eitaa logo
مدافعان ظهور
393 دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِى الْأَوَّلِينَ وَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِى الْآخِرِينَ وَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِى الْمَلَاَ الْأَعْلىٰ وَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فِى الْمُرْسَلِينَ.
امام زمان دل آمده از غمت به جان ادرکنی جان آمده بر لب الأمان ادرکنی ترسم که بمیرم و نبینم رویت یا_مهدی صاحب الزمان ادرکنی اللهم_عجل_لولیک_الفرج https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل۲ مدعیان مهدویت امام صادق علیه السلام قسمت۲۱ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۲ مدعیان مهدویت امام صادق علیه السلام قسمت۲۱ متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️
فصل۲ مدعیان مهدویت امام صادق علیه السلام قسمت۲۱ فرقه ناووسیه معتقد به مهدویت امام صادق علیه السلام شدند؛ ایشان بر این باورند که آن حضرت زنده و غایب است. (ر.ک: الغیبه، شیخ طوسی، ص ۱۹۲) اولین کسی که این ادعا را در مورد حضرت مطرح نمود شخصی به نام ناووس از مردم بصره است؛ وی را عبدالله بن ناووس یا عجدون بن ناووس خوانده اند. (ر.ک: تاریخ ادیان و مذاهب، ج ۳، ص ۱۲۵۱)اما علاوه بر این گروه دیگری معروف به «جعفریه واقفه» نیز به امامت، غیبت و رجعت امام جعفر صادق علیه السلام معتقد بودند؛ رئیس این فرقه شخصی به نام عبدالرحمن بن محمد بوده است. (ر.ک: فهرست ابن ندیم، ص ۱۹۸) به هر روی این ادعا نسبت به امام صادق علیه السلام درست نیست زیرا: الف) به شهادت تاریخ حضرت در سال ۱۴۸ ه.ق به شهادت رسیده اند. ب) دیدگاه این گروه با مسلمات شیعه اثنی عشری – نظیر تعداد امامان معصوم و فرزند امام عسکری بودن قائم (علیهما السلام) و … – سازگاری ندارد به همین جهت است که پس از چندی این فرقه نیز از بین رفتند و هم اکنون وجود خارجی ندارند. ج) روایات صریح امام صادق علیه السلام نیز تناسبی با این دیدگاه ندارد برای نمونه مفضل بن عمرو می گوید: بر امام صادق(ع) وارد شدم و عرض نمودم: ای آقای من! کاش جانشین خودت را به ما معرفی می نمودی. فرمود: «ای مفضّل! امام بعد از من فرزندم «موسی» است و امام خلف و موعود منتظر (م ح م د)، فرزند «حسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی» است.» (کمال الدین و تمام النعمه، ج ۱، ص ۳۳۴) . @modafeanzuhur
. از سنت های زیبای دین ما و سفارش پیامبر رحمت و مهربانی ماست❤️ امروز به عشق پیامبرمون و به نیت سلامتی و فرج مولا این سنت زیبا را به جا آوریم🌷 . @modafeanzuhur
🌸🌸 📝 ( ) 🔷 علایم جسمانی مزاجها👇👇 ♻️علایم افرادی که دارای مزاج گرم و مرطوب ( ) هستند:👇👇 ✨ پوست نرم ،سرخی ،و برافروختگی چهره ، چروک پوست ندارد ، تعریق فراوان (عرق گرم )، رگهای آشکار و برجسته دست ، 🔻 ادرارزیاد ،میل جنسی بالا ،توان جنسی بالا ، توان جنسی بالا در کمیت ، 🔺موهای سیاه خرمایی تیره و روشن ، موی درشت و قابل انعطاف، پرمو ، بعضی از انها طاسی فرق سر وبعضی پرمو ، 🔻دارای ابروهای پر پشت ،قرمزی اسکلرا (سفیدی چشم )،مردمک میشی تیره و سیاه ، چشمهای درشت 🔺بینایی معتدل ،بم بودن صدا ،دربرخی افراد درصورت غلبه دم مزه دهانشان شیرینی صبحگاهی دارد ،گرایش به ترشی دارد ، 🔻اشتهای زیاد و خوراک خوب ، عطش نسبی ، قار و قور شکم ندارد ، نفخ ندارد ،گرایش به شیرینی کم دارد ، گرایش به شوری ندارد، رنگ زبانشان قرمز است ، 🔺 بوی دهان ندارد ،درشت اندام و تنومند ، قدبلند ، عضلات قوی و تنومند ، سینه های پهن و گشاد ، چهارشانه ، چانه درشت ، لبهای بزرگ از طول وعرض ، بزرگترین سرها را دارند ، پیشانی بلند و بزرگ ، گردن درشت و عضلانی.✨ ♻️علایم افرادی که دارای مزاج گرم و خشک ( ) هستند:👇👇 ✨پوست خشک ، زردی چهره و چشم ، چروک خشک ، تعریق کم ، رگهای دست گاهی آشکار و گاهی کم آشکار ، 🔸ادرارکم ، میل جنسی بالا و تیز ، توان جنسی در کمیت بالا و درکیفیت ضعیف ، برخی زودانزالی گرم دارند ، موها سیاه خرمایی ، موی خشک و ضخیم و برجسته ، پرمو ، وگاهی طاسی جلوی سر ، 🔹 ابروها نسبت به دموی ها کم و نسبت به بقیه پر پشت تر ، زردی اسکلرا ، مردمک میشی روشن ، چشم بادامی ، تیزبینی چشم ، 🔸گاهی تلخی صبحگاهی دهان ، گرایش به ترشی زیاد ، اشتهای کم ، عطش فراوان ، قار و قور شکم ندارد، نفخ ندارد گرایش به شیرینی ندارد ، گرایش به شوری ندارد ، 🔹 زبان متمایل به زردی ، بوی بد دهان و مدفوع ندارد ، لاغری و خشکی اندامها ، قدبلند ، عضلات کشیده و باریک ، 🔸سینه کفتری ، تند و سریع حتی در گوش ، چانه درشت ، لبها از طول کشیده باعرض کم ، اندازه سر از لحاظ طول درشت ، گردن لاغر و دوکی شکل.✨
🌸🌸 📝 ( ) 🔷 علایم جسمانی مزاجها👇👇 ♻️علایم افرادی که دارای مزاج سرد و خشک ( ) هستند:👇👇 ✨پوست خشک ، سیاهی پراکنده چهره ، پوست چروکیده ، تعریق کم ، رگهای دستشان پنهان ، 🔻 ادارکم و ناپیوسته ، میل جنسی کم ، موی سیاه مات و جو گندمی و خشک و ضخیم و گاها سیمی شکل موهای کم پشت ، ریزیش مو ندارند ، 🔺 کدربودن سفیدی چشم ، مردمک میشی و قهوه ای ، چشم تنگ و ریز ، 🔻 کاهش دید و پیری چشم ، زیر بودن صدا ، شور مزه صبحگاهی ، گرایش به ترشی ندارد ، 🔺اشتهای زیاد با خوراک کم ، تمایل به آب کم ، قار و قور شکم دارد ، معده نفاخ دارد ، گرایش به شیرینی وشوری دارد ، زبان تیره و حتی بنفش ، 🔻 بوی دهان دارد ، لاغری و خشکی اندامها ، قدشان کوتاهتر از صفراوی هاست ، عضلات باریک و کشیده و عضلات ضعیف ، سینه کوچک وتخت (کتابی )، بی حالی و ضغف شانه ها ، 🔺خستگی زود رس ، چانه کوچک ، لبهای نازک و کوچک ، سرهای کوچک ، کوچکترین پیشانیها ، گردن لاغر و بدون عضله .✨ ♻️علایم افرادی که دارای مزاج سردوتر ( ) هستند:👇👇 ✨پوست نرم ، مرطوب و سفید ، چروک براثر لختی ، تعریق فراوان (عرق سرد )، رگهای دست پنهان ، 🔻نگهداری ادرارشان کم می شود ، میل جنسی ضعیف ، توان جنسی کمی و کیفی کم ، رنگ مو زرد و بور خرمایی روشن و سفید و نرم و نازک و لخت ، مویشان کم پشت است اما ریزش ندارد ، 🔺ابروان نازک و کم پشت ، سفیدی و بی فروغی رنگ چشم ، مردمک آبی ، چشم درشت ، 🔻پیر چشمی ، صدای زیر ، بی مزگی دهان و یا شیرین ، گرایش به ترشی ندارد ، 🔺اشتهای زیاد با خوراک زیاد ، میل به اب بسیار کم، قار و قور شکم دارد ، نفاخ تر از همه ، گرایش به شوری و شیرینی دارد ، رنگ زبانشان پریده متمایل به شیره ای و سفید ، 🔻 بوی بددهان ، اندام چاق وشحمی ، عضلات شل و سست ، سینه آنها کمی درشت اما برجسته نیست ، گردن درشت و شحمی دارند.✨
🔰بسم الله الرحمن الرحیم🔰 🌸🌸 📝 ( ) 🔷ساختار شناسی:👇👇 👌ارکان و عناصر : ۱_مزاج ۲_اخلاط 🔴 تعریف ارکان: 🔹ارکان در اصطلاح حکما اجسام بسیطی هستند که غیر قابل تقسیم به اجسام مختلفه ، که اجزاء اولیه بدن انسان و غیر انسان را تشکیل میدهند . 🔮آتش: گرم و خشک 🔮خاک: سرد و خشک 🔮آب: سرد و تر 🔮هوا :گرم و تر 🔴 تعریف مزاج :👇👇👇 هرگاه اجزاء این ارکان با یکدیگر درآمیزند ،به نوعی که یکی در دیگری اثر کند ،به قوتهای خود که ضد هم اند و هریکی تیزی دیگری را بشکند و همانندی و فعل و انفعال در اجزاء آن مرکب بحدی برسد که در همه اجزاء کیفتی یکسان پیدا گردد این کیفیت مرکب را «مزاج » گویند. 🌸 مزاجها را به صورت ۹ مزاج دسته بندی کرده اند:👇👇 ۱_معتدل ۲_گرم ۳_سرد ۴_خشک ۵_تر ۶_گرم و خشک ۷_سرد و خشک ۸_گرم و تر ۹_سرد و تر 🔴 تعریف اخلاط:👇👇 در اصطلاح جسم تر و روانی را گویند که غذا نخست بار بدان تبدیل میشود. ☢️صفرا _آتش _گرم و خشک ⚫️ سودا _خاک_ سرد و خشک 🔴 دم _هوا _باد _گرم و تر ⚪️ بلغم _آب _سرد و تر ✅ چگونگی تشکیل اخلاط:👇👇 ✨غذایی که ما می‌خوریم هضم آن از دهان آغاز می شود و در معده و روده هضم اصلی صورت می گیرد . ✨پس از هضم مواد غذایی که حالتی چون کشکاب دارد و به آن « کلیوس » می گویند از طریق عروق بسیار ریزی که به روده ها پیوسته اند ، جذب شده و از طریق ورید باب به کبد وارد میشوند. کبد روی این مواد غذایی هضم دومی را انجام میدهد و تغییراتی در آن ایجاد می کند که حاصل آن را « کیموس » می گویند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کامم را شیرین میسازم هر روز صبح با بردن نامتان ! عجب شهدی است نام شما ! السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللّٰهِ فِي أَرْضِهِ
سوال قرآن به عنوان «تبیانا لکل شیء» یعنی همه چیز درونش بیان شده است، چه تعریفی از مهدویت به عنوان مهمترین اصل شیعه ارائه داده است؟ مفهوم مهدویت در زبان قرآن و روایات به چه صورت است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پاسخ بله، قرآن «تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْء» هست شکی در این نیست، به همین خاطر پیغمبر خدا فرمود؛ قرآن ظهری (ظاهری) دارد و بطنی (باطنی) دارد. اینکه ما از ظاهر قرآن فکر کنیم همه چیز به دست می آید خُب نه! باطنی هم دارد. این باطن چه طور به دست می آید؟ از طریق روایات «لا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ» [79/ واقعه] به باطن قرآن نمی تواند دست پیدا کنند جزء افراد معصوم. یکی از تفاسیر آیه همین است که انسانهای معصوم می توانند به باطن قرآن دست پیدا کنند. پس اگر می خواهیم «تِبْیاناً لِکُلِّ شَیْء» قرآن را درک کنیم باید به روایت ها هم رجوع بکنیم. اما اینکه می گویید قرآن چه تعریفی از مهدویت دارد.. وقتی سه جای قرآن داریم «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ» که اسلام کل جهان را می گیرد.. خُب باید فکر کنیم این چه زمانی قرار است صورت بگیرد؟ وقتی خدای متعال در آیه [55] سوره نور می گوید صالحین جانشینان روی زمین می شوند یا [5] سوره قصص ما مستضعفان را وارثان روی زمین قرار می کنیم، تمام اینها یک نگرش مهدویست. 🔹صراحت آیه قرآن آیه [16] سوره حدید می گوید؛ «لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتاب» شبیه اهل کتاب یک وقتی شما مسلمین نشوید «فَطالَ عَلَیْهِمُ الأَمَد...» پس زمان بر آنها طولانی شد «فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ» قساوت قلب پیدا کردند. این آیه چه چیزی را دارد می رساند؟ می گوید مثل اهل کتاب نشوید که موسی (ع) سی شب رفت کوه طور، ده شب دیگر به آن اضافه کردیم در آن ده شب قوم بنی اسرائیل دیدند منجی یشان نیامد منحرف شدند، می گوید شما مسلمانها یک وقتی مثل اینها نشوید، شما منتظران! مثل اینها یک وقتی نشوید فکر کنید زمان طولانی شد. قرآن این طور دارد مهدویت را تبیین می کند. از آن طرف اصل عنوان امامت را قرآن مطرح کرده وقتی می گوید «أَطِیعُوا اللهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولی الأمرِ» صراحتا اولی الامر را اینجا کنار خدا و رسول آورده، یعنی یکی هست مثل اینها باید مطلقا از او اطاعت بکنید! فخر رازی از مفسرین بزرگ اهل سنت می گوید که این اولی الامر جزء انسان معصوم کس دیگری نمی تواند باشد. 📖وقتی خدا در آیه [4] سوره قدر می گوید؛ «تَنَزَّلُ الْمَلَائِکَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبِّهِم مِّن کُلِّ أَمْرٍ» خُب، این ملائکه و روح شب قدر به چه کسی نازل می شوند برای کل امر. اینها تبیین های مهم بحث مهدویت است که در قرآن صورت گرفته و ما بالای سیصد آیه مهدوی داریم که باید رویش کار بشود و متأسفانه سخنران های ما زیاد سمتش نمی روند. اگر تبیین شود فوق العاده نجات بخش است اینها از کلیات بحث است. اما اینکه مفهوم مهدویت در زبان قرآن و روایات به چه صورت است.. خود کلمه مهدی که اسم مفعول است، یعنی مورد هدایت واقع شده. یعنی خدا این فرد را هدایت کرده. مهدویت هم که یک مصدر جعلی است، جعلی منظور حدیث جعلی نیست! بحث مصدر جعلی قواعد صرف و نحو عربی است،‌ مصدر جعلی از باب هدایت که مورد هدایت شده و مواردی که مربوط به مباحث آخرالزمان و حکومت صالحان و اینها هست را مهدویت می گویند. 🔅مفهموم مهدویت در قرآن همان بحث حکومت صالحان است که قرآن ذکر کرده، خُب حکومت صالحان کی هست؟ چه زمانی قرار است؟ آیه [5] سوره قصص «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمُ أَئِمَّه و نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» آیه بعدی [6/قصص] «وَ نُرِی فِرْعَوْنَ وَ هَامان..» فرعون و هامان را نشان می دهیم. چه را نشان می دهی؟ حکومت مستضعفین را. این حکومت کی قرار است شکل بگیرد؟ حکومت مهدوی و آخرالزمانیست. 📄در روایات هم که متعدد ذکر شده. آیه [17] سوره حدید «اعْلِّمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الأَرْض بَعدَ مَوْتِها..» بدانید خدا زمین را زنده می کند.. امام صادق (ع) می گوید زنده کردن زمین بعد از مرگ مراد زمان غیبت است که خدا از طریق عدالت زمین مرده را زنده می کند اینها حکومت مهدویست. اینها ذکر شده. پس این طور نیست بگوییم قرآن هیچ چیزی نیاورده! اصلا آیاتی از قرآن جزء حکومت امام زمان (عج) امکان ندارد صورت بگیرد، مخصوصا سه بار تکرار می کند «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ» که اسلام تمام زمین را خواهد گرفت. خُب این آیه چه موقع می تواند به فعلیت برسد؟ زمان ظهور. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ پاسخ دهنده: استاد_احسان_عبادی (جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱ای نسخه پایانیِ دست خداوند هر درد درمان می شود وقتی بیایی... 🌱 دل ها شده بازار سردی از عواطف دل ها بهاران می شود وقتی بیایی... تعجیل در فرج مولایمان صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌🌷امام مهدی شناسی 🌷 زیارت آل یاسین 🌹اَنَا وَلیُُّ لَکَ بَرئُُ مِن عَدُوِّک🌹 🌼 امام صادق در جواب سوال از اینکه آیا حب و بغض جزء ایمان است؟فرمودند:"ایمان چیزی جز حب و بغض نیسـت.سـپس این آیه ی شریفه را تلاوت فرمودند:"خداوند ایمان را محبوب شما قرار داده و آن را در دلهایتـان زینـت بخشیده و به عکس کفر و فسق و گناه را منفورتان قـرار داده اسـت. کسـانى کـه داراى ایـن صفاتند هدایت یافتگانند" تولی و تبری، دو روی یک سکه 🌼به امام صادق گفتند فلانی شما را دوست دارد ولی نسبت به برائت از دشمنان شـما ضـعف دارد .حضرت در جواب فرمودند:"هیهات، کسـی کـه ادعای محبت ما را دارد، ولی از دشمنان ما بیزاری نمی جوید، دروغ می گوید." 🌼 امام رضا علیه السلام فرمودند:"کمال دینداری، ولایت مـا و بیزاری از دشمنان ما است. معیار تولی و تبری، محبت امیرالمومنین علیه السلام 🌼 پیامبر خدا : به یکی از یاران خود فرمودند هیچ کس طعم ایمان را نمی چشد هر چند نمـاز و روزه بسیار داشته باشد مگر اینکه حب و بغض در راه خدا داشته باشد. آن صحابی پرسـید:چگونـه بفهمم که اینگونه دوستی و بغض را دارم حضرت با اشاره به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:"دوست علی دوست خداست، پس بـا او دوسـتی کـن و دشـمن علـی ابـن ابی طالب دشمن خداست، پس با او دشمنی کن. با ولی علی دوست باش هرچند قاتل پـدر و فرزندت باشد و با دشمن او دشمن باش ولو پدر یا فرزندت باشد." اهمیت تولی و تبری در دوران غیبت امام زمان عجل الله فرجه🌷 🌼اشرف کائنات پیامبر خاتم در توصیف منتظران ظهور حضرت مهدی علیه السلام فرمودند:" خوشا به حـال کسـی کـه قـائم اهـل بیت مرا درک کند در حالی کـه در دوران غیبـتش او را امـام خـود قـرار داده و دوسـتان او را دوست دارد و با دشـمنان او دشـمنی مـی کنـد . او در روز قیامـت از دوسـتان و نزدیکـان مـن و از گرامی ترین افراد امت من خواهد بود." 🌸❤️🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا