eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
15.2هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
824 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 کدام و انسجام؟ 🔻قسمت اول: وحدت و آشتی ملی از منظر اصلاح طلبان 🔻سالهاست در عرصه سیاسی کشور، مفهوم وحدت به طرق و روش‌ها و تعاریف مختلف مطرح می‌شود و گروه‌های سیاسی، هدف و منظور خود را از آن ابراز می‌کنند. در شرایط اخیر کشور باز بعنوان یک مسئله مطرح شده است. تعاریف و مقاصد گروه‌های سیاسی را در ذیل مرور کنیم. 1️⃣ آشتی ملی؛ مفهوم آشتی ملی در علوم سیاسی، بار معنایی خاص خود را دارد. بیشتر در زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که یک کشور دچار جنگ داخلی شود. ملت به دو قسمت تقسیم شده و علیه هم بجنگد. 🔹آشتی ملی اما در ایران، یکبار در سال 57 توسط رژیم پهلوی با عنوان «دولت آشتی ملی» مطرح شد. بدین صورت که با ورود جعفر شریف امامی از پیشکسوتان لژ فراماسونری آلمان، دولتی تشکیل شود تا هم به برخی از مطالبات حداقلی روحانیت و منتقدین حکومت، «مثل بازگرداندن تاریخ اسلام به تقویم کشور و تعطیلی مراکز فروش مشروب و ...» را لحاظ کند هم حکومت پهلوی برقرار بماند. 🔸روشنگری امام خمینی(ره) علیه این توطئه که هدفش مهار انقلاب بود و ریاکاری رژیم پهلوی و همچنین اقدامات خشن علیه مخالفین و منتقدین رژیم، منجر به این شد که توطئه دولت آشتی ملی به سرانجام نرسد. 🔹«آشتی ملی» یکبار دیگر توسط سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات در سالهای بعد از فتنه 88 در سال 95 مطرح شد. خاتمی و دیگر اصلاح طلبان معتقد بودند که بعد از قضایای ۸۸، جامعه ایران دوپاره شده؛ بین جامعه درگیری اتفاق افتاده. لذا باید آشتی ملی صورت پذیرد. 🔸طرح این موضوع در حالی که دولت اعتدال روی کار بود و وزرای روحانی تماماً از عناصر اصلاح طلب بوده و اکثراً در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی مسئولیت داشتند، آدرس غلطی بود. در واقع، منظور آنان از این طرح بیش از آنکه باشد عبور نظام سیاسی از حوادث سال ۸۸ بود. اگرچه فتنه۸۸ تبعات منفی برای انسجام داخلی به همراه داشت اما ملت هیچوقت قهر نبود که بخواهد آشتی کند! 🔹مفهوم گفتگوی ملی بین احزاب بالادست جامعه و آشتی ملی، در جهان سیاست زمانی مطرح است که کشور دچار جنگ داخلی شده باشد؛ قانون اساسی وجود نداشته باشد یا وجود داشته باشد اما بخش های مهمی از جامعه آن را قبول نداشته باشند، راهکار قانونی برای خروج از بن بست ها و بحران وجود نداشته باشد؛ کشور فصل الخطاب نداشته باشد و اصطلاحاً بن بست سیاسی برای تشکیل دولت بوجود بیاید. 🔸ولی وقتی انسجام ملی برروی مسائل اصلی که همان اصل نظام و قانون اساسی و مسائل دیگر، وجود دارد و کشور دچار جنگ نشده باشد و انتخاب دولت طبق قانون با رأی اکثریت ملت انجام می شود و هیچ خللی سر راه انتخابات نیست، آشتی ملی بی معنی است! آشتی ملی در واقع برای امروز عراق، افغانستان، لیبی، سوریه، یمن و ... می تواند مطرح باشد نه درباره مملکتی که «قانون» فصل الخطاب است و مردم هر دوسال یکبار، در انتخاباتی شرکت می کنند و نمایندگان و روسای جمهور و نمایندگان خبرگان رهبری خود را انتخاب می کنند! 🔹رهبر انقلاب در سخنرانی عمومی این طرح را «بی معنی» دانست. آشتی ملی برای ایران اسلامی یعنی چه؟ مفهومش چیست؟ گستره اش تا کجاست؟ مگر ملت با همدیگر قهرند؟ مگر بن بست سیاسی برای تشکیل دولت وجود دارد؟ در حالیکه دولت مورد حمایت آقای خاتمی هم روی کار بود این سخنان بسیار عجیب بود! 🔸اصلاح طلبان در طول حیات سیاسی خود، به جز همین عنوان «آشتی ملی»، طرحی جامع برای تقویت انسجام ملی و وحدت در کلان نداشته اند. به این طرح آشتی ملی هم که ده ها نقد مبنایی و معنایی وارد شد و دیگر خود آن را ادامه هم ندادند. 🔹آنان، جدا از «آشتی ملی»، یک ائتلاف درونی نیز داشته اند که برای وحدت داخلی این جریان بود و در فصل انتخابات نمایان می شد تا به کرسی های قدرت دست پیدا کنند. اگرچه در سال 84 و 88 نتوانستند به ائتلاف حداکثری نامزدها دست پیدا کنند اما در 92 و 96 این ائتلاف درونی را شاهد بودیم. 🔸معنای این ائتلاف، هم همگرایی بین گروه ها و احزاب سیاسی اصلاح طلب و کارگزاران بود که در نوع خودش موفق عمل کرد اما برای وحدت و انسجام ملی در کلان عائدی نداشت. 🔻در ادامه به نقد و بررسیِ وحدت از منظر جبهه اصولگرایی و جبهه پایداری اشاره خواهم کرد و در نهایت به مدل اندیشه امام و رهبری برای وحدت و انسجام ملی می پردازم. ان شاءالله ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 سالها آمریکایی‌ها و اروپاییها به ما وعده ‎ را داده بودند. ضمن افزایش تحریم‌ها، عوامل‌شان روی اعتراضات مردمی ما سوار شده و حقد و کینه خود را نشان دادند. در این ایام،خیلی خوشحال شده و همه جانبه از آشوب‌ها حمایت کردند. 🔹ما باید به آنان وعده ‎ را بدهیم! ‎ یک دفاع منطقی و مشروع است. غرب باید سزای اعمالش را ببیند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 احساس بی نیازی؛ عامل طغیان ها؛ نقطه آغازین سکولاریسم! 🔹تاریخ ادیان را که نگاه می کنیم آنچه که باعث شده دین از عرصه جامعه کنار برود و به یک دین فردی تبدیل شود، احساس بی نیازی مردمان به دین است. اگر سرنوشت همه جوامع را در طول تاریخ مطالعه کنیم بلا استثناء، یکی از دلایل اصلی کنار رفتن دین از عرصه سیاست و اجتماع، احساس بی نیازی است. اما این احساس نیازی به چه طریقی شکل می گیرد؟ 🔸«احساس بی نیازی به دین» در هر قشر و طبقه ای از جامعه، به دلایل مختلفی شکل می گیرد اما به طور کلی می توان دو دسته کلی را شرح داد؛ یک دسته، احساس بی نیازی طبقه اشراف و برخوردار و قارون مسلک و یک دسته هم توده ها و طبقات عادی مردم اعم از متوسط و ضعیف. 🔹احساس بی نیازی به دین در طبقه اشراف و دارا یا همان برنده، دلیلش این است که مدعی اند بدون اینکه اهل دین و دیانت و رعایت دستورالعمل های دین باشند به آلاف و الوف رسیدند. معتقدند دین و حاکمیت دینی، نقشی در دارا بودنِ آنها ندارد. 🔸خداوند متعال درباره این طبقه می فرماید: «كَلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى»(آیات 6 و7 سوره مبارکه علق) حقا كه انسان طغیان مى ‏كند، همين كه خود را بى ‏نياز پندارد. 🔹طبقه اشراف و قارونی مسلک، نه تنها به دین احساس بی نیازی می کند بلکه حاکمیت توحید را مانع بزرگی و ریاست و اربابی خود می داند. چون در حاکمیت دینی و توحیدی ناب، دسترسی همگان به منابع ثروت ها و درآمدها و امکانات، عادلانه و برابر است! پس او طغیان می کند. هر جایی برایش محدودیتی ایجاد شود علیه آن می شورد. 🔸احساس بی نیازی به دین در طبقات متوسط و ضعیف چگونه است؟ از دلایل اصلی گرایش توده های مردم و مستضعفین به پیامبران این بود که پیامبران به آنان وعده آزادی از بند ظلم فراعنه و رهایی از تبعیض طاغوت ها می دادند. پیامبران به طبقات مستضعف وعده می دادند که اگر با ظلم طاغوت ها و قارون ها و هامان ها مبارزه کنید، اگر علیه تبعیض و ظلم و فقر و فساد بایستید مدیریت امور به دست عادلان و مستضعفان بیافتد جامعه عادلانه بدون تبعیض و فقر و فساد شکل خواهد گرفت. 🔹هر وقت که یک حاکمیت دینی، کارآمدی خودش را اثبات می کرد گرایش مردم به دین افزایش می یافت اما وقتی حاکمیت دینی در مبارزه با تبعیض و فقر و فساد، موفق عمل نکند کم کم مردمان می گویند پس ما به دین نیازی نداریم! 🔸در طول تاریخ ادیان که بنگریم این مسئله را می بینیم. سرآغاز سکولاریسم و جدایی دین از سیاست همین نقطه است. یعنی احساس بی نیازی به دین! 🔹کنار رفتن دین از عرصه اجتماع، خیلی معدود بخاطر ارائه ی ادله فلاسفه ملحد بوده؛ یعنی اینگونه نبوده که فلاسفه و افرادی بیایند و استدلال بیاورند که خدا وجود ندارد معاد وجود ندارد تا مردم بی دین شوند. بله این مسئله وجود داشته که اهل علم و فلسفه و ... بیایند و شبهه افکنی کنند و اعتقادات یک جامعه را متزلزل کنند. اما مهم ترین و اصلی ترین عاملِ بی دینی جوامع و محدود کردن دین از عرصه حکمرانی به امور فردی، ناکارآمدی حکومت های دینی بوده است. 🔸لذا ما باید از تاریخ عبرت بگیریم. در طول تاریخ، هم طبقه اشراف به دین احساس بی نیازی می کردند و علیه حکومت دین طغیان می کردند، هم توده های مردم و مستضعفین؛ چون دین را در مدیریت جامعه و رفع فقر و تبعیض و فساد، ناکارآمد می دیدند و این نقطه آغازین سکولاریسم بود! 🔹ما تحت لوای نظام جمهوری اسلامی باید همواره بین بیم و امید باشیم. حضرت امام(ره) می گفت: «اگر اسلام عزیز و جمهوری اسلامی نوپا به انحراف کشیده شود و سیلی بخورد و به شکست منتهی شود، خدای نخواسته اسلام برای قرن‌ها به طاق نسیان سپرده می‌شود!» 🔸مسئله اصلی اینهاست نه اولویت های فرعی و دهم! فلسفه حکومت دینی رفع فقر و ظلم است. بترسیم از بلای سکولاریسم! همان بلایی که سر مسیحیت آمد و امروز هیچ روحانی مسیحی جرأت ندارد بگوید مسیحیت برای مدیریت جامعه و رفع تبعیض و برقراری عدالت، طرح و برنامه دارد! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
درباره اشکال آیین نامه ای که دوست بزرگوارم آقای پادام نوشت که نباید یه وزارتخانه مهم بخاطر یه اشکال در این سطح بدون وزیر بمونه، میشه مفصل حرف زد و نوشت. نقد وارد است به این آیین نامه. اما امروز مثل شما مطلع شدم که ثروت آقای زاهدی وفا، هزاران میلیارد تومان هست، اولش باورم نشد. پرس و جو کردم و بعد گفتم الحمدلله که وزیر نشد. بعد از تحقیق از چندتن از دوستان متوجه شدم بله واقعیت دارد و ثروت آقای زاهدی وفا وزیر پیشنهادی وزارت کار، هزاران میلیارد تومان است. اگرچه حامیان وی می گویند این ثروت از پدرش به او ارث رسیده و بخشی هم اموال برادرش است که در غیاب فرزندانش به وی منتقل کرده است. فرض بگیریم کسب این همه ثروت هزاران میلیاردی که برخی تا هزار میلیارد تومان هم گفتند، از راه حلال بوده باشد. اما انتخاب مسئولین جمهوری اسلامی نباید و نباید و نباید از میان طبقه برخوردار و پولدار و اشراف جامعه باشد! اگر کسب این همه ثروت از راه حرام و رانت باشد که نیاز به تحقیق و تفحص دارد، که دیگر واویلاست! واویلا! اگر بگوئید خودش سالم است و حرام و حلال می کند و مدیر خوبی است اما به هزار دلیلِ دیگر، همچنین افرادی با این تراز از ثروت نباید در هیچ مسئولیت حساسی قرار بگیرند. مسئولین جمهوری اسلامی باید از میان مردم عادی، از میان طبقات متوسط و ضعیف انتخاب شوند. مسئولین جمهوری اسلامی باید طعم فقر را چشیده باشند! باید با فقر و نداری دست و پنجه نرم کرده باشند! مسئولی با این همه ثروت شک نکنید که نخواهد توانست به طبقات متوسط و ضعیف جامعه خدمت آنچنانی کند. من حقیقتاً متحیر شدم چگونه آقای رئیسی قبول کرده این بنده خدا را بعنوان وزیر پیشنهادی معرفی کند! الله اکبر از دست مشاوران! الله اکبر از دست آقایان معاون! و متأسفم برای آن جبهه سیاسی که داعیه گفتمان اصیل انقلاب را دارد اما از وزارت این فرد حمایت کرده! آدم هایش از پیشنهاد این فرد استقبال کردند و پشتیبانی کردند! و الحمدلله که این خطر از بیخ گوش دولت سیزدهم گذشت اما هوشیاری لازم است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
۱۷ تیرماه این جمله شهید بهشتی را اینجا ارسال کردم. طغیان را دیدید حالا؟ اگر که پذیرفتیم مفهوم الزام قانونی و شرعی و رعایت چارچوب‌ها با تحمیل و اجبار و نفرت پراکنی، متفاوتند، چه خوب! اگر هم هنوز روی همان مسیر اصرار می‌کنیم پس بدانیم که این خسارت‌ها، تداوم خواهد داشت. آتش زیر خاکستری می‌شود که دشمنان خبیث هم روی آن حساب ویژه باز کرده‌اند. از مشکلات این روزهای ماها، دوری از آن مبانیِ دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ است. برگردیم به بهشتی! بازگردیم به مطهری! رجوع کنیم به صحیفه امام و بازخوانیم کنی طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را! شفای دردها در آن مبانی است. برای دفاع علمی و منطقی و عقلانی و فلسفی از دین در برابر دشمنان دین، باید به طرح ولایت مرحوم علامه مصباح و امثالهم مجهز شد و برای ساخت جامعه اسلامی و جامعه توحیدی و تولید انگیزه مبارزه با ظلم و تبعیض و بی عدالتی، باید به طرح کلی رجوع کرد. هر کدام کارویژه‌ای دارد. هر دو با هم. توصیه من به دوستان، بازخوانی آن مبانی است.
🔴 لایو امشب/ امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه 🔻تعریف معروف و منکر 🔻تعریف امر و نهی 🔻اولویت‌های اصلی کدامند؟ 🔻 و ... 🔹امروز چهارشنبه، ساعت ۲۱ 🔸از طریق لایو ایتا 👇👇در کانال ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3 👇بزنید روی join و عضو کانال بشید که کانال رو گم نکنید👇
🔴 کدام وحدت و انسجام؟ 🔻 بخش دوم: اتحاد از منظر اصولگرایی و پایداری 🔹در مطلب قبل به طرح اشاره شد. هم معنای واقعی آن در عرصه سیاسی، هم مقصودی که جریان اصلاحات از طرح آن طلب می کرد را عرض کردیم و دلیل اینکه چرا مورد توجه هم واقع نشد را شرح دادیم. 2️⃣ وحدت از منظر اصولگرایی: در این مطلب به طرح می پردازیم. جبهه اصولگرایان که از اوایل دهه 80 در عرصه سیاسی کشور به وجود آمد مدعی بود می خواهد همه آنانی که به نظام و انقلاب و ارزش ها معتقد و پایبند هستند را در یک مجموعه به اتحاد برساند تا در انتخابات ها، آرای مردم نصیب این جریان شود. 🔹شعار وحدت اصولگرایان در واقع همان ائتلاف سیاسی درونی جریان اصولگراست که مدعی است اصولی دارد و هرکسی پایبند به این اصول است می تواند درون ائتلاف و وحدت اصولگرایان وارد شود. معتقدند اصول این هاست: اسلام، نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و ... . 🔸کارویژه جبهه اصولگرایی با این تعریف، «انسجام ملی» نبود. بلکه یک اتحاد درون جریانی برای رسیدن به کرسی های قدرت است. طرح رسمی آنها برای انسجام ملی هم آخر مشخص نشد. اما آنها بین این دو مسئله، یعنی بین «انسجام ملی» و «وحدت انتخاباتی» تفکیکی قائل نمی شدند و به افکار عمومی پاسخ نمی دادند که صرفاً به دنبالِ یک ائتلاف انتخاباتی هستند. 🔹متأسفانه در افکار عمومی جا افتاده بود که تنها این گروه محدود، اصل نظام و اسلام و انقلاب و امام را قبول دارد و هرکسی معتقد به انقلاب است حتماً باید ذیل این جبهه سیاسی بایستد. این خط اشتباه بود. نباید فقط خودشان را معتقد به امام و نظام و انقلاب معرفی می کردند. 🔸وحدت اصولگرایان، مذاکره و مفاهمه با جریانات کلان دیگر نیست و واقعاً همه معتقدین به اصل اسلام، به اصل نظام و ولایت فقیه، به سرزمین ایران در این ائتلاف عملاً جا نمی گیرند. از طرفی محدود به یکسری شاخص های خردتر و ملموس تر هم نبود. یعنی در این ائتلاف، معیارهایی چون عدالتخواهی، پاکدستی، مبارزه با رانت، ساده زیستی، آزادی خواهی و ... هم ملاک و معیار اتحاد نبود! 🔹لذا؛ وحدت اصولگرایی نه خروجی در حد انسجام ملی داشته، نه هم از مخلصین و پاکدستان و نیروهای کارآمد تشکیل شده بود. خیلی از افرادی که در ظاهر خود را انقلابی می دانستند ولی در عمل به ارزش های انقلابی پایبند نبودند، در این دایره جا می شدند! 3️⃣ از منظر پایداری: این وسط در سال 90، جبهه پایداری تشکیل شد آن سالهای اولیه، شعارهای جذابی را برای جوانان انقلابی مطرح می کرد و معتقد بود ما باید از نیروهای سالم، متعهد و کارآمد استفاده کنیم و قائل به وحدت با کسانی که در فتنه88 سکوت کردند و یا کسانی که مشکلات سیاسی و اقتصادی دارند، نیستیم. این شعارها مورد اقبال خیلی از جوانان انقلابی در سرتاسر مملکت که از اصولگرایی خسته شده بودند، قرار گرفت. 🔹پایداری می گفت قائل به این وحدت تاکتیکی که برای رسیدن به قدرت است، نیست. می گفت فقط کسانی باید درون این وحدت و ائتلاف قرار بگیرند که واقعاً در عرصه عمل، پایبند به نظام و ولایت فقیه و ارزش ها باشند و هرکسی هم در عرصه عمل به این شاخص ها پایبند نیست نباید در این وحدت قرار بگیرد. اسم آن را وحدت گفتمانی می نامیدند. 🔸اما رفته رفته، رنگ باخت. پایداری اوایل می گفت ما می خواهیم کانال کشی فکری کنیم، کار فکری و فرهنگی انجام دهیم، اما به مرور مشخص می شد که هیچ برنامه ای برای فعالیت های فکری، فرهنگی و سیاسی هم ندارد و برخی از دوستان فعال در این مجموعه، می خواستند در فضای عمومی، فعالیت های فکری و علمی و آموزشی موسسه امام خمینی(ره) را جزو کارنامه پایداری به حساب بیاورند که نتوانستند! 🔹بعدها در انتخابات ها هم مشخص شد مثل سایر اصولگراها، نگاه به ارزش ها بالاخصه به عدالت، در حزب پایداری، مطلق نیست بلکه نسبی است. نه برای تحقق عدالت دغدغه و انگیزه ای داشت نه تحقق آزادی و نه جمهوریت و افزایش ظرفیت اجتماعی نظام جمهوری اسلامی! در طول سال ها تلاشی در خور از پایداری برای تحقق عدالت –که فلسفه وجودی حکومت اسلامی است- ندیدیم؛ حرکتی آنچنانی برای حاکمیت ارزش ها و مردمی کردن حکومت ندیدیم؛ دعوا با احزاب اصولگرا هم برای کسب سهمیه در لیست های انتخاباتی ادامه داشت! 🔸کارنامه و پرونده اصولگرایی و پایداری الگویی نیست که بشود با افتخار آن را مطرح کرد. چون نه آورده ای برای انسجام ملی داشته نه هم کنش موفقی در حاکمیت دینی و کادرسازی و کانال کشی فکری. ❇️ پ.ن: بنده با برخی از شاگردان مرحوم علامه مصباح(ره) که در پایداری هم مسئولیت داشتند ارتباط دارم و آنان را انسان هایی سالم، پاکدست و انقلابی می دانم. کسانی که واقعاً برای انقلاب هزینه داده و می دهند و نقد کارنامه پایداری بعنوان یک مجموعه سیاسی به معنای ندیدن خدمات این عزیزان نیست. ادامه دارد ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 لایو امشب/ امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه 🔻تعریف معروف و منکر 🔻تعریف امر و نهی 🔻اولویت‌های اصلی کدامند؟ 🔻 و ... 🔹امروز چهارشنبه، ساعت ۲۱ 🔸از طریق لایو ایتا 👇👇در کانال ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3 👇بزنید روی join و عضو کانال بشید که کانال رو گم نکنید👇
در لایو امشب، خلاصه‌ای از کتاب بایدها و نبایدهای درباره امر به معروف و نهی از منکر ارائه شد. ان‌شاءالله قابل استفاده باشد. دوستان بعد از دیدن لایو، نظرات‌شون رو از طریق آیدی ارتباط مستقیم، ارسال بفرمایند.
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 جلسه ‎ درباره اتفاقات اخیر یک حرکت جدید وخوب در باب ‎ بود. اینکه اکثر اساتید یک دانشگاه باتدبیر وزارت علوم یکجا جمع شوند وحرف بزنند. 🔹اما یک گاف بزرگ هم داشت؛ اکثر اینها که نقش منتقد بازی میکنند همه‌شان مسئولیت داشتند؛ اینها باید پاسخگو باشند نه سوال کننده! 🔸کسانی که سالها در راس دستگاه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حضور داشتند و امروز باید پاسخگوی وضعیت جامعه باشند که چه کردند به اینجا رسیدیم، در نقش نظریه پرداز و منتقد و روشنفکر نشستند! خب عزیزان، به کی نقد می‌کنید؟ 🔻آقای عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آقایان حدادعادل و ظریف! 🔻آقای طیب نیا وزیر اقتصاد سابق، آقای فرجی دانا رئیس دانشگاه و سرپرست وزارت سابق، خانم جنیدی معاون سابق رئیس جمهور، آقای ... 🔹شما همه مسئول امور بودید. شما امروز جلوی دوربین باید از اشتباهات و کم‌کاری های خودتان بگویید. 🔻برخی دیگر هم سالها نماینده مجلس بودید، چه کردید؟ 🔹حیف کسوت استادی دانشگاه! واقعاً حیف! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 رئیس جمهور در دیدار جمعی از مسولان وزارت علوم و دانشگاه شریف: سازوکارهای داخل دانشگاه برای تأمین نظم و امنیت دانشگاه، کفایت لازم را دارد/ نباید اعتبار علمی و خوش نامی دانشگاه شریف، با رفتارهای تحمیلی از بیرون دانشگاه، مخدوش شود. 🔹آیت‌الله رییسی: مطمئن هستیم شریفی‌ها اجازه نمی‌دهند که بدخواهان و منافقین، شرافت این دانشگاه را مخدوش کنند و قطعا شریف با شرافت باقی خواهد ماند/هیچ شخصی مجاز به شکستن حرمت این فضای مقدس نیست. احسنت بر این موضع خوب و شجاعانه 👌 🔹پیش از این، شورای عالی امنیت ملی بعد از ماجرای کوی دانشگاه مصوب کرده بود که در اعتراضات دانشجویی در هر حالتی باشد با هر شعار ساختارشکنانه و حتی اغتشاشات درون دانشگاه، مامورین ناجا و سایر مراجع امنیتی و انتظامی حق ورود به دانشگاه را ندارند. در اتفاقات اخیر متاسفانه این مصوبه زیرپا گذاشته شد. امیدواریم جلوی این بی قانونی ها گرفته شود. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 امروز حرم حضرت ‎ علیه‌السلام را در شهرستان ‎ زیارت کردم. جای همه شما خالی. 🔹نقل است که حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام فرموده‌اند که: "هرکس قبر برادرم دانیال نبی (ع) را زیارت کند، کانّه من را زیارت کرده است." 🔸دانیال نبی از نسل حضرت داوود علیه‌السلام است که در عهد کوروش و داریوش زیسته. 🔹حرم حضرت دانیال، در واقع اولین حرم یک معصوم است که در ایران وجود دارد. توصیه می‌کنم به دوستان حتماً به زیارت این پیامبر بزرگوار که نقل است یکی یاوران حضرت صاحب الزمان عج هم خواهد بود، بروند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ماجرای سقط جنین بخاطر ترس از خلیفه دوم! 🔻در حاشیه حواشی مرگ خانم و و اتفاقات اخیر بخوانید 🔹علامه امینی(ره) در کتاب الغدیر داستانی را مطرح کرده است که شاید به درد این روزهای ما بخورد. غیر از علامه امینی، برخی دیگر از علمای اهل سنت و شیعه این داستان را روایت کرده اند. 🔸ماجرا از این قرار است که به عمر بن خطاب(خلیفه دوم) خبر دادند زنی آوازه خوان وجود دارد که مجلس آواز و رقص تدارک می بیند و برخی مردان هم در مجلس او شرکت می کنند. خلیفه آن را مُنکر و ناپسند دانست و مأمورین خود را به منزل او فرستاد تا او را به محضرش بیاورند. 🔻(برخی از کسانی که این داستان را نقل می کنند مثل علامه شیخ محمدتقی شوشتری در کتاب قضاوت های حضرت علی علیه السلام؛ دلیل احضار این زن را مسئله دیگری می دانند. شیخ شوشتری می گوید ماجرا از این قرار بود که این زن از راه نامشروع باردار شد. خبر این اتفاق در سطح شهر مدینه که شهر کوچکی بود منتشر شد. خلیفه دوم دستور داد او را به نزد وی بیاورند تا در موردش حکمی صادر شود.) 🔹حالا دلیل احضار هرچه باشد(چه آوازه خوانی چه زناکاری) مسئله دیگری است. 🔸مأمورین وقتی به منزل این زن مراجعه کرده و دستور خلیفه را به وی اعلام کردند، ترسید و نگران شد و گفت خلیفه با من چه کار دارد؟ سپس با مأمورین راهی شد. 🔹در بین راه، از هول و ترس، درد زایمان گرفت و وارد خانه ای شد. فرزندی که در رحم داشت را سقط کرد. کودک گریه ای کرد و از دنیا رفت. 🔸این اتفاق برای حکومت و حاکم اسلامی آن روز گران آمد. خلیفه مجلسی ترتیب داد و از صحابی رسول خدا(ص) مشورت خواست. اکثر صحابی در جواب سؤال خلیفه گفتند که تو خلافی مرتکب نشدی. یک کسی، خلاف شرعی مرتکب شد و تو او را فراخوان کردی که بیاید و پاسخ دهد. این اتفاقی که در بین راه برای او افتاد، چیزی بر گردن حکومت و حاکم نیست. تو راهنما و معلم و ادب کننده هستی. 🔻در بین مجلس فقط حضرت علی(علیه السلام) سکوت کرده بودند و پاسخی ندادند. عمر از ایشان سوال پرسید که نظر شما چیست؟ 🔹پاسخ حضرت علی بن ابی طالب به جناب عمر این بود: «اگر ایشان(بزرگان حاضر در مجلس) بر اساس رأى و اجتهاد خودشان نظر مى دهند، همانا رأیشان اشتباه و خطاست و اگر به خاطر رضایت و خشنودى تو نظر مى دهند بدان که دلسوز تو نیستند و تو را نصحیت نمى کنند. نظر من این است که دیه آن فرزند بر گردن تو است؛ زیرا تو آن زن را ترساندى و او فرزندش را در راه آمدن به سوى تو سقط کرد.» «إن کانوا قالوا برأیهم فقد أخطأ رأیهم ، وإن کانوا قالوا فی هواک فلم ینصحوا لک، أرى أنّ دیته علیک؛ فإنّک أنت أفزعتها وألقت ولدها فی سبیلک»(سبط بن جوزى، سیره عمر، ص 117؛ شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 1، ص 58.) 🔸سپس حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، دیه آن کودک را بر قریش تقسیم کرد چون عمر از قریش بود و دیه بر گردن او بوده است. (گردآوری از کتاب: گزیده ای جامع از الغدیر، علامه شیخ عبدالحسین امینی، ترجمه محمد حسین شفیعی شاهرودی، موسسه میراث نبوت، چاپ سوم، ص 523.) 🔹آیت الله مکارم شیرازی نیز به نقل از علامه امینی این داستان را در برخی کتب خود منتشر کرده است. 🔸بنده قصد نداشتم در شرایط فعلی به این داستان بپردازم اما حواشی مربوط به مرگ خانم هنوز ادامه دارد؛ اخیراً سازمان پزشک قانونی هم بیانیه ای منتشر کرده که مرگ این خانم بخاطر ضربه به سر یا اعضای حیاتی بدن وی نبوده؛ بلکه همان مسئله بیماری در کودکی وی را نیز مطرح کرده است و از طرفی رسانه های دلسوز نظام و انقلاب نیز همین را مدام منتشر می کنند که ضربه ای به او وارد نشده! 🔹عرض من این است که مسئله ضربه نیست. مسئله فضا و اقدامی است که طرف در این فضا دچار ترس و استرس می شود. اگر ضربه ای هم وارد می شد آن موقع چه برخوردی واقعاً با مسببین می شد؟ مگر چه برخوردی با کسانی که سرباز بابلی و سرباز راهوار را ضرب و شتم کردند، رخ داد؟ 🔸اگرچه قبلاً هم عرض کردیم دوقطبی که حول مسئله حجاب به دست برخی نهادها و تریبون دارهای داخلی و رسانه های اصلاح طلب و رسانه های خارجی شکل گرفت و حجمی از نفرت و نارضایتی در کشور ایجاد کرد، بهانه ای شد تا دشمنان نظام و ملت ایران، بغض همیشگی خود را نشان دهند و با نفوذ عناصر خود به میان معترضین، آشوب و بلوا درست کنند. اما عزیزان مسئول قصد دارند با این بیانیه ها چه چیزی را اثبات کنند؟ خواهش می کنم به فکر آرامش ملت باشند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در رابطه با مطلب فوق، برخی دوستان سؤال کردند آیا این مسئله را می توان درباره سایر اتفاقات هم در نظر گرفت؟ آیا دیگر نباید مجرمی بازداشت شود؟ آیا حاشیه امنی برای مجرمین نمی شود؟ 🔹پاسخ: یک بحث رسیدگی به جرم افراد در محاکم صالح است و مجازاتی که قانون برای مجرم در نظر دارد و یک بحث هم مسئولیتی که دستگاه قضایی یا انتظامی یا امنیتی در قبال آن شخص دارد. اینکه فرد مجرم باشد یا متخلف باشد، سایر حقوق وی ساقط نمی شود. فرد مجرم یا متخلف یا بی گناه، که در اختیار یک دستگاهی باشد جهت محاکمه یا مجازات یا آموزش یا تعهد یا غیره؛ در واقع امانت دست اوست و در ضمان اوست. 🔸احکام در یک تقسیم به احکام تکلیفیه و وضعیه تقسیم می شوند. احکام تکلیفیه همان احکام پنجگانه هستند که اختصاص به مکلفین دارند و عبارتند از: واجب، حرام، مکروه، مستحب و مباح. 🔹اما احکام وضعیه معدود به عدد نیستند و طبق نظر مشهور از علما، غیر از احکام تکلیفیه، میشود احکام وضعیه؛ مثل: طهارت و نجاست و ملکیت و زوجیت و ضمان. اینجا بحث ضمان است. 🔸یک نکته اینکه حکم تکلیفی هیچ ارتباطی با حکم وضعی ندارد. بطور مثال؛ شخصی در خواب ظرف شیشه ای شخصی را می شکند. در اینجا این شخص از نظر تکلیفی هیچ فعل حرامی را انجام نداده ولی از نظر وضعی ضامنِ مثل یا قیمت آن ظرف است و باید به صاحبش رد کند. 🔹یا اینکه شخصی با ماشین تصادف می کند و بدون ذره ای تعمد، شخص مقابل را از بین می برد. در اینجا نیز شخص تکلیفا به جهت عدم عمد هیچ فعل حرامی انجام نداده ولی باید دیه مقتول را بدهد. 🔸در این ماجرای اخیر بحث ضمانت افراد است. به جهت حقوقی و قانونی و شرعی نمی توان خیال ضابط را راحت کرد که مسئولیتی ندارد. می توانید جهت تکمله بحث به نظرات امام راحل و سایر فقها در بحث دیات و ضمان مراجعه کنید. 🔹البته نیاز است در این زمینه واقعاً متخصصین بیایند و حرف بزنند. گفتگو و مناظره کنند. هم اندیشی کنند. ولی می دانم که خیلی از اعزه بخاطر ترس از برچسب وارد این بحث نمی شوند. همین حدی که بنده یک داستان را نقل کردم برخی از اساتید ناراحت شده که چرا بصیرت ندارید و چرا پازل دشمن را تکمیل می کنید! 🔸در فضای برچسب زنی، مثل منی که هزار بار هم آمریکا و اسرائیل و منافقین را محکوم کردم و هزاران مقاله و مطلب علیه دشمنان اسلام و ایران نوشتم، باز مورد اصابت برچسب ها هستم. فضای بحث و گفتگو را نبندید عزیزان. ما را دور نندازید خلاصه! 🔹راه اینکه دشمن سوءاستفاده نکند این بود که مسئولین امر و بزرگان و دستگاه های مسئول، همان اول قصه می گفتند ما مسئولیم و مطابق شرع و قانون مسئولیت داریم و حتماً پیگیری می کنیم و حتماً برخورد می کنیم و الخ ...! 🌹مثل آن حرکتی که سردار حاجی زاده بعد از شلیک اشتباه به آمد در تلویزیون و با اظهار شرمندگی، به مردم اعلام کردند در این مسئله، ما مسئول بودیم و مسئولیتش را می‌پذیریم. این دین بر گردن ماست و ...! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این آخر شب یه طنز هم ببینید و بخندید این حسین ماهینی بازیکن سابق پرسپولیسه که رسماً مردم رو به اغتشاش و آشوب دعوت می کرد. سه چهار سال پیش جلوی دوربین مخفی، وقتی دید یکی رو با چاقو میزنن پا به فرار گذاشت. 😅😅😅 اینم یکی از رهبران بی عقل اپوزیسیون پ.ن: حسین ماهینی و علی کریمی معترض نبودند. از روز اول، مردم رو به دعوا و درگیری و زد و خورد با مأمورین دعوت کردند.
🔴 این تصویر از هزار ساعت سخنرانی موثرتر است. درست در ایامی که دشمنان این ملت بدنبال سوریه‌سازی از یک اختلاف و اعتراض داخلی‌اند و برخی نادان‌ها تخم نفرت می‌کارند تا ویرانی درو کنند، جناب رئیس جمهور به میان دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا رفته تا خواب دشمن را پریشان کند. 🔸 دست مریزاد به این تدبیر و حرکت 👌 🔹و چقدر خوب است همه ائمه جمعه بزرگوار و نمایندگان ولی فقیه و سایر مسئولان برای همدلی با مردم بالاخص دختران دانشجو و دبیرستانی، این چنین جلساتی برقرار کنند و صدای آنان را بشنوند. فردا دیر است همین امروز اقدام کنید. 🔸آن که رهبر انقلاب سه ماه پیش در جلسه با ائمه جمعه فرمودند، یعنی همین. رهبری در همین جلسه مجدداً خاطره سفر خراسان شمالی را یادآوری کردند که در سفر خراسان در جلسه با علما و فضلا گفتند: آن دختر که در عرف می‌گویند شل‌حجاب یا بدحجاب، او عیبی در ظاهر دارد من عیبی در باطن. آیا باید او را طرد کرد؟ رد کرد؟ حقه؟ گفتا شیخا، من آنچه گویی هستم/ تو آنچه می‌نمایی، هستی؟ 🔹ما از هر چیزی برای انسجام ملی و همدلی مردم با مردم و مردم با حاکمان، استقبال می‌کنیم و از هر چیزی که تخم نفرت بکارد چه یک امام جمعه و تریبون‌دار، چه یک سلبریتی و بازیکن و چه رسانه دشمن، بیزاریم! از گفتن این حرف هم ابایی نداریم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چرا اساتید اقتصاد، تبعات نظریات‌شان را نمی‌پذیرند؟ 🔻اخیراً بیانیه‌ای با عنوان بیانیه ۵ اقتصاددان کشور درباره ریشه اعتراضات اخیر، منتشر شده است. 🔹مخاطب مجازی دنبال تحقیق، پژوهش و تحلیل دقیق اخبار و اتفاقات نیست. تیتروار به اخبار نگاه می‌کند و می‌گذرد: "بیانیه ۵ اقتصاددان کشور درباره ‎ اعتراضات اخیر". 🔸جوانان و مردم ناراضی از وضعیت موجود، با دیدن این تیتر به وجد می‌آیند. صدای به‌به و چه‌چه بلند می‌شود که ببینید اساتید دانشگاه کشور سال‌هاست که چه می‌گویند و متاسفانه کسی به آنان گوش نمی‌دهد و ای وای! 🔹اما آنانکه اهل تامل و تحلیلند، کمی درنگ می‌کنند. اول به اسامی نگاه می‌کنند: مسعود نیلی، محمد طبیبیان، موسی غنی نژاد، محمد مهدی بهکیش و حسن درگاهی. این‌ها چه کسانی‌اند؟ نظریات‌شان چیست؟ طرح و برنامه‌شان چیست؟ آیا مسئولیت هم داشته‌اند؟ و ... . 1⃣ اول، ‎: استاد دانشگاه صنعتی شریف، مشاور رئیس جمهور روحانی در امور اقتصادی، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی کشور، معاونت سازمان برنامه و بودجه در زمان هاشمی را در کارنامه دارد. 2⃣ دوم، ‎: استاد سابق دانشگاه صنعتی اصفهان،رئیس دفتر کلان سازمان برنامه و بودجه از سال۶۰ تا ۶۲، معاون اقتصادی سازمان برنامه از ۷۰ تا ۷۴، تهیه برنامه دوم پنج‌ساله توسعه کشور، رئیس موسسه عالی بانکداری کشور از ۸۲تا۸۵ و از مدافعان اقتصاد بازار آزاد. سالها استراتژیست فعال در دولت. 3⃣ سوم، ‎: استاد دانشگاه صنعت نفت، دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف، از مدافعان سخت اقتصاد لیبرال و بازار آزاد، نظریات وی نیز در مراکز تصمیم‌گیری اقتصاد کشور خاصه اتاق بازرگانی ایران استفاده می‌شود. 4⃣ چهارم، ‎: سالها استاد دانشگاه علامه طباطبایی بوده، رئیس اتاق ایران-ایتالیا، دبیر کمیته اتاق بازرگانی بین‌المللی ایران و رئیس شورای روسای اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در کارنامه وی وجود دارد. وی هم جزو حامیان جدی اقتصاد بازار آزاد است. 5⃣ پنجم، ‎: از اساتید دانشگاه شهید بهشتی، استاد مدعو دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف. از سوابق وی می‌توان به مشارکت فعال در تدوین و تنظیم برنامه‌های پنج ساله اول و سوم توسعه اقتصادی کشور و عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی کشور در دوره روحانی. 🔹این اساتید محترم، طی سه‌چهار دهه اخیر، اولاً که کرسی‌های علم اقتصاد در دانشگاه‌ها را که انحصاری در اختیار داشتند و به طیف‌های علمی مخالف اجازه تنفس نمی‌دادند؛ ثانیاً خودشان در مصادر مراکز اقتصادی کشور حضور داشتند، یا هم دوستان و همکاران همسو و یا شاگردان‌شان! همواره در دولت‌ها خصوصاً سه دولت سازندگی، اصلاحات واعتدال بعنوان استراتژیست حضور فعالانه داشتند و نظرات اقتصاد لیبرال آنها سرلوحه کار دولت‌ها بوده است! 🔸در بیانیه اخیرشان به وضعیت ضعیف اقتصاد کشور در دهه ۹۰ پرداخته و ریشه اعتراضات اخیر را نیز این نارضایتی‌ها می‌دانند که البته حرف کاملاً درستی است. اما سوال این است که چه کسی باید امروز پاسخگو باشد؟ چه کسانی امروز در محضر ملت شریف ایران باید عذرخواهی کرده و از نظرات خود بازگردند؟ 🔹آنان پاسخ دهند: نظریات اقتصاد لیبرال آنها که در سه دهه اخیر مانیفست برنامه‌ریزی اقتصاد کشور بوده؛ خود و همکاران و شاگردان‌شان نیز در مصادر امور بودند و ماشین اقتصاد کشور را به لبه پرتگاه بردند، حالا چرا تبعات کار خود را نمی‌پذیرند؟ 🔸 واما... چرا دولتمردان عبرت نمی‌گیرند؟!! چرا در دولت انقلابی هم هنوز نظریات و تئوری‌های مبنای سیاستگذاری‌ها قرار گرفته است که در سیاست‌های چندماه اخیر به وضوح مشهود بوده؟(این اعتراف در بیانیه چندماه پیش سازمان برنامه بودجه آمده) آیا نمی‌بینید نتیجه این نظریات را؟ و آیا فکر می‌کنید تبعات این نظریات به پایان رسیده؟ ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نقشه‌خوانی آشوب‌ها 🔹نقشِ واضح آمریکایی‌ها و بلوک غرب در آشوب‌های اخیر ذره‌ای قابل انکار نیست. از حمایت‌های رسانه‌ای و سیاسی و تجهیزاتی تا هماهنگی بین گروهک‌های تجزیه‌طلب. این ‎ انکارنشدنی است. هدف بلندمدت آمریکا، براندازی و مهار جمهوری اسلامی است اما هدف کوتاه مدتی هم دارد. 🔸بی‌شک هدف کوتاه مدت، زانو زدن ایران در ‎ است. از طریق افزایش تحریم که نشد، باید با آشوب‌های داخلی، اقتدار بین‌المللی ایران کاهش پیدا کند و ایران در سیاست خارجی تضعیف شود تا مجبور شود شرایط آمریکا را بپذیرد. 🔹حرف آمریکا، ‎ هم نیست. اصلاً بحث بازگشت به برجام نیست. آمریکا امروز، جدا از احیای برجام، امتیازات بسیار بیشتری می‌خواهد. ضمن اینکه، تمامِ تحریم‌های بعد از ‎، که توسط ترامپ وضع شده بود هم رفع نخواهد شد! 🔸همانطور که ‎ نقش مستقیم در تحریم‌های سال۸۹،۹۰ داشت و آشوب ۹۶ منجر به تحریم‌های ترامپ شد و خروجی آشوب۹۸، ترور فرمانده بود، حالا هم بعد از آشوب‌های اخیر، یا ایران باید کوتاه بیاید و هسته‌ای را تعطیل کند و از منطقه خارج شود یا فشارها و تحریم‌ها بیشتر خواهد شد. 🔹البته در کنار این راهبرد اصلی، پروژه‌های ‎ و ‎ و تضعیف ‎ و ترویج خشونت و اباحی‌گری جنسی هم در دستور کار آنان است که هدف این پروژه‌ها در بلندمدت، همان براندازی و مهار جمهوری اسلامی و تهی کردن جمهوری اسلامی از ارزش‌های اسلامی است. 🔸خیلی بدیهی است که ‎ اقدامات دشمن، به معنای ندیدنِ زمینه‌های داخلی نیست! زمینه‌های داخلی که دشمن توانسته روی آنان سوار شود هم قابل انکار نیست! 🔹نارضایتی اقتصادی، ‎، گرانی‌های اخیر، مشکلات مسکن، دوقطبی‌سازی حول مسئله ‎ و موسیقی و ‎ و نفرت‌پراکنی برخی از غضنفرهای داخلی، ضعف‌های حکمرانی و عدم پاسخگویی به افکار عمومی و غیره، زمینه‌های بدیهی اعتراضاتی است که شبکه دشمن خیلی خوب روی آن سوار شده است. 🔸این آشوب‌ها تبعاتی برای کشور بهمراه داشته و فرصت‌هایی البته! توقف تولید، تعطیلی بازار، افزایش بیکاری، توقف اقتصاد کشور، افزایش شکاف‌های اجتماعی، تضعیف حجاب، خسارت‌های مالی و امنیتی، تضعیف سیاست خارجی و ...! این‌ها ثمره آشوب‌هاست! 🔹البته فرصت‌هایی هم وجود دارد که ‎ استفاده شود کشور را واکسینه خواهد کرد. به قول فرمانده شهیدمان، فرصت‌هایی در این تهدیدها خواهد بود که در خود فرصت‌ها نیست! بعداً می‌نویسم این اعتراضات و آشوب‌ها چه خیر و فرصتی می‌توانند داشته باشند. عجالتاً، نقد به داخل، از دشمن غافلمان نکند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اگر از قطعی نت حرف زدید، بی‌بصیرت هستید و پازل دشمن را تکمیل کردید. و شما نمی‌دانید که گاهی دشمن حرفش را با چند واسط از زبان شما مطرح می‌کند. حرف شما حق است ولی نباید بزنید که دشمن سوءاستفاده کند. ببینید دشمن کدام نقطه را بمباران می‌کند همان نقطه حق است. مثلاً دشمن به قطعی اینترنت حمله می‌کند پس بدانید قطعی اینترنت حق است. یا دشمن خیلی به وزارت ارتباطات حمله می‌کند، بدانید وزارت ارتباطات حق است. تمام ادله برخی عزیزان در چند خط بالا خلاصه می‌شود. 😐😐 تمام مفاهیم خوب و مهم را فدای کارهای غلط می‌کنند. مفاهیم به این خوبی را همه جا خرج می‌کنند و از اعتبار می‌اندازند. واقعاً این شد مدیریت اعتراضات؟ مدیریت اغتشاشات؟ مدیریت بحران؟! مملکت را فلج کردید با این مدیریت امنیتی غلط‌. سیستم را متوقف کردید قبل از آنکه دشمن متوقف کند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🏆 جاذبه شهادت موجب اشتیاق ورزشکاران به سمت میدان جهاد شد 🔺 بیانات ۱۴۰۱/۶/۲۰ رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای ورزشکار 💻 Farsi.Khamenei.ir
چرا اینقدر دیر؟ بیانات رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی ‎ در ۲۰ شهریورماه، امروز بعد از یک ماه(تقریباً) منتشر شد. در یک ماه گذشته، طیفی از ورزشکاران تحت تاثیر فشارهای مجازی و متاسفانه برخی مواضع تریبون‌داران، مواضع خوبی نگرفتند. اگر این بیانات، که حمایت حداکثری از ورزش و ورزشکاران است همان ایام منتشر می‌شد، چه بسا برخی ورزشکاران عزیز (بجز معدودی که رسماً به شورش و زدوخورد دعوت کردند)، دراین فضای دوقطبی نمی‌افتادند. موضع نظام ورهبری نسبت به ورزش بامواضع برخی دیگر عزیزان، فاصله دارد. سرعت عمل رسانه‌ای خیلی مهم است در این شرایط! یک ماه در این شرایط، بیانات رهبر جامعه را مسکوت بگذارید چرا واقعاً؟ با کدام منطق رسانه‌ای؟ بیانات ایشان متناسب با دوقطبی‌سازی های همان مقطع یک ماه پیش، حول ورزش هم هست. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3