eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
13.8هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
777 ویدیو
53 فایل
کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz کمک مالی به فعالیت‌ها(نهضت شفافیت وعدالت، فریاد خوزستان و..) بنام داود مدرسی یان: 6037998140806919 کمک به نیازمندان: 5041721003739829
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 مدارس سمپاد هم پولی‌اند 🔹آقای صادق الحسینی خبرنگار اقتصادی اصلاح‌طلب، در یک استوری از وضعیت ناعادلانه ‎ دفاع کرده و نوشته: منتقدین کنکور سراسری می‌خواهند پارتی بازی راه بیفتد! فقط با کنکور است که امکان حضور شهرستانی و روستایی در دانشگاه، وجود دارد! بعد نوشته مدارس سمپاد دولتی هستند و ...! 🔻چندنکته خطاب به وی حامیان این ساختار غلط:‏ 🔹اولاً ایشان جواب بدهند الان از رتبه‌های زیر ۱۰ چندنفر شهرستانی و روستایی هستند؟! همین ۴۰ نفر هم از شهرهای معدودی هستند! 🔸از رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ چند نفر از طبقات ضعیف جامعه هستند؟! طبق نتایج اعلام شده و آنالیز این نتایج، طی سالهای اخیر فقط طبقه پولدار توانسته برترین دانشگاه‌ها و برترین رتبه‌ها را کسب کند!‏ 🔹ثانیاً ورودی مدارس استعدادهای درخشان که خودش شبیه یک کنکور است باز غالباً طبقات پولدار جامعه و قلیلی از طبقات متوسط جامعه است! از طرفی غالب این مدارس شهریه هم می‌گیرند. هزینه تحصیل مدارس سمپاد سالانه حداقل ۱۰ میلیون تومان است. 🔻جداً چند درصد از طبقات متوسط و مستضعف جامعه، توان ورود به این مدارس را دارند؟ افراد باید کلاس‌های تقویتی خصوصی بروند، جزوات خاص بخرند، آزمون‌های پولی شرکت کنند. دقیقاً شبیه کنکور! 🔸ثالثاً، حالا اگر ۴۰ نفر زیر رتبه ۱۰ را توجیه کنید و بپذیریم که بیشترشان از مدارس دولتی اند(و مدارس سمپاد را دولتی به معنای واقعی کلمه بدانیم)، چه توجیهی دارید که ۸۴ درصد رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ از سه دهک بالای جامعه است؟ چه توجیهی دارید که ۸۶ درصد ورودی پزشکی از سه دهک بالای جامعه است؟!‏ 🔹رابعاً؛ چه کسی گفته که جایگزین کنکور، واگذاری تصمیم خود دانشگاه است و آن هم فقط با پارتی انجام می‌شود؟! چرا طرح‌های مختلف جایگزین کنکور را در این سطح سخیف تقلیل می‌دهید تا از ناعادلانه‌ترین ساختار دفاع کنید؟! 🔸دفاع از این ساختار هیچ توجیهی ندارد. نتایج این ساختار از هر پارتی‌بازی بدتر و خطرناک‌تر است. طبقات متوسط و ضعیف جامعه، نه از امکانات مناسب برای آموزش بهره‌مند می‌شوند نه هم برای رقابت در کنکور توانی دارند! چشمانتان را خوب باز کنید و این وضعیت را بدون روتوش ببینید. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اول این کلیپ را ببینید و بعد متن پایین را مطالعه بفرمائید: حجت‌الاسلام راجی نویسنده کتاب صعود چهل ساله در این کلیپ می‌گوید چنانچه مشکلات اقتصادی حل شود و عدالت برقرار شود باز بسیاری از مردم می گویند نظام ناکارآمد است!
🔴 اولاً اینکه بعد از حل شدن مشکلات اقتصادی و تحقق عدالت، باز مردم بگویند نظام ناکارآمد است، دلیل نمی‌شود که تلاشی برای حل مشکلات نشود و نباید منجر به این شود که ما در حال حاضر این وضعیت را توجیه کنیم و سکوت کنیم و مطالبه نکنیم و بی تفاوت از این وضعیت عبور کنیم! شما مشکلات را حل کنید بگذارید باز عده‌ای فکر کنند نظام ناکارآمد است! 🔹اصل قضیه الان این است که ما مطالبه کنیم مشکلات حل شود، عدالت برقرار شود. اینکه بسیاری، باز نظام را ناکارآمد می‌دانند هم بی انصافی است نسبت به مردم، هم نشانه‌ی عدم شناخت دقیق از وضعیت جامعه است! 🔸ثانیاً اینکه دلیل اصلی نارضایتی مردم، وضعیت اقتصادی و معیشت سخت و تنگ و تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌هاست یک مسئله بدیهی و روشن است. هم نظرسنجی‌ها و نهادهای آماری این را تایید می‌کند هم یک تحقیق میدانی ساده از کف خیابان. 🔹برادر بزرگوارمان آقای راجی می‌گوید اگر همه مسائل اقتصادی مردم حل شود و بی‌عدالتی‌ها رفع شود باز بسیاری از این مردم، نظام را ناکارآمد می‌دانند! 🔸از منظر این عزیزان، پس برای اینکه اثبات کنیم نظام کارآمد است باید مدام آمارِ کارهای انجام شده و خدمات و دستاوردهای ۴۰ سال گذشته را برای مردم بازخوانی کنیم؛ تبلیغ کنیم؛ انیمیشن و فیلم و کتاب تهیه کنیم که بله ما در عرصه پزشکی و علمی و چه و چه، چها کردیم؛ اینگونه مردم احساس کارآمدی خواهند کرد و این یعنی . 🔹عرض حقیر این است برادر بزرگوارمان آقای راجی نویسنده کتاب صعود چهل ساله که انصافاً کتاب ارزشمندی است و سایر دوستانی که اینگونه می‌اندیشند در فهم مسئله اصلی کشور و جهاد مردم دچار اشکالند. ما باید بپذیریم که مسئله اصلی کشور و اصلی‌ترین مسئله کشور؛ "عقب‌ماندگی در عدالت" است؛ تبعیض ساختاری و سیستمی و قانونی است؛ تبعیضی است که نهادینه شده و تا فیها خالدون مملکت پیش رفته. 🔸و دلیل اصلی نارضایتی مردم و احساس ناکارآمدی سیستم هم رسانه‌ و فضای مجازی و جنگ نرم و تبلیغ دشمنان نیست! دلیل اصلی نارضایتی، همین واقعیت موجود جمهوری اسلامی و ایران است. فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای، فرع این ماجراست. 🔹چنانچه عدالت به معنای واقعی کلمه اجرا شود و یا مردم ببینند سه قوه و دستگاه‌ها و مجموعه نظام، برای تحقق عدالت، جداً پای کار هستند و مشکلات روز به روز کمتر می‌شود؛ آنوقت احساس کارآمدی خواهند کرد. 🔸مردم ایران، ملت صبار و شکوری هستند. اینگونه نباید درباره آنان صحبت کرد. این ملت اگر مشکلاتش حل شود، همانگونه که تاکنون پای کار نظام بودند، همانگونه خواهند ایستاد! و ... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
در کل تمام برداشت عزیزان از جهاد تبیین؛ ارائه آمار از خدمات و ساخت و سازها و به اصطلاح دستاوردهای چنددهه اخیر است که ببینید سیستم کارآمد بوده! این مدل؛ هیچ تاثیری در افزایش رضایت‌مندی مردم ندارد. کما اینکه طی سه دهه اخیر هم مکرراً از سوی صداوسیما و رسانه‌های حاکمیتی و دولتی اجرا شده! آنچه منجر به رضایت مردم می‌شود حل مشکلات مردم و تامین حقوق اولیه مردم و تحقق عدالت است. وگرنه آمار پزشکی و موشکی و افزایش دانشجویان نسبت به قبل از انقلاب و پیشرفت علمی و ...، تاثیری آنچنانی ندارد. والله ندارد! بی‌تاثیر نیست ولی راه‌حل اصلی افزایش رضایت مردم و احساس کارآمدی این نیست! روحانیت و بچه‌های حزب‌اللهی باید حاکمین و مسئولان را امر و نهی کنند؛ خطرات را به آنان گوشزد کنند. سیاست‌های غلط و قوانین غلط و بنیان‌برافکن را تبیین کنند. بگویند نقاط قوت ما آن آرمان‌هاست. نقاط ضعف ما، رویگردانی از آرمان‌هاست! ساختار طبقاتی جامعه ما قطعاً غیراسلامی است. قابل توجیه و تبیین نیست. ما بگوییم ماهواره فرستادیم، فلان اختراع را داشتیم، بهمان کار را انجام دادیم، مشکل مسکن و ازدواج و حقوق و دستمزد ناعادلانه مردم درست نمی‌شود! از ما گفتن بود. این مدل فکر را در صدر جهاد تبیین ننشانید! غلط است. این مدل تخدیرکننده است. مثل ماده مخدر چند صباحی، سر افراد را شیره می‌مالیم! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از رضا حیدری
🔴 مگر امنیت از ضرر در نهی از منکر، شرط نیست!؟ 🎙شنیده اید که ع فرمود؛ میخواهم کنم و فرمود؛ آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود و از باطل نهی نمی شود...این سوال برای جوانان پیش می آید که آیا این موضوع اینقدر ارزش دارد که حسین، جان در گرو آن نهد!؟ آیا این عاقلانه است !؟ این پرسش و تعجب ناشی از اینست که ما تصور درستی از امر به معروف و نهی از منکر نداریم چون آن را آنقدر تنزل داده ایم که به یک دستور دادن یا بازداشتن ساده، آنهم در امور روزمره و پیش پا افتاده محدود می کنیم و گاهی ملاک ما سلایق شخصی ماست... یا از چیزی نهی می کنیم که اساسا منکر نیست لذا سطح این فریضه و عنصر حیاتی در جامعه ما تنزل یافته...البته شاید بعضی امر و نهی های ساده هم در جای خودش لازم باشد اما مراد این است که نباید تمام هم و غم ما و افق دید ما محدود به موضوعات ساده و سلیقه ای شود... در این امور جزئی و ساده، حق با آن جوان است و عاقلانه نیست که ما هزینه گزاف مالی یا آبرویی یا جانی بپردازیم اما گاهی منکر بوجود آمده در حال خشکاندن ریشه دین خداست، کسی با منکرش اعتقادات مردم را سست کرده یا بدعتی نهاده در اینجا جا دارد که امام بفرماید: "انالله و انا الیه راجعون اذ قد بلیت الامه براع مثل یزید"... جامعه به خوابی مرگبار فرورفته بود و سیدالشهدا دارد می بیند بزرگترین منکرات در حال انجام است و بزرگترین معروفات در حال ترک ولی کسی دم بر نمی آورد. بلکه بدتر؛ معروف ها منکر تلقی شوند و منکرها را بعنوان معروف می شناسند... این یک نهی از منکر عادی و جزئی نیست بلکه مهم و عمومی است که بقای دین و احیای دین وابسته به آن است و این مصلحتی بزرگ است که حتما باید بدست آید ... پس در اینجا عقل، امنیت از ضرر را شرط نمی داند البته ناگفته پیداست همچو کسی که بقاء و حیات خود را فدای بقاء و حیات دین خدا می کند نمرده است بلکه یافته است. 📚 بخشی از کتابچه "قامت عقل و عشق در قیام کربلا" متن سخنرانی حجت الاسلام شیخ رضاحیدری در سال ۱۳۸۶ http://eitaa.com/Heydari_org
🔴 قیام اهالی سیستان نخستین قیام به خونخواهی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام 🔹تنها دو ماه بعد از واقعه عاشورا، مردم سیستان به محض دریافت خبر شهادت حضرت قیام کرده و حاکم سیستان را که برادر عبیدالله بن زیاد بود اخراج کردند. 🔸مجدداً عبیدالله بن زیاد لشکری فراهم کرد و قیام سیستان را سرکوب کرد. رضوان الهی بر این مردم شریف و بزرگوار ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
حاج آقای راجی عزیز در پاسخ به مطلب انتقادی حقیر، مطلبی نوشته که توصیه می‌کنم در بالا بخوانید. 👆
🔺حاج آقای راجی عزیز در پاسخ به مطلب انتقادی حقیر، مطلبی نوشته که توصیه می‌کنم در بالا بخوانید. 🔹عرض حقیر این است که رسالت اصلی نظام، تحقق عدالت و آرمان‌های انقلاب و رفع فقر و تبعیض و فساد است؛ اگر نظام اسلامی توانست این کار را انجام دهد شرایط برای تربیت معنوی عموم جامعه فراهم می‌شود. بدون تحقق جامعه عادلانه، امکان تربیت معنوی و به تکامل رسیدن افراد جامعه فراهم نخواهد شد. 🔸از طرفی، وظیفه اصلی ما انعکاس خدمات مسئولین و دستگاه‌ها نیست؛ بلکه وظیفه اصلی ما این است که مجموعه نظام و دولت و مسئولین را وادار به حرکت در مدار انقلاب کنیم. با امر به معروف و نهی از منکر و با مطالبه‌گری. 🔹اگر دولت و مسئولین واقعاً پای کار مردم آمدند و مشکلات را حل کردند و عدالت را برقرار کردند به طور اتومات رضایتمندی ایجاد خواهد شد. اگرچه تبیین و تبلیغ هم در جای خود مهم است ولی فرع ماجراست. بله ما موظفیم به مردم بگوئیم که هر جایی طبق آرمان ها عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جایی از آرمان‌ها عقب نشستیم، عقب ماندیم! باید اصل انقلاب از عملکرد مسئولین و ساختارها تفکیک شود. 🔸حاج آقای راجی می‌گوید سال۹۲ فقر به پایین ترین حد خود رسیده( بعد از انقلاب طبق آمار ارائه شده) ولی باز مردم به روحانی رای دادند. 🔹برادر عزیزم؛ اولاً مردم تفاوتی بین روحانی و احمدی نژاد و رئیسی قائل نیستند وقتی می‌بینند همه دنبال برجام و مذاکره اند؛ همه سیاست‌های تعدیل اقتصادی را اجرا می‌کنند! برخورد عملی با فساد در دولت‌شان ندارند؛ برای رفع تبعیض ساختاری، حرکتی در خور ندارند؛ خصوصی‌سازی را با سرعت اجرا می‌کنند ولی مردمی سازی اقتصاد را رها کردند! 🔸ثانیاً اشکال شما دوستان این است که فکر می‌کنید سال ۹۲ وضع مردم خوب شد و باز با این وجود به گفتمان مخالف رای دادند. واقعاً وضع مردم خوب نبود و خوب‌تر نشد. مردم در سال۹۲ این رفع فقر را واقعاً ندیدند! مشکلات مردم سال۹۲ از ۸۴ بیشتر بود. اگرچه ذره‌ای کمتر شد ولی باز مردم عدالت را در توزیع منابع زیرزمینی و انفال و درآمدها و ثروت‌ها و فرصت‌ها و امکانات را ندیدند! سفره مردم کوچکتر شد! مشکلات معیشتی دوسه سال آخر احمدی نژاد و اجرای طرح تعدیل اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها، مردم را به اینجا رساند که انقلابی‌ها هم طرحی و برنامه‌ای برای کشور ندارند بهتر است به شعار رفع تحریم‌های روحانی رای دهیم! 🔹بنده منکر تبلیغ و تبیین خدمات نظام نیستم ولی می‌گویم مسئله اصلی این نیست. مسئله اصلی کشور و مردم، تبلیغ خدمات نیست؛ مسئله اصلی و دغدغه مردم، مبارزه با فقر و تبعیض و فساد است! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 شما شیعیان کتمان نکردید! «پروردگار عالم یک چیزهائی را تقدیر میکند و بعد بر اثر مصالحی آنها را عوض میکند. یک حدیثی است که امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام) فرمود که خداوند این امر را برای سال هفتاد معین کرده بود؛ یعنی قرار بود که حکومت اسلامی در سال هفتاد هجری به وسیله‌ی ائمه (علیهم السّلام) انجام بگیرد. «فلمّا قتل الحسین اشتدّ غضب الله علی اهل الارض» ، (بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۰۵) وقتی که واقعه‌ی کربلا پیش آمد و حادثه‌ی فجیع عاشورا پیش آمد، این مطلب تأخیر افتاد برای سال ۱۴۰. سال ۱۴۰ یعنی درست در اوج تلاش تبلیغاتی امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام). آنجا هم باز یک حوادثی پیش آمد که این تقدیر الهی را به عقب انداخت که تو خود این روایت هست که شماها افشا کردید، شما شیعیانی که دور و بر ما هستید گفتید مطلب را، کتمان نکردید، این بود که مطلب باز تأخیر افتاد؛ باز تأخیر افتاد. بنابراین همان طور که ملاحظه میکنید، هیچ اشکالی ندارد که خدای متعال یک مقصودی را تقدیر فرموده باشد برای یک زمان معینی، بعد به خاطر پیش آمدن یک حوادثی آن را عقب بیندازد». بیانات 23/01/1364 پ.ن: خدایا ظهور آقا امام زمان (عج) را بیش از این به تأخیر نینداز. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 منظور از "شرط عدم ضرر" در شرایط امر به معروف و نهی از منکر چیست؟ 🔻یکی از شرایطی که برای امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده، شرط عدم ضرر هست. اینکه امر به معروف و نهی از منکر نباید به ضرر و زیان برای شخص یا جامعه منجر شود. لذا یکی از شبهاتی که در اذهان مطرح می‌شود این است مگر امام حسین علیه‌السلام خطر جان و جسم و آبرو را احساس نمی‌کرد، پس چرا ادامه داد؟ 🔹متاسفانه این شرط به درستی برای مردم تبیین نشده و غالباً مردم به بهانه این شرط، از زیر بار امر به معروف و نهی از منکر، شانه خالی می‌کنند. از ترس اینکه مبادا خطر جسمی و جانی و آبرویی پیش بیاید، دور امر و نهی را خط کشیده‌اند. پس ضرورت دارد این مسئله تبیین شود. 1⃣ اول؛ آنچه که ضرر و زیان ذکر شده، در وهله اول، منظور ضرر رسیدن به جامعه و دین جامعه است نه ضرر و زیان شخصی؛ یعنی مفسده‌ای برای دین جامعه نداشته باشد. یعنی منجر به بدبینی شخص مورد نظر به دین نشود. منجر به ضرر به جامعه اسلامی نشود؛ گاهی برخی امر و نهی‌ها، نه تنها سودی بحال جامعه ندارد بلکه مردم را بیشتر زده می‌کند! 🔹مثال‌های متعددی برای با این نکته وجود دارد. اقدامات برخی دستگاه‌ها و افرادی که مدعی امر و نهی در کف خیابان‌ها و درب سینماها و کنسرت‌ها هستند می‌توان مصداق همین نکته باشد که چیزی جز مفسده برای جامعه و دین خدا ندارد. موجبات دین گریزی و بدبین شدن مردم به دین را فراهم می‌کند. 🔸شهید مطهری در این باره می‌گوید: خوب است جاهل‌ها امر به معروف و نهی از منکر نکنند. افرادی که نه منکر را می‌شناسند نه معروف را و از ضرباتی که به پیکره جامعه وارد می‌کنند و دوقطبی‌های غلط درست می‌کنند، اینها امر و نهی نکنند. تاثیر بالعکس دارد. 2⃣ دوم؛ معنای دیگری که از ضرر و زیان برداشت می‌شود همین ضرر و زیان جسمی، جانی و آبرویی است. در این باره باید سطح منکر و معروف و هزینه سنجیده شود. شهید مطهری در این باره می‌فرماید: "ببین در چه موضوعی می خواهی امر به معروف و نهی از منکر کنی؟ یک وقت موضوع کوچکی است؛ مثلاً کسی کوچه را کثیف می کند، پوست خربزه را می اندازد در کوچه که نباید بیندازد، شما این جا باید نهی از منکر کنید… حالا اگر شما برای نهی از منکر کردن در چنین مسئله ای به خاطر پوست خربزه در کوچه انداختن بدانید یک فحش ناموسی به شما می دهد، در این صورت این کار آن قدر ارزش ندارد که شما یک فحش ناموسی بشنوید. یک وقت هم هست …می بینید قرآن به خطر افتاده است… وضعیت در سرحدّ به خطر افتادن قرآن و اصول قرآنی است، در سرحد به خطر افتادن عدالت است، آیا در این جا می گویی امر به معروف نکن، حرف نزن، نهی از منکر نکن، که اگر این را بگویم جانم در خطر است، آبرویم در خطر است؟!"حماسه حسینی، ص 131و 132 🔹گاهی انسان باید از جسم و جان و آبروی خود در راه امر به معروف و نهی از منکر بگذرد. اینجا کجاست؟ قطعاً بصیرت می‌خواهد. منتهی اینجا همان جایی است که اگر امر و نهی نشود جامعه اسلامی به انحراف می‌رسد و دین خدا دچار تحریف و بدعت‌های خطرناک می‌شود. 🔸امام خمینی(ره) در این خصوص، ضمن اشاره به این که هرگونه ضرر جسمی موجب سقوط این تکلیف نیست، 14 می فرماید: "باید دید در قبال این امر و نهی چه به دست می آید و چه از دست می رود… در صورتی که حفظ شعائر دین و از بین بردن گمراهی، نیازمند خون باشد، نه تنها از اموال گذشتن که جانبازی نیز در چنین شرایطی واجب است". تحریر الوسیله، جلد 1، ص 472 و 473. 🔹جای دیگری می‌فرمایند: «اگر معروف يا منكر از اموري باشد كه شارع مقدس به آن اهميت زياد مي‎دهد مثل اصول دين يا مذهب و حفظ قرآن مجيد و حفظ عقايد مسلمانان يا احكام ضروريه، بايد ملاحظة اهميت شود و مجرد ضرر، موجب واجب نبودن، نمي‎شود، پس اگر توقف داشته باشد حفظ عقايد مسلمانان يا حفظ احكام ضرورية اسلام بر بذل جان و مال، واجب است بذل آن.» توضيح المسائل امام(ره)، مساله ۲۷۹۲ 🔸حضرت امام در مساله ۲۷۹۳ می‌فرماید: "اگر بدعتی در اسلام واقع شود مثل منکراتی که دولتها اجرا‏‎ ‎‏می کنند به اسم دین مبین اسلام، واجب است خصوصاً بر علمای اسلام اظهار حق و‏‎ ‎‏انکار باطل، و اگر سکوت علمای اعلام موجب هتک مقام علم و موجب اسائۀ ظن به‏‎ ‎‏علمای اسلام شود واجب است اظهار حق به هر نحوی که ممکن است اگرچه بدانند‏‎ ‎‏تاثیر نمی کند." ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏قیام مقدس، اسباب و روش‌های مقدس می‌خواهد! 🔹اصل مسئله قیام حضرت ‎ علیه‌السلام، قیام علیه ظلم ظالمان است؛ امر به معروف و نهی از منکر است. ما باید این را ترویج کنیم. اما جوانب این حرکت، زیبایی‌هایی دارد که باید سرلوحه حرکت‌ قرار دهیم. اسباب و روش‌هایی مقدس.‏ 🔸اولاً قیام آن حضرت، یک قیام صددرصد دینی بود. دین جدش رسول‌الله(ص) دچار تحریف‌هایی شده بود و دستگاه اموی، قرائت ناقص و غلطی از دین را اجرا و ارائه می‌کرد؛ علمای دین مقابل این قرائت و تحریف‌ها افشاگری نمی‌کردند. آن تبعیض‌ها و ظلم‌ها و ویژه‌خواری طبقات بالا، به نام دین تمام می‌شد.‏ 🔹ثانیاً حالا که حضرت برای اصلاح دین امت رسول‌الله قیام کرد، آیا از روش‌های غیردینی استفاده کرد؟ یعنی آیا ازفریبکاری، تهمت، توهین، ظلم به دیگران و روش‌های غیراخلاقی استفاده کرد؟چون هدفش مقدس بود کار غیردینی انجام دهد؟ لا والله؛ امام معصوم حتی فکر مکروه و خطا نمی‌کند چه برسد به..!‏ 🔸برخی خیال می‌کنند می‌توان برای هدف مقدس و خوب، از هر وسیله و روشی استفاده کرد! بطور مثال جناب مسلم می‌توانست ابن زیاد را در خانه هانی، براحتی ترور کند و از بین ببرد. اصطلاحاً پیش‌دستی کند. اما نکرد چون اسلامی نبود. یا حضرت به اصحاب و یاران در میدان اجازه فحش و ناسزا نمی‌داد!‏ 🔹ثالثاً حضرت، غرق در معنویت و عبادت بود. در هیچ لحظه‌ای، معنویات و عبادات را کم نکرد و کنار نگذاشت. نگفت نیاز نداریم! شب عاشورا را مهلت گرفت که چهار کار انجام دهد: نماز، قرآن، دعا و استغفار. حضرت ابولفضل العباس را فراخواند و فرمود برادرم به سمت آنان برو و این شب را مهلت بگیر.‏ 🔸«ارْجِعْ إلَیْهِمْ وَ اسْتَمْهِلْهُمْ هَذِهِ العَشِیَّةَ إلَی غَدٍ؛ لَعَلَّنَا نُصَلِّی لِرَبِّنَا الْلَّیْلَةَ، وَ نَدْعُوُه، وَ نَسْتَغْفِرُهُ؛ فَهُوَ یَعْلَمُ أنِّی احِبُّ الصَّلَاةَ لَهُ وَ تِلَاوَةَ کِتَابِهِ، وَ کَثْرَةَ الدُّعَآءِ وَ الاسْتِغْفَارِ /کتاب ارشاد مفید،ص ۲۵۰‏ 🔹ای عباس! به نزد آنان برگرد! و این یک شب را تا فردا از آنها مهلت بگیر! تا برای خداوند ، نماز بخوانیم و دعا و استغفار کنیم. چراکه خداوند می داند من نماز و تلاوت قرآن، کثرت دعا و استغفار را دوست دارم». 🔸نماز ظهر عاشورا صحنه عجیب دیگری است از علاقه اباعبدالله به معنویات.‏ هیچوقت از مناجات خسته نشد؛حتی آنجایی که در لحظات آخر نیرویی در بدن نداشت و صورتش بر خاک بود زیر لب می‌گفت: «الهي رضا بقضائك و تسليما لامرك و لا معبود سواك يا غياث المستغيثين.» الهي راضيم به آنچه براي من مي خواهي و تسليم امر توأم و اي فرياد رس دادخواهان، معبودي جز تو نمي يابم.‏ این مناجات‌خوانی را در ‎ هم می‌بینیم. 🔹حضرت را بدین جهت اباعبدالله می‌گویند که پدرِ بندگی خداست. در لحظه لحظه حرکتش، توحید نمایان است. همه چیزش توحید و نفی بندگی غیرخداست؛ نفی اطاعت از طواغیت است؛ نفی پیروی از ظالمان و اهل باطل است. بندگی و عبودیت را به اوج رسانده!‏ 🔸خلاصه؛ مسئله اصلی عاشورا، همان امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم ظالمان است. اما باید بدانیم جوانب قیام، اسباب و روش‌ها هم مقدس است. عده‌ای نماز و مناجات را چسبیدند و امر و نهی را تقلیل دادند و عده‌ای هم اهل امر و نهی شدند اما بدون معنویت، بدون رعایت اخلاق و ...! 🔹قیام غیردینی و حرکت غیردینی، نتیجه‌ای هم ندارد. ان‌شاءالله من و شما عامل باشیم به این حرف‌ها. قیام‌مان لله باشد؛ برای مناصب و دنیا و اهل دنیا نباشد؛ در این مسیر معنویات و عبادات و مناجات‌ و اخلاق‌مان کم نشود؛ برای مبارزه با ظلم، مرتکب ظلم نشویم. ان‌شاءالله ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3