eitaa logo
محمدتقی دشتی
508 دنبال‌کننده
20 عکس
5 ویدیو
2 فایل
برخی‌معتقدند‌من‌متخصص‌مدیریت‌وحقوق‌عمومی ام. برخی‌مرا استراتژیست‌میدانند.خودم معتقدم کارشناسی مسئله شناس و راهبردپرداز هستم و در زمینه : کارآمدسازی سیستم ها و نظام حکمرانی روش مسئله محور راهبردگرا(SPM) انطباق مداوم مسئله‌محور(PDIA) فعالم. @Dmtd52 ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 صلوات حضرت زهرا ( سلام‌الله‌‌علیها) 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَأَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ. اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ‏ الثَّائِرَ اللَّهُمَ‏ بِدَمِ أَوْلَادِهَا اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا خَدِيجَةَ الْكُبْرَى صَلَاةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ أَبِيهَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَام‏.(مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏1، ص: 401) ▪️◾️🔳◾️▪️ به کانال محمد تقی دشتی بپیوندید👇 https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
محمدتقی دشتی
🎦 ما ایرانی‌ها مردان خیلی بزرگی هستیم! ما نجف را نجف کردیم... خودمان را ارزان نفروشیم... #آیت_الله_ج
پ.ن👇☘ آیا بازهم دولت-کشور ایران تمدن نوینی خواهد ساخت؟ ناظر به سخنان ارزشمند آیت الله جوادی آملی طبق نظریه اندیشمندان، ارکان و بسترهای تمدن عبارتند از: ۱. دین به عنوان عامل امید و اتصال به آسمان، ۲. اخلاق، عامل پیوند دهنده ی اجتماع انسانی و رعایت حقوق دیگران، ۳. جغرافیا به عنوان ظرف مکانی رشد فضائل انسانی، ۴. زبان به عنوان اساسی ترین رکن ابراز موجودیت انسان که در بیان اندیشه ها و عقاید موثر است. ۴. علوم و فنون به عنوان ابزار برتری و رشد و دوام اجتماعی. برای تمدن شاخصه هایی بیان شده است که در صورت شکل گیری تمدن، این شاخصه ها قابل رویت است. این شاخص ها در محورهای زیر قابل بیان است: 1- ثبات نظام شهری که تابع  مناسبات قانونی و اجتماعی باشد. 2- حکومت قوی و بلامنازع جهت نظم اجتماعی جامعه و هدایت و ارشاد جامعه و اجرای قواعد. 3- پیدایش تخصص و اصناف مختلف و تبعیت آنها از مقررات . 4- قوانین و قواعد ثابت و دارای نهاد تقنین جهت طراحی قوانین و ایجاد مقررات. 5- علم و فناوری و نهاد آموزش و پژوهش اثربخش.  6- اقتصاد پایدار و مراکز اقتصادی بزرگ اعم از صنعتی و تجاری. 7- داشتن نظام اخلاقی و دینی با توجه به ارکان و شاخصه های فوق الذکر معتقدم ایرانیان قادر به ایجاد تمدن نوین هستند. به چند ظرفیت و عامل مهمی که می تواند به قول ما حقوقی ها،دولت-کشور ایران را به یک تمدن تبدیل کند، اشاره کنم : ۱. پیشینه بزرگ تمدنی و پایداری تاریخی. ۲. جغرافیای منحصر به فرد به عنوان چهارراه مواصلاتی شرق و غرب و شمال و جنوب. ۳. دین پیشرفته و متعالی که اگر به آن عمل شود تفوق بر جهان حتمی است. ولا تهنوا و لا تحزنوا انتم الاعلون ان کنتم مومنین. ۴. مردم صبور و منعطف که توانسته در فراز و نشیب تاریخ خود را حفظ کند. ۵. مردمی با هوش اجتماعی بالا ۶. نظام سیاسی قدرتمند و رهبری هوشمند طبق اذعان دوست و دشمن. ۷. سرعت بالای پیشرفت علمی و فناوری به طوری که در دنیا دارای رتبه مناسبی است. ۸. آگاهی های بنیادین و وسیع مردم به نحوی که در درازمدت مردم فریب کسی و قدرتی را نخواهند خورد. ۹. قدرت گرفتن جمعیت های مدنی و نهادهای مردمی ۱۰. سازمانهای دینی قدرتمند و دینداری قابل توجه مردم ( علیرغم وجود برخی آسیب ها) البته موانعی در این مسیر وجود دارد که اگر عمری بود عرض خواهم کرد ان شاءالله به کانال محمد تقی دشتی بپیوندید 👇 https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
توفیق داشتم در جلسه نخبگان فرهنگی اجتماعی استان قم با استاندار محترم قم، به عنوان دبیر علمی، نظرات اساتید، نخبگان و مدیران محترم را شنوا باشم. امیدوارم اثر و برکت داشته باشد. به کانال محمد تقی دشتی بپیوندید 👇 https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
یکی از بهترین روش ها برای ؛ ✅ مردمی سازی حکمرانی ✅ کاهش هزینه ها و سنگینی بار دولت ها ✅ اتصال آرمان گرایی و واقع نگری ✅ ارتباط دهی اهداف و کف میدان ✅ درهم تنیدگی علاقه ها و تلاش ها ✅ بهم پیوستگی نهادها و مردم 🌿 بسیج مردمی است. سازوکاری برای جوشش دائمی مردم و حل مسائل جامعه به وسیله افراد جامعه به کانال محمد تقی دشتی بپیوندید 👇 https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
به کانال محمد تقی دشتی بپیوندید 👇 https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
بسمه تعالی ✅ عربستان در شرایط دهه ۵۰ ایران به سر می برد پادشاهی عربستان به سمت سقوط می رود ✅ آنچه برای سران عربستان آرزوست برای ایرانیان خاطره است. جامعه ایران نیز زمانی گرفتار امثال بن سلمان شد. مردم مظاهر تمدن و نه خود تمدن را به قیمت گزاف دیدند و کشور به سمت انحطاط حرکت کرد. ✅ امثال او نمی فهمند که تمدن با توسعه فرهنگ شروع می شود، با آموزشِ اثربخش نهادینه می شود، با اقتصاد بومی گسترش می یابد و با حکمرانی شایسته تداوم پیدا می کند. ✅ هانتینگتون مبدع نظریه گفتگوی تمدن ها می گوید: دلیل برتری تمدن آمریکایی بر دیگر تمدن ها، نه اقتصاد برتر آن است و نه قوای نظامی آن، بلکه سیستم آموزشی برتر و بومی آمریکاست که باعث تفوق آمریکا شده است. ✅ جشن مفتضحانه ریاض خاطره خفت بار جشن های ۲۵۰۰ شاهنشاهی ایران را زنده کرد. پادشاهی عربستان همان راهی را می رود که پهلوی طی کرد. ✅ الفاظ دهان پرکن و گول زننده مانند : باز کردن فضای سیاسی، جذب سرمایه های اقتصادی، جهانی شدن، دروازه تمدن و.... همانهایی هستند که شاهنشاه آریامهر به وسیله آنها کوروش را دعوت به خواب آسوده می کرد. ✅ نمی دانم چرا برخی سلاطین جهان سوم، برای توسعه کشورشان به سمت شکستن ارزشها و هنجارهای ملی و دینی مبادرت می کنند. ( هنجارها مدل‌های فکری یا خطوط راهنمایی هستند که به وسیله آن، افراد جامعه اعمال خود و دیگران را از لحاظ فکری، کنترل و ارزشیابی می‌کنند.) ✅ اتفاقا یکی از عوامل مهم سقوط این سلسله ها همین اشتباه است: شکستن ناگهانی هنجارهای ریشه دار جامعه برای جلب رضایت حلقه به اصطلاح مدرن اطرافیان و شیفتگان غرب. ✅ اما اگر کف روی آب کنار رود، مشخص می شود که در لایه های عمیق جامعه، هنجارها از استحکام بالایی برخوردارند. اینجا تضادها آشکار می شود و درگیری ها جدی می گردد. ✅ البته اگر به دلیل استبداد و قوه قهریه، امکان اعتراض به سلاطین هنجارشکن فراهم نشود، جامعه نیز به تدریج به سمت شکستن هنجارها بنابه سلیقه و خواسته خود رفته و نهایتا بی هنجاری جامعه را فراخواهد گرفت.   در این صورت بی‌هنجاری باعث از بین رفتن استحکام نظام اجتماعی می‌شود. و این آغاز فروپاشی است. https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی سقوط شامات مقدمه سقوط خاورمیانه و شکست تاریخی شرق از غرب پلان اول : شامات در طول تاریخ، محل تقابل شرق و غرب می باشد. درگیری ایران و روم ، اسلام و مسیحیت و بسیاری از ملل کهن با همدیگر در همین منطقه رخ می دهد و بارها دست به دست می شود. پلان دوم : پیرو ترس و احساس خطر غربی ها از مسلمانان، جنگ های خونین صلیبی راه می افتد و در نهایت جنگ با ناکامی غربی ها به پایان می رسد. آنها نمی توانند به اهداف خود مبنی بر تصرف شامات با محوریت بیت المقدس برسند. پلان سوم : غرب با درایتی بی نظیر در عرصه اطلاعاتی و خباثتی بی پایان، سنگری مستحکم به نام اسرائیل برای ایجاد بازدارندگی در مقابل دنیای اسلام ایجاد می کند تا نه تنها دیگر هوس فتح اروپا را نکنند بلکه خودشان در همین منطقه درگیر شوند. پلان چهارم : پیرو رشد تفکرات ضدغربی و استکبار ستیزی و بازگشت به اسلام اصیل، کشورها و گروههای مقاومت در منطقه خاورمیانه شکل می گیرند و عرصه را بر دست نشاندگان غرب در منطقه تنگ می کنند. در این میان و میدان، برخی کشورهای ضد یا رقیب غرب تا حدی همراه و حامی مقاومت می شوند ( روسیه, چین و... ). پلان پنجم : غربی ها طبق یک نقشه حساب شده، شگرد مقاومت را مهندسی معکوس کرده و گروههایی شبیه گروههای جهادی را ایجاد و علیه جریان مقاومت به کار گیری می کنند.( داعش و... ) پلان ششم : طبق استراتژی آمریکا در قرن ۲۱ ، تمام کشورهای خاورمیانه باید تحت نفوذ لیبرال دموکراسی آمریکا قرار گیرند.( کتاب استراتژی امنیت ملی آمریکا در قرن ۲۱ ، سال ۱۹۹۹) پلان هفتم : شامات در زمان ظهور و دست کم در عصر ظهور به شدت مرکز درگیری جبهه حق و باطل و بلکه تعیین کننده در این زمینه است. پلان هشتم را شما بنویسید.  استراتژی ما در مورد تحولات شامات و اخیرا سوریه چگونه باید باشد؟ https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
بسم الله 🔵چرا امیرالمؤمنین علیه السلام حضرت زهرا را «رهینة» نامیده است؟ اُخِذَت الرَّهینة «رهینة» مال ارزشمندی است که بدهکار آن را در نزد طلبکار می‌گذارد تا اگر از پرداخت بدهی‌اش سرباز زد، طلبکار بتواند از طریق آن مال، طلب خود را به دست بیاورد. غرض اصلی رهن، استیثاق است. یعنی طلبکار با در اختیار گرفتن آن مال ارزشمند (الرهینة) می‌خواهد اطمینان خاطر داشته باشد و درباره طلبکاری خودش هیچ نگرانی نداشته باشد. ➕در واقع وقتی روزگار مهمترین انیس علی ع (پیامبر) را از او گرفت، فاطمه مانند رهینه‌ای بود که حضورش در نزد علی باعث آرامش علی می‌شد آنگونه که حضور رهن در نزد مرتهن موجب آرامش مرتهن می‌شود. (ابن ابی الحدید) ⁉️حالا این سوال به وجود می‌آید که مگر فاطمه چه خصوصیتی داشت که این چنین می‌توانست جای پیامبر را برای علی پر کند؟ بخاری، ترمذی، ابوداود و نسائی از عایشه روایت کرده‌اند که شبیه‌ترین فرد به پیامبر در هیمنه، خضوع، وقار، خوش‌سیرتی و خوش‌صورتی فاطمه س بود. ⚡️چرا «أُخِذَت» به صورت فعل مجهول به کار رفته است؟ امیرالمؤمنین علیه السلام با این فعل مجهول اولا می‌خواهد نشان بدهد که رهینه را خودش به اختیار خودش پس نداده بلکه دیگران رهینه‌ی علی ع را از علی ع گرفته‌اند ثانیا برای رعایت مصالحی، نمی‌خواهد کسانی را که رهینه را از علی گرفتند، نام ببرد! () پ ن: عَنْ عَائِشَةَ أَنَّهَا قَالَتْ: (مَا رَأَيْتُ أَحَدًا أَشْبَهَ سَمْتًا وَدَلًّا وَهَدْيًا بِرَسُولِ اللهِ - صلى الله عليه وسلم - مِنْ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلَامُ. البلاغه 194 https://eitaa.com/banahjolbalaghe لینک کانال↙️ https://eitaa.com/joinchat/494927872Ca763d6564a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠برشی کوتاه از (z)_استاد دشتی 🔰آشوب های ۱۴۰۱ یک زنگ خطر برای ما پدر و مادرها و مربیان تربیتی بود! 🔰۷۰ درصد آشوب کننده ها نسل اسپندی بودند! 🔰این نسل غرور کاذب دارند 🔰سبک زندگی این نسل، فجازی است! https://eitaa.com/DRAJAT کانال محمد تقی دشتی 👇☘ https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
nasl Z&A 3_mixdown.mp3
1.12M
🔴🔴 نسل اسپند چه ویژگی هایی دارند؟؟؟ 🟢در کارگاه نسل اسپند همه چیز را به شما خواهیم گفت. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کارگاه به آیدی زیر مراجعه فرمایید.👇 @Darajat2 _____ https://eitaa.com/DRAJAT محمد تقی دشتی ☘🍃🌱👇 https://eitaa.com/mohammadtaghidashti
بسمه تعالی ✅ قانون کارآمد و نقش حوزه های علمیه قانون کارآمد در نگاه اول سه مولفه مهم دارد: الف- ارزشمداری: یعنی قانون منبعث از ارزش های اصیل جامعه و نظام حاکم باشد. ب: مسئله محوری و موضوع شناسی: ناظر به مسائل و موضوعات واقعی و دارای اولویت جامعه باشد. ج: روشمندی: مسیر و روش علمی، صحیح و دقیق تقنین را طی بکند. حوزه های علمیه و نهادهای دینی درمورد بند اول یعنی اشراب ارزشها، قواعد فقهی و روح شریعت و آموزه های اسلامی در قوانین رسالت مهمی برعهده دارند. به ویژه اینکه منشاء قانون در نظام دینی، آموزه های دینی و قواعد فقه اجتماعی است نه عرف و وجدان اجتماعی (اگرچه اینها در مقصد و اجرا مهم اند) بنابراین باید سازوکار مناسب برای تحقق این امر ایجاد شود تا از یک طرف آموزه ها، اصول و قواعد اسلامی از حوزه های علمیه و نهادهای علوم اسلامی به قوه مقننه منتقل شود و از طرف دیگر مسایل و موضوعات جامعه و نیازهای تقنینی به نهادهای علوم اسلامی منتقل شود. به عبارتی اتصال نهاد تقنین و نهادهای مربوط به علوم اسلامی، نیاز به یک مبدل دوطرفه دارد تا با تبدیل قواعد فقه اجتماعی به قانون شایسته و انتقال مسائل و موضوعات واقعی جامعه به حوزه ها، به غنای هر دو طرف کمک کند. مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی می تواند تدبیری باشد برای تحقق این هدف و کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی. محمد تقی دشتی🌱🌱🌱🌱 https://eitaa.com/mohammadtaghidashti