eitaa logo
مدافعان ظهور
393 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
❣ 📖 السَّلامُ عَلی وَلِیِّ اللَّهِ وَ ابْنِ اَوْلِیآئِهِ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که همچون پدران پاکت، بر ذره ذره این عالم ولایت داری. سلام بر تو و بر روزی که زیر پرچم ولایت تو جهان آباد خواهد شد. 📚 بحار الأنوار، ج‏99، ص 117.
شما تنها کسی هستید که با آدم ها به خوبی خودتان رفتار میکنید نه به بدی خودشان... به خوبی خودتان ما را و کوتاهی هایمان را ببخشید... السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَدَلِيلَ إِرادَتِهِ
‌‌‌‌🌷امام مهدی شناسی 🌷 زیارت آل یاسین 🌹فَالْحقُّ ما رضیتُموه و الْباطلُ ما اَسخطْتُموه و الْمعرُوف ما أَمرْتُم بِه و الْمنْکَرُ ما نَهیتُم عنْه🌹 ⭐️این چهار جمله در قسمت های پایانی زیارت نشان از نقطه صعود و اوج معرفت زائر دارد. این جملات هم بـر اساس ظاهری زیبا و دلنشین و هـم محتوای زیبا در هم آمیخته شده است. 🍀رودررویی دو جریان حق و باطل و تقابل منکر و معروف ملاک گـذاری مـی شـوند. در ایـن عبـارات پرمغـز،شاخص اصلی دو جریان فکری و عقیدتیِ همیشه جاری در جهان و نیز ملاک روشنی و تیره گی هر عملـی در این دنیا به زیبایی بیان شده است. ☘مفهوم حق و باطل کلمه حق و باطل نقیض یکدیگرند و هر کدام را به ضد دیگری معنـا کـرده انـد مفهـوم حـق دارای ابعاد گوناگون و گسترده ای است و در ضمن اکثر آن ثبات و مطابقت با واقع لحاظ شده اسـت. 🌿حـق در حوزه ی اعتقادات و معرفت به معنای مطابق با واقع است و از آن به حقیقـت تعبیـر مـی شـود. 🍀در عرصه ی جزا و حقوق،حق به معنای چیزی است که صاحب آن شایستگی و لیاقت آن را داشـته باشـد و گاهی هم به معنای وجود بی نقص و کامل است. 🍂باطل نقیض حق و چیزی است که ثبـات و قـوام ندارد. 🍂صفت حق و باطل دو صفتى است که در اصل، مختص به اعتقاد بوده، و اگر غیر اعتقـاد را هـم به حق و یا باطل خوانده اند،با توجه به ارتباط با اعتقاد و در معنای مجازی بوده است . 🌼مفهوم معروف و منکر معروف به معنای شناخته شده و هر چیزیست که عقل و فطرت سلیم با آن آشنایی دارد، و منکر معنای ناشناس، چیزیست که به دور و بر کنار از عقل و دین است.چون شناخت همه جانبه و علمى این مفاهیم و تطبیق آن بر موارد گوناگون از عهده ی افراد معمولی بر نمی آید؛ لذا دین ، معروف و منکـر را تبیین و مشخص مى کند.این دو صفت معمولا در امور عملی و جنبه های رفتاری بکار می روند. 🌸امام، محور، معدن و مرجع حق در این قسمت تاکید بر محوریت ولایت در حق و حقیقت و چرخش معروف و منکر برمعیار رضـایت امام است.همـان جملـه مشـهور پیـامبر کـه در حـق امیـر حـق مـدار، مـولای موحـدین 🌷امیرالمومنین فرمودند:"علی با حق است و حق با علی..." در زیارت جامعه کبیره می خوانیم:" و الْحقُّ معکُم و فیکم و منکم و الیکم و انتم اهله و معدنه" 🍂حق با شما و در خاندان شماست و مبدأش شما و مرجعش به سوی شماست و اهل حق و معـدن حـق شمائید" 🌼این فراز از زیارت تسلیم بودن در مقابل امام و حجت خدا را می رساند. در این قسمت به مولای خـود عـرض می کنیم، کاملا تسلیم شما هستم‌.هرچه شما به آن راضی باشید حق است و هرآنچه از آن بیزار باشید باطـل است. 🌷 ویژگی یک شیعه این است که چشم در لبان مبارک امام خود دارد و هرآنچه او امـر کنـد را بـه عنوان معروف می پذیرد و همه چیز را وابسته به امر و نهی امام و رهبر خود می داند. اطاعت امام، اطاعت از خداست🌷 🌸این معرفت و تسلیم نسبت به امام و حجت خدا در واقع همان چیـزی اسـت کـه قـرآن از مـومنین نسبت به پیامبر صلوات الله علیه و آله می خواهد. 🌼 آنچه امامان به آن امر و نهی می کنند چیزی جز امر و نهی خدا نیسـت و اهـل بیـت در واقـع آشکار کنندگان و تبیین کنندگان امر و نهی خداونـد متعـال هسـتند. 🍂خلاصه اینکه در این مقام به شئون و برخی وظایف امام در روی زمین اقرار می کنیم. امـام چـون نماینـده و منصوب از طرف خداست، اراده و خواست او همان معروف اسلام است و او از هرچه اظهار تنفر کند، همان در دین الهی منکر و مبغوض خواهد بود . 🌿🌺❤️🌺❤️🌺🌿
فصل۲ مدعیان مهدویت اسماعیل قسمت۲۲ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۲ مدعیان مهدویت اسماعیل قسمت۲۲ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
فصل۲ مدعیان مهدویت اسماعیل قسمت۲۲ فرقه ای موسوم به اسماعیلیه عقیده دارند که اسماعیل فرزند امام صادق علیه السلام وفات نکرده است؛ بلکه از باب تقیه، نسبت مرگ به وی داده شده است؛ او رجعت خواهد کرد و جهان را از عدل و داد پر خواهد ساخت و او را مهدی و قائم منتظر می دانند. (نجم ثاقب، نوری، ص ۲۱۵) شخص اسماعیل از افکار و رفتار رهبران اسماعیلی منزه می باشد. شیخ مفید دربارهِ او می گوید: اسماعیل بزرگترین پسر امام صادق علیه السلام بود و امام او را بسیار دوست داشت و نسبت به او بیش از دیگران نیکی و محبت می کرد؛ ولی اسماعیل در زمان حیات پدر از دنیا رفت و مردم جنازه اش را به مدینه نزد پدر آوردند و در قبرستان بقیع دفن کردند. حضرت در مرگ او بسیار بی تابی می کرد؛ به گونه ای که با پای برهنه و بی ردا به دنبال تابوت او می رفت؛ و دستور فرمود تابوت او را پیش از دفن، چندین بار به زمین نهادند و هر بار حضرت می آمد و پارچه از روی صورتش بر می داشت و در روی او نگاه می کرد؛ و مقصودش از این کار این بود که مرگ او را پیش چشم آنان که گمان امامت و جانشینی او را پس از پدر بزرگوارش داشتند، قطعی کند و شبهه آنان را درباره زنده بودن اسماعیل، برطرف سازد و به آنها بفهماند که اسماعیل از دنیا رفته است. (الارشاد، شیخ مفید، ص ۵۵۴-۵۵۳) با این تدبیر امام، افرادی از اصحاب از این عقیده بازگشتند و گروهی اندک – که نه در زمرهِ نزدیکان امام بودند و نه از راویان حدیث آن بزرگوار و بی خبر از مسأله امامت بودند – گفتند: اسماعیل زنده است و امام پس از پدرش است؛ و به این عقیده باقی ماندند. (همان) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
. امروزحتما یه کارکوچیکم که شده برای خوشحالی پدرومادرمون انجام بدیم. فقط به نیت شادی وفرج امام خوبی هایمان😊 . هر روزیک هدیه عملی تقدیم به عج🌹 . @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂این لحظه ها که پر شده از رنگ انتظار گل کرده در سه شنبه شب جمکران هنوز... 🍂می پیچد اشتیاق تو هر هفته در حیاط تنها سه روز مانده به جمعه! فقط سه روز...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰بسم الله الرحمن الرحیم🔰 🌸🌸 📝 ( ) ✅ چگونگی تشکیل اخلاط:👇👇 ✨غذایی که ما می‌خوریم هضم آن از دهان آغاز می شود و در معده و روده هضم اصلی صورت می گیرد . ✨پس از هضم مواد غذایی که حالتی چون کشکاب دارد و به آن « کیلوس » می گویند از طریق عروق بسیار ریزی که به روده ها پیوسته اند ، جذب شده و از طریق ورید باب به کبد وارد میشوند. کبد روی این مواد غذایی هضم دومی را انجام میدهد و تغییراتی در آن ایجاد می کند که حاصل آن را « کیموس » می گویند. پس از این دو هضم ، چهار جسم سیال و روان ایجاد شده است که همان اخلاط چهارگانه است که دربالا اشاره کردیم:👇👇 ↩️۱_صفرا :👇👇 ✨کفک خون است، رنگ زرد دارد و مزه آن تلخ است گرم و تر و سبک تر از خون است و طبع آن گرم و خشک است تولید آن در جگر است .بخش عمده آن وارد کیسه صفرا میشود و بخشی از آن همراه خون در عروق حرکت می کند. بخشی از صفرا که همراه خون است باعث افزایش نفوذ در رگهای باریک و منفذ کوچک می شود همچنین غذای ریه از خون صفراوی است. ✨بخشی از صفرا که در کیسه صفرا ذخیره می شود نیز در زمان مورد نیاز به روده ترشح می شود و به هضم بلغم و دفع مدفوع کمک می کند. ↩️۲_ دم:👇👇 ✨هرغذایی که میخوریم آن وقت غذا ی واقعی میشود که به خون تبدیل میشود. رنگ خون سرخ و مزه آن شیرین، بوی آن خوش است . طبع آن گرم و تر است. محل تولید آن کبد است. ↩️۳_بلغم :👇👇 ✨بلغم غذایی است که گوارش آن کامل نشده و درصورت گوارش و هضم کامل ،می تواند به خون تبدیل شود. رنگ آن سفید ، غلیظ تر از خون و بی مزه است و نسبت به خون و صفرا ، سرد است ، اما نسبت به بدن انسان سرد نیست. در هرحال طبع آن سرد و تر است. ✨علاوه بر آنکه بلغم غذای ذخیره بدن است ،آمیختن آن با خون برای غذا رسانی به اعضایی که سرد و ترند مثل مغز لازم است . همچنین بلغم باعث رطوبت و نرمی مفاصل می شود؛ گویی مفاصل را روغن کاری می کند . محل تولید بلغم عمدتا معده است. ↩️۴_سودا :👇👇 ✨رسوب خون است. لذاسنگين تر و غلیظ تر از سایر اخلاط است. رنگ آن سیاه و مزه آن امیخته از شیرینی و ترشی و گَسی است. تولید آن در جگر است. بخش عمده آن در طحال ذخیره میشود و مقدار کمی همراه خون میگردد تا به اعضایی که برای تغذیه نیاز به سودا دارند برسد مثل استخوانها همچنین سودا باعث قوام دهی به خون و بافتها و ایجاد ثبات در آنها می گردد.
دوستان وارد این لینک شوید ☝️☝️☝️
آقاترین سکوت مرا غرق نور کن مارا قرین منت و لطف حضور کن وقتی گناه کنج دلم سبز می شود آقا شفاعت این ناصبور کن می ترسم از شبی که به دجال رو کنیم آقا تو را قسم به شهیدان ظهور کن. . 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
⏫⏫⏫⏫⏫⏫ ✨ مثلا در روایت است که فرمودند در سال هفتاد هجری بعد از شهادت امام حسین علیه السلام، فرج رخ می‌دهد. سال ۶۱ گذشت و واقعه عاشورا اتفاق افتاد و به اصطلاح فرجی هم رخ نداد. امام در پاسخ سوال که آیا فرج رخ داد می‌فرماید، بداء رخ داده است. حال در واقع آیا آن چیزی که تحت عنوان فرج، امام خبر داده بودند، بعد از عاشورا تحقق پیدا کرد یا خیر؟ عموم مردم فرج را عبارت از ظهور حضرت صاحب الزمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء می‌دانند که ایشان ظاهر می‌شوند و با دشمنان مبارزه می‌کنند و تشکیل حکومت می‌دهند؛ چون مردم چنین ظهوری ندیدند می‌گویند فرج واقع نشد در حالیکه معنای فرج این نبود؛ انسان کامل فرمود بعد از سال ۶۱ فرج واقع می‌شود که در واقع فرج نیز واقع شد... پس از وقوع واقعه‌ی عاشورا، حکومت بنی‌امیه اندک اندک از بین رفت و در اوایل ورود بنی‌عباس، فرجی برای شیعه حاصل شد که امام باقر و امام صادق علیهما السلام تعداد زیادی شاگرد تربیت نمودند و احادیث بسیاری از این دو امام صادر شد اما مردم معنی فرج را نمی‌دانند و این همان بداء است لذا انسان کامل می‌فرماید من هر چیزی که در اراده و مشیت حق تعالی است می‌توانم به شما بگویم اما شما آن چیزی که واقع می‌شود را نمی‌توانید بر گفته‌های من تطبیق دهید و ممکن است به ما نسبت دروغ بدهید و بگویید آن چیزی که امام صادق علیه السلام فرمود واقع نشد. ✨ بنابراین ما حق نداریم روایات را با وقایع تطبیق کنیم؛ بزرگان دین و ائمه اطهار علیهم السلام به ما چنین اجازه‌ای نداده‌اند که مثلا بگوییم فلان واقعه در سوریه همانی است که در فلان روایت آمده است یا فلان شخص همان سید خراسانی و یا سید یمانی است و... مشخص نیست که منظور ائمه علیهم السلام همانی باشد که ما فکر می‌کنیم؛ ممکن است از نظر ما، مراد از صیحه‌ی آسمانی رعد و برق و صدایی کذایی باشد لکن در نظر انسان کامل، صیحه‌ی آسمانی چیز دیگری بوده که ممکن است واقع هم شده باشد ولی ما نتوانسته باشیم آن را تطبیق دهیم. به نظر می رسد این مطلب تبیین دقیقی از بداء باشد. والله اعلم بالصواب. 🕊🌺 🌺🕊
‌🌷امام مهدی شناسی 🌷 زیارت آل یاسین اعلام آمادگی براي یاري امام عصر 🌹فنفسی مؤْمنَۀٌ بِاللَّه وحده لَا شَرِیک له و برسوله و بامیرالمومنین و بکم یا مولای أَولکُم و آخـرِکُم و نُصرَتی معدةٌ لَکُم و مودتی خَالصۀٌ لَکُم آمینَ آمین🌹 🌼پس نفس و جان من ایمان به خداوند یکتاى بی شریک دارد، و اعتقاد به رسول او، و به أمیر المؤمنین دارد، و اى مولاى من به شما و این ایمان من به شما خاندان به ابتدا و آخر شما (همه شما)است، و نصـرت و یـارى من مهیاى شما است، و محبت من بطور خالص براى شما است، خدایا اجابت فرما،اجابت فرما... 🌼 در اینجا بعد از شاهد گرفتن امام بر عقائد حقّه و بیان ملاک سعادت و ابراز تولّی و تبرّی به محضر ایشـان،آمادگی خویش را برای یاری امام در تمام ابعاد اعلام می داریم. 🌼در این مقام در سه بعد معرفت،محبت و اطاعت،آمادگی خویش را برای یاری اماممان اعلام می داریم؛ 1⃣معرفت(اعتقادی) ◀️آنچه در بعد اعتقادی است در این جمله آمـده اسـت:"فَنَفسـی مؤمنَـۀٌ" اظهـار ایمـان و اعتراف به وحدانیت حق و رسالت حضرت ختمی مرتبت و وصایت امیرالمـؤمنین و سایر خاندان رسالت عرضه می داریم. ای مولای من اعتقاد من بـه شـما کامـل و تمـام است من معتقد به همه شما خاندان هستم و امامان من دوازده نفرنـد و همـه، جانشـینان برحق رسول خدا هستند. 2⃣محبت (عاطفی) ◀️ و اما در بعد عاطفی و محبتی که نقش انگیزه را برای اقدامات عملی ما دارد به امـام عرضـه می داریم:"و مـودتی خالصـۀٌ لَکُـم" ای امـام زمـان، آن دوسـتیِ خـاص و آن محبـت مخصوص من که ریشه فطری و تمایل طبعیِ من با آن هم سوست و حصول و تحقّقش را آرزومندم،همانا خالص و از آنِ شماست. 3⃣طاعت(عملی و رفتاری) ◀️اما از بعد عملی با جمله :"و نُصرَتی معدۀٌ لَکُم" آمادگی عملی خـود را بـرای یـاری امام علیه السلام اعلام می کنیم. مسلّماً کسی می تواند امام عصر را یاری نماید که در خود شرایط و لیاقت یاری را پدید آورده باشد. ◀️حکومت امـام در زمـین حکومـت صـالحان و مصلحان است. حاکمیت عدل در سراسـر زمـین بایسـتی توسـط انسـانهایی وارسـته و شایسته تحقّق یابد. ◀️به عبارت دیگر در این جمله عرض می کنیم:این گونه که شما را دوست دارم دیگـری را دوسـت نـدارم، ایـن جایگاهی که شما در قلب و دل من دارید،هیچ کس ندارد. 🌿❤️🌿❤️🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل۲ مدعیان مهدویت محمد بن اسماعیل   قسمت۲۳ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۲ مدعیان مهدویت محمد بن اسماعیل   قسمت۲۳ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
فصل۲ مدعیان مهدویت محمد بن اسماعیل   قسمت۲۳ گروهی از شاخه «اسماعیلیه» – که پیشتر از آنان سخن به میان آمد – به نام فرقه «مبارکیه» محمد بن اسماعیل را مهدی و امام زنده غایب دانستند (نجم ثاقب، ص ۲۱۵) علاوه بر ایشان قرامطه، که گروه دیگری از اسماعیلیه هستند محمد بن اسماعیل را مهدی موعود می دانستند و عقیده داشتند که وی زنده است و در بلاد روم زندگی می کند. (فرق الشیعه، ص ۱۰۲) البته تمام این گروهها از طرف امام صادق علیه السلام مورد طرد و انکار قرار گرفتند. علاوه بر این مطلبی که دلالت کند خود محمد بن اسماعیل ادعای امامت و مهدویت داشته باشد، نیز در منابع روائی یافت نمی شود. به هر روی کاذب بودن این دعاوی بر هر کسی که معارف ناب شیعه اثنی عشری را بشناسد از روز روشن تر است و کثرت روایاتی که اینچنین باورهائی را بر نمی تابند از تصور ما بیشتر است. برای نمونه از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: «کسی که به تمام ائمه اقرار کند؛ ولی «مهدی» را انکار نماید؛ همانند کسی است که نسبت به همه انبیا اقرار نماید، ولی محمد (صلی الله علیه و آله) را انکار نماید.» از حضرت سؤال شد: ای فرزند رسول خدا! «مهدی» کدام یک از فرزندان توست؟ حضرت فرمودند: «پنجمین فرزند از اولاد هفتمین امام است. او از شما غایب خواهد شد و بر شما جایز نیست نام او را بر زبان آورید» (کمال الدین و تمام النعمه، صدوق، ج ۱، ص ۳۳۳) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
. مگه نمیدونیم امامِ ما باشادی ما شاد و باغم ماغمگین میشه؟ پس بیاین تمرین کنیم از غم واندوه وکسالت دوری کنیم!😊 . هر روزیک هدیه عملی تقدیم امام خوبی ها🌷. . @modafeanzuhur