eitaa logo
نوشته های مجتبی فرهنگ
239 دنبال‌کننده
39 عکس
3 ویدیو
5 فایل
مجتبی فرهنگ (محقق و نویسنده ی مسائل فرهنگ بنیان) (مدیر میکرورسانه حکمرانی فرهنگی و کنشگری) جهت ارتباط: @mojtaba_farhang
مشاهده در ایتا
دانلود
"معیارهای گزینش جمع ها" 🖋مجتبی فرهنگ ●زیست کنشگرانه در بسترهای انقلاب اسلامی برای هر مسلمان انقلابی لازم است. سلوک اجتماعیِ مسلمانِ متعهد، طالب این موضوع است که در بستر ها و تشکیلاتی به جامعه سازی بپردازد یعنی این ها ابزاری برای تحقق تحول در جامعه می باشد اما موضوع و مسئله مهم این است که کدامین بستر، مطلوبیت بیشتری برای «من» دارد؟ معیارهای انتخاب و عدم انتخاب یک لجنه چیست؟ ○عرصه هر تشکیلاتی دارای یک عرصه و ماموریت سازمانی می باشد که برای نائل شدن به آن برنامه ریزی ها و سازماندهی گوناگونی را صورت می دهد. انسان دارای حریت براساس جهتگیری تخصصی و ماموریت زندگی خود که همان تکلیف او می‌باشد و مطابق با اراده امر ولی بوده، محل استقرارپایگاهی خود را انتخاب میکند. یعنی سازمان بر او غالب نمی شود بلکه او به تناسب تکلیف و جهت گیری تخصص اش، محل استقرار خود را بر می گزیند. ○معیشت معیشت برای استقلال و پایداری مالی امری مهم است. بسیاری از جمعیت جوانان حزب اللهی خالصانه و به تناسب دغدغه های خویش در امر فرهنگ به ایفای نقش می پردازند اما با کمترین حقوق! این موضوع سبب تاخیر در ازدواج، عدم ذهنیت باز در محیط کار و حتی تعارض منافع سازمانی می شود! اگر شخص نتواند با درآمدزایی کارمندی و یا غیرکارمندی امرار معیشت کند امکان بلند پروازی برای او وجود ندارد. ○مهارت زیست در هر مجموعه، تشکل و یا سازمانی معطوف به اتمام یک سری از امورات روزانه و یا بلند مدت می‌باشد مسئله اساسی این است که یادگیری، آموزش و مهارت افزایی به چه میزان در بستر انجام این امورات، صورت خواهدگرفت.گاهی از اوقات زیست در یک مجموعه برای فرد نمی‌تواند جایگاه‌های ما به ازایی ترتیب دهد. این مسئله ناظر به همین موضوع است که مهارت هایی‌که فرد یاد می‌گیرد، در جایگاه های دیگری، خواهانی ندارد ○تعاملات انسانی نوع مراوده انسانی در بین افراد همتراز و یا با مدیران بالادستی از مهمترین معیارهای انتخاب یک موقعیت می‌باشد. بسیار پیش آمده است که در اولین ارتباطات شخص دارای بسیار روحیه لطیف می‌باشد اما در بستر کار مشترک، دارای رذایل‌های اخلاقی بسیاری بوده است. ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚معرفی کتاب ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
🏷 قدرت خواندن از سقراط تا توییتر   ●این کتاب توسط فرانکفوردی پر ارجاع‌ترین جامعه شناس مجارستانی در کشور انگلستان تالیف شده است و توسط نشر ترجمان ترجمه گردیده است ●کتاب در مورد جامعه شناسی کتابخوانی نظریات تاریخ کتابخوانی به بررسی و گفتگو می‌پردازد و متن کتاب سنگین می‌باشد. ●این کتاب توضیح می‌دهد نگرانی‌های امروزی پیرامون اثر مضر فناوری دیجیتال و اینترنت بر سواد و افراد کتاب‌خوان نابجاست. پرورش هویت فردی، از طریق مطالعه، امکان‌های بی‌شماری برای رشد فردی فراهم می‌سازد، و چالش فراروی جامعهٔ امروزْ فرهنگی و سیاسی است، نه فناورانه. ●این کتاب، انسان را به تاملاتی در حوزه کتابخوانی وامی دارد و سوالات و نکاتی از جنس موارد ذیل، در ذهن انسان روشن می‌کند ●نوع نگاه هر شخص به کتاب دارای تفاوت‌هایی می‌باشد اما کتاب را می‌توان به صورت موارد ذیل با آن برخورد مطالعاتی داشت: --ابزاری برای خویشتن آگاهی --محتوای قابل نقادی --محتوای قابل تدریس و بیان --دارویی برای تسکین ملالت‌های زندگی --ابزاری برای لذت و تفریح ●نهضت سوادآموزی در مناطقی که درگیر مجادلات تعصب برانگیز عقیدتی می‌باشد، مکملی خطرناک برای نشر عقاید مضر خواهد بود. ●یک مطالعه بعد یعنی خواندن کتابی که حاصل و عایدی برای فرد نداشته باشد. ●خواندن از روی کاغذ برخلاف خواندن از روی صفحه مانیتور سبب جلوگیری از پرت شدن حواس می‌شود ● انسان امروزین در عصری زندگی می‌کند که دیجیتالی بودن، عجله داشتن، حواس پرتی چند کارگی، جز آن می‌باشد. چند کارگی سبب افزایش تولید هورمون استرس همان کورتیزولو هورمون آدرنالین خواهد شد که برآیند این دو سبب اختلال در ذهن می‌شود. ●آیا فضای مجازی در ترویج کتابخوانی به صورت واقعی موثر می‌باشد راهکارهای جایگزین چیست؟ ●به تناسب هر جغرافیای استانی چه راهکارهایی را می‌توان برای ترویج کتابخانه در دست گرفت؟ ●خطرات کتابخوانی مشتمل بر نبایدهای خواندن و ،آسیب‌های کتابخوانی مشتمل بر درست نخواندن شامل چه مولفه‌هایی می‌باشد؟ ●اثر ورتر را چگونه می‌توانیم در ترویج کنشگری و اصلاحگری مبتنی بر کتاب خواندن ترویج دهیم؟ ●از تجزیه و تحلیل ۵۰ کتاب جریانساز اجتماعی به چه کدها و محورهایی خواهیم رسید؟ ●۱۰۰ نویسنده برتر دنیا و ایران دارای چه سلوک زیست شخصی و اجتماعی بودند؟ ●چه مطالعه‌ای را ما را به یک خواننده کلامی و نه انباردار، تبدیل می‌کند؟ ●محرک‌های محبوب سازی کتاب در جامعه چیست؟ ●راهکارهای افزایش همخوانی در جامعه چه مولفه‌هایی می‌باشد؟ ●روش‌های نوآورانه در برگزاری مسابقات کتابخانه چه چیزی می‌باشد؟ ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مطالعه از روی اینترنت با مطالعه از روی کتاب دارای چه تفاوتی است؟ 🖋مجتبی فرهنگ ●تفاوت اول جنس محتوا فضای مجازی است؛ یعنی بیشتر محتوای فضای مجازی شده ارایه می شود(کانال ورزش بخوانید باب ورزش) و به صورت خلاصه و عدم روایت منسجم، یک دفعه اصل و گُل مطلب را به شما می گوید اما محتوای کتاب می باشد یعنی دارای سیرروایی است و نسبت به محتوای باب بنده شده و مختصر فواید بیشتری دارد. ●خواندن یک مطلب بدون روایت و مقدمه چینی امری مضر است چراکه باعث و عدم در فضای حقیقی می شود اما در عوض، مطالعه از روی کتاب باعث تاثیر شناختی بیشتری می شود و داده های حصول شده را به مرحله کنشگری، تغییر رفتار و یا انجام یک فعل منجر می گرداند. این اثر نتیجه وجود و در داده های کتابی است. ●تفاوت دوم مطالعه از روی اینترنت، بیشتر بخش را درگیر می کند. مغز دائما در خوانش های از روی اینترنت، بدنبال برای خواندن یک مطلب یا عدم خواندن آن مطلب دیگری است اما در مطالعه از روی کتاب، بخش بیشتر درگیر می شود به عبارتی کارکرد مغز در این وهله بیشتر متوجه به خاطر سپردن مطالب است. ●تفاوت سوم تفاوت دیگر در مسئله اضافه بار شناختی است، این مسئله زمانی روی می دهد که وارد شده، بیشتر از برای باشد. بدلیل عدم پردازش اطلاعات، این داده های آنی از ذهن خارج شده و به حافظه سپرده نمی شود. این مساله در هنگامه ی مطالعه از روی اینترنت بسیار بیشتر از مطالعه از روی کتاب است. کتاب را در عصر مجازی از سبد مصرفی مان حذف نکنیم ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
ابزارهاي تحقق توسعه فرهنگي براي تحقق توسعه فرهنگي ابزارهاي مورد نياز عبارتند از: ●سیاستگزاري فرهنگي ●برنامه ریزي فرهنگي ●آموزش فرهنگي ●اطلاع رساني فرهنگي ●پژوهش فرهنگي ●اقتصاد فرهنگي ●حقوق فرهنگي ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرهنگ ساندرس ●سرهنگ ساندرس یک روز در منزل نشسته بود. در این میان نوه اش آمد و گفت: «بابا بزرگ این ماه برایم دوچرخه میخری؟ او نوه اش را خیلی دوست می داشت. ●گفت: حتماً عزیزم حساب کرد ماهی ۵۰۰ دلار حقوق بازنشستگی می گیرد و حتی در مخارج خانه هم می ماند. شروع کرد به خواندن کتابهای موفقیت در یکی از بندهای کتاب نوشته بود: قابلیت هایتان را روی کاغذ بنویسید. او نوشت دوباره نوه اش آمد و گفت: «بابا بزرگ داری چه کار می کنی؟» ●پدر بزرگ گفت: «دارم کارهایی را که بلدم مینویسم. پسرک گفت: «با با بزرگ بنویس مرغ های خوشمزه درست میکنی درست بود. پیرمرد پودرهایی را درست می کرد که وقتی به مرغ ها می زد مزه مرغ ها شگفت انگیز می شد. ●او راهش را پیدا کرد پودر مرغ را برای فروش نزد اولین رستوران برد؛ اما صاحب آنجا قبول نکرد دومین ،رستوران نه سومین رستوران، نه او به ۶۲۳ رستوران مراجعه کرد و ششصد و بیست و چهارمین رستوران حاضر شد از پودر مرغ استفاده کند. ●امروز، کارخانه پودر مرغ کنتاکی در ۱۲۴ کشور دنیا نمایندگی دارد و اگر در آمریکا کسی بخواهد عکس سرهنگ ساندرس و پودر مرغ کنتاکی را جلوی در رستورانش بزند باید ۵۰ هزار دلار به این شرکت پرداخت کند. ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بودجه ریزی فرهنگی ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
⚠️پنهان های بودجه فرهنگی کشور 🖊مجتبی فرهنگ ♻️یکی از موضوعات مهم در حوزه حکمرانی فرهنگی مبجث بودجه ریزی می باشد. وقتی وارد فضای سیستم ها و سازمان های فرهنگی می شویم و اگر از بالا به این سازمان ها نگاه میکنیم شاهد سرازیری هایی زیاد و پنهانی می باشیم که ما را به وضعیت نابسمان بودجه ریزی می رساند اما پیدا و پنهان های بودجه فرهنگی کشور کجا هستند و آسیب بودجه ریزی فرهنگی در کشور چیست؟ 🏢سازمان های رسمی فرهنگی بخش اعظمی از بودجه های فرهنگی کشور به بیش از ۲۷ سازمان متولی رسمی در حوزه فرهنگ اختصاص داده می شود که دولت آقای رییسی در بودجه ۱۴۰۱، ۹ نهاد اصلی را متولی پرداخت بودجه ها نموده است تا شاید با این کار بتوانیم در دراز مدت این سازمان ها را ادغام نماییم و برای هر موضوع بتوانیم مسئول مشخصی را بگذاریم .بخش اعظم این بودجه این سازمان ها از ۶۰ تا ۹۰ درصد بودجه آنها صرف حقوق و دستمزد می شود و مابقی آن بیشتر در خود ستاد خرج می شود و شاید یک آب باریکه به استان ها سرازیر شود برای مثال بیش از ۹۰ درصد بودجه وزارت اموزش و پرورش صرف حقوق می شود! در بودجه ۱۴۰۱ در مجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان به متولیان فرهنگی پرداخت می‌شود که با توجه به بودجه ۸۴۱ هزار میلیاردی دولت سهمی کمی بیشتر از ۲ درصد را برای فرهنگ تخصیص داده است. 🕌بنیاد های غیر دولتی حاکمیتی نهاد های اقتصادی زیر مجموعه های رهبری قسمتی از بودجه خود را صرف کارهای فرهنگی می کنند. بعضی از فعالیت این دستگاه ها پیوست فرهنگی می باشد یعنی اساسا هدفشان کار فرهنگی نیست ولی درکنار فعالیت معین خود ستادهای فرهنگی نیز ایجاد کرده اند. 🏛شهرداری ها شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان یک ساختار حاکمیتی غیر دولتی دارای بودجه فرهنگی قابل توجهی هستند.وجود ۱۳۴۵ شهرداری و ۳۷۰۸۰ دهیاری در کشور به عنوان بازوهای اجتماعی و فرهنگی دارای اثرات فراوانی هستند.این ساختار های غیر رسمی فرهنگ دارای بودجه هایی به مراتب بیشتر از ساختار های رسمی منطقه ای می باشند. برای مثال در اعتبارات سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای مؤسسات فرهنگی و هنری اجتماعی شهرداری تهران در نظر گرفته شده که از کل اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران بیشتر است.هنگامی که جریان انقلابی بر مسند این جایگاه ها نباشد می بینیم که قسمت زیادی از بودجه ها صرف کنسرت های موسیقی،همایش های بی مصرف،ساخت لوگو یک میلیاردو ششصد میلیون تومانی می شود. 🏦بانک ها و بنگاه های اقتصادی این قسم شامل موسسات اقتصادی و بیزینس من ها می باشد که برای فرارمالیاتی یا کاهش مالیات اقدام به فعالیت فرهنگی می کنند و شامل کارخانه ها،بانک ها و موسسات خصوصی می شود. غالب این بودجه ها در بخش های ورزشی و یا هنری خرج می شود. در واقع این بودجه ها در بخش های پر هزینه حوزه فرهنگ خرج می گردد و با اندک رابطه ای با مدیر عامل مجموعه و در راستای اهداف حزب آنها، این پول ها را به جیب میتوان زد.جالب است که یک بانک می آید بر روی یک فیلم که به اسکار راه یافته است سرمایه گذاری می کند و در حالی که مروج ناهنجاری های اجتماعی است! برای مثال بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان می باشد فعال‌سازی هنرستان‌های منطقه‌ای و تجهیز آن‌ها، تجهیز بیمارستان‌های مناطق محروم، کمک به تهیه جهیزیه، کمک به تکمیل مسکن محرومان، ساخت ورزشگاه و مراکز فرهنگی در مناطق محروم با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و گروه‌های جهادی از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه است (منبع) 🏯شوراهای عالی کشور وجود بیش از ۲۲ شورای عالی در کشورکه گاها به گعده های دورهمی و دبیرخانه ها منتفی می شوند جهت تهیه گزارش، بودجه های خود را در بین مجموعه های مختلف تقسیم می نمایند.برای مثال شورای عالی اجتماعی کشور که در ذیل وزارت کشور تعریف شده است در اواخر دولت روحانی دارای ۳۰۰ میلیارد بودجه است که متاسفانه اگر کسی فقط می توانست در آن جلسه حضور داشته باشد و با داشتن یک طرح نامه مکتوب، بودجه میلیادری به جیب بزند! بخش قابل توجهی از بودجه ها این شورا به ngo و حتی گروه های غیر هم سو پرداخت شده است ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
⚠️پنهان های بودجه فرهنگی کشور 🖊مجتبی فرهنگ 🏬سازمان های غیر رسمی حوزه فرهنگ سازمان و نهاد اصلی در کشور به صورت مسقیم و مبتنی بر سرفصل ها و وظایف، ردیف بودجه دارند اما دستگاه های غیر رسمی دیگری نیز در حوزه فرهنگ؛ چه به صورت دولتی و چه به صورت غیر دولتی در حال نقش آفرینی هستند که مجموع آنها به ۱۲۰ سازمان خواهد شد. برای مثال بیش از ۱۹ وزارت خانه در دولت دارای معاونت فرهنگی هستند که بودجه های قابل توجهی دارندبرای مثال معاون فرهنگی وزارت بهداشت دارای دو بودجه دانشگاهی و ستادی می باشد. در سال ۱۳۹۹ بودجه فرهنگی این معاونت چیزی حدود ۷۰ میلیارد تومان خالص برای کارهای فرهنگی بوده است؛ در حالی که نهاد رهبری در دانشگاه فاقد همچین بودجه ای خالص برای فعالیت های فرهنگی بوده است یا برای مثال وزارت نفت دارای بودجه های چند صد میلیاردی در حوزه فرهنگ می باشد و متاسفانه با برگزاری برنامه های پر هزینه انگونه که بایستی اثرگذار باشد، نبوده است. هرچند این وزارت خانه ها بودجه های خود را در اختیار دستگاه های مختلف فرهنگی می گذارند تا مجری و متخصص آن حوزه اقدام نماید. جهت مشاهده این دستگاه ها کلیک نمائید 📡اپراتورها وجود دو اپراتورِ غول آسای همراه اول و ایرانسل در کشور با توجه به مصوبات مجلس و دولت ملزم به اختصاص درصدی از درامد خود به امورات فرهنگی و تولید محتوا رسانه ای شده اند.مبلغ این بودجه در آمار های غیر رسمی چیزی بیش دو هزار میلیارد تومان می باشد. اسم نوجوان دهه هشتادی مهرشاد سهیلی را زیاد شنیده اید.یکی از منااع تغذیه این شخص از اپراتور صدا و سیما و پیامک های تبلغی می باشد که توانسته است دو میلیارد ناقابل را از اپراتور همراه اول بگیرد 📡صندوق های مالی این صندوق ها غالبا برای صنایع فرهنگی خلاق در کشور تاسیس شده است مانند صندوق های بنیاد ملی نخبگان، داوین، سپهر، پژوهش و فناوری خلاق و ... اشاره کرد که برای مثال یکی از این صندوق ها ذیل ریاست جهموری دارای ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار می باشد. غالب این واریزی ها و حمایت های این صندوق ها به هسته های کنشگر حوزه اجتماعی، استارتاپ ها و یا شتابدهنده ها جهت ساخت محصول یا ارائه خدمات فرهنگی اعطا می شود و عموم این شرکت ها شکست خورده اند و یا ارتزاق نفتی دارند! ♻️باتوجه با توضیحات داده شده میتوانیم اصلی ترین آسیب های بودجه را در حوزه فرهنگ موارد زیر شمارد 🔸تقسیم نمودن بودجه در مراکز شهری کلان و عدم عدالت مالی در بودجه ریزی فرهنگی 🔸عدم داشتن مدل منطقی جهت رگولاتری مالی،شتابدهی و ارزیابی تیم های مردمی 🔸پول پاشی های بی حساب و کتاب به اسم حمایت از گروه های مردمی 🔸تعدد زیاد دستگاه های غیر رسمی در حوزه فرهنگ 🔸عدم ارزیابی از اثر بخشی براساس هزینه کرد 🔸الزام داشتن کانال و رابطه برای اخذ بودجه 🔸نبود ساختار الزام آور جهت حسابرسی فرهنگی 📌پ.ن ایا اساسا تجمیع بودجه های فرهنگی درست است؟ یا باید برای این قضیه تنظیم گری نمود و شورا حسابرسی فرهنگی را ایجاد نمود ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
هدایت شده از حکمرانی فرهنگی
📗مرآت انقلاب؛ درآمدی بر روش استخراج نظام فکری رهبران انقلاب 🔹 تبیین منظومه فکری رهبران انقلاب اسلامی با هدف آشنا کردن امت با اندیشه ولیّ، یک روش برای رسیدن به پیشرفت اسلامی است. آنچه در این باب اهمیت دارد شیوه پژوهش در اندیشه رهبران انقلاب است که این چگونگی باید توسط نخبگان رخ دهد و بعد از کشف این مقصود، شیوه مواجهه با اندیشه رهبری برای مردم تبیین گردد. 🔸در این کتاب، برای دستیابی به روش استخراج از کلام رهبر معظم انقلاب، به کلیات، ضروریات و ابزارهای لازم آن اشاره شده تا با استفاده از آن‌ها فهم نظام فکری ایشان تسهیل شود. 🔹حاصل پژوهش، دستیابی به الگوریتم‌های مشابهی است که به الزام یکسان نیستند و قابلیت انعطاف و تغییر دارند، اما دارای اصول و بنیان مشترکند؛ بنابراین، روش‌های بیان‌شده می‌توانند دستخوش تغییرات یا پیشرفت‌هایی قرار گیرد. 🔸ویژگی ممتاز این اثر، بهره‌مندی از نظرات بیش از ده اندیشمند معاصر است. ✏️ مؤلف: مجتبی فرهنگ 📚 ناشر: انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم 📔 تعداد صفحات: ۹۶ جهت تهیه اثر کلیک کنید هشتگ به روش پژوهش در اندیشه رهبران انقلاب اسلامی پرداخت خواهد کرد. ˇˇ🌿@Cultural_governance🌿ˇˇ
نوشته های مجتبی فرهنگ
📗مرآت انقلاب؛ درآمدی بر روش استخراج نظام فکری رهبران انقلاب 🔹 تبیین منظومه فکری رهبران انقلاب اسلا
جهت خرید حضوری کتاب در نمایشگاه کتاب تهران میتوانید به راهرو شماره ۱۰ غرفه ۱۹۸ مراجعه کنید ˇˇ🌿@cultural_governance 🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️منابع صدور کلام بر زبان: 🔅داده های ذهن 🔅خطورات الهی 🔅نجوای شیطانی 🔅ناخودآگاه انسان 🔅الگوی های شخصیتی 🔅تاملات درونی ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
📨گونه شناسی محتوای انتخابات ریاست جمهوری براساس مخاطب 🖊مجتبی فرهنگ 🏷دسته بندی عقاید فکری مخاطب🔻 مطالب مذهبي را بيشتر مي پسندد مطالب غير مذهبي را بيشتر مي پسندد انقلابي بودن برايش اهميت دارد انقلابي بودن برايش اهميت ندارد دارای غیرت ملی است 🏷دسته بندی دغدغه های فکری مخاطب🔻 دغدغه مسائل معيشتي دارد (فقیر_شاکی_ثروتمند) دغدغه مسائل اجتماعي دارد دغدغه مسائل امنیتی دارد 🏷دسته بندی علایق مخاطبین🔻 به شهدا علاقه دارد به اهلبیت علاقه دارد به رهبر انقلاب علاقه دارد از رهبر انقلاب تبعيت ميكند مطالب ادبی را دوست دارد مطالب روشنفکرانه دوست دارد مطالب از زبان خارجی ها را دوست دارد 🏷دسته بندی مواجهه مخاطب با نظام🔻 به نظام انتقاد دارد به روحانیت انتقاد دارد به رهبر انقلاب انتقاد دارد فرق مجلس را با کل نظام نمیداند چندین انتخابات شرکت نکرده است 🏷دسته بندی نوع اعتماد به نظام و انتخابات🔻 بی‌ اعتماد به نظام بي اعتماد به تاثير انتخابات بي اعتماد به فرايند يا مجريان انتخابات بي اعتماد به نقش مردم و خودش در انتخابات 🏷دسته بندی گرایش به کاندیدادها🔻 کاندیدای اصلح را نمیشناسد از کاندیدای انقلابی رویگردان است به کاندیدای غیر انقلابی گرایش دارد باید برای توجیه و جذب دیگران فعال شود برای توجیه و جذب دیگران فعال است پ.ن 🏷دسته بندی نوع محتوای انتخابات ریاست جمهوری🔻 محتوای | طنز محتوای | آماری محتوای |اخباری محتوای | تحلیلی محتوای | انگیزشی محتوای | بیانات رهبری محتوای | فیش سخنرانی محتوای | شناخت دولت محتوای | سناریوی گفتگو محتوای | روشی و مهارتی محتوای | بصیرتی روشنگري محتوای | آموزش کنشگری محتوای | افزایش مشارکت محتوای | نقش مردم در حکمرانی محتوای | پاسخ به شبهه و شايعه محتوای | شاخص های نامزداصلح محتوای | آشنایی و سوابق کاندیداها محتوای | دیتاماینینگ فضای مجازی محتوای | دستاوردهای دولت آیه الله رئیسی محتوای | انگیزه بخشی و توانمند سازی فعالین ♻️ | 🔻کنشگرباشید🔺 ╰┈➤ ❝[@activism_ideas]❞
تحلیل و ارایه مدل مدیریت قرارگاه های محتوایی.mp3
47.65M
✍️درآمدی بر مدیریت قرارگاه های محتوایی 🔺بررسی چند قرارگاه محتوایی قرارگاه کالک 00:50 قرارگاه گرا 05:45 قرارگاه جهادگران 09:30 قرارگاه مشعر 13:30 مجموعه مضمار 17:34 قرارگاه ساسی مانکن 18:50 پژوهشگاه اقای رشاد 24:00 🔺تنبهات مدیریت محتوایی روش تولیدپاسخ عمیق 26:00 هویت های قرارگاه محتوایی 29:17 مزیت های قرارگاه محتوایی 33:07 روزنامه های دهه شصت 39:05 تولیدمحتوای ارزان قیمت 40:47 آسیب های رایج قرارگاه ها 42:40 فنون های تولید محتوا 42:53 کنش محتوایی م.جمشیدی 46:05 فنون تولیدمحتوا مرز دانشی 47:35 روش های جذاب سازی محتوا 58:10 روش شناسایی سوال میدان 60:04 رویکردهای سوژه پردازی 61:47 اهمیت ابزارهای نگارش 64:20 رحیم پور ازغدی و کم نوشتن 67:25 پناهیان برتر از دکتر رحیم پور و جمشیدی 70:08 ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشته های مجتبی فرهنگ
✍️درآمدی بر مدیریت قرارگاه های محتوایی 🔺بررسی چند قرارگاه محتوایی قرارگاه کالک 00:50 قرارگاه گرا 0
🖊الگوی های پرونده محوری میکرورسانه کنشگری نکات مدیریت میکرورسانه کنشگری: 🔻فراخوان محوری از طریق اعلام پوستری 🔻دسترسی مخاطب به نظام موضوعات از طریق محوربندی و هشتگ گذاری با هدف ایجاد نظام دسترسی 🔻استفاده از سوژه های چندین بار مصرف 🔻شماره گذاری ایده ها و محتوا 🔻بارگذاری های بعد از نماز مغرب عشا | نماز صبح 🔻تعداد حداقل بارگذاری چهار محتوا در هر وعده 🔻رصد مجموعه های کنشگری کشور 🔻ایجاد داشبورد و جعبه ابزار کنشگری 🔻شروع پرونده ها از چند ماه قبل موعد 🔻ریپورتاژ موقع استفاده 🔻مشاوره در کافه کنشگری 🔻معرفی همسنگران پرونده 🔻برگزاری وبینار 🔻نشر در تلگرام 🔻سنجاق کردن خروجی پرونده ها به صورت پوستر 🔻تقید تیم محتوا به میزیتو ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
🔺طرح و برنامه در نهضت ✍تجربه ای از زندگی در تشکیلات نهضتی 🔺در خیلی از دستگاه های جمهوری اسلامی، طرح و برنامه محل رجوعی برای گرفتن بودجه است که بایستی با طراحی یک سری قالب و اطلاعات کلی تک خطی از آن جا پولی را ستاند این روال مرسوم پدیده طرح و برنامه در سازمان های جمهوری اسلامی است اما موقعی که طرح و برنامه در نهضت می نشیند تفاوت های زیادی دارد. دیگر نمیتوانی مکانیکی، ابلاغی، اتوماسیونی با بدنه خودجوش و هسته های نرم برخورد کنی حتی گاهی جدل میکنند که تو او را از پدیده های پیشران انقلاب اسلامی به نهادی ساختاری و غیر پویا تبدیل میکنی 🔺یادم است چند سال اول جنگیدیم که جایگاه طرح و برنامه در بدنه بال چیست؟ ایا قرار است که بخش های بال را صفر و یکی کند و مبتنی بر ردیف های ثابت، کنش و اقدامی صورت گیرد، فارغ از مسئله های روز واقعی!؟ 🔺وقتی این گونه مخاطبی داری دیگر نمیتوانی از مدل بودجه و برنامه ریزی ایستا با او برخورد کنی، بایستی موقعیت هر مجموعه راببیینی و متناسب با او رفتار کنی و خیزش عملیات هایش را از پایین به بالا راهبری کنی، کلی هم ناز بخری و دعوا کنی تا همراهی ات کند. سخت است جمع این دو و سخت تر آنکه در زمان کوتاهی باید عزم سفر یک ساله را با جمع برنامه ریزی کنی و حتی رابطه بین آنها را تعریف کنی!!! 🔺مطلوبیتمان این بود که تمام بخش های بال دانشگاهی در یک افق چندساله ترسیمی از نقطه یِ فتح خود داشته باشند. برنامه بلندمدتی که با استقامت و تمرکز بر نقاط کانونی اش، ایجاد تحول میکرد و برش یک ساله آن می شد طرح و برنامه 🔺خوشحال بودم که بعضی اینگونه دیدند و زودتر هم رساندند. ترسیمی از چند سال پیش رویشان داشتند نوشته بودند، عمل کرده بودند و حدگذاری هایشان را برای هرسال دقیقتر ارایه کردند تا بتوانند دانشگاه را اسلامی کنند. ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کارمندگرایی عرصه فرهنگ 🖊مجتبی فرهنگ مسئله فرهنگ هیچگاه با کارمندگرایی در کشور حل نخواهد. سبک زندگی کارمندی اساسا ذات آن دارای آسیب هایی که به راحتی قابل رفع نیست. روزمرگی های تکراری یا بیکاری در فضای کارمندی تبلور زیادی دارد به گونه ای که انسان را محصول محور یا مهارت محور رشد نمی دهد بلکه ملاک برای او[سازمان] کارمحوری و خروجی محوری است. مدیران رده بالا دستگاه های فرهنگ عموما بدنبال پاسخ های زود بازده هستند و این مسئله سبب می شود که کارمندان عرصه فرهنگ شخصیت هایی کم عمق شوند و به علت کم بودن مطالعات آنها نتوانند شخصیت های اثرگذاری باشند. هرچند اگر مدیران حوزه فرهنگ در موقعیت های مختلفی بودند، اینگونه نمیشد به عبارتی رشد یکباره مدیران عرصه فرهنگ‌در جایگاه های مختلف، سبب عدم مطالبه غیر واقع بینانه از زمان بندی و شکل کار می شود. کارمند در دستگاه فرهنگ از اصل آزادی به دور است و حریتی از خود ندارد و این موضوع سبب خمودگی و خلاقیت سوزی او می شود و به علت کامپیوتر نشینی زیاد عموما افرادی کم حافظه هستند هنگامی که بخواهد کارمند به یک جوششی در حرکت ان سازمان برسد بدنبال تصاحب پست های مدیریتی می رود و این موضوع سبب تضاد منافع و بی اخلاقی های سازمانی می شود. سخن رهبری در دیدار ۹۲.۲.۲ :((دیگر از افراد و حتی مجموعه ها، به تنهایی کار بر نمی آید، باید یک کار وسیع جبهه ای انجام داد.)) بیانگر قیام نهضت علیه سازمان های فشل است که بایستی تحولی در ساختار حکمرانی و مدیریت ایجاد نمود. این تعلیقه دعوت کننده به یک حرکت اپارتایدی علیه سبک‌زندگی تمام سازمان های فرهنگی جمهوری اسلامی است که رخوت، سستی، عدم اثرگذاری و مفید بودن در ان رخنه کرده است و بایستی الگوی مدیریتی و نسلی آنرا تصفیه نمود. ˇˇ🌿@mogtaba_farhang🌿ˇˇ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا