eitaa logo
محتوای تبلیغی
2.3هزار دنبال‌کننده
952 عکس
623 ویدیو
2.6هزار فایل
اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران 🔸نشر و ترویج محتواهای موجود 🔹تولیدمحتوای‌تبلیغی 🔸منبرمکتوب،فیش‌منبر،صوت منبر اساتید 🔹مقتل،فیش روضه،شعرروضه 🔸سوژه سخن 🔹سوژه روایتگری،خاطرات شهدا 🔸مهمات تبلیغ مجازی،کلیپ،عکس‌نوشته مدیر کانال: @Omur_farhangi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 : بیان نکاتی از رنج‌ها و مصائب مخدرات حرم در اسارت 📚 متن 🔸 : زحر بن قیس 📚 مطالعه 🔺 گریه های مخدرات حرم 📚 مطالعه و 🔸 مرد شامی خجالت کشید! 📚 مطالعه 🔻 الدهر انزلنی! 📚 مطالعه 🔸 احساس ناامنی 📚 مطالعه 🔻 شتر بی جهاز 📚 مطالعه 🔸 خستگی راه 📚 مطالعه 🔻 در کوفه دختر دارم 📚 مطالعه 🔸 اینجا اسیر می‌شوید 📚 مطالعه 🔻 | پژوهشی در تاریخ اسلام 🔻 https://eitaa.com/hakakiashk •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب سوم استاد میرزا محمدی.pdf
439.4K
◾️روضه مکتوب◾️ 🔘شب سوم محرم 🔘 🔻موضوع🔻 ▪️مرثیه حضرت رقیه سلام الله علیها سلام الله علیها ا ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈ 🏴 📚 📝 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
شب سوم استاد میرزا محمدی2.pdf
499K
📖 🎙 🔘 🔻موضوع: ▪️مرثیه سلام الله علیها •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
شب سوم استاد میرزا محمدی2.pdf
499K
📖 🎙 🔘 🔻موضوع: ▪️مرثیه سلام الله علیها •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
00003.mp3
6.14M
📖 🎙 🔘 🔻موضوع: ▪️مرثیه سلام الله علیها •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
1_26124174.pdf
306.7K
📖 1️⃣شماره ۱ 🔘 🔻موضوع: ▪️مرثیه سلام الله علیها •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
رقیه (سلام الله علیها).pdf
205K
📖 2️⃣ شماره 2 🔘 🔻موضوع: ▪️مرثیه سلام الله علیها •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
🚨برنامه امروز متفاوته ! شب سوم محرم 🏴 با نام و یاد حضرت رقیه (س) دختر سه ساله اباعبدالله الحسین شروع میکنیم 🖤 طبق روال هر روز ، قراره امروز یک آیه رو باهم بخونیم و یادبگیریم منتها رقابت و مسابقه امروز متفاوته !.... بعد از اینکه محتواهای امروز رو مشاهده کردین به زودی توی کانال نحوه رقابت و مسابقه امروز اعلام میشه ⏰ 📖 آیه امروز که یکی از آیاتی هستش که شما از قبل هم شنیدین و قبلا باهم کار کردیم آیه ۴۶ سوره سبأ هستش . آیه ۴۶ سوره سبأ : 🌹۞ قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ🌹 توی کانال محتواهای مربوط به این آیه قرار میگیره📥 این پست رو برای دوستانتون هم بفرستین تا اونها هم در ثواب قرائت این آیه شریک بشن 📲 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ جهت عضویت در کانال مسطورا مازندران (زندگی با آیه ها) اینجا کلیک کنید. •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 @mohtavayetabligh
🔖 منبر کوتاه | پنج توصیه امام رضا (ع) به عزاداران سید الشهدا (ع) امام رضا (ع) در روایت شریفی ، ۵ توصیه را برای عزاداران اباعبدالله (ع) ذکر کرده اند : «دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا (ع) فِي أَوَّلِ يَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ» ابن شبیب نقل می کند که در روز اول محرم خدمت امام رضا (ع) رسیدم . ایشان فرمودند : « يا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ بَكَيْتَ عَلَى الْحُسَيْنِ حَتَّى تَصِيرَ دُمُوعُكَ عَلَى خَدَّيْكَ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ كُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِيراً كَانَ أَوْ كَبِيراً قَلِيلًا كَانَ أَوْ كَثِيراً » : اولین توصیه برای عزادار ابی عبدالله را حضرت اینگونه معرفی می کنند : اى پسر شبیب! اگر بر حسین (ع) گریه كنى تا اشک‌هایت بر گونه‏ هایت روان شود، خداوند هر گناهى که كردى از کوچک و بزرگ و كم و زیاد می ‏آمرزد. خیلی مراقب باشید که بعد از آنکه در روضه اشک ریختید گناه نکنید ؛ زیرا گناهان قبلی شما آمرزیده شده و دوباره نباید دچار گناه شد . یکی از آثار روضه رفتن باید ترک گناه باشد . اما دومین توصیه ی حضرت : «يا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَيْكَ فَزُرِ الْحُسَيْنَ» : اى پسر شبیب! اگر میخواهی که خدا را ملاقات کنی در حالی که گناهى نداری ، به زیارت امام حسین (ع) برو . در باب زیارت امام حسین (ع) روایات بسیار زیادی نقل شده است . اگر توانایی زیارت کربلا را ندارید ، از همین راه دور زیارت بخوانید . حتماً سعی کنید در این دهه محرم ، خودتان را بیشتر به امام حسین (ع) نزدیک کنید ، بیشتر به حضرت توجه کنید . توصیه ی سوم : « يا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَسْكُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِيَّةَ فِي الْجَنَّةِ مَعَ النَّبِيِّ ص فَالْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ» : اى پسر شبیب! اگر میخواهی در غرفه‏ هاى ساخته‌شده در بهشت با پیامبر و اهل بیتش (علیهم ‌السّلام) ساكن شوى، بر قاتلان حسین (ع) لعنت بفرست. بسیاری از بزرگان ما در این دهه ی اول محرم زیارت عاشورا را همراه با صد لعن و صد سلام می خواندند و بر آن مداومت داشتند . اگر فرصت این کار را ندارید لااقل یک مرتبه روزانه لعن و سلام زیارت عاشورا را بخوانید . امام رضا (ع) در ادامه فرمودند : « يا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ يَكُونَ لَكَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع فَقُلْ مَتَى ذَكَرْتَهُ‏ يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً » : اى پسر شبیب! اگر میخواهی ثوابی مانند ثواب کسانی که با اباعبدالله (ع) شهید شدند برای تو باشد، هر وقت به یادش افتادى بگو: «یا لَیتَنِی كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً»: «ای كاش با آن‏ها بودم تا به فوز عظیمى مى ‏رسیدم» چقدر دلمان می خواست که این روزها با کاروان امام حسین بودیم و جان خودمان را فدای حضرت می کردیم . ای کاش ما هم در کربلا بودیم و در آغوش ارباب جان می دادیم . چه مقامی سراغ دارید که از این بالاتر باشد ؟ اما آخرین توصیه ی حضرت : «يا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِي الدَّرَجَاتِ الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَيْكَ بِوَلَايَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا أَحَبَّ حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ» : ابن شبيب! اگر دوست دارى با ما در درجات عالى بهشت همراه باشى ، در اندوه ما اندوهگين و در خوشحالى ما ، خوشحال باش! این روزها باید حال و هوای شهر و خانه ی ما حال حزن و اندوه و عزاداری برای اهل بیت (علیهم السلام) باشد . فرزندان مان را با عشق به اباعبدالله (ع) بزرگ کنیم ! انشاالله به این توصیه های امام رضا (ع) عمل کنیم... 📝منبع : بحارالأنوار ، ج ۴۴ ، ص ۲۸۵ ) •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 @mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 پیشنهاد مطالعه در ماه محرم ◀️ خون‌آورد گفتگوی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)، شهید مرتضی مطهّری و مرحوم دکتر علی شریعتی درباره‌ی قیام و انقلاب امام حسین(ع) در سال ۱۳۵۵ ◀️ عاشورا دفتر دوازدهم از مجموعه‌ی ۴۰‌ جلدی ره‌نامه ◀️ همرزمان حسین(ع) ده گفتار از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی امامان معصوم(علیهم‌السّلام) ◀️ دو امام مجاهد شش گفتار از آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تحلیل مبارزات سیاسی حسنین(علیهم‌السّلام) ◀️ آفتاب در مصاف این اثر در قالب کتاب مرجع، در موضوع قیام عاشورا و بر گرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی است. ◀️ چهار گفتار در تبیین زمینه‌ها، علل و آثار حادثه‌ی عاشورا ◀️ ۷۲ سخن عاشورایی گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسینی می‌باشد که از خرداد ۱۳۶۸ تا تیرماه ۱۳۹۰ در محافل و مجالس گوناگون ایراد و در قالب ۷۲ سخن جمع‌آوری شده است. ◀️ درس‌های عاشورا این اثر، یکی از آثار موضوعی است که از کتاب مرجع «آفتاب در مصاف» استخراج گردیده است و مشتمل بر تمامی بیانات رهبری از سال ۱۳۵۷ تا سال ۱۳۹۰ در مورد سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است. 📌 ثبت سفارش: https://shop.khameneibook.ir/category/پیشنهاد-ماه-محرم •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 @mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
04-ROZE JENABE HOR.mp3
4.46M
🔊 🚩 روضه سلام الله علیه 4️⃣ 🎙️ •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
04-ROZE HABIB EBNE MAZAHER.mp3
5.42M
🔊 🚩 روضه سلام الله علیه 4️⃣ 🎙️ •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
حربن یزیدریاحی(ره) .pdf
438.9K
📖 🏴 روضه سلام الله علیه 4️⃣ •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
1_437412653.pdf
286.2K
📖 🏴 روضه سلام الله علیهم 4️⃣ •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 eitaa.com/mohtavayetabligh
شب چهارم محرم 🏴 با نام و یاد سید الشهدا شروع میکنیم 🖤 📖 آیه امروز که یکی از آیاتی هستش که شما از قبل هم شنیدین و قبلا باهم کار کردیم آیه ۱۳۹ سوره آل عمران هستش . آیه ۱۳۹ سوره آل عمران : 🌹ولَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ 🌹 توی کانال محتواهای مربوط به این آیه قرار میگیره📥 و شما بعد از دیدن محتواهای مربوط میتونین از زمانی که مسابقه اعلام بشه داخل مسابقه شرکت کنین 📝 ⏰دقت کنین ققط تا اذان صبح فردا مهلت شرکت در مسابقه رو دارین مسابقه و جایزه این آیه بعد از مشاهده محتوا توی کانال اعلام میشه 🎁 این پست رو برای دوستانتون هم بفرستین تا اونها هم در ثواب قرائت این آیه شریک بشن 📲 ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ جهت عضویت در کانال مسطورا مازندران (زندگی با آیه ها) اینجا کلیک کنید. •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 @mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پویا نمایی آیه ۱۳۹ سوره آل عمران 🎞 آخرش همیشه شما برنده میشید ... جهت عضویت در کانال مسطورا مازندران (زندگی با آیه ها) اینجا کلیک کنید. •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 @mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
bayanenabتحلیل سیاسی سه شنبه 19 تیر.pdf
429.8K
🗞 نشریه روزانه داخلی معاونت سياسی نمايندگی ولی‌فقيه در سپاه. 🔰 اهم عناوین امروز: 🔹 حرف روز: روسیاهان انتخابات 🔹 گزارش روز: مهمات پیش روی دولت چهاردهم 🔹 خبر ویژه: اجرای پروتکل هانیبال 🔹 اخبار کوتاه: اولین اقدام دولت چهاردهم در سیاست خارجی 🔹مجاهدان روز شنبه خطرناک هستند! 🔹آنچه چکاندن ماشه را ممکن می‌کند 📎 📎 •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 @mohtavayetabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📎 ⁉️ چرا امام حسین(ع) در رفتن به کوفه تعجیل نکرد که نتیجه آن اتفاقات ناگوار بعدی بود؟ امام حسین(ع) در روز سوم شعبان از مدینه به مکه رسید و پس از رسیدن به مکه با ارسال نامه‌ها به جاهای مختلف تصمیم خویش مبنی بر قیام در برابر یزید را مطرح کرد بعد از آن،از جانب کوفیان به تدریج هزاران نامه دعوت که امضای هزاران نفر را در خود داشت برای امام حسین فرستاده شد و با ادبیات صریح و صمیمانه و موکدانه از امام خواستار حرکت به سوی کوفه شدند تا حکومت کوفه را به دست بگیرد امام حسین علیه السلام عجله‌ای در رفتن به کوفه از خود نشان نداد به همین خاطر حضرت مسلم را جهت ارزیابی آمادگی کوفیان به کوفه فرستاد حضرت مسلم پس از رسیدن به کوفه و ارزیابی آمادگی مردم کوفه پس از۴۰روز برای حضرت نامه‌ای مبنی بر آمادگی کوفیان ارسال می‌کند و از ایشان می‌خواهد در حرکت به سوی کوفه شتاب کند.اما می‌بینیم پس از رسیدن نامه به دست امام حسین باز برای رفتن به کوفه چندان شتاب نمی‌کند،تا اینکه مطلع می‌شود از جانب یزید از شام عده‌ای برای ترور ایشان در شلوغی ایام حج به صورت ناشناخته، مامور شده‌اند لذا در روز هفتم ذی‌الحجه در کنار خانه خدا سخنرانی می‌کند و تصمیم خود بر رفتن به سوی کوفه را اعلام می‌دارد و از آنها می‌خواهد هرکس آمادگی برای جان نثاری در راه ایشان را دارد با ایشان همراهی کند. جالب این است که امام با خانواده خویش و همراهان فراوان به صورت عادی و معمولی بدون عجله و شتاب، به سوی کوفه حرکت می‌کند حرکت امام در روز هشتم ذی‌الحجه است در حالی که پیش از آن ابن زیاد با همراهان خویش، خود را به کوفه رساندند و اوضاع شهر را کاملا قبضه نمودند و روز بعد از حرکت امام یعنی نهم ذی‌الحجه ابن زیاد حضرت مسلم را به شهادت می‌رساند و در مسیر راه،امام از شهادت حضرت مسلم و هانی مطلع می‌شود. بعداً ابن زیاد با فرماندهی حر سپاهی را برای جلوگیری از ورود امام حسین به کوفه اعزام می‌کند و عملاً از ورود امام به کوفه جلوگیری می‌کنند. و چند روز بعد از آن واقعه عاشورا در کربلا اتفاق می‌افتد. به صورت طبیعی به ذهن می‌آید که انتظار این بود که امام حسین(ع) که تصمیم بر قیام داشت خیلی زودتر به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهد و تا دیر نشده زودتر به سمت کوفه حرکت می‌کرد به ویژه اینکه به صورت جدی واقعا این نگرانی وجود داشت که جاسوسان و طرفداران حکومت یزید وضعیت جدید کوفه را به یزید اطلاع دهند و پیش از حرکت امام به سوی کوفه زمینه‌های موفقیت حرکت او را خنثی کنند چنانکه وقایع آینده دقیقاً همین حدس را تایید کرد زیرا برخی از شخصیت‌های کوفه به یزید نامه نوشتند و حساسیت موضوع را به او گوشزد کردند و او ابن زیاد را که فرماندار بصره بود با حفظ سمت به فرمانداری کوفه منصوب کرد و از او می خواهد شرایط کوفه را به نفع او و به ضرر امام حسین و حضرت مسلم تغییر داد. سوال جدی این است که چرا حضرت برای اجابت دعوت کوفیان برای حرکت به سوی کوفه عجله‌ای نشان نداد؟ ✅ در پاسخ این پرسش می توان گفت که امام با توجه به شناختی که از مردم کوفه دارد و با تجربه بی‌وفایی آنها نسبت به پدر و برادرش قلباً تمایلی برای اجابت دعوت کوفیان ندارد و فرجام آن را پیش بینی می‌کند شاهد بر آن این است که عده زیادی امام را از رفتن به کوفه شدیداً نهی کردند و بی‌وفایی کوفیان را به او گوشزد نمودند که نشان می‌دهد فرجام کار برای آنها نیز قابل پیش‌بینی بود.اما در عین حال دعوت‌های مکرر و درخواست‌های موکد کوفیان از جهت ظاهری حجت را بر امام تمام کرد اما برای اینکه در میان معاصران و آیندگان، برای رفتن به کوفه مورد مذمت و نکوهش قرار نگیرد عجله‌ای از خود برای رفتن نشان نمی‌دهد و از جهت ظاهری محکم کاری لازم را انجام می‌دهد به همین خاطر حضرت مسلم را برای ارزیابی مردم کوفه اعزام می‌کند و او نیز پس از۴۰روز با دیدن آمادگی تام کوفیان به امام نامه‌ای مبنی بر آمادگی کوفیان می‌نویسد و از ایشان می‌خواهد که در آمدن به کوفه شتاب کند.امام می‌دانست که حتی اگر تعجیل کند و حکومت کوفه را هم به دست بگیرد اما دولت او دولت مستعجل است، زیرا حکومت شام قطعاً ساکت نخواهد نشست و با اعزام نیروی فراوان از شام و تهدید و تطمیع عده‌ای از شخصیت‌های کوفه شکست را بر امام تحمیل می‌کند و همان فرجامی را که برای حضرت مسلم رقم زدند برای حضرت هم رقم می‌زدند که قطعاً متناسب با شخصیت امام نبود. شاهد بر این امر وضعیت امام حسن(ع) است با اینکه کوفیان با ایشان بیعت کردند و هزاران نیرو در سپاه او برای مقابله با شامیان زیر پرچم او قرار گرفت اما بی‌وفایی آنها و خیانت عده‌ای از خواص باعث شکست امام و تن دادن به صلح گردید. ✍️ استاد نیکزاد •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 @mohtavayetabligh
📎 ⁉️آیا امام حسین علیه السلام در برابر یزید صلح طلب بود؟ برخی در تحلیل حوادث نهضت امام حسین(ع) گفتند که امام خواهان قیام و مبارزه با دستگاه یزید نبود بلکه شخصیت صلح طلب بود. شاهدش این است که امام هم در برخورد با سپاه حر و هم در روز عاشورا در برابر سپاه عمر بن سعد فرمود من به دعوت شما سمت شما آمدم و اگر از دعوت خود پشیمانید مرا رها کنید که برگردم اما متاسفانه آنها به این امر تن ندادند و زمینه‌های درگیری را فراهم کردند که نتیجه آن برافروختن شعله‌های جنگ بود چیزی که امام به هیچ وجه خواهان آن نبود. ✅پاسخ این تحلیل این است که بررسی تاریخی قیام امام حسین(ع) خلاف این توهم را نشان می‌دهد. اولاً به دلیل اینکه از اظهارات امام بر می‌آید که دستگاه حکومت، خواهان بیعت امام با یزید بودند و حضرت به هیچ وجه حاضر نبود که زیربار آن رود شاهدش این است که امام در پاسخ درخواست فرماندار مدینه برای بیعت با یزید فرمود:«إنّا اهل بیت النُبوة و معدن الرسالة و مختلف الملائکة و بنا فتح الله و بنا ختم الله و یزید رجلُ فاسق، شاربُ الخَمر، قاتل النَفس المُحرّمة، مُعلنُ بالفِسق و مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَهُ». با این بیان رسا و صریح مخالفت خود را با این درخواست بیان می‌ فرماید. به همین خاطر برای نجات جانش از مدینه به سوی مکه حرکت می‌کند. و نیز در روز عاشورا در برابر سپاه عمربن سعد با صدای بلند و رسا می‌ فرماید:«ألا وَإنَّ الدَّعيَّ و ابنَ الدَّعيِّ قَد رَكَّزَ بَينَ اثنَتينِ بَينَ السُلَّهِ وَالذِلَّةِ وَهَيهاتَ مِنّا الذِلَّةُ يَأبى اللّه ُ ذلك لَنا وَرَسولُهُ وَالمُؤمِنونَ وَحُجورٌ طابَت وَطَهُرَت وَأنوفُ حَميَّةٍ وَنُفوسُ أبيَّةٍ مِن أن تُؤثِرَ طاعَةَ اللِئامِ عَلى مَصارِعِ الكِرامِ»با این جملات مخالفت شدید خود را با بیعت با یزید و سازش با او اعلام می‌دارد. تامل در این دو سخن امام نشان می‌دهد که امام برای امتناع بیعت با یزید و به رسمیت نشناختن حکومت او حاضر است هر هزینه‌ای را بپردازد. بنا بر این یکی از عوامل مهم قیام حضرت آنچنان که از فرمایشات ایشان استنباط می‌شود امتناع از بیعت با یزید بوده است. از این گذشته از فرمایشات متعدد امام استفاده می‌شود که ایشان به هر قیمتی قصد مبارزه با حاکمیت باطل یزید را داشته است، مثلا در وصیت‌نامه معروفش به برادرش محمد بن حنفیه می‌فرماید:«اني لم اخرج اشرا و لا بطـرا و لا مفسدا و لا ظالما و انما خرجت لطلب الاصلاح في امة جدي اريد ان امر بالمعروف و انهي عن المنكر و اسير بسيرة جدي و ابي علي ابن ابي طالب، فمن قبلني بقبول الحق فاللّه اولى بالحق و من رد علي هذا اصبر حتى يقضي اللّه بيني و بين القوم بالحق و هو خير الحاكمين» در این جملات رسماً فلسفه قیام خویش را بیان می‌کند. و همچنین در جای دیگری می‌فرماید: « أَ لاَ تَرَوْنَ أَنَّ اَلْحَقَّ لاَ يُعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ اَلْبَاطِلَ لاَ يُتَنَاهَى عَنْهُ لِيَرْغَبَ اَلْمُؤْمِنُ فِي لِقَاءِ اَللَّهِ مُحِقّاً فَإِنِّي لاَ أَرَى اَلْمَوْتَ إِلاَّ سَعَادَةً وَ لاَ اَلْحَيَاةَ مَعَ اَلظَّالِمِينَ إِلاَّ برما » این جملات نیز بیانگر قیام امام و فلسفه قیام اوست. امام در این جملات کوتاه برای قیام در برابر جریان باطل و زنده کردن جریان حق تا مرز شهادت و کشته شدن فراخوان عام می‌دهد. حضرت در سخنرانی عصر روز هفتم ذی‌الحجه در کنار خانه خدا در مکه رسماً برای همراهی با او تا پای دادن جان و آمادگی برای شهادت در مسیر قیام، فراخوان عام می‌دهد و می‌فرماید: « من کان فینا باذلا مهجته و موطنا علی لقاءالله نفسه فلیرحل معنا آنی راحل‌ مصبحا» اساساً امام بعد از ورود به مکه با ارسال نامه‌ها به طوایف و قبایل مختلف تصمیم خود را برای قیام در برابر حکومت یزید اعلام می‌دارد در پاسخ این اعلام، مردم کوفه با ارسال نامه‌های فراوان برای همراهی با او اعلام آمادگی می‌کنند و از امام برای قبول حکومت کوفه دعوت می‌نمایند این نشان می‌دهد که امام قبل از درخواست کوفیان قصد قیام داشته است و دعوت کوفیان بعد از اطلاعی از این امر بوده است. آن جملات امام که فرمود به خاطر دعوت شما به سوی شما آمده‌ام و اگر پشیمانید برمی‌گردم معنایش این نیست که به خاطر دعوت شما قیام نمودم و اگر پشیمانید دست از قیام برمی‌دارم بلکه معنایش این است که حرکت من به سمت و سوی شما به خاطر دعوت شما بوده است و اگر پشیمانید از میان شما می‌روم نه اینکه دست از قیام بردارم. بنابر این، امام حسین(ع) هم به خاطر امتناع از بیعت و پرهیز از به رسمیت شناختن حکومت یزید و سازش با او و هم به خاطر مبارزه با جریان باطل و حاکمیت نااهلان و اصلاح امت جد تصمیم بر ایستادگی و مقاومت و مبارزه داشته است. ✍️استاد نیکزاد •┈┈••••✾•🔹📚🔸•✾•••┈┈• 🏴 📚 📝 🇮🇷 🇮🇷کانال ارائه محتوای تبلیغی 🌐 @mohtavayetabligh