459.mp3
2.55M
ای قصه بهشت ز کویت حکایتی
شرح جمال هو ز رویت روایتی
در آرزوی خاک در یار سوختیم
یاد آور ای صبا که نکردی حمایتی
دانی مراد حافظ از این درد و غصه چیست
از تو کرشمهای و ز خسرو عنایتی
مروج توحید
ای قصه بهشت ز کویت حکایتی شرح جمال هو ز رویت روایتی در آرزوی خاک در یار سوختیم یاد آور ای صبا که نک
برقی از منزل لیلی....mp3
2.8M
... یک برقی بدرخشد ، بخورد به خرمن وجود ما ، این خرمن را به آتشش بکشد ...
عرفا از این مسئله به کرشمه تعبیر میکنند ، به ناز تعبیر میکنتد ( همین تجلی قهاری ، منظور از این که به آتش بکشد ، تجلی قهاری بکند ) با قهر خودش خانه وجود تو را بسوزاند ، به آتش بکشد ...
... زمانی میاید که هیچ غیری در قلبت نباشد " هیچکس نباشد " و بزرگترین غیر خودت هستی ، برو از قلبت بیرون ، محبت خودت را از قلبت بیرون ببر ، آن تعلقی که ... از روی اخلاص بخوانش ( اخلاص ) که ...
... حالا این من را چطوری از قلبم کنار بزنم ؟ این کار ما نیست ، این غیر را چطور از قلب بیرونش بکنم ؟ این کار ما نیست ... خواندن با اخلاص شرط هست ...
... اینکه میگویم یک افرادی باید بیایند و به آتش بکشند ، افرادی که خودشان آتش هستند ... باید چنین افرادی از سر راه انسان دربیایند ، اینها اول خانه را از غیر پاک میکنند تا خداوند نزول اجلال کند ، اولیاء خدا کارشان همین هست ، خانه قلب را تطهیر میکنند ، خانه دل انسان را پاک میکنند ...
برگرفته از جلسه ۲۱ مثنوی
#فایل_صوتی_کوتاه
@moravej_tohid
#فایل_صوتی_کوتاه
مروج توحید
ای قصه بهشت ز کویت حکایتی شرح جمال هو ز رویت روایتی در آرزوی خاک در یار سوختیم یاد آور ای صبا که نک
... یک جام جم درون خودت داری که هر چه را که بخواهی درونش میتوانی پیدا کنی ، به شرط اینکه صاف باشد ، بر رویش گرد و غبار نداشته باشد ، صیقلی شده باشد ...
گوهری در درون انسان هست که از صدف کُونُ و مکان بیرون هست ...
خدا در این قلب میگنجد ، حالا آیا این قلب میتواند در صدف آسمان و زمین بگنجد ؟ خیر ، قلب انسان بی نهایت هست ، به طوری که عرش خداوند با همه محتویاتش در گوشهء قلب انسان میگنجند ، انسان چنین قلبی دارد ...
هر سِرّی از اسرار را که از تو میپرسند میتوانی جواب بدهی ، اسرار این عالم بر تو آشکار هست ( هویداست ) این از کجاست ؟ آن زمانی که خداوند طرح این عالم را درانداخت ، اینها را هم به همهء ما داد ، منتها چیزی که هست پیرمُغان آینهء قلبش صاف هست ( صیقلیست ) و همه چیز در آن نمایان هست و قلب های ما در حجاب هست و جُز عنایت ازلی این را نمی تواند پاک بکند ... آن شراب طهور بیاید ، آن عنایت ازلی بیاید تا من بتوانم در این آینه ( جام جهان بین ) اسرار را ببینم و ...
#علامه_مروجی_سبزواری
@moravej_tohid
Mohsen Chavoshi - Chang 128.mp3
4.76M
همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی
چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی
به کسی جمال خود را ننمودهای و بینم
همه جا به هر زبانی بُوَد از تو گفتگویی
غم و درد و رنج و محنت همه مستعد قتلم
تو ببُر سر از تن من ببَر از میانه گویی
به ره تو بس که نالم ز غم تو بس که مویم
شدهام ز ناله نالی شدهام ز مویه مویی
همه خوشدل اینکه مطرب بزند به تار چنگی
من از آن خوشم که چنگی بزنم به تار مویی
بنموده تیره روزم ستم سیاهچشمی
بنموده مو سپیدم صنم سپیدرویی
چه شود که راه یابد سوی آب تشنهکامی
چه شود که کام جوید ز لب تو کامجویی
شود این که از ترحم دمی ای سحاب رحمت
من خشکلب هم آخر ز تو تر کنم گلویی
بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت
سر خُمّ می سلامت شکند اگر سبویی
همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی
چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی
همه خوشدل اینکه مطرب بزند به تار چنگی
من از آن خوشم که چنگی بزنم به تار مویی
بنموده تیره روزم ستم سیاهچشمی
بنموده مو سپیدم صنم سپیدرویی
هوالمجذوب
... محبت در قلب است، منتها قلب باید باز باشد.
چطور باید قلب باز باشد؟ باز بودن قلب دو راه دارد، یکی اینکه انسان ریاضت بکشد، ترک دنیا بکند و خودش را تزکیه بکند و بعد آیا بشود و یا نشود (شیطان در وسط راهزن بشود و یا نشود).
راه دیگری هم هست، این راه را انبیاء با جهت ولایتی شان جلو آمده اند که در عرفان این راه معروف به جَذْبه (عنایت) است.
انبیاء و اولیاء با یک عنایت و با یک تصرّفی که در باطن انسان ها میکردند، قلب را باز میکردند...
پیغمبر غیر از اینکه ظاهر قرآن را میاورد در باطن با آدمهایی که بچه زنده به گور می کردند (چقدر قلب باید سخت باشد که بچه شیر خوار را خاک رویش بریزد و...) چه کرد؟ یکمرتبه چنان عشق و محبت خدا و رسول در قلب های اینها وارد شد که بزرگترین گذشت ها را از خودشان نشان دادند. مگر میشد دینی که تازه به وجود آمده است (در دنیای آنروز ایران یکطرف، روم یکطرف و...) را جهانیش کرد؟ از اینجا معلوم میشود که رسول اکرم اگر در ظاهر آیات قرآن را آورد و از لحاظ عقلی مردم را رشد داد که به آسمان و زمین و شتر و... نگاه بکنید و (ای اهل عقل بیندیشید) از باطن هم در قلب های اینها کار میکرد و این قلب ها را با آن بُعد ولایتی خودش هی تصفیه میکرد، هی حجاب ها را کنار میزد و تزکیه میکرد، آن صفات زشتی که در قلب های اینها رسوخ کرده بود را میزدود. قرآن در اینجا میفرماید: سوره انفال، آیه۶۳
وَ أَلّفَ بَيْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنفَقتَ ما فِي الْأرْضِ جَميعاً ما أَلّفْتَ بَيْنَ قلُوبِهمْ وَ لكِنّ اللهَ ألف بينهم
مسئله محبت، مسئله ای نیست که بشود با تعلیم به کسی یاد داد، با رفتن به مدرسه و درس خواندن و کتاب خواندن و... یاد گرفت بلکه قاعده و قانون خودش را دارد که اگر قلب انسان بخواهد محبت پیدا بکند چیز دیگری میخواهد. یا انسان باید به مجاهدت و ریاضت بنشیند و به تزکیه و تصفیه قلب بپردازد تا کم کم حجاب ها کنار بروند و قلب نوارنی بشود و یا اینکه انسان خوشبختی باشد تا از ناحیه بُعد ولایتی رسول خدا و یا اولیاء بعد از ایشان قلبش تحت تصرّف ولایی قرار بگیرد و باز بشود (محبت و عشق وارد قلب انسان بشود)...
اینکه عرض کردیم اگر معرفت به قلب وارد بشود، قلب انسان میتواند عاشق بشود، این حرف درست است ولی در اینجا دو مسئله لازم است: یکی سیر عقلانی و یکی سیر قلبی
سیر عقلانی از افعال به صفات و از صفات به ذات است. همه اینها را آن معلِم، آن پیغمبر به انسان یاد بدهد.
أَفَلَا يَنظُرُونَ إِلَى الْإِبِلِ كَيْفَ خُلِقَتْ
به شتر نگاه کن، به آسمان نگاه کن، به کوه نگاه کن و... به اینها نگاه کن و به قدرت خدا پی ببر
وَ هُوَ الْحَكيمُ الْخَبيرُ
هُوَ الْعَليمُ الْحَكيمُ
به افعال توجه میدهد و بعد به صفات میاورد.
هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ
هی صفات را میاورد و بعد میگوید: (لا اله الا هو) و به ذات میاورد ( این یک سیر بسیار زیباست) "از صفت به ذات" از شتر به هُوَ، از شتر میگیرد و به هُوَ "ذات" ختم میشود.
منتها سیر قلبی چه؟ سیر قلبی دیگر از شتر به هُوَ نیست، بلکه از ظلمت به نور است. پیغمبر قلب را از ظلمت میکشد و میبرد به نور میرساند.
منتها چطور میبرد؟ یا اینکه خود طرف بنشیند و خودش را تزکیه بکند ( زیر نظر یک ولی) و یا اینکه پیغمبر تصرّف جذبی در او بکند (یکمرتبه). برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر
وه که با خرمن مجنون دل افکار چه کرد
یک ولی صاحب تَصرّف برقی بزند و...
تازیانه بر زدی اسبم بگشت
گنبدی کرد و ز گردون بر گذشت
مَحرم ناسوت ما لاهوت باد
آفرین بر دست و بر بازوت باد
تازیانه را زد و قلب بر عکس شد، قلبی که رو به دنیا بود (محبت دنیا در درونش بود و از محبت خدا خالی بود) یکمرتبه رو به خدا قرار گرفت، همین که رو به خدا قرار گرفت، صاحب نور، رحمت و عشق و محبت شد.
اصل اینست که قلب برگردد، برگرداندن قلب هنر است، خیلی کار بزرگی است. این در اختیار هر کسی نیست. خداوند، هنرش را به هر کسی نمیدهد که قلبی را که در بازار های دنیاست، محبت دنیا را دارد، دوست دارد که در پشت ویترین های بازار بایستد و ساعتها نگاه بکند و... یکمرتبه این قلب برگرداند و اینها هیچ علاقه و لذّتی برایش نداشته باشد. بلکه چیزهای دیگری برایش لذّت دارد.
آن مستی ها وسُکری که حاصل از جَذبات عرفانی است، آنها را دوست دارد، اینها برایش لذّت دارد.
این آدمی که دوست داشت صبح بشود و به مغازه اش و... برود و پول دربیاورد، الان دوست دوست دارد شب باشد و شب را دوست دارد، چرا؟
شب خیز که عاشقان به شب راز کنند
گرد در و بام دوست پرواز کنند
هر جا که دری بود به شب بربندند
الا در عاشقان که شب باز کنند
برگرفته از جلسه هشتم محبت
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
@moravej_tohid
#متن_پیاده_شده_از_فایل_صوتی
قبرهای متحرک.mp3
1.84M
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
فاطر ۲۲: وَ مَا يَسْتَوِي الْأَحْيَاءُ وَ لَا الْأَمْوَاتُ إِنَّ اللَّهَ يُسْمِعُ مَنْ يَشَاءُ وَ مَا أَنْتَ بِمُسْمِعٍ مَنْ فِي الْقُبُورِ
#فایل_صوتی_کوتاه
🆔 @moravej_tohid
برگرفته از جلسه یازدهم تفسیر منطق الطیر
فصوص الحکم جلسه ۸.mp3
15.95M
🎙#شرح_فصوص_الحکم_قیصری جلسه هشتم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع، مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
اصل تابعیت.mp3
1.61M
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
انفال ۶۴: يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَسْبُكَ اللَّهُ وَ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ
#فایل_صوتی_کوتاه
🆔 @moravej_tohid
برگرفته از جلسه دوازدهم تفسیر منطق الطیر
منازل السائرین جلسه ۷۶.mp3
17.18M
🎙#تفسیر_منازل_السائرین جلسه هفتاد و ششم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
متابعت باطنی.mp3
1.6M
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
گر حلال آمد پی قوت عوام
طالبان دوست را آمد حرام
عاشقان را باده خون دل بود
چشمشان بر راه و بر منزل بود
#فایل_صوتی_کوتاه
🆔 @moravej_tohid
برگرفته از جلسه دوازدهم تفسیر منطق الطیر
فصوص الحکم جلسه ۹.mp3
12.99M
🎙#شرح_فصوص_الحکم_قیصری جلسه نهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع، مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
پادشاهی بر نفس.mp3
2.39M
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
بمیرید بمیرید و زین نفس ببرید
که این نفس چو بندست و شما همچو اسیرید
یکی تیشه بگیرید پی حفره زندان
چو زندان بشکستید همه شاه و امیرید
بمیرید بمیرید به پیش شه زیبا
بر شاه چو مردید همه شاه و شهیرید
بمیرید بمیرید و زین ابر برآیید
چو زین ابر برآیید همه بدر منیرید
#فایل_صوتی_کوتاه
🆔 @moravej_tohid
برگرفته از جلسه دوازدهم تفسیر منطق الطیر
موانع عبادت جلسه ۱۹.mp3
28.71M
🎙#موانع_عبادت جلسه نوزدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
فصوص الحکم جلسه ۱۰.mp3
13.09M
🎙#شرح_فصوص_الحکم_قیصری جلسه دهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع، مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
خلقت آدم جلسه ۲۳.mp3
30.94M
🎙#خلقت_آدم جلسه بیست و سوم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
📖☀️📖☀️📖☀️📖☀️
#هوالحکیم
#خلاصه_فصل_چهارم_اسرار_حج
#قافله_حج_و_اسرار_آن (قسمت دوم):
گفتیم که اساس عبادات بر ترک دنیا نهاده شده است و اين ترك و تحمّل سختی سه خاصيت دارد:
1️⃣ آلودگیهايی كه از ناحيه دنيا در وجود آدمی جمع میشوند و ظلمتهایی كه از ناحيه اعمال و رفتار ناشايست عارض نفس آدمی میشوند، به وسيله سختیها پاك میگردند و نفس انسان آماده پذيرش انوار الهی میگردد.
همچنان كه طلا را در كورهی پر حرارت میگدازند تا ناخالصیهای آن زائل گردد، انسان هم در كورهی حوادث و مشكلات، ناخالصیهايش از بين میرود و خالص می شود و ارزشش بيشتر میگردد و مشتری او خدا و اولياء خدا میشوند.
در سوره بقره آیات ۱۵۵ الی ۱۵۷ نیز مصائب و سختی ها را عامل تکامل انسان می داند. همچنین در آیات ۱۴۰ و ۱۴۱ سوره آل عمران وارد شدن مصائب را باعث خالص شدن آدمی از آلودگیها معرفی میكند.
2️⃣ بلاها و مصيبتها باعث میشوند كه دنيا در نظر انسان خوار و پست شود و لذّتهای دنيا در نظرش حقير شوند. مثلاً انسان وقتی مريض میشود يا شكست مالی و ... به او وارد میشود، به طور طبيعی ديگر حواسش به غذاهای لذيذ و ... معطوف نمیشود و چه بسا كه ممكن است چندين روز بيايد و برود و اصلاً توجهی به خوراكش نكند. بلكه بر عكس توجهش به نفس خودش و به خدای خودش بيشتر معطوف میشود و برای رفع مصيبت به درگاه خدا دعا می كند و در مقابل خدا به تضرع و زاری می پردازد.
3️⃣ مطلب مهمتر آنكه مصائب و سختیها در واقع امتحاناتی هستند از طرف خداوند تا معلوم شود كه چه كسی اهل استقامت در راه خداست و چه كسی نه. بسيار كسانی هستند كه چون بلاهايی بر آنها نازل میشود از خدا عصبانی میشوند و سخنانی ناشايست بر زبانشان جاری میشود. مثل اينكه چرا خدا با من اين طور رفتار میكند؟ و ...
⬅️ ادامه دارد ...
🔷👈 منتظر قسمت سوم از فصل چهارم باشید👉🔷
🆔 @moravej_tohid
📖☀️📖☀️📖☀️📖☀️
آزاد کردن قلب....mp3
4.48M
... ماه رمضان میشود ، حالا دیگر ببین ، دوره های قرآن شروع میشود و ... شب های قدر میاید ، برو ۱۰۰۰ رکعت نماز بخوان ، ۱۰۰ رکعت نماز بخوان ... خُب آخرش که چه ؟ همه غفلت زا ، یک لحظه به درون خودت برنمیگردی که از ماه رمضان پارسال تا الان چکار کردم ، یک قدم توانستم خودم را به سوی آن حقیقت مطلق بالا بکشم ...
... شب قدر که شد ، بنشین و یک نیم ساعتی درون خودت فکر کن ، بنشین و با خودت خلوت کن ، که هستم من ؟ چکار میکنم ؟ همین شد زندگی ؟ خیلی از این جهت از خودمان عقب هستیم ، اصلاً یک قدم به درون خودمان وارد نشده ایم ، خودمان را نشناخته ایم ...
... خدا در قلب هاست ، خدا در دل سودازدگان هست ... خدا در دلهاست ...
... جذب الهی جسم انسان را که به سوی خودش نمیکِشد ، عقل انسان را که به سوی خودش نمیکِشد ، خیال انسان را که به سوی خودش نمیکِشد ، قلب را به سوی خودش میکِشَد ، محل تأثیر جذب خدا قلب انسان هست ( این مهم هست ) ، منتها زمانی این قلب میتواند به سوی آن آهن ربا حرکت بکند که آزاد باشد ... در حجاب نباشد ... روی قلب را اینقدر لایه ها گرفته است که اصلاً ...
برگرفته از جلسه ۳۲ مثنوی
@moravej_tohid
#فایل_تصویری_کوتاه
مروج توحید
... ۱۲۴۰۰۰ پیغمبر را بیرون داد ، یا کشتند و یا چه بلاها بر سرشان آوردند ، ۱۱ امام را خداوند برای ما فرستاد ، آنها هم همینطور ( ما منا الا مقتول او مسموم ) یا اینها را کشتند و یا مسموشان کردند و این یکی را گفت دیگر نمی دهم ، همینطور در هجرانش بمانید تا زمانی که بشریت یک آمادگی پیدا بکند ، یک استعداد پیدا بکند برای اینکه بتواند قبولش بکند ، بشر به آن حد از رشد عقلی برسد که امام را در جامعه قبول بکند ( این مسئله خیلی مهم هست ) ، پذیرش مردم خیلی مهم هست آقا .
و ایشان زمانی تشریف خواهند آورد که این چنین آمادگی در همه مردم دنیا باشد .
این از لحاظ اجتماعی اش است که " و غيبته منا " یعنی اگر غایب هست به خاطر ماست ، ما آمادگی نداریم ، در سطح فردی اش هم هست ، یعنی اگر فرد انسان یک آمادگی پیدا بکند برای ارتباط با امام ، این ارتباط حتماً برایش پیدا میشود ( میسر میشود ) ...
از فرمایشات خود آن بزرگوار هست که فرمود : به خاطر گناهان شماست که دیدار ما از شما به تأخیر می افتاد ، اگر نبود گناهان شما ، یکساعت دیدار ما از شما به تأخیر نمی افتاد .
یعنی هر کس که نمی تواند امام را ببیند ، باید به خودش رجوع کند که یک جایی کم دارد " یک جایی کمبود دارد " و الّا ... یک ساعت یعنی یک آن " یک لحظه " ، یک لحظه دیدار ما به تأخیر نمی افتاد .
اینست که " و غيبته منا " ، غیبتش از ماست ، چه در سطح کلی اجتماعی و چه در سطح فردی .
بودند کسانی که به مقامی رسیدند که این ارتباط را با ایشان برقرار کرده اند ( حالا نه حتماً ارتباط جسمانی که ببینند ) حداقل یک ارتباط قلبی که از قلب آنحضرت بر قلبشان افاضاتی بشود " الهاماتی بشود " ، از اینها زیاد بودند .
به قول مولانا میگوید از قلب من به قلب تو یک روزنه ایست ، زان روزن نادیده من هر دم پیامت میکنم ، از قلب ما به قلب ایشان یک روزنه ای پیدا بشود و این را بارها خدمتتان عرض کردم که :
دوزخ است کان خانه بی روزن ست
کار دین ای خواجه روزن کردن است
کار دین همین هست که تو یک روزنه ای برقرار بکنی بین قلب خودت و قلب امامت که نور هست و از آنجا انوار ، رحمت ها ، برکت ها ، علوم ، اسرار ... همه چیز بر قلبت سرازیر بشود ...
البته اصل هم همین برقرار کردن روزنه هست ، والّا دیدن جسم امام خیلی چیز مهمی نیست .
خیلی ها بودند در زمان ائمه که جسمشان را میدیدند ، پیغمبر را میدیدند ، حضرت علی " علیه السلام " را میدیدند ، امام حسین " علیه السلام " را میدیدند ، اما از قلبشان چه بهره ای داشتند ؟
این مهم هست که از قلب این بزرگواران یک بهره ای ...
برگرفته از جلسه ۳۲ مثنوی
#علامه_مروجی_سبزواری
@moravej_tohid
#متن_پیاده_شده_از_فایل_صوتی
📖☀️📖☀️📖☀️📖☀️
#هوالحکیم
#خلاصه_فصل_چهارم_اسرار_حج
#قافله_حج_و_اسرار_آن (قسمت سوم):
🔑 اين نكته مهم است كه اعتراضات و ناآرامیها علامت جدايی وجود انسان است از خدا و اينكه جان انسان از خدا جدا است و انسان خدا را نمیبيند و خودش را میبيند.
⬅️ خداوند چنان نورانی و با عظمت است كه اگر كسی بتواند او را ببيند، در پرتو آن نور شديد، ديگر نوری برای خودش نمیبيند و در مقابل عظمت وجودی او، وجودی برای خودش نمیبيند.
⬅️ در اينجا هر چه میبيند خدا میبيند و چون خودش را نمیبيند پس انديشهی اين را ندارد كه بر «من» ضرری وارد شد.
❤️ البته اگر برای انسان چنين حالتی دست دهد كه روحش بتواند از تعلّقات جسم خارج شود و پرواز كند و به حضور خدا برسد و با خدا اتصال برقرار كند و به اصطلاح عرفا به مقام كشف و شهود برسد و خدا را به مشاهده بنشيند، در اينجا پديدهای به نام «عشق» و يا «جذبه» پيدا میشود.
⬅️ يعنی انسان خدا را چنان زيبا و با عظمت میبيند كه يكبارگی مجذوب خدا میشود و از خويش به در میآيد و وجودش جذب وجود خدا میشود.
⬅️ در نتيجه انسان از «من» و «خود» و «نفس» خود در میآيد. در اينجا هر چه كه از طرف خدا بلا و محنت و سختی بر او وارد شود هيچ غمی ندارد و بلكه خوش است و راضی، به دو دليل:
1️⃣ يكی اينكه چون من و خودی برايش نمانده پس ديگر چنين انديشهای ندارد كه بر «من» ضرری و محنتی وارد شد.
2️⃣ دوم اينكه انسان با خدا رابطهی عاشقانه پيدا كرده و عاشق بر هر چه كه از معشوقش میرسد دلخوش است.
🔍 البته قرآن هم به اين حقيقت اشاره میفرمايد كه چه كسی واقعاً در راه خدا استقامت دارد. زيرا مدعيانی كه ادعا میكنند خداپرستند بسيارند ولی افرادی كه در خداپرستی تا پای جان بايستند و پايداری كنند بسيار كماند.
⬅️ اينست كه خداوند انسان را میآزمايد تا خالص از ناخالص جدا شود و مجاهدان در راه خدا از راحتطلبانی كه به هر بهانهای از زير بار زحمتهای عبادات و مجاهدات شانه خالی میكنند، جدا شوند: (آيا گمان میكنيد كه وارد بهشت میشويد در حالي كه هنوز برای خدا مشخص نشدهاند افرادی كه مجاهده میكنند از ميان شما و مشخص نشدهاند صبركنندگان). آل عمران ۱۴۲
ادامه دارد ...
🔷👈 منتظر قسمت چهارم از فصل چهارم باشید👉🔷
🆔 @moravej_tohid
📖☀️📖☀️📖☀️📖☀️
فصوص الحکم جلسه ۱۱.mp3
14.25M
🎙#شرح_فصوص_الحکم_قیصری جلسه یازدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع، مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
ولادت امام زمان (ع).mp3
3.46M
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
دوزخست آن خانه کان بی روزنست
اصل دین ای خواجه روزن کردنست
#فایل_صوتی_کوتاه
🆔 @moravej_tohid
برگرفته از جلسه سی و دوم تفسیر مثنوی
معاد جلسه ۵۶(1).mp3
31.16M
🎙#معاد جلسه پنجاه و ششم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid
فقه استدلالی جلسه ۷۳.mp3
7.15M
🎙#فقه_استدلالی جلسه هفتاد و سوم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری
هرگونه استفاده، کپی و نطق برداری از تفاسیر حضرت استاد بدون ذکر منبع مورد رضایت ایشان نمی باشد.
🆔 @moravej_tohid