eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
335 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1هزار ویدیو
385 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
ما بچه‌های امام حسینیم....mp3
1.31M
🔰 ما بچّه‌های امام حسینیم... 👤 آیة الله العظمی آملی 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
598 🔰 در سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران تاریخ را مرور کنیم ❇️ به امام بگویید نمی‌توانیم بجنگیم شرایط داخلی کشور چگونه امام را مجبور به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ کرد 🔰 قطعنامه ۵۹۸ تیر سال ۶۶ به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده و فشارهای بین‌المللی به دنبال قبول آتش‌بس از سوی ایران بود. در داخل کشور اما هنوز خیل عظیمی از نظامیان و نیروهای مردمی پای کار جنگ تا رسیدن به نتیجه مطلوب مانده بودند. 🔰 شکست کامل دشمن، متجاوز شناخته شدن رژیم بعثی، پرداخت غرامت کامل از سوی آن‌ها و برگشت به مرزهای قبلی شروط مردم و امام مردم بود. 🔰 اما در سوی دیگر تفکری وجود داشت که این نگاه را انقلابی‌گری کله‌شقی ‌دانسته (۱) و به دنبال پایان جنگ بود. این گروه با محوریت آقای رفسنجانی به دنبال آن بودند با انجام یک عملیات مهم، پای میز مذاکره برویم. (۲) این نگاه مغایر با نظر فرماندهان نظامی بود. 🔰 محسن رضایی می‌گوید: آقای رفسنجانی اصرار داشت به امام بگوییم «ما نمی‌توانیم بجنگیم! امام روی شما حساب باز کرده، به امام بگویید نمی‌توانیم، ما خودمان بقیه‌اش را حل می‌کنیم. » این باور ما نبود؛ ما فرماندهان امام هستیم و تا آخرین قطره خونمان می‌جنگیم. (۳) 🔰 ولی در میان عموم دولتی‌ها مانند بهزاد نبوی این دیدگاه مطرح بود که «در جنگ چه‌کار می‌خواهیم بکنیم؟» و ادامه آن را بی‌معنی می‌دانستند . (۴) 🔰 مجموع گزارش‌های کارشناسان و مسئولین مملکتی امام را مجبور به پذیرش قطعنامه‌ای کرد که شروط مردم ایران به طور کامل، در آن رعایت نشده بود. از جمله روغنی، مسئول برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به مهندس موسوی اعلام می‌کند: طبق بررسی وضعیت بودجه کشور، این جنگ باید تمام شود. فقر و یأس و ناامیدی در مردم شدت گرفته و شوق حضور در جبهه‌ها به شدت کاهش یافته است. (۵) 🔰 این در حالی بود که بعد از قبول آتش‌بس و در عملیات مرصاد، حضور گسترده مردم در جبهه‌ها خلاف آن را ثابت کرد ، تا آنجا که امام به صراحت فرمودند: اگر می‌دانستم مردم چنین ذهنیتی نسبت به جنگ دارند هرگز قطعنامه را نمی‌پذیرفتم. (۶) ۱. حمله به سپاه، میراث هاشمی رفسنجانی از سال ۶۷، محمدامین فرج‌اللهی (سخنرانی هاشمی رفسنجانی در مجمع سالیانه فرماندهان سال ۱۳۶۷) ۲. اسرار مکتوم، محمدحسن محققی، ناگفته‌های دفاع هشت‌ساله از زبان مسئولان کشوری و لشکری دوران جنگ، ص ۱۱۴ ۳. اسرار مکتوم، محمدحسن محققی، ناگفته‌های دفاع هشت‌ساله از زبان مسئولان کشوری و لشکری دوران جنگ، ص ۱۷۰ ۴. نشریه رمز عبور، مصاحبه با محسن رفیق‌دوست، شماره ۴ ۵. نشریه رمز عبور، مصاحبه با مسعود روغنی زنجانی، شماره ۴ ۶. سیره عملی امام در قطعنامه ۵۹۸، فرهاد درویشی، انتشارات عروج 🔰 سالگرد پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
▪️ویژه‌نامه رسید 📥 سخنرانی مکتوب 📥 کلیپ و نماهنگ 📥 نگارخانه 📥 مقالات 📥 اشعار 📥 صوت 📥 استوری 📥 پرسمان 📥 نرم‌افزار 🌐 لینک دانلود مطالب 🆔 @balagh_ir
60 🔰 ایران اسلامی کانون اصلی تهاجم فرهنگی امروز، همان تفکّر ... ضدّ مذهبِ ناب ‌- که دایره‌اش از انقلاب وسیع‌تر است- ... به هر مذهبى که احساس می‌کنند در آن اصالتى وجود دارد، متوجّه است ... منتها همه می‌دانند و متوجّه‌اند که ایران، کانون اصلى است. در حال حاضر، یک جبهه‌بندى عظیم فرهنگى ‌که با سیاست و صنعت و پول و انواع و اقسام پشتوانه‌ها همراه است، مثل سیلى راه افتاده تا با ما بجنگد. جنگ هم جنگ نظامى نیست ... آثارش هم به گونه‌ای است که تا به خود بیاییم، گرفتار شده‌ایم. مثل یک بمب شیمیایىِ نامحسوس بدون سروصدا عمل می‌کند. فرض کنید در محوّطه‌اى یک بمب شیمیایى بیفتد که احدى نفهمد که این بمب در آن‌جا افتاد؛ ولی پس از هفت هشت ساعت ببینند صورت‌ها و دست‌های همه تاول زده است. الان در مدرسه‌ها و داخل خیابان‌ها و جبهه‌ها و حوزه‌های علمیّه و دانشگاه‌هاى ما، ناگهان نشانه‌هاى این تهاجم تبلیغى و فرهنگى را خواهید دید. الان مقدارى هم آن را می‌بینید و بعداً هم بیشتر خواهد شد ... هدف این تهاجم با چنین ابعادی، اسلام و انقلاب و ما هستیم. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان فضلا و طلاب حوزه علمیه قم، 1368/09/07. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔻 آیت‌الله العظمی بهجت رحمه الله علیه 🔹 وقتی مجلس برگزار می‌کنید، برتری‌ها و امتیازهای اهل‌بیت علیهم‌السلام و فضایل و مناقب این حضرات را بگویید و در برابر این قضیه ابراز احساسات کنید. حتی اگر اشک شما جاری نمی‌شود، حالت گریه به خود بگیرید و در حال حزن باشید و تباکی کنید(حالت گریه بگیرید). 📚 رحمت واسعه، ص٢۴ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
همرزمان حسین.pdf
34.74M
🔰 مجموعه گرافیکی همرزمان‌حسین+ PDF 🏴 با فرارسیدن ایام عزای حسینی مجموعه‌ای گرافیکی همرزمان حسین برگرفته از کتاب همرزمان حسین رهبرانقلاب جهت بهره مندی کانون های فرهنگی، هیئات مذهبی، مساجد و مبلغین عزیز منتشر شد. 📂 📌 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است ✏️ رهبر انقلاب: من به شما جوانهای عزیز توصیه میکنم قدر هیئتهایتان را بدانید. من همیشه به جوانها میگویم قدر جوانی‌تان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید، امّا قدر این هیئتها را بدانید. این هیئتها گنجینه است؛ حقیقتاً گنجینه‌ی معتبر و باارزشی است. هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی هیئت باید این جور باشد: هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ 🖼 در ایام محرم، مجموعه سخن نگاشت با مضمون حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در برپایی عزای حسینی در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
👈 توصیه به مبلغان و سخنرانان 🔰 نسبت به محتوای سخنرانی و منبر، برای مبلّغین توصیه‌ای دارید؟ ✍️آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی دام ظلّه: آنچه كه در كتابهاى ما از اهل‌بيت عصمت «علیهم‌السلام» به وديعت گذاشته شده است، چه در معارف و چه در اخلاق و سنن و رشته‌هاى ديگر، غنى‌ترين معارف است كه هيچ‌گونه كمبودى ندارد و اگر اين معارف در محافل مختلف با ظرافت و با ذوق و سلیقه براى مردم بیان شود، بدليل اينكه مطابق فطرت است، بهترين اثر را در هدايت دارد. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 اکسیر«تبلیغ»در مبارزه تمدنی 👈🏻 اهمیت و ضرورت توجه ویژه به تبلیغ در شرایط امروز و آینده چیست؟ 🔻 «تبلیغ» روش اسلام 🔹 خورشید اسلام که از مکه طلوع کرد، روش و راه خود را بر اساس تبیین و تبلیغ بنا کرد. نبی مکرم اسلام از هر فرصتی برای رساندن پیام دین استفاده می‌کردند، گاهی در محراب و منبر و مسجد و گاه در میدان رزم و میدان کار و جهاد. «رساندن پیام به گوشها و به دلها، این در قرآن بارها تکرار شده؛ دوازده سیزده مورد تکرار شده؛ از قول پیغمبران تکرار شده: ما عَلَینا اِلَّا البَلاغُ المُبین؛ از قول خدای متعال خطاب به پیغمبر تکرار شده: فَاِنَّما عَلَیکَ البَلاغ؛‌(از جمله، سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی ۲۰) از همین مادّه‌ی بلاغ، «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَهِ وَ یَخشَونَهُ وَ لا یَخشَونَ اَحَداً اِلَّا اللَه(سوره‌ی احزاب، بخشی از آیه‌ی ۳۹) [هم هست]‌ و آیات متعدّد دیگری هم در این زمینه هست... تعبیرات موازی و هم‌معنای با «بلاغ» هم در قرآن الی‌ماشاءالله [هست]: تبلیغِ «دعوت» چقدر در قرآن تکرار [شده]... و همین‌طور آیات متعدّد دیگری با تعبیرِ عنوان «دعوت». آیات متعدّد فراوان با عنوان «انذار و تبشیر»؛ ترساندن و بشارت دادن. همه‌ی اینها دعوت است دیگر، همه‌ی اینها تبلیغ است.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ در مقابل حرکت تبلیغی و تبیینی پیامبر اعظم این دشمنان نبی مکرم اسلام بودند که چون از ابلاغ پیام دین الهی هراسان بودند، به مردم توصیه می‌کردند پنبه در گوش خود بگذارند تا با شنیدن حرف های رسول‌خدا تحت تأثیر قرار نگیرند! وقتی این راهکارشان به جایی نرسید و تعدادی با شنیدن پیام وحی به دین اسلام پیوستند، دست به دامن تبلیغات و ترور شخصیت نبی مکرم اسلامشدند که او نعوذبالله ساحر است و با کلام خود سحر می‌کند و بسیاری دیگر از افتراها و تهمت‌پراکنی‌هایی علیه ایشان انجام دادند. اما تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی علیه مسلمانان در دوران شعب ابی طالب تا آزار و اذیت‌ها و جنگ‌های متعدد علیه امت نوپای اسلامی، هیچ کدام نتوانست مسیر تبیین و تبلیغ اسلام را متوقف کند. جریان باطل امروز هم البته در شکل و شمایل و با اسم و عناوین دیگری همچون لیبرال دموکراسی، به دنبال آن است تا سخن حق شنیده نشود و با انواع شگردهای روانی و رسانه‌ای در صدد موج‌سازی علیه ارزش‌های دینی و الهی است. زیرا می‌داند همین اعتقاد توحیدی است که انگیزه استکبارستیزی ول کنارزدن قدرتمندان زورگوی جهانخوار را در دل مردم نهادینه می‌کند و آنها را به مقاومت علیه مستکبران و استعماگران دعوت می‌نماید. به همین علت است که با تبلیغات مختلف سعی می‌کند در مقابل اسلام ناب محمدی، اسلام انگلیسی و آمریکایی و نسخه‌های بدلی و تحریف‌شده از اسلام را زیبا جلوه دهد! یا اگر نتوانست اعتقاد اسلامی را متزلزل کند بر تضعیف ایمان و امید تأکید کند. «دشمنان اسلام فهمیده‌اند که از نیروی نظامی کاری ساخته نیست... امروز کار آنها عبارت است از «تزویر، تحریف، دروغ‌گویی، وسوسه کردن، خلاف واقع نمایی، تحقیر ملّتها، بدبین کردن ملّتها به خود، پنهان کردن توانایی‌ها و برجستگی‌ها و درخشانی‌های ملّتها»؛ امروز اینها تاکتیک است؛ [همه باید] متوجّه باشیم و بدانیم... ما در شناخت حرکت دشمن و تاکتیک دشمن و روش دشمن در دشمنی باید بِه‌روز باشیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ دشمنان از یک طرف امید مردم را نشانه می‌روند و از سوی دیگر برای استحاله کامل فرهنگی و عادی‌سازی بزرگترین گناهان نقشه‌های شومی در سر دارند. 🔻 مردمِ همیشه متعهد و مؤمن به اسلام 🔹 اما آنچه همیشه نقشه دشمن را نقش بر آب ساخته و تریلیون‌ها دلار آنها را به خاکستر بدل ساخته است، عمق دینداری مردم مسلمان و پایبندی آنها به شعائر اسلامی و انقلابی است. مردم متعهد به اسلام و انقلاب هستند چون تا پای جان برای آن هزینه داده‌اند و با خونشان این وفاداری را اثبات کرده‌اند. «در مقابل آن [دشمنی‌ها]، بیداری مردم، آگاهی مردم، انگیزه‌ی مردم، حضور مردم، دینداری مردم، علاقه‌مندی مردم به مبانی نظام و پایه‌های نظام وجود دارد. اینها حقائقی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد. و ما پیش رفتیم.»۱۳۸۸/۱۲/۶ 🔍 ادامه👇
🔍 ادامه 🔹 رمز بقای اسلام و تعهد مردم به اسلام برکاتی که اسلام از صدر تا کنون داشته است، مرهون مجاهدت‌های تبیینی است. سنت هزارساله‌ای که علمای حوزه‌های علمیه در امتداد آن حرکت کرده‌اند و همواره نجات‌بخش و اعتلابخش اسلام بوده است. اگر تبیین و هدایت علما در طول تاریخ نبود، گرد غفلت از یاد خدا و گرفتاری به چرب و شیرین دنیا، انسان‌ها را از فطرت توحید‌جو و خداخواه خود دور می‌ساخت و غرق در هواهای دنیوی و بی‌مایه می‌کرد. «حضور مردم در حوادث بزرگ و مهم و اعلان موضعی که میکنند مثل راهپیمائی مهم بیست و دوم بهمن، بدون اینکه علما و راهنمایان معنوی مردم که مورد اعتماد آنها هستند، دلهای مردم را به حقائق این انقلاب متوجه کنند، میسر نمیشد. نقش علمای دین در هدایت مردم، منحصر نمیشود به هدایت در امور فرعی و مسائل شخصی و اینها. مهمتر از همه‌ی اینها، هدایت مردم است در مسئله‌ی عظیم اجتماعی و مسئله‌ی حکومت و مسئله‌ی نظام اسلامی و وظائفی که مترتب بر این هست در مقابله‌ی با حوادث جهانی.» ۱۳۸۸/۱۲/۶ امروز هم اگر خدای ناکرده از تبلیغ معارف و عقاید ناب غفلت شود، ضربه اساسی به پیکره امت اسلامی وارد می‌شود. دشمن در جنگ ترکیبی از طریق ابزارهای مدرن رسانه‌ای خود در حال تهاجم بی‌امان به اعتقادات، ارزش‌ها، ایمان و امید مردم و در یک کلام، استحاله‌ی فرهنگی است. «اگر لاسمح‌الله [خدای ناکرده] استحاله‌ی فرهنگی پیش بیاید، درست کردنش، جبران کردنش دیگر کار یک‌ ذرّه و دو ذرّه نیست. امام در یک مواردی مکرّر میفرمودند که اگر چنین اتّفاقی بیفتد، اسلام یک سیلی‌ای خواهد خورد که تا سالهای متمادی اثرش بر روی او باقی خواهد ماند؛ قضیّه این است. اگر چنانچه ما غفلت بکنیم این پیش می‌آید. اگر غفلت بکنیم، از گناهان بزرگ قبح‌زدایی میشود، از کبائر قبح‌زدایی میشود، عادی میشود.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔻 دشمن را بشناسیم و بشناسانیم 🔹 مبلغین و اهالی منبر و روحانیت در این میان، نقش کلیدی در آگاهی‌بخشی و هدایت مردم و در یک کلمه «جهاد تبیین» دارند: «دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛ پس تبلیغ شد مرتبه‌ی اوّل، درجه‌ی اوّل. لذا شما در قرآن می‌بینید روی مسئله‌ی تبلیغ تکیه شده.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ جهاد تبیینی که از یک سو اشاره به ارزش‌ها و عقاید اسلامی دارد و از سوی دیگر عیان‌کننده نقشه‌ها و عداوت‌های دشمنان است: «در مورد شناخت نقشه و راهبرد دشمن، بِروز باید باشیم؛ همه‌ی ما باید بِروز باشیم... دشمن وجود دارد، چه ما بخواهیم، چه نخواهیم، چه بفهمیم، چه نفهمیم، دشمن وجود دارد، مشغول کار هم هست.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ 🔻 هیئت، محلّ جهاد تبیین 🔹 در پیش بودن ایام محرم، یکی از بهترین فرصت‌های تبلیغی است که طلاب با استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی به وعظ و نصیحت و تبیین و تبلیغ بپردازند: «هیئت جای چیست؟ جای جهاد. هیئت، کانون جهاد است؛ جهاد فی‌سبیل‌الله، جهاد در راه احیای مکتب اهل‌بیت، مکتب امام حسین، مکتب شهادت. خب ائمّه چه جور جهادی میکردند؟ ائمّه جهاد نظامی که نمیکردند؛ جز معدودی -فقط حضرت امیرالمؤمنین، امام حسن‌ مجتبی و حضرت امام حسین با شمشیر جنگیدند- بقیّه‌ی ائمّه که با شمشیر نجنگیدند؛ جهادشان چه بود؟ «جهاد تبیین»... تبیین کنید، روشنگری کنید. هیئت، محلّ جهاد تبیین است.» ۱۴۰۰/۱۱/۳ منبر هیئت باید امیدآفرین باشد و مبلغ باید مشکلات و شبهات مخاطب خود را بداند و آنها را علاج کند و پاسخ بگوید. در این صورت است که شور و شعور حسینی به جانهای مردم می‌تابد و همچنان پرقدرت در صحنه خواهند ماند و جنگ تبلیغاتی دشمن خنثی خواهد شد. 🔻 سخن پایانی اینکه، مبلغین با استفاده از ظرفیت ماه محرم و هیئات می توانند به هدایت و روشنگری بپردازند و به خصوص نسل نوجوان و جوان را با حقایق دینی آشنا و نقشه‌های دشمن علیه مقدسات را نقش بر آب کنند. « در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ فردای کشور مال اینها است، در اختیار اینها است؛ ایمانشان باید محکم باشد، ذهنشان باید خالی از شبهه باشد.» ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 چرایی کُلّ یَومٍ عاشُورا ...؟! 🔹امام خمینی(ره) در سخنان خود، منظور از جمله کُلّ یَومٍ عاشُورا وَ کُلّ أرضٍ کَربلا را ضرورت گریستن همیشگی بر مصائب امام حسین(ع) نمی داند، بلکه معتقد است این جمله بیانگر لزوم مبارزه همیشگی با ظلم می باشد. 🔹غوغا، کشاکش، بی حرمتی، در هم ریختگی اوضاع اجتماعی، بگیر و ببندها، فرار بزرگان و ... نشانه و تکانه هایی از یک تحول و تغییر بزرگ بود. 🔹در مرداب طغیان ها و فشارها، قفس زندگانی مردمان تنگ تر می شد، برخی به مصالحه و گروهی به مخاصمه و بعضی هم به مدارا می نشستند... . 🔹اما امام حسین(ع)، عزمش را جزم، اراده را محکم و عقبه را دل گرم کرد، چراکه مرامش، تربیت والایش، اصالت خانوادگی اش، جوانمردی اش و ... اجازه هجمه به مدینۀ الرسول(ص)، بقیع و اسرار نهفته کوچه بنی هاشمی را نمی داد، تا این که با نجوای مزار جدش(ص)، ندای: « یا بُنی، أُخرُج إلی العِراق إنّ الله قَد شاء أن یَراکَ قَتیلا؛ فرزندم، برو به سوی عراق، که تا پروردگارت تو را کشته ببیند.» دستور حرکت داد... . 🔗 شرح یادداشت 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
عاشورا.pdf
835.9K
🔰 ماندگار تا ابد 📑 مروری بر اهداف و نتایج قیام عاشورا در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدّظله‌العالی 🏴 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
005_1402-01-10.mp3
3.16M
پنجم 🌸 سرچشمه زلال معارف 🔰 کلمات قصار نهج البلاغه 🗃 جلسه: پنجم 📢 توسط مرحوم آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1402/01/10 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
پنجم بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 سرچشمه زلال معارف 👇👇👇 [کلمات قصار نهج‌البلاغه📕] [جلسه پنجم] درخت تو گربار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را امام علی[ علیه السلام] در پنجمین کلمه قصار خود می فرمایند:👇 «علم و دانش ميراثی گران بهاست ، و آداب (انسانى) لباسی زيبا و کهنگى ناپذير است، و فکر آيينه صافى است.» امام[علیه السلام]در این جمله کوتاه به سه نکته مهم و کاربردی برای انسان اشاره می فرمایند: 👈 «علم و دانش میراثی گرانبهاست» یعنی گرانبهاترین ارث و یادگاری که انسان از خود بر جای مى گذارد همان علم و دانش است. این فرمایش امیر مومنان [علیه السلام] شبیه روایتى است که از رسول خدا [صلى الله علیه وآله وسلم] نقل شده که مى فرمایند: 👈دانشمندان وارثان انبیا هستند. زیرا انبیا دینار و درهمى از خود به یادگار نگذاشتند، بلکه علم و دانش به ارث گذاشتند؛ پس هر انسانی که از آن علوم و دانش‌ها بهره اى بگیرد بهره فراوانى برده است»[۱] یعنی مقام علم و دانش و علم آموز به میزانی بالا و در خور است که پیامبر اسلام فقط دانشمندان را وارث انبیا می دانند و نه هیچ گروه دیگری. 👈حضرت درجمله دوم مى فرمایند: «آداب (انسانى)، لباسی زیبا و کهنگى ناپذیر است» منظور امام از «آداب»، مجموعه فضایل زیبا و پسندیده اخلاقى، است که مخصوصا مربوط به روابط اجتماعى است مثل: تواضع، امانتداری، صداقت، محبت، خوشرفتارى، راستگویی ، مسولیت پذیری و ..‌. بنابراین، مفهوم کلام امام[علیه السلام] به این صورت است که این ویژگی های شایسته انسانى، مانند لباس هاى زیبایى هستند که افراد به تن مى کند و هیچ وقت کهنه نمى شوند؛ بر عکس لباس هاى متعارف و ظاهرى که قطعا یک روز هم کهنه مى شود و هم از تازگی و زیبایی و مد می افتند.👇👇 از خدا خواهیم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب بی ادب تنها نه خود را داشت بد بلکه آتش در همه آفاق زد 👈امام صادق [علیه السلام]نیز سخنی نزدیک به همین مضمون دارند. حضرت می فرمایند: پدرم من را به سه چیز ادب کرد.فرمودند: 👈 فرزندم کسى که با رفیق بد همنشین شود از آفات در امان نخواهد بود و کسى که سخنان خود را مهار نکند پشیمان مى شود و کسى که در محل هاى آلوده وارد گردد متهم و بدنام خواهد شد».[۲] امیر کلام [علیه السلام]،در سخن دیگری با همین مضمون می فرمایند: ادب انسان را از شرافت خانوادگى و فامیلى بى نیاز مى کند».[۳] در توضیح کلام امام علیه السلام باید گفت: ادب و آداب ،وسیعترین مفاهیم هستند که همه فضایل اخلاقى مخصوصا آنچه مرتبط با اخلاق اجتماعى است را در بر می گیرد و بزرگترین افتخار برای انسان محسوب می شوند و مایه عزت و آبرو و سرآمدی آدمی در اجتماع هستند. امام در سومین بخش جمله مى فرماید: 👈«فکر آئینه صافى است» منظور امام از فکر، همان اندیشیدن پیرامون مسائل مختلفى است که انسان در زندگی با آنها روبه رو مى شود.🤔 مادامی که این اندیشه ها از هوا و هوس و اشتباه به دور باشد، مانند آئینه شفافى خواهد بود که چهره واقعی حقایق را به انسان نشان مى دهد و راه صحیح را در پرتو آن پیدا می کند، در سایه فکر و اندیشه سالم دوست از دشمن ،درست را از نادرست و حق از باطل تشخیص داده خواهد شد. تــفـکـر کن فراوان در خلایق اگر خواهی شوی محبوب و لایق به همین خاطر بهترین و بالاترین عبادت از نظر دین اسلام تفکر و اندیشیدن دانسته شده است.👇👇 👈 خداوند هم در قرآن، سوره سبا، آیه ۴۶ می فرماید:(ای بندگانم) من فقط شما را به یک چیز توصیه و دعوت مى کنم و آن این است که دسته جمعى یا به صورت فردى براى خدا برخیزید و فکر خود را به کار گیرید». مقصود خدای مهربان نیز از این اندرز روشن است. چون اصل و اساس تمام نیکى ها و پیشرفت ها و موفقیت ها در تفکر و اندیشه صحیح نهفته شده است. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم منبع: ۱-کافی،ج ۱،ص۳۴ ۲-بحارالانوار،ج۷۵،ص۲۶۱ ۳بحار الانوار ،ج۷۲،ص۶۸ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
61 🔰 استیلای تاریخی فرهنگ غربی در جهان از وقتی که تحولات فکری اروپا در زمینه فلسفه و ادبیات و هنر و غیره شروع شده (یعنی از اواسط قرن هجدهم) و تفکر نفع‌پرستی شخصی و سرمایه‌سالاری به عنوان ایدئولوژی حاکم بر رفتار اروپا و غرب پیدا شده، آنچه آن‌ها خواستند و توانستند بکنند، این بوده که دنیا را با فرهنگ خودشان فتح کردند. ما باید این واقعیت را ببینیم. آن‌ها توانستند با کمک علم و تحول علمی و پیشرفت علمی، فرهنگ خودشان را تقریباً در همه دنیا گسترش دهند. در واقع، ایدئولوژی حاکم بر زندگی غربی امروز (اروپا و امریکا و ژاپن و آنچه ما به آن «غرب» می‌گوییم) تحت سیطره آن فرهنگ است؛ یعنی سرمایه‌سالاری و نفع‌پرستی شخصی با حواشی آن – که لذت‌طلبی و این طور چیزهاست – ایدئولوژی اصلی حاکم بر رفتار دنیاست. این فرهنگ توانسته در جوامع مختلف رسوخ کند و در اندازه‌های گوناگون بر زندگی مردم غلبه پیدا کند و زندگی آن‌ها را شکل دهد. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با میهمانان مرکز جهانی علوم اسلامی، 1384/03/21. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 جایگاه در کلام 🔸تقریبا می‌شود گفت: اصلاح جامعه به اصلاح معلمین و مبلغین است. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 محتوای تبلیغی محرم «امام زندگی» زندگی جهادی، الگوی زندگی حسینی 🗂شرح محتوای تبلیغی: موضوع این کتاب فلسفه زندگی و رابطه آن با ابتلائات و تبیین نقش جهاد برای عبور موفقیت‌آمیز از گردنه‌های زندگی است. یکی از موضوعاتی که موجب همدلی و وحدت در جامعه می‌گردد تبیین مباحث اقتصادی است؛ براین اساس ما در هر جلسه با تبیین یکی از موضوعات اقتصادی سعی در ایجاد وحدت در جامعه داریم. 🔰عناوین جلسات: جلسه اول: «امام حسین (ع) امام زندگی یا امام شهادت؟» جلسه دوم: «خودشکوفایی؛ اصلی ترین هدف زندگی» جلسه سوم: «ابتلاء مسیر رسیدن به خودشکوفایی» جلسه چهارم: «نصرت الهی همراه ما در ابتلائات اجتماعی» جلسه پنجم: «جهاد؛ میدان اصلی برای خودشکوفایی جامعه» جلسه ششم: «زندگی جهادی؛ شاخص زندگی حسینی» جلسه هفتم: «زیبایی های زندگی جهادی» جلسه هشتم: «دشمن زندگی جهادی» جلسه نهم: «بصیرت، رکن اول زندگی جهادی» جلسه دهم: «مقاومت و صبر، رکن دوم زندگی جهادی» جلسه یازدهم: «حضرت زینب علیهاسلام، قهرمان جهاد تبیین» جلسه دوازدهم: «امام سجاد(ع)، امام همدلی» 📎لینک دریافت کتاب امام زندگی: https://shabaketabligh.ir/View-item-2-456 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔺 بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اهانت به قرآن کریم در دانمارک و سوئد بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ 🔸 حادثه تلخ و دردناک اهانت مجدد به قرآن کریم در و همچنین تکرار آن در ، حماقت، رذالت و دنائت عاملان این هتاکی و عمق کینه به اسلام و ادیان الهی را آشکار کرد. 🔹 این اقدام جنون آمیز گرچه توسط مزدورانی بی‌ارزش و جاهل انجام شده است؛ اما نمی‌توان ریشه‌ها و دست‌های طراح این جسارت بزرگ را نادیده گرفت. در تمام این اهانت‌های زنجیره‌ای، همراهی و همدلی سران کفر و طاغوت و جریان استکبار پیداست و دولت‌های غربی نمی‌توانند پشت ادعاهای به ظاهر اخلاقی و شعارهای توخالی و عمل، هموار کننده شیوه‌های نفرت انگیز و زشت باشند. درحقیقت معنای آزادی در فرهنگ و تفکر غرب استعماری، آزادی انحراف و ضدیت با معنویت و اخلاق است، و این آزادی نابود کننده جامعه و بشریت است. 🔸 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از مردم مسلمان ایران و جهان در اعلام انزجار از این اقدام جنایتکارانه، از اقدام فعال و مؤثر مردم و دولت عراق در محکومیت این هتاکی تشکر می‌کند. همچنین با تشکر از مسئولین سیاست خارجی و فرهنگی کشور که اقدامات مناسبی را درباره این موضوع انجام داده‌اند از آنان می‌خواهد همچنان با جدیت پیگیر جرم انگاری اسلام ستیزی و باشند و مراتب اعتراض آزادی‌خواهان جهان را از اهانت به دیانت، میراث پیامبران و کتاب الله به گوش مجامع بین الملل برساند. 🔹 دولت‌های اروپایی سوئد و دانمارک نیز باید قاطعانه این هتاکی‌ها را محکوم کنند و ضمن عذرخواهی از مسلمانان جهان، این خشونت و ستیز علیه، قرآن، دین، معنویت انسان و آزادی را پایان دهند. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد: 🔰 اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مجید مورد اتفاق همه علمای اسلام است حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه سیدعلی خامنه‌ای ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 انقلاب اسلامی یک هویت تهاجمی علیه جاهلیت مدرن و لیبرال دموکراسی است آیت‌الله عباس کعبی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا تبیین کرد: اکنون عصر پیروزی‌های بزرگ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت است؛ برای دست اندازی‌های دشمن علیه اسلام و انقلاب، فتح الفتوح‌های بزرگی شکل گرفته است و فتح الفتوح‌هایی در پیش است. از سویی تعمیق معرفت انقلابی و دشمن شناسی و نیز شناخت آرایش جبهه حق و باطل در سطح منطقه و بین‌الملل و از سوی دیگر شناخت نگاه راهبردی و تمدنی رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به رویکرد تهاجمی به بنیان‌های تمدنی غربی حائز اهمیت است. 📎 ادامه گفت‌وگو 🌐https://rasanews.ir/00367F 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 باغ ناصر دین ❤️رهبر حکیم پیر طریق دست نوشته های یک جوان بیست ساله سبزواری را دهها بار خوانده و بعد به کل امت نیز توصیه میکند که «مکرر» بخوانید. چرا؟ چرا وصیتنامه شهیدناصرالدین را باید خواند و اندیشید و البته نوشید؟ در نوجوانی فهم ابراهیم ع نوجوان را سهل و ساده تبیین میکند. او همه عشقها را و ابهتها را میبیند و نفی میکند. «انی لا احب الآفلین» به آنچه افول میکند عشق نمیورزم. «ناصرالدین» میگوید:«عشق اولیه مرا ارضاء نمیکرد...عشق را آموخته بودم اما به چه چیز عشق ورزیدن را نه». عشق او را به معشوق راهنمایی میکند. اگر پی عشق را بگیریم صادقانه خواهیم رسید. یا حبیب قلوب الصادقین. آری «یهدیهم ربهم بایمانهم» با عشق راه را خواهند یافت. «برهان فطرت» را عمل میکنند.«و اعبد ربک حتی یاتیک الیقین». ❤️ناصرالدین هم از حجب ظلمانی و هم حتی نورانی عبور میکند. میگوید از عشق به «دنیا و مال و منال» عبور کردم و بعد میگوید حتی از عشق به «مدرسه و دانشگاه » نیز عبور کردم. به قول حضرت روح الله: در میخانه گشایید به رویم شب و روز که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم این شد یک سفر اما بعد او وارد در وادی وحدت میشود. او میگوید «امّا همه ی اینها بعدِ مدت کمی جای خود را به عشق حقیقی و اصیل داد یعنی عشق به تو . (یَومَ لا یَنْفَعُ مال وَلا بَنُون )» اینجا است که خود را هم نمیبیند و میفهمد عشق او به خدا جلوه عشق خدا است به خودش: « در این مدت که فکر می کردم عاشق تو هستم اشتباه می کردم، این تو بودی که عاشق من بودی و من را می کشاندی» این همان است که فرمود «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَى» ❤️ناصرالدین ادامه میدهد: «بنده را چه که عاشق تو بشود (عَنقا شکار کرکس نشود دام باز گیر)» این همان مصرعی است که همواره امام روح الله در کتابهای معرفتی خود در وصف ذات خدا به کار میبرد. آری در نهایت خواهیم گفت «ما عرفناک حق معرفتک.» دست ما به او نخواهد رسید. حالا ناصرالدین خود را دوباره میابد اما اینبار فقر خود را زیر سایه همه آن حقیقت بینهایت. حالا دیگر ناصرالدین باید از آن عالم وحدت به کثرت برگردد و این جا است آن بی تابی که امام درباره امیرالمومنین سرور همه اولیای الهی میگفت. آری رجوع از وحدت به کثرت.وقتی سر به چاه میکردند و از فراغ معبود فریاد میکشیدند. من که ملول گشتمی از نفس فرشتگان قال و مقال عالمی میکشم از برای تو حالا دیگر همه زندگی شان و مبارزه شان تفسیر همین فریاد بود. ❤️بگذارید این جا به بعد را از جملات او بنوشیم: «کمند عشقت را محکمتر کردی و مرا به خط مقدم عشق بردی ،در آنجا شراب عشقت را به من نوشاندی وچه نیکو شرابی بود . من هنوز از لذت آن شراب مستم . اولین جرعه ی آنرا که نوشیدم مست شدم ودر حال مستی تقاضای جرعه های دیگر کردم. امّا این بار تو بودی که ناز می کردی و مرا سر می گرداندی،پیاله ام را شکستی، هر چه التماس می کردم تا از حجاب ظلمانی بیاسایم ، ندادی و زیر لب به من خندیدی و پنهانی عشوه کردی اکنون من خمارم و پیاله به دست» من فقط بخشهایی از وصیتنامه او را آوردم. این جوان همان است که رهبر حکیم ما میگوید «جوانِ پُرشورِ مؤمنِ ازجان‌گذشته‌ی سبزواری، شهید ناصر باغانی،وصیّت‌نامه دارد. او یک جوانِ در سنین حدود بیست سال است. جا دارد که انسان آن وصیّت‌نامه‌اش را ده بار بخواند، بیست بار بخواند! بنده مکرّر خوانده‌ام» ❤️این جوان یکی از فتح الفتوحات این انقلاب است. این جوان یکی از معجزات این مردم و امامشان است. ما هنوز نفهمیده ایم چه هستیم و چه داریم. سلام بر مسیر روح الله و خامنه ای حکیم. سلام بر مسیر نورانی این همه عارف جوان و مجاهد. 🔸 علی مهدیان 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
62 🔰 استیلای تاریخی فرهنگ غربی در جهان شما می‌دانید که فتح فرهنگی و غلبه فرهنگی از غلبه نظامی و غلبه اقتصادی بالاتر است، زیرا وقتی یک کشور یا یک مجموعه سیاسی توانست فرهنگ خودش را بر جوامعی حاکم کند، آن‌ها به طور طبیعی در خدمت حرکت او خواهند بود؛ احتیاج به کار نظامی و شگردها و ترفندهای سیاسی نیست؛ به طور طبیعی در آن راهی کشانده می‌شوند که آن‌ها می‌خواهند. این، اتفاقی است که امروز در دنیا افتاده است. البته غرب، به خصوص اروپا و به طور خاص کشورهای اروپای غربی آسان به این مرحله نرسیدند. در قرن نوزدهم، چالش‌ها و اختلافات و نزاع‌های فراوانی در زمینه ادبیات، هنر و فلسفه بوده تا این تفکر توانسته جا بیفتد. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با میهمانان مرکز جهانی علوم اسلامی، 1384/03/21. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دشمن با جسارت و اهانت نمی‌تواند گرایش ملت‌ها به قرآن را متوقف کند 🎤 گفتگوی رسانه khamenei.ir با حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان درباره پیام روز گذشته رهبرانقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 ویژه نامه"حماسه حسینی" 🔹 ویژه‌نامه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام با عنوان «حماسه حسینی» از سوی هفته نامه افق حوزه وابسته به مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه منتشر گردید. 🔻فهرست برخی از مطالب ویژه‌نامه ▪️ پرس و جو | چرا 50 سال بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) واقعه عاشورا اتفاق افتاد؟ ▪️ گفت و گو | کارکردهای اجتماعی و تربیتی مساجد و هیئات مذهبی / آیت‌الله سیداحمد خاتمی ▪️ راز جاودانگی واقعه عاشورا / حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم ترخان ▪️ نگاهی به مدیریت عاشورا / حجت‌الاسلام والمسلمین علی آقا پیروز ▪️7 گام برای اتصال عرفانی به حضرت سیدالشهداء علیه السلام ✅ مشاهده نسخه PDF 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat