آیا به سمت شوک درمانی می رویم؟!
قریب سه دهه است که روند بی ثباتی اقتصادی در ایران در کنار همه پیشرفت ها و توسعه زیرساخت ها و خدمت رسانی و توزیع امکانات مختلف در سطح کشور ادامه دارد؛ افزایش هزینه های زندگی اعم از هزینه های بهداشت و درمان، آموزش، تهیه مسکن و سایر در این سه دهه چشم گیر است. روندی که از ابتدای دهه 90 با اجرای سیاست های هدفمندسازی یارانه ها، بصورت تصاعدی افزایش یافته است.
اما با این وجود هیچ اجماع کارشناسی در کشور وجود ندارد؛ یک طرف جمعیت کثیری از کارشناسان اقتصادی قرار دارند که طی این سه دهه همین سیاست ها و نسخه ها را تجویز کرده اند و کماکان راه حل شان همان است یعنی بازار آزاد، آزادسازی اقتصاد، واقعی کردن قیمت ها(گران سازی)، حذف یارانه ها یا تبدیل یارانه ها به نقدی، سبدکالا برای جبران کاستی ها، ادامه خصوصی سازی و ... .
در این دسته هم اقتصاددانانی وجود دارند که خیلی علنی و با افتخار خود را لیبرال معرفی می کنند و هیچ ابایی ندارند و لیبرالیسم را راه نجات اقتصاد کشور می دانند و هم اقتصاددانان حزب اللهی و متدین که می گویند لیبرالیسم را قبول ندارند و خود را علیه لیبرال ها تعریف می کنند.
در مقابل این جمعیت کثیر کارشناسان، اقلی از کارشناسان هم با این راه کارها و سیاست ها مخالفند و نتیجه وضعیت فعلی را ادامه این سیاست ها و نسخه ها می دانند.
گوش دولت ها و حاکمیت هم در دست همان جبهه کثیر کارشناسان است. ظاهراً یا باطناً هم حاکمیت(ارکان و بدنه کارشناسی) هم معتقد به این مسیر است و قرار نیست بازگشتی داشته باشند از این مسیر.
با این وجود، هیچ گفتگوی کارشناسی سازنده ای هم بین این دو طیف کلان دیده نمی شود. بیشتر زد و خورد رسانه ای است.
من کارشناس مسائل اقتصادی نیستم اما بی اطلاع از اقتصاد سیاسی و مکاتب اقتصادی هم نیستم و به نظر حقیر، این ره که می رویم به ترکستان هم نمیرسد! سرانجام این راه را فروپاشی می دانم.
با این وجود معتقدم گفتگوی کارشناسی بصورت مستمر مفید است. حالا آن دسته از اقتصاددانانی که با افتخار از لیبرالیسم می گویند شاید قائل به گفتگو نباشند ولی طیفی از اقتصاددانانی که بالاخره خود را مسلمان و حزب اللهی و علیه لیبرالیسم تعریف می کنند چرا گفتگو نمی کنند؟ چرا گفتگویی شکل نمی گیرد؟
اگرچه تصمیم گیری درباره اقتصاد امروز به دست سرمایه داران انجام می شود و واقعیت این است که اقتصاد ایران را سرمایه داران انحصاری و شاید الیگارشی مدیریت می کنند اما اجماع کارشناسی اگر به وجود بیاید و پشتوانه مردمی داشته باشد می تواند جلوی این سیل وحشی و ویران گر را بگیرد.
نرخ ارز روز به روز بالاتر می رود؛ تفاوتی هم در دولت رئیسی یا روحانی یا پزشکیان در این سیاست ها نیست. سفره مردم روز به روز کوچک تر می شود؛ تورم و افزایش نرخ ارز کمر اقتصاد ایران را شکسته و این وضعیت فقط به نفع طبقه دارا و ثروتمند جامعه است که دارایی شان -اعم از ملک و شرکت و ... - مطابق با تورم بیشتر و بیشتر می شود.
اما نه تنها خبری از توقف این روند نیست بلکه اخبار نگران کننده ای درباره سیاست #شوک_درمانی نیز درباره نرخ انرژی هم وجود دارد. اگرچه نرخ آب، برق و گاز در این مدت افزایش یافته اما گرانی گازوئیل و بنزین باتوجه به اظهارات مقامات، دور از انتظار نیست.
اخیراً نیز یک خبرنگار اقتصادخوانده که از لیدرهای رسانه ای نئولیبرال ها در ایران است هم با افتخار از سیاست شوک درمانی و مثال زدن آلمان و چین هم سخن گفته و تجویز کرده که یک شبه همه چیز را گران کنیم بعد هم پلیس و بسیج را به میدان بیاریم برای سرکوب معترضین!
هرکسی که اندکی تحلیل داشته باشد می داند این روند، سرانجامی به سوی آشوب دارد؛ چین و آلمان یا هر بلد کفری که این سیاست ها را اجرا کرده اند همراه با کشتار مردم بوده؛ آیا اسلام به ما اجازه اجرای این سیاست های غلط و فاجعه بار را می دهد؟ آیا از این سه دهه هیچ تجربه ای کسب نکرده ایم و قرار است مجدد دست به این سیاست های کثیف و خانمان سوز بزنیم؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
مهندس بازرگان - یکی از ریشه های «گفتمان تسلیم» در ایران
مرحوم مهندس مهدی بازرگان در جوانی برای تحصیل به اروپا رفت و سپس به کشور بازگشت و مقطعی رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران شد. علی رغم خیلی از کسانی که برای تحصیل به اروپا می رفتند بازرگان معتقد بود که بین علم و دین مخالفت و تضادی وجود ندارد و دین و علم تجربی با همدیگر سازگارند. باتوجه به اینکه خانواده مؤمن و مذهبی داشت خود نیز فردی متشرع بود و به همین دلیل تلاش می کرد تا با تألیفات خود نشان دهد که بین دین و علم سازگاری وجود دارد.
در همین سالها بود که بازرگان مطهرات در اسلام (۱۳۲۲ش) را، که در آن «کلیه احکام طهارت و نظافت اسلامی از دریچه تصفیه بیوشیمی و به استعانت قوانین فیزیک و شیمی و فرمولهای ریاضی مطالعه شده بود»، تألیف کرد.
و نیز راه طی شده را نگاشت (۱۳۲۷ش) تا ثابت کند که «بشر خاکی به پای خود و با تجربه و دانشی که طی هزاران سال کسب کرده است، همان راهی را طی کرده و میکند که انبیاء تعیین و ترمیم نمودهاند».
گرایش و تمایل بازرگان به تمدن و دستاوردهای غرب از این جهت نبود که باید با دین مخالفت کنیم و دین را دور بیاندازیم تا پیشرفت کنیم؛ نه؛ بازرگان می گفت این تمدن و پیشرفت غرب، در همان امتداد دین و رسالت انبیاء است!
این مدل بازهم یکجور تسلیم در برابر غرب بود؛ به تعبیر شهید مطهری تفکر بازرگان در «راه طی شده» به نوعی «سپر انداختن در مقابل مادیین» بود و کوچکترین خدمتی به توحید نمی کند!
بازرگان با همین مبنا بود که علی رغم حضور در دولت مصدق به عنوان رئیس هیئت مدیره موقت شرکت ملی نفت و سپس اولین مدیرعامل ایرانی شرکت ملی نفت ایران بعد از خلع ید انگلیس و علی رغم مشاهده کردن کودتای 28 مرداد 32 توسط آمریکایی ها و علی رغم زندانی شدن در دوره پهلوی، باز ماه های منتهی به انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 تحت تأثیر جلسات و تعارفات و تشریفات نمایندگان سفارتخانه های آمریکا، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و شوروی قرار می گیرد و در کتاب «انقلاب ایران در دو حرکت» که در سال 1362 تألیف کرده، می گوید قدرت های جهانی و دنیا انقلاب اسلامی را پذیرفتند و آماده همکاری با ما بودند و بعضاً از یکی دوماه قبل از انقلاب وقتی از سقوط شاه مطمئن شدند، در جلسات خصوصی به من تبریک می گفتند!
بازرگان در کتاب «انقلاب ایران در دو حرکت» معتقد است که انقلاب اسلامی دو حرکت داشت؛ حرکت اول یا حرکت رو به وحدت و مرکزیت را به اصطلاح ریاضی و علم میکانیک حرکت رو به مرکز (سانتریپ) centripte و حرکت دوم را که فرار از وحدت است حرکت گریز از مرکز (سانتریفوژ) cenripuge . یعنی پیش از انقلاب همه فعالیت ها و اقدامات به سمت وحدت و انسجام ملی بود اما بعد از انقلاب همه فعالیت ها به سمت اختلاف و انشقاق و تفرقه.
اگرچه در این کتاب هیچ سهمی از این اختلاف و تفرقه را سهم خود و جریان نهضت آزادی نمی داند و حاضر به پذیرفتن هیچ خطا و اشتباهی نیست و بیش از همه روحانیت را مقصر می داند اما باز برخی نقدهای دقیق و به حق را نسبت به انقلابیون مطرح می کند که جای تأمل و تدقیق دارد.
با این وجود وی معتقد است که ما قرار نبود که با غرب و در رأس آن -آمریکا- در بیفتیم و مقصر اختلاف بین انقلاب و آمریکا و حتی مقصر جنگ تحمیلی صدام و رژیم بعث علیه ایران، خود ماییم!
بازرگان آدم متدین و متشرعی بود اما به نظرم این بی انصافی و تحلیل غلطش هم ناشی از همان مبنای ساده اندیشی و تسلیم در برابر قدرت غرب بود هم ناشی از لجاجت و ناراحتی هایش بعد از استعفا دولت موقت!
بازرگان با وجود اینکه خود به ظلم های تاریخی آمریکا در حق ملت ایران تا لحظه سقوط شاه و حتی تلاش برای کودتای نظامی و سرکوب سنگین مردم، اما خام اندیشانه و ساده لوحانه معتقد است که آمریکای آن روز - جیمی کارتر - حاضرند ما را بپذیرند به شرطی که ما شعار علیه آنها ندهیم و با آنها مذاکره کنیم. او از یک طرف می گوید اسلام از سیاست جدا نیست اما به صراحت می گوید که ما هیچ رسالتی برای مبارزه با ظلم های جهانی و دفاع از مستضعفین نداریم.
کسانی که بازرگان و نهضت آزادی ایران را به خوبی می شناسند متوجه می شوند که جریان اصلاحات از دهه 70 به این طرف، هیچ حرف و سخن تازه ای ندارند به جز تکرار همین حرف های بازرگان. حرف هایی که اول انقلاب مطرح می کرد. بازرگان فکر می کرد مشکل آمریکا با چند تریبون در نماز جمعه و شعار «مرگ بر آمریکا» است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 حاج قاسم؛ #عدالتخواه_جهانی
🔹عدالتخواهی هم مراتب و درجاتی دارد؛ هم عرصههای گوناگونی و هم گستره متفاوتی. گاهی فرد در یک محله یا یک شهر پیگیر اجرای عدالت و مبارزه با قُلدر محله است؛ گاهی در سطح یک منطقه یا کشور پیگیر عدالت است و با ظلمها و ساختارهای طاغوتی وظالمان مبارزه میکند.
🔸گاهی هم در سطح جهانی و بینالمللی، فرد بدنبال تحقق عدالت است. حاج قاسم را میتوان یک عدالتخواه جهانی دانست که در سطح دنیا عمل میکرد؛ آن هم نه در حجرههای حوزههای علمیه، نه در یک یا چند مسجد و نه در اتاق کنفرانسهای دانشگاه یا در رسانهها و نشریات مکتوب و غیرمکتوب!
🔹اگرچه کنشگرانی که در این سنگرها عدالتخواهی میکنند حتماً مأجورند و قابل ستایش؛ اما بالاترین نوع عدالتخواهی، همین قیام برای آزادی ملل مختلف و مستضعفان از زیر ستم اشرار جهانی و وابستگان آنهاست.
🔸کنشگری حاج قاسم به میدان نظامی محدود نبود بلکه در عرصه دیپلماسی و رسانه نیز فعال بود. عدالتی که وی دنبال آن بود با عدالتی که چپها و مارکسیستها تعریف میکردند متفاوت بود کما اینکه وی، این عدالتخواهی را با عقلانیت و معنویت ممزوج و همراه کرده بود.
🔹چند دهه از عمر شریفش را در این مسیر گذاشت؛ چه در مبارزات قبل از انقلاب با طاغوت، چه در جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه کشورمان، چه بعد از جنگ که راهی سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور شد و با واگذاری زمین و تسهیلات به جوانانی که از سر فقر به اعتراضات خشن روی آوردند یا فریب گروهکهای تروریستی را خورده و به آنان پیوستند، سعی کرد با رفع بیکاری و اشتغالزایی، امنیت پایدار را در این مناطق حداقل یک دهه برقرار کند و چه زمانیکه مردم عراق و سوریه را از زیر چنگ داعش و تکفیریهای وابسته به سعودی و ترکیه و آمریکا نجات دهد و اماکن و حرمهای مقدس شیعه و سنی و مسیحی و باستانی را از تخریب حفظ کند.
🔸امروز در نبود او که بخشی از تکفیریها بر سوریه حاکم شدهاند، می ترسند و یا فهمیدهاند که کشتنها و تخریبها نتیجه بالعکس دارد؛ آن روز حاج قاسم توانست با رایزنی و دیپلماسی، از پوتین در روسیه گرفته تا مراجع عظام تقلید نجف(آیتالله سیستانی) و سایر مقامات سیاسی و دینی عراق و شخص بشار اسد، جلوی کشتارهای وحشیانه و تخریب اماکن و حرمهای مقدس را بگیرد.
بعد از او هم این راه ادامه پیدا کرده و ادامه دارد.
🔹عدالتخواهی جهانی حاج قاسم، قائم به فرد نبود چرا که در امتداد عدالتخواهی بینالمللی جمهوری اسلامی است. فردی نیست و از قانون اساسی جمهوری اسلامی و ساختارها و ارکان قانونی برآمده و از دلِ فرهنگ، هویت و تاریخ دیرین ایران باستان گرفته تا ایران شیعی امروز و فردا ادامه خواهد داشت.
🔸اما دشمن زیرک، خوب میدانست که کجا را نشانه بگیرد. آنان (طبق اعتراف مقامات آمریکایی و اسرائیلی) با ترس و ریسک بالا به ترور حاج قاسم روی آوردند اما انفعال در ایران و در مدیران و مسئولان مردد، ترس آنان را ریخت و قدم به قدم جلو آمدند تا امروز! بعد از حاج قاسم، بلا پشت بلا به ما روی آورد؛ شاید مصداق غضب الهی در عقبنشینیهای غیرتاکتیکی! انتقام او گرفته نشد و به فرداها موکول شد.
🔹آمریکاییها با برداشتن یک مانع مقتدر در منطقه غرب آسیا، مسیر خود را تسهیل کردند تا نقشه خاورمیانه نوین را به اجرا در آورند.
تنها راه ممانعت از این نقشه، اقدام به انتقام خون حاج قاسم است.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپی از مرحوم علامه مصباح درباره انتخابات و رای مردم
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
کلیپی از مرحوم علامه مصباح درباره انتخابات و رای مردم
🔴 ماجرای یک دروغ بزرگ درباره #علامه_مصباح!
🔹"فیلتر یارانشی" نوع دیگری از فیلترها است که اذهان را بدون آنکه متوجه شوند به چیزی علاقمند یااز چیزی دور میکند. در چند دهه اخیر، رسانهها بعنوان یک فیلترینگ موثر در این حوزه عمل کردهاند و پلتفرمها و شبکههای اجتماعی اخیر نیز با طراحی الگوریتمهای مشخص سعی کردهاند که مطابق سیاستهای خود، مدیریت داده را تنظیم کنند و انواع خاصی از اطلاعات را به مخاطب برسانند و یا از رساندن برخی اطلاعات ممانعت کنند.
🔸"فیلتر یارانشی"، هم از مدل سانسور یا بایکوت کامل استفاده میکند و هم از مدل تحریف واقعیت و ارائه روایت متفاوت.
🔹اگر بخواهم یکی از مصادیقِ قربانیِ فیلترینگ یارانشی در جامعه ایرانی را مثال بزنم آن شخص، مرحوم #علامه_مصباح است؛ شناخت نخبگان، سیاسیون و بخشهای مهمی از مردم بیش از آنکه شناخت مستقیم و بلاواسطه باشد، شناخت از دریچه فیلترهای رسانهای است. از یک طرف افکار و آثار او بایکوت شده، از طرفی، اطلاعات خلاف یا ناقص درباره ایشان پمپاژ رسانهای شده است.
🔸 اگر از خیلی از مخالفین ومنتقدین مرحوم #آیت_الله_مصباح بپرسید که کدام کتاب یا کدام اثر مکتوب علامه را خواندهاید یا کدام سخنرانی یا سلسله مباحث و جلسات ایشان را گوش کردهاید، قطعاً بالای ۹۵ درصد خواهند گفت هیچکدام!
🔹شناخت آنها محدود به تیتر چند روزنامه و وبسایت است و میگویند علامه خشونتطلب بود یا ایشان مخالف جمهوریت و دموکراسی بود و رای مردم را قبول نداشت!
🔸ترور شخصیت بدتر از ترور فیزیکی است. در ترور فیزیکی اگر جان شخص را مورد هدف قرار دهند ولی او درجامعه شهید حساب شده و بسیار محبوب و مورد احترام است اما در ترور شخصیت، فرد حداقل در بخشی از جامعه، مورد حمله قرار میگیرد.
🔹مرحوم علامه مصباح، هم فیلسوف بود و هم فقیه؛ هم از تمدن غرب شناخت دقیق داشت و عالمی جهاندیده بود، هم شناخت عمیق و دقیقی از اسلام داشت. علامه محدود در حجرههای حوزه علمیه نبود و در دانشگاههای برتر غربی هم حضور پیدا میکرد و با برخی دانشمندان و فلاسفه جهان دیدار علمی داشت.
🔸به شدت اهل اخلاق و رعایت احترام و حق و حقوق دیگران بود. برچسب خشونتطلبی که جناح غربگرا در کشورمان به این فیلسوف عزیز چسبانده بود، این نکته بود که علامه میگفت باید در برابر دشمنان کشور و مسلمانان، جهاد و ایستادگی کرد و اسلام دین مماشات و سازش با ظالمان و مستکبران نیست.
🔹علامه در ساحت نظریه و اندیشه معتقد بود که مشروعیت، دینی است و مشروعیتِ حاکم و حکومت، وابسته به معیارها و ارزشهای دینی است نه نظر مردم؛ این مسئله اختلافی در ساحت اندیشه بود اما تحقق حکومت خاصه در عصر فعلی را بدون رضایت و خواست مردم، امکانپذیر نمیدانست و به رای مردم، ویژه احترام میگذاشت و خودش در انتخابات بارها بعنوان کاندیدا شرکت میکرد و در همه انتخاباتها هم پای صندوق رای حاضر میشد و هم کنشگری سیاسی و انتخاباتی داشت و حتی در برههای از تشکیل حزب پایداری نیز حمایت کرد و در برخی انتخابات ریاست جمهوری نیز از برخی نامزدها حمایت کرد.
🔸مگر میشود فرد برای جمهوریت احترام قائل نباشد اما خودش بارها در انتخاباتها مشارکت فعال داشته باشد؟
🔹ضمن اینکه اختلاف در بحث مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی با سایر بزرگان و رهبران انقلاب و اندیشمندان، یک بحث علمی و نظری است ولی رقیب نامرد از این اختلاف علمی، نهایت سوءاستفاده را برده و او را تخریب و مخالف رای مردم معرفی میکرد.
🔸نه تنها مرحوم علامه مصباح، شخصیتهای دیگری نیز وجود دارند بین درگذشتگان یا زندگان که شناخت جامعه از آن تحت تاثیر فیلترهای رسانهای، خاصه فیلتر یارانشی است. در این بین، چارهای بجز آگاهی بخشی عمومی و تبیین فراوان وجود ندارد. چه بسا، حقانیت یک شخص در عصر دیگری اثبات شود.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آقای #پزشکیان فرمودند که انتصاب حزباللهیهای بیتجربه به مناصب خیانت است.
🔹حقیقتاً حقتر از این جمله را نشنیدم. عالی بود. مصیبتی داریم با برخی مدعیان دین و مذهب و انقلابیگری که نه تخصص دارند، نه تجربه دارند، نه سواد درست حسابی دارند نه طرح و ایده و برنامه اما مرتباً دنبال پست و مسئولیت هستند. حزباللهیهای قدرتطلب!
🔸آقای پزشکیان؛ والله خیانتی بالاتر از تاییدصلاحیت شما و انتخاب شما بعنوان رئیسجمهور نبود. مرتباً از آیات قرآن و نهجالبلاغه میخوانید اما نه تجربه داشتید، نه تخصص و نه برنامه! آیا این خیانت نبود که بدون هیچ تخصص و تجربه موثر و بدون طرح و برنامه، این مسئولیت سنگین را پذیرفتید؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
وصیت سردار ...
من با عقل ناقص خود میدیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حقبهجانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است...
من حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای را خیلی مظلوم و تنها میبینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست...
هدایت شده از محسن قنبریان
📋 برشی از سخنرانی حجت الاسلام و الملسمین #قنبریان در هیئات دانشجویی تهران/ دانشگاه امیرکبیر ۱۱دی۱۴۰۳
ما کجای طرح مقاومت رهبری هستیم؟!
🔅 راه حل فلسطین در دیدگاه رهبرانقلاب، یک راه حل مردم سالار است: رفراندوم بین همه فلسطینیان (حاضر و آواره، مسلمان و یهودی) ؛ هسته های مقاومت(یمن، لبنان، عراق و ایران)، به الگوی داعش نیستند بلکه کارشان وادار کردن رژیم به این راه حل است.
🔸 مظلومیت و صبر عجیب مردم غزه در بیش از یکسال، جنایت کاری اسرائیل را برملا و به خیابانهای دنیا کشید. این یک نقطه عطف و استثنایی در سابقه مواجهه با رژیم است؛ لکن آن اعتراضات عمومی دنیا، راه حل پیشنهادی اش نوعاً دو دولتی است و پیشنهاد ما نیست!
⬅️ وظیفه اول دانشجویی:
"مساله غزه نباید از اولویت #افکار_عمومی_دنیا کنار برود"(۱۴۰۳/۱/۱۵).
خودشان هم ۱۴۰۳/۳/۱۰ به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه های آمریکا نامه می نویسند.
🔸 پیشنهاد ما جزء گزینه های اول جهان عرب و اسلام هم نیست.
در جهان اسلام گزینه دودولتی در ۲۰۲۲، ۵۰٪ و در ۲۰۲۴، ۵۴٪ بوده است !
یک دولتی(رژیم + خودگردان) و تشکیل کنفدراسیون هم گزینه های بعدی بوده است.
حتی خود فلسطینی ها تا۲۰۱۲، ۶۰٪ راه حل را دو دولتی می دانستند اما جنایات اخیر رژیم باعث شده بیش از ۷۰٪ مخالف دو دولتی شوند!
⬅️ وظیفه دوم:
قبولاندن راه حل مردمسالار ایران به معترضین جهانی و استفاده از فضای موجود برای گزینه اصلی کردن آن در جهان اسلام از طریق #دیپلماسی_عمومی (نخبگان و نویسندگان و...) .
🔅 آنچه از طرح خاورمیانه جدید با آی مک و استراتژی گالیوریسم و... شنیده می شود؛ نتیجه اش این است که رژیم "دروازه واردات و صادرات منطقه شده" و سیادت او به همراه تجزیه کشورهای بزرگ منطقه خواهد بود.
مقاومت رهبری از اساس ملی-امتی است.
در خطبه بعد از شهادت حاج قاسم و هم خطبه جمعه نصر از امت سازی، هم سرنوشتی، ائتلاف سازی و کمربند امنیتی و سیاسی... علیه اسراییل گفتند. غیر از دستگاه های رسمی ،نهادهای عمومی ای را هم موظف کردند:
• "علمای دین" و حوزه ها را برای وحدت و راه حل های اسلامی سبک زندگی،
• "همکاری دانشگاه های جهان اسلام" برای ارتقای علم و فن آوری(جبران عقب ماندگی)
• "همکاری رسانه ها" برای اصلاح فرهنگ عمومی
• "ارتباط بازارها" برای بیرون کشیدن کشورها از سلطه کمپانی های غارتگر
• "ارتباط نیروی های مسلح" برای دور کردن جنگ و تجاوز از منطقه!(۹۸/۱۰/۲۷)
⬅️ وظیفه سوم:
#خوانش_ملی_امتی از مقاومت و هم سرنوشتی منطقه اسلامی و پیدا کردن جای خود در لیست بالا!
🔅 مقاومت در اندیشه رهبری مردم پایه است.
جنگ و رقابت پیمایش ها در ایران و اراضی اشغالی نباید از نظرها دور بماند...
❗️اگر جایی مقاومت نیابتی باشد، درون خود ایران است؛که حاکمیت به نیابت از مردم مقابل اسرائیل مقاومت می کند!!! در خوب و بدش نیابت است؛ خوبش، یعنی تحمیل نیست؛ بدش، یعنی مقاومت مثل غزه و لبنان اجتماعی نیست !
#اجتماعی_تر_کردن_مقاومت به راهپیمایی های بعد نماز جمعه نیست ؛ به این است مقاومت در متن زندگی مردم لحاظ شود. یعنی اقتصاد مردم هم مقابل تحریم و تجاوز بیرونی مقاوم شود!
⬅️ وظیفه چهارم:
مطالبه تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بخصوص بند ۱و ۴ و ۵ آن توسط جنبش دانشجویی و فعالان سیاسی...
❗️در شرایط جنگی دادگاه صحرایی برای خائنین معین می کنند نه مصونیت قضایی و سیاسی؛ برخی رفتارهای اقتصادی مثل شکستن دیوار صوتی رژیم بالای سر مردم است!
🔸 انتقام حاج قاسم را اخراج آمریکا از منطقه قرار دادیم (که راهبرد کلان و جوهره مقاومت اسلامی است).
اردیبهشت۹۸ ، ۸ماه قبل از شهادت حاج قاسم در مواجهه با قرار گرفتن سپاه در لیست تروریست ، قانون اقدام متقابل علیه آمریکا تصویب شد. (دی ماه ۹۸ بعد از شهادت سردار در یک سه فوریتی آنرا تکمیل کردیم)
طبق ماده ۲ و ۶ این قانون دولت و وزارت خارجه باید از همه ظرفیت ها برای تعطیلی پایگاه های آمریکایی و خاتمه دادن به بهرمندی آن ها از تاسیسات و منابع مالی کشورهای منطقه استفاده کند.
طبق ماده۱۱ هر ۴ماه باید همه دستگاه های مسئول گزارش عملکرد خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند؛یعنی تا الان باید ۱۷ گزارش ارائه شده باشد!
⬅️ وظیفه پنجم:
در کنار مطالبه وعده صادق، جریان های انقلابی و دانشجویی سراغی از این قانون هم بگیرند!
متاسفانه همه جا با #تقلیل و تنزیل مواجه ایم ؛از کل فرآیند تحقق حجاب و وظایف دستگاه و نهادهای مختلف ، فقط به انتظامی و قضایی اش می چسبیم؛ از حکمرانی فضای مجازی ، فقط فیلترینگش را می چسبیم؛ از طرح جامع مقاومت هم فقط وعده صادق را می فهمیم!
🔈 صوت کامل جلسه را اینجا بشنوید!
📎 مطلب مرتبط: مقاومت مردم پایه، راه حل مردمسالار
☑️ @m_ghanbarian
ناامیدی از برخی ساختارها و مکانیزم های غلط، خود یک مقدمه است برای اصلاح؛ برای شکل گیری یک طرح نو؛ برای طرح یک ایده نو! باید دید این ایده کدام است.
ناامیدی حتماً تهدید است. امروز سیاست ها و ساختارهای رسمی چیز جز ناامیدی به جامعه تزریق نمی کنند. در عرصه عمومی هم حرکت دلگرم کننده ای وجود ندارد که بتوان به آن امید و دل بست.
این ناامیدی بیش از آنکه برگرفته از روایت باشد، برگرفته از واقعیت است. اینکه برخی این را ناشی از رسانه و فضای مجازی می دانند شاید هنوز به عمق فاجعه پی نبردند. این ناامیدی حتماً برای آینده نظام سیاسی و جامعه و این کشور تهدید است.
چاره کار چیست؟ امید یک آمپول نیست که بتوان آن را تزریق کرد. مقصود از اصطلاح تزریق امید، یعنی در عرصه میدان اقدامات و تغییر و تحولات و مجموعه تحرکاتی باید بوجود بیاید تا جامعه یا حداقل بخش هایی از جامعه امیدوار شده و خود پای کار آن حرکت بیایند. حرکت بدون مردم هم به جایی نمی رسد.
اینکه برخی مدام می خواهند با شعارها و صرفاً وعده ها امید ایجاد کنند، این امکان پذیر نیست. باید حرکت عمومی ایجاد شود. نظیر نهضت امام عزیز در دهه 40 و 50 که برخی نخبگان دانشگاهی و حوزوی و اقشار مختلف اعم از بازاری و کارمند و کارگر و معلم و دانشجو و دانش آموز، پای کار آمدند. چون هدف مشخص بود.
مسئولان و دلسوزان نظام اسلامی باید به ضرورت این حرکت پی ببرند. بدون ایجاد تغییر و اصلاحات درون نظام و بدون ایجاد حرکت عمومی در نهضت، امیدواری باز نمی گردد. همه موظفند برای تغییر و تحول و رفع بحران ها و مسائل اساسی کشور اقدام کنند. با این دست فرمان نمی شود به تغییر و تحول امید داشت.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آقای عطا بهرامی با کنایه به اینکه صنایع باید ارز حاصله از صادرات را طبق سیاستهای حاکمیتی تعیین تکلیف کنند، توئیت کرده که فکر کنید یک خارجی قرار است یک تابلو از استاد فرشچیان را با ۵ میلیون دلار بخرد. این ارز متعلق به کیست؟ دولت یا فرشچیان؟
🔻مغالطه یعنی همین!
پتروشیمی و فولادی و پتروپالایشگاهی که از انفال و مواد اولیه ارزان یا رایگان تقریباً استفاده میکنند کجا و یک هنرمند و نقاش کجا! مگر میشود مواد اولیهشان از انفال باشد رایگان یا ارزان و ریالی، اما همه ارز حاصله برای خودشان باشد؟ مگر انفال مال خدا و در اختیار حکومت اسلامی نیست که همه مردم عادلانه به آن دسترسی داشته باشند یا منافعش عادلانه به همه برسد؟
🔹تازه برای همان هنرمند و نقاش هم باید بررسی شود. آیا اسلام حد و مرزی در ثروت میشناسد یا خیر؟معنا و تفسیر این آیه 34 سوره توبه چیست؟
وَ الَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا یُنْفِقُونَها فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِیمٍ ؟
🔸آیا آزادی اقتصادی در اسلام و لیبرالیسم، مساوی است یا حد و مرز و معیاری وجود دارد؟ آیا همه آزادند هرچقدر که خواستند ثروت جمع کنند؟ آیا میتوانند در هر جایی میخواهند ثروت خودشان را مصرف کنند؟ آیا راههای کسب ثروت در لیبرالیسم و اسلام یکی است؟
🔹و براستی، آیا خرید و فروش و حراج تابلوهای نقاشی با قیمتهای آنچنانی، راهی برای دلالی و پولشویی است یا ارزش ذاتی این آثار اینقدر است؟!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 شهید #سیدمحمدحسین_علمالهدی ۱۹ ساله بود که قبل از انقلاب در مساجد اهواز از نهجالبلاغه میگفت و تفسیر میکرد؛ از فریاد عدالتخواهی و فرمان حضرت امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر میگفت.
🔹شهید #علم_الهدی در آن دوران خفقان، با آن سن کم توانست در اهواز و کشور یک جریان عمومی راه بیاندازد.شهید عزیز ما، علیه فاصلههای طبقاتی که در رژیم منحوس پهلوی بیداد میکرد، قیام کرد و بعد از انقلاب هم پای انقلاب ماند و بعد از انقلاب، جمعی از مردم وعشایر خوزستان را در ۵دیماه ۵۹ برای بیعت با امام به تهران برد(علیه جنگ روانی و تبلیغاتی صدام که میگفت عشایر خوزستان طرفدار من هستند!)
🔸 علمالهدی ۱۱ روز بعد، در نبرد تن با تانک در حملات رژیم بعث عراق به خاک پاک ایران و اقدام به اشغال هویزه در ۱۶ دیماه ۱۳۵۹ به شهادت رسید و پیکر پاکش ۱۶ ماه بعد، به همراه یک قرآن جیبی شناسایی و در همان منطقه در گلزار شهدای هویزه به خاک سپرده شد.
رحمت و رضوان خدا بر آن خون خدا.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3