eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
2.9هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
2.1هزار ویدیو
3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احکام.mp3
6.55M
🔹🔹مهارت بیان احکام 🔸استاد هوشیاری 🍃🍃احکام خمس🍃🍃 لینک فایل قبلی👇👇👇 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra/20633 ______________ 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
💠آیت الله حائری شیرازی رحمةالله علیه 🔸هرچه می توانید سنت‌های خود را در ، جدی‌تر بگیرید. نگویید: «مستحب است؛ شد شد؛ نشد نشد». این سنت‌ها از اوجب واجبات است. چرا؟ چون شناسنامۀ ما شیعیان است. 👌پدرها جوری نسبت به عید غدیر ارادت به خرج بدهند که بچه‌ها از یک ماه، دو ماه قبل چشم‌انتظار عید غدیر باشند! حتی اگر لازم شد، قرض کنید و یک عیدی حسابی -به اندازه‌ای که به علی ارادت دارید- به بچه‌ها بدهید. نگویید: «باز من باید یک چیزی خرج کنم!» نه! مقروض می‌شوی، خب بشو! تو که برای چیزهای دیگر قرض کرده ای، یک بار هم برای حضرت علی مقروض شو. 🔸مسیحی‌ها بابانوئل درست می‌کنند و به بچه هایشان می‌گویند: «او برای تو هدیه را آورده؛ مسیح برای تو این هدایا را آورده». بچه از اول ذهنش با عیسی علیه‌السلام انس می‌گیرد، رفاقت می‌کند. 🔸حالا بروید ببینیم چه کار می‌کنید! این شما و این عید ... سفری، تفریحی، گردشی می‌خواهی ببری، بگو این مال عید غدیرت است! اگر هم تابستان می‌بری بگو، قولش را عید غدیر به شما دادم. قول‌هایی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید، عید غدیر بدهید. هدایایتان و وعده‌هایتان را بگذارید در این روز تا این‌ها با عید غدیر جوش بخورند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💔فرقے نداشتـــ دیشبـــ و امشبـــ براے من 💔جز آن که بر نبود تو یڪ شبـــ اضافه شد... 🌾سلام مولای من... بیا تا زندگی معنا بگیرد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚شرح تفسیر سوره‌ی حمد امام خمینی (ره) توسط استاد اصغر طاهرزاده 🕋 نسبت خلق با خدا ماوراء همه نسبتها - قسمت پنجاه و یکم 📚 خلاصه بحث ↙️ 👈در نظر کثرت از اسماء به اسم الله می رسیم و در نظر وحدت از ذات که تجلی کرده است، همه چیز را نگاه می کنیم، همه را مضمحل در ذات می بینیم. 👈در نظریه وحدت ما هر حمدی که می کنیم، به حمد خدا حمد می کنیم. 👈در حمد مطلق، حمد به بسم الله الرحمن الرحیم واقع می شود و حمد مطلق مال الله است. ⏭ لینک جلسه قبلی: https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra/20647
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احکام.mp3
3.82M
🔹🔹مهارت بیان احکام 🔸استاد هوشیاری 🍃🍃احکام خمس🍃🍃 لینک فایل قبلی👇👇👇 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra/20651 ______________ 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 🌷 🌷 🌷 👇محتوای ویژه ولادت امام هادی علیه السلام 🌷 🌷 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاه امام هادی به دنیا-شیخ حسین.pdf
1.02M
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠 نگاه امام هادی علیه السلام به دنیا ♦️استاد انصاریان 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام هادی-استاد فاطمی نیا.pdf
894.3K
🔖فیش منبر 🔖 علیه السلام 💠 امام هادی علیه السلام و زیارت جامعه کبیره ♦️استاد فاطمی نیا 🍂🍃🍂🍃🍂 https://eitaa.com/mohtavayetablighJameaAlZahra 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜️✨⚜️✨⚜️ ا❁﷽❁ا ✨«ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ» {ن، سوگند به قلم و آنچه مى‌نويسند} (سوره مبارکه قلم آيه ۱) 🕋حضرت قرآن ناطق امیرالکونین علی (علیه السلام) وجود مبارکشان را اینگونه معرفی می نمایند: ▫️ «انا القلم» (۱) «أنا النون و القلم» (۲) من حقیقتِ قلم هستم ا┅═✧❁🔶❁✧═┅ا ☑️کتابت بسیط علم به امر خداوند عزوجل توسط «قلم» صورت پذیرفت؛ بدین شرح که علم ما کان و ما هو کائن الی یوم القيامة بواسطه قلم، بر لوح محفوظ مسطور گردید (۳) و جمیع کتب و شرائع الهی از جمله فرقان نازل شده بر حضرت خاتم الانبیاء و المرسلین (صلی الله علیه و آله) از آنچه که قلم بر لوح مکتوب کرد، نازل شد: «أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَمَرَ الْقَلَمَ فَجَرَى عَلَى اللَّوْحِ الْمَحْفُوظِ بِمَا هُوَ كَائِنٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ قَبْلَ خَلْقِ آدَمَ بِأَلْفَيْ عَامٍ وَ... مِنْهَا هَذِهِ الْكُتُبَ الْأَرْبَعَةَ الْمَشْهُورَةَ فِي هَذَا الْعَالَمِ التَّوْرَاةَ وَ الْإِنْجِيلَ وَ الزَّبُورَ وَ الْفُرْقَانَ أَنْزَلَهَا اللَّهُ عَنِ اللَّوْحِ الْمَحْفُوظِ عَلَى رُسُلِهِ» (۴) لذا احکام دین و امور عالَم، از مصالح دین و دنیای بندگان، بواسطه «قلم» متقن گردید (۵). ✔️چنانکه حضرت رسول الله الاکرم (صلی الله علیه و اله) بیان فرمودند: «وَ الْقَلَمُ مِنَ اللَّهِ نِعْمَةٌ عَظِيمَةٌ وَ لَوْ لَا الْقَلَمُ لَمْ يَسْتَقِمِ الْمُلْكُ وَ الدِّينُ وَ لَمْ يَكُنْ عَيْشٌ صَالِح‏» (۶): قلم نعمت بزرگی از جانب خداوند عزوجل است و اگر قلم نبود، مُلک و دین استوار نمی ماند و زندگی صالحی نبود. ➖بنابراین قلم سبب استواری دین و ضامن استقامت آن می باشد. 🖋حقیقت «قلم» در بطن و محکم معنا به وجود مقدس حضرت امیر الکونین علی (علیه السلام) ارجاع داده می‌شود؛ چنانکه در تفسیر شریفه اول سوره مبارکه قلم، حضرات مبیّنان وحی، أئمة الأطهار (علیهم السلام) فرموده اند: 🔸الْقَلَمُ اسْمٌ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام (۷) ➖قلم، اسمی است برای وجود مبارک امیرالمومنین علی (علیه السلام) لذا در بیان این وجه تسمیه در نقل مفسّرین نیز اشاره شده: ▫️«سمي أمير المؤمنين علیه السلام بالقلم .. به تحفظ أحكام الدين و تستقيم أمور العالمين و كذلك أمير المؤمنين علیه السلام .. و إن شئت جعلت تسميته به مجازا أي صاحب القلم..» (۸) امیرالمومنین علی (علیه السلام) «قلم» نامیده شده اند، از آنجا که احکام دین و امور عالَم به وجود ایشان حفظ و استوار می گردد و قوام دین و دنیا به قلم است و وجود مبارک امیرالمومنین علی (علیه السلام) صاحب قلم می باشند. ا┅═✧❁ 📔منابع ❁✧═┅ا (۱).منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة ج۱۹ ص۳۲۴؛ مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين (عليه السلام) ج۱ ص۲۵۳ (۲).الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب عجل الله تعالی فرجه الشریف ج۲ ص ۱۰۵؛ ينابيع المودة لذو القربى ج۳ ص۲۰۷؛ إحقاق الحق و إزهاق الباطل ج۲۲ ص۳۵۱ (۳).تفسیر القمی، ج۲، ص۳۷۹؛ البرهان فی تفسیر القرآن ج۵ ص۴۵۴؛ تفسیر نورالثقلین (۴).تفسیر کنزالدقائق و بحرالغرائب ج۳ ص۳۱۱؛ علل الشرائع ج۱ ص۱۹ (۵).«به يحفظ أحكام الدين، وبه تستقيم امور العالمين» مستدرك سفينة البحار ج۸ ص۵۸۲ (۶).مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ج۱۳ ص ۲۵۸؛ جامع أحاديث الشيعة ج۱۸؛ ص۸ (۷).البرهان في تفسير القرآن ج ۵ ص۴۵۳ ؛تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ص۶۵۸؛بحارالأنوار، ج۳۶، ص۱۶۵؛غرر الأخبار ص۱۶۴ (۸). تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة، ص ۶۸۶؛ تفسیر کنز الدقائق و بحر الغرائب ج۱۳ ص۳۷۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا