eitaa logo
محتوای روضه و منبر
2.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.2هزار ویدیو
1.5هزار فایل
ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
مشاهده در ایتا
دانلود
عاشورا از منظر قرآن کریم.pdf
4.09M
📚 « » 📚 📚 📚 باسلام و تحیات و آرزوی قبولی طاعات وعبادات وعزاداریها وزیارات و تسلیت ایام حزن و اندوه اهل‌بیت علیهم السلام 📚 ۶ جلد از کتاب‌های الکترونیک در موضوع «ماه محرم و عاشورا»، تقدیم می گردد. موفق وسلامت وموید و ماجور باشید. التماس دعا ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ ╭┅─────────┅╮ 𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄• 📲کتابخانه موبایلی 🔸 📚کتب دینی 🆔 ✅ کانال کتب دینی https://eitaa.com/joinchat/2490564857Ce9647e6437 @KotobeDini https://eitaa.com/KotobeDini > ╰┅──────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نوحه معروف«بنشین تا به تو گویم زینب...»یا «خواهر من» با شعر سید جواد عین‌الملک و صدای فراموش نشدنی حاج‌ حسین فخری ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
دو نظر در باره عروسی و حجله حضرت قاسم نظر اول؛ برخی از عالمان شیعه همچون علامه مجلسی، محدث نوری و شیخ عباس قمی و مرتضی مطهری به دلیل ذکر نشدن ماجرای عروسی قاسم در منابع معتبر آن را نپذیرفته‌اند؛ اما ابوالحسن شعرانی در کتاب دمع السجوم صفحه ۲۷۸ گفته است دلیلی ندارد که تزویج قاسم را انکار کنیم؛ اول : ملاحسین کاشفی در روضة الشهداء نقل کرده ، و او عالمی جامع و متبحر بود ، دوم : و این که می‌گویند تزویج در آن گیرودار بعید است، صحیح نیست؛ چون مصالح اعمال ائمه معصومین برای ما معلوم نیست. سوم : ملاحسین ، از کلمه عقد استفاده کرده است ، نه عروسی ، و اینکه در تعزیه‌ها که ملاک شما بر دروغ بودن است از حجله عروس استفاده می‌کنند نمادی از ازدواج سنت پیامبر اسلام صلی‌الله علیه وآله وسلم است که قاسم ، زوجه داشت و به شهادت رسید که شهادت در لباس ، متأهل بودن ، صد چندان ، ثواب و پاداش بالاتری دارد . روایات زیادی داریم بر دوری از تجرد ، که بعضی روایات ، بدن انسان را می‌لرزاند . بیشترین اهل جهنم ، مجردها هستند . «أَكْثَرُ أَهْلِ النَّارِ الْعُزَّاب» ( شیخ/ صدوق من لا يحضره الفقيه/ج 3/ص : 384) اگر چیز را درک نکردید ،منکر نشوید که مصالح و حکم افعال و اعمال اهل‌بیت علیهم‌السلام بالاتر از فهم بشر است. نظر دوم؛ ❗️چالش شب ششم محرم❗️ حجله، حنابندان، کل کشیدن و... کارهایی ناسازگار با مجلس عزاء، عده ای هم مشغول توجیه... به کدام سندمعتبر؟ به کدام مدرک ارزشمند؟ مگر نه اینکه «فاطمه بنت الحسین» همسر «حسن مثنی» بوده اند؟ نه جناب قاسم و نه در کربلاء در بهترین حالت باید گفت: نگارندگان برخی کتب که روش نگارش آن ها، نوشتن بدون تأمل و تحقیق بوده، «ابن الحسن» را بر ایشان تطبیق داده و دیگران به داستان سرایی پرداخته اند. جمع بین این دو نظر بر طبق نظر علما و مراجع عظام و بررسی کتب در این زمینه و اسناد زمینه برگزاری عروسی ضعیف شمرده شده و در جاهایی این مطلب با اصطلاح تحریف یاد شده در خصوص حجله درست کردن در مراسم حضرت قاسم از نظر عقلی و با توجه به آداب برخی مناطق که برای نوجوان و جوان از دست رفته که ناکام و بدون ازدواج از دنیا رفتند امر طبیعی است در برخی از مناطق لر نشین در مرگ نوجوان و جوان شرایط غیر عادی حجله و حنا می بندند و حتی می رقصند لذا این حجله گرفتن برای نوجوان امام حسن امری طبیعی است که خرده گیری نباید کرد 🏴 با ما همراه باشید ⬅️ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
خرافه‌ گرایی در ذکر مصیبت قاسم ع (۱)👇 🚩🔳-🔳(﷽)🔳-🔳🚩 قاسم بن الحسن«ع»‌ در واقعۀ کربلا هنوز به پانزده سالگی نرسیده بود. طبری می‎گوید: قاسم ده سال داشت، در مقتل ابی‎ مخنف آمده: قاسم در کربلا چهارده ساله بود. علامۀ مجلسی بر این باور است که ماجرای عروسی قاسم سند معتبری ندارد. منشأ این حکایت دو کتاب است، یکی منتخب المراثی، اثر شیخ فخرالدین طریحی، نویسندۀ‎ مجمع البحرین، و دیگری روضةُالشهدا، نوشتۀ ملاحسین کاشفی «صاحب انوار سهیلی»‌ است. این کتاب👆 اولین مقتلی است که به فارسی نوشته شده است. یکی از داستان‌هایی که دربارۀ حضرت قاسم گاهاً توسط برخی مداحان و روضه خوانان بیان می‌شود مربوط به قصۀ دامادی جناب قاسم علیه السلام در کربلا و تزویج او با فاطمه بنت الحسین«ع»‌ است که صحت ندارد چه آنکه در کتب معتبره به نظر نرسیده و به علاوه آنکه حضرت امام حسین علیه السلام را دو دختر بوده چنانکه در کتب معتبره ذکر شده، یکی سکینه که شیخ طبرسی فرمود: سیدالشهداء علیه السلام او را تزویج عبدالله کرده بود و پیش از آنکه زفاف حاصل شود عبدالله شهید شد و دیگر فاطمه که زوجۀ حسن مثنی بوده که در کربلا حاضر بود. بیشتر تحلیل‎گران واقعۀ عاشورا، عروسی قاسم را نادرست می‎دانند. محدث «مرحوم شیخ عباس»‌ قمی در منتهی‎الآمال و نفس المهموم، دامادی قاسم را رد می‎کند و می‎گوید: نویسندگان، نام حسن را با قاسم اشتباه کرده‎اند. ➖➖-➖➖➖➖-➖➖ https://anarpress.ir/anarnews/87684/1395/07/2 ⬅️ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
خرافه‌گرایی در ذکر مصیبت قاسم ع(۲)👇 🚩🔳-🔳(﷽)🔳-🔳🚩 ..... علامۀ شهید مرتضی مطهری عروسی قاسم را مردود می‌داند و مستند می‏کند به اینکه در هیچ کتاب معتبری وجود ندارد و حاج نوری هم گفته ملاحسین کاشفی اولین کسی است که این مطلب را در کتاب «روضةُالشهدا» آورده و اصل قضیه صددرصد دروغ است.(۷) ..... ..... اما طبق اشاره‌ای که استاد مطهری دارد، اگر بنا باشد که آن را با بزرگنمایی مطرح کنند و تعزیه از آن بسازند(۹) و یا چنان‌که دیده شده حجله‌ای بیارایند و حنائی تدارک ببینند، در این صورت اهانتی به ساحت مقدس عاشورا و فرهنگ عاشورائیان انجام داده‌اند ..... ۷- مرتضی، مطهری، حماسۀ حسینی، انتشارات صدرا، خرداد ۱۳۶۴، جلد اول، صفحۀ ۲۸. ۹- مرتضی، مطهری، حماسۀ حسینی، جلد اول، صفحۀ۲۸. ➖➖-➖➖➖➖-➖➖ https://www.mashreghnews.ir/news/172581/%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B0%DA%A9%D8%B1-%D9%85%D8%B5%DB%8C%D8%A8%D8%AA-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B9%DA%A9%D8%B3 ⬅️ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
📚مجموعه کتب تبلیغی دهه محرم الحرام 📙حقیقت در گودال👈اینجا 📗عشق جهانی👈اینجا 📕بی طرف👈اینجا 📒عشق و انتظار عاشورائی👈اینجا 📔چهل مجلس عزای امام حسین👈اینجا 📓ویژه نامه محرم👈اینجا 📙شرح کلمات آیت الله بهجت👈اینجا 📘خدمتگزاری به مردم👈اینجا 📗عرصه های گوناگون جهاد👈اینجا 📕تبیین و جهاد دو سلاح مبارزه👈اینجا 📒انحراف جامعه در عصر امام حسین👈اینجا 📔فصلنامه تبلیغ و خانواده👈اینجا 📓فصلنامه تبلیغ و تقریب👈اینجا 📙فصلنامه ره توشه عموم مبلغان👈اینجا 📘ویژگی یاران امام حسین👈اینجا 📗ماهنامه مبلغان👈اینجا 📕سخنرانی دهه اول👈اینجا 📒نهضت حسینی و دولت مهدوی👈اینجا 📔هفته نامه افق حوزه👈اینجا 📓صبر دستورالعمل قرآنی👈اینجا 📙صبر فردی و اجتماعی در برابر مشکلات👈اینجا 📘مقاومت زنانه👈اینجا 📗ره توشه احکام شرعی👈اینجا 📙ح حرفی از حروف یاسین👈اینجا 📘زیارت عاشورا👈دانلود 📗غم نامه کربلا،لهوف👈دانلود 📕ترجمه مقاتل معروف👈دانلود 📒لهوف👈دانلود 📔شعر آئینی سیدالشهدا👈دانلود 📓شعر آئینی حضرت عباس👈دانلود 📙ما رایت الا جمیلا👈دانلود 📘۶جلد کتاب های ماه محرم👈دانلود 📗📕📒📔📓 ━━━━━━━━━━━━ ✓ کتابخانه کتب دینی @KotobeDini 📕📒📔📓
(۷) [گفتگوی دوم امام با محمد حنفیه] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ❇️تاریخ سیّد بن طاووس از امام صادق(ع) نقل مى کند:محمّد حنفیّه [که به قصد انجام حج در مکه حضور داشت]در شبى که فردایش امام(ع) از مکّه رهسپار عراق بود، به محضر امام(ع) شرفیاب شد و عرض کرد: اى برادر! تو بى وفایى کوفیان را نسبت به پدر و برادرت، شناخته اى، من نگرانم که با تو نیز چنین کنند. اگر در مکّه بمانى، تو عزیزترین و محترم ترین شخص خواهى بود. امام فرمود: «یا اَخِی قَدْ خِفْتُ اَنْ یَغْتالَنی یَزیدُ بْنُ مُعاوِیَةَ فِی الْحَرَمِ، فَاَکُونَ الَّذی یُسْتَباحُ بِهِ حُرْمَةُ هذَا الْبَیْتِ» برادر! من بیم از آن دارم که یزید، خونم را در حرم (امن خدا) بریزد و بدین سبب حرمت این خانه شکسته شود. محمّد بن حنفیّه عرض کرد: «اگر از این جهت نگرانى، به سمت یمن یا به سرزمین هاى ناشناخته دیگر کوچ کن که تو در آنجا محفوظ ترى و کسى به تو دست نخواهد یافت». امام(ع) پاسخ داد: «أَنْظُرُ فیما قُلْتَ»؛ در این باره مى اندیشم. سحرگاه همان شب محمّدحنفیّه با خبر شد امام حسین(ع) به مقصد عراق حرکت کرده اند ، در حالی که به شدت مریض بود با شتاب حرکت کرد و خود را به امام حسین (ع) رسانید، مهار شتر امام را که بر آن سوار بود، گرفت و عرض کرد: «برادرم مگر به من وعده ندادى که در مورد آنچه را به عرض رساندم بیندیشى؟»امام حسین (ع): آرى.محمّد: پس چرا با شتاب از مکّه خارج شدى؟ امام حسین (ع): بعد از آنکه از تو جدا شدم، رسول خدا (ص) [در بیدارى یا در خواب ] نزد من آمد و فرمود: «یا حسین! اخرج فانّ اللَّه قد شاء ان یراک قتیلا» اى حسین! خارج شو، همانا خداوند خواسته است تو را (براى پیشرفت دین) کشته ببیند. محمّد: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ، اکنون که تو با این وضع حرکت مى کنى، همراه بردن این زنان با تو چه معنى دارد؟ امام حسین (ع): رسول خدا (ص) به من فرمود:«انّ اللَّه قد شاء ان یراهنّ سبایا» همانا خداوند چنین خواسته که آنان را اسیر و گرفتار بنگرد.» آنگاه امام حسین (ع)با محمّد خداحافظى کرد و به سوى عراق حرکت نمود. ✅پیام ها ➖امام حسین(ع) با بیان وحی و دریافت غیبی که در حالت خواب اتفاق افتاده بود تکلیف الهی خود را حرکت به سمت عراق و شهادت در آنجا و اسارت خانواده شان اعلام میکردند. گاه درهم شکستن دشمن سبب پیروزى و رسیدن به اهداف مقدّس مى شود و گاه شهادت و اسارت، و این بار نوبت شهادت و اسارت بود! ➖برخی حرکت امام به سمت کوفه را به جهت محفوظ ماندن از خطر یزید دانسته اند در حالی که مستندات تاریخی از جمله این گفتگو که در بالا نقل شد دقیقا برعکس این احتمال را اثبات می کند یعنی از نظر افراد مختلف ماندن در مکه خطر شهادت را کمتر می کرد اما امام طبق فرمایش خودشان اولا شهادت شان را قطعی می دانستند و شهادت در مکه را به جهت حفظ حرمت کعبه روا ندانسته اند. ➖ در اینکه شهادت امام حسین(ع) چه آثاری به دنبال داشته است افراد با مذاق های سیاسی، ،معنوی ،عرفانی نظرات مختلفی ارائه کرده اند. عده ای شهادت آن حضرت را مطابق با مسیحی ها،«شهادت فدیه ای» دانسته اند یعنی فدا شد تا شیعیان را به مقامات معنوی برساند، عده ای دیگر «شهادت عرفانی» دانسته اند یعنی خواست به مقام ارجمند شهادت نایل شود . چنانچه نیر تبریزی سروده است؛ بایدت در راه دین ای مقتدا کرد جان بهر گنهکاران فدا شست از فرزند و مال و عز و جاه دست تا باشی ضعیفان را پناه غرقه درخون با تن صدپاره باش بر گناه مجرمان کفاره باش 👈اما مشهور ترین نظریه عبارت است از اینکه شهادت آن حضرت از خلافت یزید به عنوان جانشین پیامبر سلب مشروعیت کرد و الا یزید به سبک زندگی اباحی گرانه نه فقط جامعه اسلامی آن زمان را بلکه دین اسلام به نابودی و ابتذال می کشاند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⚜ هنوز عضو نشده ای⚜ 👈 درکانال محتوای روضه؛ عضو شوید @mohtavayerozeh
(۸) [گفتگوی امام با فرزدق] [منبر کوتاه ] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ❇️تاریخ هنگامی که امام(ع) به سوى کوفه پیش مى رفت فرزدق شاعر معروف عرب را دید، فرزدق سلام کرد و گفت: «اى فرزند رسول خدا! چگونه به مردم کوفه اعتماد کردى با آن که آنان پسر عمویت مسلم بن عقیل و پیروانش را کشتند؟» اشک از دیدگان امام جارى شد و فرمود: «رَحِمَ اللهُ مُسْلِماً فَلَقَدْ صارَ إِلى رَوْحِ اللهِ وَ رَیْحانِهِ وَ جَنَّتِهِ وَ رِضْوانِهِ، أَلاَ إِنَّهُ قَدْ قَضَى ما عَلَیْهِ وَ بَقِىَ ما عَلَیْنا»؛ خداوند مسلم را رحمت کند، او به سوى رَوْح و ریحان و بهشت و رضوان خداوند رهسپار شد، بدانید او به تکلیف خویش عمل کرد و هنوز تکلیف ما باقى مانده است. سپس این اشعار را ایراد فرمود: فَإِنْ تَکُنِ الدُّنْیا تُعَدُّ نَفیسَةً فَدارُ ثَوابِ اللّهِ أَعْلى وَ أَنْبَلُ وَ إِنْ تَکُنِ الاَبْدانُ لِلْمُوتِ أُنْشِأَتْ فَقَتْلُ امْرِىء بِالسَّیْفِ فِی اللّهِ أَفْضَلُ وَ إِنْ تَکُنِ الاَرْزاقُ قِسْماً مُقَدَّراً فَقِلَّةُ حِرْصِ الْمَرْءِ فِی الرِّزْقِ أَجْمَلُ وَ إِنْ تَکُنِ الاَمْوالُ لِلتَّرْکِ جَمْعُها فَما بالُ مَتْرُوک بِهِ الْحُرُّ یَبْخَلُ اگر (لذّات) دنیوى با ارزش به شمار آید، سراى پاداشِ الهى (بهشت) از آن برتر و ارزشمندتر است و اگر بدن ها براى مرگ آفریده شده، شهادت در زیر ضربات شمشیر در راه خدا بهتر است و اگر روزى ها به تقدیر الهى تقسیم شده، حریص نبودن در طلب روزى زیباتر است و اگر اموال و دارایى براى واگذاشتن جمع آورى مى شود، چرا آزاد مردان (در بذل و بخشش آن) بخل بورزند؟ طبق نقلی دیگر هنگامی که فرزدق با کاروان امام حسین(ع) برخورد کرد. امام(ع) از وضعیّت مردم کوفه سؤال کرد و فرزدق پاسخ داد: «دل هاى مردم با تو و شمشیرهایشان بر ضدّ توست!». امام(ع) فرمود: «یا فَرَزْدَقُ اِنَّ هؤُلاءِ قَوْمٌ لَزِمُوا طاعَةَ الشَّیْطانِ وَ تَرَکُوا طاعَةَ الرَّحْمانِ وَ أَظْهَرُوا الْفَسادَ فِی الاَرْضِ وَ اَبْطَلُوا الْحُدُودَ وَ شَرِبُوا الْخُمُورَ وَ اسْتَأْثَرُوا فِی أَمْوالِ الْفُقَراءِ وَ الْمَساکینَ وَ أَنَا أَوْلى مَنْ قامَ بِنُصْرَةِ دینِ اللّهِ وَ إِعْزازِ شَرْعِهِ وَ الْجِهادِ فِی سَبِیلِهِ؛ لِتَکُونَ کَلِمَةُ اللهِ هِىَ الْعُلْیا»؛ (اى فرزدق! اینان گروهى هستند که پیروى شیطان را پذیرفتند و اطاعت خداى رحمان را رها کردند و در زمین فساد را آشکار ساختند و حدود الهى را از بین بردند و باده ها نوشیدند و دارایى هاى فقیران و بیچارگان را ویژه خود ساختند و من از هر کس به یارى دین خداوند و سربلندى آیینش و جهاد در راهش سزاوارترم، تا آیین خداوند پیروز باشد. ✅پیام ها این سخن به خوبى نشان مى دهد که امام(ع) روى حمایت و وفادارى مردم کوفه به هیچ وجه حساب نمى کرد، بلکه رفتن به سوى سرزمینى که شهادت او در آن، موج عظیمى را در جهان اسلام بیندازد، و پایه هاى قدرت ظالمان فرومایه را متزلزل کند وظیفه خود مى دانست و الاّ سزاوار بود با شنیدن سخن فرزدق و با جوابى که خود به او داد، مسیر خویش را تغییر داده به مکّه بازگردد، یا راه دیگرى را در پیش گیرد. ➖ امام(ع) مبارزه با کسانى که اطاعت شیطان را بر اطاعت خدا مقدّم شمرده و حدود الهى را تعطیل و فسق و فجور را آشکار ساخته و حقوق مستضعفان را پایمال کرده بودند وظیفه اصلى خود مى دانست؛ به هر قیمتى که تمام شود و هر بهایى که لازم است براى آن بپردازد. ➖ در گفتگوی تاریخی امام حسین(ع) با شاعر معروف فرزذق ،سخن فرزدق که مورد تایید امام حسین(ع) قرار گرفته « تفاوت دلها و شمشیرها» پیام مهمی دارد و آن اینکه 👈پاک بودن دل که شعار برخی افراد شریعت گریز است زمانی ارزشمند است که عمل انسان آن با آن مطابقت کند و الا همان می‌شود که فرزدق گفت دل شان امام حسینی بود عمل شان یزیدی . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⚜ هنوز عضو نشده ای⚜ 👈 درکانال محتوای روضه؛ عضو شوید @mohtavayerozeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امیلی گرت وایت مستند ساز انگلیسی، از لحظه مواجهه‌اش با حرم امام حسین می‌گوید.
نظام رشتچی را در خواب دیدند و از او پرسیدند:«چه چیز به درد عالم آخرت می خورد؟» گفت:«دو چیز:یکی امام حسین(صلوات الله علیه) و یکی هم تقوا.» پرسیدند:«حالت چطور است؟» شعری خواند و جواب داد: شکر خدا را که در پناه حسینم گیتی از این خوب تر پناه ندارد (سخنان آیت الله مجتهدی؛منبع، کتاب طریق دوست)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️حکایت شنیدنی یک شیعه و یک ارمنیو نظر امام حسین علیه‌السلام به زائران و سلام کننده گان از راه دور شهید کافی کانال شهید شیخ احمد کافی(ره) https://eitaa.com/joinchat/2467692879Ce4f1381504
میدونيد ضرب المثل«سرش بره قولش نمیره» از کجا اومده؟؟؟ ▪️روی دستش 🖤" پسرش " رفت ولی " قولش نَه " ▪️نیزه ها تا 🖤" جگرش "رفت ولی " قولش نَه " ▪️این چه خورشید 🖤غریبی است که با حال نزار ▪️پای نعش 🖤قمرش رفت ولی " قولش نَه " ▪️شیر مردی که 🖤در آن واقعه " هفتاد و دو " بار ▪️دست غم بر 🖤" کمرش " رفت ولی " قولش نَه " ▪️هر کجا مینگری 🖤" نام حسین است و حسین " ▪️ای دمش گرم 🖤" سرش " رفت ولی " قولش نَه " ▪️ السَّلامُ عَلَيْك 🖤یا اَباعَبْدِاللهِ الحسین✋ 💚 اللهم عجل لولیک الفرج🤲💚🤲
🛑 اولین نذری برای امام حسین(ع) توسط چه کسی داده شد؟/ سنتی به بلندای ۱۴ قرن 🔹سنت نذری امام حسین (ع) در ایام محرم همیشه در بین عزاداران حسینی رواج داشته است 🔹گفته می شود از دوران پس از واقعه کربلا، نذری دادن در مدینه مرسوم و روزه گرفتن در عاشورا ناپسند اعلام گردید چرا که دشمنان اهل بیت به واسطه شادمانی از آنچه بر فرزندان رسول‌الله (ص) در کربلا گذشته بود در روز عاشورا روزه می‌گرفتند اما اولین بار چه کسی برای امام حسین (ع) غذای نذری داد. 🔹روایت است که پس از شهادت امام حسین علیه السلام، زنان بنی هاشم برای سیدالشهدا(ع) به عزاداری پرداختند و امام سجاد برای ‌آنها غذا تهیه می کردند. 🔹عمرو بن علی بن حسین می گوید:‌ هنگامی که حسین بن علی علیهما السلام شهید شد، زنان بنی هاشم لباس سیاه عزا پوشیدند و [هنگام عزاداری] اعتنایی به سرما و گرما نداشتند و علی بن حسین(ع) برای آنها غذا آماده می کرد تا عزاداری کنند. (وسائل الشیعه، ج 3، ص 238، محاسن برقی، ج2، ص420) ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd 🚩محتوای روضه و منبر🔝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چهار شهید ایرانی عاشورا ▪️عاشورا صحنه دلاوری مردان بزرگی در رکاب سیدالشهدا علیه‌السلام بود، روایت شده در میان یاران حضرت، ۴ ایرانی نیز حضور داشتند، چهار ایرانی که هرکدام به نوعی مسیرشان به کربلا افتاده بود. ✅ کانال ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd
می‌گفت روضـه هایِ شبِ هشتم 🖤محرم رو پدرایِ شـهدا بیشتر می‌فهمنش.. باید پدر باشی تا بفهمی؛ خدا کنـد که قَد کمـان نکند هیـچ پدری، بر سـر بالینِ هیچ پســری .. 🏴شهداشرمنده‌ایم..💔 🏴ارسال محتوای تبلیغی برای روحانیون، مبلغین، طلاب دعوت به گروه محتوای تبلیغی مناسبتی از طریق لینک https://eitaa.com/joinchat/387842242Ceeb934db50 دعوت به کانال محتوای روضه https://eitaa.com/joinchat/1969356889C89c77887dd ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
46.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 دوربین مخفی شبکه نسیم: این بار روضه خانگی اگه اشکت جاری شد اول دعا برا سلامتی آقاجانمون که این ایام قلب مبارکشون در فشار هست😥 ⚜️محتوای روضه و منبر @MohtavayeRozeh
هدایت شده از زندگی بعد از مرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک جوان ۳۵ ساله در هیئت از دنیا رفت 🔹شب ششم محرم امسال در هیئت عرش‌الحسین تهرانپارس که این روزها مجلس عزای خود را در فرهنگسرای اشراق برپا کرده، حال‌وهوای عجیبی برپا شده. 🔹جوان ۳۵ ساله‌ای به‌نام نیما دلدار، بعد از اینکه نماز خود را در حسینیه اقامه کرد، در فضای هیئت نشست تا از سخنرانی استفاده کند اما در همین لحظات سکته کرد. 🔹با اورژانس تمام گرفته شد. یکی از هیئتی‌ها که دورۀ اورژانس دیده بود، شروع به احیا کرد. عوامل اورژانس رسیدند و باز احیا ادامه داشت. 🔹اواسط روضه بود و روضه‌خوان گفت ما کارمان نوکری است و ارباب کارش چیز دیگری است. در این شب استثنائا برق‌ها خاموش نشد. 🔹در ادامه به گوش روضه‌خوان رساندند که کار تقریباً تمام شده. او گفت چطوری بعضی‌ها پیش خدا می‌روند. 🔹هنوز پیکر این جوان دفن نشده بود که مجلس روضه، مجلس ختم او شد. 🗣 رسانه خود باشید 🌼اولین نفر باشید در🌼 👇👇 از مطالب برزخ و قیامت و آخرت و تجربه های پس از مرگ در کانال زندگی بعد از مرگ https://eitaa.com/joinchat/4042326142C04e6938c99 استفاده می شود آیدی ادمین @valayat ارسال لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/3499425974C6b90c8c12b
Saeid Yadollahi - Javanane Banihashem (320).mp3
7.82M
جوانان بنی هاشم بیایید علی را بر در خیمه رسانید بگوئید مادرش لیلا بیاید تماشای قد اکبر نماید جوانان بنی هاشم بیایید... علی را بر در خیمه رسانید... بگویید عمه اش زینب بیاید علی را بر در خیمه رساند خدا داند که من طاقت ندارم علی را بر در خیمه رسانم جوانان بنی هاشم بیایید... علی را بر در خیمه رسانید... علی جان چراغ شام تارم فراقت برده آرام و قرارم نچیدم حجلگاه شادی تو ندیدم من شب دامادی تو جوانان بنی هاشم بیایید... علی را بر در خیمه رسانید... امیدم بود تو در هنگام پیری عصای پیری مادر بگیری به امیدی علی اکبر بیاید در غم بر رخ لیلا گشاید جوانان بنی هاشم بیایید... علی را بر در خیمه رسانید... منو یاد قد شمشادی تو منو ناکامی و ناشادی تو منو یاد لب خشکیده ی تو منو سوز دل تب دیده ی تو منو اون زخمهای بی حسابت منو اون پیکر در خون خضابت. جوانان بنی هاشم بیایید... علی را بر در خیمه رسانید... ✍ سید حسین عمادی سرخی محتوای عزاداری شب نهم https://eitaa.com/joinchat/3194028515C06ef18070c
متن روضه 1 🔸ای اهل حرم میرو علمدار نیامد یا ابوالفضل العباس 🔸ای اهل حرم میرو علمدار نیامد 🔸سقای حرم سید و سالار نیامد یاابوالفضل العباس باب الحوائج... اقا جان.... امشب اومدیم در خونه شما اقای من... آقا امشب کلیمی ها... امشب مسیحی ها میان در خونتون... دست خالی ردشون نمیکنی آقا... من که یه عمره گدای در خونه شمام.... میشه یه نگاهی هم به مجلس ما کنید آقا.... خدا ميدونه ... اینها همشون عاشق شما هستند... امشب به عشق ابالفضل اومدند آقا... به یه امیدی اومدند آقا... خیلی ها مریض دارند... گرفتارند...حاجت دارند... 🔸سقای حرم میر و علمدار نیامد روز عاشورا وقتی صدای غربت ابی عبدالله بلند شد... ابالفضل العباس سریع خودش رو رسوند کنار برادر... صدازد ‌آقا جانم... قَدْ ضَاقَ صَدْرِي دیگه سینه ام تنگ شده... دیگه طاقت ندارم صدای غربتت رو بشنوم... ‌ اجازه میدان بده ... ابی عبدالله فرمودند.. برادرم... يا أَخِي أَنْتَ صَاحِبُ لِوَائِي تو علمدار منی .‌.. تو پرچمدار منی .. عباسم میخای بری برادرت رو تنها بگذاری... تمام دلخوشی بچه ها تویی عباسم... این بچه ها میان نگاه میکنند میبینند... هنوز خیمه عباس برپاست خوشحال میشند... فَاطْلُبْ لِهَؤُلَاءِ الْأَطْفَالِ قَلِيلًا مِنَ الْمَاءِ میخواهی بری اول برا بچه ها آب بیار عباسم... صدا زد سمعا و طاعتا مولای... عباس علمدار مشک و گرفت... حرکت کرد... اما دید صدای غربت بچه های حسین بلنده... هی بچها میگن االعطش العطش... خدا ميدونه چه کرد صدا العطش بچه ها با دل عباس... رفت به سمت شریعه ی فرات... دیدن مشک رو پر از آب کرد ... دست برد زیر آب... میخواد آب بنوشه اما... ذَكَرَ عَطَش الحسين و اهل بيته یادش اومد از لب تشنه ی حسین... یادش اومد از لب تشنه علی اصغر یادش اومد از لبان تشنه بچه های ابی عبدالله... آی عباس تو میخای آب بنوشی... درحالیکه بچه های حسین توی خیمه ها تشنه اند... صداشون به ناله بلنده... هی میگن العطش... مشک و پر از اب کرد اب ننوشیده برگشت به سمت خیمه ها... شب هشتم محتوای عزاداری شب هشتم https://eitaa.com/joinchat/2145190370C371dc6f41a