eitaa logo
مدافعان ظهور
389 دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.9هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
مدافعان ظهور
#شرح_مراتب_طهارت_جلد_اول #جلسه_چهاردهم 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/32
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 یکی از راههای طهارت قوه خیال این است که انسان شبانه روز ، یا بخشی از آن را به تفکر مشغول باشد ، و بیشتر فکر کردن ها درباره خودش باشد ، حالات وجودی خودش ، اعمال و کردار خودش ، حسابرسی آنچه که تا به حال انجام داده است ، و مثبت اندیشی و دید خوب داشتن نسبت به دیگران را روش خود قرار دهد . 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 یکی از راههای طهارت قوه خیال این است که انسان شبانه روز ، یا بخشی از آن را به تفکر مشغول باشد ، و بیشتر فکر کردن ها درباره خودش باشد ، حالات وجودی خودش ، اعمال و کردار خودش ، حسابرسی آنچه که تا به حال انجام داده است ، و مثبت اندیشی و دید خوب داشتن نسبت به دیگران را روش خود قرار دهد 🍂🌼🍂
◾️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی◾️ ▪️وقتی دختر و پسر همدیگر را پسندیدند، بله والسّلام. نکند شرط و شروط بگذارید و مهریّه‎ی سنگین و شیربها و گرفتن مجالس پرخرج عروسی و جهیزیه‎ی کلان و امثال آن را به هم‌دیگر تحمیل کنید و از همان اوّل زندگی خانواده‎ها را خراب کنید. شرط، باطل کننده‎ی عقد است. همینجا عقد را خراب کردی. البته عقد اسلامی ‎خراب نمی‎شود، ولی عقد ایمانی خراب می‎شود. چون تا می‎گویی شرط دارد، دختر و پسر دلشان می‎لرزد و در نتیجه عقد خراب می‎شود. وقتی دختر و پسر در شب زفافشان برای بدهی‎ها و مخارج، یک دنیا غصّه و نگرانی دارند، بچّه‎ای هم که درست می‎شود، حاضر نیست به این دنیایی بیاید که پر از نگرانی و غصّه است، لذا مجبور می‎شوند پهلوی مادر را بشکافند و به زور بچّه را بیرون بیاورند. وقتی دو طرف هم‌دیگر را پسندیدند، بگذارید با اختیار و میل خودشان آنچه در وسعشان است، انجام دهند. ▪️هر ازدواجی را که خداوند انعقاد کرده، یعنی خداوند آنها را به هم عقد کرده، واقع می‎شود و الاّ به هم می‎خورد. ندیدی بعضی از ازدواج‎ها به هم می‎خورد؟ مال این است که قبلاً انعقاد خدایی نبوده است. پس اگر زنی گرفتی و به نظرت بد از آب در آمد، نباید دیگران را مقصّر بدانی؛ این چیزی است که خدا برایت بریده است و برای رسیدن تو به کمال، بهترین‎ها بوده که برایت انتخاب کرده است. بهترین زن برای تو همین بوده است و اگر چشمت باز شود، می‎فهمی‎ اگر همه‎ی زن‎های عالم بودند، تو همین را انتخاب می‎کردی. پس راضی باش و خدا را شکر کن. ‎از_امر_ازدواج، آسمانی است. 🍂❤️🍂
🌷حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ▪️ادامه‌‌ی باب معاصی جوارح هدایت نوزدهم، ➖ بقیه‌ی پیرامونِ اخلاص 🌸 امیرالمؤمنین (عَلیه السّلام) فرمود: اهتمام به زیادیِ عمل نداشته باشید، بلکه اهتمام به قبولیِ آن داشته باشید. 🍀 چون‌‌که پیامبر به معاذبن جبل فرمود: عمل را خالص گردان که مقدارِ کمِ اینگونه عمل، تو را کفایت می‌‌کند. 🌸 و نیز حضرتش فرمود: هیچ بنده‌‌ای نیست که چهل روز عملش را خالصانه برای خدا انجام دهد مگر این‌که چشمه‌‌های حکمت از قلبِ او، بر زبانش ظاهر می‌‌گردد. 🍀 و بدان که همانا عمل جز به ریا ردّ نمی‌‌شود‌. و ریا قطعاً بر ضررِ توست که سببِ رنج و عِقاب می‌‌گردد. 🌸 ولی عملی که جز خدا نپذیرد، قطعاً آن عمل برای توست که همان رضوان و ثوابِ خدا را در بر دارد. 🍀 اما عملی که آمیختگیِ ریا، یا حظّی از نَفْس در آن باشد، علماء در این عمل اختلاف دارند، در این‌که آیا به نفعِ تو هست یا بر ضرر تو. یا (اینکه) نه به نفع توست و نه به ضرر تو. 🌸 بعضی از محقّقین گفتند: اگر انگیزه‌‌ی دینی با انگیزه‌‌ی نَفْسی مساوی باشند، در مقابل هم مقاومت می‌‌کنند و ساقط می‌‌شوند و این عمل نه به نفع توست و نه به ضرر تو. 🍀 ولی اگر ریا غالب و قوی‌‌تر شود، این عمل را بر تو خوب پاداش است (پاداش خوب دارد، اما) سبک‌‌تر از پاداشِ عملِ بدونِ ریا. 🌸 و اگر قصد تقرّب غلبه کند، پس برای تو ثواب است، به مقدارِ آنچه که از قوّه‌‌ی باعثِ دینی فضیلت دارد. 🍀 دلیل این سخن هم این فرمایش خداوند در قرآن است که فرمود: کسی‌‌که به مقدار مثقالِ ذرّه‌‌ای از خیر عمل کند، آن را می‌‌بیند و کسی‌‌که به اندازه‌‌ی مثقالِ ذرّه‌‌ای از شرّ عمل کند، آن را می‌‌بیند. 🌸 و دلیل دیگر، قول حقّ تعالی که فرمود: خداوند به اندازه‌‌ی مثقالِ ذرّه‌‌ای ستم نمی‌‌کند. پس شایسته نیست که قصدِ خیر، از جایگاه آن فرو افکنده شود. 🍀 ما هم باید به همین مقدار از بیانِ فرایض و واجبات در خِصالِ قلبی اکتفا کنیم و اگر زیاده بر این مقدار را خواهان باشی، یا بیانِ نَوافل و محاسنِ اخلاق را طالب باشی، به کتاب "اَلْمَحَجَّةُ الْبَیْضاء فی تَهْذیبِ الْاِحْیاء" ما (جناب ملّا محسن فیض کاشانی) مراجعه بفرما. و خداوند توفیق دهنده است. 📗 منبع: ، صفحه ۳۰۵ و ۳۰۶ ، راه نجات ، ترجمه متن کتاب شریف « منهاج النّجاة » ملامحسن فیض کاشانی 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و هفتم - شبِ سی‌ام ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۲۶ 🔸 اگر این توفیق را پیدا کنیم که در بُعد فردی و اجتماعی، واقعاً به حقایق دینی پایبند باشیم به گونه‌ای که دین، در متن زندگی ما پیاده شود، یکی از بُطونِ معانیِ ظهور و فَرَج حضرت بقیّةالله (عج) محقّق خواهد شد. 🔹 زمانی انسان در فرج و گشایش است که زندگی او، یک زندگی گوارا، بانشاط و بدون اختلاف و کشمکش باشد. 🔸 این که در دعاها از محضر حق متعال درخواست می‌کنیم که فرج امام زمان (عج) را نزدیک بگرداند، به دلیل آن است که در روایات، به ما وعده داده شده که با وجود مبارک حضرت بقیّةالله (عج)، فرج و گشایش حاصل خواهد شد. 🔹 این مسأله نشان می‌دهد که گویا بشر همواره در رنج و ناراحتی بوده است و تاکنون فرج و گشایشی برای او حاصل نشده چه اینکه می‌بینیم در طول تاریخ، همیشه عدّه‌ای ظالم بودند و عدّه‌ای، مظلوم. 🔸 اجتماع ما هم آرامش ندارد و در گشایش نیست. کشاورزان ما بر سر مسائلی همچون زمین و آب و راه و امثال آن، با یکدیگر اختلاف دارند. کسبه‌ی ما با هم یکرو و صادق نیستند و مشتری‌های همدیگر را می‌دزدند. در ادارات، از دست همدیگر خسته‌ایم و هکذا. 🔹 همه‌ی این‌ها نشان می‌دهد که جامعه‌ی ما فرج و گشایش ندارد و افراد، آسوده خاطر نیستند و دائماً بین آن‌ها، نزاع و کشمکش است در حالی که باید نزاعِ در جامعه‌ی ما، نزاعِ بهشتی می‌بود یعنی هر یک از افراد، در شئون گوناگون، دیگری را بر خود مقدّم می‌داشت امّا متأسفانه اینگونه نیست و هر کس، تنها به دنبال منافع خودش است و به دیگری فکر نمی‌کند. 🔸 تمام دعواهای ما بر سر این است که می‌خواهیم همه‌ی چیزهای خوب را از آنِ خود کنیم و همین باعث می‌شود که در اجتماع، فرج و گشایش نباشد و افراد، دائماً به جان یکدیگر بیفتند و هر کس، تنها خود را بر دیگری ترجیح دهد. 🔹 حضرت علّامه حسن‌زاده آملی (ره) می‌فرمودند اینکه برای خانه‌ها و مغازه‌هایمان، دروازه می‌گذاریم و آن‌ها را قفل و کلید می‌کنیم، نشان می‌دهد که از دست همدیگر، گشایش نداریم و در فرج نیستیم. 🔸 در تاریخ آمده است که در زمان امام صادق (ع)، شخصی که گویا از شیعیان حضرت بود، روزی به محضر آقا رسید و از منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کرد، بسیار تعریف کرد و گفت: من در محلّی زندگی می‌کنم که مردمانش بسیار خوب هستند و در کنار هم زندگی آرامی داریم. 🔹 امام صادق (ع) به او فرمودند آیا به اندازه‌ای با همدیگر مأنوس هستید که اگر کسی، دستش تنگ بود و نیاز مالی داشت، بتواند به مغازه‌ای برود و بدون اطّلاع مغازه‌دار، از آنجا، مبلغ مورد نیاز خود را بردارد و بعد از اینکه پول را برگرداند، مغازه‌دار از او ناراحت نشود؟ 🔸 آن شخص به امام عرض کرد: نه آقا این اندازه با همدیگر مأنوس نشدیم. حضرت فرمودند: پس نگویید که با هم خوب زندگی می‌کنیم. 🔹 اجتماع ما هم فرج و گشایش ندارد و دعواهای ما، بهشتی نیست. هر کسی، تنها به دنبال آن است که منافع خود را تأمين کند و کاری به دیگران ندارد. خدا و رضای او، در شئون گوناگون زندگی ما مطرح نیست و حتّی بسیاری از مساجد، منبرها و عزاداری‌های ما هم برای خدا نیست که تمام این امور، نشان از ضیقی و تنگ‌نظری ما دارد. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و هفتم - شبِ سی‌ام ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۶ تا دقیقه ۴۰ 🔸 متأسفانه مردم اجتماع ما از دست یکدیگر گشایش ندارند در حالی که همه، شیعه‌ی جناب رسول الله (ص) و شیعه‌ی امیرالمؤمنین (ع) هستیم و باید همدیگر را محترم بشماریم و دعوای ما دعوای بهشتی باشد امّا می‌بینیم که چنین نیست. 🔹 لذا همه از درون، خواهان گشایش هستیم و فرج محمّد و آل محمّد (ص) را انتظار می‌کشیم. 🔸 در صلواتی هم که بر پیغمبر و آل پیغمبر (ص) می‌فرستیم، دو استدعا و درخواست از محضر حق متعال می‌کنیم. یکی اینکه می‌گوییم اللّهُمَّ صَلِّ علی محمّد وَ آل محمّد. بارالها! شما بر پیغمبر و آلش صلوات و درود بفرست. 🔹 لفظ اللّهُمَّ، در واقع همان "یا الله" است که "یا" از ابتدای عبارت حذف شده و در آخر، به صورت میم مشدّد آمده است. در کلمه‌ی "صَلِّ" نیز به تعبیر طلبگی ما ضمیر "أنتَ" نهفته است که در واقع با این ضمیر، خداوند را مورد خطاب قرار می‌دهیم که بارالها! شما بر پیغمبر و آلش صلوات بفرست. 🔸 چون اگر من صلوات بدهم، صلواتِ من به اندازه‌ی من است. جمعِ ما هم صلوات بفرستیم، باز صلواتمان به اندازه‌ی جمع ماست لذا از تو درخواست می‌کنیم تا شما بر پیامبر اکرم و آل ایشان صلوات بفرستی. 🔹 درخواست بعدی‌مان از حق متعال این است که "وَ عَجِّل فَرَجَهُم". بارالها! در فرج پیغمبر و آل پیغمبر (ص) تعجیل بفرما که ضمیر "هُم" به جناب رسول الله (ص) و اهل‌بیت ایشان برمی‌گردد. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
⭐️ قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ⭐️ ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه‌ السّلام ♦️ ♦️ جلسه بیست و هفتم - شبِ سی‌ام ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ (ه.ش) ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۰ تا آخر 🔸 در دعای زمان غیبت، عبارتی آمده است که در آن به محضر حق متعال عرض می‌کنیم بارالها! مرا به گونه‌ای قرار ده تا تعجیلِ آنچه را که به تأخیر انداختی، نخواهم و تأخیرِ آنچه را که نسبت به آن تعجیل کردی، دوست نداشته باشم. "لا أُحِبَّ تَعجیلَ مَا أخَّرتَ وَ لا تأخیرَ مَا عَجَّلتَ" 🔹 چون ما گاهی نسبت به چیزی که خداوند تأخيرش را می‌خواهد، عجله می‌کنیم. مثلاً شاید اگر مریض‌مان با تأخیر شفا پیدا کند، هم به خیر او باشد، هم به خیر اطرافیانش و هم اینکه مصالح زیادی در بیماری او وجود داشته باشد امّا ما عجله می‌کنیم و از طُرُق گوناگون مثل صدقه دادن، قربانی کردن، دعا کردن و... شفای او را زودتر از موعد می‌گیریم. 🔸 البته تشخیص و فرقانِ این مسأله کار هر کسی نیست لذا در دعا از حق متعال درخواست می‌کنیم بارالها! به من توفیق بده که فرقان پیدا کنم تا تعجیلِ آنچه را که به تأخیر انداختی، نخواهم و تأخیرِ آنچه را که نسبت به آن تعجیل کردی، طلب نکنم. 🔹 انسان متّقی می‌تواند به چنین فرقانی دست پیدا کند. منظور از تقوا نیز انجام واجبات و ترک محرّمات است. کسی که واجبات الهی را انجام دهد و محرّمات الهی را ترک کند، چنین فرقانی در دلش حاصل می‌شود. 🔸 البته اینکه در روایات فرمودند انتظار فرج، اَفضل اعمال است و برای تعجیل در فرج، دعا کنید، این دعا کردن، از باب استدعای از حق متعال و همچنین اظهار علاقه‌ و میل باطنی نسبت به فرج و قیام حضرت بقیةالله است نه اینکه تعجیلِ آن چیزی باشد که خداوند، تأخیر آن را می‌خواهد. 🔹 بنده خدایی به من می‌فرمود روزی در حرم امیرالمؤمنین (ع)، دعای زمان غیبت را می‌خواندم. عبارتی در دعا آمده بود به این مضمون، زمانی که شما به انبیاء (ع)، پیغمبر اکرم (ص) و اهل‌بیت ایشان سلام می‌دهید، آن بزرگواران سلام شما را می‌شنوند و جواب سلامتان را نیز می‌دهند امّا شما جواب سلام آنان را نمی‌شنوید و همین نشنیدن، کمال شماست. 🔸 ایشان ادامه دادند بار دیگری که به نجف مشرّف شدم و دعای زمان غیبت را خواندم، هرچه به دنبال آن جمله‌ی آخر گشتم، آن را نیافتم. 🔹 این‌ها از جمله احادیث برزخیّه‌ای است که ممکن است به انسان القاء شود. اگر انسان در قرائت‌های خود، توحّد داشته باشد، گاهی شرح و تفسیر و تأویلِ آیات، احادیث و ادعیه به او داده می‌شود. 🔸 برگردیم به ادامه بحث، اینکه ما از محضر حق متعال، فرج پیغمبر و آلش را درخواست می‌کنیم، منظور از این فرج چیست؟ حضرت علّامه حسن زاده آملی (ره) می‌فرمودند اگر روزی فرا برسد که ما به تمامی آنچه که خالق‌مان به ما امر فرمود، به دقّت عمل کردیم، آن روز، روز فرج است و اجتماع در آن روز گشایش و آرامش پیدا می‌کند. 🔹 اگر دیدیم دین را پیاده کردیم امّا فرج و گشایش حاصل نشد، معلوم می‌شود آنگونه که باید، دین در متن اجتماع اجرا نشد و قطعاً در فهم‌مان از آیات و روایات، دچار خطا و اشتباه شدیم. 🔸 پس برای اینکه دین به درستی در اجتماع پیاده شود، نیازمند به انسان کامل هستیم. لذا از محضر حق متعال می‌خواهیم که فرج حضرت بقية‌الله (عج) و همچنین فرج پیغمبر و آلش را نزدیک بفرماید. چون اگر حضرت، تشریف‌فرما شوند دین را با تمام حقیقتش پیاده می‌فرمایند و به دنبال آن، یقیناً فرج و گشایش حاصل می‌شود والحمد لله رب العالمین. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌷حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ▪️ باب معاصی و گناهان قلب هدایت ۱: معاصیِ قلب 🌸 گناهان دل همان صفات مذموم و اخلاق پست است که در مقابل صفات پسندیده، و اخلاق نیکو، به نام طاعت قلب است. قبلاً طاعت قلب را دانستی، و این را با آن قیاس کن هم در فرایض و هم در نافله. چون‌که اشیای عالَم، به وسیله‌‌ی اَضدادشان شناخته می‌‌شوند. 🍀 ضدِّ توبه، اصرار است و ضدِّ شُکر، کفران. و ضدّ صبر، جَزَع. و ضدّ زُهد، حِرص. و ضدّ توکّل، دوستیِ دنیا. 🌸 و ضدّ تفویض، طمع است و ضدّ رضا، سَخَط. و ضدّ تسلیم، حَسد و اعتراض است. و ضدّ نیّت، سَهْوْ و غفلت. و ضدّ اخلاص، نفاق و ریا است. 🍀 فراگیریِ علومِ حرام شده، مثل کِهانت و نُجوم، به منزله‌‌ی ضدّ برای فراگیریِ علوم دینیِ واجب است؛ 🌸 همچنین علومِ مُستَحبّه، قبل از علومِ واجب، بلکه واجب کفایی قبل از واجب عینی؛ 🍀 زیرا که فراگیریِ علومِ مُحرّمه(= حرام) جایز نیست مگر این‌که به وسیله‌‌ی بعضی از علوم برای بعضی دیگر کمک گرفته شود. 🌸 پس بیداری داشته باش (هشیار باش) برای این مطلب و از غافلین نباش. و ضدّ حکمت، دو طرفِ مذموم، به نام جَربَزه (=فریبندگی و بازندگی) و کودنی است. 🍀 (مراد از حکمت، همان میانه بودن در قوّ‌‌ه‌‌ی عقلیّه است.) 🌸 در زیرمجموعه‌‌ی این دو: (جربزه و کودنی) دهاء و غماره(= زیرکی)، حماقت و جنون مندرج می‌‌شود. 🍀 ضد عفت، شَرَه و خمودی است که در تحت این دو، وقاحت(=بی‌شرمی) و خُبث و تَبذیر و تَقتیر (=بر نفقه‌ی عیال تنگ گرفتن)، و ریا و هتک و کزازت (=افراط در حدّ) و مُجابه (=افراط در هَزل) و عبث و تحاشی (=انکار شدید کردن) و شکاسه(=بدخویی) و ملّق (= تملّق کردن) و حسد و شماتت قرار دارد. [ ادامه دارد ....] 📗 منبع: ، صفحه ۳۰۷ ، راه نجات ، ترجمه متن کتاب شریف « منهاج النّجاة » ملامحسن فیض کاشانی 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
4_381897131771823217.mp3
6.66M
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌾🌿🌾🌿🌾 ✍به‌حقیقت سفر کن 🔸 کسى که مى خواهد از تمام اسرار حقايق عالم با خبر شود 🔸 بايد به جانب انسان کامل سفر کند 🔸که انسان کامل مفتاح ملک و ملکوت است. 🔸 امکان ندارد کسى بدون وساطت مفتاح ولايت بتواند وارد باب علوم و معارف کلمات وجودى عالم شود. 🔸 بايد توجه داشت که تقرب حقيقى به ولايت، تقرب به لفظ و لسان نيست، بلکه تقرب به قلب و حقيقت است. 🔸چه بسا افرادى که در مرتبه ظاهر اقرار به ولايت امام على بن ابى طالب نداشته باشند 🔸 اما در کمون باطنى ذات خود ارتباطى با على و اولاد مطهرش داشته باشند. 🔸 در مقابل چه بسيارند افرادى که در لفظ و زبان على على مى گويند ، اما دل شان هرگز راهى به آن آستان ندارد. 💫استاد صمدى آملى
# فلسفه دستور به غض بصر و ستر عورت برای در آیه ۳۰ سوره نور: غض بصر و ستر عورت پاکیزه‌تر است برای شما. جان شما 🍃برای جامعه شما چطور؟ باید بدانیم که در انسان دو جنبه وجود دارد: ۱)خواهش خاکی ۲)خواهش معنوی تعلق روح به بدن خواهش‌های خاکی بدنی را برای روح به وجود می آورد. نفس اماره محدود شود به این صورت که در جای خود به کار رود و رام فطرت و عقل باشد در مسیر درست قرار می‌گیرد عقلانی، فطری و نورانی و انسانی می‌شود جامعه را نیز حفظ می‌کند. به نفس اماره میدان داده شود و در مسیر غیر عقلانی و غیرانسانی از اعتدال خارج شود، تبدیل به خباثت خواهد شد. و سراسر دل پلیدی می‌شود و جامعه را هم پلیدی خواهد گرفت. دستورات خدا مثل غض بصر و ستر عورت نفس اماره را محدود می‌نماید. از طرف دیگر 🍃 ما باید در فضای اجتماعی پاکیزه و انسانی زندگی کنیم. 🍃بنیان خانواده هم باید حفظ باشد. # بنابراین باید به عنوان انسان، محدوده داشته باشیم حتی آنها که طرفدار آزادی هم هستند باور دارند که برای آزادی، حد و مرزی لازم است و زندگی اجتماعی یعنی حد و مرز داشتن و هر جامعه ای نیازمند مرز است. # اگر نفس اماره میدان دار اصلی باشد، جامعه نابود خواهد شد. در پایان می‌فرماید: ان الله خبیر بما تعملون خدا به آنچه انجام می‌دهید، خبیر است. خبیر یعنی دیدن و آگاهی در صحنه انجام عمل. یعنی اگر دستورات را اجرا کنید یا نکنید خدا در همان لحظه که غض بصر می‌کنید یا نمی‌کنید آگاه و خبیر است. _________ 🏷 فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه اول؛ 🌺🌷🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مژده امام حسین(ع) به دوست‌دارانش 🔸 استاد پناهیان 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖 🎥 🔅خدا تو را دور نینداخته! 🌱 من برای خدا مهم هستم 🔰 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
15.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻 خدا تو رو دوست داره! مگه میشه اینو فهمید؟ یه سری چیزا رو باید با قلب درک کرد. 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
Namaz01-48k.mp3
18.99M
(جلسه اول) صوتی🎵 نماز خوب 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
4_381897131771823220.mp3
6.78M
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 باید ذهن را از فکرهای پست پاک کرد . اصلا چرا وقتی در عالمی به این زیبایی زندگی می کنیم و در جان خود نیز این همه حقایق داریم به فکرهای بی معنی و بی مفهوم مشغول شویم که نه تنها فایده ندارد ، بلکه برای ما مضر هم می باشد . چرا در موجودات نظام هستی به فکر نمی نشینیم و زیبائیهای آن را مشاهده نمی کنیم ؟ ☘🍁☘🍁☘ منظور از فیض « منبسط » ، همان رحمت رحمانیه خداوند است که فیض مطلق حق می باشد . همانند این که رحمت باران ، برای تمام گروه انسانها و تمام موجودات نظام هستی است . فیض دیگر خداوند محدود و بسته است و مخصوص افراد خاصی می باشد که از آن به «رحمت رحیمیه» ی حق تعبیر می کنند . رحمت رحیمیه همان علوم و اسرار و حقایقی است که در متن نظام هستی نهفته شده است . ☘🍁☘🍁☘ در بحث اقسام طهارت باطنی ، بعد از طهارت قوه ی خیال به طهارت ذهن اشاره می فرمایند : « و طهارت ذهن از افکار ردی و از استحضارات غیر واقع غیر مفید » کار قوه ی خیال صورت گری اشکال و صور است و کار ذهن حاضر کردن چیزهایی است که در مقام تفکر انسان بدان ها می اندیشد . باید ذهن را از افکار پست و فکرهای نامربوط باز داشت . زیرا ذهن دائما مشغول کار است . به عنوان مثال در روایت آمده که : « مرد در هنگام نزدیکی با همسرش نباید به فکر زن مردم باشد وگرنه در نطفه ی خود تأثیر سوء می گذارد» و یا این که فرموده اند : « زن در دوران بارداری نباید فکرهای ناروا کند» ☘🍁☘🍁☘🍁 در طهارت عقل باید آن را از مقید بودن و اکتفا کردن رها کرد و بدین جهت عقل را عقل گفته اند که در پیشگاه نظام هستی زانو می زند و به فهم علوم و حقایق می پردازد . عقل در ابتدا غیرمتناهی نیست بلکه به فهم چند حقیقت اکتفا می کند و مقید می شود و طهارت عقل این است که آن را از مقید شدن درآوریم . غرایب علوم علومی هستند که غریب و پنهانند و خود را به هر کسی نشان نمی دهند ، همانند این که درخت اسراری دارد که هرگز خود را به یک گیاه شناس متعارف معرفی نمی کند . 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 🌿کار ذهن حاضر کردن چیزهایی است که در مقام تفکر انسان بدان‌ها می‌اندیشد. باید ذهن را از افکار پست و فکر کردن‌های نامربوط بازداشت. زیرا ذهن دائما مشغول کار است. حتی آن‌موقع که شخص خوابیده‌است ذهن آنچه را که در بیداری فکر کرده بود برای شخص حاضر می‌کند. 🍃نباید ذهن را به فکرهای بیهوده مشغول کرد. 🌱به‌طور کلی تطهیر ذهن از مشکل‌ترین مراحل تطهیر باطن است و رهزنی آن در مسیر خودسازی بسیار خطرناک است. ☘🍁☘🍁☘🍁 🍀چرا وقتی در عالمی به این زیبایی زندگی می‌کنیم و در جان خود نيز اين همه حقایق داریم به فکرهای بی‌معنی و بی‌مفهوم مشغول شویم که نه تنها فایده ندارد بلکه مضر هم می‌باشد؟ چرا در موجودات نظام هستی به فکر نمی‌نشینیم و زیبایی‌های آن‌را مشاهده نمی‌کنیم؟ 🌿در روایت آمده: << روزی امام صادق علیه‌السلام با اصحاب خود در بیابانی از کنار حیوان مرده‌ای می‌گذشتند. یکی از اصحاب تا بوی بد به مشامش رسید جلوی بینی خود را گرفت و گفت: چه بوی بدی این‌جا را گرفته، این حیوان چه بدبو است. آقا فرمود: ببین چه دندان سفید و زیبایی دارد. >> 🌱وقتی قرار است ذهن دائما در کار باشد چرا آن‌را در جهت کمال خود به کار نگیریم؟ 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
آقای ✅۱۴۰۲/۲/۲۰ ✨بسم الله الرحمن الرحیم و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد سلام علیکم جمیعا ⭕️در چند کنفرانس اخیر در مورد راههای پویا شدن اقتصاد و ارزشمندشدن پول ملی مطالبی عرض کردم ⭕️امروز هم قصد این رو دارم تا در مورد یکی دیگر از راههای ارزشمند شدن پول ملی صحبت کنم ❗️❗️❗️و اما بعد... یکی از راههای توانمند سازی پول ملی کشور ، صادراته صادرات باعث ارزآوری شده و پشتوانه بانک مرکزی قوی میشه و پول کشور ارزشمند میشه ⭕️و اما صادرات نیاز به یکسری ملزومات داره ⭕️یعنی لازمه صادرات تقویت تولیده ⭕️ببینید رفقا ما الان در یک فرصت طلایی اقتصادی هستیم درسته الان پول کشورمون از ارزش افتاده ولی این به جای تهدید یک فرصت طلایی هم هست ⭕️یعنی چی؟ قبل از توضیح این فرصت طلایی نکته ای رو عرض میکنم ⭕️شکستن سروری دلار باعث فروپاشی تحریمها میشه و ایران به بهترین بازار تولید برندهای مهم خودرو و وسایل خانگی و گوشی موبایل و... خواهد شد ⭕️چون تولید در ایران به شدت ارزان تر از کشورهای دیگه است ⭕️و اما توضیح فرصت طلایی اقتصادی که عرض کردم : درسته که کم ارزش شدن پول ملی کشور الان یک تهدیده ولی میشه این تهدید رو به فرصت طلایی تبدیل کرد اما چطوری؟ ⭕️هر گونه سرمایه گذاری جهت احیای تولید باعث میشه تا ما توان صادراتمون بالا بره و چون تولید در کشور ما ارزانه بهترین فرصت برای احیای اقتصاده ما بهترین بازار منطقه ای رو در دنیا داریم یعنی کشورهای اطراف ما تماماً کشورهای مصرف کننده اند مثل عراق و افغانستان و پاکستان و سوریه و تاجیکستان و ارمنستان و آذربایجان تمامی این کشورها الان به شدت نیازمند کالاهای ما هستند ⭕️ولیکن الان سهم ما از بازارهای این کشورها به شدت کمه و باید این سهم خیلی بیشتر بشه ⭕️هر چه صادرات بیشتر ، ارزآوری هم بیشتر و این یعنی توانمندشدن اقتصاد و ارزشمند شدن پول ملی کشور ⭕️حالا چطور تولید رو پویا کنیم به جرات میگم برای احیای تولید نیاز به پول دولتی نیست و بهترین راه مشارکت مردم در تولیده نکته ای که بارها مقام معظم رهبری فرمودن ⭕️با این کار مردم در تولید سرمایه گذاری میکنند و علاوه بر درآمدی که از محل کسب و کار خودشون دارند ، سود پروژه هایی هم که با پولشان احیا شده رو دریافت میکنند اینجوری توان خرید مردم به شدت بالا میره و نیاز به دادن یارانه هم نیست ⭕️وقتی امر مشارکت مردم در تولید جدی گرفته بشه و محقق بشه چند اتفاق میفته ⭕️تولید احیا میشه مردم توانمند میشن فرصت صادرات ایجاد میشه پول کشور ارزش پیدا میکنه قدرت نفوذ اقتصادی ما در منطقه بسیار بالا میره وابستگی ما به خارج کشور به شدت کاهش پیدا میکنه ⭕️پس میتوان گفت که یکی از راههای ارزشمند شدن پول کشور ، مشارکت مردم در تولیده و دولت موظفه تا زمینه اجرای این اتفاق بزرگ رو رقم بزنه اینجوری در رکود اقتصادی دنیا ، ما به شدت پیشرفت و رشد اقتصادی خواهیم داشت ⭕️البته این رو هم عرض کنم که این امر هم در حال شکل گیری است و ان شاالله این فرصت بزرگ هم به وجود خواهد آمد به امید اونروز والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0 آدرس کانال مدافعان ظهور در وبسایت👇👇 https://eitaa.com/modafeanzuhur‌
توقیعات و روایات امام زمان(عج) مهدویت در کلام امام باقر(ع) علماء مرزداران تشیع @modafeanzuhur
مدافعان ظهور
توقیعات و روایات امام زمان(عج) مهدویت در کلام امام باقر(ع) علماء مرزداران تشیع @modafeanzuhur
توقیعات و روایات امام زمان(عج) مهدویت در کلام امام باقر(ع) علماء مرزداران تشیع علمای شیعه همواره در طول تاریخ تلاش کرده اند از مکتب تشیع و اسلام ناب حمایت کنند و در زندگی فردی و اجتماعی خود معارف اهلبیت(علیهم السلام) را سرلوحه خود قرار داده اند. عالمان شیعه همان کسانی هستند که امروزه استکبار جهانی جایگاه آنها را شناخته و توسط ایادی و مزدورانش تلاش میکند این جایگاه را در چشم مردم تنزل بدهد اما کور خوانده اند،چرا که شیعه بیدار است و این بیداری را از معارف قرآن و کلام اهلبیت (علیهم السلام)دارد. در دوران غیبت امام دوازدهم قرار داریم که ضمن روایاتی که در این زمان ما را توجه داده اند از مراجعه به علما روایتی از امام باقر (علیه السلام)در رابطه با جایگاه علما می آورم که غافلان بخوانند و دشمنان بدانند شیعه بیدار است. امام باقر (علیه السلام) فرمودند: دانشمندان و عالمان شیعه همانند پاسداران ومرزدارانى اند که در برابر ابلیس و لشکریانش صف کشیده‏اند، و از حمله‏ ی آنها به شیعیان ما که توانایى دفاع از (عقاید وآموزه های)خود را ندارند جلوگیرى می‏کنند، و از تسلط ابلیس و پیروان او بر شیعیان جلوگیرى می‏نمایند. آگاه باشید ارزش آن دانشمندان شیعه که این چنین خود را در معرض دفاع قرار داده‏ اند، هزاران بار بالاتر از سپاهیان ومجاهدانی است که در برابر هجوم دشمنان اسلام ( از کفار گرفته تا روم و ترک و خزر) مبارزه می‏ کنند . زیرا دانشمندان شیعه نگهبانان (عقاید ،احکام، فرهنگ ومعارف اسلام، و مدافع) دینِ شیعیان و دوستان ما هستند، در حالى که مجاهدان ، حافظ مرزهاى جغرافیایى می‏باشند(۱) پی نوشت: ۱)«علماء شیعتنا مرابطون فى الثغر الذى یلى ابلیس و عفاریته یمنعونهم عن الخروج على ضعفاء شیعتنا، و عن ان یتسلط علیهم ابلیس و شیعته النواصب، الا فمن انتصب کان افضل ممن جاهد الروم والترک والخزر الف الف مره لانه یدفع عن ادیان محبینا و ذلک یدفع عن ابدانهم » (ابی‏ منصور، احمد بن على ابن ابی‏طالب طبرسى، احتجاج طبرسى، ج‏۱، ص‏۱۵۵) @modafeanzuhur