eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
899 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 چرا به الاغ دل می‌بندید؟ 🔹فقط می‌تواند و را اینقدر خوشگل در بیاورد و را اینگونه تخریب کند! 🔹جو بایدن کیست؟ معاون اول باراک اوباما که در دوران او ، توافقی کاملاً به نفع آمریکا منعقد شد. 🔹 اخیراً گفته: ما با کمک متحدان خودمان تلاش خواهیم کرد با تغییراتی برجام را تقویت نموده و با "سیاست‌های مخرب ایران" مقابله کنیم! 🔹 حامیان برجام در داخل که می‌گفتند هر توافقی بدی بهتر از عدم توافق است، حالا هم می‌گویند بایدن به برجام برگردد هر تغییری هم می‌خواهد بدهد! همینقدر ذلیل! 🔹در دوران او تحریم‌های فلج کننده بعد از ماجراهای علیه ایران وضع و اجرا شد! 🔹در دوران او آمریکا را ایجاد کرد و جنگ‌های نیابتی با ایران در سوریه و عراق براه افتاد! 🔹خیلی جالب است رسانه‌های مدعی اصلاحات و کارگزاران همه به ستاد انتخاباتی بایدن تبدیل شدند و بگونه‌ای که انگار قرار است رقابت انتخاباتی بین ترامپ و بایدن در ایران‌ برگزار شود! جالب است وقتی مواضع و عملکرد دموکرات‌ها، اوباما و بایدن را یادآوری می‌کنیم به ما برچسب طرفداری از ترامپ را می‌چسبانند! 🔹آنها اینگونه با این کاریکاتور می‌خواهند جلیلی را تخریب کنند؛ چرا؟ چون جلیلی گفت این برجام به نتیجه نمی‌رسد! چون جلیلی گفت: ما نه از فیل نگرانیم نه به الاغ دل بسته ایم!(فیل نماد حزب ترامپ است و الاغ نماد حزب اوباما و بایدن است) ✍ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ، حامیان استاندار خوزستان را به مردم معرفی کرد ‏1⃣ این تصویر متعلق به آیت‌الله احمدی شاهرودی، سالها نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری است. آیا تا حالا یک کلمه از ایشان در دفاع از ‎ و مردم خوزستان شنیده‌اید؟ آیا ایشان را یکباردر میان مردم محروم دیده‌اید؟ چه شده این‌ها در دفاع از ‎ به میدان آمده‌اند؟ جداً سوال ما این است که بزرگواران در زمان بحران ماهشهر و غیزانیه و بی‌‌آبی روستاهای استان و کارگران هفت تپه و ... کجا بوده‌اند؟! 2⃣ نقد استاد ‎پناهیان به ‎استاندار خوزستان با تمام تلخی‌اش حرف دل ۵ میلیون خوزستانی است. حرف دل همه آنهایی است که سالها به گاری آب بسته شده بودند! حال چه شده جماعتی که همواره حامی حاکمان و زورمداران بوده‌اند علیه پناهیان موضع می‌گیرند؟ این یعنی پناهیان نقطه‌زن کرده. 3⃣ دوستان عدالتخواه و مطالبه‌گر هم اگر نقدی به برخی مواضع استاد پناهیان دارند، منطقی جداگانه مطرح کنند ما مانع نیستیم. آن نقدها نظری و علمی است اشکالی ندارد. اما حملات برخی از روحانیت به پناهیان در دفاع از استاندار ناکارآمد خوزستان که اتهاماتش در دادگاه مطرح شده و بحران‌سازی‌ و رفیق‌بازی‌اش روشن است بسیار برای ما عجیب است.‏ نباید سکوت کرد. 4⃣ نقد پناهیان به استاندار خوزستان اگر هیچ خیری برای مردم خوزستان نداشته باشد(که قطعاً داشته) حداقل تاثیرش این بود که مردم خوزستان و اصحاب رسانه و نخبگان فهمیدند چه کسانی حامی شریعتی بودند و هستند و نمی‌گذارند برکنار شود. الحمدلله؛ مردم حامیان شریعتی را در خوزستان شناختند. @modaresian
🔴 نظم نوین هیئات قابل تقدیر و ضعف محتوای منابر قابل نقد 🔹دهه اول به زیبایی هر چه تمام به پایان رسید؛ شبیه همان زیبایی که حضرت زینب سلام الله علیها خطاب به یزدیان فرمود: «ما رأیتُ إلا جمیلاً». 🔸گیر دادند به هیئات؛ روضه به بیابان کشیده شد. گیر دادند به هیئات؛ روضه به کوره های آجرپزی رفت؛ گیر دادند به هئیات، روضه به داخل بیمارستان ها نفوذ کرد و بیماران در کنار پرستاران و پزشکان بساط روضه برپا کردند. بهشان گفتیم گیر ندهید اما ادامه دادند تا کوچه و خیابان ها به عطر روضه رضوان عطرآگین شد. 🔹هیئتی ها به زیبایی، "نظم نوین هیئتی" را به نمایش گذاشتند و مایه زینت رهبری عزیز گشتند. آنها اثبات کردند صَدَقَ رسول الله صلوات الله؛ آنگاه که به دخترش فاطمه الزهرا سلام الله علیها فرمود: «فاطمه، دخترم؛ عزای فرزند مرا هر سال طایفه ای بعد از طایفه ای تازه می‌کنند». 🔸هیئتی ها پیروز این میدان شدند و برخلاف تمام مراکز دولتی و غیردولتی، بازارها و مراکز خرید، نمایشگاه ها و تفرج گاه ها، خیال مسئولین ستاد کرونا را راحت کردند و فاصله گذاری اجتماعی را بدرستی بجا آوردند. 🔹از خوبی ها گفتیم کمی از دردها هم بگوئیم؛ ضمن تقدیر و تشکر از همه منبری های عزیز و مداح های بزرگوار که عزای حسین علیه السلام را زنده نگه داشتند اما چند نکته ای را عرض کنیم(تاکید می‌کنم این قسمت نقد مربوط به هیئاتی است که خودم شرکت کردم ان‌شاءالله سایرین اینگونه نبوده باشند... ) 🔹در ده شب محرم بعلاوه شام غریبان، سعی کرده ام هر شبی را در یک هیئت در اهواز بگذرانم تا از اساتید بیشتری بهره ببریم.(ان شاءالله سایر شهرها و استان ها اینگونه نیست) اما متأسفانه عمده منابر بزرگواران ضعیف و خالی از شرح رسالت و تشریح فلسفه و نهضت عاشورائیان؛ خالی از نقد خواص! خالی از امر به معروف و نهی از منکر حاکمان و مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت؛ خالی از بحث مهم و ؛ بی بهره از نقد صریح دولت و نهادهای غیردولتی بودند و خلاء نقد سیاست های غلطی که این وضع را برای مردم در کشور به وجود آورده است احساس می‌شد! 🔸نه در نقد سیاست خارجه و داخله چیزی شنیدیم، نه از نقد و FATF و پالرمو و 2030 و قراردادهای ننگینی که بر گُرده این ملت سوار کرده اند، نه از زخم های عمیقی چون ماهشهر، غیزانیه، روستای ابوالفضل، بی آبی مناطق کلانشهر اهواز و محرومیت های سیستان و کرمان و ایلام و ...، نه از مفاسد و تخلفات کلان در برخی ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی، نه از گرانی و تورم افسارگسیخته، نه از بازار بهم ریخته، نه از مطالبه شفافیت سیستم و ساختارهای دولتی و نهادهایی چون ستاد اجرایی فرمان امام و و غیره! 🔹البته که این نقد ما یحتمل به معدودی از هیئات و منابر است و ان شاءالله عموم هیئات در سراسر کشور اینگونه نبوده باشند ولی حقیقتاً از اهالی منبر و مبلغان شریف و عزیز کشور بیش از این انتظار می‌رود. اگر امر به معروف و نهی از منکر حاکمان و اصحاب قدرت و ثروت در این منابر احیا نشود کجا احیا خواهد شد؟ اگر مبانی عدالت و عدالتخواهی و ضرورت آن در این منابر تبیین نشود کجا بشود؟ اگر دولتمردان و مجلسیان و دستگاه قضا و سایر دستگاه‌ها از این منابر نترسند از کی بترسند؟ 🔸هیئت یعنی دیانت و سیاست و عدالت است نه قیمه و قمه! در کنار ذکر مصائب سنگین حضرت اباعبدالله علیه السلام باید از دلایل قیام او گفت، باید از علل انحراف جامعه دینی و حکومت گفت، باید عدالت و امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه‌گری را گفتمان حاکم جامعه کنند تا همه مردم مطالبه گر شوند... ✍ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 برای مبانی و تبیین از کدام اساتید استفاده کنیم؟ 🔹لزوم تبیین مبانی و چارچوب تحول و عدالتخواهی روشن است؛ رهبر انقلاب هم تاکید کرده اند: "در زمینه‌ی عدالت باید تحوّل ایجاد کنیم و این باید متّکی باشد به یک مبنای فکری که اندیشه‌ی متقن و شکل‌یافته‌ی ما در زمینه‌ی عدالت چیست؟". 🔸پیش از این عرض کردیم برای "مبانی معرفتی" طبق تاکیدات رهبر انقلاب باید به سراغ علامه مصباح یزدی رفت. 🔹برای تبیین مفهوم عدالت و چارچوب آن و آسیب‌شناسی جریانات عدالتخواه و مطالبه‌گر و بایدها و نبایدها هم باید به سراغ اساتیدی رفت که خود در میدان عدالتخواهی حضور داشته و تا حالا در این زمینه تولید محتوا کرده‌اند. این نکته جسارت به سایر بزرگواران و اساتید معزز که زمینه‌های تخصصی دیگری دارند، نیست. لکن در تبیین عدالت باید ببینیم چه کسانی بیش از دیگران روی موضوع عدالت تمرکز کرده، بطور تخصصی وقت گذاشته و تولید محتوا داشته‌اند. 🔸پیشنهاد این حقیر اساتید بزرگواری چون و حجت‌الاسلام هستند که در این زمینه صاحب تحلیل هستند. ظاهراً برادر بزرگوارمون حجت‌الاسلام هم تولیداتی در این زمینه داشته‌اند(ما از محضرشون استفاده ای نکردیم). برخی چون تخصصی در موضوع ندارند، اظهارنظرات‌شون غالباً با حاشیه‌سازی روبرو می‌شود. 🔸در پایان حتماً اساتید بزرگوار دیگری هم هستند که در زمینه عدالت صاحب‌نظرند. این مشکل از حقیر است که نمیشناسم. اگر شما هم اساتیدی را می‌شناسید که در زمینه عدالت، تخصصی کار کرده‌اند معرفی بفرمایید. داود مدرسی یان http://eitaa.com/modaresian
🔴 مجلسی بدون دغدغه قضایی و حقوقی! 🔹می‌خواستم از ‎ مجلس یازدهم درخواست کنم برای بررسی ‎۳۶۰۰۰_کولر_قاچاق، وزیر دادگستری که مانع اجرای حکم شده است را احضار یا استیضاح کند، متوجه شدم این کمیسیون به این مهمی هنوز تشکیل نشده! کما اینکه این مطالبه در جریان سفر به خوزستان مطرح شده است. 🔸ماجرای ۳۶ هزار کولر قاچاق واقعاً عجیب است! حکم مصادره این کولرها به نفع دولت و جریمه این شرکت به مبلغ ۱۴۹ میلیارد تومان از سوی تعزیرات قطعی و نهایی شده است. ولی بدستور وزیر دادگستری، اجرای حکم متوقف شده! دقت می‌کنید؟ دستوری خلاف قانون! 🔹مجلس شورای اسلامی به عنوان بالاترین دستگاه نظارتی است که می تواند در هر حوزه ای سرک بکشد. اساساً رسالت مجلس همین است. یکی از مهم ترین کمیسیون های تخصصی، کمیسیون قضایی و حقوقی است که امور محوله قضایی و حقوقی را باید پیگیری کند. یک بخش مسائل قضایی است که مهم ترینش مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی است و یک بخش هم امور حقوقی است که دایره گسترده ای دارد و مهم ترینش شاید همین قراردادهای کلان داخلی و خارجی است. 🔸قراردادهایی که دولت و دستگاه های اجرایی با شرکت های خارجی یا داخلی منعقد می کنند؛ در حوزه نفت، انرژی، اقتصاد و فرهنگ و غیره. بطور مثال برجام، fatf، 2030 و قراردادهای کلان نفتی ipc. واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی همچون هپکو، هفت تپه و قراردادهای نظامی و غیرنظامی با کشورهای خارجی. 🔹اصلاح سیستم قضایی و حقوقی کشور، پیگیری پرونده های قضایی و ریل گذاری برای دستگاه قضا از طریق قانون گذاری، ضرورت تدوین قوانین برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و شفافیت، بررسی قراردادهای واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ به بخش خصوصی، بررسی پرونده‌های مفاسدکلان و خرد، همه بخشی از وظایف مجلس است که باید در این کمیسیون پیگیری شود! 🔸اهمیت این کمیسیون روشن است برای نمایندگان هیچ اهمیتی ندارد! جالب است که ۵۰ حقوقدان در مجلس یازدهم حضور دارند اما کمتر از ۷ نفر برای حضور در این کمیسیون اظهار تمایل کردند و هیئت رئیسه هم تصمیم گرفته 14 نفری که در دور دوم انتخابات وارد مجلس می شوند به این کمیسیون بروند! 🔹از اینکه حرکات خوبی در ابتدای این مجلس در رابطه با پرونده از سوی «معدود نمایندگانی» صورت گرفته، شاکر و سپاگذاریم اما مبارزه زیرساختی و تخصصی با فساد و اصلاح سیستم قضایی باید ریشه ای صورت بگیرد و اکثر نمایندگان این دغدغه را داشته باشند. مبارزه با فساد، یک حرکت عمیق و تخصصی است نه صرفاً اقدامات پرسروصدا! آقایان پاسخ دهند آیا این مجلس همچون مجالس قبلی، دغدغه مبارزه با فساد اداری و اقتصادی را بصورت تخصصی ندارد؟ ✍️ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏نه دیکتاتوری خوبه، نه بی‌نظمی وکار غیرقانونی. ولی وقتی این همه خودرو یکجا ‎ میشه، انصافاً آدم دلش میخواد یه مَرد پیدا بشه و کل خودروها را به نفع مردم مصادره و به خانواده‌هایی که خودرو ندارند اهدا کنه! اصلاً اهدا نه، با قیمت مناسب و زیر بازار به مردم بفروشه!!!! ✍️ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 ‏نه دیکتاتوری خوبه، نه بی‌نظمی وکار غیرقانونی. ولی وقتی این همه خودرو یکجا ‎#احتکار میشه، انصافاً
🔴 بخدا آمریکا مقصر نیست! دپوی خودروهای شرکت این تصاویر یک ماه پیش منتشر شد!!! مدیرعامل ادعا میکنه این خودروها نقص فنی دارند اما کارشناسان معتقدند که این دپو یا همون احتکار خودمون، برای افزایش قیمت هر سه ماه یکبار است!!! ‏نه دیکتاتوری خوبه، نه بی‌نظمی و کار غیرقانونی. ولی وقتی این همه خودرو یکجا ‎ میشه، انصافاً آدم دلش میخواد یه مَرد پیدا بشه و کل خودروها را به نفع مردم مصادره و به خانواده‌هایی که خودرو ندارند اهدا کنه! اصلاً اهدا نه، با قیمت مناسب و زیر بازار به مردم بفروشه!!! متاسفانه قانون و دستگاه‌های قانونی در برابر احتکار و دپو و قاچاق و امثال ذلک ناکارآمدی خود را اثبات کردند. جریمه‌های بازدارنده نیست! حالا برای اون شرکت هم یک جریمه‌ای کنند ولی بازدارنده نیست! تنها راه، تصمیمات انقلابی و فوری از همین جنس هست که عرض کردم؛ مصادره فوری و تزریق فوری به بازار! یاد بیاورید ۳۶۰۰۰_کولر_قاچاق! معلوم نیست اون کولرها چی شدن! هستن! نیستن! ولی با افزایش قیمت دوسال اخیر شک نکنید سود اون شرکت آنقدر بالا بوده که براش جبران شده! تاثیر ‎ یا بر افزایش قیمت ‌ها روشن و واضحه. ولی اراده‌ای برای اقدام و حل مسئله به نفع مردم نیست. با این بروکراسی با کله به زمین میخوریم! یک ماه از انتشار این تصاویر میگذره و هیچ کسی نبوده به قول چیزشو(یخه‌شو) بگیره! ✍️ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نظم پادگانی دپوی خودروسازها، آشفتگی بازار خودرو را به همراه دارد. احتکارِ شیک، شلیک به سبد درب و داغان اقتصاد خانوار است. تا خودروسازها مردم را پیاده نکرده‌اند، کسی آنها را از خر شیطان احتکار پیاده کند. وقتی مَرکب را با سود مرکّب می‌فروشند، به مردم رکب می‌زنند و وقتی "کار" را به می‌کشانند، لکنته‌ها را قطره‌قطره می‌چکانند. کسی چه می‌داند شاید راه‌حل اصلاح بازار خودرو، تغییر اتوبوسی مدیرانی باشد که از اول انقلاب با یک بلیط سوار شده‌اند و تا ایستگاه ملاقات با ملک‌الموت، خیال پیاده شدن ندارند. ✍زهرا محسنی فر https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
🔴 غفلت نکنیم به پیامبرمان اهانت شده! 🔹وسط دعوای داخلی از اهانت به ساحت (صلوات الله علیه) غافل نباشیم. یکی از دوستان به ما تلنگری زد که به پیامبر عظیم الشأن اسلام(صلوات الله) اهانت شده و رگ گردن تان بیرون نیامده؟ 🔹واقعاً راست گفت آن دوست عزیز؛ به بهترین بندگان خدا، اشرف مخلوقات، مهربان ترین و خوش اخلاق ترین انسان ها از سوی انسان های رذیل اهانت شده و ما سکوت کنیم؟ 🔹اسلام دین صلح و صفاست. صلح عادلانه نه ظلم پذیری ذلیلانه! خطاب قرآن کتاب آسمانی پیامبر اسلام به اهل کتاب و سایر ادیان این است: «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَی کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ». قرآن کریم – سوره آل عمران – آیه 64 «بگو ای اهل کتاب بیایید تا بر سخنی که بین ما و شما یکسان است بایستیم که جز خداوند را نپرستیم و برای او هیچ گونه شریکی نیاوریم و هیچ کس از ما دیگری را به جای خداوند به خدایی برنگیرد». 🔹اسلام سر جنگ با هیچ دین و مکتبی را نداشته و مسلمین نیز سرجنگ با هیچ کشوری را ندارند بجز جهاد در برابر آنهایی که به دیگران ظلم و تجاوز می کنند. اسلام نه ظلم را دوست دارد و نه ظلم پذیری را. 🔹چگونه است که اهانت به اعتقادات چند میلیارد مسلمان از سوی دولت های غربی آزاد است اما نقد و بررسی هولوکاست ممنوع و خط قرمز آنان است؟ براستی چرا تصاویر اهانت آمیز به پیامبر بزرگ اسلام برای آنان آزادی است اما نشر تصاویر در شبکه های اجتماعی آنان ممنوع؟ 🔹نه فقط میلیاردها انسان مسلمان که عموم حامیان ادیان و مکاتب مختلف و انسان های آزاده، با اهانت نشریات وابسته به دولت های غربی به ساحت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) مخالف بوده و آن را محکوم می کنند. ✍️ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ماجرای را چگونه تحلیل کنیم؟ 🔹در ایام گذشته شاهد ادعاهایی از سوی برخی فعالان رسانه علیه حجت الاسلام علیرضا پناهیان بوده ایم که برخی وی را به رابطه با برخی متهمین اقتصادی متهم کرده و مورد نقد قرار دادند؛ در ادامه شاهد بی اخلاقی های فراوانی بوده ایم که در یک طرف کاربران بی انصاف در مجازی بوده اند و در طرف دیگر هواداران دو آتیشه. 🔸برای حکمران، عدل لازم است برای ما مردم هم لازم است. در موضعگیری، عدل لازم است. در اظهار محبت و نفرت، عدل لازم است. قرآن فرموده: «و لا یجرمنّکم شنئان قوم علی الّا تعدلوا»؛ دشمنی با کسی موجب نشود که شما درباره‌ی او از عدالت کناره بگیرید و عدالت را رعایت نکنید؛ «اعدلوا هو اقرب للتّقوی». 🔹حقیر قبل از این مطلبی نوشتم و به توصیه دوستان که شاید دستمایه سوءاستفاده قرار بگیرد حذف کردم؛ اما براستی این مسئله را چگونه باید تحلیل کرد؟ 🔸در رابطه با استاد دو گروه از جاده عدالت خارج شدند. آنانیکه تمام خدمات و نقاط قوت این مرد بزرگ را مورد هجمه قرار دادند و کسانیکه به بهانه حمایت، بدترین برچسب ها را نثار منتقدین و مطالبه گران کردند. عدالت اما دیدنِ همه خدمات ایشان، ضمنِ طرح سوالات و ابهامات با منطق و بدور از اهانت است تا شفاف شود. 🔹متأسفانه سطح تحلیل عوام و خواص در جمهوری اسلامی هنوز با آن سطح مطلوب فاصله ها دارد. اگر تصویری از یک شخص در کنار یک مفسد اقتصادی بیرون بیاید همه او را فاسد می دانند؛ اگر تصویری از یک فرد در کنار امام و رهبری باشد، همه او را سالم می دانند. دو قطبی مطلق؛ سیاه و سفید دیدن اشخاص و نهادها و مطلق دیدن امور معلوم نیست کی به پایان برسد! سریع یک مسئله ای، حیثیتی می شود! تا جائیکه افراد یا باید شمشیر بکشند و دفاع کنند یا باید نیزه برداشته و حمله کنند! 🔸مردم بگونه ای بار آمدند که اگر کسی سؤال کرد چرا فلانی از نزدیکان رهبری فلان ابهام را دارد، زود کل نظام و خواص و مسئولین را فاسد می دانند! در مقابل یک عده هم هستند که کوچکترین سؤال و نقد را بر نتافته و منتقد را با انواع و اقسام برچسب های مختلف نواخته و او را تکفیر می کنند! 🔹این حد از صفر و صد بودن در سیاست و فرهنگ، سالهاست ما را آزار می دهد، سالهاست راه تحلیل و تبیین درست را می بندد! سالهاست نمی گذارد مسائل برای مردم بدرستی تبیین شوند. همینگونه ابهامات در اذهان می مانند و می مانند و باعث بدبینی و بی اعتمادی مردم می شوند! رسانه های بیگانه هم روی این حیثیتی کردن مسائل سوار شده و جلسات نقد و بررسی با حضور چند کارشناس گرفته و مستندسازی می کنند. 🔸راه درست چیست؟ حمایت بی چون و چرا؟ حمله بی چون و چرا؟! خیر؛ راه و تحلیل مبتنی بر واقعیات و اخلاق مداری در سیاست است. انسان باید در موضع گیری و در رد و حمایت جانب انصاف و عدالت در نظر بگیرد. وقتی اتفاقی در این سطح می افتد که با دین و دنیای مردم بازی می کند و اعتماد مردم به نظام و مسئولین و نخبگان را به خطر می اندازد، راهش مسکوت گذاشتن یا دفاع مطلق نیست. بسم الله؛ صداوسیما یا رسانه ها بیایند آن شخص بیاید، دو سه منتقد بیایند، کارشناس منصفی بیاید و بررسی کنند! 🔹ولی اینکه یکی در کانال و پیج خود سند منتشر می کند دیگری در بالای منبر پاسخ می دهد؛ هواداران از یک طرف، آنانیکه اساساً با نظام و دین مشکل دارند از یک طرف؛ رسانه های انقلابی هم به بهانه سوءاستفاده دشمنان سکوت و بی تفاوتی یا نهایت محکوم کردن اصل قضیه را در پیش بگیرند این وسط آن نقدها و ابهامات در ذهن مردم می مانند که می مانند! 🔸حقیر در ماجرای استاد پناهیان که همواره از محتوای تولیدی ایشان در زمینه مسائل دینی استفاده می کنم، وظیفه دارم حمل بر صحت کنم؛ ولی در ادامه مشتاقم مسائل شفاف شود. اگر سؤالات و آن ابهامات مثل «قبول دفتر کار و بخشی از هزینه های حوزه علمیه دارالحکمه از علیرضا موحدی متهم فراری صندوق ذخیره فرهنگیان» دروغ بود وظیفه همه ماست حمایت و محکوم کردن آن افشاگری؛ چنانچه نقد وارد بود بپذیریم که اشتباهی شده. اصل هدیه و هبه که قابل نقد نیست، بلکه از چه کسی گرفتن مورد انتقاد است. 🔻در پایان؛ خوبی ها و خدمات استاد پناهیان آنقدر زیاد است که با فرض وارد بودن این نقد، باز هم جایگاه والایی در بین همه مؤمنین و مردم داشته و در قلب ما جا دارد. ✍️ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 شهرداری امیدیه، پیشتاز حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) می فرماید: «اَلا وَ اِنَّ لَکُم عِندِی اَن لَا اَحتَجِبَنَّ دُونَکُم سِرّاً اِلّا فی حَرب». یعنی بدانید حقّ شما بر من است که چیزى را از شما جز اسرار جنگ پنهان ندارم. (نامه 50 نهج البلاغه) شعار شفافیت را خیلی ها سر می دهند اما به وقت عمل که می شود با ادعای اینکه بزرگان و کارشناسان درباره شفافیت حرف هایی دارند(!!)، شانه خالی می کنند. یه یقین می توان گفت اگر شفافیت در نهادهای دولتی و غیردولتی نهادینه شود و میزان قراردادها و املاک و دارایی ها هر دستگاه و اموال هر مسئول و مدیری روشن و شفاف باشد هم بخشی از مشکلات اقتصادی حل می شود هم مفاسد به حداقل ممکن می رسد. شفافیت معجزه می کند. شهرداری ها یکی از معدود دستگاه های پولدار و غیرشفاف هستند که متأسفانه مفاسد و تخلفات جدی در آنها ریشه دوانده و تنها راه، شفافیت است. که چندسالی است بدست چند جوان انقلابی و افتاده امروز جلوتر از هزار شهر ایران سامانه ای طراحی کرده با عنوان سامانه شفافیت ؛ تا مردم بتوانند به راحتی تمام قراردادهای خرد و کلان، املاک تملیکی و اجاره ای، دارایی ها و اموال مدیران و مسئولین شهرداری، مناقصات و مزایدات، بودجه ها و تعرفه ها، ماشین آلات سنگین و سبک، پروژه های عمرانی و غیره دست پیدا کنند. اینگونه همه مردم میتوانند بفهمند که آیا و مساوات در قراردادها و دارایی ها رعایت شده؟ آیا مسئولین شهرداری در قراردادها و مناقصات و مزایده ها مردم را دیده اند یا قوم و خویش و باند خود را؟ : @modaresian
🔴 در امتداد 🔹غربی ها وقتی می خواهند اسلام هراسی کنند همه مکاتب اسلامی را یک کاسه کرده و بر مبنای مشترکات یعنی پیامبر، کتاب و قبله مشترک همه را یک دین واحد معرفی می کنند. سپس با دستاویز قرار دادن برخی اقدامات گروهک هایی همچون داعش، هر برچسبی را به مسلمانان می چسبانند. تروریست، افراطی، بنیادگرا و ... . 🔸برای اثبات این انگاره در اذهان ملت های خود هم صدها فیلم و سریال ساخته و هزاران جلد کتاب و مقاله چاپ می کنند. اینکه جهان اسلام به دوبخش شیعه و اهل سنت تقسیم شده و سپس شیعیان به فرقه های یک امامی و دو و ... دوازده امامی تقسیم می شوند و اهل سنت مکاتب چهارگانه امام مالکی، شافعی، حنفی و حنبلی و بعد گروه های سلفی از وهابیت و اخوان المسلمین و القاعده و طالبان و داعش تقسیم و هر کدام به گونه متفاوتی فکر و عمل می کنند، در تبلیغات شان جایی ندارد. 🔹حکایت این روزهای ماست. عده ای به دروغ را مقابله با تولید ثروت و رفاه نسبی مردم معرفی می کنند و جوانان عدالتخواهی که دل در گرو مکتب امام خمینی(ره) داده اند و طبیعتاً شاید در مواردی دچار اشتباه و خطا شوند را به کمونیسم و مارکسیسم و فرقان و مجاهدین و انواع و اقسام تروریست ها می چسبانند برای ! 🔸برای این کار هم سعی می کنند جمله یا شعار مشترکی همچون شعار پیدا کنند و بگویند ببینید مارکسیت ها هم بدنبال برابری بودند! غافل آنکه اساساً شعار برابری و عدالت را پیامبر اسلام(صلوات الله علیه و آله) اولین بار طرح کرده(اینکه مارکسیست ها چه تعریفی دارند بحث دیگری است). 🔹اینها اساساً نمی دانند که دعوای اصلی جمهوری اسلامی با لیبرال دموکراسی بر سر عدالت است. اینکه جمهوری اسلامی از لبنان، فلسطین، یمن، سوریه و هر مظلوم دیگری دفاع می کند آن وجه است. رژیم سابق هم برای بدنام کردن انقلابی ها در زمان پهلوی به امام و انقلابیون برچسب کمونیست می زد! لذا بدانید عدالت هراسی در داخل، امتداد اسلام هراسی در خارج است. 🔸«اولین و اصلی‌ترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله‌ی اسلام ناب محمدی است؛ یعنی اسلام ظلم‌ستیز، اسلام عدالتخواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پابرهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان. در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکائی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. اسلام آمریکائی یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده‌خواهی، در مقابل دست‌اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلامی که با همه‌ی اینها میسازد.» ۱۳۸۹/۰۳/۱۴ خیلی باید دقت کنیم که اختلافات و مسائل اختلافی به حذف نیانجامد. ✍️ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 🔹این حکم عجیب است؛ رضایت مردم را جلب نمی‌کند؛ چون متناسب با جرم نیست، چون ضربه وی بدتر از بود؛ چطور سلطان‌ها باید اعدام شوند ولی عوامل اصلی ۳۱ سال ناقابل! دو سه سال دیگر هم بخاطر اخلاق خوب یجوری ... . 🔹تمام دادگاه‌های ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی که طبق از رهبری انجام می‌شود رای قطعی و غیرقابل اعتراض است اما همین حکم ۳۱ سال زندانی قابل فرجام خواهی است! چرا؟ 🔹بله ضبط همه اموال این مفسد که از نقاط قوت حکم است اما ضربه طبری به نظام و سیستم و اعتماد ملت با این مفاسد کلان چگونه قابل جبران است؟ 🔹آقای ؛ می‌دانیم که هیچ مقامی نمیتواند در کار قاضی دخالت کند اما مطالبه ما این است این پرونده مجدد دادرسی شود و قاضی دیگری بررسی کند! ما نمی‌گوییم حتماً طبری اعدام شود ولی این حکم در قیاس با سلطان سکه و سلطان ... آبکی است! ✍️ http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3