فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ زندگی اجتماعی ما سراسر لحظاتی است که برای خوب گذراندن آن تربیت نشده ایم لطفا در انتشار خوبی ها کوشا باشیم
✅ این کلیپ برای کسانی است که از دیدن فیلم inside out لذت برده اند و میخواهند آن لذت را با دیگران به اشتراک بگذارند
@mohsenibidgoli
📽 جرقه ساخت «درون بیرون» توسط پیت داکتر زده شد و ماجرا از آنجا آغاز شد که او متوجه رفتارهای غیر عادی دختر نوجوانش شد و برای حل این موضوع نزد روانشناس رفت. کنکاش بیشتر او در این زمینه سبب آشنایی او با دکتر پل اِکمن روانشناس معروف شد و از مشاوره های او و پروفسور داچر کلنتر که شاگرد اِکمن نیز هست در زمینه نمایش احساسات و دنیای درون ذهن آدمی بهره گرفت.
@mohsenibidgoli
پیتر داکتر کسی است که در «کمپانی هیولاها» و «بالا» نشان داده بود که توانایی عجیبی در ترکیبِ اکشن و ماجراجوییهای تند و سریع و عقب نماندن از پرداختن به موضوعات عمیقتر فیلمنامه دارد.
✅ این اتفاق در «پشت و رو» افتاده و شخصیتپردازی بیعیب و نقص فیلم بهعلاوهی احساس درگیری شدیدی که بیننده با اتمسفر نزدیک فیلم برقرار میکند، باعث میشود تا سکانسهای هیجانانگیز «پشت و رو» در حد یک تریلر بزرگسالانه، دلهرهآور و تکاندهنده شوند. فیلمنامه اما مثل همیشه باید در کلاسهای سناریونویسی تدریس شود. از نحوهی معرفی ابزارهای داستانی مثل گاری پرنده و پسر رویاهای رایلی گرفته تا جوکهای چندبعُدی کاراکترها که انواع تماشاگران را میخندانند.
✅ مثلا جملهی یکی از کاراکترها دربارهی اینکه چقدر فکتها و نظرات «شبیه» هم هستند یا نوشتهی «من برای مدت زیادی درحال سقوط در یک چاه هستم» که روی یکی از پوسترهای استودیوی خوابسازی ذهن رایلی است را ببینید. و البته خلق یک جامعهی مخفی دیگر با تمام جزییات، قوانین و طبقاتش که باید انتظار دنبالههایی برای جستجو در تمام بخشهای ناشناختهی آن را داشته باشیم. خوشبختانه نویسندگان حواسشان در پروسهی پرداخت رایلی به عنوان یک دختر تینایجرِ عصبانی جمع بوده. برخلاف اکثر نوجوانهای اعصابخردکن سینما، ما افسردگی رایلی را درک میکنیم و نگرانش میشویم و هرگز تندخوییاش را به پای بچگی و حس شورشگری نوجوانانهاش نمینویسیم و فکر نمیکنیم اگر او بزرگتر بود طوری دیگر رفتار میکرد.
✅ «پشت و رو» هیچ آنتاگونیستی ندارد. این خود رایلی است که در عمق تاریک ذهنش زندانی شده و این خودش است که هروقت زمانش رسید باید آمادهی بیرون آمدن از آن شود و بدونشک در این راه چیزهای زیبایی هم فدا میشوند. در این زمینه، «پشت و رو» خیلی شبیه به «پسرانگی» ریچارد لینکلیتر است. اینجا هم همهچیز در ستایش کوچکترین لحظههای زندگیمان است که غمناک یا شاد شخصیتمان را میسازند. اگر «داستان اسباببازی» یادآور گذشت زمان بود. اگر «وال-ای» دربارهی نجات انسانهای فراموشکار توسط روباتی انسانتر از آنها بود، زیباترین پیام «پشت و رو» هم این است که مالیخولیا و اندیشیدن دربارهی ستمهای زندگی نه تنها به اندازهی شادی مهم است، بلکه شاید اهمیت بیشتری هم دارد.
✅ پرداختن به چنین کانسپت بلندی، یعنی پیکسار در اوج شگفتی و تکامل. یعنی خودتان را برای بغض کردن و دلتنگی آماده کنید.
@mohsenibidgoli
✅ اما پشتوانه علمی ساخت این فیلم در زمینه روانشناسی در دنیای هنر تقریبا منحصر به فرد است. اِکمن یک متخصص شناخته شده و کهن سال است که سال های سال در زمینه مطالعات احساسات، کشف انواع آنها، زبان بدن و امضای احساسی انسان مطالعه و پژوهش کرده است. او در جریان این مطالعات حتی به میان قبایل بدوی رفت و مدتی را نیز با آنها زندگی کرد تا بتواند مطالعات خویش را با بسته ترین جوامع از نظر فرهنگ و تمدن تطبیق دهد. کلنتر نیز مطالعات مشابهی در این زمینه داشته و بعد از استادش اِکمن تبدیل به چهره دوم در این زمینه شده است.
✅ موسیقی فیلم نیز توسط میکائیل جیاچینو تنظیم و تصنیف شده که بی شک یکی از دلایل تاثیرگذاری میان احساسات و وقایع در داستان فیلم، موسیقی تاثیرگذار و مناسب فیلم است که در لحظات اوج فیلم جایی که رایلی در حال فرار از خانه است اضطراب و تعلیق را نمایان میکند.
✅برخلاف دیگر کارهای فانتزی و علمی-تخیلی معرف پیکسار، اینجا با رویایی طرف هستیم که در واقعیت ریشه دوانده و خودش را به مرور توضیح میدهد. کافی است دقت کنید که دنیای این سوی ذهن رایلی، اگرچه از طریق تصویرسازی کامپیوتری خلق شده اما چقدر شبیه دنیای واقعی ما است. خبری از دنیای مخفی عروسکها نیست. اتفاقاتی که برای رایلی میافتد خیلی آشنا و پیش پا افتاده هستند
@mohsenibidgoli
Ⓜ️ امروز بیستویکم ماه مهر، روز رامروزیست؛ روز جشن پیروزی کاوه آهنگر و فریدون بر ضحاک ماردوش و برتختنشستن فریدون. ثبت این رویداد حماسی در تقویم باستانی ایرانیان نشان از امید و پیروزی راستی بر ظلم و ستم بوده و هست.
▫️عکس رقص نور خورشید بر قلهی دماوند از حسین صدقی
@mohsenibidgoli
✅ دانشمندان دوران اشکانیان در بابل از تکنیک مدرن ستارهشناسی استفاده میکردند
@mohsenibidgoli
✅ تاکنون گمان می شد تکنیکهای هندسی پیشرفته دستاورد اندیشمندان اروپایی قرون وسطی است اما نتایج یک مطالعه جدید نشان میدهد ستارهشناسان بابل باستان از زمان خود بسیار جلوتر بودند و از این تکنیک استفاده میکردند.
به گزارش رویترز، پژوهشگران چهار لوح سفالی مانده از ۳۵۰ تا ۵۰ پیش از میلاد، یعنی زمان روی کار بودن سلسله اشکانیان در ایران باستان، با نوشتههایی به خط میخی را تجزیه و تحلیل کردند که شرح میدهد چگونه مسیر حرکت سیاره ژوپیتر در آسمان دنبال شود.
✅ یک استاد تاریخ علوم باستان در دانشگاه هامبولت در برلن گفت "کسی انتظار چنین کشفی را نداشت. متدهای حک شده بر لوحها، چنان پیشرفته بود که تحولات بعدی در ریاضیات را تحت الشعاع قرار میداد."
بابل شهری مهم در بین النهرین باستان، در عراق در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب بغداد ، قرار داشت. در مقطعی که رویترز به آن اشاره کرده بعد از سقوط سلسلههای هخامنشی و سلوکیان، سلسله اشکانیان بر ایران حکمرانی میکرده است.
استاد تاریخ علوم باستان در دانشگاه هامبولت همچنین گفت ستارهشناسان لوحهایی با مواضع حساب شده سیارهها تهیه میکردند. آنها مواضع مورد نیاز ساختن جدولهای نجومی را که مشتریانشان سفارش میدادند ، تعیین میکردند؛ همچنین اعتقاد داشتند هر اتفاقی روی زمین به حرکت سیارهها ارتباط دارد. بنابراین، با پیشبینی مسیر حرکت، امیدوار بودند قادر شوند اتفاقات را پیشبینی کنند.
این مورخ گفت چهار لوح، که حدود ۱۸۸۰ کشف شد، در موزه بریتانیا در لندن نگهداری میشد.
برگرفته از: VOA
@mohsenibidgoli
✅ بر خلاف چیزی که از کودکی آموختهایم و به ما یاد داده شده که جهان منظم است، برعکس جهان هر دقیقه دارد به سمت بینظمی پیش میرود.
بر اساس یکی از مهمترین قوانین ترمودینامیک(قانون دوم) بی نظمی(آنتروپی: سنجش بینظمی) در عالم در حال افزایش است مگر آنکه نیرو و یا عامل خارجی وجود داشته باشد که با صرف کردن انرژی و کار در سیستم سعی در برقراری و ایجاد نظم در سیستم داشته باشد چرا که تمایل هر سیستم طبیعی به سمت بینظمی است. سادهتر اینکه همیشه خراب کردن آسان است و ایجاد نظم نیاز به صرف انرژی دارد؛ و چنین نیرویی که جهان را به سمت نظم سوق دهد وجود ندارد و جهان هر دقیقه دارد به سمت بینظمی بیشتر پیش می رود.
@mohsenibidgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
World's Fastest Rubik
@mohsenibidgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ این مورچه وزنهای 100 برابر خود و معادل 500 میلیگرم را در حالیکه از سحطی صیقلی آویزان است نگه داشته است، درست مثل این است که یک انسان بتواند کامیون را در حالت معلق و در وضعیتی مشابه نگه دارد!
البته این تنها بخشی از قدرت نمایی این موجود به ظاهر ضعیف است در حالیکه میتواند تا قبل از اینکه سرش جدا شود فشاری معادل 5000 برابر وزن بدن خود را تحمل کند.
- تحقیق از: توماس اندلین(Thomas Endlein)، دانشگاه کمبریج
@mohsenibidgoli
به مناسبت ۱۳ اکتبر زادروز رودولف ویرشوف
ویرشوف را تمام دانشجویان پزشکی میشناسند. نام او بر روی بسیاری از اکتشافات پزشکی ماندگار شده است مانند لنف نود ویرشوف و تریاد ویرشوف در مورد مکانیزم ترومبوز.
تعداد کشفیات ویرشوف غیر قابل شمارش است. معرفی لوکمی، کوردوما، ترومبوز، امبولی، زئونوز، لنف نود ویرشوف، ....... از کارهای اوست. او را پاپ علم پزشکی نامیدهاند.
او بنیانگذار پزشکی اجتماعی، پاتولوژی سلولی و تئوری سلولی است.
او ثابت کرد سلول از سلول به وجود میآید
Omnis cellula e cellula
مجله Virchows Archiv که از سال ۱۸۴۷ تاکنون چاپ شده است از میراث ماندگار اوست.
فیلم خلاصه ای از زندگی اوست
http://www.youtube.com/watch?v=jrx7WcmQTx4
با وجود شخصیت بزرگ علمی، ویرشوف از مخالفین سرسخت نظریه تکامل و نظریه میکروبی بیماریها بود.
@mohsenibidgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اگر مردم دنیا بدانند که اتحاد چگونه میتواند باعث پیروزی شان شود همگی اختلاف ها را کنار خواهند گذاشت
@mohsenibidgoli
📢 ماهوارههای پرنوری که امشب در آسمان ایران قابلمشاهدهاند. 🇮🇷
🗓 شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲
🛰 اهواز / تلسکوپ فضایی هابل 🔭 (قدر ۱.۸+)
✅ شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۱۹ بعدازظهر /
ورود: ۱۹:۲۷:۴۱ (غرب) / اوج: ۱۹:۳۱:۲۴
(جنوبغربی، ارتفاع °۳۵)
🛰 بندرعباس / تلسکوپ فضایی هابل 🔭 (قدر ۰.۷+)
✅ شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۱۷ بعدازظهر /
ورود: ۱۷:۴۸:۴۱ (غرب) / اوج: ۱۷:۵۲:۴۴
(شمال، ارتفاع °۷۹)
🛰 زاهدان / تلسکوپ فضایی هابل 🔭 (قدر ۰.۹+)
✅ شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۱۷ بعدازظهر /
ورود: ۱۷:۴۹:۴۵ (غرب) / اوج: ۱۷:۵۳:۴۵
(جنوب، ارتفاع °۶۶)
@mohsenibidgoli
📢 وضعیت سیارات در آسمان - شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲
🌟 ☿ عطارد - رصد فوقالعاده سخت
▫️ طلوع: الاحد ۵:۵۲ ص - اوج: الاحد ۱۱:۳۹ ص - غروب: الاحد ۵:۲۴ م
بسیار به خورشید نزدیک است و به همین خاطر مشاهدهاش سخت یا غیرممکن خواهد بود. عطارد فقط ۴ درجه از خورشید فاصله داره. به همین خاطر رصدش سخت یا غیرممکن است.
🌟 ♀ ناهید - رصد فوقالعاده آسان
▫️ طلوع: الاحد ۲:۳۰ ص - اوج: الاحد ۸:۵۷ ص - غروب: الاحد ۳:۲۵ م
قبل از طلوع خورشید قابل رصد است. ناهید ساعاتی قبل از طلوع خورشید به خوبی پیداست. با روشنتر شدن آسمان، دیدنش سختتر میشود. ناهید در ساعات روز هم قابل مشاهده است. اما ممکن است پیدا کردنش سخت باشد.
🌟 ♂ مریخ - رصد فوقالعاده سخت
▫️ طلوع: السبت ۷:۰۳ ص - اوج: السبت ۱۲:۳۱ م - غروب: السبت ۵:۵۹ م
بسیار به خورشید نزدیک است و به همین خاطر مشاهدهاش سخت یا غیرممکن خواهد بود. مریخ فقط ۱۱ درجه از خورشید فاصله داره. به همین خاطر رصدش سخت یا غیرممکن است.
🌟 ♃ مشتری - رصد بسیار ساده و عالی
▫️ طلوع: السبت ۶:۳۱ م - اوج: الاحد ۱:۱۵ ص - غروب: الاحد ۷:۵۹ ص
اغلب ساعات شب تا سپیدهدم. مشتری در بیشتر شب قابل مشاهده است، اما بهترین وضعیت رصدی را در ساعات سپیدهدم و قبل از طلوع خورشید دارد.
🌟 ♄ زحل - رصد بسیار ساده و عالی
▫️ طلوع: السبت ۳:۲۲ م - اوج: السبت ۸:۴۶ م - غروب: الاحد ۲:۱۰ ص
بعد از غروب خورشید قابل مشاهده است. زحل برای بیش از ۸ ساعت بعد از غروب خورشید و تا نیمهشب و اوایل بامداد قابل مشاهده است.
🌟 ♅ اورانوس - قابل رصد
▫️ طلوع: السبت ۶:۵۵ م - اوج: الاحد ۱:۵۱ ص - غروب: الاحد ۸:۴۶ ص
اغلب ساعات شب تا سپیدهدم. از دوربین دوچشمی استفاده کنید. اورانوس در بیشتر شب قابل مشاهده است، اما بهترین وضعیت رصدی را در ساعات سپیدهدم و قبل از طلوع خورشید دارد. ممکن است به دوربین دوچشمی نیاز داشته باشید.
🌟 ♆ نپتون - رصد سخت
▫️ طلوع: السبت ۴:۲۴ م - اوج: السبت ۱۰:۱۷ م - غروب: الاحد ۴:۱۱ ص
بعد از غروب خورشید و اغلب ساعات شب. از دوربین دوچشمی استفاده کنید. نپتون در بیشتر شب قابل مشاهده است، اما بهترین زمان رصد، ساعات قابل از نیمهشب است. بسیار کمنور است. از دوربین دوچشمی استفاده کنید.
ساعتها بر اساس شهر تهران محاسبه شده که برای شهرهای شرقی کشور حدودا سی دقیقه زودتر و برای شهرهای غربی، حدودا سی دقیقه دیرتر رخ خواهد داد.
@mohsenibidgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ لطفا پرسشگری را صاف نکنیم !
@mohsenibidgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ به دلیل ثابت بودن سرعت نور چنین پدیده ای معمول خواهد بود .
✅ در مورد پارادوکس دوقلوها که در فرمالیسم نسبیت انیشتین بوجود می آید و اتفاقی که در فیلم اینتراستلار در مورد کندشدن زمان در اطراف سیاهچاله رخ می دهد انشالله به زودی به بحث خواهیم نشست
@mohsenibidgoli
✅ کامران وفا یکی از برترین فیزیکدانان ایرانی است که به واسطه تحقیقات و پروژه های علمی اش، جوایز زیادی را آز آن خود کرده است که یکی از این جوایز، جایزه “محقق جوان” را از ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) دریافت کرد.
✅ کامران وفا جایزه ارزشمند دیگری که به افتخار بازرگان بزرگ آمریکایی آلفرد پی اسلون نام گذاری شده است را در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) را با عنوان آلفرد پی اسلون دریافت کرد و پس از آن جایزه بنیاد پاکار را در همان سال کسب کرد.
✅ تحقیقات پیوسته کامران وفا از او فردی عالم و صاحب نظر ساخت تا به عضویت فرهنگستان علوم آمریکا درآید و در حوزه علوم هنر نیز صاحب نظر باشد. کسب جایزه نوبل AMS لئونارد ایسنبود که در حوزه فیزیک و ریاضیات بود از دیگر جوایزی بود که پس از عضویت به فرهنگستان علوم آمریکا به او عطا شد.
✅ اما مهم ترین جایزه ای که کامران وفا در این سال کسب کرد، جایزه دیراک بود که از مرکز بین المللی فیزیک نظری به او تقدیم شد.
از دیگر جوایز مهم کامران وفا در زمینه ریاضیات، می توان به کسب جایزه دنی هاینمن در سال ۲۰۱۶ میلادی (۱۳۹۵ شمسی) اشاره کرد. در همان سال آقای وفا جایزه ۳ میلیون دلاری پیشگامان علم را به همراه اندرو اشترومینگر و جوزف پلچینسکی کسب کرد.
✅ در مراسمی که در ناسا، در سال ۲۰۱۶ میلادی (اوایل ۱۳۹۶ شمسی) برگزار شد، کامران وفا جایزه فیزیک بنیادی را در حالی کسب کرد که در مراسم ناسا، فیزیکدان ایرانی و استاد دانشگاه هاروارد خوانده شد.
✅ یکی از مهم ترین جوایزی که کامران وفا موفق به کسب آن شد، جایزه مصطفی بود. جایزه مصطفی هر دو سال برگزار می شود و به دانشمند برتر دنیای اسلام تقدیم می شود که کامران وفا در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) موفق به کسب آن شد.
@mohsenibidgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ Cumrun Vafa
Cumrun Vafa is the Hollis Professor of Mathematicks and Natural Philosophy in the Physics Department at Harvard University, where he does research and teaches theoretical physics since 1985. Born in Iran in 1960, he moved to the US for higher education where he received his B.S. in math and physics from MIT before moving to Princeton University, where he received his Ph.D. in theoretical physics
✅ فیلم کوتاه از زندگی کامران وفا
@mohsenibidgoli
📢 ماهوارههای پرنوری که امشب در آسمان ایران قابلمشاهدهاند. 🇮🇷
🗓 يكشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲
🛰 شیراز / تلسکوپ فضایی هابل 🔭 (قدر ۱.۸+)
يكشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۱۹ بعدازظهر / ورود: ۱۹:۱۲:۵۷ (غرب) / اوج: ۱۹:۱۶:۳۷ (جنوبغربی، ارتفاع °۳۴)
🛰 زاهدان / تلسکوپ فضایی هابل 🔭 (قدر ۱+)
يكشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۱۷ بعدازظهر / ورود: ۱۷:۳۴:۰۱ (غرب) / اوج: ۱۷:۳۸:۰۰ (جنوب، ارتفاع °۶۱)
@mohsenibidgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ طنز انقراض دایناسورها طبق منطق تخت گرایان
@mohsenibidgoli
✅ شباهت جهان هستی و رشتههای عصبی مغز
✅ در مطالعه منتشر شده در نیچر، ممکن است جهان خود بخشی از یک موجود زنده باشد که در آن کهکشانها مانند رشتههای عصبی در این ساختار قرار گرفتهاند.
🆔 @mohsenibidgoli
📢 ماهوارههای پرنوری که امشب در آسمان ایران قابلمشاهدهاند. 🇮🇷
🗓 سهشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲
🛰 شیراز / ایستگاه فضایی بینالمللی (قدر ۳.۷-)
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۵ صبح / ورود: ۰۵:۳۱:۲۱ (جنوبغربی) / اوج: ۰۵:۳۴:۳۷ (شمالغربی، ارتفاع °۵۷)
🛰 تهران / ایستگاه فضایی بینالمللی (قدر ۲.۹-)
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۵ صبح / ورود: ۰۵:۳۲:۲۲ (جنوبغربی) / اوج: ۰۵:۳۵:۳۵ (جنوبشرقی، ارتفاع °۵۱)
🛰 اصفهان / ایستگاه فضایی بینالمللی (قدر ۳.۷-)
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۵ صبح / ورود: ۰۵:۳۱:۴۵ (جنوبغربی) / اوج: ۰۵:۳۵:۰۳ (جنوبشرقی، ارتفاع °۸۲)
🛰 اهواز / ایستگاه فضایی بینالمللی (قدر ۳.۵-)
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۵ صبح / ورود: ۰۵:۳۱:۰۱ (جنوبغربی) / اوج: ۰۵:۳۴:۱۹ (جنوبشرقی، ارتفاع °۶۸)
🛰 همدان / ایستگاه فضایی بینالمللی (قدر ۲.۵-)
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ / ساعت ۵ صبح / ورود: ۰۵:۳۱:۵۴ (جنوبغربی) / اوج: ۰۵:۳۵:۰۲ (جنوبشرقی، ارتفاع °۴۱)
@mohsenibidgoli
✅ نایجل استنفورد Nigel Stanford آهنگساز مطرح نیوایج و امبینت نیوزلندی است. عمده شهرت او به ساخت موسیقی متن مستند تایم- اسکیپس TimeScapes باز میگردد. یکی دیگر از عوامل شهرت او ساخت موزیک ویدئوهایی در ترکیب علم و موسیقی است که از جمله آنها میتوان به Cymatics و Automatica اشاره کرد. موسیقی او ترکیبی از سازهای مختلف و سبکهای مختلف است که با فضاسازی سنگین همراه میشود.
@mohsenibidgoli
✅ در این کلیپ استنفورد به خوبی توانسته تقابل هوش مصنوعی و فرهنگ انسانی را نشان داده و با هنر تمام خطر اعتماد بیش از حد انسان به پدیده نوظهور ( AI ) Artificial intelligence را به تصویر بکشد .
@mohsenibidgoli