🅾️ توقیع سمری🅾️
🔹رد مدعیان دروغین 🔹
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔥امان از زمانی که خداوند
هم عقل را از افراد بگیردهم
⛔️شرف را ⛔️
تا حق امام زمان را ضایع کنند
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅نقل شیخ طوسی:
اخبرنا جماعة
عن ابی جعفر محمدبن علی بن الحسین بن بابویه
قال :
حدثنی
ابو محمد الحسن بن احمدالمکتب
قال :
سیأتی شیعتی من یدعی المشاهدة (الا فمن ادعی المشاهدة) قبل خروج السفیانی والصیحة فهو کذاب مفتر
❌ترجمه :
بزودی از شیعیان من کسانی میایندکه مدعی
دیدن من هستند
بدانید که
هرکس پیش از
⬅️ خروج سفیانی
⬅️ وصیحه آسمانی
ادعای مشاهده (نیابت خاصه) کند
دروغگو
وافترازننده
است.
📕کتاب غیبت شیخ طوسی
ص۶۸۳،۶۸۴حدیث ۳۶۵
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅علمایی که این توقیع رانقل کرده اند
۱- شیخ صدوق
۲-شیخ طوسی
۳- علامه طبرسی
۴- شیخ حر عاملی
۵- علامه بیاضی
۶- علامه مجلسی
۷-سیدهاشم بحرانی
۸- علامه اربلی
⬅️ودهها نفر دیگر
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅همبوشی ها در نقل شیخ طوسی
که حدیث موسوم به وصیت را با راوی کذاب
احمدبن مجمدبن خلیل
نقل میکند
شیخ طوسی را کاملا معتبر دانسته
و میگویید⬅️ هیچ حدیثی از اهل بیت را انکار نکنیم(دفاع عن الوصیه ص۱۱ ناظم العقیلی)
و ⬅️علم رجال بدعت است
اما👇
حدیثی را که
شیخ طوسی
از قول
⬅️شیخ صدوق
در رد مدعیان دروغین نقل میکند
بی اعتبار وضعیف مینامند؟؟؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅روات توقیع👇
🔹سه نفر راوی توقیع
دوتن از آنها در اعلای درجه وثاقت هستند.
علی بن محمد سمری نایب خاص حضرت صاحب الزمان علیه ااسلام
محمدبن علی بن بابویه قمی شیخ صدوق
سومی
المکتب
از مشایخ صدوق
که استاد شبخ صدوق بوده و از او با لقب
رضی الله عنه یاد میکند
وکلمه حدثنا نشان میدهد صدوق مستقیما از او شنیده است
و به سه دلیل
موثق است:
از مشایخ شیخ صدوق است
عالم ثقه و مورداعتماد یعنی صدوق اخبار بسیاری از او نقل کرده است.
شیخ صدوق برای او طلب مغفرت کرده است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅این حدیث از نظر علم درایه
♦️«عالی »♦️
نام دارد
چون با:
واسطه کمتری (سه واسطه )به معصوم میرسد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅شیخ حر عاملی و توقیع سمری
کسی نمی تواند توقیع را خبر مرسل یا ضعیف غیرقابل اعتماد بداند; زیرا راوی آن شیخ صدوق است که از مشایخ معتمد خود نقل می کند.
افزون بر این, تردید در توقیع، به معنای انکار یکی از معجزات حضرت حجت(عج) است، زیرا در این توقیع, خطاب به سمری بیان شده که: «تو, تا شش روز دیگر از دنیا می روی» و راوی گوید: روز ششم, وی از دنیا رفت. از این روی, شیخ حر عاملی در کتاب اثبات الهداة, این توقیع را در باب معجزات حضرت می آورد.
📕اثباة الهدی ج۴ص۴۹۳
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅ این توقیع در بسیاری از کتابهای امامیه آمده است که مهمترین آنها عبارتند از:
📕کمالالدین و تمام النعمة شیخ صدوق (م381ق)،
📕إعلامالوری و تاج الموالید فی موالید الأئمة(ع) و وفیاتهم فضل بن حسن طبرسی (م 548ق)،
📕الاحتجاج احمد بن علی طبرسی (قرن ششم)،
📕الثاقب فی المناقب محمد بن علی بن حمزة طوسی (م 560ق)،
📕الخرائج و الجرائح قطبالدین
راوندی (م 573ق)،
📕کشفالغمة فی معرفة الأئمة(ع) علی بن عیسی اِربلی (م 693ق)،
📕منتخب الأنوار المضیئة علی بن
عبدالکریم نیلی (قرن هشتم)،
📕الصراط المستقیم علی بن یونس نباطی بیاضی (م 877ق)،
📕إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات شیخ محمدحسن حرّ عاملی (م 1104ق)،
📕مدینة معاجز الأئمة الاثنی عشر و دلائل الحجج علی البشر سیدهاشم البحرانی (م 1107ق)،
📕بحارالأنوار علاّمه محمدباقر مجلسی (م 1111ق)،
📕منتخب الأثر لطفالله صافی گلپایگانی (معاصر)، معجم أحادیث الإمام المهدی(عج)
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
منابع:
کانال اثنی عشریه
کتاب نص خالد
سایت ensani.ir
و.....
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 عوام فریبی1
💥 ترجمه #مغرضانه سخنرانی خاخام یهودی
✅خیانتی دیگر از سوی مبلغین فرقه همبوشی (مدّعی یمانی) برای اثبات حقانیت فرقه خود❗️
🎞 نسخه کم حجم (موبایل)
🆔 @PayehayePooshaly
.
🅾️مهدیین چه کسانی هستند
اولین و آخرین آنها هم مشخص است .وکسی که بواسطه او زمین زنده میشود.
امام حسین عليه السلام می فرماید:
«منا اثنا عشر مهديّا
♦️اولهم اميرالمومنين علي بن ابي طالب و
♦️آخرهم التاسع من ولدي
♦️و هو الامام القائم بالحق
♦️يحيي الله به الارض بعد موتها
و يظهر به دين الحق علي الدين كله و لو كره المشركون له غيبة يرتد فيها اقوام و يثبت فيها علي دين اخرون، فيوذن و يقال لهم « متي هذا الوعد ان كنتم صادقين» اما ان صابر في غيبة علي الاذي و التكذيب بمنزلة المجاهد بالسيف بين يدي رسول الله صلي الله عليه و آله»
♦️دوازده مهدی از ما است
♦️ كه نخستین آنان علی بن ابیطالب و
♦️آخرین آنها نهمین فرزند من است كه امام قائم به حق است.
♦️خداوند زمین مرده را به وسیله او زنده می كند و دین حق را بر تمام ادیان پیروز می گرداند.
برای او غیبتی است كه گروه هایی در آن، از دین برمی گردند و گروههایی دیگر بر آئین خود استوار می مانند و در این راه آزارها می بینند، به آنها گفته می شود این وعده كی واقع خواهد شد اگر راست می گویید.
آنانكه بر این آزارها و تكذیب ها صبر كنند مانند كسی هستند كه شمشیر به دست گرفته در پیشاپیش رسول اكرم صلي الله عليه و آله جهاد كند.
كمال الدين ج1 باب 30 ح 3
✅ هم دوازده مهدی
معلوم است چه کسانی هستند
هم اول و اخر آنها
هم کسی که جهان را پر از عدل و داد میکند.
این حدیث و دهها حدیث مشابه
نظرات مدعی دروغین احمد اسماعیل همبوشی و پیروان فریب خورده او را
رد میکند.
ظاهرا
این احادیث از ثقلین نیست
فقط احادیثی که اتباع بتوانند مانند بهائیان و وهابیان سوء استفاده کنند از ثقلین است!!
@modaein
هدایت شده از کانال | علی محمدی هوشیار
97.04.15 - درسنامه نقد احمدالحسن.pdf
3.36M
💯ویراست جدید
📚درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن البصری
🖊علی محمدی هوشیار
🔍به همراه اضافات
💰هزینه دانلود: دعا برای هدایت گمراهان
@almoddaie
https://telegram.me/modaein:
#نقد_مدعی_یمانی
✅ دیدگاه علامه مجلسی رضوان الله علیه در مورد حدیث ۱۲ مهدی
➖▪️💠🎴¤¤¤
بيان :
هذه الاخبار 👈مخالفة للمشهور ، وطريق التأويل أحد وجهين : الاول أن يكون المراد بالاثني عشر مهديا
👈👈 النبي وسائر الائمة سوى القائم بأن يكون ملكهم بعد القائم 7 وقد سبق أن الحسن بن سليمان أولها بجميع الائمة وقال برجعة القائم بعد موته وبه أيضا يمكن الجمع بين بعض الاخبار المختلفة التي التي وردت في مدة ملكه .
والثاني أن يكون هؤلاء المهديون من أوصياء القائم هادين للخلق في زمن سائر الائمة الذين رجعوا لئلا يخلو الزمان من حجة ، وإن كان أوصياء الانبياء والائمة ايضا حججا والله تعالى يعلم
✔️اين اخبار،
مخالف مشهور است و راه تأويل آن، دو صورت است؛
🔀راه اوّل، اينکه مراد از دوازده مهدی (هدايت شده) همان
👈👈پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم و ساير امامان به استثنای امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است؛
به اين معنا که مُلک آنها (در هنگام رجعت)، بعد از امام زمان خواهد بود.
🔀راه دوم، اين است که آن دوازده مهدی از اوصيای امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، هدايت گران خلق در زمان ائمه عليهم السلام در هنگامه
👈رجعتند👉؛
زيرا زمان نمی تواند خالی از حجّت باشد، اگر چه اوصيای انبيا عليهم السلام نيز حجج هستند،
والله اعلم.
📙 نام کتاب : بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 53 صفحه : 148
➖➖➖➖➖▪️
@modaein
https://telegram.me/modaein:
#نقد_مدعی_یمانی
⁉️ پرچم قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف
چه نوشته ای دارد؟؟
➖▪️💠🎴¤¤
پیشتر بیان شد ،
انصار دجّال بصره اصرار دارند که پرچم حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف «البیعة لله» است.
و ۳ مدرک برای آن ارائه میدهند که بطلان هر ۳ را اثبات نمودیم؛
حال ببینیم طبق روایات ، نقش پرچم امام عصر علیه السلام چیست؟؟
1⃣ الرفعة لله
بنا بر روایات ، یکی از نقوش پرچم امام عصر علیه السلام "الرفعة لله" است نه "البیعة لله"!!
که برخی از روایات مرتبط در منابع زیر در دسترس است:
📕إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج5، ص351. (نوشته ی شیخ حرّ عاملی از محدّثین بزرگ و بنام شیعه)
📕حلية الأبرار في أحوال محمد و آله الأطهار عليهم السلام ج6 ص351. (نوشته ی سید هاشم بحرانی از محدّثین بنام شیعه)
📕 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج52، ص324 ، باب 27 سيره و أخلاقه و عدد أصحابه... (نوشته ی علامه مجلسی از محدّثین بنام شیعه)
_____________
2⃣ اسمعوا و اطيعوا
قول دوم در باره نوشته پرچم امام عصر علیه السلام عبارت "اسمعوا و اطیعوا" است نه "البیعة لله"!!!
به برخی از مصادر آن دقت کنید:
📕اثباة الهدی شیخ حر عاملی
ج۵ص۲۴۷
📕 بحارالانوار ج۵۲ص۳۰۵
📕 مهدی موعود ص۱۰۹۶
📕 سفینة البحار ج۳ص۴۲۵
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⚠️ توجه
نه تنها
نقش پرچم حضرت
اسمعوا و اطیعوا
میباشد
بلکه صوت آسمانی
نیز در بعضی روایات همین است.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
امام رضا علیه السلام
الصوت الثالث ... یقول
ان الله بعث فلانا
✖️فاسمعوا له واطیعوا✖️
📕غیبت شیخ طوسی
نقل از بحارالانوار ج۵۲ص۲۸۹
_____________
امام باقر علیه السلام :
هو صوت جبرئیل الروح الامین
...✖️اسمعوا و اطیعوا✖️
📕بحارالانوار ج۵۲ ص۲۳۰
بنقل از غیبت نعمانی
_________________
والصوت ... الثالثة
...✖️فاسمعوا له و اطیعوا✖️
📕 ریاض الابرار ج۳ص۱۴۲
_____________
الصوت الثالث
✖️فاسمعوا له و اطیعوا✖️
📕الزام الناصب ج۲ص۷۸
______________
📕اثباة الهدی
شیخ حر عاملی
ندای آسمانی
عن شهرین حوشب قال
قال النبی صلی الله علیه واله و سلم
فی المحرم ینادی مناد الا ان صفوة الله من خلقه
✖️فاسمعوا له و اطیعوا✖️
➖➖➖➖➖▪️➖
❌ به نظر شما
احمد اسماعیل
و اتباع ومبلغین او
مشکل چشمی دارند
یا کور باطن هستند و مغرض؟؟؟
و سوال اینکه:
اگر این فرقه
هفت شاخه ای را با تحقیق قبول کرده اند
پس چرا اینهمه حدیث را در این موضوع و موضوعات مشابه ندیدند؟!!
تا حال دیده اید کسی برای
جهنم رفتن خودش
و اطرافیانش
اینطور کور و مغرض و باجهالت و عمل کنه؟
@modaein
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
📩
پایه . . . . . . . . . . . . 8
—<( بسم الله الرحمن الرحیم )>—
صلی الله علیک یا ولی العصر ادرکنا
ا ─═ঈঊ 🍂🍃🌸🍃🍂 ঊঈ═─ ا
با سلام خدمت همه عزیزان 💐
ـhttps://eitaa.com/PayehayePooshali
💠 #ترجمه_آزاد
(على رأس السابع منا الفرج)
❇️ بخش اول:
یکی از شیوههای رایج عوام فریبی در فرقه همبوشی ــ مدعی یمانی ــ به جهت اثبات حقانیت خود، تمسک به روایات ضعیف و غیر مشهور است.
✅ اساساً همه فرقههای پوشالین برای اثبات حقانیت خود به روایات #آحاد و #جعلی و #ضعیف و #شاذ و #غیر_مشهور استناد میکنند.
👈 عدم آشنایی توده مردم با روایات صحیح و متواتر 👈 وسوء استفاده همبوشیان از این عدم آگاهی، موجب میگردد تا همواره عدهای از مردم در تشخیص حق از باطل دچار مشکل شده و در دام فرقههای پوشالین بیفتند.
یکی از آن روایات ضعیف و غیر مشهور، روایتی است منسوب به امام صادق (صلوات الله علیه) که در زیر به آن اشاره نموده و سپس نکاتی تقدیم عزیزان میگردد.
قَالَ [علي بن أحمد العلوي الموسوي] وَ حَدَّثَنِي حَنَانُ بْنُ سَدِيرٍ عَنْ أَبِي إِسْمَاعِيلَ الْأَبْرَصِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع عَلَى رَأْسِ السَّابِعِ مِنَّا الْفَرَج. غیبت شیخ طوسی ص53
ترجمه:
امام صادق (صلوات الله علیه) فرمودند که بر سر #هفتمین از ما، فرج است.
⛔️ مبلغین فرقه همبوشی با استناد به این حدیث میگویند:
((ششمین فرزند امام صادق (ع)، امام زمان (عج) میباشند. پس مراد از هفتمین فرزند امام صادق (ع) کیست؟))
وبا این استدلال کودکانه، قصد اثبات حقانیت احمداسماعیل همبوشی را دارند.
✅ بررسی:
1⃣ مرحوم شیخ طوسی این حدیث را از کتاب (فی نصرة الواقفة) تالیف علی بن احمد علوی موسوی نقل مینماید.
کتب رجالی از این شخص نامی به میان نیاوردهاند اما آنچه از کلام شیخ طوسی فهمیده شده و مسلم به نظر میرسد ــ که در پاراگراف بعدی به آن اشاره میشود ــ وی یکی از پیروان فرقه واقفیه میباشد.
🔅 شیخ طوسی قبل از اشاره به روایات کتاب (فی نصرة الواقفة) میگوید:
فأما ما ترويه الواقفة 👈 فكلها أخبار آحاد لا يعضدها حجة و لا يمكن ادعاء العلم بصحتها 👈 و مع هذا فالرواة لها مطعون عليهم لا يوثق بقولهم و رواياتهم 👈 و بعد هذا كله فهي متأولة، و نحن نذكر جملا مما رووه و نبين القول فيها 👈 فمن ذلك أخبار ذكرها أبو محمد علي بن أحمد العلوي الموسوي في كتابه في نصرة الواقفة. غیبت شیخ طوسی ص43
☘ ترجمه:
((اما آنچه که واقفیه روایت کردهاند 👈 [اولاً: ] همگی #خبر_واحد هستند که هیچ حجت و دلیلی آنها را تقویت نمیکند و ادعای علم به صحت آنها ممکن نیست. 👈 [ثانیاً: ] علاوه بر این راویان آنها هم مورد #طعن و غیر قابل اعتماد هستند و نمیتوان به قول و روایتشان اعتماد کرد و 👈 [ثالثاً: ] بعد از همه این توضیحات، تمام روایات آنها قابل #تاویل و توجیه هستند.
وما تعدادی از آنها را ذکر کرده و بحث در آنها را روشن مینماییم 👈 و از جمله آن اخبار، روایاتی است که ابومحمد علی بن احمد علوی موسوی در کتابش (فی نصرة الواقفة) ذکر نموده است))
پس در نظر مرحوم شیخ طوسی روایت فوق، خبری واحد است و راوی آن ــ علی بن احمد علوی موسوی ــ از فرقه واقفیه بوده و مطعون وغیر قابل اعتماد میباشد.
2⃣ موسوی این روایت را از (حنان بن سدیر) نقل مینماید.
حنان بن سدیر به تصریح شیخ طوسی در کتاب (اختیار معرفة الرجال ص555) واقفی مذهب بوده اما در کتاب (الفهرست ص164) از او با عنوان (ثِقةٌ) یاد مینماید.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
3⃣ حنان بن سدیر این روایت را از (ابو اسماعیل الابرص) نقل مینماید.
لازم به ذکر است که در کتب رجالی 👈 هیچ ذکری از #ابو_اسماعیل_الابرص به میان نیامده است.
📌 خلاصه اینکه این روایت ضعیف السند بوده و غیر از پیروان فرقه واقفیه، کسی آن را نقل ننموده است.
4⃣ فرقه واقفیه کسانی هستند که تا امامت امام کاظم (صلوات الله علیه) را قبول کرده ودر امامت امام رضا (صلوات الله علیه) #توقف نمودند لذا به #واقفیه مشهور گشتند.
پیروان این فرقه با تمسک به حدیث فوق، قصد دارند تا حقانیت فرقه خود را ثابت نموده و امام کاظم (صلوات الله علیه) را به عنوان قائم و آخرین امام معرفی نمایند.
5⃣ مرحوم شیخ طوسی پس از نقل این روایت از فرقه واقفیه، در مقام دفاع از عقیده خود ـــ یعنی اثبات 12 امام ـــ و ابطال فرقه واقفیه برآمده ومعنای دیگری را برای این روایت ذکر میکنند.
🔅 ایشان در مورد معنای این روایت میفرمایند:
يحتمل أن يكون السابع منه لأنه الظاهر من قوله منا إشارة إلى نفسه و كذلك نقول السابع منه هو القائم بالأمر، و ليس في الخبر السابع من أولنا و إذا احتمل ما قلناه سقطت المعارضة به.
☘ ترجمه:
((احتمال میرود که هفتمین، از امام صادق (صلوات الله علیه) باشد 👈 زیرا ظاهر از گفتار ایشان که فرمودند (منّا/ از ما) اشاره به #خود_ایشان است.
[یعنی ظاهر از کلام امام صادق (ع) این است که خود را در شمارش حساب فرموده و اولین از هفت نفر میباشند]
و ما هم این چنین معتقدیم که هفتمین از #ایشان همان قائم به امر است، و در روایت نیست که [فرموده باشند] هفتمین از اول ما [و مراد از اول، حضرت علی (ع) است]
و زمانی که احتمال آنچه گفتیم باشد، معارضهای که به خاطر این خبر ادعا شده [که روایت با اعتقاد به 12 امام معارض است] ساقط میشود [زیرا این خبر عین اعتقاد ما میباشد، نه واقفیه]))
📌 پس بنا بر گفته مرحوم شیخ طوسی معنای دیگری هم برای این حدیث احتمال میرود ــ و اذا جاء الاحتمال، بطل الاستدلال ــ وبر اساس این معنا، فرج بر سر امام دوازدهم (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) بوده واستدلال فرقه واقفیه به این حدیث در حقانیت خود، ناتمام میماند.
6⃣ مبلغین فرقه همبوشی برای اثبات حقانیت خود به این حدیثِ واحدِ ضعیف السند از فرقه واقفیه استناد کرده اما در ترجمه عبارت توضیحی مرحوم شیخ طوسی در ذیل حدیث، خیانت نموده و رسوایی بزرگی را برای خود رقم زدهاند.
⛔️ مبلغین این فرقه در ترجمه عبارت توضیحی مرحوم شیخ طوسی (يحتمل أن يكون السابع منه) میگویند:
((امام صادق میفرمایند که هفتمین از فرزند من، نه اینکه فرموده باشند هفتمین امام از اول که در نتیجه امام کاظم (ع) بشود . . . ششمین فرزند امام صادق (ع)، امام زمان است. پس منظور از هفتمین فرزند کیست؟))
😳 و این در حالی است که در کلام شیخ طوسی هیچ سخنی از (فرزند) در میان نیست اما در ترجمه آزاد ارائه شده در این فرقه، عبارت (فرزند) گنجانده شده است تا فهم صحیح کلام شیخ طوسی از مخاطبین گرفته شود.
7⃣ همانطور که بیان شد، ترجمه صحیح از عبارت توضیحی شیخ طوسی اینگونه بود که:
(احتمال میرود که هفتمین، از امام صادق (صلوات الله علیه) باشد زیرا ظاهر از گفتار ایشان که فرمودند (منّا/ از ما)، اشاره به خود ایشان است [یعنی ظاهر از کلام امام صادق (ع) این است که خود را در شمارش حساب فرموده و اولین از هفت نفر میباشند] . . .)
برای این ترجمه ارائه شده از سوی ما، شواهد دیگری هم وجود دارد که در زیر به آنها اشاره مینماییم.
🔆 شاهد اول:
مرحوم شیخ حر عاملی هم در کتاب (اثبات الهداة ج5ص117) پس از نقل این روایت از شیخ طوسی، به کلام ایشان اشاره نموده ومیگوید:
(المراد السابع منه عليه السّلام لا من علي عليه السّلام 👈و السابع منه هو الثاني عشر ذكره الشيخ قال: و هو الظاهر من قوله منا)
☘ ترجمه:
مراد، هفتمین از امام صادق (ع) میباشد، نه [هفتمین] از حضرت علی (ع) 👈 و هفتمین از امام صادق (ع) همان [امام] دوازدهم است که شیخ طوسی آن را ذکر نموده ومیگوید: واین معنا ظاهر است از گفتار امام صادق (ع) که فرمودند (منّا/ از ما).
📌 پس مرحوم شیخ حر عاملی هم همان برداشت ما را از کلام شیخ طوسی داشته و در کتاب خود مینویسد.
(صفحه بعد)📄👇👇👇
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
https://eitaa.com/PayehayePooshali
ـ📄👆👆👆
🔆 شاهد دوم:
با توجه به ترجمه غلط مبلغین فرقه همبوشی از کلام شیخ طوسی، فهمیده میشود که تعداد ائمه حصر در عدد 12 نبوده بلکه بیشتر میباشد و این در حالی است که شیخ طوسی به چنین چیزی اصلاً قائل نبوده و در کتاب خود بر خلاف آن سخن رانده است.
☘ وی در کتاب غیبت ص127 میگوید:
(أن الأئمة ع بعد النبي ص اثنَا عَشَر لا يزيدون و لا ينقصون)
ترجمه:
همانا ائمه بعد از پیامبر (ص) دوازده نفر میباشند، نه زیاد میشوند و نه کم.
و سپس شروع به ذکر روایات مربوط به تعداد ائمه مینماید.
☘ ویا در ص 228 همان کتاب میگوید:
(فأما من قال إن للخلف ولدا و إن الأئمة ثلاثة عشر فقولهم يفسد بما دللنا عليه من أن الأئمة ع اثنا عشر فهذا القول يجب إطراحه)
ترجمه:
اما کسانی که گویند: (همانا برای حجة بن الحسن فرزندی است وامامان 13 نفر هستند) پس گفتار آنان #فاسد است به خاطر آنچه استدلال کردیم [از روایات] بر آن که ائمه 12 نفر هستند. پس این گفتار [که امام زمان (ع) فرزندی داشته و امامان 13 نفر هستند] باید کنار گذاشته شود [و ردّ این قول از بدیهیات است].
📌 پس با توجه به اعتقاد شیخ طوسی در مورد تعداد امامان وحصر آنان در عدد 12، معلوم میشود که مراد ایشان از عبارت (يحتمل أن يكون السابع منه لأنه الظاهر من قوله منا إشارة إلى نفسه . . .) همان ترجمهای است که ما ارائه نمودیم و ترجمه ارائه شده از مبلغین فرقه همبوشی غلط و مغرضانه میباشد.
8⃣ لازم به ذکر است که در صورت پذیرش معنای ارائه شده توسط مبلغین فرقه همبوشی 👈 بازهم حقانیت احمداسماعیل همبوشی ثابت نمیشود زیرا طبق ادعای احمد اسماعیل ــ در صورت صحت و پذیرش این ادعا ــ او فرزند هفتم امام صادق (ع) نبوده بلکه فرزند #یازدهم امام صادق (ع) میباشد😂.
📌 با همین نکته بسیار ساده، می توان پی به میزان 👈 فهم و تعقل عوام الناس 👉 پیرو این فرقه برد.
ـــــــــــــــــــ
💥 تلنگر و تعقل:
📌 کسانی که در ترجمه روایات ـــ آن هم روایات آحاد و ضعیف السند از فرقه واقفیه ـــ و عبارات #خیانت می کنند #شیاد بوده و پیروی از شیادان به حکم عقل و نقل جایز نبوده و قبیح می باشد.
🙏 به امید بیداری هر چه زودتر عزیزان در دام افتاده و بازگشتشان به دامان تشیّع
https://eitaa.com/PayehayePooshali
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
.
هدایت شده از پایه های پوشالی در نقد مدعی یمانی ( احمدالحسن )
😂 اغلب استدلالات همبوشیان اینگونه است👆👆👆
✅ و نمونه ای از آن در لینک زیر:
🆔 https://eitaa.com/PayehayePooshali/297
🙌در پناه صاحب الزّمان (عج)
محفوظ باشید از مدّعیان
.