eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.9هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
876 ویدیو
54 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بخشی از نامه 46 نهج البلاغه 🔻ترجمه محمد دشتی 🔹و من كتاب له (علیه السلام) إلى بعض عُمّاله: (نامه به يكى از فرمانداران در سال 38 هجرى، نوشته اند اين نامه به مالك اشتر نوشته شد). 🔹أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّكَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَى إِقَامَةِ الدِّينِ وَ أَقْمَعُ بِهِ نَخْوَةَ الْأَثِيمِ وَ أَسُدُّ بِهِ لَهَاةَ الثَّغْرِ الْمَخُوفِ. فَاسْتَعِنْ بِاللَّهِ عَلَى مَا أَهَمَّكَ، وَ اخْلِطِ الشِّدَّةَ بِضِغْثٍ مِنَ اللِّينِ، وَ ارْفُقْ مَا كَانَ الرِّفْقُ أَرْفَقَ وَ اعْتَزِمْ بِالشِّدَّةِ حِينَ لَا تُغْنِي عَنْكَ إِلَّا الشِّدَّةُ، وَ اخْفِضْ لِلرَّعِيَّةِ جَنَاحَكَ وَ ابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَكَ وَ أَلِنْ لَهُمْ جَانِبَكَ، وَ آسِ بَيْنَهُمْ فِي اللَّحْظَةِ وَ النَّظْرَةِ وَ الْإِشَارَةِ وَ التَّحِيَّةِ، حَتَّى لَا يَطْمَعَ الْعُظَمَاءُ فِي حَيْفِكَ وَ لَا يَيْأَسَ الضُّعَفَاءُ مِنْ عَدْلِكَ، وَ السَّلَام. 🔻مسئووليّت فرماندارى و اخلاق اجتماعى: 🔹پس از ياد خدا و درود همانا تو از كسانى هستى كه در يارى دين از آنها كمك مى گيرم، و سركشى و غرور گناهكاران را در هم مى كوبم. و مرزهاى كشور اسلامى را كه در تهديد دشمن قرار دارند حفظ مى كنم. پس در مشكلات از خدا يارى جوى، و درشتخويى را با اندك نرمى بياميز. در آنجا كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن، و در جايى كه جز با درشتى كار انجام نگيرد، درشتى كن، پر و بالت را برابر رعيّت بگستران، با مردم گشاده روى و فروتن باش، و در نگاه و اشاره چشم، در سلام كردن و اشاره كردن با همگان يكسان باش، تا زورمندان در ستم تو طمع نكنند، و نا توانان از عدالت تو مأيوس نگردند. با درود.
🔴 رهاندن بندگان از جهالت، به قیمت ! 🔻در زیارت اربعین می‌خوانیم: اللّهُمَّ ، إنّي أشهَد أنَّهُ ... بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ ، وقَد تَوازَرَ عَلَيهِ مَن غَرَّتهُ الدُّنيا وباعَ حَظَّهُ بِالأرذَلِ الأدنى. 🔹بارخدايا! من گواهى مى دهم كه آن بزرگوار ... خون خود را در راه تو نثار كرد تا بندگانت را از جهالت و سرگشتگىِ گم راهى برهاند، در حالى كه آنان كه دنيا فريبشان داد و بهره خود [از آخرت] را به [دنياى] پَست فروختند ، عليه او هميار شدند. 🔸«و بذل مُهجته فيک: خدايا! امام حسين(ع)، مُهجَه خود را در راه تو داد.» "مُهجه" چيست؟ برخی می‌گویند «المهجةالروح؛ مهجه يعني روح». برخی هم می‌گویند: «المهجة دَم القلب؛ مهجه يعني خون قلب». 🔹یعنی خدايا امام حسين(ع) خون قلبش، پنهان‌ترین و مهم‌ترین خون خود را در راه تو فدا کرد: «لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ: براي اين که بندگان تو را از ناداني بيرون بياورد.» صلی‌الله علیک یا اباعبدالله ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مومنین عزیز جهت مشارکت در هزینه‌های مراسمات برخی هیئات و مواکب در استان خوزستان (پخت غذا، اطعام و سایر هزینه‌ها) همراهی بفرمائید: 🔻به نام داود مدرسی یان: 6037998140806919 ((هیئت حسین‌جان شهرستان رامهرمز، هیئت صاحب الزمان(عج) اسلام‌آباد اهواز و سایر هیئات و مواکبی و مراسمات مراجعه کننده))
هدایت شده از راوی || امین غفاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چند روزه که نوحه ای منتسب به یکی از هیات های دزفول در فضای مجازی وایرال شده. 🔻کاری به درست و غلط محتوای این مداحی ندارم. اما میدونید علت ضریب گرفتن این نوحه در شبکه‌های اجتماعی چیه؟ 🔻یک علت اینه که در دهه محرم که دهه گرامی داشت شهید امر به معروف و نهی از منکر هست. مردم از منابر رسمی کمتر پیام مبارزه با ظلم و فساد و تبعیض رو میشنون! 🔻دل مردم با امام حسین هست اما اونا تشنه عدالتن! 🔴 راوی | امین غفاری ✅️ @aminghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعیت قضیه همین نکته برادر غفاری است. مردم در منابر و مجالس رسمی و کشوری و مهم، خیلی کمتر از مشکلات و مصائب روز جامعه می شنوند. شاید در این نوحه‌های دزفولی یا یزدی یا ...، همه اشعار ما رو خوش نیاید و بخشی‌ش را نقد کنیم و از دو قطبی حجاب_معیشت در این نوحه‌ها گلایه کنیم، ولی واقعیت جامعه و حرف مردم همین است. دردهای اصلی مردم فریاد و گفته نمی‌شود. مردم می‌بینند دغدغه اصلی جریان حزب‌اللهی و روحانیت و حوزه‌ها و ائمه جمعه و تریبون‌های نظام فقط حجاب است و متاسفانه این دوقطبی غلط شکل می‌گیرد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اف بر این کلام، تا ابد! 🔻عبدالله بن عمر در توصیه‌ای به حضرت اباعبدالله علیه‌السلام می‌گوید: 🔹"اى اباعبدالله! خدا تو را رحمت کند. از خدایى که بازگشت تو به سوى اوست، پروا کن! تو از دشمنى و ستم مردم این دیار نسبت به خاندان خویش آگاهى، این مردم، یزید بن معاویه را به زمامدارى پذیرفته اند، من مى ترسم که مردم به جهت زر و سیم به او (یزید) گرایش پیدا کنند و تو را به قتل برسانند و به خاطر تو افراد زیادى کشته شوند.(اختلاف‌افکنی بین مسلمین و کشتار!) من مصلحت مى بینم تو نیز همانند سایر مردم با یزید سازش کنى! و همچنان که پیش از این در برابر معاویه شکیبایى ورزیده اى اکنون نیز صبر پیشه ساز، تا خداوند بین تو و این گروه ستمگر داورى کند!" 🔸امام حسین(علیه السلام) در پاسخ او فرمود: «أَباعَبْدِالرَّحْمنِ! أَنَا أُبایِعُ یَزیدَ وَ اَدْخُلُ فی صُلْحِهِ وَ قَدْ قالَ النَّبِىُّ(صلى الله علیه وآله)فیهِ وَ فی أَبیهِ ما قالَ؟»؛ (اى اباعبدالرحمن! آیا من با یزید بیعت کنم و با وى از در سازش درآیم با آن که پیامبر(صلى الله علیه وآله) درباره وى و پدرش آن سخنان را فرمود؟!!). 🔹در ادامه عبدالله بن عمر گفت: «اى اباعبدالله! از تصمیمى که گرفته اى، دست بردار و از همین جا به مدینه بازگرد و با این گروه از درِ سازش درآى و از زادگاه و حرم جدّت رسول خدا دور مشو! و به دست این گروهى که بهره اى از ایمان ندارند بهانه مده! و اگر بناى بیعت ندارى، تا وقتى که مخالفت علنى نکردى، با تو کارى ندارند. امید است یزید بن معاویه ـ که خدا لعنتش کند ـ مدّت زیادى عمر نکند وخداوند تو را از شرّ وى کفایت کند». 🔸امام حسین(علیه السلام) فرمود: «أُفٍّ لِهذَا الْکَلامِ أَبَداً ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ! أَسْأَلُکَ بِاللّهِ یا عَبْدَاللّهِ أَنَا عِنْدَکَ عَلى خَطَأ مِنْ أَمْری هذا؟ فَإِنْ کُنْتُ عِنْدَکَ عَلى خَطَأ فَرُدَّنی فَإِنّی أَخْضَعُ وَ أَسْمَعُ وَ أُطیعُ»؛ 🔹براى همیشه تا آنگاه که آسمان و زمین پابرجاست، نفرین بر این سخن و استدلال باد! اى عبدالله (ابن عمر)! تو را به خدا سوگند مى دهم! آیا به نظر تو من در تصمیم خود اشتباه مى کنم؟ اگر من در اشتباهم، بگو که من مى شنوم و مى پذیرم). 🔸عبدالله بن عمر گفت: «نه به خدا سوگند! خداوند هرگز فرزند دختر رسول خدا را در اشتباه نمى گذارد و هرگز یزید بن معاویه ـ که خدا لعنتش کند ـ با تویى که پاک و برگزیده خاندان پیامبرى، در امر خلافت هم پایه نیست، ولى مى ترسم که این چهره زیباى تو را آماج شمشیرهاى خود قرار داده و از این امّت برخوردى را که انتظارش را ندارى ببینى. پس به مدینه برگرد و اگر دوست نداشتى که بیعت کنى، هرگز بیعت مکن ولى در خانه ات بنشین (و پرچم مخالفت بلند نکن!)». ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏و ظلمی که بر امام ما کردند هیچ وقت از یادمان نمی‌رود.. نه فقط شیعیان، که هیچ انسان آزاده و منصفی در جهان نمی‌تواند از این ظلم بگذرد.. چه بد کردند با امام ما.. حرمت امام را شکستند.. این جنگ حق و باطل، تا قیام قیامت برپاست و هیچوقت این حرارت سرد نمی‌شود... صلی‌الله علیک ‎: http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 عاشورای ما کَی و کجاست؟ 🔹عبارت پرمعنا و مفهوم و مشهور "کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا"(همه روزها ‎ و همه زمین‌ها کربلاست)، اگرچه در منابع حدیثی و روایی شیعه دیده نمی‌شود اما باید درست فهمیده شود. همه زمان‌ها و در همه زمین‌ها باید مقابل ظلم ایستاد.‏ 🔸گریه بیش از هزارسالِ شیعیان علی بن ابی‌طالب(ع)، یک گریه سیاسی، هدفدار و هدفمند و بابصیرت است. شیعه در اعتراض به ظلم و جفایی که به امام و رهبر سیاسی‌اش شده، بیش از ۱۳۰۰سال است در این داغ و حرارت می‌سوزد و هر دوره‌ای، دنیا را دو جبهه حسینی و یزیدی می‌داند و می‌کوشد که درخط حسین بماند.‏ 🔹شیعه برای ‎(ع) گریه و عزاداری می‌کند اما بدنبال آن حقیقت و مسئله‌ای است که اباعبدالله خود را فدای آن کرده؛ آن حقیقت چیست؟ آن حقیقت، تحقق عدل سیاسی و حاکمیت دین و امام معصوم و ارزش‌های والای انسانی برجامعه و تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است.‏ 🔸آن حقیقت، تحمل نکردن ظلم و ظالم در هر جایگاه و هر لباسی است.آن حقیقت، تحمل نکردنِ حاکمیت آقازاده‌ها و اشرار شرابخوار، سگ‌باز، ویژه‌خوار و دچار فساد اخلاقی بر جامعه است. اباعبدالله خون قلب خود را در این راه تقدیم کرده. مگر میتوان برای اوگریه کرد اما نسبت به اشرار جهان بی‌خیال بود؟‏ 🔹مگر می‌توان دم از اباعبدالله علیه‌السلام زد اما با نیروهای شَر و شرآفرین در جهان، چه در ممالک اسلامی، چه دشمنان اسلام و مسلمین برخورد نداشت؟ از طرفی، یک عده می‌گویند دشمنان بیرونی را رها کنید و به داخل بچسبید و یک عده هم می‌گویند مفسدان و ظالمان داخلی را رها کنید و مقابل بیگانه بایستید! 🔸اما معنای "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" یعنی هم باید با ویژه‌خواری و فساد داخلی مبارزه کنید هم با دشمنان بیگانه و اشرار جهانی؛ هم با سوءاستفاده کنندگان از دین و ظواهر دینی و حاکمیت دینی مقابله کنید هم با نفی‌کنندگان اصل دین و دشمنان حاکمیت دینی و چقدر سخت است جنگیدن در دو جبهه و هرکسی هم این توان و تحمل را ندارد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
Sibsorkhi-Shab11Moharram1394[02].mp3
10.98M
ای ساربان ای کاروان آهسته تر کجا می روی
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شاعر بیچاره دزفولی - ‎ با آن همه سابقه شعر گویی و نوحه و شعر برای اسلام و حجاب و ارزش‌ها را عده‌ای در مجازی- از اینور اونور- تحت فشار قرار دادند که تو با شعرت حجاب را نفی و رد کردی! بنده خدا میگه بابا من حجاب رو رد نکردم! حرف من چیز دیگری بوده، بد برداشت کردید شاید خوب نگفتم! میگه منو با این سابقه نابود نکنید! الله اکبر! عده‌ای هم سریع به این بنده برچسب ضددین، ضدحجاب و ضدانقلاب و ضدحاکمیت و ... زدند! قبلاً هم عرض کردم متحجرین و متجددین، بلایی سر این مملکت آوردند که براحتی این درد درمان نمیشه. بارها گفتیم وقتی مسائل اصلی مردم و جامعه را فریاد نکردید و فقط به یک مسئله چسبیدید خودبخود آن مسئله را هم به حاشیه می‌برید! حالا هر هیئت و مداحی که شعر انتقادی بخواند، ولو همه اشعارش مورد تایید نباشد، ولی شما او را تا مرز ضدانقلاب پیش می‌برید! یکبار پویانفر، یکبار این نویسنده، یکبار آن مداح. خدا به همه ما رحم کنه. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 خون خدا و رسوایی مدعیان دین خدا! 🔹آنچه "پسر خون خدا" برای آن قیام کرد دین منحرف شده‌ای بود که جز پوسته‌ای از آن باقی نمانده بود! آن امام همام، هم با ‎ و ساختار طبقاتی که نتیجه تبعیضی بود که در دوران خلفا پایه‌گذاری شده بود به مقابله برخاست، هم با آنانکه نان دین را خورده و نام آنرا یدک می‌کشیدند و دین را یک مَسلک ساکت و خنثی و بی‌تفاوت معرفی می‌کردند! 🔸اگر آن "کُشته‌ی فتاده به هامون"، قیام نمی‌کرد اسلام احیا نمی‌شد! دین خدا حیثیت نمی‌یافت و اسلام چنان سیلی می‌خورد که برای همیشه به تاریخ می‌پیوست؛ اما آن خون خدا، خون خود را فدای امر به معروف و نهی از منکر حاکمان طاغوت کرد که بگوید این اشرافیت دینی اموی وآن سکوت و همراهی بزرگان، دین نیست!‏ 🔹اگر پسر بوتراب، الْخَدِّ التَّریبِ نمی‌شد مدعیان دین‌مداری حاضر بودند یزید شرابخوار و میمون‌باز را هم به نام حاکم دینی قبول کنند و دم بر نیاورند و به نام مصلحت جامعه اسلامی، سکوت اختیار کنند! حضرت قبل از اینکه به کربلا بیاید، یکسال قبل در ‎ این قرائت از دین را هم رسوا کرد و آنان را بخاطر ترک امر به معروف و نهی از منکر، هم ردیف علما و رهبانیون مسیحی و یهودی خواند و نفرین خدا را متوجهشان ساخت: 🔻"لُعِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَلَى لِسَانِ دَاوُودَ وَعِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ ﴿۷۸﴾ سوره مائده از ميان فرزندان اسرائيل آنان كه كفر ورزيدند به زبان داوود و عيسى بن مريم مورد لعنت قرار گرفتند اين [كيفر] به خاطر آن بود كه عصيان ورزيده و [از فرمان خدا] تجاوز میکردند (۷۸) 🔻كَانُوا لَا يَتَنَاهَوْنَ عَنْ مُنْكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ ﴿۷۹﴾ [و] از كار زشتى كه آن را مرتكب مى ‏شدند يكديگر را بازنمى‏ داشتند راستى چه بد بود آنچه میکردند (۷۹)" 🔸آن شیب‌الخضیب قبل از اینکه به کربلا بیاید در پاسخ به عبدالله بن عمر که به حضرت گفته بود "یزید تو را می‌کشد و افراد زیادی بخاطر تو کشته می‌شوند برای ‎ جامعه اسلامی و حفظ دین سکوت کن"، فرمود: أُفٍّ لِهذَا الْکَلامِ أَبَداً ما دامَتِ السَّماواتُ وَ الاَرْضُ! اُف بر این منطق تا قیام قیامت! و اینگونه صاحبان این منطق را هم رسوا نمود. 🔹آن "کُشته اشک‌ها" در روز عاشورا خطاب به کوفیانی که به قتل فرزندان پیامبر خود قیام کردند و همزمان گریه هم می‌کردند، فرمود: چه کنم که شکم‌هایتان از حرام خدا پر شده! و با این جمله به کُل تاریخ گوشزد کرد که حرامخوارها از بیت‌المال مسلمین، آنچنان پَست می‌شوند که حاضرند سر شاه کهکشان‌ها را در برابر زینب به نیزه کنند ولو همچون پسر سعد گریه کن باشند و سنت خدا اینگونه رسوایشان کرد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
⚰دروغی بنام مبارزه با فساد اقتصادی ! چون با نهج البلاغه و روحیه انقلابی عاشورا تربیت شده ایم دوست دارم در این روزها این نکته را صراحتا بنویسم که : مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور ما دروغی بیش نیست و عزمی برای آن وجود ندارد چرا که همه چیز با امر مبهم و ضد عدالتی با نام مصلحت پیوند خورده است و به تعبیر زیبای فیلم مصلحت، این امر در عدالت است نه در ظلم ! سالها قبل در جنبش عدالت‌خواه دانشجویی تجمعات و جلسات تحلیلی و مطالبه گری و حتی مراسم ترحیم مبارزه با فساد اقتصادی را با حضور نمادین فرزند شهرام جزایری برگزار کردیم و خرما هم دادیم !‌ چرا که بر این باور بوده و هستم که عزمی برای این مسأله نیست ! آنها که باید بدانند همه می دانند که چقدر پرونده آماده از مسوولان مختلف کشوری و لشکری در حوزه فساد اقتصادی آماده است و برخوردی با آنها نمی‌شود چرا که دم شان به این و آن وصل است و صدای خیلی ها بلند می‌شود اگر برخورد بشود. چقدر آقازاده که در کارهای رانتی اقتصادی وارد شده اند و... اینکه جناب اژه ای می‌گویند عزم داریم را براحتی می‌شود سنجید! بسم الله همین فردا صد تا پرونده آماده را اجرای حکم کنید نه فقط چهار پرونده حاشیه ای مثل اکبر طبری... رییس جمهور اسبق هم مدام می‌گفت نام اینها توی‌ جیبم هست ولی خب ... پس اگر واقعا مصلحت های پیچیده مانع برخورد نیست بسم الله و اگر هم هست به ما حق بدهید چنین تیتر بزنیم ! 📍 @komeilialireza
ای رحمت بر برادر کمیلی عزیز الحق که راست گفتی. شیر مادر و نان پدر حلالت.
🔴 ظلم ظالمان و فقر فقرا را روغن‌مالی(ماستمالی) نکنید! 🔹برخی کلیدواژه‌های ماستمالی، یا روغن‌مالی را جدید می‌دانند و می‌گویند از آنها استفاده نکنید تا افراد ناراحت نشوند. 🔸حضرت اباعبدالله علیه‌السلام در که یکی‌دو سال قبل از عاشورا در جمع علما و بزرگان اسلام، ایراد می‌فرماید آنها را به سکوت، (سازشکاری) و زد و بند با ظالمان محکوم می‌کند. 🔻ایشان اینگونه می‌فرماید: 🔹وَ قَدْ تَرَوْنَ عُهُودَ اللَّهِ مَنْقُوضَهً فَلَا تَفْزَعُونَ وَ أَنْتُمْ لِبَعْضِ ذِمَمِ آبَائِکُمْ تَفْزَعُونَ وَ ذِمَّهُ رَسُولِ اللَّهِ ص مَحْقُورَهٌ وَ الْعُمْیُ وَ الْبُکْمُ وَ الزَّمْنَى فِی الْمَدَائِنِ مُهْمَلَهٌ لَا تَرْحَمُونَ وَ لَا فِی مَنْزِلَتِکُمْ تَعْمَلُونَ وَ لَا مَنْ عَمِلَ فِیهَا تُعِینُونَ‏، وَ بِالْإِدْهَانِ وَ الْمُصَانَعَهِ عِنْدَ الظَّلَمَهِ تَأْمَنُونَ. 🔸"شما مى‌بينيد كه پيمانهاى خدا شكسته شده و نگران نمى‌شويد با اينكه براى يك نقض پيمان پدران خود به هراس مى‌افتيد. مى‌بينيد كه پيمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله خوار و ناچيز شده و كورها و لالها و از كار افتاده‌ها در شهرها رها شده‌اند و رحم نمى‌كنيد، و در خور مسئوليت خود كار نمى‌كنيد و از كسانى هم كه در آن راه(مبارزه با فقر، فساد و تبعیض) تلاش مى‌كنند حمایت نمی‌کنید و به روغن‌مالی و سازشکاری با ظالمان آسوده‌ايد." 🔹استاد شهید مطهری می‌گوید: "ادهان و مداهنه در زبان عربی همان معنایی را می‌دهد که ما در فارسی به آن می‌گوییم ماست‌مالی‌ ، عرب می‌گوید روغن‌مالی. سروته کاری را بهم آوردن، صورتی برایش ساختن‌ ، مقداری از آن را کنار زدن و مقداری را گرفتن، امروز می‌گویند سمبل کردن‌. مصانعه تعبیر دیگر آن است. مصانعه درست همین مفهوم سازشکاری را دارد.(آشنایی با قرآن ۸، مطهری، مرتضی جلد ۱، صفحه ۲۵۶) ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حدود ۹۰ نفر از کارگران قسمت بارگیرخانه ‎ مطالباتی داشتند از جمله ۴ درصد سختی کار، بیمه تکمیلی، درخواست تبدیل وضعیت و..! بعد از سالها به مطالبه آرام، اعتصاب کردند. 🔹متاسفانه ۴ تا از این کارگران باشکایت پیمانکار ودستور قضایی هفتکل، از سه‌شنبه هفته قبل زندانی شده‌اند! 🔸پیگیری‌های تلفنی ما با برخی مسئولین تا این لحظه نتیجه‌ای نداشته. به خلاف واقع گفته شد این کارگران درگیری درست کرده‌اند در حالیکه اعتراض‌شان آرام و مسالمت آمیز بوده. 🔹آقای اژه ای؛ سزای اعتراض آرام کارگران بیچاره، زندان است؟! آن هم شب‌های تاسوعا و عاشورا؟! وجدان خودت قبول می‌کند؟ این کارگر دیگر کارگر می‌شود؟! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 از دلِ رانت، انحصار و پول حرام، لگد زدن به احکام خدا در می‌آید! 🔻درباره ، ، و غیره 🔹جمعی جوان در ظاهر مذهبی، بعنوان کمک به نظام، انحصار صنعتی پیشرو را با رانت امنیتی(هم پول، هم زور و هم اطلاعات)، در اختیار می‌گیرند و خود را تهرانی مقدم می‌خوانند و خروجی‌شان می‌شود طاقچه! می شود دیجی‌کالا! 🔸ببینید معادله کاملاً روشن است. پول حرام، رانت و انحصار هرجایی باشد نتیجه‌ش فساد، فحشا، زیرآب زدن احکام اسلام مثل حجاب و ترویج بی‌غیرتی و بی‌حیایی است. نتیجه‌اش ایستادن مقابل امام جامعه است. نتیجه‌اش انتخاب سود، در دو راهی دنیا یا آخرت است! 🔹حضرت اباعبدالله علیه‌السلام در آن وانفسای روز عاشورا هرچه فریاد می‌زد جمعیت متوجه نمی‌شدند و نمی‌فهمیدند و بر کشتن آن زینت دوش نبی، از هم سبقت می‌گرفتند. لذا فرمود: "وَ كُلُّكُمْ عاص لاَِمْري غَيْرُ مُسْتَمِع لِقَوْلي، قَدِ انْخَزَلَتْ عَطِيّاتُكُمْ مِنَ الْحَرامِ وَ مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلى قُلُوبِكُمْ، وَيْلُكُمْ أَلا تَنْصِتُونَ، أَلا تَسْمَعُونَ". 🔸شما از دستور من سرپيچى مى كنيد و به سخنانم گوش فرا نمى دهيد، چرا كه هداياى شما [عطیه، توزیع بیت‌المال بصورت ناعادلانه و رانت] تنها از راه حرام بوده و شكم هايتان از حرام پر شده است، و خداوند بر دل هاى شما مُهر زده است. واى بر شما! آيا ساكت نمى شويد؟ آيا به سخنانم گوش فرا نمى دهيد؟ ملئت بطونکم من الحرام دعوا شد سر کشتن امام ملئت بطونکم من الحرام دعوا شد سر غارت خیام ملئت بطونکم من الحرام تو سروصدا نمیرسه صدام ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 برنامه زنده | درس و عبرت‌های قیام عاشورا برای امروز جامعه اسلامی 🔺چگونه جامعه ی بی‌آرمان، قتلگاه ولایت و عدالت می‌شود؟ 🔹از جامعه نبوی و حکومت علوی تا حادثه کربلا؛ چه بر سر جامعه اسلامی آمد؟ 🔹ساختارهای تبعیض‌آمیز، بی‌عدالتی و سکوت خواص، چگونه جامعه اسلامی را مسخ و منحرف می‌کند؟ 🔹با مروری بر هشدارهای سیدالشهدا در دو سال قبل از واقعه عاشورا و درس‌های آن برای امروز 🔻با حضور: 🔹 حجت‌الاسلام حمزه وطن‌فدا ▫️پژوهشگر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔹 حجت‌الاسلام رضا افشار ▫️پژوهشگر انقلاب اسلامی 🕰 امشب؛ یکشنبه ۸ مردادماه | ساعت ۲۳:۱۵ 📺 شبکه یک سیما @sorayatv
شیخ رضا خیلی خوب صحبت میکنه.
اینم از ظرفیت‌های استان خوزستان که در خود استان غریبن.
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آزادی مردم از مسیر عدالت می‌گذرد 🔻حجت‌الاسلام رضا افشار در : 🔹بروز و ظهور اسلام ناب با قیام امام حسین (علیه‌السلام) برای آزادی مردم و محقق شدن عدالت حقیقی بود. 🔹وقتی جامعه، طبقاتی و توده‌ای شد و عده‌ای بیش از سهم خود در جامعه اسلامی از فرصت‌ها، منابع و امکانات بهره می‌بردند، باید زیاده‌خواهی جامعه غیر نبوی کنترل و نابود می‌شد. 🔹ایده اسلام، آرمان‌خواهی و تحقق ارزش‌ها است. همانگونه که آزادی مردم از مسیر عدالت می‌گذرد. @sorayatv
مگه قرار نبود ‎ برادر حسن روحانی، ۵ سال حبس باشه به اتهام رشوه و فساد اقتصادی؟ په چی شد؟! با چه شکل و شمایلی حالا پیدا شده! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دعوت روح‌الله ایزدخواه برای ورود به مجلس، از آنها که ... ✳️ بسم‌الله بگویید و برای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، و تحول اساسی در اداره کشور، به میدان بیایید... @dr_izadkhah
🔴 دعوت از افراد شایسته، توانمند، عدالتخواه، ضدفساد و رانت برای حضور در 🔹دکتر روح الله ایزدخواه نماینده انقلابی و عدالتخواه تهران از آنهایی که توان علمی و اراده و همت دارند برای ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کرده. 🔹برای انتخابات مجلس پیش رو، تفکر بدون وابستگی جناحی به این و آن، امیدوار به حل مسائل و مشکلات در داخل کشور، با روحیه ضدفساد و ضدتبعیض و ضدرانت، دارای ایده حکمرانی و طرح های عملی، آشنا به عرصه های مدیریتی و اجرایی و نظارتی کشور، آشنا به مسائل جدی کشور، فهم از قانونگذاری و سیاستگذاری، آشنایی با قوانین بالادستی و ساختارها، معتقد به شفافیت(نه در حرف، بلکه در عمل نشان داده باشد) و دارای قوه تحلیل مسائل و ... می تواند به حل مشکلات کشور کمک کند. 🔸به نظرم اگر در مجلس فعلی، ده ها نفر مثل برادر می داشتیم وضعیت مجلس خیلی بهتر بود. اگر مجلس قوی بود می توانست ریل گذاری و سیاستگذاری و قانون گذاری بهتری برای مدیریت کشور بوجود بیاورد و نظارت بر دولت و سایر نهادها را بهتر انجام دهد. 🔹امیدوارم این تفکر بتواند در انتخابات آینده مجلس، از ساختار و لیست های اصولگرا - اصلاح طلب عبور کرده و عرصه سیاسی جدیدی را در کشور خلق کند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 کلیدواژه ها چگونه جریان سازی می کنند؟ 🔻از تا ارباب! 🔹یکی از راه های مؤثر در جریان سازی و انتقال مفاهیم به مخاطبین، انتخاب کلیدواژه مناسب است. کلیدواژه ها در جذب و هدایت مخاطب و حاکم کردن یک فکر و گفتمان بسیار مؤثر است. در دنیای سیاست هر واژه، یک عقبه فکری دارد و انتخاب واژگان از سوی سخنرانان، نخبگان، حاکمان و مسئولان یک مفهوم مشخص را به مخاطبین القا می کند. 🔸بطور مثال، بار معنایی واژه «مستضعفان» با واژه «قشر آسیب پذیر» بسیار متفاوت است. قشر آسیب پذیر، یعنی خودش آسیب پذیر است و لیاقت و استعدادش بیش از این نیست و مایه او از درون همین است. اما مستضعفان یعنی قشری که عقب نگه داشته شده و مورد ظلم و فشار قرار گرفته؛ استعداد و حق و حقوق او بیش از این است. اصطلاح «قشر آسیب پذیر» توانایی بسیج مردمی علیه وضعیت موجود را ندارد ولی استفاده از واژه «مستضفعان»، بار سیاسی و اجتماعی و نارضایتی از وضعیت موجود است. 🔹واژه هایی چون عدالت، آزادی، استکبار برای معرفی زورگوهای جهانی، دموکراسی، توسعه، پیشرفت، ظالم و مظلوم و غیره، هر کدام دارای بار معنایی وسیعی است و استفاده از آن در متنِ یک برنامه یا قانون یا سخنرانی یا مقاله علمی پژوهشی دارای معنا و مفهوم خاص خود است. ده ها و صدها واژه در ادبیات سیاسی وجود دارد که هرکدام بار معنایی خاص و مفهوم مشخصی دارد. 🔸این مسئله در عرصه ادبیات عاشورا، نیز مهم است. سخنرانان، مبلغان، نویسندگان، شاعران و مداحان چون مورد رجوع مردمند و چون قدرت جریان سازی و گفتمان سازی و حاکم کردن مفاهیم در جامعه را دارند باید بهترین و مؤثرترین واژگان را انتخاب کنند. 🔹آنان برای معرفی امام حسین(علیه السلام) و نهضت ایشان باید به بهترین و مؤثرترین واژگان مجهز شوند. بطور مثال، در غالب روایات و احادیث نقل شده از حضرات ائمه علیهم السلام در بحث معرفی امام حسین علیه السلام یا نقلی از ایشان، از واژه «اباعبدالله» استفاده می کنند. «ابوعبدالله» مهم ترین لقبی است که اهل بیت علیهم السلام برای امام حسین استفاده می کنند. یکی از معانی آن «پدر بندگی خدا» است. یعنی کسی که با تمام وجود، با جان و مال و ناموس، با سلول سلول بدن مطهرش، با همه توانش خدا را بندگی کرده و طواغیت را نفی کرده. قلباً و لساناً و عملاً مقابل طواغیت جامعه و آلهه(جمع اله) ایستاده و «الله» را با همه وجود اطاعت و پرستش کرده است. 🔸بعد از کنیه «ابوعبدالله» که بیشتر در کتب روایی و تاریخی آمده، یکی از پر تکرارترین واژه ها، «ابوالاحرار» است. در متون ادبی و حماسی شیعه و شاعران اهل بیت، بسیار از ابوالاحرار یا همان «سید و سرور آزادگان» یاد شده. آزادگان چه کسانی اند؟ آنان که غل و زنجیر نفس و طاغوت را بریده، از دنیا و اهل آن رهیده و مرغ جان را تا ملکوت اعلی پرانده اند. آزادگی که حضرت در واپسین لحظات شهادت به شیعه ابوسفیان توصیه کرده «وَ یْحَکُم یا شیعَه َ آل ِ أبی سُفیان ! ان لم یکن لکم دین و کنتم لا تخافون المعاد فکونوا أحراراً فی دنیاکم هذه»، کمترین مرتبه آزادی است. آزادی و آزادگی که آن «سیدالاحرار»، سروری می کند تا توحید پر می کشد و مگر توحید چیست؟ آزادی از هر قید و بند و غل و زنجیر و از شیاطین جن و انس و طواغیت جامعه! 🔻امام خمینی(ره) در بیشتر مقاطع وقتی از امام حسین(ع) سخن می گفت از لقب استفاده می کرد. و چقدر زیبا و جریان ساز است این لقب. 🔹برخی از ما محبین گاهی برای ابراز علاقه و محبت خود هم از واژه «شاه» و «ارباب» و ... استفاده می کنیم. اگرچه منظور و مقصود ما دلسوختگان هم محبت است اما فرهنگ سیاسی شیعه با «شاه» و «ارباب» فاصله ها دارد. پیروان دگر ادیان الهی و غیرالهی و برخی فرقه های اسلامی، وقتی این الفاظ را از محبین امیرالمؤمنین(ع) می شنوند، نمی دانند که منظور این عزیزان ابراز محبت به کسی است که افراد را به کمال تربیت و ربوبیت می رساند، بلکه گمان عمومی این است که این ها دلشان برای شاه و پادشاهی و ارباب و رعیتی تنگ شده؛ حالا آنکه ولایت اهل بیت با فرهنگ شاهی و ارباب و رعیتی بسیار متفاوت است. 🔸چطور دلمان می آید واژگان زیبا و مؤثر و جریان سازی چون «اباعبدالله» که تن آدم را می لرزاند و دیگر واژگانی چون «سیدالشهدا»، «مولا»، «سیدالاحرار»، «سیدمظلومان» و ... را کنار بگذاریم و از واژگانی استفاده کنیم که حقیقتاً گفتن آن‌ها هیچ گشایشی و هیچ فتوحی در ذهن شنونده‌ به وجود نمی‌آورد، هیچ بهجتی در جان مستمع و مخاطب به وجود نمی‌آورد. بلکه فرهنگ شاه و اربابی را می گستراند! 🔹بهتر است چیزهائی را بگوییم که دل‌ها را نرم و خاشع می‌کند، آن چیزهایی را بگوییم که می‌ِتواند مخاطب را به پیمودن راهی که آن بزرگوار رفت، تشویق کند. این‌ها فکر و البته آموزش لازم دارد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نباید مقابل این اشرار سکوت کرد. نره‌غولی که به جان زن چادری می‌افتد و به جرم امر به معروف، او را اینگونه کتک می‌زند باید گردنش را شکست. اگر این اشرار بر جامعه حاکم شوند هیچ‌کسی در جامعه امنیت نخواهد داشت. اگر ‎ نتواند ادبش کند مردم خودشان اقدام می‌کنند و هرج‌ومرج می‌شود. لذا حضرات قوه دقت کنند که به وظیفه انقلابی خود عمل کنند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3