام، استحاله‌ی فرهنگی است. «اگر لاسمح‌الله [خدای ناکرده] استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔻 دشمن را بشناسیم و بشناسانیم 🔹 مبلغین و اهالی منبر و روحانیت در این میان، نقش کلیدی در آگاهی‌بخشی و هدایت مردم و در یک کلمه «جهاد تبیین» دارند: «دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛ پس تبلیغ شد مرتبه‌ی اوّل، درجه‌ی اوّل. لذا شما در قرآن می‌بینید روی مسئله‌ی تبلیغ تکیه شده.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ جهاد تبیینی که از یک سو اشاره به ارزش‌ها و عقاید اسلامی دارد و از سوی دیگر عیان‌کننده نقشه‌ها و عداوت‌های دشمنان است: «در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم؛ همه‌ی ما باید بِروز باشیم... دشمن وجود دارد، چه ما بخواهیم، چه نخواهیم، چه بفهمیم، چه نفهمیم، دشمن وجود دارد، مشغول کار هم هست.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ 🔻 هیئت، محلّ جهاد تبیین 🔹 در پیش بودن ایام محرم، یکی از بهترین فرصت‌های تبلیغی است که طلاب با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی به وعظ و نصیحت و تبیین و تبلیغ بپردازند: «هیئت جای چیست؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی‌سبیل‌الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت، مکتب امام حسین، مکتب شهادت. خب ائمّه چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبی و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»... تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ جهاد تبیین است.» ۱۴۰۰/۱۱/۳ منبر هیئت باید امیدآفرین باشد و مبلغ باید مشکلات و شبهات مخاطب خود را بداند و آنها را علاج کند و پاسخ بگوید. در این صورت است که شور و شعور حسینی به جانهای مردم می‌تابد و همچنان پرقدرت در صحنه خواهند ماند و جنگ تبلیغاتی دشمن خنثی خواهد شد. 🔻 سخن پایانی اینکه، مبلغین با استفاده از ظرفیت ماه محرم و هیئات می توانند به هدایت و روشنگری بپردازند و به خصوص نسل نوجوان و جوان را با حقایق دینی آشنا و نقشه‌های دشمن علیه مقدسات را نقش بر آب کنند. « در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ فردای کشور مال اینها است، در اختیار اینها است؛ ایمانشان باید محکم باشد، ذهنشان باید خالی از شبهه باشد.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 چرایی کُلّ یَومٍ عاشُورا ...؟! 🔹امام خمینی(ره) در سخنان خود، منظور از جمله کُلّ یَومٍ عاشُورا وَ کُلّ أرضٍ کَربلا را ضرورت گریستن همیشگی بر مصائب امام حسین(ع) نمی داند، بلکه معتقد است این جمله بیانگر لزوم مبارزه همیشگی با ظلم می باشد. 🔹غوغا، کشاکش، بی حرمتی، در هم ریختگی اوضاع اجتماعی، بگیر و ببندها، فرار بزرگان و ... نشانه و تکانه هایی از یک تحول و تغییر بزرگ بود. 🔹در مرداب طغیان ها و فشارها، قفس زندگانی مردمان تنگ تر می شد، برخی به مصالحه و گروهی به مخاصمه و بعضی هم به مدارا می نشستند... . 🔹اما امام حسین(ع)، عزمش را جزم، اراده را محکم و عقبه را دل گرم کرد، چراکه مرامش، تربیت والایش، اصالت خانوادگی اش، جوانمردی اش و ... اجازه هجمه به مدینۀ الرسول(ص)، بقیع و اسرار نهفته کوچه بنی هاشمی را نمی داد، تا این که با نجوای مزار جدش(ص)، ندای: « یا بُنی، أُخرُج إلی العِراق إنّ الله قَد شاء أن یَراکَ قَتیلا؛ فرزندم، برو به سوی عراق، که تا پروردگارت تو را کشته ببیند.» دستور حرکت داد... . 🔗 شرح یادداشت 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
عاشورا.pdf
835.9K
🔰 ماندگار تا ابد 📑 مروری بر اهداف و نتایج قیام عاشورا در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدّظله‌العالی 🏴 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
005_1402-01-10.mp3
3.16M
پنجم 🌸 سرچشمه زلال معارف 🔰 کلمات قصار نهج البلاغه 🗃 جلسه: پنجم 📢 توسط مرحوم آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1402/01/10 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
پنجم بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 سرچشمه زلال معارف 👇👇👇 [کلمات قصار نهج‌البلاغه📕] [جلسه پنجم] درخت تو گربار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را امام علی[ علیه السلام] در پنجمین کلمه قصار خود می فرمایند:👇 «علم و دانش ميراثی گران بهاست ، و آداب (انسانى) لباسی زيبا و کهنگى ناپذير است، و فکر آيينه صافى است.» امام[علیه السلام]در این جمله کوتاه به سه نکته مهم و کاربردی برای انسان اشاره می فرمایند: 👈 «علم و دانش میراثی گرانبهاست» یعنی گرانبهاترین ارث و یادگاری که انسان از خود بر جای مى گذارد همان علم و دانش است. این فرمایش امیر مومنان [علیه السلام] شبیه روایتى است که از رسول خدا [صلى الله علیه وآله وسلم] نقل شده که مى فرمایند: 👈دانشمندان وارثان انبیا هستند. زیرا انبیا دینار و درهمى از خود به یادگار نگذاشتند، بلکه علم و دانش به ارث گذاشتند؛ پس هر انسانی که از آن علوم و دانش‌ها بهره اى بگیرد بهره فراوانى برده است»[۱] یعنی مقام علم و دانش و علم آموز به میزانی بالا و در خور است که پیامبر اسلام فقط دانشمندان را وارث انبیا می دانند و نه هیچ گروه دیگری. 👈حضرت درجمله دوم مى فرمایند: «آداب (انسانى)، لباسی زیبا و کهنگى ناپذیر است» منظور امام از «آداب»، مجموعه فضایل زیبا و پسندیده اخلاقى، است که مخصوصا مربوط به روابط اجتماعى است مثل: تواضع، امانتداری، صداقت، محبت، خوشرفتارى، راستگویی ، مسولیت پذیری و ..‌. بنابراین، مفهوم کلام امام[علیه السلام] به این صورت است که این ویژگی های شایسته انسانى، مانند لباس هاى زیبایى هستند که افراد به تن مى کند و هیچ وقت کهنه نمى شوند؛ بر عکس لباس هاى متعارف و ظاهرى که قطعا یک روز هم کهنه مى شود و هم از تازگی و زیبایی و مد می افتند.👇👇 از خدا خواهیم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب بی ادب تنها نه خود را داشت بد بلکه آتش در همه آفاق زد 👈امام صادق [علیه السلام]نیز سخنی نزدیک به همین مضمون دارند. حضرت می فرمایند: پدرم من را به سه چیز ادب کرد.فرمودند: 👈 فرزندم کسى که با رفیق بد همنشین شود از آفات در امان نخواهد بود و کسى که سخنان خود را مهار نکند پشیمان مى شود و کسى که در محل هاى آلوده وارد گردد متهم و بدنام خواهد شد».[۲] امیر کلام [علیه السلام]،در سخن دیگری با همین مضمون می فرمایند: ادب انسان را از شرافت خانوادگى و فامیلى بى نیاز مى کند».[۳] در توضیح کلام امام علیه السلام باید گفت: ادب و آداب ،وسیعترین مفاهیم هستند که همه فضایل اخلاقى مخصوصا آنچه مرتبط با اخلاق اجتماعى است را در بر می گیرد و بزرگترین افتخار برای انسان محسوب می شوند و مایه عزت و آبرو و سرآمدی آدمی در اجتماع هستند. امام در سومین بخش جمله مى فرماید: 👈«فکر آئینه صافى است» منظور امام از فکر، همان اندیشیدن پیرامون مسائل مختلفى است که انسان در زندگی با آنها روبه رو مى شود.🤔 مادامی که این اندیشه ها از هوا و هوس و اشتباه به دور باشد، مانند آئینه شفافى خواهد بود که چهره واقعی حقایق را به انسان نشان مى دهد و راه صحیح را در پرتو آن پیدا می کند، در سایه فکر و اندیشه سالم دوست از دشمن ،درست را از نادرست و حق از باطل تشخیص داده خواهد شد. تــفـکـر کن فراوان در خلایق اگر خواهی شوی محبوب و لایق به همین خاطر بهترین و بالاترین عبادت از نظر دین اسلام تفکر و اندیشیدن دانسته شده است.👇👇 👈 خداوند هم در قرآن، سوره سبا، آیه ۴۶ می فرماید:(ای بندگانم) من فقط شما را به یک چیز توصیه و دعوت مى کنم و آن این است که دسته جمعى یا به صورت فردى براى خدا برخیزید و فکر خود را به کار گیرید». مقصود خدای مهربان نیز از این اندرز روشن است. چون اصل و اساس تمام نیکى ها و پیشرفت ها و موفقیت ها در تفکر و اندیشه صحیح نهفته شده است. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم منبع: ۱-کافی،ج ۱،ص۳۴ ۲-بحارالانوار،ج۷۵،ص۲۶۱ ۳بحار الانوار ،ج۷۲،ص۶۸ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
61 🔰 استیلای تاریخی فرهنگ غربی در جهان از وقتی که تحولات فکری اروپا در زمینه فلسفه و ادبیات و هنر و غیره شروع شده (یعنی از اواسط قرن هجدهم) و تفکر نفع‌پرستی شخصی و سرمایه‌سالاری به عنوان ایدئولوژی حاکم بر رفتار اروپا و غرب پیدا شده، آنچه آن‌ها خواستند و توانستند بکنند، این بوده که دنیا را با فرهنگ خودشان فتح کردند. ما باید این واقعیت را ببینیم. آن‌ها توانستند با کمک علم و تحول علمی و پیشرفت علمی، فرهنگ خودشان را تقریباً در همه دنیا گسترش دهند. در واقع، ایدئولوژی حاکم بر زندگی غربی امروز (اروپا و امریکا و ژاپن و آنچه ما به آن «غرب» می‌گوییم) تحت سیطره آن فرهنگ است؛ یعنی سرمایه‌سالاری و نفع‌پرستی شخصی با حواشی آن – که لذت‌طلبی و این طور چیزهاست – ایدئولوژی اصلی حاکم بر رفتار دنیاست. این فرهنگ توانسته در جوامع مختلف رسوخ کند و در اندازه‌های گوناگون بر زندگی مردم غلبه پیدا کند و زندگی آن‌ها را شکل دهد. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با میهمانان مرکز جهانی علوم اسلامی، 1384/03/21. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جایگاه در کلام 🔸تقریبا می‌شود گفت: اصلاح جامعه به اصلاح معلمین و مبلغین است. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 محتوای تبلیغی محرم «امام زندگی» زندگی جهادی، الگوی زندگی حسینی 🗂شرح محتوای تبلیغی: موضوع این کتاب فلسفه زندگی و رابطه آن با ابتلائات و تبیین نقش جهاد برای عبور موفقیت‌آمیز از گردنه‌های زندگی است. یکی از موضوعاتی که موجب همدلی و وحدت در جامعه می‌گردد تبیین مباحث اقتصادی است؛ براین اساس ما در هر جلسه با تبیین یکی از موضوعات اقتصادی سعی در ایجاد وحدت در جامعه داریم. 🔰عناوین جلسات: جلسه اول: «امام حسین (ع) امام زندگی یا امام شهادت؟» جلسه دوم: «خودشکوفایی؛ اصلی ترین هدف زندگی» جلسه سوم: «ابتلاء مسیر رسیدن به خودشکوفایی» جلسه چهارم: «نصرت الهی همراه ما در ابتلائات اجتماعی» جلسه پنجم: «جهاد؛ میدان اصلی برای خودشکوفایی جامعه» جلسه ششم: «زندگی جهادی؛ شاخص زندگی حسینی» جلسه هفتم: «زیبایی های زندگی جهادی» جلسه هشتم: «دشمن زندگی جهادی» جلسه نهم: «بصیرت، رکن اول زندگی جهادی» جلسه دهم: «مقاومت و صبر، رکن دوم زندگی جهادی» جلسه یازدهم: «حضرت زینب علیهاسلام، قهرمان جهاد تبیین» جلسه دوازدهم: «امام سجاد(ع)، امام همدلی» 📎لینک دریافت کتاب امام زندگی: https://shabaketabligh.ir/View-item-2-456 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat